5 שחקנים צעירים ורוקיס שיכולים לעלות על כל הציפיות בעונה הקרובה/ רותם אלרן

בעונה החולפת ראינו התפתחות גדולה לאורך העונה של פסקל סיאקם, שהוכרז כשחקן המשתפר של העונה לאחר עונה חלומית עבורו בראפטורס, כשהוא משחק לצידו של הסופרסטאר קוואי לנארד ומהווה חלק משמעותי בקבוצה שזכתה באליפות.

בכתבה זו אני ארכיב חמישייה (לפי עמדות) שבה בכל עמדה יהיה שחקן שונה שאני חושב שיחווה פריצה משמעותית בעונה הבאה או יזרח בניגוד לרוב הציפיות, ואפרט מדוע אני חושב כך.

פוינט גארד

קובי וויט (שיקגו) – הרכז ממכללת צפון קרוליינה הוא שחקן נהדר עם פוטנציאל גדול לפחות כמו רעמת השיער המפוארת שלו. הוא נבחר במקום השביעי ע"י שיקגו וצפוי להיות שחקן משמעותי ברוטציה בעונה זו. וויט הוא רכז לא סטנדרטי, שכן הוא עשה הסבה לעמדה משחקן כנף, תפקיד אותו שיחק בתיכונים. למרות שהוא משחק בעמדה זרה לו, הוא שחקן מעולה עם ניהול משחק מצוין שלא רואים במספרים (4.1 אסיסטים למשחק בעונתו היחידה במכללות) ויכולת קליעה טובה, גם אם לא מצוינת כפי שמצופה מרכז בן ימינו (35% לשלוש במכללה). בנוסף לכך, הוא גם יכול לעשות הגנה טובה עקב הזריזות שלו וגובהו (1.95 מ').

בעונה הקרובה בשיקגו, הוא אמור להיות שחקן רוטציה משמעותי, או אפילו שחקן חמישייה (עדיף על כריס דאן, עדיף לתת לו הזדמנות להתפתח על פני תומאס סאטורנסקי). אם ישחק דקות משמעותיות, יוכל לתרום כ-16 נקודות למשחק באחוזים טובים ו-6 אסיסטים, יחד עם הגנה טובה שתהיה חשובה בקו אחורי עם זאק לאבין, שהגנתו חלשה.

אני מאמין שהוא יעלה על הציפיות ממנו ויוכיח לכולם שהוא ווינר גדול שיכול לעשות את השינוי בשיקגו הצעירה.

שוטינג גארד

ניקיל אלכסנדר ווקר (ניו אורלינס) – הרוקי השני ברשימה הוא גם השחקן השני, והלא הוא בן דודו של שאי גילגוס אלכסנדר מהת'אנדר, ניקיל אלכסנדר ווקר ממכללת וירג'יניה טק. ווקר הוא גארד גבוה וארוך (1.96 מ' עם מוטת ידיים של 2.06 מ') שישחק בעונה הקרובה בפליקנס יחד עם זאיון וויליאמסון. ווקר הוא שחקן הגנה טוב ובנוסף לכך גם אתלטי, כך שזה עוזר לו להגן על גארדים גבוהים ממנו ואפילו פורוורדים בשל השילוב הקטלני של מוטת ידיים ואתלטיות. ווקר הוא קלעי מצוין מטווח השלשה ויש לו יכולת סקורינג טובה מאוד, והוא יהווה פקטור משמעותי מהספסל של הפליקנס.

כבר בליגת הקיץ הוא הראה יכולת קליעה טובה, וחשוב מכך, ניהול משחק מצוין כשבליגת הקיץ בלאס וגאס קלע 24.3 נקודות יחד עם 6 אסיסטים למשחק, כשהוא מראה שיתוף פעולה מבטיח בפיק נ' רול עם הסנטר הצעיר ג'קסון הייז.

אני מאמין שיעלה על הציפיות משום שלמרות שהיה "רק" בחירה 17, הוא שחקן עם קליעה, הגנה, אורך וניהול משחק, והקומבינציה הזאת יוצרת שחקן מסוכן שמאיים להתפוצץ כל רגע ולהמטיר 30 נקודות מול הקבוצה שלך.

סמול פורוורד

ג'סטיס ווינסלו (מיאמי) – ווינסלו הוא שחקן כנף צעיר מאוד (יחגוג 24 רק במרץ וזוהי העונה החמישית שלו) עם הגנה מצוינת וקליעה טובה מרחוק, גם אם לא מהקו (37.5% לשלוש בעונה החולפת, רק 62.8% מהקו). ווינסלו יוכל להיות שחקן מפתח במיאמי בגלל שיש לו ניהול מצוין לפורוורד וראיית משחק מיוחדת מאוד עקב כך שברוב העונה החולפת שיחק רכז בהיעדרו של הרכז הפותח גוראן דראגיץ', והשתלט על העמדה יפה מאוד עם 4.2 אסיסטים למשחק.

 

אני מאמין שווינסלו יחווה פריצה בעונה הבאה בגלל הגעתו של הכוכב ג'ימי באטלר למיאמי. באטלר הוא אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה וצמד הגנתי שלו ושל ווינסלו יעבוד טוב מאוד אם ישחקו יחדיו. אם ישחקו יחדיו, באטלר יפתח בעמדת השוטינג גארד ו-ווינסלו בסמול פורוורד, וזהו שילוב מצוין שכן באטלר מנהל משחק טוב לסקנד גארד והוא יוכל למצוא את חבריו לקבוצה כשיהיו פנויים, ואותו הדבר נכון גם לגבי ווינסלו, שבמקרה הצורך יוכל לרכז, וכך הוא ישחק בעמדת הרכז, כשטיילר הירו בסקנד גארד ובאטלר בכנף. יש הרבה וריאציות וזה יוכל להיות מעניין לראות כיצד מיאמי תשחק בעונה הבאה.

פאוור פורוורד

סקו דומבויה (דטרויט) – הפרוספקט המבטיח שהגיע היישר מלימוז' הצרפתית. דומבויה הוא קומבו פורוורד ארוך וחזק, עם גוף טוב לשתי העמדות (כעת מתאים לתפקד כסמול פורוורד עוד יותר לאחר שהשיל כמה קילוגרמים טובים ממשקלו). דומבויה הוא שחקן שאני חש שיתאים מאוד למאמנו החדש דווין קייסי, שיוכל לפתח אותו ולהוסיף אלמנטים חדשים למשחקו.

דומבויה מאוד מתאים למשחק המודרני: הוא מהיר, יש לו קליעה טובה, הוא ארוך (2.06, מוטת ידיים 2.11), הוא מגן טוב והוא מאוד אתלטי. אישית, הוא מזכיר לי בתפקידו על המגרש את סרג' איבקה – שחקן גבוה שיכול לקחת ריבאונד, לקלוע ולרוץ את הפרקט, בנוסף להגנה טובה על כל העמדות.

דומבויה יתאים לפיסטונס ויוכל ללמוד מבלייק גריפין שמאחוריו ישחק כמחליף (או בעמדת הסמול פורוורד) איך לנהל משחק ואיך לשחק נכון, ואני מאמין שזה יוכל לעבוד בשל כך שיוכל להוות גיבוי הגנתי לגריפין ולהשלים אותו בצד ההתקפי.

סנטר

בם אדוביו (מיאמי) – הסנטר שיפתח את עונתו השלישית בליגה הוא שחקן הגנה מצוין ושחקן יעיל במהלכי פיק נ' רול. הוא יוכל לתרום למיאמי רבות בעונה הקרובה לאחר שהסנטר חסן וויטסייד עבר לפורטלנד, וכעת יוכל לפנות דקות רבות לאדוביו ולמאיירס לנארד המצוין שהגיע במקומו ויכול לשחק כסטרץ' 4.

אדוביו הוא שחקן שמאוד מתאים למנטליות של הקבוצה הקשוחה במיאמי, שאוהבת לעשות הגנה חזקה ולהיות מודעת לאיפה כל שחקן נמצא 24/7. בצד ההתקפי תיווצר מעט בעיה, אך עם מנהלי משחק מצוינים כווינסלו וג'ימי באטלר, הם יוכלו להריץ מהלכי פיק נ' רול רבים ולבצע זאת ביעילות עם אדוביו החזק והאתלטי.

אני מאמין שיעלה על הציפיות בשל עזיבת וויטסייד והגעה של מנהל משחק נוסף שיוכל להזינו בכדורים, כך שאני מאמין שיהיה שחקן של 12 נקודות ו-10 ריבאונדים בקבוצה שתנצח 49-55 פעמים בעונה הקרובה.

אז זהו, זה הכל להיום. אם יש לכם רעיונות לשחקנים נוספים שיכולים לתרום יותר ולחוות שיפור משמעותי, מוזמנים לספר בתגובות עליהם ואולי אכתוב כתבת המשך מכמה שחקנים שיצויינו בתגובות.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. תודה רותם, אני חושב שמוקדם מדי לדעת על הרוקיס מה הם יהיו… קובי ווייט לדוג נפל לקבוצה די בעייתית, זאק לוין יכול לקחת את המשחקים עליו ואנחנו לא נראה את ההתקדמות של וויט. לגבי מיאמי זה מדהים איך שג'ימי באטלר הגיע הם הפכו ישר לקבוצת פליאוף רלוונטית, ולא מעט מדברים על שיפור של השחקנים סביבו. לדעתי מיאמי תהיה משוכה קשה לכל קבוצה שרצה לאליפות

  2. תודה רבה רותם, אחלה פוסט.
    .
    כריס לברט, בהנחה שהחלים, ואם יסתדר עם קיירי, יכול לעשות אחלה עונה בנטס נטולי דוראנט.
    .
    מישהו מהספרס – דז'ונטה שחוזר, לוני בעונה שניה או אפילו סמניץ' שביופורד אמר שצפוי לקבל דקות השנה (וקיבל שבת בבסיס מפופ על זה…) – לפחות אחד מהם יפרוץ השנה.
    .
    דרוזן, עם 27-6-6, בחצי השני של העונה במדי שרלוט…
    😉

      1. האמת שזו הייתה בדיחה, והספרס בדרך כלל לא משנים את הרוסטר באמצע השנה, אבל הסתקרנתי, אז יאללה –
        אנחנו מקבלים את מילס ברידג'ס, SF צעיר ומבטיח, ואת PJ וושינגטון, PF צעיר ומבטיח, ואת מרווין וויליאמס, PF מבוגר ולא מבטיח בשביל לאזן את המשכורות.
        הטרייד עובר ב-ESPN
        http://www.espn.com/nba/tradeMachine?tradeId=y5hrxdha
        .
        מה שרלוט מקבלים? קו אחורי מוצלח ודינמי של דרוזן עם רוזייר שיכול להביא קצת קהל לאולם ואולי אפילו לעשות פלייאוף במזרח.
        מה אנחנו מקבלים? צעירים מבטיחים שמסתדרים עם הטיימליין של הצעירים שלנו ובתפקידים שאין לנו בהם צעירים, וגם משחררים את הדקות של דרוזן עבור הצעירים שלנו והחדשים שמגיעים. אפשר לעשות פלייאוף, ובעיקר יש בסיס טוב לעתיד.
        .
        בקיצור, זה לא יקרה אבל אני הייתי עושה זאת בשמחה.

            1. בוסטון כקבוצה פשוט לא צריכה אותו כי יש לנו הר של שחקנים בתפקיד שלו. הוא סקורר וצריך להשתלב בקבוצות שצריכות שחקנים כמוהו.
              אני לא נכנס עכשיו להתאמות שכר וכיוב אבל אוקלהומה והפליקנס לדעתי עושות איתו פלייאוף.
              לאוקלהומה הייתי שולח אותו עבור אי אילו בחירות דראפט (ויש להם המון!) + שרודר + רוברסון שפופ בטח יאהב.
              לפליקנס הייתי שולח אותו בעבור לונזו והארט ומי שזה לא יהיה שישווה את המשכורות.

            2. כן, פרסטי השיג את כל בחירות הדראפט שלו בשביל לקחת שחקנים שלא יקחו אותו לשומקום ויפריעו לו לריבילד כמו דרוזן… אולי שיבזבז חצי מהבחירות כדי להשיג את דרוזן וחצי כדי להשיג את לאורי?

    1. רק מייקל גו'רדן יסכים לקחת את דרוזן, כי הוא ה- GOAT של הבעלים בליגה הזאת (אבל הפוך).
      לספרס יש יופי של שלד לרוץ איתו קדימה: 6 שחקנים מצוינים שצריכים מקסימום דקות על המגש: ווייט, מוריי, לוני, קלדון ג'ונסון, לוקה סמניץ' ויענקלה פולטי (עדיין ילד וסנטרים מתבגרים מאוחר).
      רוב הרשימה הזאת יכלה להרכיב טור שלם עם אותה כותרת מלמעלה, כי ב- 2022 כל אחד יהיה שחקן של דאבל פיגורס ויותר (אם רק יתנו להם לשחק)
      הבעיה שגנרל פופ מילא את הסגל עם כל מיני קארולים, קמינגהמים ופונדקסרים, שהם פשוט "פילרים". לצעירים לא יהיו דקות והם לא יוכלו לפרוץ.
      + למרקוס, דרוזן וגאי שלא מספיק טובים לעבור סיבוב ולא יהיו פה עוד שנתיים.
      תזכרו שבחירת הדראפט הכי טובה של הספרס (וויט) ב- 5 השנים האחרונות נולדה מתוך אילוץ (והתחילה בשלל הפסדים)
      אם אני הייתי ה- GM של הספרס, הייתי מחפש שחקנים לעמדות ה- C ולעמדת ה- SF./ PF )
      אם נעזוב לרגע את הבדיחה: טרייד עם שארלוט הייתי מביא את פי ג'יי וושינגטון + קודי זלר. לא גיים צ'נג'ר, אבל חוסך כסף, מפנה זמן מגרש לצעירים בקו האחורי + פוטנציאל.

  3. רותם אני הייתי מפריד בין רוקיס שלדעתך יכולים לפרוץ בעונתם הראשונה
    לבין שחקני שנה שלישית ומעלה שהם מה שמוגדר מועמדים לשחקן המשתפר
    פשוט הם לא יושבים על אותה קטגוריה
    אחלה כתבה
    בהצלחה

      1. גם אני חושב ככה.
        לדעתי הפתעת וגניבת העונה תהייה אדוארדס של הסלטיקס. אם הוא יקבל את ההזדמנויות שלו הוא בהחלט יכול להפתיע אבל סביר שלא ישחק הרבה כמו חלק גדול מהרוקים שנבחרו על ידי קבוצות שאין להם יומרות להגיע לפליאוף.

        1. אין לסלטיקס יומרות לפלייאוף???
          אולי גם רוברט ויליאמס יפרוץ ויתחיל לגלות את מה שטמון בו.
          בכל מקרה כדי להצליח צריך שכל שחקן ימצה את יכולתו וטאטום ובראון יחזרו לתלם וישחקו ברמה הטובה ביותר שהם יכולים לשחק בה.

          1. וואלה
            איך הבנת לא נכון?
            הוא לא יקבל את הזמן שרוקי בקבוצה בלי יומרות לפליאוף מקבל בגלל שהסלטיקס יהיו בפליאוף ויסתמכו יותר על החמישיות הראשונה ואולי השניה. אדוארדס כרגע בשלישית ולא יראה הרבה דקות אלא עם יהיו חס וחלילה הרבה פציעות.
            לגבי וויליאמס, אין לו קליעה מרחוק אבל הוא מגן טוב ואתלט שיודע לסיים טוב ליד הטבעת. מקווה שיקבל יותר דקות אבל רק אם ישתפר.

        2. אני דווקא הולך על שני סלטיקים אחרים שלדעתי יפרצו, או יפרצו מחדש השנה.
          הראשון הוא הטיים לורד – רוברט וויליאמס – שהולך להראות לכולם שיש לו מקום בליגה הזאת. גם אם לא יהיה כוכב אני אשמח לקבל ממנו גבוה סולידי עם הגנה עילאית (שזה תכלס מה שצריך ממנו בסלטיקס).
          השני הוא, טפו-טפו-טפו-מלח-מים-רק-תשאר-לי-בריא, גורדון הייוורד שבלי קיירי בסביבה יראה לכולם שהוא חזר לעצמו אחרי שהספידו אותו אינספור פעמים. הוא כנראה כבר לא יהיה שחקן של 30 מליון לשנה אבל אני אשמח לקבל ממנו 15 5 ו5 עם מהלכים גדולים בסוף המשחק כשלילדים רועדות הביצים. בסוף העונה הקודמת כבר ראינו ניצוצות וההימור שלי הוא שבלי קיירי הוא יראה את זה באופן די קבוע העונה.

          הלוואי שקרסן גם יפרוץ – יש לו סיטואציה חלומית כשחוץ מקמבה עמדת הרכז די נטושה (וונאמייקר…) , כשסטיבנס ישחק הרבה עם סמארט והייוורד כמובילי כדור.

  4. ג'סטיס ווינסלו… אשרי מי שעוד מאמין. לא חושב שנשארו.
    ווינסלו נחשב הגניבה של הדראפט, החלקה לא צפויה למטה, ומתנה שפט ריילי קיבל. הציפיות ממנו היו לכוכב שינהיג את מיאמי, בעמדה הכי חשובה שיש (באיזשהו מקום היו ציפיות דומות מסטנלי ג'ונסון של דטרויט, שחוץ מקצת רוח במשחק אחד בפלייאוף, פשוט נמחק).
    היו לו מספיק הזדמנויות עד היום לפרוץ, מיאמי היא לא קבוצה של win-now, הרבה שחקנים נעדרו, שום דבר לא הפריע לו להראות את היכולות הגנוזות שכביכול טמונות בו. חושש שפשוט אין.

  5. טור טוב מאד, רותם. מחמאה גדולה לצעיר כמוך המתמצא כה טוב בשחקני מכללות צעירים.
    אני מקווה מאד שקובי ווייט באמת יתעלה. היו לו כמה מקרים בצפון קרולינה שהוא התנהג כמו עארס מצוי אבל אני מקווה שתחת מאמנו בשיקגו, הוא ילמד מהר. אני כבר לא העייתי שם את ווינסלו בין 'הצעירים'.הוא כבר שחקן די משופשף. זה שהוא יתעלה העונה זה כבר סיפור אחר. בם? גם אני מאמין שהוא יתפתח לשחקן פרונט מצויין ואולי תהיה לנו הזדמנות להיווכח בכך כבר באליפות העולם.

  6. נפלא רותם. אני שמח שהכנסת את ווינסלו ואדביו במיאמי כאוהד של הקבוצה, אני מאמין ששניהם יתנו עונה טובה, במיוחד אדביו שירוויח מהעדרו של וויטסייד. ווינסלו ובאטלר יכול להפוך לצמד מסוכן מאוד בכנפיים. לא יודע כמה דקות אלכסנדר-ווקר וקובי וויט (שלא לגמרי רכז טהור ולכן יכול להתנגש עם לאבין) יקבלו בעונה הקרובה, אבל דומבויה מועמד מעניין גם הוא.

  7. מי שרוצה הימורים של היי ריסק – היי ריוורד, שילך על הבאים:
    מרקל פולץ – או המשך ההתאיינות או פריצה באורלנדו עם מימוש פוטנציאל מאוחר
    טאקו פול ובול בול , מאמין שלפחות אחד מהם ישתלב תוך שנה שנתיים ויהיה משמעותי
    מייקל פורטר ג'וניור, שיהיה בהצלחה
    בטחחו היותר ארוך הייתי עוקב גם אחרי הסרבי של גולדן סטייט, סמיאגיץ' (או בדומה לזה), נראה מה יהיה איתו

  8. https://nypost.com/2019/08/06/lebron-james-rips-ncaa-over-new-rich-paul-rule/?utm_medium=SocialFlow&utm_campaign=SocialFlow&utm_source=NYPTwitter&fbclid=IwAR2U04csVG0ELjcGO28ItZgoC1ENhxR5uAsKP36d-OOxA3thxzYHx6m4Zo8
    אדם סילבר היקר,כנס למקלט,
    מנהל התאגיד ,הפלול # 1,
    הולך להכנס בך🤩🤩🤩
    שיוווווו שיפרוש כבר הבולבוס המהלך,אני מבטיח לחגוג ביום זה,
    אתן לנורטון נוגרה

    1. זו חתיכת ידיעה וחתיכת מלחמת עולם…
      ה-NBA של אדם סילבר מוציא חוק חדש, שכוון ספציפית נגד בנאדם אחד, וימנע בתכלס מריצ' פול לייצג בוגרי מכללות. כי אין לו תואר ראשון, כמו התנאי החדש שהכניסו…
      The Rich Paul Rule
      חחחחח…. שחורים נגד יהודים, סיבוב 1….

      1. שיתנקנק ריץ'פול,הוא מנייק לא קטן,
        ומשמש עלה זית וכלי שרת לכיסוי הפלול,
        הוא חלק מהתאגיד,
        מתאים לי,
        אדם סילבר הפך לאויב התאגיד,באופן רשמי,
        איזה עונה הולכת להיות

  9. גרף השיפור של ווינסלו מאוד מרשים. בעונת הרוקי שלו מנחם נכנס בו המון ("אנטי התקפה" אם אני לא טועה), בעוד היום הוא כבר מהווה איום מרחוק ומסוגל לקלוע כמעט מכל טווח. זה בנוסף ליכולת הגנתית טובה שתמיד הייתה שם. יכול בקלות לתת עונה של 15-5-5, לדעתי, כמנהל משחק ושומר ברמה גבוהה.

    אדבאיו היה מצוין מהרגע הראשון, רק בלי מספרים גרנדיוזים. עכשיו כשהוא בלי ווייטסייד אני מאמין שגם המספרים יגיעו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט