טים דאנקן חזר לספרס, והכל שוב עושה שכל / מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

טים דאנקן חזר לספרס, והכל שוב עושה שכל / מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

כשקראתי את המאמר הזה, שמבטא באופן נפלא את היחסים הנפלאים והסמי-פתולוגיים בין אוהד לבין קבוצתו ושחקניה האהובים, את הסימביוזה המוחלטת, לטוב ולרע, שבין האהדה לבין החיים שלנו, ואת האופן שבו היא לא תמיד נהירה לסובבים אותנו, הבנתי שאני צריך לעשות מעשה סמיילי ולתרגם אותו. תודה לשיה סרנו מהדרינגר. תהנו.

מאמר מקורי – https://www.theringer.com/nba/2019/7/23/20706928/tim-duncan-san-antonio-spurs-assistant-coach-gregg-popovich.

ה-FMVP (שלוש פעמים) חזר לסאן אנטוניו כעוזר המאמן החדש של גרג פופוביץ'. ככה זה צריך להיות.

לראשונה מזה למעלה משלוש שנים, יקום הכדורסל – או, אני מניח, לפחות יקום הכדורסל שלי – שוב עושה שכל. בגלל שטים דאנקן חזר. בגלל שטים דאנקן, לפי שמאס צ'ארניה, מצטרף לספרס כעוזר מאמן לעונה הקרובה. ותקשיבו, אני לא יודע טכנית מה בדיוק הוא יעשה, אבל זה בסדר גמור. בגלל ש"טים דאנקן בספרס" זה לא עניין טכני. זה עניין רוחני. זה עניין פילוסופי. זה עניין על-טבעי. זה איך שהדברים אמורים להיות. הנה מה ש"טים דאנקן בספרס" מהווה, ובבקשה תדעו, לפני שאתם קוראים, שבאופן בסיסי זה לגמרי מגוחך, אבל גם לגמרי נכון:

לפני שהתאומים שלנו נולדו ב-2007, אשתי, לאראמי, החליטה שהיא עומדת להניק אותם (הסיפור הזה בסוף ימצא את דרכו לטים דאנקן, אני מבטיח לכם). קראתי על זה, והבנתי שזה רעיון מצוין בגלל הרבה סיבות (ילדים יותר בריאים, אמא יותר בריאה, וכו'), אז הייתי ככה, "אחלה. זה רעיון מצוין. את בהחלט צריכה לעשות את זה. אחלה. אחלה. אחלה". אז זה מה שתכננו. הבנים היו אמורים להיוולד בסוף יולי, והאינסטנט-משפחה שלנו הייתה אמורה להיות מושלמת, והכל אמור היה להיות נפלא. ואז דברים השתבשו.

בגלל שהבנים היו תאומים, ובגלל שלאראמי היא זערורית (מטר ושישים), ובגלל סיבוכים מתמשכים ברחם, נדרש ניתוח קיסרי בלידה, חמישה שבועות לפני המועד המתוכנן. הרופאים אמרו לנו שלא רק שהבנים חייבים לבלות קצת זמן ביחידת הטיפול הנמרץ לפגים, אלא שגם יהיה קשה להניק אותם בגלל שלעתים קרובות חלב האם "מתעכב" בגלל הטראומה של הניתוח הקיסרי. ונחשו מה. הם צדקו לגמרי. הרופאים ידעו על מה הם מדברים.

למרות שניסתה ככל יכולתה, לאראמי פשוט לא הצליחה להפיק חלב אם. נפגשנו עם יועצת הנקה, ולאראמי ניסתה כל טיפ שיכלה למצוא באינטרנט לגבי הנקה, ודיברנו עם רופאים שונים, והיא השתמשה במשאבת חלב כל שעתיים כדי לגרום לחלב לצאת, ועדיין: שום דבר. באסה מוחלטת. זה היה מרפה ידיים. ואחרי כמה זמן יכולתי לראות שזה ממש מטריד אותה. (כל זה נשמע כאילו אני יותר בעל יותר חכם וחריף ממה שאני באמת. זה שאני יכול להגיד ש"יכולתי לראות שזה ממש מטריד אותה" זה למעשה שפשוט שמתי לב יום אחד שהיא בוכה, שאלתי אותה מה לא בסדר, ושמעתי אותה אומרת, 'אני עצובה שלא הצלחתי להניק'. בכל מקרה…)

יכולתי לראות שזה ממש מטריד אותה, אז ניסיתי לחשוב על איזו דרך לעודד אותה. חשבתי, וחשבתי, וחשבתי, ואז היה לי (או ככה הנחתי) רעיון מבריק. אחר צוהריים אחד חיכיתי שהיא תצא מהחדר שלה בבית החולים למספר דקות, וברגע שיצאה, קמתי, הלכתי ללוח המחיק הגדול על אחד הקירות בחדר, עליו האחיות היו כותבות כל מיני תזכורות, ורשמתי:

"כשנראה ששום דבר לא עוזר, אני הולך לראות את הסתת הולם בסלע, אולי מאה פעמים, ולא נראה שנוצר אפילו סדק. ועדיין, בפעם המאה ואחת, הסלע נחצה לשניים, ואני יודע שזו לא המהלומה האחרונה שחצתה את הסלע, אלא כל מה שנעשה קודם לכן" Jacob Riis

זה נקרא הקרדו של הסתת, והסיבה היחידה שידעתי על זה היא מכיוון שלפני שנים רבות זה הפך לסוג של הצהרת משימה עבור הספרס. (למעשה, זה כל כך מוטמע במיתולוגיה של הספרס, שהאתר הכי טוב של הספרס באינטרנט – pounding the rock – הוא לגמרי מחווה להצהרה הזו). זה היה הדבר הראשון שחשבתי עליו כשהגבתי לצרה שלאראמי חוותה בעניין ההנקה. זה פשוט עשה לי שכל. הבנתי, שכמו הסתת, היא תצטרך לנסות להניק מאה פעם בלי שתצא אפילו טיפה אחת, בידיעה שכשזה יקרה בסוף, זה לא יהיה בגלל הניסיון האחרון, אלא בגלל כל אלו שלפניו. ו… כשאני מקליד את זה עכשיו אני יכול לראות איזה רעיון טיפשי זה היה מצידי לחשוב שציטטה של הספרס תגרום לדברים להשתפר, אבל בזמנו חשבתי שזה ממש פיקח, וטוב וישים.

אז כתבתי את זה על הלוח, וישבתי וחיכיתי שהיא תחזור לחדר ותראה את זה ותקבל השראה ש… לא יודע. לא יודע למה ציפיתי. אולי חשבתי שהיא תקבל כל כך הרבה השראה שיווצר זרם בלתי פוסק של חלב, לא רק אצלה אלא גם אצלי ואצל כל מי במקרה יקלע לחדר באותו רגע. אבל זה לא מה שקרה. זה לגמרי לא מה שקרה.

במקום, היא נכנסה לחדר, נשכבה במיטה, הסתכלה למעלה, ראתה את הציטוט, ואז שאלה מה זה. הסברתי לה שזה המוטו של הספרס, ושנכון לאותו רגע הוא "סיפק" לקבוצה כבר שלוש אליפויות אז אולי זה יכול לעזור לה עם ההנקה. היא הגיבה משהו בנוסח הבא, 'זה לא כדורסל, והחזה שלי הוא לא גרג פופוביץ' וטים דאנקן. אנחנו מדברים על כך שאני אוכל להאכיל את הילדים שלנו'. וזה היה זה.

ואני לא מספר לכם את הסיפור הזה עכשיו בגלל שאני רוצה לומר לכם משהו עם סוף רע. למעשה, לא אכפת לי בכלל בנוגע לסוף. (אבל רק בשביל הרקורד, לסיפור יש סוף טוב. בעזרת כוח רצון ונחישות, לאראמי הצליחה לבסוף לגרום לגוף שלה להפיק חלב, והניקה את התאומים משך 15 חודשים ארוכים). אני מספר לכם את הסיפור הזה כדי לדבר על האפקט הכמו-גלקטי שיכול להיות לטים דאנקן לא רק על קבוצת כדורסל אלא גם על בערך כל אחד שאי פעם הריע לו.

טים דאנקן הוא, במקרה הגרוע, אחד משמונת שחקני הכדורסל הטובים ביותר בהיסטוריה של כל הדברים כולם. הוא פלנטה. הוא כוח. הנוכחות שלו לצידך משרה בטחון. טים דאנקן עובד כעוזר מאמן עבור הספרס לא הופכת אותם בין רגע ליותר טובים בכל הקשור ל-X ו-O, אבל בהחלט הופכת אותם ליותר טובים במובן נצחי, שבסופו של דבר יהפוך אותם ליותר טובים במובן של X ו-O. זה סוג הנוכחות שלו, וסוג האפקט שיש לו על כל דבר מסביבו. הוא היה כל כך מוכשר, באופן קוסמי ומובן מאליו, שהאמונה שאתה והוא "מיושרים" באיזושהי מידה, גורמת לך להרגיש שאתה יכול להשיג דברים שאולי לא יכולת להשיג אם זה לא היה המצב. טיפשי לחלוטין ככל שזה היה, ולא במקום ככל שזה אולי היה, אני באמת הרגשתי יותר בטוח בנוגע לכל מה שלאראמי ואני עברנו כשרשמתי את הציטטה על הלוח. אני חייב להניח שהרגשה דומה פועמת עכשיו בחזה של דז'ונטה מורי או בחזה של למרקוס אולדריג' או בחזה של דמאר דרוזן, כשהם יודעים שטים דאנקן, בתצורתו החדשה, יהיה שם איתם.

טים דאנקן חזר.

Let's fucking go

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. יפה מיקי. מהיום אתה יועץ הנקה של הופס. מי יונק מהעטינים של גראד דדלי? לברון?

    יהיה צחוקים בספסל של הספרס. דאנקן יעשה מה שעושה כל עוזר מאמן לא נראה לי שהוא יעשה בית זונות. הוא האדם האחרון שחשבתי שיגיע לאימון.

    בכלל מאמנים גבוהים הם די כשלונות סטטיסטית וכן יודע על פיל גקסון

    1. לי דווקא יש תחושה שבקי האמון תחליף את פופ עוד שנה-שנתיים, וטימי יהיה העוזר שלה, וככה להעביר את זה חלק מבחינת השחקנים. כי אם טימי מוכן להיות עוזר למאמנת, אז מי הם שיעזו לעשות צרות.

    1. הוא הווינר והמנהיג והחוסם הגדול ביותר בעמדה 4. אך הפאוור הגדול ביותר ביכולות הכדורסל הוא בארקלי שהיה קלעי גדול יותר משמעותית וריבאונדר גדול יותר באופן ברור כשהוא משחק בעמדה 4 עם גובה של עמדה 2 ולפחות חמישה עשר ס"מ נמוך מדאנקן.

      1. הבדל בין מקום ראשון לשני בעמדה:
        מאג׳יק>>איזיאה/סטף
        מייקל>>>>>>>>>>> קובי
        לברון>=>>בארקלי/מאלון/מקהייל
        ראסל=צ׳מברליין=קארים (עניין של העדפה. אולי שאק?)

        בקיצור, ההבדל הכי גדול הוא בsg, ואח"כ בpf. אליפות בעונה השנייה, אליפות בשלושה עשורים, ענק, שקט, רצחני. by faaaar המגן הכי טוב בעמדה. הביל ראסל המודרני. השחקן הכי אהוב עליי מחוץ לסלטיקס.

        1. ראשית, כאמור לעיל, כתבת לברון במקום דאנקן.
          שנית, דאנקן בהחלט לא בוודאות אחד לאחד הפאוור הגדול ביותר כי בארקלי היה פאוור אדיר בגובה של גארד וריבאונדר גגול מדאנקן אף שהיה נמוך באופן משמעותי ממנו וגם היה קלעי גדול יותר וחכם לא פחות. בגלל גובהו הנמוך לא היה יכול היה להיות מגן כדאנקן או גארנט.
          שלישית, הוא גם לא טוב משמעותית מגארנט שהוא קלעי לא פחות טוב וריבאונדר טוב יותר (בעונות השיא קלט 14-12 כ"ח למשחק) וחכם לא פחות ומוסר טוב יותר וחוטף טוב יותר ולא טוב יותר מגארנט בהגנה אם לא פחות טוב מגארנט שנבחר 9 פעמים לחמישיית ההגנה הראשונה ופעם אחת נבחר לשחקן ההגנה של העונה.
          רביעית, אם שמים את בירד כפאוור וכך דיחק בחמש עונותיו הראשונות, הוא הראשון. בלי בירד הדירוג אצלי הוא: בארקלי, דאנקן, גארנט, פטיט, הייס, קרל מלון, מקהייל, דה בושר (לא זוכר את ההמשך).
          לגבי רכזים, רבים שמים את אוסקאר רוברטסון כרכז השני בטיבו בכל הזמנים. אחריו אני ממקם את קוזי שהיה וירטואוז המסירה שעשה קסמים עם הכדור והמג'יק המקורי כעשרים שנים לפני מג'יק. אם שמים את וסט כרכז והוא היה ברוב הקריירה בעמדה זו, אז הוא הבא בתור בדירוג אצלי. אחריו אייזיאה, פרייזר וסטוק.

          1. לפני דה בושר בא ג'רי לוקאס והעשירי הוא קאנינגהאם אם שמים אותו כפ"פ ולא זוכר מי אני שם במקומו אם שמים את קאנינהאם בעמדה 3.

            1. *אחרי

          2. שכחתי את נוביצקי. אני אישית שם אותו שביעי, אך יש מצב גם בחמישייה ויש אנשי כדורסל המדרגים אותו שני. אני מעדיף על פניו שחקן ברמה גבוהה בשני צדי המגרש וריבאונדר טוב בהרבה ומוסר וחוטף וחוסם טוב יותר באופן ניכר, כמו גארנט למשל.

            1. את בארקלי אני מעדיף מכולם כפי שכתבתי. הוא היה פאוור אדיר בגובה של גארד וריבאונדר טוב בהרבה מנוביצקי עם יותר מ-15 ס"מ פחות ומוסר וחוטף טוב טוב יותר בבירור מנוביצקי, ובהתקפה אמנם הרבה פחות טוב מנוביצקי בקליעה מרחוק אך טוב משמעותית מנוביצקי בחצי מרחק ובאזור הסל.

        2. לא התייחסת לעמדה 3 שבה הדירוג הנוכחי שלי הוא: בירד, לברון, דוראנט, הבליצ'ק, בארי, קאנינגהאם, וורת'י (לא זוכר ההמשך).
          פיפן יכול להיות שווה חמישיית כל הזמנים ברמת המשחק שלו אך בגלל אותו פעם שבה בגד בערך הספורטיביות וברוח הספורט כשלא רצה להיכנס למשחק בגלל שפיל סימן תרגיל לקוקוץ' (שקלע את השלשה שניצחה את המשחק).

          לגבי עמדה 2: אחרי ג'ורדן אני מדרג את וסט שבדומה למייקל (ואמנם גם קובי היה כך) הצטיין בשני צדי המגרש וגם בדומה למייקל (וקובי לא היה כך) וסט הצטיין בכל סוגי הנתונים והיה משלושת הגארדים החוסמים הטובים ביותר יחד עם וייד וקובי והיה חוטף ברמה של מייקל (אמנם החלו לחשב רשמית חטיפות וחסימות מעונת הםרחשה שלו אך ישנם רישומים בלתי רשמיים שלהם גם אם לא לכל המשחקים ובנוסף בעונתו האחרונה יש לו 2.5 חט' למשחק כשקובי בדיאו לא התקרב לכך), והיה חכם ומוסר טוב משמעותית מקובי וגם וינר גדול.

          1. מסכים לגבי עמדה ³, יותר אוהב את בירד אבל אולי לברון עבר אותו .. לגבי חאכים, מקבל.. ולגבי דאנקן – כאילו אין התייחסות מצידך לאליפויות, לשני הmvp, ולזה שהוא פשוט… ניצח. כמדיו כך גם הוא – אפור, שחור, לבן. א.ש.ל

            1. אליפות הם תוצאה גם של הסגל מסביב ולדאנקן היה יותר מלגארנט עד הסלטיקס ומלבארקלי אחרי השנים בפילי כשהעסק בפילי עם הד"ר, מ' מלון, צ'יקס, בארקלי, בבובי ג'ונס התפרק מהר בגלל האגו של מלון ממה שהבנתי.

            2. *היא תוצאה

          2. לגבי עמדה 2 המשך הדירוג שלי הוא וייד, קובי ודרקסלר ואחריהם גרווין.
            וייד הוכיח שהוא יכול להנהיג קבוצה לאליפות והיה וינר גדול והיה חכם ומגוון ומוסר יותר מקובי ועם אחוזי קליעה מהשדה טובים יותר וחוטף טוב יותר בבירור וחוסם טוב בהרבה.

      2. בסנטר צריך להוסיף את החלום שלא הייתה נקודת חולשה במשחקו (חוץ משלשות שאז לא היו חשובות למשחק הפנים) והיה אף חוטף טוב יותר מלא מעט גארדים נהדרים וגם הוא היה גם מנהיג ווינר גדול. אצלי אישית הדירוג הוא: וילט, ראסל, כארים, החלום, שאק, מוזס מלון, ריד, האדמירל (את הבא לא זוכר ואולי זה בלאמי), וולטון שללא פציעות היה יכול להיות בחמישיית כל הזמנים וכשהיה בריא התמודד שווה בשווה עם כארים ואף יכול היה לגבור עליו כמו בעונת האליפות בפורטלנד).

  2. אחרי יום לא טוב שלי שווה מאוד להתנחם בעובדה שטימי חוזר למקום אליו נתן את כל כולו, והפעם כדי להמשיך את מורשתו אצל הצעירים

  3. מאמר נהדר ותרגום מצויין, אבל למה להשתמש בביטוי 'עושה שכל'?
    זה לא אתה, זה אני, יש לי משהו לא מוסבר נגד הביטוי הזה, שפושה באחרונה. זה תרגום, אני מניח, של making sense, אבל הוא גם לא נכון, ובעיקר לא נדרש. למילה sense יש כמה פירושים, והדומה מביניהם ל'שכל' בעברית הוא ממש לא מהמקובלים שבהם.
    אבל ניחא, אם לא היה בעברית ביטוי מתאים, הייתי חי עם זה. אבל מה רע במילה 'הגיוני'??
    .
    סליחה, הייתי חייב לשחרר את זה, הביטוי הזה הפך לדיבוק אצלי..

    1. תודה האווי (וזיו פנמה).
      .
      האמת שבהתחלה כתבתי הגיוני, אבל למיטב הבנתי זה גם לא מדויק לשונית (הגיוני נשמע לי יותר כמו
      Reasonable או rational
      וגם לא כל כך מסתדר עם המסר הכללי של הפוסט.
      אולי "מתקבל על הדעת" יכול להתאים כאן? למישהו יש רעיון נוסף?

      1. אני בסדר גמור עם עושה שכל. נכון שאי אפשר לעשות שכל, אבל ברגע שאתה קורא את זה, גם (אני מניח) אם אתה לא יודע אנגלית, אתה מבין למה הכוונה, וזה הדבר הכי חשוב בביטוי.

      2. לא יודע אם אתה עוד עוקב אחרי הפוסט הזה, אבל הלכתי לבדוק במילון אנגלי את הפירושים של המילה, אף אחד מהם לא קרוב להצביע על האיבר שאנחנו קוראים לו שכל, וגם לא לשימוש שלנו בו בשפה (כמו שכלתני וכדומה). בעיקר סביב חישה ותפישה כללית.
        .
        https://www.merriam-webster.com/dictionary/sense
        .
        לדעתי פעם מישהו תרגם ישירות את המשפט, כמו לתרגם את 'לעשות חיים' לto make a life, אולי בתור בדיחה, ואיכשהו זה תפס. אין לי הסבר אחר…
        .
        מתנצל על החפירה, אתה אדם טוב ולי יש הפרעה (נוספת)

        1. היות שגם אני קצת משוגע, גם אותי הסוגיה ממשיכה להעסיק, לפיכך להלן תגובתי הלא מלומדת:
          .
          א. תפיסת השכל כאיבר, שעלתה גם אצל מוריה, אינה מבוססת – האיבר שאתם מתייחסים אליו הוא מח, והוא אכן האיבר שאליו משוייך השכל, אבל הוא לא השכל עצמו. לכן לא ניתן להשתמש בביטוי עשה מח.
          .
          ב. גם באנגלית, הביטוי makes sense הוא בעל משמעות שונה מזו של sense לבדו. בעמוד שהפנתה אליו שתי הפרשנויות של makes sense הן:
          agreement with or satisfaction
          – off such power
          this decision makes sense
          וגם
          : a logical, sensible, or practical thing, act, or way of doing
          Saving money for the future makes sense.
          .
          עכשיו השאלה היא איזו מהן, אם בכלל, מתאימה להקשר הנוכחי.
          .
          הראשונה אומרת משהו כמו – דאנקן חזר לספרס והעולם שוב מוסכם עלי או העולם שוב משביע רצון. שניהם לדעתי בעייתיים – המוסכם פשוט נשמע נורא בעברית ומשביע רצון נשמע לי אישי מדי.
          .
          השניה אומרת משהו כמו הגיוני או מעשי. את הגיוני כבר פסלתי, כאמור, מאחר וכל כולו של הטור הוא לא הגיוני אלא להפך, ומעשי גם לא מתאים כאן לדעתי, בערך מאותם טעמים – הרי באופן מעשי לא ברור מה יעשה שם, לא ברור שהוא טוב בזה, והקבוצה הסתדרה בלעדיו שלוש שנים.
          .
          ג. אפשר לגשת לעניין מהכוון ההפוך – להשליך לפח את התרגום המבוסס על המילים עצמן ולתרגם לאור המשמעות בלבד. במצב זה, משוחרר מכבלי המילים ושמח לבב, הייתי בוחר ב"והעולם חזר למסלולו", או "והכל שוב מסתדר", אבל כמתרגם טירון חשבתי שעוד מוקדם מדי לחופש אמנותי מוחלט שכזה.

          ד. מה אני מנסה לומר כאן? שהרתעותך מהתרגום שנבחר, מובנת ומוצדקת ככל שתהא, עדיין אינה פותרת את הבעיה, והיא שטרם הצלחנו למצוא תרגום הולם לביטוי, משהו שגם משקף את המשמעות וגם בעל זיקה למילים עצמן.

          1. אני לא מתכוון לחלוק על הטיעונים שלך כמובן, אין לי שום יומרה כזו, כך שאני נאלץ לחזור למישור הרגשי. הביטוי הזה פשוט צורם לי ברמה הפיזית, לא פחות. אני חושב שהוא נשמע רע בעברית, אבל זה כמובן סובייקטיבי.
            .
            זהו, שחררתי. מתחייב שלא להציק לבא בתור שישתמש בביטוי הזה באתר, בוא נקווה שגם אעמוד בהתחייבות

  4. ענק מיקי, נהדר, כתיבתך כרב אומן ידועה לנו. טוב שלא פסחה עינך על סיפור נפלא ומלמד שכזה,
    עכשיו אני מצטער שלא הספקתי לקרוא את סמיילי ואחרים שמתרגמים.
    דנקן תמיד היה לדעתי מאחורי הקלעים בספרס מאז שפרש לכן הם תמיד בטופ.
    עכשיו בכלל כמאמן (הרי פופ יתן לו לנהל חופשי לעיתים רבות), וכאדם צנוע חכם וטוב לב יתן לדעתי חיזוק מצוין לסאן אנטוניו.
    תודה

  5. גם אחלה תגובות ממה שהספקתי לקרוא עידו שמעון יואל זיו שחר הוואי שמייפים תאתר. לצערי לא מספיק לקרוא כתבות שלמות

  6. נהדר מיקי תרגום מעולה
    מצטרף להארווי לאסוף: עושה שכל נשמע לי כמו עוד ביטוי לא אותנטי שמשתמשים בו הרבה לאחרונה: זה מרגיש (לי כמו וכו׳)
    וחוץ מזה כל הכבוד על היוזמה

  7. נחמד מאוד. ואיזה חדשות טובות לספרס. חיזוק רציני לתיאוריית "הספרס בטופ" שלי העונה.
    תודה רבה מאנו!

  8. גם אני חשבתי בהתחלה שזה סיפור אישי של מיקי ולא תרגום, ולא הבנתי למה הווי לאסוף מודה לו על התרגום (משהו בעריכת הכותרת לעומת הכותרת בתרגומים של סמיילי, שגורם לחשוב שמיקי רק מפנה למאמר, ואז מספר סיפור אישי).
    אז אחלה תרגום למאמר מעולה.
    תודה רבה

  9. מצויין. טימי הוא הרבה מעבר לשחקן כדורסל.
    הוא אדם שהנהיג קבוצה ויצר תלכיד טוב הרבה יותר בסך חלקיו (ניתן לחלק את הקרדיט לפופ או ביופורד, אבל היום כמה שנים לארח פרישתו, אפשר להבין את תרומתו האמיתית).
    לא סתם משווים אותו לביל ראסל, שהיו לו את אותן התכונות (ולמעלה מזה).

    הנקודה הזאת, היא הנקודה החשובה ביותר שטימי מביא איתו לקריירת האימון החדשה שלו. זה לא איזה מוב או חסימה שהוא ילמד את הילדים, זה לשחק כמו הספרס של 2014, להתאושש בתבוסות כמו זאת של 2013 , להוציא אליפות מקבוצה כה בינונית כמו זאת של 99 או לנצח קבוצה טובה ממך ב- 2005.

    הייתי רוצה לראות את בקי מחליפה את פופ. הבחורה לא תיקח שבויים. היא תביא את הנאסטינסס (אולי החיסרון הגדול ביותר של טימי) והיא וטימי ישלימו זה את זו.

    ובעניין לעניין באותו עניין. ביופרד פורש מתפקיד ה- GM. זאת ידיעה שמעט מאד אנשים שמו לב אליה. הוא יהפוך לענייני כלום ושום דבר או כפי שקוראים לזה באמריקאית CEO לתקשורת וטלוויזיה.
    2 החדשות הללו מסמלות יותר את השינוי של הספרס ומקרבות את היום שבו פופ יפרוש, ואולי אפילו מוקדם מהצפוי.

    1. בעניין ביופורד ופופ – לדעתי זו לא בהכרח המסקנה המתחייבת מהשינוי. אם פופ היה מתכנן פרישה דווקא היה הגיון רב בכך שביופורד ישאר בתפקידו כדי לבצע את השינוי באופן הדרגתי. אז אם כבר, נראה לי שזו אינדיקציה לכך שפופ יסיים לפחות את שלוש השנים שחתם עליהן לאחרונה.
      .
      בנוסף – ה-gm החדש מדווח לביופורד. אז אני מניח שהוא לא יצטרך לעבור דרך ביופורד כדי לדבר עם פופ, אבל לא נראה לי שהארגון כמו הספרס מעיפים כל כך מהר. בטח יעזור למחליפו ויהיה שם לתת עצה טובה לכל אנשי האירגון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט