ועדת החקירה הממלכתית לחקר פרשת קוואי לאונרד – פרק 5/8 – פילדלפיה

ועדת החקירה הממלכתית לחקר פרשת קוואי לאונרד – פרק 5/8 – פילדלפיה

אגרנט – בדיון הקודם נחשפנו למערכת השיקולים וההחלטות של טורונטו, שהצליחה להנחית אצלה את קוואי. בדיון זה נתמקד בקבוצות מזרחיות שלא עשו זאת, נבחן את השיקולים שלהן, ואת הצעדים שנקטו במקום להטריד עבור קוואי. לעדות הבאה אני מבקש להזמין את נציגה של קבוצה נוספת שחיפשה את הקפיצה קדימה, לשעבר נשיא פעילויות הכדורסל של הפילדלפיה 76', בריאן קולאנג'לו.

פרקים קודמים: 1 – הקרע עם הספרס, 2 – הלייקרס, 3 – הקליפרס, 4 – טורונטו.

(קולאנג'לו עולה לדוכן)

לנדוי – שלום מר קולאנג'לו. התבקשתי על ידי המזכירות לוודא שאף אחד לא מתחזה אליך או מפיץ דברי בלע בשמך. האם אתה אכן בריאן קולאנג'לו? אתה לא אשתך, אביך, או מישהו אחר?

קולאנג'לו – אכן.

לנדוי – אנא, הנח את ידך על הטוויטר והישבע – אני, בריאן קולאנג'לו, ולא אחר, נשבע לומר את האמת, כל האמת ושום דבר פרט לאמת.

קולאנג'לו – רק לפני כן אומר שהדברים הוצאו מהקשרם, שהעלילו עלי עלילת שווא, ושמרקל פולץ הוא צלף אדיר.

(קולאנג'לו מניח ידו על הטוויטר ונשבע)

לנדוי – ובכן מר קולאנג'לו, ב-15 ביוני 2018, מתפרסמת הידיעה על דרישת הטרייד של קוואי. איפה זה מוצא אותך?

קולאנג'לו – תשמע, מיד הבנתי את הפוטנציאל האדיר עבור המועדון, והתחלתי לגבש עסקה במסגרתה…

גילרי, מתרומם ממושבו – סליחה אדוני השופט, אבקש להסב את תשומת ליבה של הוועדה לכך שמר קולאנג'לו פוטר מתפקידו, על רקע חוסר אמינות, כשבוע לפני שהידיעה התפרסמה לראשונה, ולמעשה לא שימש עוד בתפקידו בזמן האירועים המדוברים, אלא הוחלף בפועל על ידי המאמן ברט בראון.

לנדוי, נדהם, פונה לקולאנג'לו – סליחה? ולא חשבת לומר זאת במזכירות? מה אתה עושה כאן בעצם?

קולאנג'לו – אמרו לי שמישהו מפילי צריך לבוא לדבר על הטרייד אז השארתי את מקדונו בחוף הים לשמור על הכיסא הנוח שלי ובאתי מיד. אני אדם שאנשים מרבים להתייעץ איתו בנושאים רבים ומגוונים, וחשבתי שגם הוועדה מבקשת להיתרם מניסיוני הרב, שכמובן יהווה נכס אדיר לכל מועדון בליגה, ו…

לנדוי, חותך – מבקש ממשמר בית המשפט לפנות את מר קולאנג'לו מהאולם, ולהזמין במקומו את מר ברט בראון.

(קולאנג'לו המצווח נגרר מהאולם, ברט בראון עולה לדוכן)

לנדוי – שלום לך מר בראון, מתנצל על ההתחזות הזו, יש אנשים שפשוט לא לומדים את הלקח, אבל אני שמח שעכשיו מצאנו את האדם הנכון.

בראון – האדם הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון. האליפות תעיד על כך.

לנדוי, מעלעל במסמכים שלפניו – סלח לי מר בראון, אבל למיטב הבנתי הזכייה האחרונה של פילי באליפות הייתה בשנת 1983, אז שימשת כעוזר מאמן צעיר באוניברסיטת בוסטון, אז על איזו אליפות אתה מדבר?

בראון – האליפות שנזכה בה, כמובן, בסופו של התהליך.

לנדוי – וזה יקרה מתי?

בראון – בזמן הנכון, במקום הנכון, וכאמור – עם האדם הנכון על הקווים.

לנדוי – הבנתי. אז אני למד מדבריך שהתחושה שאפיינה אתכם באותה תקופה הייתה ש"יש זמן", ואין צורך לקחת סיכון מיותר על שחקן שלא ברור עד כמה הוא בריא ודי ברור שמעדיף לשחק בלוס אנג'לס. האמנם?

בראון – אני, כאמור, נזרקתי לקלחת רק שבוע לפני שהתפרסמה הידיעה על הטרייד, אבל זה בהחלט היה אירוע שצריך היה להתייחס אליו, אז כן, בהחלט דיברנו עם הספרס. בגדול, הגדרנו את כל השחקנים ככאלה שנמצאים על המדף למעט אמביד, פולץ, והבן היקיר לי אפרים סימונס. הסכמנו לתת נכסים ובחירות, אבל השיחה לא התרוממה.

לנדוי – אפשר להבין מדוע הספרס ידרשו כוכב, או פוטנציאל לכוכב בעסקה כזו, הם צריכים מישהו שיחליף את קוואי. בבליצ'ר דיברו על חבילה של פולץ, סאריץ', קובינגטון, בייליס, ובחירת הסיבוב הראשון של מיאמי ב-2021, עבור קוואי ופאטי מילס. על פניו נשמעת לי עסקה סבירה לגמרי מבחינתכם, בעיקר בהתחשב בכך שכל השלושה הראשונים, כולל פולץ, הוטרדו במהלך השנה העוקבת.

בראון – בזמנו לא חשבנו שנכון לוותר על פולץ. אני גם לא חושב שהספרס היו מוותרים על מילס. אוסטרלים הם מצרך נדיר בליגה.

לנדוי – בנוגע למילס – סבבה, אפשר להניח שהיית מקבל את דני גרין במקום. בנוגע לפולץ, האמירה הזו לא לגמרי ברורה לי. יכולה הייתה להיות לך קבוצה עם קוואי לאונרד, ג'ואל אמביד, בן סימונס וסביבם שורת צלפים כמו רדיק, גרין, שאמט וזהיר סמית'. קוואי וגרין מביאים ניסיון ברמות הגבוהות ביותר. לאונרד, אמביד וסימונס יודעים ליצור בעצמם. לאונרד, גרין, אמביד וסימונס זו רביעיית הגנה אדירה. ועל כל זה וויתרת בגלל ש"בזמנו לא חשבת שנכון לוותר על פולץ"?? אותו פולץ שחצי שנה מאוחר יותר נשלח לאורלנדו עבור ג'ונתן סימונס ושתי בחירות?? אני באמת לא מבין.

בראון – תשמע, היו לנו גם אופציות אחרות. לא היינו חייבים להטריד עבור קוואי. יש לנו קבוצה צעירה ומוכשרת שעתידה עוד לפניה. אנחנו לא טורונטו שהגיעו לתקרה שלהם והיו חייבים שינוי. לנו היה מה להפסיד.

לנדוי – כן, היה לכם להפסיד את פולץ, ואכן הפסדתם אותו. אבל בסדר, בוא נסתכל על זה מהזווית הזו. במהלך הקיץ לא עשיתם שינויים משמעותיים, וחודש אחרי תחילת העונה הטרדתם עבור באטלר, ומישהו בשם ג'סטין פאטון, את קובינגטון, סאריץ', בייליס ובחירת סיבוב שני של 2022. כלומר, ההפרש במחיר היה פולץ, במקום אחד מהאחרים אני מניח, וההבדל בין בחירת סיבוב שני של 2022 לבחירת סיבוב ראשון של מיאמי ב-2021. אתה באמת חושב שההפרש בין קוואי לבאטלר לא שווה את הדלתא בין שתי החבילות האלו? קוואי אמנם היה פצוע אבל באטלר פצוע בראש וכבר אחרי שתי תחנות בהן לא הסתדר עם שחקנים צעירים, ואתה מביא אותו לשחק עם אמביד וסימונס? איפה ההיגיון?

בראון – ג'ימי שחקן נפלא ומקצוען אמיתי, לא היו לו שום בעיות אצלנו.

לנדוי – שחקן נפלא בהחלט, מקצוען עדיין טעון הוכחה, אבל גם אם נניח שהוא כזה – למה לא הסכמתם לתת לו שנה חמישית בחוזה ולהשאיר אותו אצלכם??

בראון – שיקולים ארוכי טווח של התהליך.

לנדוי – אני מבין כל אחת מהמילים שאתה משתמש בהן אבל אם יש איזושהי משמעות למשפט עצמו אני לא מצליח להבין אותה… אבל לא משנה – גם עם ג'ימי אתם רק במקום השלישי במזרח אחרי מילווקי הדוהרת וטורונטו האימתנית. נראה שגם אתם חשבתם שזה לא מספיק מאחר ובפברואר ביצעתם עסקה נוספת – קיבלתם מהקליפרס את טוביאס, בובאן, ומייק סקוט, עבור ווילסון צ'נדלר, מוסקלה, לאנדרי שאמט, בחירת סיבוב ראשון שלכם ב-2020 מוגנת 1-14, הבחירה של מיאמי ב-2021, ועוד שתי בחירות סיבוב שני של דטרויט ב-2021 ו-2023.

בראון – אכן.

לנדוי – אם אני מסתכל על כל רשימת המכולת הזו אני רואה שקיבלת בעיקר את טוביאס מצד אחד, ומצד שני אני רואה את שאמט הצלף, ארבע בחירות ועוד כמה חתיכות. אז תקן אותי אם אני טועה אבל עבור טוביאס ובוטנים שילמת מחיר גבוה יותר מאשר היית משלם עבור קוואי וגרין/מילס, וזה עוד עבור חצי עונה במקום עבור עונה שלמה. what gives?

בראון – נכון, המחיר היה מפולפל, אבל בשלב הזה קוואי כמובן כבר לא היה על המדף ונדרשנו להכריע בין האפשרויות הקיימות. צריך גם לזכור שזה הביא אותנו למצב שבו היו לנו ארבעה כוכבים!!!! שזה שיא מסוים של התהליך, ומשהו שחוץ מגולדן סטייט אף מועדון אחר לא יכול היה להגיד על עצמו. חשבנו שלמרות שיש לנו רק חודשיים-שלושה לשלב את החתיכות, נצליח להתחבר בפלייאוף. והאמת שהיינו רחוקים כמה קפיצות על הטבעת מלעבור את טורונטו.

לנדוי – נכון, בסופו של דבר העמדתם קבוצה תחרותית, אבל כאמור, במחיר גבוה יותר מאשר הייתם משלמים על קוואי וגרין, טרייד שלא קרה כנראה גם בגלל שלא רציתם להטריד את פולץ, שלמעשה הוטרד יום אחרי הטרייד עם טוביאס. מה קרה שם עם פולץ?

בראון – עם כל הכוכבים שהגיעו, כבר לא היו דקות בשביל פולץ, ובלי קשר לשאלה האם בסופו של דבר ייצא ממנו שחקן, היה ברור שאם יישאר אצלנו התשובה על כך תהיה שלילית. בנוסף, הטרדנו הרבה בחירות עבור ג'ימי וטוביאס, והטרייד עם אורלנדו איפשר לנו לקבל שתי בחירות חזרה, ואת ג'ונתן סימונס שיכול היה לתת כמה דקות פה ושם.

לנדוי – שתי בחירות זה טוב, אבל ג'ונתן סימונס שיחק את הדקות פה ושם האלה?

בראון – לא.

לנדוי – נו?

בראון – מה נו?

לנדוי – תשמע, התשובות שלך הן כמו לולאה אינסופית – אתה עושה א', אני מסביר שיכולת לעשות ב', אתה מסביר שלא רצית ב' בגלל שרצית להוסיף את ג' לא', אני מראה לך שלא עשית ג', אז אתה מסביר שזה בגלל ד', אני מסביר לך שמד' לא יצא כלום, אתה אומר לי שד' פיצה אותך על נכסים שאיבדת בא', שכאמור בכלל לא ברור שהיית צריך לעשות. אדוני מאמן כדורסל או אמן דיבייט ורטוריקה??

בראון – זה הכול חלק מהתהליך. חתירה מתמדת לעבר עתיד טוב יותר. אנחנו כל הזמן זזים קדימה. עוד רגע אנחנו שם.

לנדוי – בקיצור, אמן דיבייט.

בראון – לא. אני מאמן כדורסל. וחוץ מזה, אני רק רוצה לציין שבעת האירועים המדוברים כבר לא הייתי ה-GM אלא רק המאמן. אלטון ברנד החליף אותי עוד לפני העונה והטרייד על באטלר.

לנדוי, נדהם – סליחה??? ולמה אדוני לא חשב לומר זאת בתחילת עדותו??

בראון – אני חלק מהמועדון, אני חלק מהתהליך, ואני מגבה את כל מה שהמועדון עושה במסגרת התהליך.

לנדוי, מאבד את סבלנותו – טוב, מבקש ממשמר בית המשפט ללוות את מר בראון אל מחוץ לאולם, ולהזמין במקומו את מר אלטון ברנד.

(בראון יורד מהדוכן, ברנד עולה לדוכן)

לנדוי, עצביו מרוטים – מר ברנד, האם אכן שימשת כ-GM של הפילדלפיה סיקסרס בעת האירועים המדוברים???

ברנד – מוניתי לתפקידי בספטמבר, כך שלא הייתי מעורב בהחלטה בנוגע לקוואי אך כן בהחלטות בנוגע לבאטלר, האריס, ופולץ.

לנדוי – ואתה לא חושב היום שעדיף היה להטריד עבור קוואי וגרין במקום עבור באטלר, האריס, ועוד כמה חתיכות? אתה מסכים שהמחיר הכולל ששילמתם היה גבוה הרבה יותר מאשר בעסקה אפשרית על קוואי?

ברנד – בעקרון כן, אבל הבעיה העיקרית עם קוואי הייתה שהסבירות לכך שהיה נשאר אצלנו הוערכה כנמוכה. זה היה פוגע בתהליך.

לנדוי, מתעצבן – ראשית, גם בנוגע לטוביאס ובאטלר לא יכולתם לדעת שהם יישארו ובכל זאת הטרדתם עבורם. חשוב לציין שבאטלר עזב בתום העונה, אחרי שלא קיבל שנה חמישית שבהחלט יכולתם לתת לו. מדוע באטלר לעונה אחת לא פוגע בתהליך, וקוואי לעונה אחת כן פוגע בתהליך??? בסיכומו של דבר הלכתם אול-אין, פשוט עבור שחקנים פחות טובים וסיימתם בלי אליפות. יכולתם להטריד עבור קוואי בקיץ 2018, ולאחר מכן להטריד עבור טוביאס בחורף, וגם אם קוואי היה עוזב הייתם בדיוק באותו מצב שבו אתם נמצאים עכשיו, אבל אולי גם עם אליפות ראשונה אחרי 36 שנה!!!

ברנד – אני שלם עם ההחלטות להטריד עבור באטלר והאריס למרות שהשארנו רק אחד מהם. בנוגע לקוואי, בגדול אני מסכים איתך, ולראיה – כשנכנסתי לתפקיד לא היססתי להטריד בעוז, אבל כאמור, לא הייתי בתפקיד בעת הטרייד על קוואי, אז אני לא יכול לקחת על זה אחריות. מצטער.

לנדוי, מתוסכל – באיזה תפקיד שימשת בעת הטרייד על קוואי?

ברנד – הייתי ה-GM של קבוצת הג'י-ליג שלנו. חשוב לנו מאד לפתח כישרונות צעירים. זה קריטי להצלחת ה…

לנדוי, צורח – …התהליך????

אגרנט, חותך, לפני שלנדוי יקבל התקף לב – תודה רבה לך מר ברנד, וגם לבראון, קולאנג'לו, הינקי, לארי בראון, ד"ר ג'יי, בנג'מין פרנקלין, וכל שאר אנשי התהליך של פילדלפיה.

הפרק הבא – פרק 6 בוסטון.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.

לפוסט הזה יש 62 תגובות

  1. אני רק רוצה לקום ממקום מושבי אדוני השופט ולציין שעל פי דיווחים הסיקסרס כן הציעו לבאטלר את השנה החמישית. אולי כדאי לזמן אותו לדוכן? מה כבר יכול לקרות?

  2. לזכותם של הסיקסרס חובה לציין שהם הולכים בכל הכוח על הניסיון להיות רלוונטיים. אפשר לבקר חלק מההחלטות שהם קיבלו, חלק מההימורים שהם לקחו,
    אבל הם במפורש כבר לא בעיצומו של "תהליך". הם ALL IN בניסיון להפוך לקונטנדרית.
    .
    תודה, מאנו. מעולה!

    1. מסכים לגמרי, לפחות בכל הקשור בתקופת ברנד, אבל את קוואי, בתקופת בראון, הם פיספסו, והתוצאה, לדעתי, קצת טרגית עבורם, כי פילי עם קוואי והאריס יכלה, שוב לדעתי, להתמודד עם הלוחמים גם עם דוראנט בריא. פספוס גדול.

      1. זה נאמר בכמה מקומות וזה מידע שכולם יודעים שפופ ביקש את אמביד או סימונס ופילי אמרו לא.
        לפולץ לא היה שום קשר לזה .

        1. כן איזה מטומטמים פילי שלא הטרידו את סימונס לפני שהבלוף התגלה, עכשיו אכלנו אותה אליפות עם האפס הזה לא נראה, טראסט אני מחכה לדעת מתי הוא יקבור את השלושה הראשונה

          1. זאת חוכמה בדיעבד. היו הרבה סימני שאלה סביב קוואילקראת הטרייד שלו. בראש ובראשונה הבריאות או הרצון האמיתי לשחק ביעד שהוא לא מעוניין להגיע אליו. בצדק בזמנו שהספרס לא ויתרו על אמביד ו/או סימונס

            1. נראה לי שהתכוונת לומר "בצדק שפילי לא ויתרו על אמביד ו/או סימונס".
              .
              אני לא חושב שפילי היו צריכים לוותר על אמביד כדי להביא את קוואי. בנוגע לסימונס אני חושב שהעניין פחות ברור, בגלל מה שאני תופס כחוסר התאמה מסוים בין אמביד לסימונס (ברמה המקצועית, לא עניין אישי), אבל זה באמת עניין של דעה, ובכל מקרה הדיון בפוסט עסק יותר בפולץ.
              .
              בנוגע לחכמת הבדיעבד וסימני השאלה – סימני השאלה היו שם עבור כל הקונים, או לפחות כל הקונים שאינם מל.א. כך שאי אפשר לטעון ש"לא ידענו מה יהיה איתו ולכן לא יכולנו ללכת על זה". גם יוג'ירי לא ידע מה יהיה ובכל זאת הלך על זה, וגם זכה, אז כנראה שאפשר היה ללכת על זה. באופן כללי יותר – אם נגדיר תחקיר ולמידה מהעבר כחכמה שבדיעבד לא נוכל ללמוד שום דבר ולהשתפר, ונתקשה למדוד תוצאות של החלטות. לכן לדעתי, כל עוד אנחנו מנסים לנתח את השיקולים השונים באופן אובייקטיבי, זו אינה חכמה שבדיעבד אלא ניסיון אמיתי ללמוד ולהשתפר.

            2. מה זה בדיעבד ? לא כל העולם ידע שסימונס זה התקרה של פילי? שהוא יחזור ללא קליעה ומה שיהיה נחמד מול ברוקלין ונבלות יעצר נגד קבוצות חזקות , לוקח את קוואי ללא רגל לפני שאני לוקח את סימונס, פילי פשוט לר מבינה שחצי גמר המזפח לא מעניין אף אחד ועדיף שנה אחת של אליפות מאשר 10 שנים של קוטנדרטית ״מדומה ״

            3. בחייך ברוך, סימונס היה אחרי עונה אחת שבה זכה ברוקי השנה – אף אחד לא ידע מה התקרה שלו, תפסיק לקשקש על זה, בטח לא בתקופה ההיא.
              מאנו – לפילי היו שני שחקני העתיד שלהם אחרי עונה מצויינת – סימונס (רוקי העונה) ואמביד. בצדק לא רצו לוותר על אחד מהם בגלל סימני השאלה בנוגע לבריאות של קוואי. ומן הסתם בגלל הפוטנציאל (והתקרה) הגבוהה של שניהם)
              לראפטורס היה מוצדק ההימור הזה כי הם ראו מה התקרה שלהם עם דרוזן. הם היו בכיוון של שנה ונלך לבנייה מחדש (אם לא דרוזן, זה היה לאורי). הויתור על דרוזן ופולטל עבור קוואי היה הימור שיוג'ירי זכה בו בגדול (כמובן)

            4. ובוודאי אף אחד לא חשב שפולץ יראה כמו באסט העשור (אם לא המאה) וישכח איך זורקים

            5. די סמיילי, אתה הופך לסמיילי עצוב.
              היה ברור שסימונס התקרה של פילי בעונת הרוקי, ושפולץ באסט ישר מההתחלה.
              תגיד "לי לא היה ברור", אל תדבר בשם כולם.

            6. זו סתירה לוגית!

            7. ברור כותבים אל זה שנתיים שסימונס ופולץ באסטים מארץ הבאסטים באתר, גם רוקי העונה הוענק לו לא בצדק אבל זה דיון ליום אחר

        2. הדיווחים שמצאתי אומרים ככה
          Wojnarowski and Shelburne also noted the Spurs' discussions with the Boston Celtics, Lakers and Philadelphia 76ers haven't gained steam for various reasons.

          The Sixers and Celtics have reportedly been reluctant to include their top players in any deals, instead preferring "pick-heavy packages that haven't moved the Spurs."
          .
          זה מכאן
          https://bleacherreport.com/articles/2786557-kawhi-leonard-trade-rumors-raptors-have-made-compelling-offer-for-star
          .
          השאלה היא האם מגדירים את פולץ כטופ-פלייר או שהכוונה רק לסימונס ולאמביד.
          .
          בכל מקרה, הפוסט הזה מתמקד בפילדלפיה, ומה שהם הציעו או היו צריכים להציע, ללא קשר למה שהספרס ביקשו, היו צריכים לבקש, או היו מסכימים לו. הצד של הספרס ינותח באחד הפרקים הבאים.

            1. הדיווח הזה הוא עוד טעות בשרשרת הטעויות של רמונה אבל זה לא משנה
              אני אשאל אותך שאלה, אתה חושב שפופ היה לוקח את פולץ על קוואי? נו באמת

            2. יתכן שהדיווח מוטעה, אני בטח לא יכול להוכיח לכאן או לכאן.
              בעניין פופ – פילדלפיה לא יכולים להחליט במקומו, אבל הם צריכים לשחק הכי טוב את היד שקיבלו. להחריג את פולץ אינו מהלך כזה, ולכן ללא קשר להחלטה של פופ הם ראויים על כך לביקורת או לפחות למחשבה שניה.

  3. גם אני לא הייתי מוותר על מילס. אוסטרלים הם מצרך נדיר בליגה. אינגלס שבקושי קיבל דקות במכבי עכשיו יורד לספסל ביוטה וקיירי מפרק קבוצות סדרתי

  4. נחשף לסדרה המצוינת רק עכשיו (לא בגלל הכותב. קוואי פשוט משעמם אותי, אישית. שחקן מצוין, אבל גם בול עץ, בכל מה שקשור אליו. אפס כריזמה ולכן הוא נדחק…).
    בכל מקרה, הערה לגבי הפרק על הלייקרס.
    משם מה חוזרת שם ההנחה – שפופולרית כאן מסיבות ברורות – לפיה קוואי לא היה מגיע ללייקרס, בגלל לברון.
    הדבר הזה אינו נכון. הוא נסתר, ובמילותיו של קוואי עצמו. ועד שווקאי מדבר! "אילולא היו מגיעים לטרייד על פול ג'ורג' – הייתי חובר ללייקרס. זה היה הכי קרוב שיש". ציטוט.
    SO, את הדבר הזה כדאי כבר למחוק.

    1. תודה stam,
      .
      אני מסכים איתך שאי אפשר לומר שקוואי לא היה מוכן לשחק עם לברון, אבל גם ההפך – שהוא רצה לשחק עם לברון, אינו נכון. אם היה רוצה לשחק עם לברון היה פשוט חותם בלייקרס. במקום זה הוא ניסה לשכנע מספר כוכבים אחרים להצטרף אליו לקליפרס (היו דווחים על הארדן, קיירי ואולי גם דוראנט אאל"ט). אז אני חושב שזה לא שחור ולבן, ושאפשר להגיד שלברון ממוקם, אצל קוואי, כאחד מאחרוני הכוכבים שהיה רוצה לשחק איתם. צריך גם לזכור שבבקשת הטרייד קוואי העדיף את הלייקרס על הקליפרס, ואם בסופו של דבר חתם בקבוצה השניה, כנראה שפחות אהב את מה שקרה שם בשנה שחלפה בין הבקשה לטרייד לבין החתימה, ורוב מה שקרה שם זה לברון.
      .
      באופן כללי יותר – כמו שנכתב בפרק 2 – הרבה כוכבים אחרים "פסחו" על הלייקרס בקיץ הזה, ואני חושב שאפשר לייחס את זה, בין השאר, ללברון.

      1. יש בתשובה שלך הרבה מאוד פרשנויות והרחבות אישיות, שאין להן תימוכין:
        אתה כותב, "הרבה כוכבים אחרים 'פסחו' על הלייקרס בקיץ הזה, ואני חושב שאפשר לייחס את זה, בין השאר, ללברון" –
        מאיפה זה מגיע?!
        זה מגיע אך ורק מכך שאחרים (כאן) חוזרים על הנראטיב הזה. שוב ושוב (ושוב) (ושוב). אבל זה כמובן לא מוכיח כלום – פרט לרצון של אנשים להגיד את זה… ו"להפוך" את המשפט לאיזה מין קומון-נולג'.
        אז בוא תספר לי, איזה כוכבים בדיוק "פסחו" על הלייקרס העונה? את מי הלייקרס רצתה, והוא אמר לה – לא?
        קוואי – אנחנו יודעים כבר מה היה. אלמלא עיסקת הטרייד על פול ג'ורג', היה הולך ללייקרס. זה מהפה שלו. נשמע לי כמו קלוז-2.
        נו, לאיזה עוד כוכב הוצע להגיע ללייקרס, נוהל מו"מ – ויש למישהו בדל מידע על המו"מ וכשלונו?
        דוראנט? לא שמענו מילה. קיירי? לא שמענו מילה. באטלר? לא שמענו מילה. קליי תומפסון? לא שמענו מילה. דריימונד גרין? לא שמענו מילה. סי.ג'יי מקולום? לא שמענו מילה. דמיאן לילארד? לא שמענו מילה. ראסל ווסטברוק? לא שמענו מילה. ראסל השני? לא שמענו מילה. אפילו כריס פול, החבר מהבננה – לא שמענו מילה.
        עד כאן 10 כוכבים. כל אלה החליפו ידיים ו/או חתמו על חוזה חדש הקיץ. כל אלה נחשבים "כוכבים". אתה יכול להוסיף עוד שמות, אנא עארף, בוגדנוביץ' וברוגדון וכאלה. רק מי בדיוק "פסח" – ועוד יותר מזה, "לייחס את זה ללברון"?
        עובדתית: ללייקרס היה היה עניין בשני כוכבים. אנתוני דיוויס, קוואי לנארד. AD הגיע. קוואי לא, אבל זה היה קרוב, איך הוא אמר, "הכי קרוב שאפשר".
        איך מפה מגיעים למאנטרה, "כוכבים לא רצו להגיע ללייקרס"? אך ורק ספקולציה של הכותב. לא נתמך במציאות. אולי אפילו, נסתר חזיתית במציאות – ראוי היה מקרה אחד, אחד! של דחיה אמיתית, כדי לבסס את זה. יש לך תריסר מקרים שבהם כוכבים עברו, ואף לא אחד מהם בכלל היה מעורב בלייקרס, או "פסח עליהם".
        או שתגיד, "עובדה! אין עוד כוכבים בלייקרס!". אז זה כמו להגיד, "יאניס ואמביד לא רצו להגיע ללייקרס"… וואלה, הם באמת לא בלייקרס! אבל מישהו בכלל פנה אליהם?
        כדאי לפעמים להתנער מקלישאות כאלה, ואולי פשוט לבדוק. כי זה לא מוסיף דבר. אפילו גורע. חן חן על הקשב.

        1. קודם כל חן, חן לך על התגובה המושקעת.
          .
          להבנתי, הלייקרס חיפשו כוכב שלישי, ובעיקר גארד – קיירי, באטלר וקמבה מתאימים לפרופיל והעדיפו מקומות אחרים. אתה חושב שהלייקרס בלל לא היו מעוניינים בהם? למה לא? זה לא נשמע לי סביר.
          .
          בעניין ייחוס של זה ללברון – נכון שיש כאן פרשנות אישית ואכן אפשר לייחס את זה גם להיבטים אחרים בלייקרס כמו ה"רעש" שהיה שם כל השנה, אבל אני לא חושב שאי אפשר לייחס את זה גם ללברון, בין השאר בגלל הרצון של קיירי לעזוב את קליבלנד וההתבטאות של דוראנט.

          1. אני רק התמקדתי במישור העובדות. ועובדתית – כלום לא קרה, לטוב/לרע, עם באטלר, קיירי, קמבה או כל אחד אחר. פשוט כלום! אתה באמת חושב שנהולו מו"מים חשאיים שקרסו? עם המדיה של היום?? אתה באמת חושב שהלייקרס גילו עניין, הכוכב אמר "לא" – ואין אף אחד בעולם שיאשר את זה???
            אז יש עובדות. או במקרה הזה: אין. לכן דין המשפט "כוכבים לא באו ללייקרס, בעיקר בגלל לברון" – להימחק. טוטאל.
            ומהצד השני יש ספקולציות, משאלות לב, ניחושים פרועים. זה סבבה, רק כדאי שיהיה ברור מה עובדה ומה סתם השערה פרועה. ואת זה כל אחד יכול. הנה:
            "כוכבים לא רצו להצטרף לגולדן סטייט, בגלל ריח הפה של דריימונד".
            נו, אתה רואה? והאמת, זה נשמע לי ממש הגיוני.

            1. אבל אם לא היה כלום זה לא במקרה – אם קיירי, באטלר או קמבה היו רוצים להצטרף ללייקרס היינו שומעים על כך, בין אם היה קורה בסוף או לא, כמו ששמענו על קיירי ודוראנט לניו יורק, ועל דייויס ללייקרס. אם לא שמענו זה כנראה אומר שהם לא היו מעוניינים.
              .
              בקיצור, אני לא אומר שלברון עשוי מ"חומר דוחה כוכבים", אבל כן מתרשם שהיחס בין הפופולריות שלו בקרב בני מינו הכוכבים לבין יכולתו נמוך יותר מאצל אחרים. כלומר לנוכח הכישרון שלו הייתי מצפה שיהיה יותר פופולרי אצלם.

            2. לא, יש לך כשל לוגי חמור.
              הלייקרס לא הביעו שום רצון! למה אתה מתעקש להמציא סיבה, למשהו שלא קרה??
              "אם לא שמענו על משהו, כנראה שהם לא היו מעוניינים" = "אם לא שמעת על הנישואין שלי לבר רפאלי, כנראה לא הייתי מעוניין!" (נו בטח, סתם בלונדה מפגרת).
              זה *בדיוק* מה שאתה טוען.
              חסר לך רק דבר אחד – מישהו בעולם, רצוי גב' רפאלי, שיאשר לך משהו מהפנטזיה הזו.

            3. ואני מדגיש:
              אתה כותב. התשתית לכתיבה הוא עובדות.
              תן לי עובדה אחת, אחת!, שמאשרת שהיה רצון של הלייקרס לצרף אליה (פרט לקוואי ו-AD), מישהו מהשמות שמנית, או כל כוכב אחר. אין לך. ולכן כמובן גם לא יהיה לך "סירוב" שלו. כי מסרבים להצעה. לא מסרבים בדמיון (שלך!), להצעה שלא נולדה אפילו.
              אז כשאין עובדות – הכל זה מהראש שלך. וכמו שאפשר לראות בהמשך, של אחרים.

    2. נשים שניה את שאלת הציטוטים והאופי בצד כי אין לנו באמת דרך לדעת מה קורה בפנים. מקצועית אתה רואה את הציוות של לברון וקוואי עובד? לי קשה לראות את זה. לדעתי אפילו הציוות של דוראנט עדיף עם קוואי כי לברון בשיאו צריך את השיטה שלו . זה לא שפתאום לברון יהפוך להיות קלעי

      1. אם הלייקרס ניהלו כזה מו"מ הדוק, והיו מוכנים לחכות כל הקיץ עבור הסיכוי שקוואי יצטרף – מניח שהם יודעים מה יעבוד עבורם, וברור שזה עבר מקצועית דרך לברון.
        כן, מאמין שהיה עובד. אגו בצד – הדבר המשמעותי שחסר לקוואי, שמבדיל אותו מלברון, הוא יכולת ניהול המשחק, המסירה, וההובלה. אין לו. את זה הוא צריך כאוויר לנשימה. אי אפשר לשנות לו תפקיד בכוח, אי אפשר להעמיס עליו יותר מדי (הוא גם ככה עסוק בהגנה, מה שלברון שוכח). הוא פשוט לא פוינט-פורוורד. ציוות שלו עם לברון, מהמוסרים הטובים בהיסטוריה, אחרי עונה נוספת של 8 אסיסטים בממוצע (בלתי נתפס) – היה יכול להוביל לתוצאות מעולות.
        אפילו יותר מזה – זה ציוות עוד הרבה יותר טוב מקוואי-פול ג'ורג'. בדיוק מהסיבה הזו. קווי ופי.ג'י שניהם תאומים סיאמיים ממש בסט הכישורים שלהם. גם בחולשות. שניהם לא לידרים מובילי כדור, בכלל. שני השחקנים המעולים האלה עדיין צריכים פוינט מעולה, נקודה שהקליפרס כרגע לוקה בה. אז לשאלתך, כן, בוודאי.

        1. מתייחס לדיון הזה ואחר רוצה להתייחס בקצרה למה שכתבת לעיל.
          לגבי הכישורים של קוואי מול אלו של לברון – מסכים לחלוטין. לקוואי אין (כרגע כי באמצע הפלייאוף הוא הראה ניצנים) ניהול משחק אגב אני חושב שזה יתבטא בקליפרס אם הם לא ישכילו להביא מנהל משחק. אבל וכאן יש אבל גדול בשביל למקסם את לברון צריך שחקנים שמתאימים לשיטה שלו. תרצה או לא תרצה זה בלט השנה בלייקרס אני לא חושב שיש כאן אשמים אלא מצב קיים שצריך לקבל. נכון לברון שיחק ליד קיירי אבל מבחינה מספרית נטו קיירי היה טוב יותר בסלטיקס. אני מאמין שזה יקצין עוד יותר בציוות התאורטי של לברון קוואי.
          .
          לגבי הכוכבים. בסופו של יום היו לא מעט שחקנים בשנים האחרונות שלא הגיעו לליקרס על אף האטרקטיביות של העיר ולכאורה קבוצה עם פוטנציאל מצוין ברגע שלברון שם – גורג קוואי קמבה קיירי דורנט ויכול להיות שברחו לי מהראש עוד כמה שמות. אני לא חושב שזה מקרי

          1. אוי נו, גם אתה עם הטיעון הזה? די 🙂 זה לא רציני, בחייאת.
            העובדה שמשהו "לא קרה" – לא מוכיחה כלום, כלום, כלום!!! – על איזה שהם דברים שכן קרו.
            אז מה אם כוכבים לא הגיעו ללייקרס? מי בכלל רצה אותם?? מי בכלל ניהל איתם מו"מ?? איך אפשר לטעון דבר כזה, בלי אף בדל עובדה, כלום, פירור, שמלמד או רומז שהיה דבר כזה? להיפך – על המדיה של היום, כל פיפס שקשור לליקרס יוצא החוצה בטירוף.
            אז איך אתה אומר, "קמבה לא הגיע ללייקרס – אז יש לזה סיבה"? מה ההוכחה לזה? כלום. רק אתה. ותקרא למעלה את החפירה למאנו.
            זה טיעון שבאמת אין איך להתמודד איתו, הוא רק מהמוח של הכותב:
            "גם בר רפאלי לא התחתנה איתי. זה בטח לא מקרי. אני פשוט גדול עליה ב-10 מספרים".
            זה בדיוק אותו דבר. משהו לא קרה – אבל יש לחנו הסבר, מדהים, למה זה ככה.
            לא ידידי. כשמשהו לא קורה בליגה, זה פשוט, כי אף אחד לא רצה שהוא יקרה.
            אני מבין שזה נראטיב נפוץ כאן, אבל איך כתבתי למאנו?
            "זה כמובן לא מוכיח כלום – פרט לרצון של אנשים להגיד את זה… ו"להפוך" את המשפט לאיזה מין קומון-נולג'".
            אז הנה. עוד פעם. "לא רצו להגיע ללייקרס, בגלל לברון".
            משוכנע שתיכף יבואו עוד כמה ויאשרו את ה"אמת" הזו.
            מקווה שלא אצטרך להסביר שוב, למה המשפט הזה הוא אפס. אין מאחוריו כלום. ולשאר הסברים – אצל מאנו, לעיל.

            1. נ"ב: אפשר לרענן ולהרחיב את שמות הכוכבים, שברחו מהלייקרס: גם יאניס, אמביד, יוקיץ', הארדן, דונצ'יץ', ציון, ועוד כ-400 שחקני NBA נוספים לא הגיעו ללייקרס בשנתיים האחרונות… נו, ברור שזה לא מקרי, ויש לזה סיבה!

            2. סורי זה פשוט לא טיעון שעקבי לדיון.
              אפרט – קודם כל אני לא חושב שאנחנו עסוקים בהוכחות במיוחד לא בדברים שהם בלתי ניתנים לכימות בעליל. היות ואנחנו לא באמת בוועדת חקירה אז נראה לי שניתן לטעון טיעונים גם אם הם פחות מוחלטים ויותר משוערים
              .
              היו שורה של שחקנים חופשיים שעל פניו יש להם סיבות מצוינות להגיע עיר אטרקטיבית עם שוק גדול וקבוצה שהיא עם פוטנציאל מצוין לקחת אליפות. איכשהו זה לא קרה. אני לא אומר שזו הוכחה אבל זה אומר דורשני.
              .
              אני חושב שמקרה פול גורג הוא הכי בולט. אבל גם קוואי משך ומשך למרות שבלייקרס היו לו עוד 2 כוכבים בכיס. זה לא מעורר אצלך סימני שאלה?

            3. לגבי פול ג'ורג' וקוואי אין בכלל צורך לנהל דיון – המקרה של שניהם פורט בהרחבה, הם עצמם דיברו. פול ג'ורג' סיפר למה לבסוף עבר לאוקלהומה (הצהרות אהבה לראסל וכו'. קצת מצחיק, בראיה לאחור…), וקוואי לאחרונה, עם רייצ'ל ניקולס ובכלל, דיבר – וזה כבר דשתי יותר מדי.
              העובדות הן: אנחנו יודעים על שני כוכבים שהלייקרס חיזרה אחריהם.
              השיגה 1, נכשלה עם השני – למרות שזה היה "הכי קרוב שיש".
              זהו! סה טו. זה לא רע אם אתה שואל אותי, אפילו יפה.
              וכן – לכולם יש השערות. כולנו כבר יודעים שלברון מגלומן, שתלטן, איש לא נעים הרבה פעמים, "השיטה של לברון" וכו'.
              אבל מכאן ועד להגיד – "בטח היו עוד מלא כוכבים שבגללו לא באו"? זה לא נכון, עובדתית. אבל אפילו יותר: אין סיכוי שמשהו מכל זה היה קורה, וכולנו לא היינו יודעים על זה. פשוט אין. במציאות של היום, כל פיפס יוצא החוצה, כל התעטשות של הבן אחיינית של קוואי בכותרת ראשית – פשוט אין שום סיכוי שהיה איזה מסדר כוכבים שהיה בכיוון הלייקרס, או הלייקרס בכיוון שלהם – וזה נגמר שלילי. אפילו לא אחד. פשוט אין סרט כזה!
              אני חייב להגיד עוד משהו, והוא לא אישי אלא עקרוני. להתווכח עם שניכם בנושא (ויש עוד), זה קצת כמו להתווכח עם אדם מאמין… אתם משוכנעים שמשהו קרה – ולא יעזור כלום. לא יעזור שהוא לא קרה. לא יעזור שאין שום עובדה, שום הוכחה, שום כלום. לא יעזור שפשוט לא ייתכן שדבר כזה קרה, ולא נדע עליו. אתם פשוט מאמינים, או "יודעים" שככה היה, "כי זה הגיוני" (בעיני המאמין) – וזהו זה!. יש לכם נראטיב, ולא תזוזו ממנו…
              אז בנימה זו, אני סוגר את הדיון בנושא. מיציתי.

            4. היות ובוועדות חקירה עסקינן והעניין הוא ללמוד מהעבר אז אני יכול לשער שעוד יצא לנו לדון על העניין. אז ג'אסט אין קייס שככה יקרה:
              1 האם כאשר מישהו אומר משהו זה הופך זאת לעובדה? קיירי קוואי דיוויס שלושתם אמרו אמר שיאריעו חוזה. זה שמישהו אומר משהו לא הופכת את האמירה לעובדה.
              2 היות וכך צריך לקחת עוד אינדקטורים וזה מה שאני מנסה לעשות
              3 אתה קובעמשאני כמו אדם שמאמין ואז מסדר את העובדות לפי צה שנוח לו. יכול בהחלט להיות אבל איך אתה קובע את זה? ואולי זה בדיוק הפוך שאתה זה שמתנהל ככה..?
              נתראה הסיבוב הבא.. עד אז גיט א שאבס

  5. מחצית לא רעה של האמריקאים. בארנס ופלאמלי קיבלו חמש דקות ראשונות (בחמישייה) ובארנס מאז לא רעה דקות. מיטשל, קמבה ו-ווקר משחקים טוב מאוד.
    טאטום נכנס למשחק ברבע השני, יחד עם פוקס שהיה אחלה מהספסל

  6. תודה מאנו.
    לדעתי פילי לקחו הימור דווקא סביר. כמו שכתבת יפה בגוף הפוסט – הם לא טורנטו והם הקבוצה שמבחינת ניצחונות והפסדים הכי הקשתה על האלופה. בנוסף אם יש ביקורת על שיטת המשחק במצב הנוכחי בה אמביד לא מקבל את הכדור במקום הרצוי מה היה קורה אם קוואי היה בקבוצה?

    1. מסכים שפילי לא היו "חייבים" לקחת את קוואי, אבל בסופו של דבר אם אני משווה בין קוואי לבאטלר/האריס בפרמטרים שציינת – בכל המקרים היה הימור. באטלר וקוואי שניהם עזבו, טוביאס נשאר. אז אפשר להצדיק את העדפת טוביאס על קוואי, אבל לא את העדפת באטלר. גם מבחינת שיטת המשחק אני לא רואה איך קוואי פחות מתאים שם מבאטלר. לדעתי אם ברנד היה אז בתפקיד הוא היה הולך על קוואי, ואז בחורף מוסיף את האריס אם היה בכך צורך. בראון פשוט פספס.

        1. כל פעם מחדש אני עושה טרייד של קובינגטון וסאריץ' על באטלר , ומשום מה שוכחים שתמורת באטלר פילי השיגו את ג'וש ריצ'רדסון.
          אם פילי שנה שעברה היו מציעים את קובינגטון וסאריץ' על ריצ'רדסון פאט ריילי היה צוחק להם בפנים

          1. מסכים איתך, השאלה היא האם זו לא הייתה החתמה פחות טובה מאשר להטריד עבור קוואי. עם כל הכבוד לריצ'רדסון אני חושב שעדיפה אליפות עם קוואי מאשר חצי גמר מזרח וריצ'רדסון בשנה העוקבת. אני מנסח את זה בהגזמה כמובן, אבל באמת לדעתי מדובר בפספוס.

  7. אחלה סדרה ובמיוחד מצחיק
    העדפה של פילי בקיץ הקודם היתה להחתים את לברון או PG כשחקנים חופשיים וזה נפל עוד ביום הראשון של ה- FA הקודם
    בסוף בפילי הבינו שיצטרכו לעשות טרייד בכדי להביא כוכב והכל שאלה של מחיר
    השכרה לשנה של באטלר תמורת חוזה נוח של קובינגטון וסאריץ שעומד לסיים חוזה רוקי
    ס"א לא היו מוכנים לדון בחבילה הזו + הצהרות של כל הסביבה של קוואי שהוא רוצה קליפורניה
    ס"א רצו כוכב והם סימנו אמביד או סימונס כחלק מהחבילה קדימה וזה הרבה תמורת השכרה של קוואי לשנה (ולהזכיר שלאף אחד לא היה מושג איזה קוואי חוזר למגרשים אחרי השבתה של שנה).
    סה"כ כל הכבוד ליוג'ירי על ההימור (יחד עם זאת אמביד בריא במשחקים 4,5 בחצי גמר המזרח או דוראנט בריא והכל היה נראה אחרת)
    ולמרות זאת בשורה התחתונה קוואי הלך ואין המשכיות (ס"א קבוצת פלייאוף תחתון/מגרדת לוטרי וטורנטו נשארו עם נוסטלגיה)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט