מחשבות כדורסל של יום חמישי / רועי ויינברג

האם נראה דווין בוקר חדש?

קל לשכוח, אבל פניקס היו טובים בשנה שעברה לפרקי זמן קצרים. הם ניצחו ארבעה משחקים מחמישה עם טיילר ג'ונסון בחמישייה, נוסף על ארבעה ניצחונות רצופים בדצמבר כשהם פתחו עם די'אנטוני מלטון. הסאנס תפקדה יותר טוב כקבוצה כשהיה רכז מסורתי ליד בוקר.

הסאנס ניסו להפוך את בוקר לרכז העונה וזה לא הצליח במיוחד. 6.8 אסיסטים על 4.1 איבודים זה לא יחס טוב בכלל, כשבוקר אמנם משחק בקבוצה חלשה (קשה יותר להשיג אסיסטים) אבל לא נראה כמו רכז שיכול להוביל התקפה, בניגוד לטריי יאנג או די'ארון פוקס. פניקס למדו מהטעות בכך שהם הביאו את מונטי וויליאמס במקום איגור קוקושקוב ויותר מכך בהבאה של ריקי רוביו.

רוביו רכז קלאסי. מוסר נהדר שלא חי על הפיק-נ'-רול ושומר טוב שיכול להתאים לקבוצה שמתפתחת בסאנס. הוא מסר פחות אסיסטים מבוקר, אבל 6.1 אסיסטים על 2.6 איבודים עדיפים על 6.8 אסיסטים לעומת 4.1 איבודים, מבלי להתייחס לקצב של יוטה לעומת זה של פניקס. הוא יכול להוביל את המשחק העומד של הסאנס ולהיות מי שהכדור אצלו ברוב ההתקפה.

זה לא בהכרח דבר רע. בוקר לא שיחק עם מוביל כדור משמעותי, להוציא השנתיים הראשונות שלו בליגה בהן שיחק לצד אריק בלדסו, מה שיכול ליצור שינוי חיובי בשיטת המשחק שלו. הוא קולע טוב ממסירה (56.5% אפקטיבי בעונה האחרונה, 59.2% בעונה שלפניה) ויכול להיות שימושי כמסיים מהלכים כשיש שחקן אחר עם הכדור. הוא הראה ניצנים של תנועה יפה בלי הכדור, בין אם אחרי חסימות או בחיתוכים לסל, וזאת מגמה שתגדל העונה כשיש לידו רכז.

הוא עדיין ישמש כמוביל כדור משני ויהיה איום (threat, לא awful) בפיק-נ'-רול. בשנה שעברה דונובן מיטשל שיחק לצד רוביו ביוטה וסיים את העונה עם 4.2 אסיסטים למשחק, מה שמראה שאפשר להיות מוסר שימושי לצד הספרדי. בוקר שחקן התקפה מגוון ויעיל יותר ממיטשל והוא ישיג את הנקודות שלו, אבל השנה יש לנו הזדמנות לראות אותו כחלק מהתקפה מתפקדת. יוטה השתמשו ב-2 גישות התקפה שונות רוב העונה: באחת מיטשל הריץ את הפיק-נ'-רול וההתקפה התפתחה משם ובשנייה רוביו ניהל משחק. לפניקס עכשיו יש את האפשרות לעשות את זה, עם כלים התקפיים לא פחות טובים ממה שיש לג'אז. אם הם אכן יאפשרו לרוביו להוביל את ההתקפה, אנחנו יכולים לראות קבוצה טובה בהרבה ממה שהייתה בשנה שעברה.

השחקן השישי של השנה

העונה מתקרבת ושווה לחשוב על המועמדים האפשריים לשחקן השישי של השנה. בואו נדבר על כמה פייבוריטים:

המועמד המוביל הראשון, מן הסתם, זה לו וויליאמס מהקליפרס. סוויט לו קלע 20 נקודות למשחק העונה מהספסל והוביל את הקליפרס למקום השמיני ולפלייאוף, כשהוא הראשון מאז דטלף שרמפף שלוקח את התואר שנתיים ברצף. השנה יהיו לו פחות נגיעות בכדור כשקוואי לנארד ופול ג'ורג' מחליפים את דנילו גלינארי (וטוביאס האריס שעזב באמצע העונה). יהיה מעניין לראות אם ישחק ליד לנארד, בהתחשב בכך ששניהם טובים בהרבה כשהכדור אצלם ביד. אני מאמין שנראה הפרדת דקות וחלוקת עומסים אצל השניים בניסיון להביא אותם בכושר מרבי לפלייאוף, מה שמונע מהם להיות מועמדים לתארים אישיים, בין אם זה ה-MVP או השחקן השישי.

מלבד לו-וויל, שווה לעקוב אחרי ספנסר דינווידי מהנטס. הוא עלה מהספסל לאורך רוב העונה הקודמת וקלע 17 נקודות במשחק לצד 4.6 אסיסטים (על 2.2 איבודים), כשברוקלין משתמשת בחכמה בשילוב שלו ליד רכז נוסף, דיאנג'לו ראסל. אירווינג אף פעם לא שיחק ליד פוינט גארד נוסף לאורך זמן, אולי מלבד לברון. הוא יכול להתאים לידו מול יריבות מסוימות וסביר שבכל רגע נתון אחד מהם יהיה על המגרש. אם דינווידי יצליח לשמור על מספרים דומים לעונה שעברה, הוא מועמד לא רע בכלל לתואר.

שחקן נוסף בקבוצת סף פלייאוף שיכול לזכות זה בוגדן בוגדנוביץ'. לקינגס יש את אחת מהחמישיות השניות הטובות בליגה עם קורי ג'וזף, טרבור אריזה, נמניה בייליצה ורישון הולמס. בוגדנוביץ' פרץ בשנה שעברה עם 14 נקודות למשחק באחוזים טובים. סקרמנטו של השנה יכולה לשחק כדורסל מודרני יותר עם יותר שלשות מהשנה שעברה, מה שיעשה טוב לבוגדנוביץ'. הוא המוסר השני הכי טוב בקבוצה אחרי פוקס וככזה ימשיך לקבל זמן משחק מורחב. אם הקבוצה תצליח להגיע לפלייאוף והוא ייתן עונה נוספת של 14-16 למשחק אז הוא יהיה מועמד לגיטימי לפרס, בדומה לאריק גורדון ב-2016/17.

ראוי לציין שלא היה כאן שם של אף גבוה. זה לא מקרי – גבוהים לא זכו בפרס מאז למאר אודום ב-2011, גם הוא היה מקרה יחסית חריג כשהזוכה הגבוה לפניו היה אטואן ג'יימיסון ב-2004. הפרס ניתן באופן מסורתי ליוצרי משחק או סקוררים מהספסל, ואין הרבה גבוהים כאלה. מונטרז הראל היה קרוב, אבל קשה לראות אותו זוכה בפרס כשהוא השחקן השביעי בקבוצתו. דומאטס סאבוניס היה יכול להיות פייבוריט השנה, אבל סביר שהוא יעלה בחמישייה. עובדה מעניינת בקשר לתפקיד של גבוהים במשחק של היום וההשפעה שלהם על ההתקפה. המועמד הרלוונטי ביותר מביניהם הוא פול מילסאפ, בהנחה שהוא ירד לספסל בגלל ההגעה של ג'רמי גרנט. מילסאפ שחקן חכם שיכול לשחק ליד גרנט בהרכבים נמוכים, או ליד יוקיץ', בדומה למה שראינו העונה. ההשפעה שלו על המשחק משמעותית והוא יכול להפוך לאנדרה איגודלה של דנבר. איגי אף פעם לא קיבל את השחקן השישי של העונה וגם הסיכוי של מילסאפ לא גבוה בפרס שמושפע מאוד ממספרים, אבל השילוב שלו מהספסל יכול להיות מאוד משמעותי.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. יכולת המסירה של רוביו זה לא רק המספרים שהזכרת. רוביו הוא מוסר גאוני. זה אכן יכול להיות קו אחורי מעולה

    1. נכון, אני גם מאוהדי רוביו. הוא שחקן מלהיב ולאוהדים המסכנים של פיניקס לפחות יהיה כיף לראות את הקבוצה שלהם מפסידה השנה, להבדיל משנים עברו בהן הם היו צריכים לכסות את העיניים. לדעתי בוקר יפרח לידו אבל הרבה יותר חשוב, הוא יפעיל את אייטון מצויין.

  2. תודה רבה רועי, המחשבות שלך בהחלט מוסיפות עניין לתקופה היבשה של הקיץ!
    אהבתי מאוד את מה שכתבת על השינוי האפשרי של בוקר בזכות הכניסה של רוביו לקבוצה.
    בנוסף, לדעתי השחקן שירוויח הכי הרבה מרכז טבעי בפיניקס הוא (כמובן) אייטון – בשנה האחרונה כולנו צעקנו שהוא פשוט לא מקבל כדורים, ורוביו (שהוא בין הרכזים הטבעיים ביותר בליגה), לדעתי פשוט מושלם לתקן את הבעייה הזאת (בעיקר בזכות הניסיון שלו עם גובר, כאשר אייטון עם פוטנציאל התקפי גבוהה בהרבה משל הצרפתי, אם רק ישתמשו בו נכון),
    ואני בהחלט רואה אותו מגיעה העונה לרף ה20 נק' למשחק.
    ככה או ככה פיניקס היא מבחינתי היא חובת צפייה השנה (לפחות בתחילת העונה…).
    לגבי השחקן השישי – מעבר למי שדיברת עליו כבר, לדעתי מועמד אפשרי נוסף הוא גורדון היוורד אשר לדעתי ימשיך לעלות מהספסל ויכול לנפק מספרים מעולים.

    1. חובת צפייה לעיוורים הכוונה, שוב דבר טוב לא צומח במדבר , כן רוביו סוף סוף יוכל להפעיל את אייטון ובוקר (שהוא סקורר מדהים אבל לא רכז) אבל הוא נטל התקפי אני בהחלט רואה דאבל טים על בוקר, רוביו לא מסוגל לקלוע לא מקרוב לא מרחוק נאדה.
      .
      בכללי הסאנס לא יגיעו לשום מקום כל עוד המטומטם הבוחש שם וסארבר הוא הבעלים.

  3. לא יכולתי לחשוב על מישהו יותר מתאים לפניקס מרוביו.
    אולי כריס פול או רונדו כשהיו צעירים אבל הם לא
    (threat, לא awful) הרג אותי מצחוק
    🙂

    1. הרגיש לי כמו תוספת חשובה 🙂 אכן מתאים מאוד ואהבתי את זה שהביאו אותו ל-3 שנים, החתמה שמראה שהם חושבים קדימה ומנסים לבנות תרבות מנצחת. מברוק לגיא שחשב על ההתאמה עוד לפני הפרי אייג'נסי

  4. לגבי ספנסר דינווידי, גם הוא וגם קאריס לווארט הרבה פחות יעילים בלי הכדור ומה לעשות ש30 דקות במשחק הכדור יהיה אצל קיירי. זה לא יגמר טוב.

  5. מאד מסכים לגבי בוקר. הייתי סקפטי לגבי הניסוי המאולץ שלו כמנהל משחק ולמרות שהוא באמת ניסה זה פשוט לא מתאים לו.
    העונה הוא יצטרך להמשיך להראות שהוא סקורר גדול אבל אם הוא יצליח להיות יותר אפקטיבי זה יהיה סימן טוב לעתיד.
    יש לסאנס סגל עם מספיק כישרון השאלה אם ידעו סוף סוף למצות אותו.

  6. תודה רועי על המחשבות.
    בוקר בעיני הוא אחד היהולמים בליגה רק שהוא צריך ליטוש ומהר. רוביו ומונטי וויליאמס יכולים להדליק את השמש מחדש בפיניקס.
    רועי, מה אתה חושב שהתקרה של מיאמי העונה בהצטרפות ג'ימי באטלר?

    1. חצי גמר מזרח לדעתי, כי הם הרבה מתחת מילווקי ופילדלפיה. אני אופטימי וחושב שהם יכולים לעשות מקום שלישי בקונפרנס. יהיה מעניין במיוחד לראות איך וויטרס ודראגיץ' ישחקו ליד באטלר, כשהשילוב של וויטרס יכול להיות מעודד העונה כשהוא בכושר

  7. תודה רועי.
    רשמו כאן לפניי, רוביו זה שכרו בהפסדו. רכז שיסדר את ההתקפה אבל יאפשר להביא שמירה כפולה על בוקר שהוא השחקן הכי חשוב בקבוצה

    1. קצת מגזימים פה בקטילות של משחק ההתקפה שלו. הוא מעסיק מאוד את ההגנה מולו – הוא חודר נהדר ומוסר נהדר וממש לא מדובר ברונדו או סימונס שאפשר פשוט לעזוב משלוש.

        1. לפחות בתקופה שלו בבוסטון, רונדו פשוט לא העיז לזרוק משלוש וקבוצות פשוט השאירו אותו חופשי שיכדרר את עצמו לדעת. הוא היה סימונס עוד לפני שהיה סימונס. אני זוכר לילות בהם הייתי צועק על המסך 'שיזרוק קיבינימט!!' (ואת אשתי קמה מהמיטה, מורידה לי כאפה קטנה של אהבה וחוזרת לישון). אני יודע שזה השתפר קצת בשנים שבאו אחר כך.
          תסכים איתי שזה לא המקרה של רוביו. תשאיר אותו חופשי הוא יזרוק, ואכן לא עוזבים אותו לבד.

      1. אתה פשוט חייב להפסיק לבחור את הנתונים שנוחים לך. 35% לשלוש היה שיא קריירה. בעונה שעברה הוא חזר ל-31%. הוא קולע ב-TS של 51% בקריירה. זה לא סביר זה רע מאד. רוביו מביא הרבה דברים למגרש -קליעה סבירה היא לא אחד מהם.

            1. עידו לדעתך גם לעונה הסדירה זה בעייתי? סך הכל כמה רכזים יש בליגה עם אחוזים אפקטביים או מהשלוש טובים משמעותית ממנו? (זה לא שהיה להם להביא את קרי ורוביו סביר בסך הכל. וול ראס או אלפריד פייטון הם ברי השוואה לרוביו) גם סימוס ורונדו היו יכולים להיות התאמה נהדרת עבורם.
              הכי הייתי רוצה לראות שם את לאורי אני מאמין שהנהלה טובה מספיק זה היה קורה (הייתי חייב לזרות קצת)

            2. אל תטעה – אני שמח שהביאו את רוביו כי אנחנו חייבים רכז. צריך רק להכיר במגבלות שלו.

            3. עידו אל תהיה גרידי ותיכנס לקטנות של קולע או לא קולע – אצלכם הקרטריון המרכזי לקלוט רכז הוא אם יש לו דופק פחות או יותר (יש לי תחושה שתעשו בעתיד הלא רחוק טרייד שיחזיר אליכם את בנדר או משהו כזה)

            4. תצחק אבל לפני שבוע ראיתי משחק של ליטא מול ספרד כשרוביו קולע מכל מקום. כל שלשה שלו משהו בלב נשבר על עוד שלשה שהוא יפספס אצלנו.

        1. עידו, ואתה מסתכל יותר מידי על הנתונים. הוא שחקן של יום אסל יום באסל (קצת יותר באסל מאסל) וקבוצות לא משאירות אותו לבד מהשלוש.

  8. הניסוי עם בוקר שנה שעברה כשל ברמה שאולי אפילו היה שווה את החוזה שנתנו לרוביו. אבל אותי אישית יותר מעניין לראות איזה פייטון נראה העונה ליד רוביו

  9. רוביו לא יעזור לסאנס יעלם שם ויועבר בטרייד בקיץ. אנשים פה חושבים הביאו להם את קרי בחייאת. כמה הפסדים והכל יקרוס שם אם בוקר ואייטון לא יתחילו לעלות רמה. השאר סתם שחקנים שיסתובבו בעוד 10 קבוצות בטח עד סוף הקריירה שלהם. חומרים לטרייד

  10. בקצרה (ורק אחרי שפיזרתי מלח לכל עבר, מסמרתי כמה פרסות סוס לקיר, ובשביל להיות רגוע, שלחתי לעצמי מייל עם המון חמסות) –
    כן.
    נראה בוקר חדש. גם אייטון משודרג.
    .
    את הנימוקים כבר כתבו לפני,
    אני רק אוסיף שעד כמה שרוביו קולע באחוזים שרחוקים מלהרשים (או לאיים. או אפילו להיות קשורים לעמדת הגארד בכדורסל המודרני),
    זה לא כאילו בעונה שעברה הגארדים ששיחקו לצדו של בוקר, הרשימו –
    מלטון, כנען, ג'ונסון, קראופורד, אוקובו. לא היה אחד מהם שהצליח לצלוח את רף 35 האחוזים מטווח ה-3. למעשה, רובם (אוקובו, ג'ונסון, מלטון), לא הצליחו להגיע לרף המרשים של רוביו בקריירה מה-3 (32.2% מהשלוש בקריירה, יש לריקי רוביו).
    .
    כך שבסופו של יום, מחליפים "רכזים" שלא יודעים לקלוע, ברכז שלא יודע לקלוע. רק שרוביו, בניגוד לוועדת הרכזים מהעונה שעברה,
    הוא באמת יודע לרכז. זה אומר שנראה הרבה פחות בוקר תקוע עם הכדור (בפעם המיליון), כאשר הזמן על שעון ה-24 אוזל, ולו נותרה רק האופציה של פול אפ קשה במיוחד.
    זה אומר שנראה הרבה פחות "אייטון משוטט". סוף סוף יהיה רכז שיודע למצוא גבוה דומיננטי בצבע.
    .
    חשוב לציין –
    טפו, טפו, טפו!!!
    .
    תודה, רועי.

    1. גיא ומה לגבי האיבוד של טי גי וורן שהיה בעונת שיא מ3 אני באמת חושב מי ירווח אצלכם את המשחק ולא מוצא, את רוביו משאירים חופשי לחלוטין כיוון שהוא לא פוגע ולא יפגע בעתיד ויעשו דאבל טים על בוקר (הקליעה לא תשתפר לא באמת אולי לשבוע שבועיים ותחזור למוטב )

      1. כבודו של וורן במקומו מונח, אני לא הייתי בונה על אחוזים כמו של העונה שעברה בטווח הארוך. סטטיסטיקות טבען להתיישר.
        .
        לצורכי ריווח הגיעו 2 מהקלעים הטובים יותר במחזור הרוקים האחרון (טיי ג'רום וקמרון ג'ונסון),
        והגיעו 2 שחקני פנים שיודעים גם הם לרווח את המשחק (קמינסקי עם 35% בקריירה מה-3, סאריץ' עם 36%).
        תוסיף את ברידג'ס שאני מאמין שיציג השנה מספרים טובים יותר (יש לו יד, אבל הוא צריך לשחק בשיטה בשביל להשיג אחוזים טובים),
        ותוסיף את העובדה שבוקר זרק בעונות המון זריקות קשות מ-3 (מה שפגע באחוזיו. את זה שיש לו יד הוא הוכיח בתחרות השלשות),
        נתון ש(הלוואי)צפוי לרדת בעונה הקרובה (רוביו כמנהל משחק אמור לעזור רבות בתחום זה).
        ותקבל קבוצה עם פוטנציאל להציג שיפור משמעותי באחוזים מה-3 בעונה הקרבה.
        (בעונה שעברה, אין בכלל שאלה. הסאנס היו מחרידים מטווח ה-3. עד כמה? מקום אחרון בליגה)

  11. תנו ללו וילאמס את השחקן השישי כבר מעכשיו. יש לו עודף משנה שעברה. הבנאדם קם מהספבל עם מוטיבציה של שחקן נוער וניסיון שתואם לותק שלו. ממש לא ברור לי הוא חתום על 8 מיליון לשנה…
    כל שאר הרשימה לא מתקרבים.

  12. הסאנס עדיין כישרוניים אחרי החניה בלוטורי הגבוה של יותר מחצי עשור ועגיבת הכישרונות הבלתי נגמרת. וגם למרות הבזבוז והכשלונות הרבים בגיוסים.
    יכול להיות שכמה מגוייסים צעירים שכשלו היו יכולים להצליח עם רכז טבעי שיווסת ויפיץ את הכדור נכון.
    אז בחירות גבוהות כמו בנדר וגקסון שכשלו ועברו כבר לא רלוונטיים אבל הכשרון שנשאר ונידון לגורל דומה במוקדם או מאוחר אמור להרוויח משחקן כמו רוביו.
    עם קצת מזל פיניקס יוכלו לממש את הפוטנציאל המלהיב של הסגל שלהם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט