דני אבדיה עלול להיות בחירת דראפט ניגודית ב-2020, מהטופ עד??? (מהאינסיידר של ה-ESPN)

********************************

קודם בקשת הבנה (וסליחה): זהו הפוסט הראשון שלי בוורדפרס המשודרג. בגיל 82 (עוד שבועיים) חידושים לא באים באותה קלות כפי שהם באים לרולם אלרן בן ה-13, חבר הצוות החדש ביותר שלנו שכנראה זרקו לו סמארטפון ומחשב למיטה כשהיה בן שנתיים וכל הדברים הטכניים האלה באים טבעי.

אז בוודאי עשיתי כל מיני שגיאות בעריכה, ואולי אפילו בהקשת מילים כי הכל היה מסובך והיה קשה לי להתרכז.

אני אשתפר מפוסט לפוסט עד שאשתלט על החידושים בוורדפרס שלנו.

תודה

**************************

מייק שמיץ כתב היום מאצר ראשי שכותרתו היתה "דני אבדיה – המועמד הקוטבי לבחירת דראפט גבוהה ב-2020.

הוא מתאר את דני כיצד בסוואגר שהוא כבר פיתח פנה לספסל הספרדי עם 35 שניות לסיום, ובלי להעליב אלא לתת הצהרה, הבהיר לכולם מי יהיה אלוף אירופה U20 העונה.

אני מבסס את מאמרי על הפוסט של מייק שהיה אצלנו בישראל, אבל לא מתרגם אותו במילה במילה. אני מוסיף את דעתי (ותדעו שהיא שלי) ובשעה 18:18 הערב, אציע לכם "אתגר דני אבדיה" בקשר לכל עכניין הדראפט של דני.

אבל כמובן שהפוסט הוא – כללית – מבוסס על הפוסט של מייק שהיום קראו אותו כמה מ-4 מיליון רשומי האינסיידר הגדול מכולם.

הוא מתאר את 4,000 הישראלים שהשתוללו מהתלהבות כשאבדיה צועק לעבר הספרדים – מבלי לעלות על אצבעות אף אחד – ADIOS!

מותר היה לו אחרי משחק של 23 נק', 7 אס', ו-3 חסימות, כולל תואר ה-MVP של הטורניר. "אין שאלה" כותב מייק, "שדני אבדיה הגדיל משמעותית את הסטטוס שלו לבחירת הדראפט.

הוא אמר למייק מה-ESPN: "אני רוצה להיות שחקן משמעותי; אני לא רוצה להיות עוד שחקן NBA משעמם מאירופה. אני מתכונן לעשות הבדל!

"לאיזה מקום אני חושב שהוא הביא עצמו בטורניר זה?" שואל מייק. " הייתי אומר שמקום חמישי הוא לא משהו דמיוני".

אולי הוא לא "העליב" את הספרדים אבל הוא פגע במיתרי נפשם והם התחילו לזרוק פריטים שונים על הפרקט. אבדיה חייך את חיוכו המסויים. היה זה גם חיוך תודה של הסרבי הזה, שהוא קצת BRASH במשחקו, אבל בשום אופן לא מעצבן, מקציף, ועולה על העצבים.

כן, הוא WILL SULK שחקן ששגב, אבל במין צורה המראה רצון לתקן לפעם הבאה ולא להעליב או להשפיל. הוא אולטרה-תחרותי והוא יכסה את פניו בכעס עצמי או FRUSTRATION אבל בכל התנהגותו את הפרצוף המעצבן של לברון , החיוך הדפוק של דריימונד גרין, או את ההבעה המעצבנת של דוראנט כשהוא קובר עוד שלשה דרך גרונך.

זה שהוא מכסה את פניו בעת החמצה שלו, או של חבר קבוצתו – הסיבה היחידה והדבר היחיד הדוחף אותו הוא רצונו העז לנצח. הוא רק בן 18 אבל הוא כבר משדר את ההווייה של וינר גדול. הבודי אימאג' שלו, הסוואגר, ה-PASSION שלו, וה-RIVALROUS NATURE שלו – כולם הראו איזה מתחרה טבעי נהדר שהוא, וזה היה המוקד והעיקר בנצחון ישראל.

את החלר הזה עלי להעתיק מילה במילה:

After Israel took down France in the U20 semis, Avdija made his way to the team bus where hundreds of fans were waiting in celebration. Avdija draped the Israeli flag over his head and walked into the center of the crowd only to be hoisted into the air, leading chants and songs while beaming ear to ear. Shortly after, he was paraded around the crowds, taking selfies with fans and lifting up babies, à la "The Lion King," before being whisked away onto the bus. The celebration was even grander after the win over Spain, with a shirtless Avdija front and center in the mosh pit yet again.

At practice with his club team, Maccabi Tel Aviv, the confidence remains. He'll tal

מה שמייק אהב לראות היה את אימוניו עם מכבי ת"א.

כיצד הוא לא חשש מאחד-נגד-אחד נגד חבריו האמריקאים המבוגרים ממנו בכמה שנים לא בחוצפה, אלא במאבק אמיתי ודוגרי, בוודאי גם כדי להתרגל לסוג היריבים שיהיו לו במחנות האימון בארה"ב.

עוד קטע שחובה להעתיק (האנגלית בסיסית ביותר):

k RIGHT smack to his older American teammates during post-practice one-on-one battles. When I met him for an interview in Herzliya, Israel, he was sporting a white T-shirt that simply read, "F—", uncensored, in red letters. During a performance by Eden Ben Zaken — one of the nation's biggest pop stars — at the Israeli League all-star game, Avdija joined in on the show, grabbing the mic, soaking up the spotlight and belting into song despite shaky vocal chords.

"I really like singing. I'm not a good singer, but I'm trying my best," Avdija said, jokingly. "I think my future in singing is bright."

קצת על האבא:

The swagger runs in the family. His father, Zufer Avdija, played with a similar edge and personality. Born in what was formerly Yugoslavia, Zufer starred for now-Serbian powerhouse Red Star from 1979 to 1990, serving as a team captain. The 6-foot-8 scorer also was a mainstay for the Yugoslavian national team that won bronze in the 1982 FIBA World Championship. He competed against Michael Jordan when MJ was playing for North Carolina.

After an injury while playing in Serbia, Zufer took his talents to Israel, where he eventually met Deni's mom, Sharon, who was a track athlete and basketball player. During a professional career that spanned nearly 20 years, Zufer once scored more than 70 points in a second-division Israel game. Zufer never saw a shot he didn't like, according to former teammates, and he combined that aggressive scoring with a signature mean streak.


טוב. עכשיו השאלה הגדולה. עם כל הנאמר ומסופר – –

How will Avdija's game fit in the NBA?

זאת שאלת השאלות. כל מה שנאמר וסופר עד עתה לא יעזור אם אבדיה יגיע לארה"ב ולפתע הוא ייעלם בין כל הסופר-אתלטים האמריקאים השחורים (והלבנים) שזה חזרו משנת משחקים בדוק, במישיגן-סטייט, ובקנטקי.

מיי כותב:

While he still must prove himself at the pro level and doesn't have the tantalizing tools of James Wiseman or the three-level shot-creation potential or athleticism of Anthony Edwards, Avdija, by my estimation, deserves to be in the top-3 conversation, given his skill set built for the modern game.

מה שנותן לאבדיה צ'אנס מצויין היא העובדה שהדראפט הבא לא יהיה מעולה במיוחד לשחקנים זרים!!! הזרים הטובים באמת הם ב-U19 לא ב-U19..

מה שעוד מלהיב אצל דני היא העובדה שבהתקפה הוא משחק כפאור-פורוורד בהגנה, ופוינט גארד בהתקפה.

Defensive improvement

At 6-foot-9 in shoes with a proportionate 218-pound frame and 8-foot-10 standing reach, Avdija should be able to function at the 4 defensively in the NBA for stretches as he gets stronger and gains more experience — opening up a world of lineup possibilities offensively.

כמובן שישנם לו עדיין הרגלים רעים בהגנה, אבל השיפור נראה על כל צעד ושעל. הוא היה שלישי בחסימות בטורניר כשהוא מראה שיפור עצום ממש בטיימינג, ובאגרסיביות שבבלוקים. היו לו 3.0 בלוקים פר 40 דקות. ישנה לו גם יכולת מיוחדת שאינה לצעירים בגילו, והיא הניתור הוורטיקלי שלו. רוב הצעירים מנתרים קדימה. לא אבדיה. לכן הוא נמנע מפאולים בזמן החסבימה שהפכה מצויינת שלו. הוא גם הוכיח את עצמו כמוכן לעשות את הדברים הקטנים, והדברים הקטנים האלה – כמו שלימד אותנו המורה שלנו קווינט – מביאים לדברים גדולים.

הוא גם הוכיח שוב ושוב את הציפייה, וה-ANTICIPATION שלו בהגנה. האינסטינקט שלו בריבאונד הפליא ממש לצעיר כמוהו. השיפור שלו ב-RIM PROTECTION היה יוצא דופן. דבר נוסף שמאד הרשים אותי (את מייק שפיץ) היתה מכונתו להתאים לעצמו למצבים שונים שקרו במשחק עצמו.

Shot-creation skills

כל קבוצת NBA מחפשת בזכוכית מגדלת שחקן צעיר גבוה שהוא "יוצר קליעה". זה מאפשר LINEUP FLEXIBILITY, הדבר שאבדיה מאפשר ועושה שוב ושוב.

"He can shoot the ball, he's playing defense, he's playing offense, he can play post up, he can dribble the ball up, he can play pick-and-rolls, he's smart," U20 teammate Yam Madar said.

אין כאן הרבה מה לתרגם. מדובר כאן על היכולות המצוייטנות של אבדיה בהתקפה:

It starts with Avdija's ability to push off the glass. He is fast in the open court, either moving it ahead through the air with on-the-money outlets over the top or racing up the floor with his dribble. The transition push from a player of Avdija's size is one of the more devastating plays in basketball, given the chaos and cross-matches it creates. Combine that with his basketball IQ and ability to shoot it from deep and his open-court game becomes that much more valuable.

In the half-court, Avdija's intrigue starts with his ability to make pull-up 3s. Now, he shot only 28.6% from 3 during this tournament, and he is a career 58.2% free throw shooter on 306 attempts, which is concerning. But watching him play in person for more than two years, he is not lacking touch. The fact that he can hop into 30-foot pull-ups versus switches or step back into 3s gives him tremendous upside as a half-court shot-creator, even if he's still learning on the job, particularly as a ball handler. Avdija made 2.1 3s per 40 minutes at the U20s, and he is a career 32.4% 3-point shooter on 358 attempts, which likely would be a much higher clip if he were more selective.

With defenders having to at least respect the pull-up, Avdija can then pick teams apart out of pick-and-roll, particularly as a playmaker. While he is extremely right-hand dominant with his handle, he understands how to use his body to put defenders in jail.

While he had major help from breakout point guard Madar, Avdija orchestrated Israel's offense from all over the floor; it is something we've seen in different settings and so impressively that I've suggested lead guard might well be Avdija's best offensive position in the long term.

When he wasn't pushing in transition or operating out of ball screens, Avdija took defenders down to the post, where he is more often than not looking to create for others. This bodes well for Avdija's ability to punish switches in the NBA. He can make a short turnaround, use his strength to create opportunities or employ fairly crisp footwork to draw fouls. He sees both sides of the floor from the block and loves to hit the weakside shooter on the wing.

There's still too much catch-and-hold in his game when he is the primary option, but given the role he is expected to play with Maccabi along with the glimpses he showed at the U20s, there's certainly optimism that he'll be able to adjust to playing more off the ball when necessary.

כמובן שישנם דברים לשפר אבל אבדיה נראה מוכן הרבה יותר מפרשמנים אמריקאים. לכן הוא כזה ENTICING PROSPECT

1. Finishing

Avdija struggled mightily around the rim all tournament, to the point where he appeared to develop a case of the yips for stretches, blowing wide-open right-hand layups or air-balling short floaters. He lacks a degree of physicality as a finisher, too often shying away from contact and lacking versatility in his technique. Predominantly a one-leg jumper, Avdija must find more ways to keep the defense guessing while utilizing his size and strength, in order to benefit in the long run.

2. Shooting consistency

For all the worthy praise about his natural touch, the percentages still speak for themselves. His free throw issues were a problem all tournament, so much so that he started staying after games for extra reps. He would avoid contact around the rim with panic shot fakes in part because of his ineffectiveness at the free throw line. For a player who generally plays with confidence, the mental aspect of his free throw woes is noteworthy.

3. Left hand

As aforementioned, Avdija is exceedingly right-hand dominant as a driver. He will do whatever it takes to get to that right hand, lacking much variety in his dribble moves, often resulting in deep contested 3s because he doesn't have a host of ways to attack. When he is forced to drive left, he'll kill his dribble or try to retreat and re-attack right. If given the opportunity to extend with his left around the rim, he'll shy away. Part of this is because he has spent so much of the past few years dominating the under-18 level in Israel while playing however he wanted. He simply hasn't had consistent opportunity to test himself against greater athletes, given his age and the huge gap between youth and pro basketball in Israel.

4. Decision-making

Avdija still has some flash over substance to his game and can be a bit turnover prone. He is a high-IQ player who generally trusts his teammates, but he'll still jack contested 3s early in the shot clock, airmail a home run pass attempt or break off the offense to go get his own shot. Finding the right balance in his risk-reward style will be important to earning the trust of Maccabi's coaching staff.

5. Inconsistent energy

Part of this is energy conservation while playing a big role, but Avdija walks on the floor too often, sometimes not even crossing the half-court line (a pet peeve among NBA scouts). He has occasional dips in intensity defensively, as well. He loves to point and switch assignments and doesn't always want to leave the paint to contest jumpers.

האם מכבי יתנו לא צ'אנס?

"כמה זה מוזר שכל כך הרבה בבחירה של אבדיה תלוי בכמה מכבי יתנו לו לשחק.

אם יחביאו אותו על הספסל, כל מה שהוא הרוויח לעצמו ב-U20 יילך לאיבוד. הסקאוטים יבואו לת"א ויראו אותו מחמם את הספסל.

המסר שלהם הביתה, לארה"ב?

"היי. חכו. צריכים לחשוב פעמיים."

האם אבדיה טוב כלוקה?

אבדיה עצמו נתן את התשובה הטובה ביותר: "אתה לא יכול להשוות שחקן ששיחק מאות משחקים שח[לצים ביורובסקט לשחקן צעיר כמוני שעדיין לא זכה לנסיון שיש ללוקה.

אבל…

הנה מה שדני אבדיה אומר:

I mean, Luka's a great player," Avdija said of the Slovenian swingman and NBA Rookie of the Year. "I really like him. I really like how he's playing and what he's doing. One of the biggest Europeans to have came from here. But I can tell you Luka's the exception, you know? He played like a grown-up at the age of 18, and I can tell you that it's nice, but I don't want to do that. I like how young I am and how I have this ceiling to improve."

Avdija brings the ability to slide anywhere between positions 1 through 4 in a pinch on both ends. He has basketball pedigree. He has winning instincts and star quality. He also will be facing enormous pressure this season as Israel's first real elite draft prospect while trying to earn a role on a major club.

כך מסכם מייק את מאמרו:

אם מדברים על לוקה, מדברים על שני דברים שונים. עוד שנתיים-שלוש ההשוואה עלולה להיות יותר וולידית. אבל לזכותו של אבדיה, המחמאה הגדולה ביותר לאבדיה היא שהוא ב-CONVERSATION כשמדברים על הטובים ביותר בין הצעירים. הוא גם בשיחה המוקדמת עם ווייסמן ואדווארדס. כמובן שאם הוא "יהיה האופציה החמישית של מכבי ת"א, הדבר יפגע בו, אולי אפילו מאד.

אבל אם מבססים את יכולתו על מה שראינו ב-U20 ועל כמה ששחקנים מסוגו חשובים היום ב-NBA, גם בחירה גבוהה וגם הצלחה בליגה מובטחת לישראלי הצעיר הזה!

כמה פופולרית היא ה-NBA?

כמה פופורלית היא ליגת ה-NBA? לינארד טירטיק מעלה את השאלה הזאת באתלנטיק ואני רוצה להרחיב בנושא.

ראשית, כמה מילים על כדורגל.

שאלתי כבר בעבר 'איזה משחק אתם מעדיפים לראות'. נניח טוטנהאם נגד ברצלונה באיזה שהוא גמר אירופאי או מילווקי באקס נגד דנבר בגמר ה-NBA?

  1. אישית (אני מניח שתעדיפו כדורגלI)
  2. בטיווי.

הטיווי הוא הוא שמעניין כי הוא שקובע ברייטינג.

 לפני כמה שבועות ניכתב ב-CROSSOVER שהנבא הוא AT THE TOP OF ITS GAME. ניכתב שהליגה מעניינת עתה יותר מאי-פעם בעבר, יותר מתקופה לארי בירד ומג'יק ג'ונסון, ויותר מאשר כשאלוהים שלט בכיפה ואסף אליפויות כפי שאני אוסף צדפים במרטל ביץ' (חוף בצפון קרולינה מומלץ ביותר אם תוותרו על חנויות בגדי הים שכולן מנוהלות ע"י ישראלים מחולון וכפר סבא).

היו לכתבה הזאת מבקרים רבים שטענו שהרייטינג לגמר האליפות בין טורונטו וגולדן-סטייט היה נמוך בהרבהב מהימים ההם של הסלטיקס והלייקרס. העניין הוא ש'עניין' הוא הרבה יותר מרייטיג טיווי בסידרת הגמר.

בשנה שעברה רנדי הארווי כתב בולס אנג'לס טיימס שאף פעם, ב-72 שנות הליגה, ה-NBA לא היתה פופולרית כפי שהיא עתה (ב-2017-18): מספר החוזים בטיווי היה הגדול ביותר (2.5 מיליון טיווי פתוחים למשחק בשידורי NBA, ו-1.5 מיליון ב-TNT) וכן מספר הצופים באולמות למשחק.

אמנם סידרת הגמר בין טורונטו לווריורס היתה הששית מלמטה מאז 1981 במספר החוזים בטיווי, אבל פציעות שחקנים וחוסר ההתלהבות שטורונטו גרמה בארה"ב הן הסיבות הברורות. במשחק הששי צפו רק 7.7 מיליון, שהוא המשחק הקובע עם ציפייה שהינה פחות מחצי במשחקים קובעים בעונות אחרות (בקנדה הסיפור היה אחר לחלוטין אך הילסן רייטטינג לא מתחשב בצופים קנדיים (7.7 מיליון קנדים מ-37 מיליון תושבים לחזו במשחק הששי)

בהשוואה לספuרטים אחרים הכדורסל הוא באמצע פחות או יותר. יחד עם הקנדים, בערך 14.8 מיליון צפו במשחק הששי. בוורלד סרייס צפו בממוצע 16 מיליון, וב-FINAL FOUR ש המכללות צפו בממוצע 17 מיליון. משחקי הפוטבול במכללות וב-NFL עולים על המספרים האלה יותר מפי ארבע באליפות המכללות , ובסופרבול האחרון צפו מעל 100 מיליון צופים.

אבל בסושיאל מדיה ה-NBA צועד בראש כל ענפי הספורט האחרים ברמות. אין כלל השווה. זה נכון בכל 'ענפי' הסושיאל – טייוטרים, אינסטגראמים, סרטונים,


ודבר אחרון, ל-NBA יש יותר עוקבים גלובליים מכל ספורט אמריקאי אחר ברמות. אחת הסיבות כמובן היא מספר השחקנים הזרים, שעם 62 היווה שיא כל הזמנים, והסיבה השנייה היא שכדורסל משוחק בכל העולם הרבה יותר מהוקי קרח, בייסבול, או פוטבול.

אבל כדי להיות פייר, חובה לציין שבבייסבול ישנו אחוז גדול יותר של שחקנים זרים מאשר ב-NBA: כ-29% מכל שחקני הבייסבול ב-MLB הם זרים!


(

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
80 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גיא רוזן
גיא רוזן
31/07/2019 5:52:46

המאמר המקורי כיסה את רוב הנקודות, אני רק ארחיב מעט על המעט שראיתי באליפות אירופה מאבדיה:
.
מה שהכי הרשים אותי באבדיה כאשר צפיתי במשחקי אליפות אירופה U20 הקיץ, היה לראות איך שהוא מרים את הראש שבריר שנייה אחרי שקטף את הריבאונד, כאשר הוא מחפש את מסירת ההמשך שתביא לסל קל. המהירות שהוא עושה את זה, הדיוק במסירה, ההבנה של היכן חבריו לקבוצה, והיכן שחקני ההגנה –
כל אלו מלמדים על שחקן עם יכולות ניהול משחק ברמה הגבוהה ביותר. זו תכונה שתתורגם היטב בכל רמה בה ישחק. הוא רק צריך את ההזדמנות.
.
נקודה נוספת, היא היכולת להוביל כדור ולדחוף קדימה, רגע אחרי שלקח את הריבאונד. יש עוד שחקנים גבוהים עם ראיית משחק נהדרת שמצטיינים במסירת האאוטלט (קווין לאב, הוא דוגמה נהדרת). החיסרון שלהם בהשוואה לאבדיה, זה שהם לא מסוגלים להוביל כדור.
אבדיה, שיכול לתקד בעמדה 4 בהגנה (בדגש על הריבאונד), הופך למוביל כדור נוסף, רגע אחרי שקטף את הריבאונד. ראו בברור במשחקי האליפות איך אחרי שהוא מלקט את רב' ההגנה, הוא קודם כל זורק מבט קדימה, ואם אין לו מסירה טובה, אז הוא טס קדימה, ומנסה למצוא מיס מאצ' בהתקפת המעבר.
אם יכולת ניהול המשחק שלו זו נקודה לזכותו במעבר אפשרי למקצוענים, יכולת זו, של הובלת הכדור, הופכת אותו לפרספקט של ממש.
אני בקלות מדמיין קבוצות עם מנהל משחק דומיננטי, שמחפשות להביא שחקן כמו אבדיה, שיכול לעזור בהובלת הכדור, בהורדת הלחץ מרכז הקבוצה, וכל זה מבלי להיות חור בהגנה, מבלי "לדרוך על הרגליים" של רכז הקבוצה.
.
כמובן, כפי שצוין, יש את שאלת הקליעה. הוא (לדעתי) חייב לעבוד נון סטופ על הקליעה שלו. על פניו, זו לא נראית בעיה לא פתירה –
המכניקה נראית טוב. כנ"ל מהירות השחרור. לתחושתי, הוא סובל מבעיה של לא מעט מצטייני נוער ישראלים –
הם תפקדו מגיל צעיר ככובים של קבוצותיהם, וזה הגיע לא מעט על חשבון יסודות. אבל הוא צעיר. ואין לי ספק שסביבתו יודעים שיש משמעות ענקית לשיפור, שאם יציג לפני הדראפט, יביא לבחירה גבוהה יותר (מה שמגדיל את השכר שירוויח משמעותית, וחשוב יותר – יגדיל את הרצון של הקבוצה הבוחרת לתת לו הזדמנויות להצליח) באותו דראפט.
לא מעט שחקני מכללות, שסבלו מאותה בעיה, למדו לשפר את נתוניהם מהרגע שנגמרה עונת המכללות, עד לאימונים שהציגו לקבוצות לפני הדראפט.
.
תודה, מנחם.

ברוך רובין
ברוך רובין
31/07/2019 6:46:40

גיא אני מאחל לך שהסאנס יקחו אותו בבחירה גבוהה הוא שחקן משלים לא יותר התקרה שלו זה להיות שחקן חמישייה בינוני, מי שייבחר אותו בחירות גבוהות יצטער מאוד. טופ 5 צריך להיות זה אולסטאר שמעון-ברוך מינימום

גיא רוזן
גיא רוזן
31/07/2019 6:54:35

"לא מחזיק בכלל מדונציץ, אני לא רואה אותו שולט בליגה או הופך לכוכב על בלי אתלטיות , הרצפה שלו גבוהה מאוד אבל לדעתי עדיין מדובר בפריחה מוקדמת מדי."
.
(ברוך רובין. 22 ביוני, 2018)

ברוך רובין
ברוך רובין
31/07/2019 6:59:52

רכז לא חייב להיות קודם כל סקורר.
לפעמים רכז שהוא קודם כל מנהל משחק, יכול לאפשר לסקורר כוכב נוסף לפרוח לצדו.
תיקח בחשבון את גילו הצעיר של לונזו בול, ואת הסיטואציה,
ותתבונן על ההתקדמות שלו תוך כדי עונה,
ותראה פוטנציאל אדיר.
הוא התחיל עם אחוזים מזעזעים, מכל הטווחים, אבל הוא (להבדיל מסימונס, לדוגמה) לא וויתר, והמשיך לשחק את המשחק שלו.
ב-20 משחקיו האחרונים יש לו 12.5 נק', 40% מהשלוש, 7 רב', 7 אס', 2 חטיפות, 0.7 חסימות, ובכלל, הגנה מרשימה.
היו לא מעט השוואות בינו לבין ג'ייסון קיד, לפני הדראפט.
אחרי כמעט עונה של כדורסל, אני חייב לציין שההשוואות בכלל לא מופרכות.
.
גיא רוזן לונזו בול 13 במרץ 2018

גיא רוזן
גיא רוזן
31/07/2019 7:01:42

תתכונן לאכול את הכובע. אני עומד מאחורי כל מילה שכתבתי.

קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
31/07/2019 8:11:46

😂😂😂

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
31/07/2019 9:52:08

100+ לגיא על שתי תגובותיו – על אבדיה ועל בול

עידן
עידן
31/07/2019 10:07:11

כנל.מסכים עם גיא גם לגבי אבדיה וגם לגבי בול.

ברוך רובין
ברוך רובין
31/07/2019 10:09:57

בול יכול להיות דומה לגייסון קיד רק אם יעשה קרחת, או אם יישחק ליד 4 אולסטרים ויגיד שהוא הלב של הקבוצה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
31/07/2019 11:07:12

ברוך חכה – אוטוטו מתחילה השנה והמבחן האמיתי שלו זה בניו אורלינס – המקום המיטבי להראות את יכולותיו.
אני מאמין שיפרח.

ברוך רובין
ברוך רובין
31/07/2019 11:25:46

אשך המקום היחיד שהוא יכול להראות את היכולות שלו בניו אורלינס זה רק אם יקימו אולם חדש ויצטרכו נגר מומחה.
.
ינפח סטטיסטיקות בראן אנד בלאגן של ניו אורלינס

א.ב
א.ב
31/07/2019 13:31:01

לא נראה שאתם כאלה רחוקים, אתה (גיא) לא כתבת שהוא הולך להיות אולסטאר ורובין כתב שהתקרה שלו היא שחקן חמישיה בינוני.
שחקן חמישיה בינוני ב-NBA זה ענק! זה שם אותך ב-150 השחקנים הטובים בעולם.זה פאקינג 15 מיליון דולר לשנה.

לגבי אבדיה אני בצד האופטימי, לגמרי יכול להשתלב ועם שיפור בקליעה גם להיות מצוין, כך שהתקרה של רובין לדעתי תרחיש הגיוני.

גיא, לגבי בול, מסכים שיש שם עוד פוטנציאל, אבל לעמוד מאחורי ההשוואה לקיד קצת מופרך, לא? מצד שני, מי שעדיין אוהד פיניקס חייב כמות נדירה של אופטימיות כדי לשרוד.

גיא רוזן
גיא רוזן
31/07/2019 14:36:18

לונזו בול בשנה שעברה, הזכיר מאוד את ג'ייסון קיד בעונתו ה-3 בליגה:
שחקן כישרוני בסיטואציה בעייתית.
לונזו כמעט ועבר בטרייד במהלך העונה (וכידוע, עבר בטרייד בסופה), סבל מפציעות (שיחק רק 47 משחקים).
קיד בעונתו השלישית סבל מצניחה בנתוניו, ואז עבר בטרייד מדאלאס לפיניקס, כאשר הוא סבל מפציעה באותה עונה (שחק 55 משחקים).
.
הנתונים של לונזו בשנה שעברה (עונה 2, גיל 21):
9.9 נק' ב-48.8% אפקטיבי. 32.9% מהשלוש. 5.3 רב'. 5.4 אס'. 30.3 דקות למשחק.
.
הנתונים של לונזו ב-97' (עונה 3 בליגה, גיל 23):
10.9 נק' ב-46% אפקטיבי. 37% מהשלוש. 4.5 רב'. 9 אס'. 35.7 דקות למשחק.
.
מעניין בנוסף להתבונן על ההתקדמות באחוזים מ-3 מעונה לעונה, אצל בול, ואצל קיד –
קיד:
27.2% , 33.6% , 37%
בול:
30.5% , 32.9%
.
האם כל זה מלמד שבול יהיה שחקן כמו קיד (HOF)?
ברור שלא. אני לא נביא, וגם לא קרוב להיות כזה.
מה שאני כן יודע,
זה שבחיים לסיטואציה השפעה אדירה על הקריירה של שחקן. בול בשנה שעברה היה בסיטואציה לא טובה. הגיע לקבוצה מנהל משחק שהפך אותו למיותר למדי. זה, לצד הפציעות, לצד המון שחקנים חדשים לצדו (כולל רונדו שעוד יותר גזל מיכולתו לתרום כמנהל משחק), גרמו לכך שהייתה לו עונה חלשה למדי.
מה שאני עוד יודע, זה שלהל משחק הוא יודע. ברמה גבוהה. גם להגן הוא יודע. האם הוא יצליח לעשות "קיד", ולהפוך שנתיים ראשונות של 31% מהשלוש ל-35% מהשלוש בקריירה?
אני לא יודע. אני כן חושב שהוא מסוגל לזה. השיפור מעונה א' (2.5%+ באחוז מהשלוש, 4%+ באחוז האפקטיבי) הוא שיפור בהחלט מעודד. בטוח בהתחשב בנסיבות.
.
השורה התחתונה –
אני דבק במה שכתבתי במקור, אי אז במרץ 18'
לונזו יהיה שחקן (ולא הנגר שוועדת "אול שמעון – רובין" מנסים לצייר) בליגה הזו. לדעתי?
הוא יהיה אולסטאר.
וזה עונה לקריטריון של "השוואה לא מופרכת לג'ייסון קיד".
האם הוא יהיה HOF כמו קיד?
אין לי מושג. הלוואי.

יואל יצרן טיטולים לשיקוצים
יואל יצרן טיטולים לשיקוצים
31/07/2019 7:42:24

גיא,
אתה מדהים,אחושלוקי שריטה,
אבל באמת מדהים,
ברוך נתפס בבלה בלה😀🤩😁

ברוך רובין
ברוך רובין
31/07/2019 6:56:21

תראה מה כתבתי למטה וכמה טעיתי לגביו, הוא לא שייפטי ואין לו קליעה כמו של דונציץ., השוואה לא נכונה בכלל, אתה יכול להשוות אותו גם ליאניס בערך אותו השוואה אפס דמיון

קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
31/07/2019 8:13:40

אול ברוך שמעון זה טופ 3. טופ 5 זה כבר גבולי. בכל דראפט כמעט יש איזה 2 3 אולסטארים רציניים גג. טופ 5 אמור לבין בין אולסטאר לשחקן טוב לאו דווקא אולסטאר. יש לו סיכוי להיבחר 5 היי בנדר נבחר 4 וכל קשר בינו לכדורסל היה מקרי בהחלט

Berch
Berch
31/07/2019 9:23:45

הבאסה שבוחרים אותך גבוה היא שאתה מגיע לקבוצות מתחתית החבית.
מצד שני זה ניו יורק… הי….
אחלה מעורב צבעוני במיוחד
🙂

קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
31/07/2019 6:34:36

אבדיה זה לא דונציץ. אין לו את המבנה הגופני הפיזי יותר של לוקה. הוא יותר צנום. אין לו קליעה ברמה של לוקה. לוקה בגילו הביא גביע אירופה לריאל ולסלובניה.
הוא מנהל משחק טוב עם אי קיו גבוה ומוסר טוב. אבל לרמת שחקן nba טוב הוא צריך לשפר את כל היתר. בהגנה הוא תמיד יהיה חור גם דונציץ חור מה לעשות אבדיה לא יוכל לשמור על הליליארדים והקרי והקיירי של הליגה הקרסוליים שלו לעולם לא יחזרו להיות אותו דבר. זה בסדר המון כוכבים לא קשורים למשחק ההגנה קרי הארדן יאנג בוקר דונציץ הכל טוב.
בnba הוא יוכל לשחק רק רכז. הוא לא מספיק קולע לשוטינג ולא סקורר בכל רמח אבריו ועמדות אחרות אין מה לדבר בכלל. כרכז יהיה לו יתרון גובה כוח ויכולת מסירה אם ישפר קליעה לרמה גבוהה ופיזיות יוכל להיות שחקן חמישייה טוב. הוא לא יהיה אולסטאר או משהו כזה. קבוצות כמו פיניקס ואורלנדו צריכות אחד כמוהו. עדיף לו אורלנדו. אין סיבה שלא יהיה שחקן ברמה של 2 הבוגדנוביצים.
אני לא רואה מצב שהוא מדרדר מחוץ ללוטרי גם אם הוא לא משחק העונה בכלל. לדעתי הוא יבחר 6 עד 10.

גיא רוזן
גיא רוזן
31/07/2019 6:41:42

אין יותר משמעות לעמדות בהתקפה. רק ביכולת בהגנה. אם אבדיה יוסיף עוד 1 – 2 סנטימטרים לגובהו, ועד כמה קילוגרמים של שרירים,
הוא בהחלט יוכל לשמור על עמדה 4 ב-NBA. עם קצת ניסיון, אפילו לשמור היטב.
ההשוואה ללוקה, לא באמת במקום. לוקה מבוגר בשנתיים מאבדיה. ונכון לנתונים כיום, נמוך ממנו ב-4 סנטימטרים.

ברוך רובין
ברוך רובין
31/07/2019 6:52:34

גיא אתה רואה אותו שומר על המפלצות האתלטיות בעמדה 3 או בעמדה 4 ? הלברונים הקוואים היאניסם של העולם יאכלו אותו חיים הוא יכול לשמור על עמדה 2 זהו. אין לו את הקליעה של לוקה ובטח לא את השליטה בגוף והסויפיות שיש ללוקה דונציץ (האמת לא חשבתי שלוקה יצליח לתרגם את זה לNBA וכמה טעיתי). דני אבדיה זה לא לוקה ואפילו לא קרוב, מנהל משחק ללא קליעה וללא אתלטיות זה לא באמת עובד (לא כל יום נופלים בוורירוס עם צלפים).

גיא רוזן
גיא רוזן
31/07/2019 7:00:17

ברוך, זה עוד כל כך מוקדם. בעוד שנה, כשיגיע הדראפט, אפשר יהיה באמת לבוא עם קביעות כל כך נחרצות.
.
בהחלט, אני רואה אותו שומר על עמדה 4. בליגה שזורקת יותר ויותר מבחוץ, שחקן שמסוגל לכסות מספיק מהר את קו ה-3, ועדיין להתמודד עם הגובה והפיזיות של שחקני עמדה 4, זה שחקן עם נקודת פתיחה מצוינת. לא סתם ציינו בניתוח הדראפט שלו את ההגנה שלו.
.
סימן השאלה סביב הקליעה שלו –
מוצדק.
צריך רק לזכור שמבחן העין מלמד שזה בהחלט סביר שנראה המון שיפור באחוזיו. ב-NBA הוא לא יזכה למרב תשומת הלב לה הוא זכה בטורניר. הוא יקבל מבטים טובים בהרבה,
וכאלו, על פניו, נראה שהוא יהיה מסוגל לקלוע באחוזים טובים.

קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
31/07/2019 7:35:41

אבדיה לא יכול לשמור אפילו על פול מיילסאפ בגילו. ה4 היחיד עליו הוא יכול לשמור זה דכיימונד גרין חח
כל 4 יאנוס אותו בפוסט. שום סיכוי.

גיא רוזן
גיא רוזן
31/07/2019 7:43:04

חח למה לא?
אתה שופט פיזיות של שחקן בן 18, ומשווה אותה ל-NBA. מי שצפה בו משחק, רואה שיש לו ניתור, יש לו תנועה לטרלית מרשימה.
כבר עכשיו, בגיל 18, הוא 2.05 , 100 קילו "רזים". אתה יודע מה הגובה והמשקל של אחד מה-PF הקשוחים בליגה, מרכוס מוריס?
2.06 , 106 קילו.
.
למזלו, אתה כותב ככה בידענות "שום סיכוי". צעד ראשון ענקי בדרך לכוכבות ב-NBA . . .

קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
31/07/2019 8:10:21

נו מרקוס מוריס זה כוכב? תקרא טוב התקרה שלו זה הבוגדנוביצים שזה יותר ממרקוס מוריס. הוא לא יכול לשמור חצי מהרמה של מרקוס מוריס ולא יוכל גם.
כוכב nba הוא לא יהיה. תקרה שלו זה שחקן טוב. הרצפה זה דראגן בנדר.

גיא רוזן
גיא רוזן
31/07/2019 8:18:16

אין לי מושג מהיכן אתה שואב את הביטחון להכריז על שחקן כזה או אחר כ-"כוכב", או "כוכב הוא לא יהיה".
אבל סבבה, זה משאיר המון מקום לציטוטים משעשעים בעתיד…

עידן
עידן
31/07/2019 10:09:13

מרכוס מוריס שחקן מצויין.עשה טעות שהלך לניקס

ברוך רובין
ברוך רובין
31/07/2019 11:32:25

מה טעות ? אני לא מכיר אדם שהיה מוותר על 50% תוספת שכר ולגור בעיר כמו ניו יורק, מאשר עיירה מקסיקנית בטקסס.

קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
31/07/2019 15:01:08

עידן אחלה שחקן אבל הוא אולסטאר או סופרסטאר?
דבר שני אבדיה לא יהיה עם הגנה כמו שלו אף פעם

גיא רוזן
גיא רוזן
31/07/2019 15:17:05

מי מדבר על אולסטאר או סופרסטאר?
רק ברוך "אולסטאר" רובין.
.
אתה יודע כמה אולסטארים הגיעו מהבחירה ה-5 ב-20 השנים האחרונות?
אני אעזור –
3. זהו. ווייד, קאזינס, ולאב.
יש יותר שחקנים שנבחרו בבחירה ה-5 ב-20 השנים האחרונות, עם 0 (או כמעט 0) תרומה מצטברת:
הזוניה, תומאס רובינסון, שלדון וויליאמס, ג'ונתן בנדר, וכמובן, האחד והיחיד, ניקולוז צכיטישווילי!

ברוך רובין
ברוך רובין
31/07/2019 20:11:20

גיא וכמה אולסטרים הגיעו מבחירה 2? זה לא משנה שבחירה כזאת אמורה להניב אולסטאר גבולי במינימום

גיא רוזן
גיא רוזן
31/07/2019 20:50:10

בדיוק כפול. 6 אולסטארים מבחירה 2, ב-20 השנים האחרונות.
מה לעשות, יש הבדל ברור בין בחירה טופ 3, לבין שאר הבחירות –
.
41 שחקנים שנבחרו 1 – 3 בדראפט, הגיעו ל-HOF.
36 שחקנים שנבחרו 4 – 10 בדראפט הגיעו ל-HOF.
.
שוב –
תסתכל על השחקנים שנבחרו בבחירה 5 בעשרים השנים האחרונות. רובם המכריע לא אולסטארים. יותר מהם פלופים מאשר אולסטארים.
הציפיות שלך פשוט לא מתאימות למציאות.

ברוך רובין
ברוך רובין
31/07/2019 21:39:42

אז בחירה 2 לא אמורה להניב אולסטאר גם?6 אולסטארים ב20 שנה האחרונות? השאר פלופים, אתה מצפה משחקן בבחירה ה2 להפוך לאולסטאר? (רק 30 אחוז הפכו לאולסטרים מהבחירה השנייה השאר פלופים).
ברור שיש הבדל במיקום אבל אתה צודק אני מצפה יותר מדי מGM רק לראות את הסאנס בוחרים בבנדר את פילי את אוקפור ומה שסקרמנטו עשתה עד השנים האחרונות זה בכלל פשע…

אסף
אסף
31/07/2019 6:41:21

תודה מנחם. אין הרבה מה להוסיף אחרי גיא מלבד זה שעל אף מה שיש לשפר עדיין זו החבילה הכי שלמה שאני לפחות נתקלתי משחקן ישראלי בגיל כזה. (אולי בעצם מלבד דורון שפר בזמנו). לטעמי שווה כבר היום דק' יורוליג הבעיה שהוא במכבי ואיכשהו שם ידאגו להלביש זר או שניים על העמדה שלו. הלוואי והיה יכול ללכת לאיזה ראשון או חולון שמשחקות במסגרות אירופאיות ולקבל שם דק' משמעותיות .
מאמין שלמרות הכל ייכנס היכן שהוא בחלק העליון של הסיבוב הראשון בדראפט (5-15)

Smiley
Smiley
31/07/2019 7:24:01

כרגע הוא גוליבר במדינת הגמדים לגילאים שלו – השאלה מה יעשה ברמת הבוגרים שם יפגוש אתלטיות ופיזיות שמולם הוא יצטרך להתמודד.
הוא עדיין מתחזק וגדל. הוא חייב לעבוד על אתלטיות, כוח וניתור, אבל אלו דברים ששחקנים צעירים בהחלט מסוגלים להשתפר עם מאמני כושר נכונים.
.
מה שכן, יש לו שכל, חוצפה חיובית ואש תחרותית. אלו דברים שאי אפשר ללמד וכדאי שיהיו לך בתור שחקן כי זה יכול לדחוף קדימה ולא לוותר.
.
היתרון שלו ב-NBA זה הפוטנציאל הגדול שרואים בו. בגלל שהוא לא שיחק הרבה, הסקאוטים רק מעריכים מה הוא יכול להיות ויש סביבו הייפ גבוה (שבאותה מידה יכול מעט להתפוצץ במשחקי הבוגרים ו/או באימוני ם הקודמים בדראפט).
יותר חשוב, הליקויים שלו ברי תיקון ושיפור ואפשר לעבוד עליהם. התקפית הוא פשוט ילמד שהוא צריך לעשות את הדברים הרבה יותר מהר (גם לזה מתרגלים).

Smiley
Smiley
31/07/2019 7:24:43
Reply to  Smiley

העמדה שלו ב-NBA זה 2-3 או רכז גבוה. לא חושב שהוא יכול להתמודד עם שחקני הקו הקדמי על בסיס קבוע

גיא רוזן
גיא רוזן
31/07/2019 7:32:13
Reply to  Smiley

למה לא? למיטב הבנתי, הוא כבר 2.05 , 100 קילו (זה מה שכתבו עליו בכתבה ב-NBA).
והוא רק בן 18.
בין גיל 18 ל-19, זו חלק מהתקופה בה צמיחה במסת השריר היא חלק משמעותי בגדילה.
הוא בהחלט יוכל "להצמיח" גוף של שחקן עמדה 4 ב-NBA. על אחת כמה וכמה כאשר ה-NBA הולך "ומרזה" בעמדות הפנים.

Smiley
Smiley
31/07/2019 7:47:29

אני לא אומר למה לא. אני לא חושב שהוא מסוגל לעשות זאת לאורך זמן. לקבל אותם לחילוף – כן. לשמור לאורך משחק שלם, אני לא חושב שזה יקרה.
אני לא רואה אותו מתפתח מספיק פיזית ואתלטית כדי להגיע לשם – לא חושב שהוא יצמיח גוף לעמדה 4.
אני רואה אותו בקו האחורי ב-NBA (או ב-SF)

גיא רוזן
גיא רוזן
31/07/2019 8:10:08
Reply to  Smiley

שאלת "עתידה של עמדה 4 ב-NBA", בהחלט שווה דיון נפרד. לתחושתי, שחקנים בגודל של אבדיה, הם אלו שבטווח הנראה לעין, יאיישו את העמדה.
קייל קוזמה, אחד לאחד הגובה והמשקל של אבדיה, שיחק כמעט בלעדית בעמדה 4 בעונה שעברה (אילוצי לברון).
TJ וורן, עד לפציעה שלו, תפקד בעיקר בעמדה 4 (נמוך וקל מאבדיה).
ויש עוד לא מעט דוגמאות. היות וכיום הדרישה ממגני עמדה 4 היא להיות ניידים מספיק בשביל לכסות שחקני כנף/גארדים אחרי חילוף, ועדיין להיות גבוהים מספיק בשביל לתרום במאבק על הריבאונד, נוצר מצב שהגבוהים והחזקים, מאבדים את מקומם לטובת ה-"מספיק גבוהים/חזקים ומספיק ניידים".
.
דווקא עם עמדה 3, שהיא כיום בהפרש העמדה הכי אתלטית בליגה, אני חושב שיהיה לו קשה להתמודד. בטוח בכיסוי של אחד על אחד.

סתם
סתם
31/07/2019 8:13:48

העתיד של עמדה 4 זו באמת שאלה מצויינת, בטח לקראת העונה הקרובה, וקבוצות מסקרנות ובראשן הקליפרס, שכנראה הולכת לעשות שם משחק כיסאות של פורוורדים, מעמדה 2 עד 5.

קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
31/07/2019 8:19:27

קח שחקני 4 את מי אבדיה יכול לעצור היום בפוסט בפיזיות או בכלל?

קולינס? יאניס? סיאקם? הורפורד? רנדל? בלייק? קאווי? גלינארי? פורזי? קוזמה? אולדריג? מיילסאפ שיטחן אותו?

אולי את אוליניק טאקר פייבורס ותאד יאנג וגם זה אני בספק לגבי הפיזיות אין לו סיכוי בעמדה הזאת. הוא גם לא ישחק 4

ברוך רובין
ברוך רובין
31/07/2019 8:39:47

גיא צפית בקוזמל שומר או בTj וורן ? הם לא קיימים בהגנה, הוא לא יכול להתמודד עם עמדה 3 (לברון יאניס …) יאכלו אותו חיים ולא עם הכי ועוצמה של הגבוהים גארד גבוה ששומר על עמדה 2 מקס

Smiley
Smiley
31/07/2019 11:49:39

אבדיה בהקשר הזה הוא "טווינר". אין לו כרגע את המסה, הכוח והפיזיות להתמודד מול שחקני קו קדמי. מצד שני, הוא לא מספיק זריז ברגליים עם כוח מתפרץ להתמודד מול הגארדים.
העניין שאת כל אלה אפשר לשפר במערכת חדרי הכושר של ה-NBA. כמו כספי, גם אבדיה יקבל "חליפת שרירים" ברגע שיתייצב בארה"ב.
היתרון הגדול, חוכמת המשחק, יש לו חוש למשחק שאי אפשר ללמד, ושחקנים כאלה מוצאים את הדרך להצליח.
אני עדיין חושב שהעתיד שלו בליגה זה בעמדות החוץ

גיא רוזן
גיא רוזן
31/07/2019 11:59:10

סמיילי, אין ספק שמחר בבוקר הוא לא יכול לצלוח משחק NBA. אני מדבר על פוטנציאל. מי שראה אותו זז על הפרקט,
ומתבונן על נתוניו הפיזיים, מגיע למסקנה שיש לילד את הפוטנציאל להפוך לשחקן הגנה לא רע, גם הגנה בעמדה 4.
לגבי התפקוד שלו על הפרקט?
בהתקפה אני מסכים –
יש לו פוטנציאל אדיר בעמדות החוץ, בעיקר אם ישפר את הקליעה. זה שהוא יהיה מסוגל לשמור על עמדות הפורוורד, זה רק מחזק את הסיכוי שלו להיבחר גבוה.

Smiley
Smiley
31/07/2019 14:04:25

גיא, להבדיל משאר התגובות פה אני מסתכל לעתיד. ברור לי לחלוטין שכרגע הוא רחוק מהפוטנציאל המקצועי והפיזי שלו.
יש לו פוטנציאל כרגע (והייים) ועושה רושם שהוא ילך גבוה בדראפט (אינשאללה…).
ברור לחלוטין שהוא פרוייקט שעדיין צריך לעבוד עליו. אבל התבנית, עם הדברים שאי אפשר ללמש כמו החוש למשחק, נמצאם שם. מהתגובה הראשונה רשמתי שהחסרונות שלו הם דברים ברי תיקון ושיפור.
.
אבל, אני רואה את התפקוד שלו בתור גארד, ולא נאבק בשחקני הקו הקדמי. לדעתי מדובר פה בגארד גבוה (ליווינגסטון בציעורותו, למשל, לא היה סופר אתלט ברמת ה-NBA, אבל היה גארד גבוה וחכם שעם השכל מחפה על החסרונות שלו, בדיוק כמו שהוא עושה היום).

ברוך רובין
ברוך רובין
31/07/2019 21:41:24

סמיילי זוהי ליגה שומה לגמרי אתה לא יכול להשוות את תחילת שנות ה2000 לליגה אחרי מהפכת השלושות, הדרישות משחקנים כל כך שונות

א.ב
א.ב
31/07/2019 13:44:02
Reply to  Smiley

יש פה כמה מזלזלים בהגנה, אבל הוא עוד יתחזק והשתפר והוא מראה נכונות לשמור ואינסטינקט מצוין, גם חוש טוב לריבאונד (חלק משמעותי במשחק הגנה).
היתרון שלו הוא יכולת לייצר בהתקפה, המצרך הכי נדרש היום ב-NBA, בהגנה הוא צריך להיות סביר, לא קוואי סטופר. הגמישות לא חייבת להיות ביכולת לשמור כמה עמדות אלא גם בלהיות יוצר ברמה של שחקן נמוך ולשמור 4 סביר או 2-3 בינוניים, כך שאפשר לשים מסביבו את הדני גרינים והפטריק בברלים שישמרו 1-3 בלי להיות יוצרים.

סתם
סתם
31/07/2019 8:05:34

אבדיה הוא חבילת יכולות ענקית. הבעיה שהוא "רק" טוב מאוד בכל תכונה, אבל לא מעולה בכלום. זה עלול לא להספיק ל-NBA. הוא לא פיזי מספיק לפרונט-קורט. יהיה עוול להציב אותו שם. האם עוד אפשר "לזנק" משמעותית בגילו? אני בספק רב. הוא לא קלע טוב מספיק כדי לשחק פוינט-גארד (וזה אולי התפקיד הכי מתאים לו כרגע – יש לו כמובן יתרון גובה נהדר בעמדה הזו), הוא בוודאי לא פיור-שוטר כמו אבא. האמת, זופר היה משתבץ ב-NBA יותר בקלות מאשר הבן שלו…
אבדיה עלול ליפול בין הכיסאות בדראפט הקרוב בגלל כל זה ולהידרדר למטה. או שיימצא מאמן יצירתי, שמאמין בכדורסל נטול-עמדות ויוכל להפיק ממנו את המקסימום. הלוואי.

א.ב
א.ב
31/07/2019 15:42:14
Reply to  סתם

לא מסכים שהוא לא מעולה בכלום. השליטה שלו בכדור וראיית המשחק + יכולת מסירה טופ 10% של השחקנים בגובה שלו בנבא.
הוא גם לא שרוך, יכול לדעתי בקלות להעלות מסה ולהיות 100-105 קילו.
קח את בויאן בוגדנוביץ' לדוגמה, שחקן במימדים של אבדיה, קלע עונשין טוב יותר, הקליעה שלו ל-3 התפתחה בנבא מ- 35% לאזור ה-40% וזה אחרי שהוא נכנס לליגה יותר מבוגר ומנוסה מאבדיה, אין סיבה שאבדיה לא יעלה לאזור ה-37-38 אחוז משלוש, ויש לו ראיית משחק ומסירה טובות יותר משמעותית ושליטה טובה יותר בכדור כבר היום.
כאן בוגדנוביץ' ב- U20, מבוגר מאבדיה ולדעתי פחות טוב. עשה באליפות 31% לשלוש, ורחוק מאבדיה בכל סטטיסטיקה אחרת (חסימות, חטיפות, ריבאונד, אסיסטים)
https://www.youtube.com/watch?v=2JXT8LV5TF4

כספי, קריירה של 10 שנים בנבא, שחקן במימדים של אבדיה, פיתח קליעה משלוש בשלב מאוחר יותר, עד היום הוא לא קלע עונשין טוב, ורחוק מאד מהיכולת של אבדיה לשים כדור על הרצפה ולהוביל התקפה.

אז הפוטנציאל להיות שחקן חמישיה טוב ואפילו טוב מאד בהחלט שם וגם הרצפה לא נמוכה.

דורבן32
דורבן32
31/07/2019 9:48:57

לא מבין את רוב התגובות פה. מנתחים את הסיכוי של אבדיה להשתלב ב-NBA כפי שהוא נראה היום כשזה בכלל לא רלוונטי. המילה היא – פוטנציאל. אם קבוצות יאמינו שיש לו פוטנציאל לשפר משמעותית קליעה/הגנה/פיזיות וכו׳ תוך 1-3 שנים אז יבחרו בו גבוה.
לא שונה מהרבה שחקני מכללות שנבחרים גבוה כשלא מעט מהם נכנסים לליגה כשהם עוד לא מוכנים (וחלק גדול גם לא יהיה מוכן אף פעם)

Avri
Avri
31/07/2019 13:22:30
Reply to  דורבן32

+1

yaniv
yaniv
31/07/2019 9:49:33

גיא אני איתך לגמרי.אני עוקב אחרי אבדיה כבר 2 אליפויות אירופה U20 והוא כוכב לא יעזור לא לברוך ולא לשמעון.אין לי ספק שברוך הולך לאכול עוד כובע.הדבר הכי מרשים אצלו זה כפי שכתבת היכולת להבין את המשחק שהיא ברמה גבוהה ביותר כבר היום,והחוסר פחד שלו,לא חושב פעמיים אפילו שהוא 1-8 מהשלוש,הוא ממשיך לזרוק,גם במכבי שהוא קיבל 2 דקות,מיד לוקח את הכדור לסל ולא מפחד מאף אחד.לדעתי הדימיון ללוקה הוא בעיקר בעיקר בסטאר קווליטי שיש לו בשפע.
מה שכן גיא לא נראה לי שהבעיה של אבדיה היא שהוא סומן ככוכב מהתחלה,יש לו מעטפת מאוד מאוד טובה שדואגת לכל דבר הכי קטן אצלו.ושחושבים על הגנים שלו אז נראה לי שעניין הקליעה יסתדר בהמשך

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
31/07/2019 10:00:27
Reply to  yaniv

100+
הוא לא דונצ'יץ, אבל לדעתי הוא בקליבר של מס' 2 בקבוצה בינונית.
יש לו את הסקילס, יש לו את הסייז, ויש לו את האופי – כל מה שצריך כדי להיות כוכב דרג 2 (דונצ'יץ סופרסטאר דרג 1).

ברוך רובין
ברוך רובין
31/07/2019 10:08:47
Reply to  yaniv

גם ווסטברוק לא חושב פעמיים שהוא 1 מ8 מ3 .

yaniv
yaniv
31/07/2019 10:22:47

השוואה לא נכונה,אתה יכול להגיד שגם קארי שהוא 1-8 לא חושב פעמיים.ההבדל שאצל אבדיה האחוזים בסופו של דבר יתיישרו ויהיו טובים אצל ווסטברוק זה מקרה אבוד

אור
אור
31/07/2019 10:19:40

נראה שייבחר 5-12. לדעתי הוא הרבה יותר מבטיח מכמעט כל שחקן שנבחר 12-18 לאחרונה כמו גרשון יבוסלה, טי-ג'יי ליף או לוק קנארד.
אני אישית גם לא כזה מחזיק גם משחקני המכללות שנבחרים 6-10, יש הרבה יותר שחקנים בינוניים מאשר כאלה עם הפוטנציאל של אבדיה (במיוחד הפורוורדים). מצד שני, מה אני מבין, יש לאבדיה רצפה של שחקן ספסל כל הקריירה, וכשאתה מגיע מאירופה זה הימור גדול במיוחד אם ייבחר סביב מקום 5-7.

אור
אור
31/07/2019 10:23:35

אגב, אומרים שהדראפט של 2021 יהיה משהו מיוחד ויש כבר כמה קבוצות שמתכננות עליו, כך שמקום 5 בדראפט הקרוב זה לא מקום 5 בדראפט שאחריו, מהבחינה הזו יש לאבדיה יותר "מזל".

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
31/07/2019 10:46:43

הוא יוכל לשחק עמדות 4-1 לפי הצורך וזה נותן גמישות התקפית והגנתית מדהימה למאמן שלו.

הרקולס
הרקולס
31/07/2019 11:05:35

העניין הוא שהוא לא דונצ'י'ץ' וגם לא הולך להוביל קבוצה השנה כמו שדונצ'יץ' הוביל את ריאל מדריד, לכן אני לא רואה אותו נשאר כבחירה טופ 5. בכל שנה יש שחקני מכללות שנה שלישית-רביעית שעושים עונת פריצה מפתיעה (בד"כ זה הולך עם הצלחה קבוצתית בטורניר המכללות) שפתאום נראים בשלים מאוד ל-NBA ונראים יותר אטרקטיביים מעוד אפ-סייד אירופאי (באדי הילד למשל). האמריקאים עדיין אוהבים יותר שחקני מכללות, מה לעשות. נכון, יש את אפקט דונצ'יץ' אבל יש גם את אפקט בנדר שהיה דופק בנבחרות צעירות טריפל דאבלים של 50 נקודות ולא עשה כלום ב-3 שנים הראשונות שלו ב-NBA. אבדיה מאוד מוכשר, אני מאמין שייבחר סוף לוטרי.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
31/07/2019 11:14:21
Reply to  הרקולס

תשמע, כולם כאן (כמעט) ידעו שדונצ'יץ הולך להיות תותח וכולם ידעו שבנדר זה באסט מארץ הבאסטים.
זה שקבוצות בליגה מפגרות ובוחרות על סמך נתונים ו"פוטנציאל' שלעד יישאר על הנייר זה משהו אחר.
אבדיה לא זה ולא זה, אבל יותר קרוב לדונצ'יץ על הסקאלה וזה ברור באותה מידה.

ברוך רובין
ברוך רובין
31/07/2019 11:33:41

אשך תראה מה הרוב חושבו על וויגנס אני ביניהם, על פולץ, על הנגר האוסטרלי עם ה180 מליון סימונס ותבין.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
31/07/2019 11:48:06

את שלושתם לא היכרתי כלל לפני הנבא.
על סימונס ופולץ גיבשתי דיעה שלילית עוד לפני ששיחקו רגע בגלל התבטאויותיהם.
לא היה צריך הרבה זמן מגרש לגלות שמדובר בשני בלופים.
את בנדר, דונצ'יץ ואבדיה כולנו ראינו לפני וקיבלנו התרשמות רצינית, זה משהו אחר מירייה באפילה כמו שעכשיו אני טוען שקולבר יהיה שחקן טיפש ולא יעיל על סמך 2 משחקים שראיתי אותו.

אוהד ס"א
אוהד ס"א
31/07/2019 11:15:12

הניסיון לימד אותי שכמות המשתנים שיקבעו את הצלחתו של אבדייה הם כה גדולים, ורובם לא בשליטתו:
– דקות משחק השנה ובמיוחד ביורוליג (קריטי)
– פציעות (חס וחלילה).
– הצלחה של מודל דומה ב- NBA (לוקה פותח את השער, אבל בואו נראה אותו בעונה השנייה, נראה מה הלוקה השני עושה בספרס).
– על איזו קבוצה הוא ייפול (יש קבוצות שקוברות את בחירות הדראפט שלה: קבוצות שלא נותנות להם לשחק, קבוצות שנותנות את המפתחות וקבוצות ששולחות ל- G league ושוכחות לאסוף)
– מה תהיה עקומת הלימוד שלו (האפס) לאחר הבחירה. טי ג'י ליף היה פרוספקט מאד מבטיח. גם בנדר. מה קרה איתם? כספי ממרום המקום ה- 24 שלו עשה שנה ראשונה מאד יפה שהחזיקה אותו 10 שנים בליגה. איך הם יתפחו בליגת הקיץ? באימונים?

האם אפשר לומר שהמיקום בדראפט לא באמת חשוב?

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
31/07/2019 11:19:52
Reply to  אוהד ס"א

ליף שחקן מצוין ומוכיח את זה כל פעם שמקבל קצת קרדיט.
מקמילן שמרן וזה בעוכריו. נקווה שימצא את הדרך לדקות משמעותיות.

אוהד ס"א
אוהד ס"א
31/07/2019 11:38:20

בוא תספר לי על שמרנים…
בראיון עם בקי האמון, היא actually הביעה את תקוותה שפופ יעיף את עצמו מהמגרש (עדיף במשחק הראשון בליגה), כדי שסוף סוף יצא לה קצת לאמן. אני יותר ויותר אוהב את הבחורה הזאת.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
31/07/2019 11:44:08
Reply to  אוהד ס"א

וואלה שהיא נראית כמו עתיד בהיר עבורינו. יותר ממסינה האפור.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
31/07/2019 11:17:53

לא קורה הרבה אבל אני מסכים עם גיא לחלוטין בכל מה שכתב.
קללות רשע ואשך משולבות זה די קרוב בעוצמה ל'בואו נשלב את הזרמים!' מגוסט באסטרס שהביסו גם יצורים מיתיים בעלי כוחות על.
נקווה שהוא ישרוד.

גיא רוזן
גיא רוזן
31/07/2019 11:54:51

מבחן דריק ווייט בספרס מוכיח אמפירית שהקללות שלנו מבטלות אחת את השנייה כאשר אנחנו מסכימים.
חוץ מזה, אני כבר זקן מדי, ושמרן מדי, בשביל משפט כמו "בואו נשלב את הזרמים". בעיקר כאשר הכותב הוא אשך (טמיר מקורי) . . .

ברוך רובין
ברוך רובין
31/07/2019 12:48:10

גיא בשבילך החלפתי פרופיל, ככה נראה אולסטאר אמיתי.

ברוך רובין
ברוך רובין
31/07/2019 12:50:36

גיא למה זקן מדי אפשר להקים סופר טים, אתה תהיה בכוכב על של הקבוצה, אשך ככוכב על שני, שמעון כצלף מהצד , ואני יהיה ״המנוע והבורג החשוב במכונה שמתי תמונה מאולסטאר האחרון , נבחרתי חמישייה שנייה.

קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
קאווי הוא קייזר סוזה או סייבורג תוצרת סקיינט?
31/07/2019 14:57:41

😂😂 תתחדש אולסטאר

יוסל’ה שוחמכר
יוסל’ה שוחמכר
31/07/2019 16:53:50

קרמיט וושינגטון לא היה אולסטאר, אולי אולסטאר במכות.

אסף
אסף
31/07/2019 16:52:59

קללת אשך וגיא משולבות זה ארמגדון של הליגה=
ניקס אלופה או משהו כזה… אשך אגב מצאתי לך קבוצה לעקוב אחריה בליגה המקומית – נס ציונה החתימו את אלבר.

דה שוט
דה שוט
31/07/2019 12:41:53

תודה מנחם,
אולי אבדיה ייבחר גבוה, זה קשור לדראפט הספציפי וגם קצת ליחצנות,
הוא שחקן מצויין אבל אליפות עד 20 זה קצת מזכיר משחקי נוער (בנוער משחקים עד גיל 19). הכל מאוד בוסרי. לדעתי יש לו בעיה בקליעה ובאתלטיות, לכן אני סקפטי לגביו, מניח שיהיה שחקן ליגה לגיטימי, אבל לאיזו דרגה יגיע? קשה לומר.
אני לא מת על הסוואג שלו ושל כל הנבחרת אבל בחברה שלנו צניעות זו כבר מזמן חולשה ולא מעלה, אז כנראה שזה בסדר

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
31/07/2019 12:54:46

לדעתי יש רק פרמטר אחד שיקבע את המיקום שלו בדראפט וזה הצאנס שיקבל השנה במכבי.
אם יקבל דקות משחק רבות ויוכיח את עצמו הוא ייבחר גבוה מאד (בעשירייה הראשונה) ואם לא, הוא ירד שוב פעם למקום ה 26 שבו היה לפני האליפות האחרונה. השאלה היא כמה מאמן מכבי מוכן לתת לילד לשחק בעיקר באירופה שזה "הרמות הגבוהות".

האווי לאסוף
האווי לאסוף
31/07/2019 13:10:09

אחלה מעורב, וברכות על הפורמט החדש
.

אבדיה נראה לי כמו פוטנציאל לשחקן NBA לגיטימי (בלי קשר לדירוגי שמעון וברוך. אני אישית הייתי מוכר חצי משנות חיי להיות נגר בקצה הספסל של פיניקס). יש לו עוד הרבה לעבוד, אבל הגישה היא החלק המוצלח אצלו. מי שראה אותו במכבי, במעט הדקות שקיבל שם, ראה שחקן שלא מפחד לקחת זריקות, בניגוד לזוסמן לדוגמה, שלא מפחד לקחת אחריות גם שהוא הצעיר על המגרש. גם הסיטואציה בה נשאר להתאמן על קליעות עונשין אחרי רבע הגמר (אחרי משחק מלא ויומיים לפני חצי גמר), הראתה לי שיש פה מישהו שמכוון גבוה, ולוקח על עצמו אחריות.
לא יודע מה יהיה בסוף כמובן, אבל בהחלט אפשר לשמור על אופטימיות אם אתה בן למשפחת אבדיה (וגם אם אתה סתם אוהד של הכדורסל הישראלי, ואתה מוכן לוותר על חלוקת העולם ל'כוכבי על' ו'נגרים')

Ido
Ido
31/07/2019 13:12:12

מנחם. העימוד והעיצוב של הטור נראים פנטסטיים. ואם זה נסיון ראשון זה ממש מרשים.
בקשר לתוכן רפרפתי אבל אין לי ממש דעה השחקנים שעוד לא שיחקו שנייה בליגה. אני עוד זוכר את הטנקינג שהלך בשביל לקבל את וויגינס….
לדבר על פרוספקטים זה כמו לדבר על כרטיס חיש גד לא מגורד מבחינתי.

Smiley
Smiley
31/07/2019 14:06:26
Reply to  Ido

קיבלת השנה את למאלו בול לקראת הדראפט הקרוב 🙂

Ido
Ido
31/07/2019 13:26:54

טיפ עיצוב.
בריבוע צבע. תבחר צבע בהיר בשביל שהפונט השחור יקפוץ החוצה. ורדרד תכלת כמה יותר קרוב ללבן ככה יותר טוב.
מעצבים בדרך כלל משתמשים בפלטת צבעים לרקע.
יענו בירד ומגיק מדברים. את בירד אתה נותן לו רקע ירקרק ולמגיק רקע סגלגל, ואז רק מהעיצוב אתה רואה מי מדבר.
אבל יותר מידי צבעים זה הופך לגן ילדים. בשביל זה השימוש הפלטה צבעים.

Avri
Avri
31/07/2019 13:27:34

אה כן, ובכלל לא קוראים לו אבדייה.

סתם
סתם
31/07/2019 14:58:43

הכי חשוב, באיה נאפה הוא כבר היה? ובאומן?