עלייתו ונפילתו של כרמלו אנטוני – חלק 3: יעדים אפשריים / עידן קריפס

ברור לכולנו שלמעמד של כוכב כרמלו כבר לא יחזור, אבל קבוצה שתיתן לו לזרוק ולא תגביל אותו יכולה לדעתי להרוויח סקורר טוב מאוד ושחקן עם המון ניסיון בליגה.
אני מניח שלא רק אני חושב ככה, ולכן אני סמוך ובטוח שלאנתוני יש הצעות מקבוצות תחתית או אפילו קבוצות פלייאוף לא רעות ב-NBA, אבל בשלב הזה של הקריירה שלו אין ספק שהוא רודף אחרי הטבעת הראשונה, וההחלטה של שחקן בעל אגו לא קטן כמוהו לשחק בשנתיים האחרונות בקונטנדריות ולוותר על המעמד שלו בליגה, מעידה על כך.


זה מובן מאליו שהוא מעדיף לחתום על חוזה מינימום בקבוצה שמועמדת לאליפות מאשר סתם עוד קבוצה בליגה, ולפיכך, היעדים שאליהם אני אכווין אותו, יעמדו בקריטריון הזה.

היעד שנראה הכי ריאלי עבור מלו, מהסיבה הפשוטה שכבר היו דיבורים על חתימה שלו שם, הוא הלוס אנג'לס לייקרס. הרשו לי פשוט לצטט פסקה מהכתבה שלי על גורטאט שרלוונטית גם לכרמלו. סגל הגבוהים של הלייקרס מונה בעמדת הפאוור פורוורד את אנתוני דייוויס כמובן, ג'ארד דאדלי, קייל קוזמה ו… אנטטקומפו! לא, לא יאניס, קוסטאס.


בעמדת הסנטר יש לנו את דמרקוס קאזינס וג'אבל מקגי, כשגם ה"גבה" עומד לשחק לא מעט דקות בעמדה הזו.
אז עקב השמועות שאומרות שלברון צפוי לפתוח כפוינט גארד בלייקרס השנה, קיים סיכוי לא רע בכלל שקוזמה יעבור לעמדה מספר 3.


דייוויס, ובמיוחד קאזינס, הוכיחו שבריאות זה לא הצד החזק שלהם, דאדלי הוא לא בדיוק הבחור לבנות עליו (למרות שהוא הכי גבר בליגה), ולקוסטאס יש עוד לאן להתפתח כדי להיות שווה דקות משחק כלשהן. אז נשארנו עם ה-MVP של שאקטין א-פול בתור השחקן היחידי שאפשר לסמוך עליו (אני לא מאמין שאמרתי את זה עכשיו). ברור לכולם שסימן השאלה הגדול שסובב סביב הלייקרס נובע מתוך חשש לפציעות אצל כמה וכמה שחקנים, ובצדק.


אמנם שחקן בן 35 שלא שיחק כדורסל מקצועני למעלה מחצי שנה הוא לא התוספת האידיאלית, אבל בתכלס, לכרמלו אין היסטוריה קשה מדי של פציעות לאורך הקריירה שלו, והסיכוי שהוא יישאר בריא הוא די גבוה, במיוחד כשהוא לא שחקן מוביל וסגנון המשחק שלו הוא לא כזה שמוביל לפציעות בדרך כלל.

סיבה נוספת שבגללה אנתוני מתאים לצהובים מעיר המלאכים היא שחסר להם סקורר מהספסל.
החמישייה השנייה של הלייקרס מורכבת כרגע מרונדו, בראדלי, קולדוול-פופ, דאדלי ומקגי.


רונדו יוצר בעיקר לאחרים, בראדלי מתרכז יותר בהגנה הנהדרת שלו, דאדלי הגיע לממוצע דו ספרתי של
נקודות רק בשלוש עונות במהלך הקריירה הארוכה שלו בליגה ומקגי תלוי במצבים ששאר החברים בקבוצה יוצרים עבורו.


העוגן ההתקפי של חמישיית המחליפים אמור להיות KCP, שאמנם יכול לתת 13-14 נקודות למשחק, אבל מצד שני עומד על 41.2% מהשדה לאורך הקריירה (והוא גם, כמובן, יכול להיכנס בפתאומיות לכלא באמצע העונה אז קשה לסמוך עליו). מלו יכול להוסיף הרבה כוח אש מהספסל שקצת חסר ללייקרס.


הוא בוודאות יבין את מקומו בקבוצה רבויית כוכבים כמו זו, אך גם יוכל לקבל את תפקיד המנהיג של ה-second unit, תפקיד שתפור עליו בול. הוא כבר לא מספיק טוב כדי להוביל קבוצה, אבל הוא יעיל יותר כשהוא זורק יותר זריקות. בחמישייה השנייה הוא יקבל חופש לזרוק ומול חמישיות מחליפות של קבוצות אחרות גם יהיה לו הרבה יותר קל לקלוע ולהוכיח את עצמו, מושלם.

לי זה נראה שהלייקרס היא הקבוצה המתאימה ביותר עבור אנתוני, ואני גם חושב שהוא יכול למצוא שפה משותפת עם לברון ולהפסיק להוות נטל על הקבוצה מחוץ למגרש, בחדר ההלבשה.

הקבוצה השנייה שחשבתי עליה היא דווקא היריבה העירונית של הלייקרס, הלא היא הלוס אנג'לס קליפרס.
עוד קבוצת כוכבים שבה ההיררכיה ברורה לחלוטין לכולם.


בעונה החולפת הקליפרס נהנו ממגוון פורוורדים עקב טריידים שביצעו באמצע העונה… מי לא עבר שם? דנילו גלינארי, טוביאס האריס, ג'מייקל גרין, מייק סקוט ו-ווילסון צ'נדלר שיחקו בקבוצה. היתרון בפורוורדים האלה הוא שכולם יכלו לשחק בעמדה 4 ורובם יכלו לקלוע טוב מאוד מבחוץ, מה שאיפשר ריווח לחדירות של אחרים.


גלינארי וטוביאס היו קלעים מחוננים ועמדו על בערך 44% מהשלוש ב-5 זריקות למשחק, מייק סקוט הביא 1-2 שלשות ב-40% וצ'אנדלר היה גם כן קלע יציב שלחלוטין היווה איום מבחוץ. המשותף לכל הארבעה הוא שהם לא ישחקו בקליפרס בעונה הבאה.

הנקודה שאני מנסה להעביר פה היא שהלקות בקליעה של הקו הקדמי של הקליפרס, נגלית לעין. איביצה זובאץ' ומונטרז הארל הם שחקנים נטולי קליעה מחוץ לקשת לחלוטין.


הרוקי מפיונדו קאבנגלה קלע בקולג' (שם קו השלוש קרוב יותר להזכירכם) 36.9% מהשלוש בפחות מ-2 זריקות למשחק, ובנוסף לכך, מכניקת הזריקה שלו טעונת שיפור רב.


ג'מייקל גרין, השריד היחיד מבין הפורוורדים של העונה שעברה, אמנם קולע בסביבות ה-40% לשלוש, אבל
ב-3 זריקות למשחק, שזה לא הרבה, ומו הארקלס עמד בעונה החולפת בפורטלנד על 27.5% מחוץ לקשת ב-2 זריקות למשחק, פשוט נורא.

צירופו של מלו לקבוצה יכול לתרום לקליעה בקו הקדמי, משהו שחסר לקליפרס. גם הקלעים היחסית טובים שלהם לא זורקים במידה מספקת מבחוץ, כזאת שתגרום להגנה להתרכז בקליעה שלהם.

מלו אמנם קלעי ממוצע, אבל הוא זורק הרבה משלוש ולכן גם אם הוא קולע רק ב-35% משם, אסור להשאיר
אותו לבד, משום שזה הנשק העיקרי שלו כיום וקבוצות אחרות ירצו למנוע ממנו לזרוק ולגרום לו להוריד כדור לרצפה. אנתוני ירווח את המשחק ויקל על לו וויל, PG וקוואי בחדירות שלהם לסל.

המועמדת השלישית היא… בוסטון סלטיקס! אל הורפורד ומרכוס מוריס, שני השחקנים שבעצם החזיקו את ההגנה של הירוקים בעונה שעברה, עזבו את הקבוצה.


בעמדת הסנטר, מי שיחליף את הורפורד הוא אנס קאנטר, שאמנם אולי קולע יותר מהורפורד (כשחקן חמישייה), אבל ההבדלים ביניהם מבחינה הגנתית הם פשוט עצומים. למרכוס מוריס עדיין לא נמצא מחליף, ולכן מי שצפוי לפתוח בעמדה 4 אצל הסלטיקס העונה הוא ג'ייסון טייטום, ששיחק בעונה שעברה את רוב הדקות שלו בעמדה 3.


אני לא בא להציע את כרמלו בתור המחליף של מוריס, כי זו תהיה טעות דומה לזו שעשתה יוסטון כשציפתה שאנתוני ימלא את החלל של אריזה. אלו שני שחקנים שונים בתכלית, כשאחד משפיע בעיקר בצד ההתקפי והשני משפיע בעיקר בצד ההגנתי.


אני מסתכל על זה מנקודת מבט שונה ופשוטה יותר: התפנה מקום בעמדה 4, מלו משחק בעמדה הזו ולכן יכול לחתום בקבוצה, זה הכל. לי זה נראה שבוסטון כבר בכל מקרה לא תהיה קבוצת ההגנה שהייתה (והמהלך של החתמת קאנטר במקום הורפורד מעיד על כך), אז למה לא ללכת על התקפה בכל הכוח?


אני מאוד אוהב הגנה וחושב שיש לה חשיבות עצומה, אבל תמיד אמרתי שלטעמי, התקפה טובה מנצחת הגנה טובה, במיוחד בכדורסל של היום, ובמיוחד ב-NBA, שם הרמה ההתקפית של השחקנים היא פשוט בלתי הגיונית, ולכן גם המגנים הכי טובים שיש לא יוכלו לעצור את המתקיפים הטובים ביותר, אולי קצת להאט אותם.
מלו מסוגל לתרום לא מעט מבחינה התקפית, ובמיוחד להוסיף פן שחסר גם לקו הקדמי של בוסטון, קליעה.


מצבת הגבוהים של הסלטיקס אמנם רחבה מאוד וכוללת את טייטום (לא פאוור פורוורד טבעי וישחק גם הרבה דקות בעמדה 3), קאנטר, דניאל תייס, וינסנט פורייר, רוברט וויליאמס, גרנט וויליאמס וכמובן טאקו פול האגדי, אבל כמעט אף אחד מהם לא מהווה איום מבחוץ.
קאנטר, פורייר, רוברט וויליאמס וטאקו פול בקושי מסוגלים לקלוע מחצי מרחק, תייס זורק שלשה למשחק וגרנט וויליאמס (רוקי שלא בטוח שישחק בכלל) קלע במכללות בפחות מ-33% לשלוש ב-1.2 זריקות למשחק בלבד. המשחק של הסלטיקס עלול להיות מאוד תקוע וצפוף בדקות רבות של המשחק, ומלו יכול לוודא שזה לא יקרה.

יחד עם זאת, שימו לב לזה:


הסגל של בוסטון מונה נכון לכרגע 16 שחקנים (כמובן שחלק ישחקו בג'י ליג עקב עודף שחקנים). 6 מתוכם הם רוקיז, 2 הם שחקני שנה שנייה, 3 הם שחקני שנה שלישית, 1 הוא שחקן שנה רביעית, 1 שחקן שנה שישית, 2 שחקני שנה תשיעית והשחקן המנוסה ביותר בסגל של בוסטון הוא גורדון הייוורד, שמתחיל את שנתו העשירית ב-NBA.


אין לה אף שועל קרבות ותיק, כמו הורפורד בשנה שעברה, שיתרום לחברה הצעירים מהניסיון שלו, במיוחד בפלייאוף. לדעתי, מלו בן ה-35 יוכל למלא את התפקיד הזה.

אני גם סומך על בראד סטיבנס, אחד המאמנים הטובים בליגה, שיידע לרסן את כרמלו במידה ויעלה לו קצת האגו (כי הוא בכל זאת בא לקבוצה של צעירים כאמור שבה הוא המבוגר האחראי), וגם מבחינה מקצועית, בתור מאמן הגנתי מצוין, יידע להחביא את מלו בהגנה כך שלא יגרום נזק לקבוצה.

המועמדת הרביעית היא האלופה הטרייה… טורונטו ראפטורס! כן כן, אני יודע, אתם בטח שואלים את עצמכם מה מלו קשור לקבוצה שמסתמכת בעיקר על הגנה חזקה ומשחק מהיר.


נכון, זו אולי לא נשמעת ההתאמה הכי טובה, אבל אני אסביר… קודם כל, נתחיל מזה שכרגע, הקו הקדמי כולו של הראפטורס מורכב אך ורק מאו ג'י אנונובי, פסקל סיאקם, סרג' איבקה, מארק גאסול ודוואן הרננדז.
הרננדז נבחר בבחירה לפני האחרונה בדראפט שהתקיים לא מזמן, ולא בטוח כמה הוא באמת יכול לתרום עכשיו. בעקבות כך, אני די בטוח שאיבקה צפוי לשחק לא מעט דקות בתור סנטר, בדיוק כמו שקרה בעונה שעברה.


זה מותיר את טורונטו עם שני שחקנים בלבד בעמדות הפורוורד, אנונובי וסיאקם, ככה שבכל מקרה יש להם המון מקום פנוי בקו הקדמי ומלו יכול להיות אופציה טובה.


זה אולי נשמע מופרך, אבל מישהו צריך לקחת על עצמו לפחות חלק מהנטל שלקח על עצמו קוואי, ואני בטוח שמלו ישמח לעשות זאת.


סיאקם אמור להיות המנהיג של הקבוצה הזאת בעונה הבאה ולקחת יותר זריקות, אבל spicy p הוא לא סוג השחקן הזה… אני מת עליו וחושב שהוא גם יהיה אולסטאר שנה הבאה, אבל הוא לא מספיק מגוון והוא לא יכול להיות ה-go to guy שלך בדקות הסיום. בקבוצה כמו טורונטו, בה אין אף סקורר אמיתי, אנתוני יוכל לזרוק יותר זריקות מאשר בקבוצות אחרות ואולי לשחזר לפחות חלק מהיכולת שאפיינה אותו בימיו הגדולים.

המועמדת האחרונה היא סגנית האלופה, הגולדן סטייט ווריורס. גם זאת לא נשמעת ההתאמה הכי טובה על הנייר, אבל השילוב הזה דווקא יכול לעבוד.

כפי שכבר ציינתי בעבר, וטרנים כמו איגוודאלה, ווסט, ורז'או, בוגוט וליבינגסטון היו חלק בלתי נפרד מהאליפויות של גולדן סטייט והרבה פעמים עשו את ההבדל. בשנים האחרונות, הבעיה של הווריורס הייתה העומק והאיכות של הספסל.

בקיץ, גם ליבינגסטון, גם בוגוט וגם איגוודאלה עזבו את גולדן סטייט וכעת הספסל שלה מורכב מהמון שחקנים צעירים ולא מוכחים. מלו יוכל לתרום נקודות מהספסל בעת הצורך ואפילו להוביל את החמישייה השנייה. כפי שכולנו יודעים, דוראנט עזב את הקבוצה וקליי לא ישחק לפחות חצי שנה, כך שגם פה יהיה לאנתוני קצת יותר חופש לקחת יותר זריקות, במיוחד כשהוא עולה מהספסל. גולדן תרוויח משחקן שיכול ליצור זריקות לעצמו בעמדות הפורוורד.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. תודה עידן על הניתוח המלא+++ בשלושת החלקים. אפריד רגע את הקבוצות שציינת לשתיים ברשותך :
    קבוצה 1- קליפרס , לייקרס וגם בוסטון אפילו תלויות מאוד במידת ההצלחה של מלו לשנות את אופיו ואצטט אותך ברשותך .
    "הוא בוודאות יבין את מקומו בקבוצה רבויית כוכבים כמו זו, אך גם יוכל לקבל את תפקיד המנהיג של ה-second unit, תפקיד שתפור עליו בול. הוא כבר לא מספיק טוב כדי להוביל קבוצה, אבל הוא יעיל יותר כשהוא זורק יותר זריקות. בחמישייה השנייה הוא יקבל חופש לזרוק ומול חמישיות מחליפות של קבוצות אחרות גם יהיה לו הרבה יותר קל לקלוע ולהוכיח את עצמו, מושלם." מלו לא הצליח בזה באוקלהומה וכנראה בזמן הקצר שהיה שם גם לא ביוסטון ואני לא רואה את זה קורה עכשיו (אפילו בבוסטון יש את טייטום וקמבה שזו הולכת להיות הקבוצה שלהם לפני מלו)
    קבוצה 2- טורונטו וגולדן סטייט. שתי קבוצות ששוב לא יהיה הבכיר בהם אבל הבכירים בהם הוכיחו שיכולים לתת מקום לצידם , גם בלוחמים עם דוראנט ואפילו בוגי וגם בטורנטו בעונה החולפת, הבעיה בלוחמים שקשה לי לראות אותו משתלב בסגנון משחק של קר , טורנטו יכולה להיות הימור הכי מעניין מבחינתי אם ריאלי בכלל תקציבית… לאורי, גאסול וגם סיאקם בשלב הזה של הקריירה יתנו לו את טיפוח האגו שהוא תמיד מחפש וגם באמת יש לו מקום טוב ברוטציה.

  2. לדעתירק הלייקרס יכולים לקחת את הסיכון הזה, כי רק לצד ותחת הפיקוח של לברון הוא יבין את מקומו. בכל מקום אחר, אם ההתאמה טובה או פחות טובה, לדעתי זה יסתיים בפער ציפיות כמו שהיה ביוסטון ושוב יחתכו אותו.
    .
    הווריורס זה גם יכול להצילח, כמו שהיה את קאזינס, אבל אני בספק שהםרוצים להיכנס להרפתקאה הזו. ולא בטוח שיש להם מקום בסגל או בשכר. לא חושב שהם יוותרו על אחד מהצעירים שלהם עבור מקום בשביל כרמלו.

  3. לדעתי הלייקרס היעד עם הסיכוי הכי גדול, רק הנוכחות של בולדוג שתלטן כמו לברון תוכל לרסן את האגו של החתול הפרזיט, הלא הוא מלו שלנו. היחיד שיכול לכפכף אותו. שנזכה

  4. העניין שבסלטיקס חסר שחקן חמישייה וגם אתה מודה שלזה כרמלו לא מתאים.
    אגב ההערה עם ההתקפה/הגנה מאד יפה (ונכונה?) אבל לדעתי צריך להבין על איזו התקפה מדובר שבשבילה אתה מוכן להפקיר את ההגנה.
    זה לא שכרמלו איזה הארדן עכשיו (או לברון) ששווה שהוא לא ישמור בהגנה בשביל ההתקפה שלו
    אבל בשביל כרמלו? כמו שאמרת בן 35 חצי שנה בלי כדורסל, לשחקן שגם ככה לא היה כי מקצוען בעולם (ע"ע שמנמלו), וגם לפני חצי שנה כששיחק לא הרשים יותר מידי?! לי זה מרגיש יותר מידי
    הסיטואציות של וטרן מהספסל בקבוצת כוכבים נראה הרבה יותר מתאים ונכון. אבל לדעתי דוקא בקבוצת כוכבים (ועדיף עם לברון) הוא יבין באמת את מקומו

    1. ולגבי הסלטיקס
      הרעיון שמנמלו-סלטיקס לא חדש אבל אף-חד לא רוצה אותו….
      אני חושב שדני יתחיל את העונה עם מה שכבר יש ויראה לאן הולכים עד פגרת האולסטאר.

  5. היית, תודה רכב.
    כתבתי כבר קודם שעדיף לענ"ד להביא את הכל במאמר אחד (ומי שמתעייף, בעיה שלו, יפסיק ויחזור בהמשך). בכל מקרה, אם מפצלים אז כדאי להביא בכל חלק, את הלינקים לחלקים האחרים.

      1. אתה מזלזל בקרדיט לקוראים.
        גם לא מובן ההגיון: אנשים כן יקראו 1398 מילה כפול 3? מה ההבדל? כמה מסכים אתה מגולל?
        מי שלא רוצה לקרוא לא יקרא, מי שכן – כן. ואם מישהו מתעייף, יחזור בהמשך. לעומת זאת הפיצול מבאס. לך תמצא את חלק 2, ולך בכלל תחכה לו… למה לחכות? זו סדרת מתח בהמשכים עם קליף-האנגר? לא. אין שום הגיון.

    1. ברור הוא גמור לא יודע מי ייגע בו צריך להיות מטומטם, אפס התקפה אפס הגנה חושב שהוא כוכב

  6. קודם כל, תודה על ההשקעה, אם הוא והסוכן שלו היו משקיעים אותו מאמץ אז אולי…
    אישית, לא חושב שהוא מתאים, לא הוכיח קלאצ' מטורף בפלייאוף לאחרונה וגם בעבר לא בדיוק התמודד על אליפות.
    לא שווה להמר על ההגנה שלו למען מה שאולי יתרום פתאום בגילו אחרי שלא השכיל לעשות את השינוי פעמיים (יוסטון וOKC)
    גם לא בטוח שלקבוצה שווה את ההייפ שיווצר, זה הסחת דעת רצינית
    בקיצור, תודה לו על כל השנים (לא שיחק בקבוצות שאהדתי :))
    בהצלחה בהמשך

כתיבת תגובה

סגירת תפריט