דיון ליום ג' PM: מי יתפתח ליותר 'SUPER', ג'ייסון טאטום או קייל קוזמה?

8******************************

****************************************

הכותרת היא הכל.אין לי מה להוסיף!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 43 תגובות

    1. למרות שאני אוהב את טאטום, אני דיי מסכים אתך. האופי משחק לטובת קוזמה. גייסון יהיה שחקן טוב אבל לא סופרסטאר ולא יגרד את הציפורן של קובי.

    2. לפי דעתי זה יהיה ג׳ייסון טייטום כי כרגע הוא מראה יותר פוטנציאל למרות זאת לקייל קוזמה יש קליעה יותר טובה וזה כרגע בעידן של היום מאוד חשוב אבל לג׳ייסון טייטום יש חדירה יותר טובה וקליעה מחצי מרחק יותר טובה ולקוזמה לפי דעתי חסרה החדירה העוצמתית שיש לטייטום
      אז אני אלך עם טייטום כי ללמוד שלשות זה הרבה יותר קל מללמוד לחדור עם תעוזה ורצון

  1. טייטום. קוזמה יקבר מאחורי לברון ודייויס בלייקרס, יגיע מקסימום לכוכב שלישי. טייטום הוא משהו יותר מיוחד, קומבו פורוורד שיודע ליצור לעצמו ברמה גבוהה, צריך קצת עבודה מנטלית עם גדולי שחקני הסלטיקס והוא יכול להגיע רחוק למעלה

  2. שאלה באמת מרתקת.
    ל-2 השחקנים פוטנציאל שהוא בשמיים.
    .
    אבל אם צריך להכריע לגבי השאלה שנשאלה –
    "מי יתפתח ליותר 'SUPER" ,
    אז, לטעמי, התשובה היא קוזמה. הוא נתן עונה לא רעה בכלל, בסיטואציה לא פשוטה בכלל. הוא הצליח להעלות את ממוצע הנק' שלו למשחק, למרות אחוזים לא טובים בכלל מהשלוש (30.3% בעונה שעברה). הוא עשה את זה בגלל שהוא שחקן התקפי מאוד מגוון. הוא נהדר בהתקפת המעבר. הוא מסוגל ליצור לעצמו מצבים, והוא לא רע בכלל מהמיד ריינג'. זו הסיבה שלמרות האחוז הרע מהשלוש (והוא זרק מהטווח לא מעט בעונה שעברה – 8.5 פעמים במשחק), הוא שמר על אחוז אפקטיבי סביר (51.5%).
    אם יצליח לחזור לאחוזים של עונת הרוקי מטווח השלוש (36%), תהיה לו קריירה מרשימה.
    .
    טייטום מוכשר לא פחות. יש לו קליעה טובה יותר מבחוץ, והוא שחקן הגנה טוב (בהפרש עצום) מקוזמה.
    הבעיה שלו היא שהוא מצטיין פחות בליצור לעצמו מצבי קליעה. הוא פחות "סקורר".
    .
    זו הסיבה לתשובה לשאלה –
    השאלה לא הייתה מי יהיה שחקן טוב יותר. בשכלול כל הנתונים, בהחלט יכול להיות שטייטום יהיה השחקן השלם יותר. השחקן הטוב יותר.
    אבל ב-NBA אוהבים סקוררים. לקוזמה יש פוטנציאל להיות מצטיין בתחום. "סופר".

    1. ?
      למה אתה קובע שטייטום יוצר פחות לעצמו? לא יודע אם זה מדד טוב אבל טייטום זורק יותר פולאפס מקוזמה והם פחות או יותר על אותו אחוז דיוק בשתי העונות האחרונות בזריקות פולאפס

      1. תחושה מלצפות ב-2 משחקים.
        אחרי בדיקה –
        על אף אחד מהצמד אפשר בלב שלם לכתוב "מצטיין" (או אפילו "טוב", "סביר" או "בינוני") לצד "יוצר לעצמו". 0.63 נקודות למהלך ISO, היו לטייטום בעונה שעברה.
        0.74 לקוזמה. ב-2 המקרים מדובר על נתון אומלל למדי.
        .

            1. תודה רבה

            1. בעצם מהי ההגדרה של iso?

            2. בידוד של השחקן שמחזיק את הכדור למהלך שמתחיל 1 על 1.

  3. שניהם יצליחו
    לקוזמה יש סיכוי לקחת אליפות או שתיים בשנים הקרובות כשחקן חמישיה חשוב
    טייטום כנראה יהיה שחקן שלם יותר בעוד כמה שנים

    1. טייטום.
      קוזמה במקסימום אמור להיות שחקן 3-4 אם יממש את הפוטנציאל שלו
      טייטום יותר צעיר ואני מצפה ממנו כבר השנה להיות הפרנצייז פלייר של הסלטיקס.
      בפוטנציאל שלו טייטום הוא טופ 10 בליגה עוד שנתיים שלוש.הכל שאלה אם יממש את הפוטנציאל ולדעתי כן

      1. ראיתי את הסרטון עשרות פעמים בעבר והוא לא עושה לי את זה. לדעתי הוא ובראון יהיו צמד טוב אבל אף אחד מהם לא יהיה סופרסטאר.
        טייטום לא לוקח על עצמו את המשחק ועד שלא יעשה עת זה הוא לא יתפתח. לגבי הסרטון, רואים שלברון מגיב באיחור וזה בגלל שהוא כמעט ולא עושה הגנה בשנים האחרונות. לברון של לפני 6 7 שנים לא היה נותן לפספוס להכניס את הכדור בפנים.

        1. טייטום של עונת 2017-2018 היה הבטחה לסופרסטאר והדאנק ההוא נמצא על רצף של עונה שלמה וסדרות פלייאוף מצויינות. אם העתיד שלו יהיה המשך של הסדרה המספרית ההיא יש לו עתיד של גדולה.
          טייטום של עונת 2018-2019 היה הרבה פחות מרשים וזה חלק מהמכלול של הסלטיקס העונה שהיה מאכזב.
          אני מקווה שהסלטיקס של העונה הבאה וטייטום של העונה הבאה ימשיכו את מסורת שתי העונות של 2016-2018 ושטייטום יהיה חלק מזה, לתקוה הזו יש על מה לסמוך אבל אם זה באמת מה שיקרה … משחרב בית המקדש נטלה הנבואה מהנביאים ונתנה לשוטים.

  4. שניהם נמצאים העונה סופסוף במקום האידאלי עבור הכישורים שלהם – סקורר דינאמי שפורח מתחת לשחקנים גדולים ויכול לקלוע הרבה בזמן קצר, או השחקן המרכזי בקבוצה שלו.
    ולכן טייטום. קוזמה אולי יגנוב מתישהו בחירה לאולסטאר, אבל טייטום יכול ומיועד לגדולות-ממש, אני מאמין שהוא גם יהיה כזה. הפרנצ'ייז של בוסטון.

  5. לדעתי, טייטום, קל.
    טייטום סופרסטאר בהתהוות.
    קוזמה יכול להתפתח לפרנצ'ייז פלייר (אוקיי, אולי שלישי בפרנצ'ייז…), אבל משהו בטייטום זועק לי כוכב. בעצם הכל.

      1. לא עקבתי מספיק השנה, אבל היתה שם אוירה רעילה בגלל האגו של קיירי שכנראה ניסה לגמד את הצעירים חזרה אחרי שהצליחו בלעדיו. קומה מרגיש לי כמו סקורר משלים. בעוד טייטום כבר הראה שיכול להוביל קבוצה עמוק לפלייאוף.

  6. הכישרון של טייטום הוא בעיני חד פעמי. החבילה השלמה ביותר בשני צידי המגרש. אני יכול לדמיין אותו בעתיד בשורה הראשונה של הגדולים.

  7. אחלה שאלה הבאת מנחם, ואחלה דיון בתגובות.
    קוזמה בן 24. שיחק שנתיים במערב (הקשה) עם קבוצה שלא הצליחה לממש את השאיפות שלה.
    הוא אוהב יותר להכניס את עצמו למשחק ופחות זורם איתו. כמובן שההגנה לא קיימת כרגע.
    והוא עדיין לא הגיע למשחק פלייאוף..
    .
    טייטום בן 21. שיחק שנתיים עם קבוצה עם לא מעט שחקנים מוכשרים שהצליחו לשתף פעולה בצורה נהדרת בשנה הראשונה (אחרי הפציעות של קיירי והיווארד) והפסידו ללברון במשחק 7
    ובשנה השנייה כ"כ הרבה כשרון ופוטנציאל ואפס מימוש.
    בפלייאוף הוא שמר על יציבות ואחרי שנתיים בבוסטון הוא הראה יכולות התקפיות מגוונות לצד יכולות הגנתיות נהדרות גם כן יחסית לגודל שלו. אחוזים נהדרים ל3, ממוצע של 14 נק' בעונה הסדירה וממוצע עוד יותר טוב של 17 נק' ב28 משחקי פלייאוף (קליבלנד, פילדלפיה, מילווקי בפנים).
    .
    אין ספק שהשנה תהיה מכריעה-
    -קוזמה יהיה בפלייאוף השנה. לא ברור עד כמה הוא יצטרך לעבוד מבחינה התקפית כשלברון ודייויס יכולים לשחק לבד כשהוא ושאר החברה על קו ה3. מה שכן בטוח הוא שההגנה שלו תקבל מבחן לא פשוט גם בעונה הרגילה ובמיוחד בפלייאוף במערב הקשה.
    – קיירי, הורפורד, רוזיר, ומוריס שעוזבים זרקו בממוצע כל משחק בערך מעל 50% מהזריקות של הקבוצה. השנה חוץ מקמבה אין מחליפים ראויים ואני לא רואה יותר מדי שחקנים שיקבלו את הכדור, מה שאומר שאנחנו נראה השנה את טייטום (ובראון גם) הרבה הרבה יותר עם הכדור ביד ונראה את היכולות שלהם ועד כמה הם יסתדרו עם סגל פחות טוב ממה שהם רגילים אליו. במיוחד בפלייאוף

  8. קוזמה מגיע לדיון הזה אחרי תקופה שהלייקרס הייתה סוג של קבוצת תחתית (מאז קצת אחרי האולסטאר הם בגארבג'-טיים) כשלפעמים אף אחד לא שם לתקוף חוץ ממנו (אם לא מכלילים את אלכס קארוסו כמובן), דבר שגורם לו להראות יותר טוב. לעומתו, טייטום מגיע אחרי עונה לא טובה שבה הוא היהבל כדורים רק שקיירי ועוד כמה כשרונות הואילו בטובם לא לזרוק איזה פולאפ. אם טייטום יגיע לדיון הזה בשיאו, כמו אחרי פלייאוף 18, לא יהיה בכלל מה לדבר. הבן אדם ליגה אחת מעל קוזמה. חכו לפלייאוף השנה.

  9. טייטום צעיר מקוזמה בשלוש שנים ככה שממש לא ראינו את התקרה שלו. הוא גם שיחק עם מעצור קיירי עד עכשיו והסטטיסטיקה מראה (כמו גם ההישגים) שבלי קיירי הוא פשוט ענק.

  10. טייטום! כי הוא יכול להיות שחקן שלם יותר ומגוון יותר וחכם לא פחות אם לא יותר. ועדיין אי אפשר לומר שאין לו את האופי לממש את הכישרון.

    עד עכשיו 5-20 לטייטום. אולי טעיתי בספירה אחד לפה אחד לשם, אך הכרעה ברורה לכיוון טייטום.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט