למה האמריקאים קרעו שוב את כל העולם? כי GOD BLESS AMERICA!/ מנחם לס

האומה של העולם

5:30 בבוקר. סאן דיאגו המקסימה. עוד מעט הולכים לים ולסרפינג. בינתיים על קפה הבוקר באו המחשבות על למה כזה כיף להיות אמריקאי. למה כזה כיף להיות בן ומה שבספורט פשוט יודעת לעשות זאת טוב יותר, כמו בכמעט כל דבר אחר.

לצערי חזיתי רק ב-4 שעות שחייה בטלוויזיה האמריקאית של אליפות העולם בשחייה. ריכזו את כל הימים וכל המוקדמות לשתי שעות בשבת ושתי שעות ביום ראשון, שזכו לרייטינג של 5.6%. בושה ממש! בעתונים הגדולים של שרלוט ואטלנטה שאני מקבל יומית לא היה איזכור אחד, מילה אחת, על האליפות. כאילו שלא היתה.  וכן ביו אס איי טודיי שבקושי הזכיר בטור קטנטנצ'יק  את מיסי פרנקלין.

%99.90 מהאמריקאים לא יודעים כלל שהיתה אליפות כזאת.

אבל הסתכלו על התוצאות: בלי ששלחו 3 כוכבים גדולים, האמריקאים זכו ב-13 מדליות זהב, ו-29 מדליות טוטאל. הסינים היו שניים עם זהבים – 5. האוסטראלים היו שניים בסך כל המדליות עם 13. בשני המקרים פחות מחצי. האמריקאים זכו ב-32.5% מכל מדליות הזהב, 19.5% ממדליות הכסף, ו-20.5% ממדליות הארד, או 24.17% מכלל המדליות.

וזה הכל בלי שיהיה כל עניין בשחייה כאן. האמריקאים עושים את השטיק שלהם בעיקר במכללות, אבל היום במכללות כמו אלבאמה, טנסי, ופלורידה, ישנם יותר שחיינים זרים מאמריקאים. ז"א שכמעט כל שחייני העולם (כולל הישראלים) זוכים בשנת אימון או שתיים – ולעתים יותר – במכללות אמריקאיות.

אז למה בכל זאת האמריקאים שמים את שאר העולם בכיס הקטן?

כי כך אלוהים רוצה.

הוא ברא אותם גזע משובח יותר, אפילו שכל אבות אבותיהם הגיעו ממדינות זרות. כנראה שעצם החיים כאן נותנים יתרון שאין לאף אחד: האושר, השמחה, החופש המחלט, הגאווה בלהיות אמריקאי (שאני חי איתה כבר 52 שנה!), החוסר בושה לצרוח "USA! USA!", הראפ מיוזיק, לברון ג'יימס, הפוטבול, הבייסבול, הוקי הקרח,  הוליווד, הגאווה בלהיות המעצמה החזקה והנאורה בעולם שהמציאה את רוב האינטרנט, מיקרוסופט, אפל, אייפון, גוגל, ומה לא – הכל נותן תחושת עליונות.

ואז ישנה נפש הספורטאי האמריקאי שהוא פייטר יותר מכל אחד אחר, ובקרוב תראו זאת באולימפיאדת החורף.

בקיצור, כיף להיות אמריקאי. כיף להרגיש שאתה הכי טוב בכל דבר, מלבד כדורגל ואופרה (אם כי לפי מה שאני שומע הניו יורק אופרה האוז הפך למוביל בעולם). אבל גם שם – בכדורגל – נכבוש את העולם במונדיאול של 2024,  למה? כי כך רוצה אלוהים; כי האמריקאים הם הספורטאים המוכשרים ביותר בעולם; וכי האמריקאים משיגים כל מה שהם רוצים, והם החליטו להתלבש גם על הכדורגל. 2024. זיכרו. זאת הבטחה שלי (אפילו אם אהיה כבר בקבר, אדע בדיוק מה קורה, ואמשיך להכניס אצבע באוזן לכל השונאים גם עוד 50 שנה!).

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 116 תגובות

  1. אין ספק שהם נבחרת עליונה בעיקר בגלל ההשקעה במתקנים ובמאמנים. כי מבחינה ביולוגית מדובר בערב רב של אנשים מכל העולם.

    יחד עם זאת אתה צובע את אמריקה בצבעים ורודים מידי, וגם מכניס את אלוהים לתמונה, וזה מוזר.

    איפה העוני והבדלי המעמדות האינ-סופיים
    איפה הגזענות הבלתי נגמרת
    איפה מליוני אנשים ללא ביטוח רפואי
    איפה הראש הקטן האמריקאי
    איפה היתה עבדות והתיחסו לשחורים כאל חיות.

    זה הכל באמריקה המהוללת. אז בוא נשים ת'דברים בפרופורציה.

    חוצמזה, גם אני שמח כשארה"ב לוקחת מדליות, בלי להיות אמריקאי. ידידת אמת של ישראל הקטנה.

    1. למה אני אוהב את אמריקה? לא יודע [בעצם כן] אבל עיצבן אותי לקרוא אותך, ובכן:
      1. ארה"ב היא מדינה מהעשירות בעולם, רוב העניים האמריקנים חיים בריאים ומכניסים יותר מרוב האפריקנים
      2. גזענות קיימת בכל מקום, ארה"ב אינה יותר גזענית משום מדינה אחרת במערב וודאי ביחס לכל העולם, יתירה מכך: הכיוון הוא חיובי, כלומר פחות גזענות [אובמה?]
      3. ארה"ב היא מדינה קפיטליסטית, הם חושבים כי על כל אחד לממן את עצמו ולא את השני, תפיסה לגיטימית לחלוטין
      4. ?
      5.בדיחה, עבדות היתה פרקטיקה מקובלת בכל העולם משחר ההיסטוריה, כיום העבדות נפוצה מאוד באפריקה ובכמה טריטוריות מוסלמיות, ארה"ב ביטלה את העבדות בכוח ובלי להתחשב בבעלי העבדים, שלא כמו שאר העולם, ובברזיל למשל היו יותר עבדים מאשר בארה"ב, אז 'איפה הייתה עבדות'?
      לסיכום, ארה"ב הינה יותר 'טובה' וודאי לא יותר גרועה מרוב המדינות בעולם, 99% מהאנשים היו מתים לקבל אזרחות אמריקנית, הסיבה לטענות המשונות שכתב 88 היא כי בתוקף היותו מערבי הוא מודע יותר להיסטוריה מערבית ופחות למציאות

      1. שחר + , רוב טענותיך לעניין, הסוף היה קצת מתחת לחגורה אבל סבבה.
        אני נוטה מעט לסוציאליזם, רחמנא ליצלן, ולכן השיטה האמריקאית שבה "החלש נשאר חלש כי הוא לא מצליח" לא מרשימה אותי.

        הראש הקטן קשור לזה שהאמריקאי פועל מילדותו לפי תפקיד/נוהל.
        אם תבקש ממנו לעשות משהו מחוץ לתפקידו המוגדר, הוא לא יבין זאת. אין את האילתור הישראלי לטוב ולרע.

        יש עוד דבר. הרבה מהאמריקאים פועלים כמו מכונות. לפעמים התחושה שהיית מחליף אותם במחשב ולא היית מרגיש בהבדל.

        תיקח לדוגמא: איך מפטרים אדם באמריקה וישראל. שם מבקשים ממך לארוז הכל מעכשיו לעכשיו ולא משנה שעבדת 40 שנה בארגון.

        אני חושב שכדאי לחזור לספורט, שזה מטרת האתר, פשוט מנחם הילל כל כך את אמריקה שזה בער בי.

        1. ה-"אילתור" הישראלי גורם לתיחכומים, תיחמולים, וחוסר פרגון. לכן ישראלים לא צריכים אויבים; הם האויבים של עצמם. במלחמת העולם שנייה הכשהיה צריך לאלתר, האמריקאים היו בשיאם נגד היפאנים והגרמנים. ה-'ראש הקטן' האמריקאי – הנאיביות הזאת – היא רק בגלל שהם מאמינים לך. עד השקר הראשון שאתה ניתפס בו. ואז הם הופכים למתוחכמים ביותר בעולם.

    2. הסיבה היחידה שהכנסתי אתא לוהים היא האימרה "GOD BLESS AMERICA"! זה לא אלוהים כמובן. זאת האומה האמריקאית וכוחה.

  2. ORI88
    ארה"ב היא המדינה הפחות גזענית בעולם אחרי בראזיל. יש לנו נשיא (דפוק!) שחור, פור גוד סייק. לא רק שחור – אולי אפילו מוסלמי!
    באירופה ואוסטראליה הגזענות היא פי עשר.
    מיליוני אנשים ללא ביטוח רפואי? מה אתה חושב שאלבאמה הטיפש עשה? נתן לכולם טיפול רפואי מלא ללא ביטוח. על חשבין מי? על חשבוני ושאר משלמי המיסים. הוא נותן למיליוני שחורים (ועניים אחרים) אפשרות לא לעבוד ולחיות על חשבון העם המשלם ייסים. הבדלי מעמדות? לכל משפחה שחורה הכי דפוקה כאן בדרום קרולינה – אחת מהמדינות העניות ביותר – יש 2 מכוניות, טלוויזיה 50", אייפון. להיות עני בארה"ב זה להיות עשיר בהרבה מדינות העולם.
    היספנים שניכנסו הנה בצורה לא לגלית זוכים בחינוך חינם וכל ההטבות האחרות.
    על איזה 'ראש קטן' אמריקאי אתה מדבר? ה-'ראש הקטן' שלהם הוא 'קטן' עד שהוא תופס שדפקת אותו פעם אחת, ואז הוא הופך לגדול מאד. 'הראש הקטן' שלהם הביא ספורט ללא כל בעייה הקטנה ביותר ביציעים, יעילות גדולה יותר מכל אומה בעולם בכבישים, בסופרמרקטים, וכנעט בכל דבר אחר. עבדות? היתה עבדות לפני 200 שנה. היתה כאן מלחמת אזרחים בגללה ומאות אלפי אמריקאים איבדו חייהם למגרה. ומי גרם לעבדות? מהגרים מאנגליה, סקוטלנד, ואירלנד. בעצם, העובדה שהיתה כאן עבדות, והיום הנשיא הוא נכד (דור רביעי או חמישי) לעבדות, היא נקודת הכבוד הגדולה היותר שיכולה להיות לאמריקאי!
    וזה שהיא הידידה היחידה שיש לישראל בעולם, הוא הדבר החשוב ביותר!

    1. אני מבין שפוקס ניוז ופאפא בר אוריילי רצים אצלך יותר מערוצי ספורט.
      הנשיא אותו אתה מכנה טיפש אינו מוסלמי ולא נולד בקניה, הוא גם אותו הנשיא שאחרי שנים ארוכות ומבזות ביטל את מדיניות DONT ASK DONT TELL הגזענית, וחישוב פשוט מגלה שביטוח הבריאות האוניברסלי שקיים כמעט בכל מדינה מתוקנת חוסך כסף, כי מסתבר שאם מטפלים במישהו לפני שהוא מתחיל לגסוס זה עולה הרבה פחות (בכמה גדלו המיסים שלך ספציפית מאז החלת החוק?).
      העבדות חלפה לפני 150 שנה ולא 200, מה ששינה רק על הנייר את מצב הגזענות בארה"ב, ולכן לא רצוי ללבוש קפוצ'ון (הודי) בדיוק בפלורידה מדינתך האהובה, ושיעור העוני הגבוה ביותר בארה"ב נמצא בעיר בירתה שם לא תמצא לבן אחד עני.
      ארצות הברית היא המדינה הגזענית ביותר בעולם המערבי, ובחירתו של נשיא אחד לא שינתה את זה (כמה חברי קונגרס, סנאטורים או מושלים שחורים יש בארה"ב?). מתי בפעם האחרונה ארה"ב שוחרת המלחמות נלחמה במדינה לבנה?

      1. איך הגעת לזה:"ארצות הברית היא המדינה הגזענית ביותר בעולם המערבי, ובחירתו של נשיא אחד לא שינתה את זה (כמה חברי קונגרס, סנאטורים או מושלים שחורים יש בארה"ב?). " כל מילה כאן מופרכת יותר מהשניה, לפי הסדר [ובפרט הסוגריים…]
        זהו לא אתר פוליטי, רק לידיעתך הערבים [להוציא טאלב טוואטחה] הקוריאנים והרוסים הם לבנים, אתנית, [למעשה רוב סוחרי העבדים -לפני 150 שנה, בסדר? – היו ערבים] כדאי לשפשף [את הראש, את הראש] חזק כדי להיזכר מתי ארה"ב נלחמה במדינה שחורה, למעשה, זה מעולם לא קרה, ומי שחושב שהמלחמות האמריקניות [הלא הכרחיות בחלקן] קשורות לגזענות, הוא כנראה החוטף של בארון דיוויס

      2. סתם לצורך העידכון, אל תשאל אל תספר איננה 'גזענות' היא אפליית מיעוט, אך חמורה פחות, וזו הייתה פרקטיקה מקובלת [אם כי לא רשמית] ברוב העולם, עדיין מקובלת בסין הנאורה ובעוד יותר מ60 מדינות [רוב אפריקה והרבה מאסיה]

  3. שכחת את מבנה האוזן והאף האמריקאי אשר ידוע לכל שרק לעילית האנושות צומחים כאלה אוזניים ואפים. כמו כן איך אפשר לא לציין שמוצאם של בני האדם מהקוף ואילו מוצאם של האמריקאים מחייזרים אשר התיישבו בעולמנו לפני מאתיים שנים לאחר שבכוכב שלהם עלו' מחירי הדיור והם היו צריכים מקום זול להתיישב בו.

  4. חחח מנחם קרעת אותי עכשיו. אני מדמיין אותך עם שוט גאן ביד אחת ובנדנה על הראש, לועס טבק, יושב על הכסא המתנדנד במרפסת כשדגל הקונפדרציה מתנפנף ברוח הקיצית של צפון קרוליינה ויורה על מהגרים שתופסים לך את מקומות העבודה למרות שאתה כבר 10 שנים בפנסיה.

      1. רק בצחוק, הדוק לא יותר גזען מאף אחד מאיתנו. ועם הזקן המפואר הזה הוא צריך להשתתף בתחרות הכפילים של ארנסט המינגוואי שעושים כל שנה בקי ווסט

  5. אין ספק בכלל שנוצרה שם אומה נהדרת ומוצלחת מאוד וגם מוסרית בהרבה מרוב מדינות העולם. יש להם את הצביעות שלהם והם בהחלט גם בני אדם, אבל הם יצרו משהו מוצלח ביותר בהתחשב בקנ"מ העצום של המדינה הזאת זה הופך להיות עוד יותר מרשים. ולחשוב שכל זה קרה ב200 שנה שיש בעולם תרבויות של מעל 3000 שנה (סין ויפן), ושל כ-3000-2500 שנה (אירופה + היהדות) ושל 1400 שנה (איסלם) שקיימות עד היום וגם יצרו מעצמות-על שהשםיעו על כל העולם, וכולם היום מאחורי ארה"ב בכל כך הרבה אספקטים, זה בהחלט משהו משמעותי ביותר שניתן להתגאות בו.
    לא ברור איך יש לכל זה קשר לספורט, אבל כנראה שיש, כי בהחלט היחס לספורט בארה"ב הוא מיוחד והוא מאוד חיובי והוא מאוד תרבותי ומאוד משפחתי. לא זכור לי אי-פעם אסונות של וונדליזם כמו שהיו בלי סוף בהקשר של כדורגל בכל התרבויות האחרות.

  6. ועכשיו ברצינות- האמריקאים כל כך טובים כי הם לוקחים את הספורט ברצינות וכי הספורטאים שם גדלים עם ההבנה כי הגוף שלהם הוא העסק שלהם, הם מוכנים להשקיע ולהקריב הרבה יותר מכל אומה אחרת בשביל זה. אולי סין לאט לאט יראו סימנים דומים אבל מבחינה פיזית הם באמת נחותים יותר, אין מה לעשות, שנים של השבחה גנטית בתקופת העבדות עשו את שלהם

  7. הסינים סגרו את הפער
    האמריקאי הממוצע מתעסק באח הגדול ובובלשיט
    היתרון של האמריקאי הוא במסורת בחינוך וברמת האימון , המתקנים

    תכלס זה רק עניין של זמן עד שהסינים ישתלטו על העולם וזה יקרה שיבקשו לסגור חובות עם היאנקים

    1. ממש לא הנושא אבל הסינים בחיים לא ישתלטו על העולם. אם תרצה אני אתן לך סיבות אמיתיות למה כבר 50 שנה מדברים על זה ולמה זה לעולם לא יקרה

    2. יסרבו לשלם להם. כי אחרת ארה"ב תיקרוס. אז יגידו לסינים "אין כסף להחזיר". מכריזים על פשיטת רגל (ומה יהיה על ישראל ללא ה-F-24 המתוכנן?)

    1. זה חפירה רצינית ניב אתה בטוח שאתה רוצה להיכנס לזה? בגדול התשובה נמצאת בביטוי שמשתמשים ביחסים בין לאומיים ונקרא "עוצמה רכה". מה שאומר שארה"ב כבשה את העולם לא בגלל שהיה לה את הצבא החזק ביותר (מה שכמובן עוזר) אלא בשיווק שגרם לכולם לחשוב כמוהם. בעזרת סרטי הוליווד, מקדונלדס, קווי ביגוד ובשנים האחרונות אינטרנט כולם מדברים אנגלית, חולמים את החלום האמריקאי וחושבים במונחים אמריקאיים. זה לא נעלם ולא יעלם.
      לגבי הסינים- כמי שבילה זמן רב בסין בכלל ובפרט במקדשי השאולין, למדתי דבר אחד שבגללו הסינים תמיד יהיו מעצמה אבל אף פעם לא יובילו את העולם. הם לא מאפשרים מקום לטעויות. גדילה ויצירתיות נעשית רק כשמוכנים לטעות. זה מה שעושה את האמריקאים למעצמה המובילה ומה שעושה אותנו הישראלים למצליחים (יחסית לשכנינו כמובן ). הסינים טובים מאוד בלהעתיק נוסחאות מצליחות (כמו קובי בריאנט- הנה הצלחתי לדחוף כדורסל) אבל לא להמציא ולחדש ולכן, כמו קובי, לעולם לא יהיו מהגדולים באמת.
      עם כמה שנהיה סוציליסטים בנשמה כולנו חיים על פי החלום האמריקאי ועד שזה לא ישתנה, אמריקה לא תרד מגדולתה.

  8. החוב האמריקאי הוא 14.3 טריליון דולר, במילים אחרות כדי להחזיר את החוב העצום כל אזרח אמריקאי יאלץ לשלם כ-46,000 דולר, 1000 דולר יותר מהשכר החציוני בארצות הברית שעומד על 45,100 דולר לשנה.
    חלק מסוים מהחוב ( 10 % ) שיך לסינים , שאם יחליטו לגרום לנזק לכלכלה האמריקאית יוכלו לבצע זאת בהינף יד
    הסינים לא יחליפו את האמריקאים תוך עשור , אבל בעוד כ 20 שנה סין תעבור "מעריביזציה " מה שיקל עליה את המהלך
    אגב בראי ההיסטוריה כל האימפריות נפלו בסופו של דבר , אני בטוח שאם הייתי מספר לבריטי , עותומאני , רומי או יווני שהאימפריה שהיה חלק ממנה יפול הוא היה מסרב להאמין

    שלא תבינו אותי בצורה לא נכונה , בוא נאמר שאני לא מת על הסינים , אבל הם מסוגלים ויכולים להיות המעצמה מס 1 , בעוד האמריקאיים ימשיכו להדפיס כסף , הכל עניין של זמן , כמה מהסינים שאתה מכיר חיים לפי המסורת הסינית ? הרבה פחות מבעבר

    1. וואי יש לי המון מה להגיד על זה אבל זה באמת לא קשור לספורט. לשמחתי האמריקאים לא יפלו כל כך מהר וימשיכו לשלם לי סכומים מופרכים על התחביב שלי…

    2. האמריקאים יחזירו את החוב בקצב שנראה להם. מי שלא יסכים – לא יקבל כלום. מה יעשו לאמריקאים? יתקיפו אותם? ארה"ב יכולה להחזיר את כל סין לתקופת הערב ב-24 שעות.

  9. רגע, אז יכול להיות שאלוהים עזב אותנו לארצות הברית כמו שמנחם עזב את ניו יורק / בוסטון / מחק את המיותרת שכבר לא מועמדת לאליפות – לטובת מיאמי ?

    בטח אלוהים עכשיו יטען שכל השנים הוא היה עם האמריקנים.

    1. קיבלתי אזרחות אמריקאית לא מזמן. שיהיה, וואט דה הל, לא שאני באמת צריך את זה כי לאשתי יש אזרחות.
      אנקדוטה מעניינת מטקס ההשבעה שכל מתאזרח עובר (oath ceremony): השופט שדיבר וניהל את הטקס, "הסביר" למתאזרחים הטריים שלמעשה ארה"ב היא אומה של מהגרים וכל אמריקאי הוא או מהגר בעצמו, או צאצא למהגרים. מעניין מאד, לפי שיעורי ההיסטוריה שלי חיו באמריקה שבטים של נייטיבס, הלא הם "אינדיאנים". המערכת האמריקאית מנסה לטאטא את מה שנעשה להם ע"י המהגרים האירופאים (רצח עם לכל דבר ועניין) ואת העובדה שהם האמריקאים המקוריים.

      יתרה מזאת, לפני כמה שנים בביקור בנאנטאקט (אי מקסים בניו אינגלנד בו עשירי ארה"ב מחזיקים בתי נופש), עשינו סיור עם מדריכה מקומית. האי כמובן היה במקו מאוכלס באינדיאנים. שאלתי אותה מה קרה לתושבים המקוריים והיא ענתה "oh, they all died from diseses". מחלות שהובאו על ידי האדם הלבן.
      לא רציתי לצחוק לה בפנים ולשאול אותה אם היא קוראת לאבק שריפה ורובים "מחלה", אז עזבתי את זה…

      1. לצורך הדיוק, רוב האינדיאנים [רבים רבים] מתו ממחלות אירופאיות שלא היו מחוסנים נגדן עוד לפני שנורו יריות כלשהן, [לספרדים לקח זמן לקלוט את זה, אחר כך היו מקרים של הדבקה מכוונת] זה לא מסיר מהאחריות למלחמות ורצח אינדיאנים, אבל את המציאות צריך לדעת, ואין סיבה להאשים מישהו בצפון אמריקה ולא את היושבים בדרומה – ה'אחריות ההיסטורית' היא אף יותר על הדרום אמריקנים

  10. אין על האמריקאיים ובעיקר על האמריקאיות
    מומי אומר תכלס, MBK ואורי 88 באו בדיבור קומוניסטי
    מומי נתן את התקופה הכי טובה של החיים שלו באל איי , מומי לא רואה מצב שהיה עושה חיים בביג'יניג
    הסינים טובים לעבודות קרימיקה וריצוף

  11. יש לציין שנבחרת השליחים מעורב בגברים פסלה, כך שזה אמור היה להיות 14 מדליות זהב ו-30 סה"כ. ובנוסף לוכטה ויתר על 400 מטרים מעורב-אישי שהיה קרוב לוודאי לוקח אם היה משתתף במשחה זה.

    היתרון הגדול של ארה"ב הוא בתחרויות השחייה בבריכה, אך בסה"כ של כל התחרויו במסגרת אליפות העולם בשחייה, לאמריקנים 15 זהב ו-34 מדליות ולסינים 14 זהב ו-26 בסה"כ, אך 9 ממדליות הזהב של הסינים הן בקפיצות למים ממטר-עשרה מטרים. לאמריקנים שתי מדחליות זהב מקפיצות למים מגובה לנשים (מ-20 מטרים כלגברים הקפיצה היא מ-27 מטרים) ומשחייה למרחקים ארוכים לנשים (מ-5 ק"מ כשיש גם ל-10 ול-25 ק"מ כשכאן יש זהות בין הגברים והנשים).

  12. הוספה:
    8 מ-9 מדליות הזהב האישיות של נבחרת ארה"ב הן של שלושה שחיינים, או ליתר דיוק שחיין ושתי שחייניות, כשלוכטה זכה בשתיים מה-3 אצל הגברים (היה כנראה זוכה ב-3 וארה"ב ב-4 אישיות אם היה משתתף ב-400 מטרים מ"א) ופרנקלין ולדקי התחלקו בשווה ב-6 מדליות הזהב האישיות של שחייניות ארה"ב.

  13. למי שלא הבין, (ישראל קרמר), רצח העם הגדול בהיסטוריה הוא כמובן של האינדיאנים ע"י האמריקאים, כמו שגם תיאר Reignman.
    ואם כבר הוזכרה השואה, גם לגביה האמריקאים אחראים בצורה עקיפה – בכך שהחליטו במכוון לא להתערב לאורך כמעט כל השואה ורק בסופה החליטו להתערב… (וגם זה הרבה בגלל אילוצים שנכפו עליהם)
    אז בפעם הבאה שארה"ב מתערבת ב"תהליך השלום במזרח התיכון" אני ממליץ בחום לאמריקאים הצבועים ללמוד קצת על ההיסטוריה של האומה הנפלאה שלהם.

    1. אה, וכמובן שכחתי בכלל משמות כמו וייטנאם, הירושימה ונגאסקי.
      אבל מה זה משנה. יש אנשים שאוהבים לחיות באשליות. god bless america

      1. לצורך הדיוק ההיסטורי, הגדרת רצח הילידים כג'נוסייד אינה מוסכמת ושנויה במחלוקת, והדברים יותר מורכבים [הרבה יותר] ממה שנראה, כמובן שאין זה נושא על רגל אחת [וצריך להבחין – מה שכמה לא הבחינו – בין המעשים של קולומבוס ושות' והבאים אחריו לבין האבות המייסדים והלאה
        לדחוף לכאן את פצצות האטום זה טמטום, מקובל היום לטעון כי זו הדרך היחידה שנראתה הגיונית על מנת לחסוך בחיי אמריקאים ויפנים גם יחד ולסיים את המלחמה [וכזכור, יפן 'התחילה']

  14. מה שאני לא מבין- למה האמריקאים מאמנים את כל השחיינים בעולם בקולג'ים שלהם.
    שיאמנו רק את עצמם ויקחו בכל משחה זהב וכסף.
    אני רציני לגמריי-
    מה זה נותן להם?
    יוקרה לקולג' אני יכול להבין שיוציא מדען שיזכה בנובל וכו'
    אבל שחיין צרפתי? יאניק אנגייל שמתאמן עם המאמן לשעבר של פלפס- בשביל מה? שינצח במשחה אמריקאי.
    לא רק בשחייה.
    טניס. החלקה על קרח וכו' וכו' וכו'.

    1. מה לא מובן, האוניברסיטאות הן עסק תחרותי שצריך להרויח ופתוחות לכל לקוח שעומד בקריטריונים, הן לא עובדות בשיפור הגאווה הלאומית

  15. ואף אחד לא מוציא מילה אחת מהפה שלו על ליה שווין הסינית הרמאית שהייתה הסמל של הסינים לפני שנה בלונדון ואם אני לא טועה אני ומנחם היחידים שמההתחלה צעקו פה שמדובר במסוממת!!!!

    בגיל 15, בלי שום התראות מוקדמות היא שוחה 400 ומורידה בגמר פאקינג 7 שניות מהשיא שלה!!! אני חשדתי מההתחלה, השחיינית הזאת נראית לי גוצית, עודף שומן בכל איזור הגוף, את ה-50 מטר האחרונים שהיא עשתה בלונדון גם מסטול על גראס היה שם לב שמשהו שם ממש לא תקין, פאקינג בריכה אחרונה עשתה בלונדון ב28.93,
    מה שאז אמרתי זה שכל השחיינים הסינים המסוממים יחשפו באליפויות הבאות או שהסינים ידעו להעלים אותם כמו שהם עושים עם לא מעט ספורטאים שלהם אחרי שאלה מביאים זהב אולימפי.

    במקרה של הגוצית ליה שווין השקר נחשף, היא נראתה כל כך בינונית באליפות הזאת, איטית, מדדה. שום תירוץ ושום הסבר ואני גם בטוח שהסינים יודעים לטפל טוב טוב בבדיקות הסמים של השחיינים שלהם.

  16. אמריקה( בחסות אובמה) בירידה מתמדת ואין להם סיכוי להמשיך עוד 10-20 שנה זה יקרה והם יפלו. בדלנות, פחד, כניעה לטרור ורוע זה תסמין סוריה/איראן/עירק /מצרים/סעודיה הולכות יותר לכיוון הרוסים/אנרכיה לכן לסין יש יותר סיכוי לשרוד… אירופה לא במצב טוב גם כלכלית ובמיוחד עם המוסלמים שם. גם ל ארה"ב עצמה יהו בעיות עםהההיספנים שאובמה רוצה לאזרח…
    God bless Israel.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט