ועדת החקירה הממלכתית לחקר פרשת קוואי לאונרד – פרק 8 ואחרון – מסקנות והמלצות

ועדת החקירה הממלכתית לחקר פרשת קוואי לאונרד – פרק 8 ואחרון – מסקנות והמלצות

בתום שבוע מפרך של דיונים קדחתניים, עדויות מסמרות שיער וקריאות ביניים רבות מספור, לאחר בדיקה והערכה של הנתונים, העובדות, ההערכות, הסבירויות, הדעות, הפרשנויות וכל התגובות, התכנסה הועדה על מנת לחלוק את מסקנותיה, המקצועיות והאישיות, לסכם את הפרשה ולנסח את המלצותיה לעתיד.

פרקים קודמים: 1 – הקרע עם הספרס, 2 – הלייקרס, 3 – הקליפרס, 4 – טורונטו, 5 – פילדלפיה, 6 – בוסטון, 7 – הספרס.

מסקנות מקצועיות

לאחר סקירת מכלול העובדות והשיקולים בזמן קבלת ההחלטה, ולאחר בחינת החלופות שהתממשו ואלו שלא, הוועדה הגיעה למסקנות הבאות:

א. הטרייד על קוואי היה גיים צ'יינג'ר בעונת 2019. מי שהימר על קוואי זכה באליפות. לפחות חלק ממי שלא הימר על קוואי הפסיד אותה.

ב. טורונטו קיבלה את ההחלטה מתוך תחושה של דרך ללא מוצא ולכן הסיכוי עבורה נתפס כשווה את הסיכון, אך למעשה, פילדלפיה ובוסטון קיבלו גם הן החלטות עתירות סיכון, אם בדמות טריידים על באטלר והאריס בפילדלפיה, ואם בדמות שמירה על הסטטוס קוו בבוסטון, אך ההישגים שהגיעו אליהם נופלים מאלו של טורונטו. הוועדה נוטה להאמין שלו קוואי היה מגיע לפילדלפיה או לבוסטון, הקבוצות הללו היו מנצחות במזרח, ובסבירות גבוהה גם בפיינלז. בדרך כלל, קשה להצביע על החלטות ספציפיות שהיו גורליות כל כך אבל ההחלטה על קוואי הייתה כזו עבור שלושת המועדונים הללו בעונת 2019.

ג. העובדה שקוואי עזב את המזרח בתום השנה, אמנם מפחיתה את ההחזר על ההשקעה בטרייד, אך אינה חריגה יחסית לטריידים אחרים (באטלר) ולנטישת שחקנים חופשיים (קיירי, הורפורד) ולפיכך אין בה כדי להצדיק את ההימנעות של בוסטון ופילדלפיה מהטרייד על קוואי.

ד. המועדונים מהמזרח שלא הטרידו עבור קוואי סיימו את השנה ללא אליפות ובתחושת אכזבה קלה (פילדלפיה) או כבדה (בוסטון). פילדלפיה קבוצה חזקה, אך מיצתה, קרוב לוודאי, את מרבית הנכסים שהחזיקה על המדף, ועל מנת להמשיך ולהשתפר, תצטרך להטריד נכסים המהווים את השלד שלה. זה לא יהיה קל. בוסטון שמרה על חלק מנכסיה ותצטרך למצוא מחדש את הדרך להפכם לקבוצה של ממש. גם זה לא יהיה קל. בהחלט יתכן ששני המועדונים לא יצליחו לזכות באליפות בשנים הקרובות.

ה. המועדונים בלוס אנג'לס לא הצליחו להביא את קוואי בטרייד, ולכן נאלצו להמתין שנה ולפנות מקום בתקרת השכר. מטבע הדברים, רק אחת יכולה הייתה להנחית את קוואי, אך גם השנייה, לאחר תהליך ארוך, מבולגן וסוער, הצליחה לגייס כוכב שני ברמה גבוהה, ולכן שתי הקבוצות יכולות להיות מרוצות מהשורה התחתונה.

ו. ההחלטה של הספרס להטריד את קוואי עבור שחקן "כאן ועכשיו" שנויה במחלוקת לכל הפחות. כמעט ולא היו הצעות שכללו נכסים שאכן יוכלו להחליף את קוואי או אפילו להתקרב לכך "כאן ועכשיו". יתכן מאד שעדיף היה להטריד עבור נכסים עתידיים שיכלו להוות גרעין תחרותי בעתיד.

ז. גם אם נחליט לאמץ את מדיניות ה"כאן ועכשיו", דרוזן ופולטל אינם מהווים את החבילה הטובה ביותר שניתן היה למצוא בשוק. לפחות שני שחקנים מבוסטון – קיירי וג'יילן בראון – היו בסיס לעסקה לא פחות טובה ל"כאן ולעכשיו". אין לפסול את האפשרות שקיירי היה נשאר גם מעבר לעונת 2019, ואין סיבה להניח שג'יילן בראון לא היה ממשיך מעבר לעונת 2020.

ח. הועדה מאמינה בלב שלם שהאדונים פופוביץ' ואיינג' היו מרחק של שיחת טלפון בת שעתיים, או לכל היותר לילה לבן, מעסקה טובה שהייתה מסתיימת ביורש ראוי לקוואי ובחירות מצד אחד ובאליפות ירוקה מצד שני. כל אחד מהצדדים יכול להאשים את השני, אך בסופו של דבר, אי ביצוע העסקה יצא בהפסדם של שני המועדונים.

מסקנות אישיות ועיטורים

גרג פופוביץ', סאן אנטוניו ספרס

תיאור המעשה: גרג פופוביץ' נקלע לסיטואציה חריגה עבורו בכל הקשור ליחסיו עם כוכב קבוצתו. הועדה לא מצאה שגיאות קשות בהתנהלותו מול קוואי, אבל יתכן שיכול היה להיות רגיש יותר במהלך הפרשה, גם אם לא ברור שזה היה משנה את השורה התחתונה. החלטתו להמשיך במדיניות התחרותית הקיימת גם ביום שאחרי קוואי מתקבלת בהבנה ובהערכה מסוימת אך לא ברור שהיא אכן יכולה להביא להישגים משמעותיים בשנים הקרובות. גם במסגרת המדיניות התחרותית, הועדה סוברת שהיו עסקאות טובות יותר עבור הספרס מאלו שבוצעו בסופו של דבר. במעשיו אלו גילה גרג פופוביץ' עקשנות בלתי מוסברת ונטייה לדבוק במדיניות הקיימת באופן שאינו בהכרח מוצדק. על מעשה זה הוא קיבל עונש קשה – קבוצה מבוססת דרוזן – ועל כן הועדה אינה מוצאת לנכון להשית עליו עונשים נוספים.

דני איינג', בוסטון סלטיקס

תיאור המעשה: דני איינג' מנהיג את בוסטון במסלול ארוך ומפותל החל מפירוק רוסטר שזכה באליפות, ועד השתפרות מתמדת לאורך השנים, תוך מימוש מגוון עסקאות מצוינות, בתהליך שהגיע לשיאו ב-2018. דא עקא, דווקא רגע לפני השיא המיוחל, הדברים החלו להשתבש קשות. איינג' לא הצליח לחבר את קיירי והייווארד, הנעלמים נוכחים, לבוסטון הצעירה של 2018, וההתמוטטות הכללית עלתה לו לא רק באבדן עונת 2019 אלא גם בשלושה שחקנים חופשיים שעזבו ללא תמורה ולא נוצלו לטרייד כלשהו. במעשיו אלו, גילה דני איינג' קפיאה על השמרים, המתנה ל"עסקת זהב" שלא הגיעה, תחושה שיש זמן, וניהול בלתי מוצלח של הרוסטר הן על הפרקט והן בשוק הטריידים. הועדה מעריכה שעל מעשה זה הוא יספוג סל ניצחון של אל הורפורד במשחק חצי הגמר האזורי ב-2020, ועל כן אינה מוצאת לנכון להשית עליו עונשים נוספים.

מג'יק/פלינקה, לוס אנג'לס לייקרס

תיאור המעשה: מג'יק ג'ונסון ורוב פלינקה קיבלו על עצמם לנהל את אחד המועדונים המעוטרים בליגה, אך גם נטול הישגים בשנים האחרונות ומלקק את פצעיו ממלחמת אחים קשה. במסע ארוך, קשה, רצוף שגיאות מקצועיות ותדמיתיות, פעלו השניים על מנת לצבור נכסים צעירים ולמשוך כוכבים חדשים לעיר, ובסופו של דבר אכן הצליחו להביא זוג כוכבים, ומספר שחקנים משלימים איכותיים, המבטיחים להם, ולנו, עונה מעניינת ותחרותית. במעשיהם אלו גילו יהירות, חפפנות, שיקול דעת מקצועי בלתי מושלם, יחסי אנוש בעייתיים ויכולת ניהול בינונית לכל היותר, אך השורה התחתונה גם היא קובעת, ולכן על מעשה זה יוענק להם ציון לשבח, ולמג'יק גם בגד ים.

אלטון ברנד, פילדלפיה 76'

תיאור המעשה: בספטמבר 2018, מונה אלטון ברנד למנהל של מועדון שנודע ביכולתו לצבור נכסים אך לא לממשם. למרות שזה עתה מונה לתפקיד, ובשונה מקודמיו, ברנד פעל מיד תחת ההנחה שאין זמן, ומימש באופן חד ונחוש נכסים שנצברו בקרבות שריון קשים משך שנים ארוכות. חוסר מושלמותן של העסקאות, הסיכונים בהן, ואבדן הזדמנויות בעבר לא מנעו מברנד לקבל החלטות קשות ולשלם את מחירן. הקבוצה הודחה רק בחצי הגמר, על סנטימטרים ספורים בזריקה האחרונה במשחק השביעי, ונראית כמועמדת בכירה לשלוט במזרח בשנים הבאות. במעשיו אלה, גילה נחישות, אומץ לב ודבקות במשימה. על מעשה זה הוענק לו עיטור העוז.

ג'רי ווסט, לוס אנג'לס קליפרס

תיאור המעשה: בקיץ 2017, בגיל מבוגר, עם רשימת הישגים אדירה שהייתה גורמת לכל אחד אחר לנוח על זרי הדפנה וליהנות מהפנסיה הצבאית, בחר אלוף במילואים ג'רי ווסט להצטרף לאחד המועדונים הבעייתיים בליגה על מנת לשנות את מסלולו. באופן חד, עקבי ונחוש, פירק ווסט את הקליפרס של תקופת הלוב סיטי, תוך שהוא מפגין מדיניות נועזת מחד ושקולה מאידך של מקסום נכסים ומיצוים. באמצעות זיהוי מדויק של סיטואציות Win-Win, מימש ווסט עסקאות מוצלחות בזו אחר זו, תוך שהוא שומר על דימוי של מי שכדאי לסחור איתו. עסקאות אלו הביאו לשינוי ניכר באופי הקבוצה ובדימויה והפכו אותה ליעד אטרקטיבי לכוכבים. ווסט לא נרתע מקשיים ועיכובים בתוכנית, עמל במשך שנה תמימה על מנת להשיג את יעדו המרכזי, ובסופו של דבר הנחית שני כוכבים בקיץ אחד. במעשיו אלה גילה חכמה עילאית, אנושיות בריאה, קור-רוח, לוגואיות, ודבקות במשימה. על מעשה זה הוענק לו עיטור הגבורה.

מסאי יוג'ירי, טורונטו ראפטורס

תיאור המעשה: בקיץ 2018 הבין יוג'ירי כי המועדון הגיע לתקרה וכי נדרש שידוד מערכות כללי. בנחישות, תעוזה וללא מורא נפרד מסאי יוג'ירי ממאמן שאך זה נבחר למאמן העונה, הטריד את כוכבו הגדול והוותיק, והימר, בתנאי אי וודאות רפואית ומוטיבציונית, על שחקן שיכול היה לעשות את ההבדל, אך גם להתברר כפלופ של שנה אחת. הקבוצה הפגינה רמה גבוהה מפתיחת העונה אך יוג'ירי לא שקט על שמריו ובחורף 2019, בעיצומם של קרבות סוערים בעונה הסדירה, הטריד שוב עבור ההווה ועל חשבון העתיד. כך, במחי החלפת מאמן ושני טריידים נועזים, זכה יוג'ירי באליפות ראשונה ושינה את ההיסטוריה של המועדון לנצח. במעשיו אלה, גילה אומץ-לב, הקרבה (בעיקר של קייסי, דרוזן ו-JV), קור-רוח ודבקות במשימה. על מעשה זה הוענק לו עיטור הגבורה.

סיכום והמלצות למנהלים

ראש לכל, הועדה מודה לאדם סילבר על החלטתו להקים ועדת חקירה ממלכתית לבחינת הפרשה. הועדה מצאה שפרשת קוואי לאונרד, גם אם נסובה בעיקר סביב שחקן אחד שעבר ממועדון אחד לאחר, הינה פרשה מרתקת השופכת אור על מגוון מהלכים, אלו שבוצעו ואלו שלא, של מספר מנהלים בליגה. ההחלטה איפשרה לועדה לבחון את פועלם של מנהלים אלו ממרחק הזמן, במבט רחב, ותוך התייחסות והשוואה לצעדים שנקטו מקביליהם במועדונים אחרים. סקירה כזו מעלה תובנות מעניינות שאינן תמיד ברורות במועד קבלת ההחלטה עצמה ומאפשרת להבין את תוצאותיה ארוכות הטווח.

במובן זה, הועדה סוברת כי יש טעם וצורך להמשיך ולחקור את החלטותיהם ושיקוליהם של המנהלים בליגה. הועדה מצאה שזהו תפקיד שזוכה לתשומת לב מועטה יחסית לשחקנים ולמאמנים ולא בדין, וזאת לנוכח ההשפעה העצומה שיכולה להיות להחלטה של מנהל על עתיד השחקן, על מהלך העונה של המועדון ואף על השנים הבאות.

שנית, הועדה מוסיפה וקובעת שתפקידם של המנהלים בליגה הינו קשה לביצוע כמו גם למדידה או לשיפוט. מרבית ההחלטות מתקבלות בתנאי אי וודאות, והן תלויות בגורמים עלומים שקשה להעריכם כגון הכימיה בין השחקן המוטרד לבין קבוצתו החדשה, הערכות עמומות בנוגע לשווים של שחקנים צעירים ובחירות דראפט ועוד. האנליטיקה, כבודה במקומה מונח, יכולה לסייע בהערכת פוטנציאל ואולי אף בזיהוי נקודות כשל אפשריות, אך במידה רבה היא מבוססת על נתוני עבר שהושגו בסיטואציות שונות מאלו הצפויות לשחקנים המוטרדים בעתיד. קבלת החלטות מעין זו, כך נדמה, כמעט נדונה מראש לכישלון, או לפחות לאי עמידה בציפיות. במובן זה, מלאכתם של המנהלים הינה לעתים תכופות כפוית טובה וכמעט סיזיפית.

הוועדה סבורה שסקירת הפרשה מעלה מספר תובנות כלליות שעשויות להועיל למנהלים בליגה בעת ביצוע תפקידם:

א. שמור על כוכביך – ראשיתה של הפרשה בקרע בין מועדון לבין כוכבו הראשי. הקרע גרם לכך שלראשונה מזה כמעט 20 שנה, הספרס לא נחשבים לקונטנדרים, וזאת לשנתיים-שלוש לפחות. זוהי מהלומה קשה, כמעט בלתי אפשרית לתיקון מיידי, לאחד המועדונים המצליחים בליגה. לפיכך, על כל מנהל שוחר הצלחה בליגה להיות עם היד על הדופק של כוכביו, לאמוד את מידת מרוצותם ולפעול כמיטב יכולתו, כולל לקיחת סיכונים ותשלום מס מותרות, על מנת לשמר כוכבים שיוכלו לקחת את המועדון לרמות הגבוהות ביותר. הספרס של קוואי, קליבלנד של לברון (פעמיים), קליבלנד וקיירי, אוקלהומה ודוראנט, ניו אורלינס ודייויס – כולם מקרים בהם חלה תפנית חדה במהלכם של מועדונים מצליחים בליגה. למד ממקרים אלו והימנע מהם.

ב. הטרד את כוכביך הלא נחשקים – טורונטו ודרוזן, הקליפרס ופול/גריפין הם דוגמאות למועדונים שהבינו שהגיעו לתקרה והפכו את הכוכבים השוקעים לאופציה לשבירת התקרה. זהו צעד קשה ולא נטול סיכון אך בסופו של דבר הוא עדיף על שקיעה מתמשכת בבינוניות. אוקלהומה וראסל הם דוגמא כואבת לנכס שמומש שעה אחת אחר כך, ובמחיר כבד.

ג. וודא תקשורת פתוחה ורציפה עם כוכביך – בקשות טרייד כגון אלו של קיירי, קוואי, באטלר ממינסוטה ודייויס, גם אם לא כולן נפלו כרעם ביום בהיר, מצאו את המנהלים נדרשים להגיב, ולעתים גם בעמדת נחיתות עקב פרסום הבקשה לטרייד ויעדים מועדפים. על מנת להקטין את הסבירות להפתעות שליליות כגון אלו, יש לשמר תקשורת פתוחה ורציפה עם הכוכבים בכל עת. במידה ונראה שזה אינו המצב, יש טעם לצרף למועדון אנשים שיהיו מסוגלים לעשות זאת, מבלי להיות מזוהים יתר על המידה עם המערכת – מעין "נציב קבילות שחקנים" שדלתו תמיד פתוחה והוא נהנה ממעמד חיובי בעיני השחקנים. פסיכולוג ספורט ו/או כוכב לשעבר עשויים להתאים לתפקיד זה, כל עוד הם בעלי יכולת תקשורת גבוהה ומבינים את רוח הזמן ואת הווייתם של השחקנים הצעירים.

ד. זכור, חבר מביא חבר – בבואך למשוך כוכבים, זכור שאין די בחוזה נאה ובמיקום אטרקטיבי, וכי הכוכבים בימינו מעדיפים לשחק עם לפחות אחד מבני מינם. לא זו אלא אף זו – יש להם סט העדפות משלהם, לעתים כזה שטיבו אינו לגמרי ברור לנו ואינו מתבסס רק על שיקולים רציונליים. ההחלטה של דוראנט לעזוב את גולדן סטייט, רצונו של קיירי לחתום בנטס עם דוראנט למרות פציעתו של האחרון, רצונו של דייויס לשחק עם לברון, ורתיעתו של קיירי מלעשות זאת, כל אלה אינם נובעים רק משיקולים מקצועיים נטו, אך הם קריטיים לגיוס ושימור כוכבים במועדון. דבר עם הכוכבים שמשחקים אצלך, ועם אלה שאתה מעוניין בהם, על מנת להבין עם מי הם רוצים לשחק, ועודד אותם לפנות לשחקנים אלו. אם קיבלת הצעה לאחד פלוס אחד, נראה שכדאי לקבל אותה גם אם הכוכב השני אינו בהכרח הכוכב המועדף עליך. מצד שני, כוכבים שהינם פחות פופולריים בקרב בני מינם עלולים להוות חרב פיפיות ומחייבים משנה זהירות.

ה. דע כי חלון הזמנים שלך להתחרות מוגבל – התמקד בחלון של שנתיים עד שלוש לכל היותר ורכז בו את כל משאביך. נכסים שאינם רלוונטיים לחלון הזמנים, משחקנים צעירים, דרך שחקנים מזדקנים ועד בחירות עתידיות הם רק מטבע העובר לסוחר עבורך. אם תצליח – מצוין. אם לא – תנסה שוב בחלון זמנים אחר, אבל אל תדחה או תתמהמה. הזמן, והאירועים, יפערו בקיעים גם ברוסטר עם הפוטנציאל הגבוה ביותר – שחקנים יפצעו, יסתכסכו, יקבלו הצעות מבחוץ או יחושו מיצוי ורצון להמשיך הלאה. זהו הזמן, זה היום, זה הרגע.

ו. אל תהסס ללחוץ על ההדק – הזדמנויות בליגה נעלמות באותה מהירות בה הופיעו. תכניות משתנות, שחקנים משנים את העדפותיהם, והכל בתוך זמן קצר ביותר. הרעיון שניתן יהיה להביא כוכב במועד אחר/דרך אחרת לא תמיד עומד במבחן המציאות – פול ג'ורג' והלייקרס, קוואי והלייקרס, אנתוני דייויס ובוסטון – כולן דוגמאות שבהן ההחלטה לחכות לא השתלמה בסופו של דבר. קוואי והקליפרס, ואנתוני דייויס והלייקרס הן אמנם דוגמאות הפוכות, אבל לא לעולם חוסן. אין להסיק מכך שצריך למהר ולהסכים לעסקאות גרועות, אבל לא נראה שכדאי לחכות על מנת לקבל עסקה מעט יותר טובה במועד מאוחר יותר. את מה שנכון לך לשלם תציע עכשיו, מאחר ויש בהחלט אפשרות שמחר העסקה תעלם, ואין הרבה הזדמנויות כאלו.

ז. מצא את ה-Win-Win – עסקאות נוסח בוסטון-ברוקלין, שבהן ברור יחסית שצד אחד מנצח והצד השני מפסיד הינן נדירות ביותר. אל תמתין שאחת כזו תדפוק לך על הדלת, להיפך – מצא סיטואציות של Win-Win והתמקד בהן. אל תנסה לשמור את כל הנכסים אצלך, שלם את המחיר וחיה איתו בשלום. המתנה ל"עסקת הזהב" תביא לפספוס הזדמנויות בלתי מושלמות אך טובות, ומחירה המצטבר בדרך כלל יהיה גבוה בהרבה מעוד בחירה לכאן או לשם.

ח. טפל בדימויים ובאנשים, לא רק במספרים – כדורסל הוא לא רק מספרים אלא גם, ובעיקר, אנשים. אנשים לא תמיד מבינים מספרים כמוך, אבל הם מבינים דימויים ומושפעים מהם. אתה חייב לקחת זאת בחשבון ולטפל בדימוי ובנרטיב של המועדון על מנת לשפר את האופן שבו שחקנים, מאמנים, סוכנים ואוהדים תופסים אותו. כמקצוען, אולי אתה מצר על כך, אבל זה המצב. תתמודד.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. סדרה מצויינת שחוקרת פרשה מרתקת מאנו. מעלה המון שאלות ומחשבות בנוגע לקוואי ולמועדונים שהתעניינו באחיין. נקווה שבעתיד לספרס יהיה קצת יותר מזל ונימנע ממקרים מביכים אלה (או בלשון הדיבור: נתפסנו עם הממבה מחוץ למכנסיים). בשתי מילים: מילים כדורבנות (spurs)

  2. פוסט סיכום נפלא לסדרת כתבות מופלאה.
    אני מאמין שפופ יהפוך את הלימון ללימונדה, אבל איינג' יתחרט הרבה קדימה על העונה האחרונה.

    1. תודה רבה חיים,
      .
      מקווה לימונדה, ומסכים בנוגע לאיינג', פספוס גדול, אבל נקווה שתימצא הדרך לגבש מחדש איזושהי גרסא של בוסטון 2018, זו הייתה קבוצה אדירה שמאד אהבתי. לא יודע איך עושים את זה בלי הורפורד, אולי הייווארד יפרוץ? בכל מקרה אשמח אם יתאוששו.

  3. לסידרת פוסטים כאלה מגיע סיום מעו ומעבר ולא האמנתי שתוכל להפיק משהו שיסיים את הסידרה עם הרגשת סיום מרתקת ומשביעת רצון.
    ואתה עשית זאת בגדול עם מסקנות ברורות ולא זנחת אף אחד. לדעתי לא היית חריף מספיק עם הספארס ופופ אבל זה עניין של טעם.
    השימוש שלך ב-IMGUR גרם לי לקנא בידע שלך, ובחירת התמונות והאיורים היו מסטר-פיסס מהראשון ועד לאחרון.
    הייתי אוןמר שזאת הסידרה מס' 1 שמישהו טרם אי פעם לאתר. הדהמת אותי ממשד ביכולת הכתיבה והיכולת האומנותית, ואני עדיין פעור-פה!
    תודה מכל הלב.

  4. אני שונא לחכות ל"פרקים הבאים" ולכן חיכיתי לפרק האחרון וקראתי עכשיו את כל הסידרה ברצף..
    הרבה זמן לא נהינתי ככה מסידרת מאמרים, היה בהם הכל – הומור במקום, נתונים, ציניות במידה הנכונה, עובדות בשטח, דמיון מפותח, מסקנות נכונות ומעל הכל כתיבה מעולה, שפשוט מושכת אותך להמשיך למאמר הבא!
    תודה רבה על התענוג, תמשיך לכתוב!!
    ד"א:
    "על מעשה זה הוא קיבל עונש קשה – קבוצה מבוססת דרוזן – ועל כן הועדה אינה מוצאת לנכון להשית עליו עונשים נוספים." – פרייסלס (אחד מני רבים)

  5. אחלה, השקעה עצומה, ריספקט גדול. נהניתי לקרוא.
    יהיה פריקוול? מה בעצם גרם לקוואי לעזוב, ומי באמת היה האשם. הסיפור האמיתי.

    1. תודה רבה Stam,
      .
      ניסיתי לטפל בסוגיה בפרק הראשון, אבל באמת קשה לדעת.
      .
      באופן כללי – בניגוד לשחקנים ולמאמנים, שעושים את תפקידם לנגד עינינו, העבודה של המנהלים נעשית במחשכי המשרדים, ולכן קשה יותר להבין מה קרה שם, בעיקר מסתמכים על שמועות, ספינים, וגרסאות ספק מוטות של כל צד. אבל זה מעניין, אותי לפחות, וקריטי להצלחת המועדונים, אז ניסיתי.

      1. כן, ברור. אני מניח שתצטרך לחכות לסיפורים שעוד יגיעו, והם יגיעו. זה סיפור יותר מדי גדול, הכי גדול כמו שעולה מהסדרה שלך, כדי שלא תתבהר השאלה הגדולה. אולי בפרישה של פופ.. האוטו-ביוגרפיה שלו, אחרי שהכל יהיה מאחוריו, היא משהו שכבר הייתי מזמין.

  6. יוצא מן הכלל גם הפרק גם כל הסדרה .
    בהחלט מהמאמרים שעונים מבחינתי להגדרת הערך המוסף של הופס ביחס לכל אתר אחר בארץ .
    צל"ש שדה מעונק לך ממני מאנו וגם אוסקר על התסריט המקורי של השנה .

  7. תודה מיקי על ההשקעה האדירה.
    זה לא פשוט לייצר 8 פוסטים ולהעלותם ברצף וכולנו מלאי הערכה על המאמץ בעונת היובש.
    טוב שיש עכשיו גם כדורגל.
    נשארו עוד טיפלה יותר מחודשיים עד פתיחת העונה, קצת פחות מחודשיים עד לפתיחת משחקי החימום….

  8. סדרה מעולה
    צריך לכתוב סדרת פוסטים על סדרת הכתבות האלו.
    ממש כמו כתבות המוסף של סוף השבוע בעיתונים של פעם
    🙂

  9. פנטסטי – נהנתי לקרוא! תודה על ההשקעה!
    .
    מקרה לא פשוט, אבל הבאת כאן כמעט כל זווית אפשרית עם טיעונים מעולים של בעד ונגד. בסופו של יום, זה כמו שכתבת, צריך לדעת לנצל הזדמנויות (יוג'ירי!) ולקוות מעט לאלילת המזל.
    ועדיין, לדעתי רב הנסתר על הגלוי בכל הקשור לספרס והעדפת התמורה של הראפטורס.

  10. תודה מאנו. סדרה מופלאה ,ניתוח לעילא לעילא.
    "במעשיו אלו גילה גרג פופוביץ' עקשנות בלתי מוסברת ונטייה לדבוק במדיניות הקיימת באופן שאינו בהכרח מוצדק"
    זה המהות של פופ בערך לא? צריך לזכור שזה גם מה שהפך את הספרס בין השאר לאחת מקבוצות הספורט המצליחות בארה"ב… בסוף לדעתי פרט לבוסטון כמו שהזכרת די לקח את החבילה הסבירה ביותר שהוצעה בפועל…

  11. יא חביבי, איזו סדרת פוסטים מרשימה! ישירות לפנתאון, לצד תיבת האוצרות של מנחם. נקרא לזה "פופ מהתיבה" (תיבת פאנדורה כבר תפוס…)
    .
    הוספת לקיץ המשמים הזה מקום נוסף לדיון, עם כתיבה שהיא גם עניינית וגם משעשעת. שאפו ענק!
    תודה, מאנו.

  12. מיקי/מאנו, זה הזמן לומר שמאוד נהנתי מהסדרה הזו, בעיקר מאיכות הכתיבה והיכולת לספר סיפור.
    בכל הקשור לבוסטון, יש כאן המון חכמה שבדיאבד. ועדות חקירה אמורות להסיק לקחים שאפשר ללמוד מהם לעתיד וכאן הלקח הוא שצריך להתאבד על כוכב גם אם יש לגביו סימני שאלה בריאותיים/התנהגותיים, וגם כשדי ברור לך שתוך שנה הוא בורח ללוס אנג׳לס, וגם כשהמחיר הוא כוכב בפוטנציה לטווח הארוך (כמו שג׳יילן נראה באותה תקופה) ורכז טופ-3 בליגה שבזמנו נראה כמו התאמה לטווח ארוך. מצטער, כבוד הוועדה, אבל הדוח שלכם (בכל הקשור לבוסטון) יעלה אבק על מדף בי-13 בקומת המרתף של הספריה העירונית.

  13. מעולה ותודה על הסדרה הזו. מחכה כבר לועדה הבאה שתקום בקרוב.
    בסופו של דבר מסקנות הועדה, אם מרחיבים אותה גם אל מחוץ למעט כוכבי העל שיש בליגה – היה פופ.
    אני תומך.

  14. פשוט מרתק!
    לקח לי קצת זמן להתפנות לקריאה של כל הסדרה, ונהניתי מכל רגע.
    אהבתי מאוד את הניתוח המעמיק של כל הצדדים בפרשה.
    תודה.

  15. תודה מאנו לא הרבתי להגיב (רק בפרקים הראשונים)
    אבל הסידרה מדהימה והמסקנות מעניינות..
    מראה כמה קשה להיות מקבל החלטות בליגה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט