אירועי דיומא – 08.08.19

היום – סיבוב המוקדמות ה-3 בליגה האירופית כאשר יהיו לנו 3 משחקים של נציגות ישראליות – מכבי תל אביב, הפועל באר שבע ובני יהודה.

כדורגל / ניר מועלם

מוקדמות הליגה האירופית – סיבוב 3 :

19:00 ספרטה פראג(צ'כיה) – טרבזנספור(טורקיה) : מפגש מסקרן בין הקבוצה שבה משחק טל בן חיים לבין טרבנספור שבה משחק כאמור טוני נאווקמה. הליגה בצ'כיה אומנם התחילה אבל אחרי 4 מחזורים ספרטה רק עם 7 נקודות מתוך 12 אפשריות. שתי הקבוצות מתחילות את דרכן רק עכשיו בשלב הזה כך שעבור טרבזנספור זה יהיה המשחק הרישמי הראשון שלה בלבד העונה. השחקן אולי הכי מוכר של הטורקים יהיה ג'ון אובי מיקל שהגיע בהעברה חופשית הקיץ מ-מידלסברו. הימור – ספרטה פראש לדעתי תנצח בבית את המשחק הזה, אך התוצאה לטעמי לא תספיק לה בשביל לעבור שלב, אך נחכה ונראה כי על הנייר הטורקים עדיפים על הצ'כים.

19:30 ברונדבי(דנמרק) – בראגה(פורטוגל) : איזה משחק מסקרן בין שתי קבוצות נהדרות ובחל שהן נפגשות דווקא בשלב הזה ושאחת מהן תצטרך ללכת הביתה כל כך מוקדם. הדנים אחרי 4 מחזורי ליגה נמצאים במקום ה-3 עם 7 נקודות מ-12 אפשריות ואילו הליגה הפורטוגלית עדיין לא החלה, ובנוסף זה יהיה משחקה הרישמי הראשון של בראגה העונה לעומת המשחק התשיעי של ברונדבי וזה פער משמעותי שכדאי לשים לב אילו. ברונדבי החלה את דרכה בסיבוב הראשון עם 4-3 על אינטר טורקו הפינית ואז אחרי 3-3 בסיכום שני המשחקים הלך המשחק השני בדנמרק להארכה שם ברונדבי הצליחה להכניע את השוער הפולני של לך גדנסק פעמיים וניצחה בסופו של דבר 5-3 בסיכום שני המשחקים. הימור – ברונדבי בבית וגם ביתרון של כושר גופני וכושר משחק אמורה לנצח את הפורטוגלים שלדעתי עדיפים מבחינת יכולת על הדנים אך הכל תלוי בתוצאה של המשחק היום, כי אם ברונדבי תצליח להשיג ניצחון משמעותי יכול להיות שזה יספיק לה מול הגומלין.

20:00 נפצ'י באקו (אזרבייג'ן) – בני יהודה (ישראל): כרגע, למשחק של בני יהודה אין שידור (יום שלישי), אך אני מאמין שיהיה לבסוף. באקו אומנם לא החלה את הליגה אך כבר הספיקה לשחק 4 משחקים רשמיים וכולם במסגרת הליגה האירופית, כאשר היא הדיחה את ספרטנה ניספרוני המולדובית 0-9 ואת ארסנל טולה, הקבוצה הרוסית החזקה, עם 0-4 ואין ספק שהיא מגיעה בכושר נהדר למשחק מול בני יהודה אחרי 4 ניצחונות מ-4 משחקים ועם מאזן של 0-13. בני יהודה אומנם שיחקה משחק רשמי במסגרת אלוף האלופים, אך אני לא מחשיב אותו כי היא יצאה למחנה אימון בחו"ל אחריו. הסגל של בני יהודה ממש לא שלם וחבל שהם כמו מכבי תל אביב ומכבי חיפה לא מגיעים מוכנים מספיק למשחק הזה, כי רק עכשיו החלו לדבר על בלטקסה שאולי יחזור ועל דור אלו שיגיע לחזק את האגף השני. אני באמת חושב שהקבוצות הישראליות השנה הגיעו לא מוכנות לאירופה (מלבד ב"ש) והן סתם פוגעות במדינה (ענייני ניקוד ודירוג) ובעצמן, כי הן יכלו לקבל הרבה כסף על העפלה וניצחון בכל שלב וכמובן בשלב הבתים מדובר על הרבה כסף (ביחס לתקציב הישראלי), ובני יהודה רק נחלשה לעומת העונה שעברה ואותו דבר ניתן לומר גם על מכבי תל אביב. הימור – באקו בבית תנצח את בני יהודה ולדעתי גם לא תשאיר לה סיכוי לגומלין. זה יגמר לדעתי בכמה חתיכות, כאשר אני מקווה שבני יהודה תצליח להפתיע.

20:30 מכבי תל אביב (ישראל) – סודובה (ליטא), ספורט 4: אז אחרי שמכבי תל אביב דאגה להיות מודחת מליגת האלופות, היא מסדרת לאוהדיה סידור לימי חמישי, לפחות לבינתיים. אני אתחיל דווקא באורחת הליטאית שנמצאת באמצע העונה בליטא והיא קיבלה מההתאחדות הליטאית סוג של חופשה קצרה עקב השתתפותה בליגה האירופית כי הם רצו להקל עליה (כל הכבוד להם על כך) וכרגע אחרי 18 משחקים היא במקום הראשון עם 2 נקודות יתרון על פני השנייה. שתי הקבוצות החלו את דרכן בליגת האלופות כאשר מכבי החלה את דרכה בסיבוב השני והודחה על ידי קלוז עם 3-2 בסיכום הכללי ואילו סודובה החלה את דרכה בסיבוב הראשון של ליגת האלופות שם הודחה מול הכוכב האדום עם 2-1 בסיכום הכללי ואז בסיבוב המוקדמות השני בליגה האירופית היא הביסה את טרה פנה מסן מרינו עם 0-10 בסיכום שני המשחקים. הימור – מכבי לא מוכנה העונה למפעלים האירופאיים ולא משנה מה יגידו במכבי, והנה, השבוע הם החתימו את איתן טיבי אחרי שעונה קודמת הוציאו הודעה שהוא לא ממשיך, מסתמן לחץ מאוד גדול במכבי ולא משנה מה הם אומרים או מה התקשורת אומרת, מכבי מציגה יכולת מאוד חלשה, הגיעה לא מוכנה למפעלים האירופאיים – לא מבחינת רכש ולא מבחינת יכולת ואני לא אתפלא לראות אותה עפה גם מול יריבה כמו סודובה, למרות שאני מאמין שהיא תצליח לעבור את הליטאים אך על הקשקש בלבד. הימור – מכבי תנצח אך בהפרש של גול או שניים בלבד.

20:30 אנטוורפן(בלגיה) – ויקטוריה פלזן(צ'כיה) : משחק מסקרן מחכה לנו כאשר רפאלוב יפגוש את פלזן. הליגה הבלגית החלה ואחרי 2 משחקים אנטוורפן עם 2 מ-2 כאשר בצ'כיה הליגה החלה גם כן ואחרי 4 מחזורים פלזן עם 3 ניצחונות ותיקו אחד. עבור אנטוורפן זה יהיה משחק ראשון שלהם בליגה האירופית ואילו עבור פלזן זה יהיה משחק של נחמה אחרי שהודחו מליגת האלופות על ידי אולימפיאקוס עם 4-0 מהדהד. הימור – אני אהמר על ניצחון ביתי של אנטוורפן והשאלה היחידה היא האם הניצחון יספיק לה לגומלין. אגב אני רק אציין שליאור רפאלוב פתח נפלא את העונה הזו וב-2 משחקים יש לו 2 שערים ובישול אחד כך שצפו לראות אותו משחק כמובן.

21:00 נורקפינג (שבדיה) – הפועל באר שבע (ישראל), ספורט 1: היריבה הישראלית שתשחק בשעה הכי מאוחרת היא הפועל באר שבע אשר תתארח בשבדיה למשחק מאוד מסקרן עבורה, כאשר השבדים מצידם נמצאים באמצע העונה ואחרי 18 מחזורים מדורגים רק במקום ה-7 מתוך 16 כאשר הם רחוקים 10 נקודות מהמוליכה – דיורגרדן, ו-14 נקודות ממשחקי פלייאוף הירידה בשבדיה. נורקפינג הוא מועדון מאוד מאותר בליגה השבדית, אומנם לא הכי מאותר, אך יש להם יש 13 זכיות באליפות, 6 גביעים ועוד גביע אחד בסופר קאפ השבדי כך שלזלזל בהיסטוריה שלהם זה דבר לא אפשרי. נורקפינג מכרה השבוע את השחקן הכי טוב שלה – לארסון, לספרטק מוסקבה, כך שהוא יחסר לה למשחק הקרוב (כבש 11 שערי ליגה מתוך ה-26 שלהם). שתי הקבוצות החלו את דרכן בסיבוב הראשון של הליגה האירופית כאשר השבדים עברו את סט פטריק האירית עם 1-4 ואת ליפייאה הלטבית עם 0-3, מנגד ב"ש עברה את לאצ'י האלבנית עם 1-2 ואת קייראט הקזחית עם 1-3. הימור – ב"ש היא הקבוצה הישראלית היחידה שהגיעה מוכנה העונה לאירופה וכל משחק ראו אצלה גרף שיפור מתמיד עד המשחק האחרון בחוץ מול הקזחים בו הם לטעמי היו שאננים מידיי והחטיאו המון מצבים של 100% לקראת הסיום. אני חושב שבמשחק הזה הם הולכים לפגוש יריבה ברמה של קייראט כך שלדעתי הם צפויים לעבור לשלב הבא אך לא בטוח איזו תוצאה תהייה במשחק הקרוב, אני אהמר על תוצאת תיקו עם שערים.

21:00 מיטילנד(דנמרק) – ריינג'רס(סקוטלנד) : קרב ענקיות בין קבוצת הצמרת הדנית לבין הקבוצה ההיסטורית של סקוטלנד – ריינג'רס אשר שבה אל קידמת הבמה. מיטילנד התחילה את הליגה הדנית עם 4 ניצחונות מ-4 משחקים ואילו ריינג'רס החלה את הליגה עם ניצחון במשחק הראשון. עבור מיטילנד זה יהיה משחקה הראשון במפעל העונה כי היא החלה אותו עכשיו בסיבוב ה-3, אך ריינג'רס החלה את דרכה כבר בסיבוב הראשון וזה יהיה המפגש ה-3 שלה(ומשחק 5), כאשר בסיבוב הראשון היא ניצחה את סט ג'וזף 10-0 ובמפגש השני את נידנקורן מלוכסמבורג 2-0. הימור – אני חושב שהמפגש הזה הוא שקול כוחות עם נטייה קטנה לטובת מיטילנד, ואולי הרבה ירימו גבה אבל אני חושב שיש יתרון קל באיכות לזכותה ואני מהמר שהיא תנצח את המשחק הראשון, אבל היא חייבת לנצח בהפרש של שני שערים ומעלה כדי להשאיר לעצמה סיכוי במפגש הגומלין בגלזגו, שם זה יהיה אופרה אחרת לגמריי.

22:00 לגיה וורשה(פולין) – אטרומיטוס(יוון) : מפגש מסקרן יהיה גם בין שתי קבוצות נהדרות כאשר הביתית החלה את העונה בפולין עם ניצחון אחד ושתי תוצאות תיקו כאשר הליגה היוונית עדיין לא החלה. לגיה וורשה התחילה את דרכה במפעל בסיבוב הראשון בו היא פגשה את קבוצת אירופה(זה השם שלה) מגיברלטר וניצחה אותה 3-0 בסיכום הכללי(במשחק הראשון נגמר 0-0) ובסיבוב השני היא פגשה את קופס הפינית ואחרי שניצחה 1-0 בבית הצליחה להוציא תיקו 0-0 בחוץ, וסה"כ היא סיימה את שני משחקי החוץ שלה במפעל העונה עם 0-0 מול קבוצות מאוד חלשות יחסית. לעומתה, אטרומיטוס התחילה את דרכה רק בסיבוב ה-2 בו היא פגשה את קבוצת דאק מסלובקיה והצליחה לנצח אותה 5-3 בסיכום שני המשחקים. אני רק רוצה להזכיר שבאטרומיטוס משחק טל כחילה, הבלם הישראלי שהגיע מביתר ירושלים בתחילת העונה ועד עכשיו משחק כמחליף במשחקים. הימור – אומנם המשחק הראשון בפולין אבל אני חושב שאטרומיטוס איכותית יותר מלגיה וורשה ואני חושב שהמשחק הזה יסתיים בתיקו ואז ביוון תנצח אטרומיטוס ותעלה שלב.

22:00 לוצרן(שוויץ) – אספניול(ספרד) : אספניול היא הפייבוריטית במפגש הזה ללא צל של ספק אך קל לא יהיה לה, לפחות לא במשחק החוץ כאשר לוצרן כבר התחילה את הליגה השיווצרית, אך לא כל כך טוב כמו שהיא ציפתה עם ניצחון אחד, תיקו אחד וגם הפסד אחד שהגיע בראשון האחרון. לוצרן התחילה את דרכה במפעל בסיבוב הקודם כאשר פגשה את קבוצת ק.י. מאיי פארו והצליחה לנצח אותה פעמיים רק 1-0 ואילו אספניול שגם התחילה בסיבוב הקודם פגשה קבוצה הרבה יותר חזקה בדמות סטיירנן האיסלנדית והיא ניצחה אותה 7-1 בסיכום הכללי. הימור – אספניול תנצח את המשחק הזה ותגמור את הסיכויים של לוצרן.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

האליפות הבינלאומית – רבע הגמר

סשן 9:30:
מארק סלבי-גארי ווילסון
טום פורד-ג'אד טראמפ
סשן 14:30:
מארק אלן-דינג ז'ונווי
גרהאם דוטשון מרפי

שמינית הגמר אתמול כללה כמה מותחנים, שהסתיימו על חודו של פריים מכריע. כך גבר מארק סלבי על דייויד גילברט, כמו גם דינג ז'ונווי על ליאנג וונבו וגם שון מרפי על ניל רוברטסון. פייבוריטים אחרים כג'אד טראמפ, גארי ווילסון ומארק אלן זכו לנצחונות נינוחים הרבה יותר, וכך עשה גם גרהאם דוט שגבר בקלות מפתיעה על סגן אלוף העולם, ג'ון היגינס.

רבע הגמר, שישוחק כולו היום (בפורמט הטוב מ-11), יכלול שורה של משחקים מעניינים. מארק סלבי ינסה לנקום בגארי ווילסון על ההדחה באליפות העולם האחרונה. ג'אד טראמפ צפוי להיות פייבוריט מול טום פורד. מארק אלן ודינג ז'ונווי יתגוששו בקרב איכותי. גרהאם דוט ושון מרפי, שני אלופי עולם שמתקמבקים אחרי תקופה לא פשוטה, ינסו למנף את היכולת על מנת להעפיל לחצי הגמר. שידורים ביורוספורט ב-9:30 וב-14:30.

טניס / אלכס דוקורסקי

טורניר המאסטרס במונטריאל

עונת המשטחים הקשים בצפון אמריקה (ובמידת מה, במרכזה, כי נערך לפני שבועיים גם טורניר בלוס-קאבוס, שבמכסיקו) ממשיכה להתקדם (כששיאה, כמובן, יהיה באליפות ארה"ב הפתוחה), והשבוע נערך טורניר הטניס לגברים במסגרת סבב המאסטרס היוקרתי במונטריאל שבקנדה. היום יתקיימו משחקי שמינית הגמר. המדורג הבכיר בטורניר הוא רפאל נדאל, שמדורג שני בעולם, ומנסה להגן על תוארו משנה שעברה (אז הטורניר נערך בטורונטו, כי הוא מתחלף בין שתי הערים, לסירוגין, כל שנה). רוג'ר פדרר, שחוגג היום 38, ונובאק דג'וקוביץ' לא משחקים במונטריאל והם ייקחו חלק בטורניר המאסטרס בסינסינאטי, שייערך בשבוע הבא.
שידורים ישירים בערוץ 53 (ספורט 3) משעה עשר בערב. 

מארין צ'יליץ' (קרואטיה)-דומיניק תים (אוסטריה)
קארן חצ'אנוב (רוסיה)-פליקס אוג'ה עליאסים (קנדה)
רפאל נדאל-גידו פייה (ארגנטינה)
הוברט הורקאץ' (פולין)-גאל מונפיס (צרפת)
דניאיל מדבדייב (רוסיה)-כריסטיאן גארין (צ'ילה)
ניקולוז בסילאשווילי (גיאורגיה)-אלכסנדר זברב (גרמניה)
אדריאן מנארינו (צרפת)-פאביו פוניני (איטליה)
רוברטו באוטיסטה אגוט (ספרד)-רישאר גאסקה (צרפת)

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של פולין – קטע 6

קטע 5 החזיר, עד כמה שאפשר, את המירוץ לפסים הרגילים, אחרי ההפסקה לציון זכרו של ביורג לאמברכט, שנהרג במירוץ יומיים לפני כן. הקטע הסתיים במיאוץ בעלייה, שבו לוקה מזגץ' הראה שוב עליונות על כולם. הסלובני הוותיק פרץ לקו כמאה מטרים לסיום, והמיאוץ שלו לא הותיר מקום לספק בדבר המנצח, כשאדוארד פראדס ובן סוויפט משלימים את הפודיום הרחק מאחור. מזגץ' חולק בינתיים את שלל המירוץ שווה בשווה עם פסקל אקרמן. אקרמן עדיין מוליך במירוץ, כשמזגץ' ממוקם 4 שניות מאחוריו.

קטע 6 אמור כבר להעביר את הפוקוס לחברי ה-GC. הקטע כולל שישה טיפוסים בדרגה 1 שהם בעצם שניים, כאשר הראשון והאחרון הם אותו הטיפוס, בעוד שבתווך נקבל ארבע הקפות הכוללות כל אחת את אותו הטיפוס. מן הסתם קטע המיועד למטפסים כלופז, סיבאקוב, מייקה, פוצוביבו, להטור, אנאקונה ואטאפומה. שידור ביורוספורט 2 ב-18:15.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה ניר
    נצל"ש
    המדליות באולימפיאדה של סין כבר מוכנות (ככה זה אצל הסינים, אם אפשר לעשות היום אז לא דוחים למחר…..)
    המדליות עשויות מזהב ברונזה וכסף שהופקו ממחזור טלפונים סלולאריים….
    https://weather.com/science/environment/video/tokyo-2020-olympic-medals-made-from-recycled-cell-phones
    נראה שגם הפלסטיק על החולצות ממחזור.
    כאחד שעוקב אחרי הסינים בארץ ומוסר העבודה הגבוה שלהם אני מתפעל כל יום מחדש.
    פשוט אי אפשר להשוות את הטיב והקצב של העבודה של בני דודנו לזה של הסינים.
    זו ביקורת על עבודה עXXת בה יש המון הפסקות מיותרות וגם 5 תפילות כל יום. ואיך אני יודע? אני יושב בבניין דנדש לגמרי שנבנה במשך יותר משש שנים מיותרות ומלא פאקים שצריך לתקן בגלל אותה עבודה של בני דודינו…. לידניו הביאו לפני פחות משנה סינים לבנות בניין קצת יותר גדול ובאותו הגובה וקצב הבנייה בכלל לא באותו סדר גודל…. אתה רואה אותם עובדים נטו, בלי תפילות ובלי הפסקת סיגריות ובלי טריקים של מחבואים ובלי מיסרונים או שיחות בנייד והפסקות רק לשרותים וקצת לאוכל. הם עובדים כמו שדים.

      1. אכן. גם על הסרטון כתוב טוקיו. היום בבוקר הייתי קצת אפוף ובלבלתי את יפן עם סין.
        נו אז שוויין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט