סיכום השבוע בבייסבול / יוני לב ארי

הטרייד דד ליין כבר מעבר לפינה, והפיצ'רים של הניו-יורק יאנקיז מבהירים להנהלה עד כמה הם צריכים עזרה. מה עוד קרה השבוע בבייסבול, ומי חתום על "ה" מהלך? הכל בפנים.

 

 

השבוע האחרון של יולי הוא השבוע המעניין ביותר בעולם המייג'ור ליג בייסבול. הטרייד דד ליין מעבר לפינה (יום רביעי, 23:00 שעון ישראל), והשנה הוא משמעותי מבעבר, כשלא ניתן יותר להשלים שום סוג של טרייד אחרי יולי.

לאן הוא מצביע שהוא יעבור? סינדרגארד. צילום: businessinsider.com
לאן הוא מצביע שהוא יעבור? סינדרגארד. צילום: businessinsider.com

 

אז מה על הפרק? המטס עשויים להציע פחות או יותר כל דבר שיש להם חוץ מג'ייקוב דגראם, כולל נח סינדרגארד הנפלא (למרות שדווקא לפנות בוקר הם התחזקו במרכוס סטרומן מטורונטו). לאור ההצלחה האחרונה של הג'איינטס, נראה שמדיסון באמגארנר כנראה ירד מהפרק, כשגם לקליבלנד המתאוששת יהיה קשה לוותר על טרוור באוור. הישארו עירניים השבוע, הסגלים בשבוע הבא עשויים להיראות אחרת לגמרי….

 

כמה חם!

ב-13 ביולי הובילו הטווינס על האינדיאנס ב-7.5 משחקים בטבלת הבית המרכזי של האמריקן ליג. מאז האינדיאנים רצו ל-2:12 פסיכי, כולל 1:5 השבוע, והנה ההפרש עומד על משחק בודד! ב-9 באוגוסט מתחילה סדרה של ארבעה משחקים בין השתיים במינסוטה, סדרה שתכריע רבות.

 

מהלך השבוע, בלי תחרות בכלל:

 

מי קר?

טמפה ביי רייז איבדה את האייס שלה, בלייק סנייל, ואיתו איבדה לא מעט גובה. למרות שבוע פחות מוצלח מכיוון מוליכת הבית המזרחי באמריקן ליג, הניו-יורק יאנקיז, אליה עוד נשוב, הרייז נכנעו ב-8 מ-11 המשחקים האחרונים, ופספסו הזדמנות להתקרב לפסגה. הסדרה בבוסטון הלוהטת בתחילת השבוע תספר לנו אם יש תקווה.

 

הסיפור שלי הוא קצת מוזר

היאנקיז, שסובלים העונה מפציעות בסדר גודל של ליגה שלמה, הצליחו להתגבר על כל הצרות, ולברוח לשאר הבית המזרחי, עם יתרון סביב הדאבל פיגרס. אך השבוע האחרון הבליט עד כמה הקבוצה הזו תלויה בהתקפה. ה-ERA של הסטארטרים מהברונקס הוא הגבוה ביותר בליגה מאז פגרת האול סטאר, כשבשבוע האחרון רשמה ההגנה של ניו-יורק משחקים בהם ספגה 8, 12, 7, 19, 10 ו-9 ריצות, ממוצע הזוי של 10.8 ריצות למשחק (השיא – 19:3 משפיל לבוסטון). ככה לא לוקחים אליפות. מי אמר טרייד דד ליין ולא קיבל?

 

אך למרות כל זאת, היאנקיז חתומים על הקאמבק הגדול ביותר של השבוע. ומי שלא ראה את התקציר הזה, מוזמן לפנות לעצמו 19 דקות ולצפות במשחק השנה, בקאמבקים הרבים ובעיקר, בתפיסה בסיום:

 

ZZZ

הבית המערבי של הנשיונל ליג, לפחות ברמת המקום הראשון, הוא הדבר הכי מרדים בליגה, בלי תחרות בכלל. הדודג'רס, עם מאזן של 37:69, מובילים על אריזונה שבמקום השני ב-15.5 משחקים, ויכולים כבר מחר להתחיל להתכונן לפלייאוף. מה שכן, המאבק על הוויילד קארד פתוח לחלוטין, כשאריזונה והג'איינטס רחוקות רק 2.5 משחקים מהמקום הנכסף. הכל פתוח.

 

במבט קדימה

אז בשבוע שעבר סיפרנו לכם שזו ההזדמנות האחרונה של בוסטון לעשות קולות של קאמבק. 1:2 בטמפה, ושלושה ניצחונות גדולים על היאנקיז (במשחק האחרון נגמר להם הכח) פתחו פתח לגרביים. עכשיו טמפה מגיעה לבוסטון, ולאחר מכן הרד סוקס מגיעים לסדרה של ארבעה משחקים בניו-יורק. איך ייראה הבית המזרחי ב-5 באוגוסט? קיי סרה סרה.

 

Inside The Park Home Run, ללא ספק הדבר המרגש ביותר בבייסבול:

 

כחול ולבן, זה הבייסבול שלי

ואי אפשר בלי כמה מילים על נבחרת ישראל בבייסבול, שהביסה בשני משחקים בחוץ את ליטא, 2:12 ו-0:15, והעפילה לאליפות אירופה דרג א', שתתקיים בספטמבר. אם הכחולים לבנים יצליחו לסיים בין 5 הראשונות (מתוך 12) הם יעלו למוקדמות המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, שזו המטרה האמיתית של כל התהליך המקסים הזה.

 

בנבחרת הישראלית הצטיינו הפיצ'רים גייב קריימר וג'ואי וויגמן עם ניסיון של מיינור ליג, ואריק ברודקוביץ' מהקולג', ושחקני ההתקפה רוב פאלר, סיימון רוזנבאום וג'רמי וולף. אל אל ישראל!

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. זה יוצא מן הכלל, מה שטרי פרנקונה עושה בקליבלנד. פרנקונה הוא המנג'ר של האינדיאנס מאז 2013,
    כאשר ב-4 מ-6 העונות הקודמות הקבוצה עושה פלייאוף (כולל 3 העונות האחרונות), כאשר גם ב-2 העונות שהקבוצה לא העפילה לפלייאוף, הם סיימו במאזן חיובי.
    בשביל להסביר עד כמה העבודה שלו בקבוצה מרשימה,
    צריך להזכיר שבמשך כל התקופה שלו באינדיאנס, הפיירול של הקבוצה הוא בחצי התחתון של הליגה (וככזה, לא רק שהוא נמוך מהפיירול החציוני, הוא נמוך בכמה עשרות מיליונים מהפיירול הממוצע).
    לצרוך השוואה, את 7 השנים שקדמו לעידן פרנקונה באינדיאנס, האינדיאנס סיימו במאזן שלילי (+ עונה נוספת עם מאזן של 50%, כזה שרחוק מלהספיק לפלייאוף).
    אם בחצי הראשון של העונה, נראה היה לרגע שהמציאות הכלכלית סוף סוף הדביקה את פרנקונה והאינדיאנס,
    אז הגיע הרצף האחרון שטרף את הקלפים (האינדיאנס לא רק מרחק 2 משחקים מהטווינס, הם גם מובילים ב-3 משחקים במאבק על הוויילד קארד ב-AL).
    .
    בגזרת המירוץ ל-MVP, ייליץ' נותן פוש, כאשר הוא כרגע מוביל את ה-NL (ואת כל ה-MLB) בהום ראנס, וב- BATTING AVERAGE, כאשר הוא מרחק 6 RBI מלהוביל בכל 3 הקטגוריות המרכיבות את הטריפל קראון (זה פער גדול למדי, 6 RBI. על אחת כמה וכמה כאשר הקבוצה שלצדו של ייליץ' היא בינונית למדי. אבל הפער כבר היה דו ספרתי, כך שהכל יכול להיות). על הדרך, הוא גם במקום השני ב-NL בגנבות בסיס. מרחק גנבה אחת מהמקום הראשון.
    מה שהתפתחה כעונה אדירה בחצי הראשון של העונה, מסתמנת כעונה לפנתאון ככל שאנחנו מתקרבים למאני טיים.
    .
    תודה, יוני. כיף גדול, הפוסטים שלך.

    1. היו הרבה סימנים בדרך, אבל אחרי הוורלד סירייז האחרון, גם אופטימיסט כרוני כמוך צריך כבר להפנים:
      אל תניח את הז'יטונים על האינדיאנס. אין, זה לא יקרה, לא בימי חיינו (הארוכים יש לקוות).

    1. יש כמה ישראלים אבל רוב השחקנים מעולם לא דרכו בישראל לדעתי, החוקים מאפשרים לכל מי שזכאי להיות אזרח המדינה לייצג אותה כך שכל היהודים יכולים לייצג את ישראל. מקווה שכך גם חוקי האולימפיאדה

      1. הדרך לדעתי, לתפיסתם שח ראשי הנבחרת, היא לייצר מודעות בזכות האמריקאים-ישראלים, מה שיביא לעניין ויותר ישראלים ישחקו. בשבת עברתי בספורטק, סתם חבורה של ישראלים חביבים שיחקו את המשחק

      2. רובם היו בישראל בטיול הנפלא שעשו להם לפני שנה וחצי. הם שיחקו קאץ' על החוף לפני הילטון ואיש לא ידע מי הם או מה הם עושים (הכל היה לפני הוורלד שהם הפתיעו נבו ובגיעו לחצי הגמר)

    2. החוקים במשחקים בינ"ל שונים מהחוקים מה-WBC ושם אתה חייב להיות אזרח כדי לשחק בנבחרת (ולא רק בעל זכאות כמו ב-WBC), מה שאומר שמדובר באיכות אחרת לחלוטין (בערך כמו ארה"ב בכדורסל במוקדמות לאליפות העולם).
      .
      לגבי הסיכוי להעפיל למשחקים האולימפיים – כדאי לכולם להנמיך ציפיות בנושא, מכיוון שיהיו בטורניר רק 6 נבחרות (כולל יפן המארחת). הסיכוי שלנו להתברג לשם משול לסיכוי להעפיל לשמינית גמר המונדיאל (רק למען ההבהרה – אוסטריה, שעלתה כמונו מהמוקדמות, הביסה אותנו בשנה שעברה בשני משחקים. המועמדות המובילות לעלות יהיו הולנד ואיטליה).

      1. זה נכון אבל לעלות למוקדמות האולימפיאדה יהיה הישג מצוין, ויש צ'אנס לסיים 5 מ-12 באליפות אירופה. באליפות העולם ההיא לא היינו כאלה רחוקים מההולנדים החזקים. עכשיו שהבנתי מה נדרש לאומפיאדה עצמה אין שום סיכוי שנעלה.

        1. יותר מזה, אפילו ניצחנו אותם בשלב המוקדם (אבל הפסדנו במשחק השני שהיתה מעלה אותנו לרבע הגמר). הבעיה היא שהסיכוי שאותם שחקנים (יותר נכון – שחקנים באותו קליבר) להופיע בטורניר זניח כמו אליפות אירופה שואף לאפס. אם "יעשו עלייה" יותר שחקנים, אז ביום נתון אפשר – אולי – לחלום על טוקיו (בגלל שמדובר במשחקים בודדים).

  2. יהיה ממש מבאס אם המטס יעבירו את ת'ור
    עוד יותר מבאס שפציעות הרסו סיכוי לפיצינג חלומי עם הארווי, דה גרום תור ומץ
    לא הייתי מעביר אותו

  3. העיקר שאמש היאנקיס ייבשו את הרדסוקס.
    אחרי שבוע לא נעים, דומינגו ג'רמן (2-13) ניצח ליאנקיס נשחק. הוא STRUCK OUT 9 ושיחק 6 אינינגס, והיאנקיס ניצחו בפנוויי 9-6. זה מה שחשוב לי ביותר!
    רומיין ודידי גרגוריוס חבטו הומרים נגד כריס סייל לנצחון חשוב.

  4. עוד עונה כשהדבר המרכזי הוא, מי תסלק את היאנקיז (ואם אפשר, רצוי שלא בוסטון). אה, קשים חיי אוהד מטס.
    מתקרבת השעה לאימוץ קבוצה לפלייאוף. לא מהבית שלנו. ובטח לא הדוג'רס. מהקאביז שבענו די. מהאמריקן ימ"ש? האינדיאנס, מתבקש, אבל לא בנוי לזה נפשית. האסטרוז בחירה קלה, קלה מדי. נו מי נשאר?
    בלית ברירה אלה יהיו הטווינס, או השכנים ממול, הברוארז, אם ייחלצו מבית המוות הקבוע. איזה עולב. קבוצות ממקומות של יותר דובי קוטב מאנשים.

    1. כאמור, המטס בראש הרשימה, למרות שעם ג'י אם כמו שיש להם, לך תדע. טורונטו גם מוכרת, למרות שאין לה הרבה מה להציע מעבר לסטרומן שכבר עזב. שמועות על סינסינטי – כשהפיצ'ר טאנר רוארק על הפרק, ועל מת'יו בויד של דטרויט. אולי אולי גם טוור באוור מהאינדיאנס במיקס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט