דיון הופס ליום א' PM: איזו קבוצה התחזקה ביותר?

 דוד אולדרידג' העלה את השאלה הזאת לפני כמה ימים באתלטיק, וברצוני לדסקס אותה קצת לפני שאני מעלה אותה לדיון.

דבר אחד ברור וצלול כמו המים בחוף קנקון: כוכבי ה-NBA הם-הם השולטים היום בליגה. למרות שהקבוצות הן בבעלות בעליהן, השחקנים הגדולים הם שקובעים היכן הם ישחקו, עם מי הם ישחקו, ואיזה קבוצות תהפוכנה מהעונה שעברה לעונה הזאת מ-ALSO TEAMS לקבוצות הרצות לאליפות.

מי שמנסה 'לבנות קבוצה' ל-5 השנים הבאות יכול באותה הצלחה לבנות בית ממקלות 'דוק'. הליגה הפכה ליותר 'אכול ושתה כי מחר נמות' מאי-פעם. לפני 4 חודשים לא היה אדם אחד בכל המפרץ שלא האמין שקווין דוראנט יישאר בווריורס. היו גם מעטים מאד בכל עולם ה-NBA שהאמין שבצ'יק אחד הווריורס תהפוך מדיינסטי לעוד קבוצה. פציעה רצינית… החלטה של סופר-סטאר לעזוב או להישאר… זה כל מה שצריך כדי להרעיד את אמות הסיפים ולגרום לרעידת אדמה שמשנה תכניות והחלטות של קבוצות רבות בליגה.

ראו מה עשתה החלטתו של לברון לעבור ללייקרס. בינתיים היא לא עשתה מאומה – ויסלחו לי אוהדי הלייקרס באתר – אבל מהומה היא כן גרמה. בתיאוריה החלטתו הפכה את הלייקרס לאחת הקבוצות הרציניות והעלתה אותה בצ'יק אחד מבור החרא לרלטיביות כי מיד היה ברור ששמו בלבד ימשוך שחקני-על. בינתיים הובא רק אנטוני דייויס והיא היום קבוצה של 8-9 זקנים-בלים, כוכב-על שהיה, וצעיר עם פוטנציאל שעדיין לא השיג מאומה. טוב, אבל נניח שלברון הסופרסטאר קבע לבדו את גורל הלייקרס ב-5 השנים הבאות.

וכך הלאה. כל מנכ"ל שבונה "תכנית חומש" צריך להציע את שרותיו לגווטמאלה, אולי הם יוכלו להשתמש בו.

ב-NBA זה עכשיו. מה קרה לעונה זו. לכן חלון האפשרויות להתמודד על אליפות הוא צר ביותר. טורונטו אמרנו? אני בספק רב ביותר אם הם עוברים העונה סיבוב ראשון בפלייאוף, והכל בגלל החלטתו של קוואי לינארד לעזוב. "שנתיים", אמר אחד מהמנכ"לים שחפץ להישאר בעילום שם. "שנתיים זה כל הזמן שיש לך לבנות קבוצה להתמודד על אליפות. אחרי שנתיים כל הקלפים טרופים מחדש".

הווה אומר? הווה אומר שהבוסים של הקליפרס, הלייקרס, הסלטיקס, הבאקס, הרוקטס – וכל מי שעוד מעז לרוץ לאליפות חייבים לבנות על מקסימום השנתיים הבאות כי עוד 3 שנים הסיכויים הם שתהיה להם קבוצה אחרת לחלוטין. עם כל הכבוד לרוק'יס הנשארים 4 שנים בקבוצה, אתה לא לוקח איתם אליפויות. אתה רק מנסה 'לבנות' איתם ואז כשהם עברו את טבילת האש ומוכנים לדבר הרציני הם הופכים לשחקנים חופשיים ההולכים לרעות בשדות זרים.

אז מה קרה עד עתה באוף-סיסון? כל קבוצה יודעת שכל מה שיש לה זה שנתיים דפוקות עד שתצליח לקרקר. אני לא מדבר על "שיפור" של 4 נצחונות לעומת העונה שעברה. אני מדבר על להפוך לCONTENDER.

מי הקבוצה שהפכה את עצמה ושינתה את עצמה יותר מכל אחת אחרת כדי להפוך לטורונטו של העונה שעברה?

הדיון והאתגר הוא לדרג את 5 הקבוצות שהשתפרו ביותר הקיץ, והביאו את עצמן יותר מכל אחת אחרת אל הסכוי לאליפות.

זהו לא מדע מדוייק. זה יותר מכל נבואה מבוססת על ידע. EDUCATED GUESS. יש כאן הרבה גורמים: מה קרה בדראפט? מה קרה בטריידים? מה קרה עם המשכורות (האם שילמו משכורות מטורפות לשחקנים בינוניים?)? האם הביאו את השחקנים המתאימים למאמן ולשיטה שקבוצתו משחקת? האם הגזימו במשכורת מטורפת לשחקן מסויים?

היי. ישנם אולי מקרים שקבוצות רצו יותר מכל דבר אחר לשמר את הגרעין כשהאמונה היא שכל מה שהקבוצה צריכה היתה זה להתבגר בעוד שנה. גם זה יכול להיחשב כשיפור גדול.

אז יאללה. איזה הן 5 הקבוצות שעשו הקיץ את הקפיצה הגדולה ביותר לעבר הטופ, לפי הסדר, מ-1 עד 5. כמה מילים להצדיק את בחירותיך תמיד יעזרו.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 63 תגובות

  1. 1. הלייקרס. מקבוצה תת-פלייאוף, עם סגל שחקנים שמורכב משאריות מיותרות (שאכן הלכו בצ'יק), וצערים שהעתיד מאחוריהם (שאכן נעלמו בצ'אק), הביאה את שחקן הפרנצ'ייז, אולי הטוב בליגה לעתיד לבוא, כבר מס' 3 ב-PER בכל הזמנים. ועכשיו בקבוצה לצד מס' 2. כל עוד מס' 1 (מייקל) לא בתמונה בינתיים, זה ה-1-2 פאנצ' הטוב בליגה. גם חיזקו איפה שצריך, לא הכל, אבל יצאו טוב מפיאסקו קוואי, ודי בחצי פגיעה עם קאזינס למשל, ושי בעוד אחת עם בראדלי/ גרין/ קארוסו, כדי שאכן תהיה קונטדנרית מהשורה הראשונה. הלייקרס כולה היא ווילד-קארד אחד גדול, צל"ש או טר"ש. אבל החצי הראשון לא היה קיים עד הקיץ.
    2. הקליפרס. עוד ווילד-קארד ענק. מקבוצה חביבה מאוד שמתגאה בהעפלה לפלייאוף, נעשתה סופר-מסקרנת, מלא יומרות, עם שני תאומים סיאמיים במיטבם, מהטופ של הליגה במיטבם. ויתרו על לא מעט (גלינארי, שיי גילגוס – אין להם פוינט פותח נורמלי), הקבוצה עדיין לא מאוזנת במיוחד בפרונט, אבל היא כבר נמצאת קומה וחצי למעלה.
    3. יוטה. עלתה ממדרגת הסוס-השחור-אבל-לא-באמת, למדרגת הסוס-השחור-ממש. קונלי ובוגדנוביץ', זו הקליעה המצוינת שהיתה חסרה כ"כ, במקום ההשתוללות של דונובן מיצ'ל והאימפוטנציה של ריקי החמוד. עכשיו באמת הקלישאה תהיה נכונה – קבוצה שאף אחת לא צרצה לפגוש בפוסט-סיזן, במיוחד בעונה הזו, בה אין שום פייבורטית ברורה.
    4. פילדלפיה. התחזקה בעיקר בגלל ההיחלשות של כל היריבות הישירות שלה במזרח – בוסטון שאיבדה את קיירי, הורפורד, ביינס, רוז'ייר ומוריס, וקיבלה רק קמבה; מילווקי עם בכיה לדורות, האובדן של הנשיא מלקולם ברוגדון, וגם מירוטיץ'; וטורונטו, כאילו דא. פילי סה"כ יוצאת בסדר מסאגת באטלר, השאירה את טוביאס, אולי יהיה יותר משוחרר, ותוספת פה מאוד של אל הורפורד בתור במוגר האחראי על אמביד. מועמדת ברורה לפינאלס מהמזרח. שרק יעיפו כבר את ברט אהבל בראון, שריד אחרון למנטליות ההינקינג.
    5. דנבר. לא עשתה כלום, וגם זה משהו אחרי הסערה הגדולה. היתה שם בסביבה בעונה שעברה, צברה את נסיון הפלייאוף ההכרחי מהסטירה שחטפה מפורטלנד, אולי השנה מארי יעשה קפיצה, או שיהיה איזה בינגו עם מייקל פורטר ג'וניור, ויש עוד כמה סייחים צעירים, משהו שם יפגע בסוף. גם היא כמו פילי, התחזקה בסיכויים שלה בגלל היחלשות היריבות הרציניות – גולדן סטייט כמובן, אוקלהומה שנעלמת, וסן אנטוניו, שעדיין לא נראית מספיק כדי ללכת עד הסוף.

  2. 1.לייקרס- דיוויס שחקן טופ 5בליגה הצטרף,חיזקו את היכולת לקלוע ולשמור בקו האחורי(בעיקר גרין ובראדלי),בוגי בריא זה בונוס לכל קבוצה(בטח במינימום).
    כל זה ייתן השנה ללברון מוטיבציה לקרוע את הליגה מה לא היה לו שנה שעברה.
    2.קליפרס-קוואי טופ 5,ג'ורג' טופ 10 כבר הופכים אותה למועמדת בכירה לכתר+זובאץ-הארקלס-מקרגור נותנים עומק משמעותי לקבוצה עמוקה כבר.
    3.יוסטון-ראס הוא הימור אבל לפחות איתו יש סיכוי מסויים להצליח לעומת פול המזדקן.
    יש חבורה טובה ולוחמנית סביב הארדן, אם ההימור יעבוד גמר מערב לכל הפחות יהיה ריאלי.
    4.יוטה-קונלי שדרוג ברור על רוביו,בוגדן ייתן כח אש מה3ושיפור ביעילות ממיטשל ייתן להם יכולת להתחרות על גמר מערב.
    5דנבר-עוד שנה ליוקיץ' ובעיקר מארי ושאר הצעירים+גרמי גרנט היעיל ודנבר יכולים גם להגיע לגמר מערב.

  3. תודה רבה דוק.
    1. קליפרס – הביאה את השחקן הטוב בליגה + שחקן 2-way מהטובים שיש וכוכב משלים מצוין לידו. הפכה למתמודדת מס' 1 בליגה ללא עוררין לאליפות.
    2. יוטה – הביאה את החלקים החסרים בפאזל – רכז מוכח ומצוין ליד מיצ'ל עם קליעה, ו-3 קולע. הביאה מחליף לפייבורס. מתיישב בול על השלד המצוין שהיה שם. קונטנדרית בכירה.
    3. פליקנס – מנמושה חסרת כיוון ודרך לקבוצה צעירה, רעבה, מלאה בכישרונות שמתאימים לשיטת הריצה. טונה של כישרון בסגל.
    4. נטס – 2 כוכבי על, אחד לא ישחק השנה, גם אחד זה מספיק להתחזקות רצינית.
    5. סאק – הביאה המון שחקנים משלימים מצוינים. סגל רחב ביותר וכשרוני. הביאה מאמן שיתאים לה יותר ויצעיד אותה לפלייאוף.

  4. קשה לשפוט אמפירית חיזוק של קבוצה. יש השפעות שרואים רק בפלייאוף, יש קבוצות שמאזנם היה כל כך טוב, ששיפור של עוד 5 ניצחונות הוא שיפור עצום.
    ועדיין, צריך לקבוע קנה מידה בר מדידה.
    אז אני בוחר לענות על השאלה בדרך הבאה –
    5 הקבוצות שהתחזקו ביותר = 5 הקבוצות שיציגו את השיפור הגדול ביותר במאזנן.
    .
    1. לייקרס. בעונה שעברה הם היו קבוצה בינונית. ואז הם עברו צונמי של פציעות, ואם זה לא הספיק, קלאצ' של לברון בחשו בקלחת, והטביעו סופית את העונה.
    השנה, יש סגל "נכון" יותר. יש כוכב על נוסף. ויש עומק, הן בקליעה, והן בהגנה. השלוב של תוספת הכישרון + יציבות + שקט תעשייתי + (בשאיפה – קצת מזל),
    כל זה פחות העונה המחורבנת אשתקד = הטיפוס הגדול ביותר במאזן הניצחונות.
    .
    2. דאלאס. הם סיימו עונה דיכוטומית להפליא. 24 ניצחונות בית (רק 2 פחות מלקליפרס שהעפילו לפלייאוף), ורק 9 ניצחונות חוץ (במערב, רק לסאנס היו פחות ניצחונות חוץ. וגם אז אנחנו מדברים על פער מינימלי של 2 ניצחונות).
    העונה שתוספת המשמעותית ביותר היא ניסיון. לוקה מתחיל את עונתו השנייה בליגה, והפעם הוא זוכה לתוספת התקפית סופר משמעותית בדמותו של החד קרן מניו יורק. מספיק שילמדו לא להפסיד לנמושות בחוץ, ואנחנו מדברים על שיפור 10 ניצחונות בעונה.
    .
    3. פיניקס סאנס. כן, זה מוזר לקורא על הסאנס בטור על "שיפור" או "ניצחונות". הקטע הוא, שהם שיחקו כל כך גרוע בשנה שעברה, שהרף ההתחלתי שלהם הוא פשוט נמוך במיוחד. נגיד ויעשו עונה שלא מתקרבת לפלייאוף, משהו כמו ממפיס של העונה שעברה. אז עדיין הם יהיו במצב בו הם השתפרו ב-14 ניצחונות!
    איך הם יצליחו לעשות "ממפיס"? פשוט. יתחילו להתרקרב לניצול הפוטנציאל ההתקפי שלהם. בוקר + אייטון, זה פוטנציאל התקפי אדיר. עכשיו כאשר בקבוצה רכז ש, ובכן, יודע לרכז, אז השיפור ההתקפי בלבד שווה עלייה שכזו בכמות הניצחונות. הגנה?
    זו משימה לעונת 20/21 . . .
    .
    4. שיקגו בולס. בשנה שעברה:
    לאבין – 19. מרקנן – 30. וונדל קארטר – 38. והמפסר הנוסף – אוטו פורטר – 15.
    המספר שלצד לאבין, מרקנן, וקארטר, הוא מספר המשחקים שכל אחד מהם החמיץ בעונה שעברה. המספר שלצדו של פורטר, הוא מספר המשחקים שהנ"ל שיחק במדי הבולס. ניקח את העובדה שסטטיסטיקות טבען להתיישר (לא בכל שנה כל הקו הקדמי מחמיץ כל כך הרבה משחקים),
    את העובדה שהבולס עם פורטר בהרכב הציגו כדורסל לא רע בכלל, ואת העובדה שבשנה הבאה יהיו לקבוצה תוספות בדמות קובי ווייט, תומאש סטורנסקי (שיעבו את הקו האחורי שאכזב למדי בעונה שעברה), ותאד יאנג (תוספת נהדרת לקו הקדמי. בדיוק השחקן מהספסל שצריך בשביל להכניס קצת פלפל לקבוצה), ואנחנו מקבלים מתכון לצמיחה רצינית במספר הניצחונות.
    למעשה, אני ממש לא אתפלא אם אני אטעה בגדול, והבולס יסיימו את העונה כקבוצה עם הזינוק הגדול ביותר במספר הניצחונות.
    .
    5. הסיקסרס. אני שם את יהבי על 2 גורמים קריטיים –
    יציבות (הגורם שהיה החסר ביותר בעונה שעברה), וניהול משחק.
    אתעכב רגע על נושא ניהול המשחק. באטלר שחקן כדורסל נהדר. אולסטאר מהשורה הראשונה. הבעיה? הוא צריך את הכדור ביד בשביל להצליח.
    הבעיה 2.0? זה מייתר את בן סימונס. עכשיו, הלך באטלר, ובמקומו יש שוטינג גארד שקולע מבחוץ טוב יותר, ושמגן לא פחות טוב. ריצרדסון הוא אולי לא מנהל משחק/שחקן יוצר ברמה של באטלר, אבל "יוצר/מנהל", לדעתי, זה לא מה שהסיקסרס צריכים בשביל למקסם את הפוטנציאל הגלום בקבוצה. עכשיו סיומנס יחזור לעמדתו הטבעית, כאשר הוא מוקף בסגל שתפור למידותיו. חלק מהותי בהתחזקות של הקבוצה זה שעכשיו שוב יש לצדו של סיומנס שחקן בעמדה 4 שיודע לנהל משחק. סאריץ' עשה זאת נפלא, לפני שנשלח בטרייד, הורפורד יעשה זאת אפילו טוב יותר, וגם יוסיף הגנה ואופציית מחליף לאמביד.
    השורה התחתונה?
    בעונה שעברה היה לסיקסרס מאזן טוב. אני מנחש שהעונה, ה-"טוב", יהפוך ל-"מצוין".

    1. גיא בחירות מאוד מעניינות, שיקאגו במזרח עוד יכולים לעשות פלייאוף בלי להתכוון. הסאנס כמו הניקס הקיץ נראה רוחות של תקווה בעיקר משום בשתי הקבוצות הבעלים סארבר ודולאן זזו הצידה הקיץ לטובת מילס וג'ונס שמנסים לעשות עבודת שיקום.

    2. אני נשמע כמו ציפור2, אבל גם אתה לא עונה לאתגר, שהיה:
      "קבוצות שהביאו את עצמן יותר מכל אחת אחרת אל הסכוי לאליפות"

      1. לכן ההקדמה שלי –
        "אז אני בוחר לענות על השאלה בדרך הבאה –
        5 הקבוצות שהתחזקו ביותר = 5 הקבוצות שיציגו את השיפור הגדול ביותר במאזנן."
        .
        ברור לי שלא עניתי על השאלה שנשאלה. החלטתי ברוח התקופה (בחירות…) לענות על השאלה שנוח לי לענות עליה…
        (אחרת, איך יכולתי לציין את הסאנס והבולס? על הלייקרס והקליפרס עוד יהיו לנו ה-מ-ו-ן הזדמנויות לכתוב)

  5. 1. קליפרס – מקבוצת מקום 8 בפליאוף לקונטנדרית בכירה לאליפות. על אף החוסר במנהל משחק וסנטר מוביל (דבר שעוד יכול להשתנות במהלך העונה), מדובר פה בקפיצת מדרגה רצינית.
    2. יוטה – הביאו חיזוק בדיוק לנקודות החלשות אצליהן, כאשר דיוויס מהווה חילוף סביר לפייבורס.
    עם מיטשל יעשה את הקפיצה ביעילות שאני מאמין שתקרה, מדובר פה באחת החמישיות החזקות בליגה שיכולה להיות טופ 5 גם הגנתית וגם התקפית.
    3. ברוקלין – אני יודע שדוראנט פצועה העונה, אבל עדיין, קיירי לדעתי זה שידרוג עצום על ראסל כאשר גם ג'ורדן לא קוטל קנים.
    בנוסף, בהנחה שדוראנט חוזר לפחות ל80% יכולת בעונה הבאה (לדעתי סביר לגמרי), ברוקלין תהיה מועמדת חזקה ללכת עד הסוף.
    4. לייקרס – לברון נח הקיץ כמו שלא נח כבר 8 שנים, בנוסף לדיוויס שיבוא להוכיח שיש לו את זה, וקבוצה שנבנתה יחסית טוב סביבם, לדעתי הלייקרס תדבר חזק בשתי העונות הקרובות לפחות.
    5. פליקנס – בפשטות: אני מאמין שהצעירים של הלייקרס (לשעבר) הרבה יותר טובים ממה שראינו ויבואו להוכיח את זה.
    תוסיפו לזה את זאיון, שנראה כמו מפלצת שרק מחכה לטרוף, חיזוק מעולה בדמות פייבורס ורדיק ואני מאמין שנראה אותם נלחמים על פליאוף, לא פחות.

  6. בכל הנוגע לקליפרס –
    במבט ראשון, זה נראה כמו no brainer.
    קבוצה שעשה פלייאוף + קאווי (מי שהיה השחקן מס' 1 בליגה בפלייאוף האחרון) + פול ג'ורג' (ALL NBA ששיחק ברמה של MVP בעונה שעברה) =
    אלופה.
    .
    אבל, כדורסל (לדעתי) זה משחק קצת יותר מורכב.
    השאלה הראשונה, שאני פשוט לא מצליח לראות תשובה טובה עבורה, היא –
    מי מנהל המשחק של הקבוצה?
    ג'ורג' וקאוויי, כבודם במקומם מונח, הם לא היו, ולא יהיו, מנהלי משחק. לפרקים, לצד הרכב מחליפים, מול מחליפים של קבוצה בינונית במהלך העונה הרגילה? אולי.
    אבל במערב הפרוע? אין מצב.
    יותר מכך, החשיבות של מנהל משחק ברמה גבוהה בלטה לעין בפלייאןף האחרון. קאוויי היה מדהים. אבל אלו לאורי וואן וליט שבלטו ביכולתם לנצל את המיסמאצ'ים שקאוויי יצר. כן, קאוויי הראה שיפור אדיר ביכולתו להוציא כדור (לראשונה בקריירה). אבל בין זה, לבין התפקיד אותו ממלאים קרי, הארדן, יוקיץ', או לברון,
    יש פער עצום.
    הרכזים של הקליפרס הם בברלי ולו וויליאס. האחד (בברלי) מעולם לא היה רכז קלסי, אלא גארד שפורח כאשר יש גארד דומיננטי לצדו. אז הוא (בברלי) יכל לתת את ההגנה הנושכת שלו, ולקלוע כאשר הוא חופשי. 3.5 אסיסטים במשחק, זה ממוצע הקריירה של בברלי. לא מספיק בשביל קונטנדרית.
    יש גם את לו וויליאס. אני לא יכול לכתוב עליו משהו אחר, חוץ מ-"תותח". רק מה,
    הוא לא רכז במשרה מלאה, בטוח שלא מול רכזים פותחים. בעונה שעברה הוא שיחק פחות מ-30 דקות למשחק, חלק לא קטן מהדקות מול מחליפי היריבות. אז כן, בדקות ההכרעה הוא על הפרקט, ויש מעט שחקנים שהם יותר "קלאצ'" מלו וויליאמס. אבל זו לא השאלה –
    השאלה היא, האם לו וויליאמס יכול להיות מנהל המשחק הפותח של הקליפרס בעונה הקרובה? האם הוא יכול להיות מנהל המשחק הפותח של קונטנדרית?
    כאשר לוקחים בחשבון שאנחנו מדברים על שחקן צנום, בגובה 1.85, שבתחילת העונה הקרובה יחגוג 33,
    לטעמי התשובה לשאלה 2 (רכז של קונטנדרית) היא "לא".
    וזה משאיר לקליפרס חור לא קטן.
    .
    נקודה נוספת שצריך לקחת בחשבון היא הניתוח שפול ג'ורג' עבר במהלך הפגרה. למעשה, מדובר ב-2 ניתוחים –
    הראשון נועד לאחות קרע בגיד של אחד ממסובבי הכתף. מאחור יותר הוא עבר ניתוח נוסף, הפעם על מנת לאחות סחוס קרוע בחיבור עצם הזרוע והחלל הגומתי בעצם השכם.
    במקרה הכי טוב, אם הכל דבש, והניתחים עברו ללא בעיה, וההחלמה היא אופטימלית –
    ג'ורג' יחמיץ את רוב מחנה האימונים לפני תחילת העונה. אבל זה המצב האופטימלי. בעוד שהוא בגדר ה-"אפשרי", צריך לזכור –
    אנחנו מדברים על החלמה מ-2 ניתוחים במפרק המורכב והבעייתי ביותר בגוף האדם. הסבירות היא שהוא יחמיץ אץ כל מחנה קדם העונה, ואולי גם את משחקי קדם העונה.
    זה אומר שהוא יצטרך ללמוד את מקומו בקבוצה תוך כדי עונה. לא שזה בלתי אפשרי, או אפילו בעייתי. אבל זה בהחלט יכול להשפיע לרעה על מאזן הקבוצה. ובמערב כל כך צפוף, כל כך כישרוני, ההפרש בכמות הניצחונות יכול להיות ההפרש בין הבכורה במערב למקום ה-4 במערב.

    1. מניח 1 – היעדר רכז יבלוט בפלייאוף. בעונה הרגילה אני מאמין שהרבה פחות
      מניח 2 עד פבואר נראה שם רכז שזה התפקיד שלו.

      1. אני את הספקולציות שלי (שהם לא יותר מבדיוק זה – ספקולציות בגרוש) יכול לעשות רק בהינתן העובדות כפי שהן.
        אבל אתה צודק –
        זה ג'רי ווסט. עד פברואר, הרבה יכול לקרות. ולקליפרס, יש בהחלט מאגר כלים בשביל טרייד.

        1. לפעמים אני מתחכם מדי עבור עצמי.
          איזה עושה משחק איכותי יש/ צפוי להיות על השולחן?
          ד'אנג'לו ראסל אולי, אם ג'רי ווסט ישלוף את זה… רק מה הקליפרס ישלמו עליו.

          1. ? קודם כל בקשר להלצה יהיה כיף להבין את קו המחשבה שלך כי לא הצלחתי
            .
            הם צריכים מישהו פשוט אבל סביר נגיד סטייל ג'ף טיג/ גורג היל או משהו כזה יכול להיות מצוין להם.

            1. מי (עושה משחק) פנוי = (מוניות מוניות) מי פנוי ארלוזורוב דיזנגוף (מי נותן לי זמן).
              הגיוני סה"כ.
              .
              גיא, 34 מיל' זה לא פיס אוף קייק. זה אומר משהו בנוסח בוורלי, הארקלס, ועוד איזה מגרודר… גם לא מבין איזה אינטרס יש לטורונטו לבוא בחום הזה ולקחת את החוזים האלה. באמת לא רואה מה אטרקטיבי יכולה הקליפרס לתת, בהנחה שלא נוגעים בשני הכוכבים, לו-וויל והראל.

            2. בברלי, הארקלס, זובאק. טורונטו, שלדעתי תגלה בפברואר שבנייה מחדש ממתינה מעבר לפינה, תקבל את הפוטנציאל הגלום בזובאק + 2 חוזים סבירים (וסחירים).
              הרבה יותר הם לא יכולים לקבל על לאורי בחוזה נגמר,
              אני גם לא חושב שהם יעשו לו "דווקא" בדרך כלשהי.
              לאורי מקבל הזדמנות לעוד ריצת פלייאוף משמעותית (הניסיון המשותף שלו עם קאוויי, זה בונוס רציני),
              הקליפרס מקבלים מנהל משחק,
              וטורונטו לא יצטרכו לדון בשנה הבאה על לארי כן/לא, לאור הצורך להתחיל מחדש.
              .
              (למען הסר ספק –
              תכנון טריידים, תמיד היה החלק בו הרעיונות שלי מעולם לא התקרבו לאחיזה במציאות)

            3. נשמע טרייד מצוין. לאורי מוסר מעולה, את זה אי אפשר לקחת ממנו, מכיר את קוואי, מספיק פגש את ג'ורג', והם צריכים פסיליטייטור כאוויר לנשימה.
              בברלי יהיה אובדן הגנתי, אבל אין ארוחות חינם.
              יכול להיות שיחוק נוסף של ווסט. וקטע לא נורמלי – אליפות בק-טו-בק של 2 שחקנים שעוברים מקבוצה לקבוצה. בלי לבדוק, זה בוודאי לא קרה מעולם…

  7. תודה מנחם
    .
    כולם פה חכמים ונבונים וכל הנימוקים לכאן ולכאן נכנסו שאין צורך בדעתי העניה. אבל מעניין לשים לב גם הפוך מי הלכה אחורה
    שרלוט – וואי לגואטים אם אתה בונה על רוזיר להצעיד אותך קדימה זה סימן שאתה בניגוד לכיוון. התנועה.
    ניקס – לפחות הם לא החתימו את בנדר על מקס אבל הם לא בהרבה מדי טובים מזה
    מיני האמת יש שם בסיס טוב ואני עדיין מסרב לוותר על המחשבה שוויגינס לא יממש את הפוטנציאל אבל כל עוד הם לא מביאים מאמן תותח אין להם יותר מדי מה למכור

    1. ואם אנחנו כבר בפרסים לא מרשימים מגוונים, אפשר להזכיר את התיקו במאבק על העמידה במקום המתאמצת ביותר, בין אורלנדו שבחרו בקפידה פורוורד שלא יודע לקלוע לסגל פורוורדים שלא יודעים לקלוע לבין דטרויט שהביאה לסגל חסר ולא מרשים את רוז החסר והלא מרשים. הקרב על המקום השמיני במזרח מעולם לא היה *פיהוק* כל כך.

      1. גדול
        יש תופעה לשונית ידועה שככל שיש מילים לתאר אובייקט ככה זה אומר שהאובייקט או התופעה הינם מפותחים יותר בתרבות. מעניין איך כמה שמות יש לפורוורד באורלנדו ומה האחבנות בינהם

  8. איל דוקטורה, הצעה לאתגר יום ב'/ יום כלשהו –
    מי מנצחת במפגש הדרים-טימז, הזקנים או הצעירים?
    .
    זקנים:
    מג'יק, מייקל, לארי, מאלון, קארים
    חמישיה ii: סטוקטון, דרקסלר, דוקטור ג'יי, בארקלי, האקים
    .
    צעירים:
    סטף, קובי, לברון, דאנקן, שאק
    חמישיה ii: הארדן, ווייד, דוראנט, נוביצקי, דיוויס
    .
    לי יש פייבוריטית ברורה…

      1. דאנקן שיחק עם הנבחרת האמריקאית בכישלון ביוון 2004, ככה שהוא כנראה מספיק אמריקאי.
        .
        האקים שיחק בנבחרת של 1996 עם האזרחות שקיבל, אז גם הוא כנראה מספיק אמריקאי

  9. 1. קליפרס:
    הביאו 2 סופרסטארים, כשאחד מהם הוכיח שהוא מביא אליפויות עכשיו, והשני היה שלישי במירוץ ל-MVP. ושמרו כמעט על כל הסגל שלהם שעשה פלייאוף.
    2. יוטה:
    הפכו את נקודת החולשה העיקרית שלהם לעוד יתרון, תוך כדי שיפור נקודות החוזקה שלהם. הקבוצה הכי מאוזנת בצמרת.
    3. פילדלפיה:
    הביאה את הגיבוי הטוב ביותר לכוכב שלה והרוויחה שחקנים שיכולים להתאים לידו. במקביל היריבות המובילות נחלשו.
    4. דנבר:
    חבורה צעירה שמשתפרת והביאו שחקן צעיר נוסף שיפתור בעיות הגנתיות שהיו.
    5. יוסטון:
    יש להם קבוצה שהייתה קונטנדרית ועכשיו הם הוסיפו MVP לשעבר. רק בגלל הסיכוי הלא מאוד גבוה שזה יעבוד מגיע להם המקום.

  10. "הספרס שוקלים לתת מקס לדרוזן." לאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא

    1. לא מגיע לו, אבל הוא בחור כזה דכדך, כל פעם שאני רואה אותו מדבר, הלב נכמר. שיהיה, נו. הרבה ליהנות מזה הוא לא נהנה.

      1. לא קשור לדה פלוצן,שיהיה לו לבריאות,
        מבעס לי על הבינוניות המגעילה שהספארס הולכים להיחנק בה

    2. ולחלוטין מגיע לו. סקורר עמיד והגארד הגבוה היחיד בסגל.
      השאלה היחידה זה אם הספרס באמת רוצים לתקוע את תקרת השכר רגע לפני שהגארדים הצעירים זוכים לפרוץ.

  11. פייייי!
    מחר ב-10 שעוננו מתפרסם הלו"ז! סופסוף משהו חדש לספקלצ.
    שני משחקים בערב הפתיחה, 22 אוקטובר, כבר התפרסמו:
    טורונטו מארחת את הפליקנס, ומה אם לא הדרבי של LA, על ההתחלה. יאללה מכות.
    מהמר גם על איזה יוסטון-גולדן כזה, או ברוקלין-בוסטון, דם דם דם.
    .
    בכל מקרה יש שורט-ליסט של קבוצות שנראה לי חובה לראות בהתחלה, שזה באמת המינימום ההכרחי:
    לייקרס LBJ-AD, קליפרס קוואי-PG, קיירי וברוקלין שואוטיים, פליקנס עם ציון וכל הילדים, יוטה המחוזקת, אינדי עם ברוגדון ואולדיפו, דאלאס לוקה אנד פורזינגוד איז באק, באטלר והבחורות של ברוך, גולדן סטייט בלי דוראנט-קליי, עם ראסל! והארדן עם ה-ראסלללללל!!!
    .
    זה כבר 10 קבוצות חובת צפיה. פייייי איזה בלגן… שוקל לחדש את המנוי, סאמממה אדם סילבר.

      1. כשהם במוד בבית, זה אולם שנעים לראות ממנו משחקים. עם השדרן של "בינגו!". לא, זה הקליפרס. עם השדרן של "קאבום!".
        טוב, אז תחליף את מיאמי בבוסטון, שכחתי. טייטום ובראון ישחקו כאילו נולדו היום, עם קמבה, יש פוטנציאל לשגעת.
        ועוד משהו שממש מסקרן לראות, ספציפית – סטף.
        יש לי תחושה שהוא ימחק השנה את שיא ממוצע הנקודות לעונה, שעומד (מאחרי תקופת צ'מברליין) על 37.1, עונת 87'. ההוא.
        סטף עם עונה של 40 נקודות. לגמרי אפשרי.
        גולדן סטייט החדשה, יוסטון של שני הפנומנים, הקליפרס והלייקרס – ממש ממש אין לי שמץ של מושג איך ייראו. כלום.

  12. אינני יודע אם היא זו שהתחזקה ביותר . אבל ביחס למצבה בסיום העונה , סגנית האלופה התחזקה משמעותית .
    KD לא נחשב , כי הלך , לא היה משחק העונה בכל מקרה, ואפילו עשה טובה ללוחמים .
    בהינתן שקליי חוזר בראשית 2020 בריא ובכושר , ההתחזקות משמעותית . ללוחמים נוספו אולסטאר עם יכולת קליעה וסנטר פותח/מחליף לא רע בכלל . הם גם התחזקו בספסל . כניסה לפלייאוף – ובפוסט סיזן הכל פתוח . נדבר בחודש אפריל , ואולי גם הלאה..

    1. דוראנט איגי וליבינסטון עזבו, אבל גולדן סטייט התחזקו משמעותית?
      תבקבק את האופטימיות שלך ותמכור במנות קטנות, זה יכול ללכת שגעון. במחלקות סופניות למשל. הבאבא הייט אשבורי.

        1. השתכנעתי!
          תשמע, כשמישהו לא עונה עניינית, ורק מנסה להטיח משהו אישי (עלק), הוא מודה בתבוסתו. בטיפשותו. ומה שגרוע – מציג את התחתונים המלוכלכלים בציבור.
          תענה לעניין: איך גולדן סטייט התחזקה, בעקבות הקיץ הזה?? די בעזיבה של האיש שהביא לכם את האליפויות הקלות, ה-FMVP פעמיים, כדי לדרדר מאוד. ואיתו ה-FMVP הנוסף…
          לגולדן סטייט יש תואם-סטף על העמדה שלו, בלי הגנה, ראסל הוא מסננת. ביחד עם סטף, בק-קורט פעור לרווחה. אין לה סמול פורוורד. התפקיד החשוב במשחק. אין לה קליי. אין מי יסגור את החורים. אין לה איגי. אין לה קווין דוראנט. יש לה במקום זה חיידקי קולי-סטיין, הגואט של סקרמנטו.
          חביבי, השושלת של דוראנט מתה. ואתם מועמדים ללוטרי, למקרה שלא אמרו לך.
          אז איך התחזקה? משמעותית?? LOL.

          1. אני כתבתי לעניין . מי שענה לא לעניין זה אתה. עכשיו, אחרי שהתייחסת ספציפית , אענה לך .
            ליווינגסטון שחקן שאני אוהב מאוד, אבל הגיל כבר תפס אותו מזמן והוא תרם מעט מאוד בשנה החולפת. הוא לא מצא קבוצה מאז ששוחרר.
            איגי , עם הניסיון הרב שלו , היה חשוב מאוד בפלייאוף . אבל גם הוא כבר הזדקן ושיחק על דקות מוגבלות .
            אני מפריד בין העונה הרגילה לבין הפוסט סיזן . ברור שבהרכבה הנוכחי , ללא קליי , אין לג"ס מה לחפש בפוסט סיזן . אבל בעונה הרגילה , כשקבוצות מחלקות את הכוחות ויכולת הקליעה קובעת יותר מאשר ההגנות , אין סיבה שג"ס לא תיכנס בשמיניה כאשר היא עם שלושה אולסטארים לא כולל קליי . נכון – חסר איזון . אבל אם דילו ימשיך להתקדם או לפחות ייתן עונה כמו האחרונה בברוקלין , ג"ס תיכנס יפה בשמיניה. עם זוג גארדים מהטופ זה מספיק לעונה הרגילה – ראה לדוגמא את פורטלנד .
            קאולי-סטיין שיחק בקבוצה שלא ידעה להוציא ממנו יותר. להערכתי הוא הולך להשתפר השנה משמעותית.
            .
            ג"ס שיחקה וניצחה הרבה ב-2 העונות האחרונות , גם כשדוראנט היה פצוע וישב בחוץ . תלך אחורה ותבדוק.
            רוב הפרשנים באמריקה סבורים שג"ס תיכנס השנה לפלייאוף , ומקצתם גם סבורים שעם חזרת קליי היא תוכל ללכת רחוק גם בפלייאוף .
            כמובן שיכול להיות שאתה צודק ואני ואותם פרשנים טועים . אבל זה לא מצדיק את הפסקנות שלך והניסיון לבטל את הלוחמים .

            1. ועוד הערה – לקראת הפלייאוף , בהנחה שג"ס תהיה בעמדה להיכנס אליו , צפויים שינויים . אם דילו ייתן עונה יפה וקליי יחזור בכושר , קליי יזוז לעמדה 3 . הוא יכול להיות סמול מצויין .
              אם הניסוי עם דילו לא יעלה יפה , צפה לטרייד שבמסגרתו הלוחמים ינחיתו עוד לפני הפלייאוף שחקן כנף מהטופ .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט