הפטיש היכה – השעיות מדהימות בבייסבול על שימוש בסטרואידים / מנחם לס

 

 

 

 

 

(ניכתב בשיא המהירות ללא קריאה נוספת, ממש לפני הטיסה הביתה)

אמש קרה הדבר החשוב ביותר שקרה בעולם הספורט בשנים האחרונות: השעיית 13 שחקני בייסבול על שימוש בסמים, עם עונשים שיסתכמו במאות מיליוני דולארים. השם הגדול ביותר הוא האתלט עם המשכורת הגבוהה ביותר בעולם – אלכס (א-רוד) רודריגז. אני כותב זאת בשדה התעופה של לאס ווגאס, כשסוף סוף טסים חזרה מזרחה – הביתה – לציביליזציה, אחרי המערב הפרוע של אינדיאנים, קאובויים, והלייקרס.

הקומיסיונר היהודי של הבייסבול באד סליג – הליגה העשירה ביותר בעולם אחרי הפוטבול – החליט להכות בפטיש חבטה שאולי ,אולי, תביא סוף לשימוש בלתי לגלי בחומרים אסורים בבייסבול, מנהג שהפך להיות בשימוש יותר ויותר, ואיים להרוס את האינטגריטי של המשחק, ואיתו את המשחק עצמו. האם ענפי הספורט האחרים ילמדו לקח ויעשו בדיוק מה שעושים היום בבייסבול?

אין שאלה שכמעט בכל מקצועות הספורט נעשה שימוש בלתי לגלי בסטרואידים אנבוליים למיניהם. במרוצי אופניים אנחנו יודעים. בטניס רבים מכוכבי הטניס כנראה משתמשים. פשוט אין לתאר גדילה כזאת פתאומית בגופי טניסאים כרפאל נדאל, נובאק ג'קוביץ', ואנדי מוריי. אותו דבר בגולף שם טייגר וודס נעשה פתאום בעל גוף לתחרות 'מיסטר יוניברס'. בפוטבול אין כמעט שאלה שהשימוש נפוץ ביותר. בכדורסל? תחזו בשחקנים בעונת הרוקיס שלהם, ושוב 4-5 שנים אחרי. זאת בדיחה ממש.

בכדורגל? רונלדו שהיה בעל שריר בייצפס לא יותר גדול משלי פתאום נעשה לי בעל גוף הרקולס. בא"ק נתפשו עשרות אתלטים. בינתיים בשחייה לא ידוע על אחד שניתפש.

ורחמנות על הספורטאים הנעלים שלא משתמשים: בינתיים יוסיין בולט לא ניתפס משתמש באף חומר אסור, אבל רוב העולם כבר לא מאמין לו. עכשיו בואו נניח לרגע שהוא נקי מכל ריבב. כמה המצב הקיים כל כך לא פייר לגביו. על לא עוול בכפו מסתכלים עליו כגנב שלא ניתפש. אנשים אומרים, "אין כל דרך בעולם לרוץ כמו שהוא רץ ללא שימוש". אותו דבר עם השחיין הסיני שזכה ב-400, 800, ו-1,500.

בקיצור ולעניין יש שתי ברירות: או להתיר שימוש בסטרואידים אנבוליים למיניהם (הורמוני גדילה) תוך הסבר ברור על תופעות הלוואי המסוכנות (שאחת מהן היא הקטנת ספירת הזרע אצל הגבר וכן דלדול באונות המינית, ואצל הנקבה דלדול ביעילות הביצייה והגברת מאפיינים גבריים כגון שיער פנים וכו'), או לאסור בתוקף כל שימוש, ולקיים בכל ענפי הספורט שיטת בדיקות מתקדמת ביותר עם השעיות לחיים מהספורט לאלה הנתפסים.

אחרת לכל השיאים בספורט אין יותר טעם. שיא החבטות להום ראן הפך לבדיחה מאז מגוייר שבר אותו, ואז בונדס ריסק את שיאו של מגווייר, כששניהם ניתפסו, נענשו, ואיש לא יודע בדיוק מה לעשות עם השיאים שלהם. לאנס ארמסטרונג הוא דוגמא נוספת לכל מיני שיאי טור דה פראנס שלא יודעים כיצד לטפל בהם.

אין ברירה: או ש…או ש…

יהיו תמיד ספורטאים שינסו לחפש דרכים לדפוק את השיטה, ותמיד יימצאו רופאים, ביו-כימאים, ואפילו אנשים מהשורה מעולם בניית הגוף שיימצאו דרכים להיות צעד אחד לפני הקיים בסטטוס של הבדיקות. אבל מציאת דרכים חדשות לרמות תהפוכנה ליקרות יותר ויותר, ואם העונשים יהיו כבדים כפי שהם העונשים האחרונים בבייסבול, אולי בסופו של דבר עולם הספורט ינוקה משימוש באמצעים בלתי חוקיים. או שיודו שאין מה לעשות – הרמאים תמיד ימצאו דרכים – ואז נרים ידיים וניפתח עולם ספורט חדש שמעורבת בו רפואה וביו-כימייה.

אלה שתי הברירות היחידות. הדבר הגרוע ביותר הוא לבחור דרך שהיא אי-שם באמצע בין שתי הברירות שהצגתי.

א-רוד

 אלכסנדר רודריגז הוא שני דברים. פעם היו שלושה. היום שני הדברים שנותרו לגביו הם שהוא, 1) האתלט עם המשכורת הגבוהה בעולם (46 מיליון לעונה; ס"ה  לקריירה 275 מיליון), ו-2) האתלט השנוא בעולם. פעם היה דבר שלישי: חובט הבייסבול – ואולי בכלל שחקן הבייסבול – הטוב בעולם.

למה שונאים אותו? כי:

1. הוא תיחמל את הדאלאס ריינג'רס לשלם לו 35 מיליון דולארים לעונה כבר לפני עשור וחצי, שזה היה כמו 60 מיליון דולארים לעונה היום.

2. כי הוא תיחמל את הניו יורק יאנקיס לקחת אותו מדאלאס, לשלם לו אותה משכורת ויותר, והוא לא עשה עבורם כמעט דבר טוב אחד מלבד לפשל עונה אחרי עונה (מלבד אחת) בפלייאוף.

3. כי הוא תיחמל את היאנקיס (ולפני כן דאלאס) לתת לו משרד-שרד פרטי באיצטדיון.

4. כי הוא דרש בחוזהו טיסה בג'ט פרטי למשחקי חוץ. הוא הרי לא יטוס במטוס של הקבוצה כמו כל שחקן אחר. מטיסים אותו בניפרד לכל משחק.

5. כי הוא כזה מין 35% שחור עם עיניים כחולות, שמעולם לא עשה דבר אחד – ולו הקטן ביותר – עבור השחורים בגיטאות. לך תדע, אולי הוא מחשיב את עצמו מגזע לבן.

6. כי הוא בגד באשתו וילדיו עם מדונה.

7. כי הוא המשתמש הגדול ביותר בחומרים בלתי אסורים, והיחיד מכל ה-13 שלא מוכן להודות במה שכולם יודעים, והחליט כבר לערער על ההחלטה להשעות אותו עד סוף עונת 2014, דבר שיעלה לו כ-40 מיליון, חופן בוטנים עבורו. מעשהו (העירעור) יעכב את היציאה קדימה של ההחלטה, ורק יסרבל את כל מה שקורה לשווא, כי בסופו של דבר הוא יימצא אשם. עתה הוא מכריח את הליגה להוציא עוד מיליונים על מציאת הוכחות מיד ראשונה, כי למעשה כל ההוכחות (דבר נכון גם לגבי לאנס ארמסטרונג, או היהודי ריאן בראון שהושעה ל-65 משחקים לפני כחודש) הם HEARSAY. אנשים שראו אותו משתמש; רופאים וטריינרים שביצעו את נתינת הזריקות. אבל לך תדע: אולי השופט שינהל את הערעור ירצה הוכחות מעשיות כגון מציאת סטרואידים בדמו, דבר שלא יצליחו לעשות. גם לאנס ארמסטרונג הצליח להערים על כל ממצאי הבדיקות ע"י לקיחת החומרים בזמנים נכונים, בקצב נכון, ובעוד אמצעי MASKING (חומרים כימיים המצליחים לבטל את מציאת הסטרואידים בצורה מסויימת).

BY NAILING HIM, הליגה תפסה את המשתמש מספר אחד, ואת זאת יודעים כולם. מספיק לתת מבט בזרועותיו כדי להבין שזרועות כאלה לא מצליחים לפתח באימוני משקולות בלבד. והוא, במקום שיודה במה שכולם יודעים, הוא היחידי שהחליט לערער על הדין. הוא פשוא לא יעזוב את הבייסבול במנוחה. כמה שיירצו  לראות את הקרצייה הזאת בחוץ, כך הוא ימשיך לבוא. הוא כמו איזה מכר נודניק שבא למסיבה שאתם עורכים בבית ומציינים שהיא מ-8 עד 10, והוא נשאר עד 12, רוצה עוד דרינק, רוצה עוד לדבר, והכל בזמן שעינכם נעצמות, והוא בכל מקרה המכר המגעיל, הנודניק, והאנטיפאתי ביותר.

כל שאר ה-BIOGENESIS (השם החדש ל-'משתמשים') מהשורט סטופ הנפלא של דטרויט טייגרס ג'וני פרלטה ועד האוטפילדר של דאלאס ריינג'רס נלסון קרןז – אולי האאוטפילדר הטוב במשחק – קיבלו את פסק הדין כמו גברים, הודו בטעות, והבטיחו לא לאכזב את אוהדיהם פעם נוספת. כואב קצת גם שמלבד איי-רוד שאר ה-13 הם היספנים למיניהם, חצי מהם מהרפובליקה הדומיניקנית. אבל לפחות הם קיבלו את גזר הדין כגברים, ובהצהרתם הם גם הבטיחו לנקות את המשחק ככל יכולתם.

להרבה שחקנים נישבר מהרמאויות והם החליטו להתחיל להלשין על שימושים של שחקנים שהם יודעים שמשתמשים.

אבל איי רוד? איי רוד יודה כגבר? לא אדוני. הבייסבול אולי רוצה להיפטר ממנו, אבל הוא לא ייתן לבייסבול להיפטר ממנו בקלות כזאת. ההשעייה שלו היא השלישית בחומרתה מאז ההשעייה לחיים של משתתפי 'סקנדל הבלק סוקס' הידוע משנת 1919 – ובראש הסקנדל SHOELESS JOE מ…גרינוויל, דרום קרולינה, כשבמיין סטריט בדאונטאון שלנו קיים פסל ענק שלו עם הכיתוב "על לא עוול בכפו" כי במשך השנים אחרי הסקנדל התברר ש-SHOELESS JOE היה היחיד נגד מכירת משחק וורלד סרייס, אבל לא הצליח בעצמו לשנות את התוצאה. ההשעייה השנייה בחומרתה ובתקשורתה היא של פיט רוז מסינסינטי רדס, שהתערב על משחקי קבוצתו.

אבל לפחות הוא אף פעם לא התערב שקבוצתו תפסיד. הוא התערב רק על נצחונות הקבוצה! הוא עדיין לא ויתר על מלחמתו בגזר הדין שמונע ממנו כניסה להיכל התהילה, ואני מאמין שהרוב הגדול של הקהל ברחוב היה רוצה שהליגה תסלח לו סוף-סוף ותכניס אותו להיכל התהילה. הוא סבל מספיק.

היאנקיס המסכנים חייבים ללכת עם שחקנה איי-רוד. כמה שעות אחרי החלטת ההשעייה הוא הגיש ערעור, ואמש היאנקיס נאלצו להרכיב אותו במשחק נגד השיקגו ווייא סוקס או שהוא היה פותח גם תיק חדש נגד היאנקיס "שלא הרכיבו אותו למרות שהוא היה כבר בהרכב, רק בגלל החלטת הליגה, שהערעור שלו מבטל זמנית".

לך תדע מה יילד יום. א-רוד הודה כבר על שימוש מ-2001 עד 2003. עדי ראייה, וכן טריינרים ורופאים שביצעו את נתינת זריקות הסטרואידים העידו נגדו על שימוש חוזר משך כל השנים. אבל השחקן הזה – איש 275 המיליון מבייסבול שהיה יכול לסיים את הקריירה כספורטאי הקבוצתי הגדול והעשיר מכולם, הופך פתאום לכתם. כתם על שמו, וכתם על בייסבול. הוא יכול היה לעורר מעט סימפטיה ע"י הודאה באשמה ובקשת סליחה, אבל הוא היחיד שהחליט להילחם כמו דון קישוט.

הוא יסיים את הקריירה כשחקן העשיר מכולם, אבל גם כשחקן האנטיפתי, בזוי, שנוא, ומאוס ביותר בתולדות הספורט.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. אני עובד על משהו. מקווה שיהיה מוכן מחר…
    בכל אופן יהיה מוכן ויהיה סופר רלוונטי לפני הסופ"ש.
    זה הסיפור הכי חשוב שקורה עכשיו וקרה מזמן וקורה בכלל.

    בינתיים ש-A-Rod ילך לעזאז-…

  2. עוד אחד שלא יכנס לאול אוף פיים
    ירידה כל כך חזקה ביכולת

    מה הסיפור עם אלברט פוהחולס , מאז שעבר לאינגלס הוא ירד בצורה קיצונית ביכולתו . הוא נקי ? מה אומרים הרופאים ?

  3. מנחם למען ההגינות.לפני כמה חודשים פורסמה כתבה בספורט5 שדיברה על אפשרות של סמים בNBA אני לא יודע אם זה נכון אבל הקטילות שהיו פה עכשיו נראות קצת טיפשיות.
    ועוד דבר כל הכבוד לאמריקאים שלא מטאטים מתחת לשטיח ומענישים.!!!

    1. הקטילות כאן היו על "הסמים". סטרואידים הם הורמונים. לא "סמים". על זה בקרתי ועליתי עליהם. סמים הם נרקוטים שמשנים ומשפיעים על המוח, והם רק גורעים בספורט. מדובר על סטרואידים בלבד וזה הדבר שכולם משתמשים בוץ. עכשיו זה מובן?
      המטוס באיחור איעל עדינאק!

  4. בקרוב ב NBA.

    רק מה נראה לי שהאמריקאים יחכו עם זה, למה גם ככה הליגה בצניחה. מה עוד שהם יודעים שההוקי יושב להם חזק על הזנב ומשנה לשנה רק מתגברים הקולות על כמה שהליגה הזאת מבויימת ומכורה. אז אם יתווספו לזה תפיסות סמים כביכול, זה יכול להוות סוג של מכת מוות לליגה.

  5. אתם מבינים עברית או לא? אף אחד לא משתמש ב-"בסמים". משתמשים בהורמוני גדילה, ובאופניים גם ב-BLOOD DPING. כעל הדברים האחרים – "סמי מרץ" כמו אמפטמינים וכל נרקוטים אחרים הם רק מזיקים, וזה אני מנסה להסביר כבר חודשים, אבל איש לא מבין את הכתוב כי לא מביניפם עברית.

  6. תכלס, חצי נבא על סטרואידים כולל כל הכוכבים הגדולים. ראיתי השבוע את מיסי פרנקלין, לא אתפלא אם היא גם נגועה. די להסתובב ברחוב בארהב כדי לראות שזה חלק מהתרבות כאן. כולם נפוחים כמו חצילים.מקווה שזה לא יגיע גם לשאר העולם כמו כל הרעות החולות שהאמריקאים מייצאים

    1. מיסי ויתרה על מיליונים כדי להמשיך ללמוד בבארקלי במקום להפוך למקצוענית. היא לא משתמשת בשום דבר אסור!

  7. זה הכל התחיל בגרמניה המזרחית. כל רעה שבעולם מאשימים את האמריקאים. אז BIBI זה עוד קנאי באומה הגדולה הזאת. ככה זה: שימותו כל הקנאים.

  8. אני חי בארהב וילדי אמריקאים אך הספורט האמריקאי הוא בדיחה. החיים כאן טובים. האוניברסיטאות מעולות…אבל צריך להכיר באמת, כמות האמריקאים הנגועים בסטרואידים היא עצומה. כל ילד לוקח כדי להגדיל היקפי יד ורגל. זה כבר בדנא.

    1. לא מסכים אתך שהנוער משתמש בסטרואידים. זה פוגע בתפקוד המיני והזין לא עומד כמו שצריך. אז ילד בתיכון יסתכן בזה?…

  9. המוטיבציה של הספורטאים לרמות היא כדאי להגיע למקום ראשון. לכן מקום ראשון בד"כ לא נגוע.
    ראה את המרוץ של בן ג'ונסון לעבור את קארל לואיס ואת כל הספרינטרים כרגע להגיע ליוסיאין.

  10. עד שבסוף יהיה חוקי להשתמש בכל הסמים והממריצים וזה יעשה את כלם שווים (ועם אשכים מצומקים)

    בנוגע לשחיין הסיני רק רציתי להגיד, כאחד שעוקב מבין ושחיין לשעבר בעצמו– הבחור פשוט שוחה מדהים. ב1500 נגד קוקרן בגמר, כל פעם שראו אותם ביחד – הבחור עם סגנון עילאי! פשוט פחות תנועות , הכל יעיל יותר פחות בעיטות עם הרגליים פחות מתעייף ככה. ב100 מטרים האחרונים מתחיל לבעוט ברגליים והשאר היסטוריה.
    אין שם סמים. סמים לא משפרים טכניקה רק סיבולת וכוח וכו'.

    בנוגע ליתר- אני אומר שנים שלה-ברון מסומם בצורה נוראית עם צוואר בעובי של גב (אלוהים כמה שהיצור הזה כעור).

    נ.ב
    מסכים עם הדוקטור- כל הנבלות והשקרים והסמים האלו התחילו בגרמניה ובמזרח אירופה. עם האצניות ושאר הירקות הגבריות שיצאו משם. פויה.

    1. יא הגיון חולה (מאד!)
      כמה פעמים עלי לכתוב שזה לא "סמים" ולא "ממריצים" אלא סטרואידים אנבוליים שהם הורמוני גדילה, כך שגם דביל כמוך יבין?

      1. יש כאלו שגם לכל סמי הספורט קוראים "סמים" וייתכן לזה התכוון "הגיון בריא". והוא התייחס לא רק לחומר המסוים המדובר כאן אלא לכל סמי הספורט.
        אני לא רואה הבדל מהותי בין שימוש בממריצים במקרים שעושים זאת לשימוש בהורמוני גדילה או סטרואידים כמו שמדובר במקרה המסוים הזה של הבייסבול וקרוב לוודאי בעוד ענפים משתמשים לא מעט.
        וחבל שספורטאים מקצוענים שיש להם באופן בסיסי יכולת נפלאה משתמשים בדברים כאלו ומקלקלים את הספורט המקצועני.

        ובכל מקרה, הוא בעיקרון הסכים אתך, אז למה להתנפל עליו?

    2. במזרח אירופה ובייחוד במזרח גרמניה הזריקו הרבה לאצניות ולשחייניות ובין השאר הזריקו להן הורמונים גבריים שגרמו להן כמובן בעיות בריאותיות לא מעטות ולא קלות.
      ללא המזרח אירופאיות האלו יתרונה של ארה"ב במדליות אולימפיות בכלל וזהב בפרט וכן באליפויות העולם בשחייה ובאתלטיקה, היה גדול יותר באופן משמעותי.

  11. לפי הידוע לי רודריגז ממוצא פורטו ריקני ולא שחור
    הוא חתם על חוזה של 275 המיליון כבר בטקסס והינקאיס האריכו לו את החוזה . איי רוד היה בקצב של שבירת ההום ראנס בכל הזמנים , אר בי אייס וראנס .
    בביסבול כבר לא ניתן להאמין לאף אחד
    אגב שיאיהם של מגוויר בונד ואף סמי סוסה הגיען בשנות השלושים המאוחרות לחייהם.
    בונדס היה מקבל הולכות על שמאל וימין
    צחוק הגורל שגאיינטס זכו ב 2 אליפויות רק לאחר שפרש

  12. Who cares?

    ספורטאים מקצוענים הם הגלדיאטורים של זמנו. אם הם מוכנים לקחת את הסיכון שנובע משימוש בחומרים ממריצים סבבה, זה עדיין סיכון קטן יותר מלהטרף ע"י אריה.

    1. עוד אחד שלא מסוגל לקרוא או להבין: אלה לא "חומרים ממריצים". האמפיטמינים למיניהם רק מזיקים לאתלטים בטופ המוטיבציה. מה שכולם לוקחים הם סטרואידים אנבוליים שהם הורמוני גדילה וכוח.

  13. The BonTon Shops Inc. operates a total of twelve ElderBeerman suppliers. The suppliers are located in Benton Harbor, Mich., Mattoon and Danville in Illinois, and in Elkhart, Warsaw, Marion, Anderson, Jasper, Terre Haute, Columbus, Muncie and Kokomo in Indiana.
    銉偆銉淬偅銉堛兂 m60072 http://louisvuitton.topone-jp.com/lv-璨″竷-c-27/銈︺偐銉儍銉?銉庛儻銉笺儷-m60072-p-1959.html

  14. Daragh Matheson, executive chef at Leoness Cellars in Temecula, blueprints additions with the nowlimited menu of soups, artisan breads with dipping sauces, salads, sandwiches, surf and turf and desserts. A winetasting flight of 5 1ounce servings pours for $12. Wine bottles provide from $18 to $40; beer, from $6 to $9.50.

  15. Daragh Matheson, govt chef at Leoness Cellars in Temecula, ideas additions with the nowlimited menu of soups, artisan breads with dipping sauces, salads, sandwiches, surf and turf and desserts. A winetasting flight of five 1ounce servings pours for $12. Wine bottles sell from $18 to $40; beer, from $6 to $9.fifty.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט