דיון למוצ"ש: האם בן סימונס שווה 'מקס' אפילו עם ג'אמפ שוט? / מנחם לס

 

זאת השאלה ששאל אותנו – חברי ה-:INSIDER" של ה-NBA – תום הברסת'רו.

ההשקעה של הסיקסרס היא מקסימלית בצעיר בן 22. המשכורת של סימונס תקפוץ מ-8.1 מיליון העונה ל-29.3 מיליון לעונת 2020-21, ואז היא תעלה בהדרגה עד 38.6 מיליון ב-2024-25.

האם זו השקעה  גדולה מדי ומסוכנת מדי?

תשובתו של תום הברסת'רו?

"ABSOLUTELY NOT!", הוא עונה לעצמו.

"הוא סופר-סטאר. הוא אחד בדורו. כשגודל אצלך שחקן כזה אתה עושה הכל שהוא יהיה אתך לפחות חצי מהקריירה שלו. זה שחקן שמגיע פעם בעשר שנים. חטוף אותו ותיפרח איתו!"

מה דעתך?

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 105 תגובות

  1. נכון לעכשיו הוא לא שווה את הכסף!
    ברגע שיתחיל לקלוע מ 3 הסיפור אולי ישתנה.
    עם הוא לא פיתח קליעה מ 3 עד עכשיו אז סביר שגם לא יפתח. זה עקב אכילס שלו ובגלל זה החוזה שקיבל מוגזם ביותר.

      1. לוקח את דוראנט בלי אכילס, אפילו בלי רגל 10 פעמים לפני שאני נוגע בסימונס, קליעה וגובה לא נפגעים באכילס ולשניהם לדוראנט יש את זה בצורה אבסלוטלית, יוכל להפוך לגרסה של נוביצקי הצעיר בקלות גם ללא אכילס.

  2. גם אריק גורדון פרש מנבחרת ארצות הברית

    Houston Rockets guard Eric Gordon has withdrawn from Team USA training camp and FIBA World Cup this summer, sources tell @TheAthleticNBA @Stadium.

  3. האם אוון טרנר שווה חוזה מקסימום?
    כי זה בערך אותו שחקן.
    אני יותר מחזיק מטרנר, שיש לו טיפונת יותר קליעה, ויותר חוכמת משחק, והוא משחק פחות לרוחב.
    רק שטרנר לא מגיע עם בלון הייפ ענקי מלפני שהגיע לליגה ועד עכשיו.
    הוא שחקן בינוני מינוס נודד בליגה.
    גם סימונס יהיה כזה לבסוף, כשכל האוויר ייצא מהבלון, רק שבשנים הראשונות הוא יעשה את הנדודים שלו עם מטען של כמעט 40 מיליון.

    1. טרנר נבחר מקום שני בדראפט, אז לא כמו של סימונס, אבל גם הוא הגיע עם הייפ – אגב, גם הוא נבחר ע"י פילי

  4. אז מה יצא לפילדלפיה מה"תהליך"? לא הרבה ולדעתי הם לא יראו אליפות גם בהמשך. אם מסתכלים על הקבוצות שזכו באליפות בשני העשורים האחרונים, הן מתחלקות לאלו של לברון, דנקן ושאקיל- היחידים שנבחרו ראשונים בדראפט ולאלו שבהן המנהיג והשחקן הטוב ביותר נבחר נמוך יותר מהמקום החמישי. לאונרד, קרי, נוביצקי, קווין גארנט, קובי, וויד (הוא היה המנהיג, לא שאקיל). קשה מאד לזהות את אותו שחקן שיפציע מהדראפט ויהפוך לזה שיוביל את הקבוצה לארץ המובטחת. אף אחד מהשחקנים שפילדלפיה בחרה לא היה מורם מעם ובחירה חד משמעית כמו שלושת הראשונים. ההרגשה שלי כשאני מסתכל על אוסף השחקנים שהם בחרו במהלך ה"תהליך" ולאיזו קבוצה הם שיכים היום היא של ביזבוז עצום. כמו אדם שביום בהיר זכה בסכום עצום בלוטו ודלוד דנים אחר כך הוכרז פושט רגל.

    1. פילדלפיה כבר שנתיים רצוף מעל 50 נצחונות , משהו שקרה אני חושב פעם אחת ב 20 השנה שלפני.
      פילדלפיה מיצבה את עצמה כקונטנדרית ומועמדת לאליפות לפחות ב 5 השנים הקרובות.
      100 אחוז הגעה למקום שהם רצו להגיע לפני שהתחילו את הפרוסס.

      והגיעו לשם למרות שאדם סילבר ובראיין קולנג'לו ניסו לעשות הכל כדי להרוס את זה.
      זה רק מראה איזה גאון סאם הינקי ומה שהא עשה.
      3 חצי שנים היו גרועים באמצע העשור ביד פאקינד דיל.
      קליפרס ומינסוטה ועוד הרבה קבוצות היו גרועות במשך שנים בגלל שהיה להם בעלים והנהלה חושך.
      אז מה עדיף להיות גרוע כי אין לך מושג מה אתה עושה או להיות גרוע בחלק מתכנית מסודרת שעבדה 100 אחוז?

      לאוהדי פילדלפיה שעברו את שנות התשעים האיומות לא מזיז הזעם הקדוש שלכם.

      1. תזכיר לי מי השחקנים בהרכב הנוכחי שנבחרו על ידי הינקי (בלי ציניות). להפסיד כל אחד יכול, לבחור טוב בדראפט, לא.

        1. זה מראה שאין לך מושג מה הינקי עשה או רצה לעשות.
          המטרה הייתה לקבל כמה שיותר בחירות דראפט גבוהות כי הדראפט זה משהו לא צפוי ולא ידוע אז צריך ישהיה כמה שיותר אפשרויות לפגוע נכון.
          כמובן שאתה לא מזכיר את כל הטריידים המבריקים שהוא עשה.
          איך אתה חושב פילי השיגו את ג'ימי באטלר? כי שלחו תמורת את קובינגטון שהיה שחקן שלא נבחר בדראפט שאף אחד לא רצה והינקי גילה אותו , וסאריץ' שאותו הינקי קיבל בטרייד יחד עם בחירת סיבוב ראשון תמורת אלפריד פייטון ויש עוד הרבה דברים כאלה שהינקי עשה .

      2. +1
        בדיוק מה שאני אומר שנים. יש בנבא קבוצות שעושות טנק אגרסיבי בכוונה או פחות בכוונה כבר שנים ולא מתקדמות. פילי התקדמו ללא ספק. אורלנדו פיניקס הניקס לייקרס מיניסוטה הבולס ההוקס והנטס שנראו כמו כלום שנים ולא מצליחות להתרומם חצי עשור היו מתחלפות איתם עכשיו וככה גם קבוצות מיד-לוול קבועות כמו הפייסרס, דנבר ואפילו פורטלנד. גם אני לא חושב שסימונס שווה מקס וקרוב לזה אבל במציאות של הליגה היום ועם ההייפ סביבו (צודק האשך) הוא יקבל מקס מהרבה קבוצות ולכן ברור ששווה לפילי להחתים אותו ואולי אחכ להטריד אותו לפרסטי תמורת x בחירות דראפט…

  5. אם לסבתא היו גלגלים, לאוסטרלי אין קליעה ולא תהיה לו אם קארוסו היה אתלט על גם הוא היה שווה מקס, צריך להתייחס למה שקורה עכשיו ולא להניח מצב היפותטי.
    .
    האם שחקן שהוא לא אתלט על אלא אתלט טוב, ללא קליעה או יכולת זריקה בעמדת הרכז שווה מקס? התשובה היא ממש לא!!! טריפל דאבל מול ברוקלין ושארלוט בעונה הסדירה גם לונזו איר בול יכול לעשות, בפלייאוף מול הגנות אמיתיות הוא לא קיים.
    .

    אפס יכולת התקפית במשחק עומד, 0 יכולת בלי כדור, חושב שהוא סטאר ואפאתי לחלוטין, החוזה שלו זה תעודת הפטירה של פילי!!!

  6. כל עוד הוא נחשב שחקן מוביל, מה האופציות שהיו להם? הוא הרי לא היה חותם על פחות ממקס. יכלו אולי לא להאריך לו כבר עכשיו את החוזה, עם כל הסיכונים הכרוכים בכך

  7. לבן סימונס מגיע המשכורת שלו כי יש מישהו שמוכן לשלם לו.
    בדיוק כמו שלכל השכירים שמגיבים פה מגיע כי גם להם יש איזה מישהו שמוכן לשלם להם.

    1. יפה שאתה מתחכם, אתה שמח שהקבוצה החתימה אותו על החוזה הזה? ועוד הייתה להם שנה לתת לו להראות איזשהי התקדמות בקליעה ובשילוב עם אמביד בשלבים הגבוהים של הפלייאוף.

      1. בוודאי שאני שמח, במיוחד שאין שום אלטרנטיבה .
        בן סימונס למרות השטויות פה היה מקבל חוזה מקס כמעט בעל קבוצה .
        בן סימונס הוא בן 23 עם שנתיים נסיון ,פעמיים חצי גמר המזרח.
        הוא ישתפר בצורה משמעותית, הפריים שלו יהיה בגיל 26-27

        1. לא היה מקבל חוזה מקס ב80% מקבוצות הליגה (ומזל שיש סאנס ניקס אורלנדו…) אני לא יודע מאיפה אתה מביא את זה,בן סימונס בן 23 הגיע לחצי גמר המזפח (היה השנה בדיוק 4 קבוצות במזרח טובות הפלא ופלא הודח לאחת מהם כל קבוצה שהייתה במערב מ8 הגדולות הייתה מגיע לחצי גמר במזפח בקלות.
          .
          עזוב שאתה לא מציין שלידו שלושה אולסטארים אתה מבין והוא אופציה רביעית בהתקפה, ועדיין הפסידו לקוואי (שאר הצוות המסייע לא הגיע הם החמיצו קליעות חופשיות בסיטונאות, אין קשר להגנה הלא קיימת של פילי.
          .
          במה הוא ישתפר בדיוק אין ולא תהיה לו קליעה, אין לו מכניקה למען השם אפילו שאקיל זרק יותר שלושות ממנו. הילד לא זורק יותר מ2 מטר מהסל.

  8. זו שאלה מצוינת ובאמת שיהיה קשה לענות עליה אני חושב שיש לה כמה חלקים
    1 האלטרנטיבה – האם פילי הייתה יכולה להביא עם הכסף הזה מישהו אחר שיתאים לקבוצה (או בניסוח אחר האם ישנו רכז בכיר בשוק שיהיה פנוי בשנה הבאה ויש להם אפשרות ריאלית להביא אותו? לדעתי לא)
    2 יכולת הקליעה – באופן כללי האם בכלל אפשר לשפר קליעה? ומה קורה עם הקליעה של סימונס? לפי יכולות זריקות העונשין שלו המצב לא מי יודע כמה. בהנחה שהוא לא יעבור את ה30% מהשלוש ואין לו יכולות קליעה כאשר מתרחקים טיפה מהסל (מניח שגם משם הוא יישאר על איזור ה35%) אז המצב לא מי יודע כמה.
    3 בריאות – הוא לא שיחק את עונת הרוקי אבל החמיץ רק 3 משחקים ב2 העונות בהם שיחק וזה מעולה
    4 שאלת האופי – כמובן שהיכולת לענות על זה מאוד מוגבלת אבל וואלה מה אכפת לי לרשום. כמו האשכוס גם אני סבור שמדובר בשמוק מהסוג הגרוע ביותר – כמה שניתן לשפוט מהטלוויזיה נראה שיאניס למשל תחרותי בקטע הכי טוב – הוא מאוד מאוד רוצה, וייקח על עצמו אחריות עד כמה שניתן. עם כל הנפיחות של לברון – ברור שיש לו על מה להיות נפוח. אבל סימונס נראה נפוח בלי הישג אחד לרפואה עדיין וזה לא עושה רושם כמשהו שהולך להשתנות וזה לא מתכון טוב בשביל בנאדם שצריך לעבוד על החסרונות שלו.
    .
    לדעתי מקס הוא לא שווה אלא יותר בכיוון ה20-24 מ' לשנה. מצד שני בפילי רואים אותו מתאמן ואני מניח שהשלשות שם דווקא נכנסות (מעניין שאותו הסיפור היה לליאור אליהו – אני יודע ממקור ראשון שהבנאדם היה דופק צ'אקות באימונים אבל היה לו בעיה מנטלית עם זריקה מהשלוש) מקווה בשבילם שהם לא סוגרים את העתיד שלהם בסיבוב השני עם ההחתמה הזו.

    1. חגי גם למרקל פולץ קלע באימון, סיפורים לתקשורת עורכים קליעות שהוא מכניס פעם ב10 זריקות ומראים שהוא צולף ברצף, ושאקיל אוניל הכל שמועות, אפס יכולת קליעה באימון וגם לא במשחק. מה אתה חושב שבאימון הוא סטפן קרי ופתאום מגיע המשחק ולא מסוגל לזרוק מיותר משני מטר, נגר נשאר נגר.
      .
      מי שעוסק במניות יודע שצריך למכור בזמן לצערי בפילי אין את זה ופעם אחר פעם הם נופלים, החוזה שלו זה תעודת הפטירה של המועדון פילי, חבל שהם לא אחד מהשכנים בבניין של מנחם היה מקבל דירה מהר יותר.

      1. אז בעצם הם עובדים על עצמם? – הם רואים אותו מחטיא ומחטיא באימונים אבל אז הולכים לקלטת היילייטס ומאמינים לה?

      2. מוכרים לאוהדים ציפיות , מעלים ערך של שחקן כדי להצדיק החתמה טיפשית (כמו במקרה הזה) ,מנסים לעלות לשחקן את הביטחון בפן המנטלי. רק תראה את הסיפורים על פולץ לפני החזרה מפציעה שהוא זרק 100 אלף גמפשוס, והקלטת שלו שהוא קובר את הזריקות בזו אחר זו חחחחחחחחחחח, הסיפורים של החברים על איך הוא קולע באימונים (גם על שאקיל….
        .
        ועכשיו יש את עניין האופי 170 מליון למי שהוא עצלן ואפאטי וחושב שהוא סלק מה הוא צריך להתאמץ, רק תראה מה קרה עם החוזה של וויגנס.

        1. אם לא הייתי פוחד שתתעצבן עלי (לולא דמסתפינא כמו שאומרים) אז הייתי אומר שחווית החיים שלך לפחות מאיך שאתה מדבר כאן, היא קרובה לדטרמיניזם בצורה קיצונית. היות ואני פוחד אז לא אומר זאת.

    2. אני יכול להעיד על הסיפור של ליאור. היה מדהים לראות אותו תופר שלשות לפני המשחק, ומחטיא דאנק פנוי במשחק עצמו. מוזר מאוד מה שהלך שם

    1. גיא אז אם לא הייתי יכול לשאול אותך הייתי מבין שאין לך ספק לגבי הקליעה שלו או לחלופין שהוא שווה מקס גם במצב הנוכחי.
      .
      היות ואני יכול לשאול אותך אז איך אתה מתייחס לנקודות הללו?

      1. התשובה למעשה מחולקת ל-4:
        האם סימונס שווה מקס במצב הנוכחי?
        ו –
        האם המצב הנוכחי ימשיך (סימונס לא זורק מבחוץ בכלל)?
        אם הוא יזרוק מה-3, כמה הוא יזרוק?
        מה יהיו האחוזים של סימונס במידה וכן יזרוק מה-3?
        .
        נתחיל בשאלה א'-
        סימונס סיים 2 עונות. יש לו PER 20 בקריירה הקצרה שלו. הוא מנהל ממשחק ברמה גבוהה מאוד. הוא מגן לא רע בכלל. ולא רק שהוא לא קולע מ-3, הוא אפילו לא מהווה איום.
        האם הוא שווה מקס עם נתונים כאלו?
        לטעמי, כן. בקבוצה עם ריווח, גם ללא האיום מבחוץ הוא יכול לעשות "יאניס". אולי קצת פחות טוב מהמקור, אבל טוב מספיק בשביל להיות חלק מקבוצה חזקה מאוד.
        .
        הסיבה לנחרצות לתשובה המקורית שלי, היא שאני חושב שהחל מהעונה הבאה הוא יתחיל לאיים גם מבחוץ.
        בשביל לשדרג משמעותית את משחקו, הוא לא צריך להפוך לקרי. מספיק שיזרוק פעם עד פעמיים במשחק מה-3,
        ומספיק שאת אותם פעם – פעמיים הוא יקלע באחוז בינוני מינוס (33.3%+),
        ואז הגנות היריבות יצטרכו לקחת אותו רצת יותר ברצינות. אחרי פעם או פעמיים שהוא יעניש קבוצות שינסו לעשות לו "לברון" (כאשר לברון במופגן נתן לו להיות חופשי לגמרי על קו השלוש),
        התופעה כבר לא תחזור, והחיים שלו (ושל חבריו לקבוצה) יהיו קלים בהרבה.
        .
        מה סיכוי של סימונס להצליח לקלוע 33.3% מהשלוש (2 ניסיונות למשחק לפחות)?
        בעונה שעברה היו 94 שחקנים (לפחות 20 משחקים) עם 1.5+ ניסיונות מ-3, ב- 33%+
        אם מחפשים דוגמה לשחקן שהתחיל את הקריירה בלי קליעה מבחוץ, ולאט לאט הוסיף איום מה-3 למשחקו,
        אז דמרה קארול הוא דוגמה נהדרת. ב-2 העונות הראשונות שלו (71 משחקים בעונה הראשונה, 12 בעונה השנייה) הוא זרק מהשלוש 6 פעמים, וקלע 0.
        בעונתו ה-3 (24 משחקים) הוא כבר זרק 19 פעמים מהם קלע 7.
        מעונתו ה-4, הקליעה מה-3 הפכה לחלק מהארסנל ההתקפי שלו –
        יש לו 36% מהשלוש הקריירה, 3.3 ניסיונות במשחק.
        .
        מהיכן הביטחון שהוא יתחיל לזרוק?
        קודם כל, יש את התשובה המתבקשת –
        יש לו כל אינטרס להוסיף את הממד הזה למשחקו.
        מעבר לכך, יש את השמועות שרצות בתקשורת (לי יצא לראות ראיון עם האריס, שם הוא מספר שבמשחקי אחד על אחד ביניהם, סימונס התחיל לזרוק, ולקלוע, מה-3).

        1. אפשר להתווכח על כל סעיף אבל זה יהיה די מיותר כי באמת קשה לחזות לאן זה יתפתח (אבל אם כבר – אני מהמר שהוא לא יגיע לאן שיאניס נמצא היום – אפילו לא קרוב) אבל לדעתי על עצם הספק הזה הוא צריך לקבל פחות ממקס'.

        2. סימונס לא מדגדג או ידגדג את יאניס. יאניס מפלצת אתלטית ב3 דרגות ממנו גבוה יותר חזק יותר ארוך יותר. לסימונס אין אתלטיות ברמה הזאת הוא אתלט בינוני ואין לו נתונים פיזיים דל יאניס וגם לא יהיה לו. הוא יהיה mvp בחלום

        3. חחח גיא אתה מאמין לשטויות האלו זה כמו שפולץ צולף תכף יצאו סרטוני וידאו שלו קולע שלשות מול האוויר 😂😂😂😂 ככה קל למכור לך?

          1. אלא אוהדים של פיניקס אלא שרצו להביא את וול לתת מקס לגרין ולפול, בוא נגיד שעתה כלכלית לא הייתי מבקש מהם.

        4. גיא לעשות יאניס ״ קצת פחות טוב מהמקור״ למה לא הרבה פחות טוב מהמקור, יאניס אתלט על סימונס לא יחי ההבדל הקטן, יאניס יכול לקחת כל שחקן באחד על אחד ולהטביע עליו מחייב שמירה כפולה חצי מהשומרים בליגה נותנים לסימונס מטר והוא גמור.
          נגד לברון ויאניס שום שומר לא יכול להתמודד עם האתלטיות (פריקים של הטבע) שגם בלי קליעה הם טופ 5 בעולם, סימונס אפילו לא קרוב.
          .
          גיא האוסטרלי ללא מכניקת קליעה כל הקטע להשוות את קארול הוא ניסיון שגוי. בסוף אין לו איום במשחק עומד הוא לא אפקטיבי עם הכדור או בלעדיו (הילד לא יודע להריץ פיקאנדרול), יש לו אופי אפאתי והוא חושב שהוא אולסטאר, לקלוע כאופציה רביעית שאף אחד לא נותן לו שמירה , נקודות במשחקים מול ברוקלין גם לונזו בול יודע.
          .
          לגבי השמועות הם בדיוק שמועות תקרא מה רשמו על פולץ עונה שעברה,תראה את הסרטונים…

  9. סימונס עם קליעה בודאי ששווה מקס.
    אבל אין לו קליעה וגם לא תהיה . . .
    אז היה לי מאוד כואב בארנק לתת לו חוזה כזה גדול, מעדיף בהרבה את קונלי (צעיר)

  10. סימונס עם קליעה סבירה מחצי מרחק שווה גם 250 מיליון. הוא לא צריך קליעה ברמת דוראנט קרי הארדן. גם דרוזן זה סבבה. עם שלשות אפילו יותר. הבעיה שזה לא יהיה והוא יהיה מוגבל. אין לו מכניקת זריקה לשים סלים משם בקלאץ בלחץ מאני טיים תחת ששמירה בפלייאוף. קודם נראה אם יקלע מול האוויר מול הניקס מטווחים כאלו

    1. ברור שאם קליעה סבירה הוא שווה סופר מקס, הבעיה שזה לא המצב, אם ליאניס היה את הקליעה של דוראנט הוא היה G.O.A.T , ואם לי היה את הגוף של לברון הייתי משחק בNBA.
      .
      מזכיר לי את הסיפורים על אם לסבתא היו גלגלים

  11. ברוך, מחכים לשמוע איך אתה מסביר את זה שקורבר לא הגיע לזרועות התאגיד, הרי הבעלים של הסאנס עובד בשביל התאגיד וכולם סיכמו את זה ביניהם, לא?

  12. א. הוא קצת עצור
    ב. לא נראה שהוא אפילו מנסה לעבוד על ה 3
    לא הייתי נותן לו מקס כי אם ההימור עליו לא מצליח תקעת את הקבוצה לכמה שנים.
    אם לא הייתי אוהד פילדלפיה הייתי מוסיף חיוך

  13. איזו שאלה בטח ששווה
    כל קבוצה היתה מתה ש סימונס יהיה אצלה
    הבחור בן 22 עם שתי עונות בשרוול ופוטנציאל בשמים
    אם הוא נבחר לאחת משלושת חמישיות העונה המשכורת שלו גדלה ממקס

    מעניין למה לא מדברים על גאמל מורי שקיבל מקס ……

    1. בניגוד לבעלים של מילווקי, הבעלים של דנבר עושה מה שצריך כדי לשמור על הכוכבים שהוא השיג בדראפט. אני חושב
      שכרגע מייפל קארי לא שווה מקס אבל בניגוד לוויגינס יש סיכוי לא רע שהוא יהיה שווה אותו עוד שנתיים

  14. היצע וביקוש:
    מבחינת כדורסל נטו – לא נראה שהבחור יתחיל לקלוע ג'אמפשוטים, כך שעם כל התנועה המגניבה/עילאית שלו, לא שווה מקס.
    מבחינה מסחרית זה קצת יותר מסובך כי הור שווה הרבה בחסויות וכו' (יש לו סטאר קואליטי).
    השאלה אם באמת מישהו אחר היה נותן לו מקס'. לי קשה לי לראות מי… ולכן, בסופו של יום, לא שווה מקס. אני הולך עם חגי. 18-20 בשנה

  15. יש לי תחושת דה ז'ה וו קשה.
    אולי באמת עדיף לחזור לספקולציה הזוי או קופי פייסט מסוג שונה.

  16. טעות היתה לתת מקס לשחקן ללא קליעה
    אבל הוא הייפ, אז במקרה הכי גרוע עושים טרייד.
    אגב, טרייד על כריס פול יתאים, הוא מנהל משחק שזה מה שפילי צריכים

  17. הרבה זבי חוטם בצאט

    אוהבים פה ללכלך על פילי וסימונס
    מה יש להם לעשות בחיים
    כל החתמה של פילי היא לא טובה ..

    לאוהדי פילדלפיה שעברו את שנות התשעים האיומות לא מזיז הזעם הקדוש שלכם

    גילוי נאות
    אוהד פילי משנות השמונים
    ראיתי את פילי בגדולתה ..חי
    ואחרי שנות סבל רבות
    הכל שווה הבנתם את זה זבי חוטם

  18. אני חושב שהשאלה אם שחקן שווה מקס קשורה ביכולת שלו להיות הGO-TO-GUY של הקבוצה במצבים המכריעים.
    מעבר למספרים היפים בכל קטגוריה, צריך ברגעי הקלאץ' להיות שחקן שמסוגל לקלוע במצבים של אחד על אחד.
    במצבת השחקנים שיש בפילי ועם הקליעה של סימונס, אמביד הוא השחקן הזה עבורם וזאת בערך הקבוצה היחידה שGO-TO-GUY שלה הוא סנטר
    בכל קבוצה אחרת ישימו את הכדור המכריע אצל גארד או פורוורד שיכול להוריד את הכדור לרצפה.
    אני מניח שזה שפילי נתנו לסימונס מקס זאת הבעת אמון ביכולת שלו להיות אחד כזה….

  19. ברור שהוא שווה מקס'. נו בריינר.
    סימונס שחקן אדיר ונדיר, עם סט יכולות מהרמה הגבוהה ביותר, אול-אראונד יוצא מהכלל וגם הגנה נהדרת. ובגובה 2.08?! זה בכלל חיה נדירה מאוד, גם ב-NBA.
    יש שאלה אחת מאוד פשוטה, האמת:
    האם תהיה לו קליעה מבחוץ? האם סימונס יכול להוות איום מבחוץ?
    כן?
    הוויכוח יסתיים, והשמיים הם הגבול. פוינט גארד "נטו", על 2.08? אין דבר כזה. תחשבו מג'יק, בערך. זה הכיוון.
    לא?
    וזה לצערי מה שאני חושב שיקרה, זה לא מקרי שסימונס פשוט לא מנסה מ-3, והאחוזם שלו בלונג-2 הם קוריוז –
    סימונס ייקח את הטאלנט שלו, ויעבור לשחק 3, SF, עם האקס-םקטור של בסקטבול IQ גבוה וניהול משחק משם.
    הכברתי על זה לפני כמה ימים, כולל מספרים (יכול להעלות שוב), הם ממש תאומים סיאמיים, סימונס אפילו יותר טוב –
    סקוטי פיפן.
    מה צריך? מאמן יותר טוב וקבלת החלטה. סימונס ב-1 או סימונס ב-3.

    1. טוב, אז בהמשך – מעתיק תגובה מלפני כמה ימים:

      סקוטי פיפן.
      ממוצע קריירה: 16 נק', 6.4 ריבאונד, 5.2 אסיסט. (סימונס: 16.9, 8.8, 7.7)
      ממוצע PER של 18.6 (סימונס 20). אפקטיב – 50 (סימונס 56). טרו שוטינג – 54 (סימונס 57).
      2.03, מגן-על, היסטורי, יכול לשמור עמדות 1-3 לפחות.
      ידיים ארוכות, 2 חטיפות בממוצע (סימונס 1.6), ו-0.8 בלוק (זהה).
      IQ כדורסל גבוה מאוד, לא אנוכי, לא בול-הוג, USG של 20 וקצת (סימונס: 22).
      אחראי, 2.8 איבודים למשחק, יחס אסיסט-איבודים 1.85 (סימונס: 3.5, יחס 2.2).
      קלע 3 לא טוב, 32%. (סימונס: אין נתונים…)
      קלע לונג-2 ממש לא טוב, 25% (סימונס: על גבול הקוריוז, לא קולע בתכלס) [יש לציין שהנתונים לגבי פיפן קיימים רק מעונת 2000].
      .
      פיפן: 6 טבעות אליפות, HOF, האיש שבלעדיו מייקל ג'ורדן לא ניצח אף *סדרת* פלייאוף, האיש *שאחרי פרישת ג'ורדן שמר קבוצה של 57 נצחונות על 55 ומשך עד לגמר הקונפרנס*.
      SF מגדולי המשחק – אחרי לברון, לארי ודוראנט, שזה לגעת בשכינה, וזהו בערך.
      .
      סימונס לא יהיה פיפן ככל הנראה, הלוואי. אבל אלה היכולות, וזה התפקיד.

      1. תשמע כתבת פה שטות מדהימה- (ואני לא מדבר על זה שאתה חושב שיש דימיון בין סימונס לפיפן). האחוזים של פיפן בלונג 2 הם ממש לא 25%. האחוזים של הלונג 2 מסך כלל הזריקות שפיפן לקח הם 25%. האחוזים שלו מהטווח הזה הם 41%. וזה מתייחס לשנים האחרונות שלו, מן הסתם לפני כן האחוזים שלו היו טובים יותר. אבל אתה סוכן בורות שמחזיק מסימונס, מה הסיכוי שתדע לקרוא סט' פשוטות..
        מעבר כמובן להשוואות בין הניינטיז וההגנות הקשוחות וקצב המשחק האיטי לדור שלנו, שאין שום דימיון

        1. ובכלל השימוש המוגזם בסטט צריך כבר לעבור מהעולם. לפי הסטטיסטיקה אנדרו וויגינס הוא שחקן התקפה יותר טוב מסקוטי פיפן- קולע יותר, קולע טוב יותר לשלוש ולא רחוק ממנו באפ'. אבל כל מי שגם אשכרה צופה במשחקים של מינסוטה ולא רק מסתכל על מספרים, יודע שאנדרו וויגינס הוא שחקן פח. ומי שצפה בשיקאגו בניינטיז יודע שפיפן שחקן ענק ואף שורה סטטיסטית לא תשנה את זה
          או כפי שנאמר יש שקרים, שקרים ארורים וסטטיסטיקה

          1. וואלה, התחלפו לי שתי עמודות – אחוז הקלעה, והאחוז מסך הקליעות. בסדר. תתקן אותי.
            רק מה אתה קופץ ומקלל? "שטות מדהימה"? מה שטות – אלה מספרים. על מי אתה מתנפח, ג'ון בראון? שתי עמודות עם כמעט אותה כותרת, זה הכל. שטוף את הפה, חבוב.

            1. עכשיו אני רואה את ההמשך שלך. "סוכן בורות"? קנית את הביטוי באי-ביי? מי אתה, הסמכות התורנית העליונה לכדורסל ובכלל?
              "אתה סוכן בורות שמחזיק מסימונס" – יפה! בכך גילית שאתה מגיע, *מלכתחילה*, כדי לתקוף את סימונס. כי כל אחד אחר שיגיד משהו חיובי כלפיו, ייחשד כ"סוכן בורות". זאת אומרת, "ג'ון בראון" הוא לא אובייקטיבי, לא "מומחה", ולא נעליים. הוא עוד הייטר שסימן מטרה מראש. הנה הערווה שלך ברבים. שטוף את הפה, רצוי פעם שניה.

  20. הרמאות הגדולה בבן סימונס, היא לא מה שאין לו (קליעה) אלא במה שכאילו יש לו (כל השאר). הוא ארוך אבל לא בצורה פריקית, הוא שחקן פוסט אפ בינוני לכל היותר והוא לא אתלט חריג במיוחד, ואין לו שום מוב התקפי יוצא דופן . לאורי וגרין עצרו אותו בפוסט בלי שום בעייה. לנפח מספרים מול קבוצות חלשות זה סבבה, אבל להביא נצחונות בפלייאוף מול קבוצות טובות זה ממש לא מספיק.
    התקרה שלו היא דריימונד גרין. האם שווה לשלם לדונקי מקס או קרוב לזה? לרוב הקבוצות לא. לגולדן סטייט למשל ייתכן שכן- וכאן הבעייה הנוספת של סימונס, הוא לא מתאים לקבוצה שיש בה שחקן פוסט אפ דומיננטי ולא מרווחת את המגרש בצורה יוצאת דופן
    אבל האם סימונס יהיה בכלל דריי? כאן האופי כנראה ישחק תפקיד, וסימונס יותר קרוב לסיים וויגינס מאשר דריימונד

    1. ההשוואה למשל ליאניס טיפשית להפליא- הוא לא קרוב אליו בפיזיות ובאתלטיות, והוא קצר ממנו בידים. ההשוואה ללברון גם טיפשית- הוא שחקן פוסט אפ בינוני ביותר. ולכן להגיד 'גם × קלעי בינוני וזה לא מפריע לו להיות כוכב' זה פשוט לא רציני- גם בלי נכות הקליעה הוא לא סופרסטאר

      1. הוא גם הכי רחוק ממנו במנטליות.
        יאניס אפס דיבורים וחזק במעשים.
        בעל דרייב עצום להשתפר ולהתקדם.
        סימונס הפוך – נולד עם כפית זהב בפה,בטוח שהכל מגיע לו מעצם היותו, לא אכפתי וחסר תשוקה, לא עושה דבר כדי להשתפר כי הרי הוא "מושלם".

    2. מסכים עם הכל, אבל לא הייתי משווה את סימונס לגרין.
      גרין נעלה עליו בהמון תחומים, הוא מנהיג, יש לו דרייב מטורף, הוא ווינר, הוא חכם הרבה יותר, וגם פעם ידע לקלוע.
      סימונס אפאטי ובלון מלא באוויר.

      1. אתה צודק, וכפי שגם אמרתי הוא כנראה יגמור כמו וויגינס. אבל אם הוא ישנה את האופי שלו אני חושב שהוא מסוגל להיות כמוהו, כמובן מינוס הקליעה

  21. בקבוצה שבה טוביאס האריס מקבל 170 גם בן סימונס רצה… לפי דעתי זה עניין של לסדר את האגואים בקבוצה. כמובן שהשאלה שווה או לא שווה לא תלויה רק בכדורסל כיוון שאנחנו פה בליגה בלי תקרה קשיחה.

  22. זה הימור הימור יכול ללכת לכל צד .
    בשורה התחתונה אני עם גיא גם אם ההימור לא מצליח הרי שבהרכבים שונים אפשר יהיה להפיק ממנו גם ללא הקליעה .

  23. כרגע הדיבור על סימונס הוא בגדר פוטנציאל שלא מומש ומקווים בווישפול שיתממש…האם הוא צנהל משחק מבריק שהקבוצה פורחת תחתיו ויוצר שלם שגדול מסכום חלקיו? האם הוא שחקן פוסט מעולה? האם הוא אתלט על? האם הוא שחקן הגנה שאין כמוהו? שום דבר מזה עוד לא קרה

  24. יש המון התעסקות (מוצדקת בחלקה) סביב השאלה מה סימונס לא עושה.
    אם בוחרים להתמקד במה שהוא כן עושה, מקבלים שחקן שבשנתיים הראשונות שלו ב-NBA קולע 16.4 נק' למשחק ב-55.4% אפקטיבי נהדרים,
    וזה לצד 8.5 ריבאונדים ו-7.9 אסיסטים (3.5 איבודים. ו-USG של 22.2%).
    מדובר על שחקן 2.08 שמסוגל לשמור על עמדות 1 – 4, מסוגל להוביל כדור, מסוגל לנהל משחק.
    .
    נשאל שאלה פשוטה –
    כמה שחקנים בתולדות הליגה סיימו עונה עם 15, 7, 7 ו-52% אפקטיבי (האחוז הממוצע בליגה בקרוב)?
    .
    התשובה היא שיש 8 שחקנים שסיימו עונה עם הממוצעים הנ"ל (ובבקשה לא לבלבל את המוח על "ניט פיקינג". הורדתי את הממוצעים, ובחרתי ב-4 הקטגוריות המשמעותיות).
    לברון (7 פעמים), מג'יק (6 פעמים), ווילט (פעמיים), בירד, ג'ורדן, יוקיץ', הארדן, וסימונס (פעמיים. הוא רק שנתיים בליגה).
    .
    נמשיך ונשאל –
    מי מאותם 8 עשה זאת באחת מהשנתיים הראשונות שלו בליגה?
    .
    התשובה היא "סימונס".
    .
    כאשר לרגע בוחרים להסיר את משקפי ההייטר, ומתבוננים על הנתונים כמו שהם. על מה שהוא עשה בשנתיים. על התפוקה שלו בפלייאוף (דומה מאוד לתפוקתו בעונה הרגילה, בדגש משמעותי על כך שהוא שומר על אחוזי הקליעה הגבוהים), על העובדה שבשנתיים הראשונות שלו ב-NBA הוא משחק בקבוצת צמרת בה הוא אחד מ-2 הכוכבים הגדולים של הקבוצה, ובכל אחת מהשנתיים קבוצתו משחקת היטב בפלייאוף.
    אז התשובה נהיית ברורה.
    ברור שהוא שווה מקס.
    .
    האם הכל דבש? ברור שלא. יש לו הרבה יותר מדי "העלמויות". יש משהו פסיבי במשחקו כאשר מוציאים אותו מאזור הנוחות שלו.
    אבל רבאק, הוא רק שנתיים בליגה!
    מישהו זוכר מה קרי עשה אחרי שנתיים בליגה? מה לברון עשה? מה דוראנט עשה?
    (דוראנט ולברון כבר היו סקוררים אדירים בעונתם השנייה. אבל אף אחד מהם עדיין לא שיחק בשלב הזה של הקריירה בפלייאוף. קרי פרץ רק בעונתו ה-4 בליגה)
    .
    כל ההתעסקות בזריקה מה-3?
    זה בגלל שזה מציק בעין לראות מישהו שמתפקד בעמדת מנהל המשחק, ומסרב אפילו לנסות ולזרוק מה-3.
    .
    השורה התחתונה –
    לי יש את התחושה שהולך להיות תענוג גדול, לשלוף את הפוסט הנ"ל מהארכיון, עת יגיע קיץ 2020 . . .

    1. גיא זה בדיוק שקר של אחוז אפקטיבי שאתה משתמש בו כדי להוכיח טענה , מה היה האחוז האפקטיבי של לברון אם לא היה זורק בכלל מ2 מטר ומעלה מהסל אלא מסיים רק באזור הטבעת? והיה אופציה רביעית בהתקפה (אני מהמר שקרוב ל70, אותו דבר דוראנט)… תראה בבקשה את השוט צרט שלו ותמצא לי שחקן ועוד גארד בהיסטוריה המודרנית שיש לו בחירת זריקות כזאת.
      .
      תציג לנו בבקשה של המסיימים הטובים ביותר בליגה מתחת לסל, ב30 שנה האחרונות ומה האחוז .
      .
      ברור שיהיה לו אפקטיבי גבוה גם אני מסוגל לקלוע מתחת לסל בלייאפס וברא רב מעל 50 אחוז בטח בעונה הרגילה שהגנה לא מתמקדת בי ואני אופציה שלישית/ רביעית.
      .
      אם נבחר להסיר את משקפי האוהד נגלה רכז שבגיל 23 ללא אתלטיות אימתנית (וזה למה הסיבה שהשוואה ללברון וליאניס כל כך לא נכונה), יש לו אפס איום איום במשחק עומד, אפס איום ללא הכדור, הוא תוקע את כל המשחק אופי אפאתי וחושב שהוא סטאר.
      .
      לברון ודוראנט היו סקוררים אימתניים, אחרי שנתיים בליגה והיו בני 20-21 מעונה השלישית שלהם דיברו אליהם כבר כאחד מהשחקנים הטובים בעולם סימונס בן 23, והוא אחד משחקני ההתקפה החלשים בליגה (שוב האפקטיבי לא ממש משנה), כמו שגובר נכה התקפית.

      1. "תציג לי", תראה לי", מה עוד? כוס קפה? . . .
        אם אתה רוצה להוכיח נקודה, תביא נתונים.
        מה שאתה עושה זה לשלול נתונים מבלי להביא משהו שמאשש את דבריך. או את עצם שלילת הנתונים שהבאתי.
        .
        לדוגמה –
        .
        תחזור רגע לעונת הרוקי של סימונס, גם אז הוא היה "אופציה רביעית בהתקפה"?
        .
        או –
        .
        "אחד משחקני ההתקפה החלשים בליגה".
        16.4 נק', 55% אפקטיבי. "חלש". 7.9 אס' על 3.5 איבודים. "חלש".
        .
        החלק הכי משעשע?
        כאשר אתה, הייטר של סימונס, כותב –
        "אם נבחר להסיר את משקפי האוהד…"
        .
        קשה לי להסביר בכמה רמות זה משעשע. חוסר המודעות העצמית, זה הדבר הראשון. ההנחה שאני אוהד של סימונס, זה הדבר השני. שלל שמות התואר נטולי שמץ או רמז או שביב של נתון שיגבה אותם, רגע אחרי ה-"אם נבחר להוריד…", זה הדבר השלישי.
        .
        בקיצור,
        קח מטלית, קצת חומר ניקוי, ותמחק את המטרה שציירת מסביב לחץ הניסיון "להוכיח" נקודה.
        זה יהיה רציני יותר אם תציג נתונים שיגבו את הטיעונים הנחרצים שלך,
        ואז יהיה אולי דיון אמתי.

        1. https://www.nbasavant.com/player.php?player_id=1627732
          http://www.austinclemens.com/shotcharts/#players
          .
          https://www.basketball-reference.com/players/s/simmobe01.html
          הזריקות של סימונס בשני העונות שלו, הוא מסיים רק באזור הטבעת ברור שאחוזים האפקטיביים שלו יהיו גדולים הוא לא זורק משום טווח אחר מה שדופק את הריווח של הקבוצה והופך אותו לשחקן כל כך קל לשמירה , הוא קולע מצויין מתחת לטבעת זהו, בין 3 ל10 פיט הוא יורד ל42 אחוז עלובים מיקום הזריקות שלו דומה לסנטר ללא קליעה, בדיוק כמו קפלה (שמסיים ב65% או גובר שגם הוא מסיים בכמעט 70 %).
          .
          הוא מסוגל לחדור רק מול אפס הגנות וגם שלא מתמקדים בוא בעונה הסדירה, מול הגנה רצינית בפלייאוף הוא לא שווה כלום ופוגע בחבריו לקבוצה אםזה אמביד שנאלץ לצאת מהצבע אפ זה חוסר הריווח שמאפשר להביא דאבל טים.
          .
          לגבי שחקן התקפה חלש שוב אין לו שום איום במשחק עומד יש לו אפס יכולת לקלוע על שומר איכותי אם מתמקדים בוא , אין לו שום איום עם הכדור ובלעדיו.
          רודי גובר קלע 16 נקודות ו13 ריבאונדים העונה ב67% אפקטיבי, אתה חושב שהוא שחקן התקפה טוב?
          .

          בסדרה מול בוסטון ב2018 קלע 14.4 נקודות ב47 אפקטיבי לעומת 15.8 נקודות ב54.5 אפקטיבי של העונה הרגילה.
          מול טורנטו השנה הוא צנח ב6 נקודות בפלייאוף .

          1. https://www.basketball-reference.com/players/s/simmobe01.html
            הזריקות של סימונס בשני העונות שלו, הוא מסיים רק באזור הטבעת ברור שאחוזים האפקטיביים שלו יהיו גדולים הוא לא זורק משום טווח אחר מה שדופק את הריווח של הקבוצה והופך אותו לשחקן כל כך קל לשמירה , הוא קולע מצויין מתחת לטבעת זהו, בין 3 ל10 פיט הוא יורד ל42 אחוז עלובים מיקום הזריקות שלו דומה לסנטר ללא קליעה, בדיוק כמו קפלה (שמסיים ב65% או גובר שגם הוא מסיים בכמעט 70 %).
            .
            הוא מסוגל לחדור רק מול אפס הגנות וגם שלא מתמקדים בוא בעונה הסדירה, מול הגנה רצינית בפלייאוף הוא לא שווה כלום ופוגע בחבריו לקבוצה אםזה אמביד שנאלץ לצאת מהצבע אפ זה חוסר הריווח שמאפשר להביא דאבל טים.
            .
            לגבי שחקן התקפה חלש שוב אין לו שום איום במשחק עומד יש לו אפס יכולת לקלוע על שומר איכותי אם מתמקדים בוא , אין לו שום איום עם הכדור ובלעדיו.
            רודי גובר קלע 16 נקודות ו13 ריבאונדים העונה ב67% אפקטיבי, אתה חושב שהוא שחקן התקפה טוב?
            .
            בסדרה מול בוסטון ב2018 קלע 14.4 נקודות ב47 אפקטיבי לעומת 15.8 נקודות ב54.5 אפקטיבי של העונה הרגילה.
            מול טורנטו השנה הוא צנח ב6 נקודות בפלייאוף .

            1. תודה, עכשיו יש על מה לדבר.
              .
              נתחיל בכך שבפלייאוף מול טורונטו, הוא אכן היה בינוני מינוס. מה שלדעתי אתה לא לוקח בחשבון זה את העובדה שהוא שחקן שזה אתה סיים את עונתו ה-2 בליגה. במאבק מול קבוצה עמוקה עם הגנה מצוינת כמו טורונטו (האלופה, להזכיר),
              כאשר הוא לא מתפקד בתפקיד הרגיל שלו (באטלר צמצם פלאים את כמות הזמן של סימונס כמנהל משחק),
              זה לא מפתיע לראות צניחה שכזו בנתונים.
              .
              נתונים שהתעלמת מהם באותה סדרה מול טורונטו:
              60% אפקטיבי. שזה מלמד על שחקן שלא מכריח זריקות.
              14.9% USG, מול 25.6% של באטלר. זה מלמד בידיים של מי היה הכדור.
              באטלר, דרך אגב, סיים את הסדרה עם 48.3% אפקטיבי.
              .
              לגבי הקביעה שסימונס מסוגל לחדור רק מול 0 הגנות:
              תשתמש בטבלה שהבאת (NBAsavant), זו שמראה מהיכן סימונס זורק, ומה האחוזים שלו, ותבדוק עבור ההגנות החזקות בליגה.
              תגלה שהוא שומר על אחוזים יפים, גם כאשר זה מול בוסטון (הנתונים הם של 18', ואז בוסטון, יוטה, גולדן סטייט, וטורונטו היו ההגנות החזקות בליגה), יוטה, וגולדן סטייט. בשנה שעברה, כמו השנה בפלייאוף, טורונטו הצליחה להאט אותו.
              .
              אם נבדוק מה סימונס עשה השנה במהלך העונה הרגילה כאשר התמודד מול ההגנות החזקות בליגה, נגלה ש-
              מול יוטה ומילווקי נתוניו צנחו. מול הפייסרס, הת'אנדר, והסלטיקס נתוניו היו דומים לעונה רגילה, מול טורונטו, ומיאמי נתוניו טיפסו.
              (אלו 7 ההגנות החזקות בעונה שעברה ב-NBA).
              .
              משלל נתונים אלו ניתן ללמוד שהקביעה שלך לגבי היכולות של סימונס מול הגנות חזקות –
              היא פשוט לא נכונה.
              .
              עכשיו, רודי גובר. כן, הוא שחקן התקפה טוב. גובר הוא אחד מהמצטיינים ב-NBA בפיק אנד רול. נתוני הנקודה למהלך שלו בפיק אנד רול, הם מהגבוהים שיש.
              מה לעשות, לא רק השחקן עם הכדור במהלכי פיק אנד רול צריך להיות מתויג כ-"שחקן התקפה טוב". השחקן שמתגלגל לסל צריך –
              א. לחסום כמו שצריך.
              ב. לנוע בתזמון נכון לכיוון הסל.
              ג. ידיים טובות בשביל לקבל את הכדור.
              ד. יכולת סיום ליד הטבעת.
              את כל אלו יש לגובר, ובשפע. והנתונים לא משקרים.
              .
              האם זה הופך אותו לכישרון התקפי כמו טאונס, לדוגמה?
              ברור שלא. גובר שחקן התקפה חד ממדי, ואין לו טווח. אבל אי אפשר לבטל את מה שיש לו.
              .
              סימונס?
              גם בלי קליעה הוא שחקן התקפה נהדר. יש לו תנועה נהדרת. יש לו יכולת לתפוס מיקום. יש לו אתלטיות בשפע. יש לו ראיית משחק ברמה הכי גבוהה שיש. ויש לו את היכולת לנצל מיס מאצ'ים בשביל פעם אחר פעם למצוא את אחד משחקני קבוצה כאשר הם חופשיים.
              שוב –
              את ה-8/8/16 שלו הוא משיג ללא איום מבחוץ!
              הוא מגיע ל-55% אפקטיבי למרות שההגנות יודעות להתקפל לכיוונו רק בצבע.
              .
              וזה מחזיר אותי לנקודה האחרונה, ואולי הכי חשובה –
              פרספקטיבה.
              לסימונס רק שנתיים ברזומה. כולל עונה אחת (עונתו השנייה) בה הוא חווה חוסר יציבות בעקבות שינוי בתפקידו (ההגעה של ג'ימי באטלר).
              נתונים כמו שלו, שנתיים לתוך קריירת ה-NBA?
              זה חוזה מקס. חד משמעית.
              .
              (עכשיו בוא ונוסיף נקודה מהותית נוספת –
              הסיקסרס מודעים למה שסימונס עושה במהלך הקיץ. אם הוא אכן מתאמן על הקליעה שלו, ואם הוא אכן יסויף ניסיונות קליעה מה-3 בשנה הבאה?
              אז בכלל, אנחנו מדברים על חוזה שלא צריך להיות עליו שמץ של ויכוח)

              .

            2. אני מסכים שהוא מנהל משחק ברמה הגבוהה ביותר, לגבי יכולת יצירת הנקודות הוא שיחק ליד שלושה אולסטרים (אמביד בעונת MVP) וקלע כמו רדיק זה אומר שלפעמים הוא היה אופציה חמישית בהתקפה והשמירה לא התמקדה בו זה למה הנקודות שלו לא מרשימות, הסדרה מול בוסטון הראתה מה קורה שהוא אופצה שנייה בהתקפה (והוא לא עשה שום שיפור משנה שעברה נאדה).
              .
              ברור שאם יש לו קליעה סבירה הוא שווה סופר מקס ,הבעיה שאין לו מכניקה ולפתח יכולת קליעה בגיל הזה ומכניקה זה על גבול הבלתי אפשרי, ואז נשאלת השאלה אם רכז בליגה של היום ללא אתלטיות עליונה וללא קליעה יכול להצליח ברמות הגבוהות לדעתי לא.
              .
              החוסר יכולת שלו לזרוק מנטרלת כל איום שלו אז ניהול המשחק לא משנה במשחק עומד כשמשאירים את הקבוצה 4 על 5

            3. בשנה שעברה אלו היו סימונס ואמביד, וזה עבד לא רע.
              .
              אני חושב שכאשר מתבוננים על העונה, אי אפשר להתבונן עליה כאל מקשה אחת.
              העונה של סימונס התחלקה ל-3:
              ללא באטלר.
              עם באטלר, אבל גם עם סימונס כמנהל משחק עיקרי.
              עם באטלר, כאשר מתחילים הסימנים למעברו של סימונס לכנף.
              פלייאוף, אז באטלר הוא כבר מנהל המשחק של הסיקסרס.
              .
              בחלק הראשון (14 משחקים), סימונס קלע 14.9 נק' ב-53.2% לצד 9.5 רב' ו-7.7 אס'. USG של 21.1%
              .
              בחלק השני, תקופת ההתאקלמות של באטלר (כלל גם חיסורים העקבות פציעה מצדו של באטלר), נתוניו של סימונס הם:
              35 משחקים, 17.3 נק' ב-58.6%, 9.5 רב', 8.4 אס'. USG של 22%
              .
              בחלק השלישי, ששוחק ברובו גם עם האריס, נתוניו של סימונס הם:
              30 משחקים, 17.4 נק' ב- 54.9%, 7.7 רב', 6.9 אס'. USG של 21.2%
              .
              בחלק הרביעי, הפלייאוף, נתוניו של סימונס הם:
              13.9 נק' ב- 62.1% מהשדה, 7 רב', 6 אס'. USG של 16.3%
              .
              אפשר לראות איך השינוי במשחקו של סימונס נובע בראש ובראשונה מהשינוי בתפקיד שלו על הפרקט. הסיקסרס של העונה שעברה אולי הייתה קבוצה עם הרבה אולסטארים,
              אבל זו הייתה קבוצה לא מאוזנת, כאשר באטלר וסימונס דורכים אחד לשני על כפות הרגליים.
              .
              הפואנטה של שלל הנתונים הנ"ל?
              לא תמיד זה יתרון כל כך גדול, לשחק לצד "אולסטארים".
              השנה תהיה שנת מבחן עבורו.
              אני מאמין שהצוות שיש כרגע לסיקסרס מתאים יותר בשביל הצלחה. במקום באטלר, שזקוק לכדור בידיו, יש את ריצ'רדסון שזקוק לכדור הרבה פחות (והוא קולע טוב יותר מה-3).
              ובעמדת "האולסטאר הנוסף" יש את הורפורד,
              אחד מהשחקנים הלא אנוכיים בליגה. קלע נהדר מבחוץ, ומנהל משחק נהדר בזכות עצמו.
              זה יפתח לסימונס את הצבע בזכות הריווח, ובו זמנית יאפשר לו להיות אפקטיבי כשחקן שחותך לכיוון הסל, באותם זמנים שהכדור בידיים של הורפורד.
              .
              כן, העובדה שהוא לא מאיים מבחוץ פוגעת במשחקו.
              אבל בשביל להיות אפקטיבי בליגה, צריך איום כפול על סל. סימונס הוא איום אוטומטי בזכות המאצ'אפ מול גארדים יריבים. והוא איום ללא כדור, כאשר יש מנהל משחק לצדו בעמדה 4.
              מספיק להיזכר בשיתוף הפעולה הפורה של סימונס עם סאריץ' ב-18' בשביל להבין על מה אני מדבר.
              באותה שנה, רק הכי הרבה אסיסטים של סאריץ' הלכו לקובינגטון. מס' 2 אחריו היה סימונס.

    2. +1.
      מה לעשות, סימונס נכנס מהר מאוד לרשימה הקבועה – והכל כך משעממת ומתישה – של ההייטרים. בגלל קלאצ', לברון ואולי גם האופי המתנשא שלו. כרגיל, מציע להתעלם.

    3. גיא, אנחנו משחקים בעידן שהקצב בעונה הסדירה נהיה גבוה כל עונה וההגנות נחלשות. לכן סימונס, ווסטבריק, לונזו הארדן ועוד ועוד שחקנים עושים דברים 'היסטוריים' מבחינת סטט בעונה הסדירה. מה שקצת יןתר קשה לזייף זה יכולת ונצחונות ובפרט בפלייאוף. ושם כל מנפחי הסטט מתנדפים (אם הם הגיעו לשם בכלל) והשחקנים הבאמת טובים מנצחים את המשחק.ובסדרה מול טורונטו סימונס נעלם ותקע את ההתקפה של פילי, ו100 טריפל דאבל בעונה הסדירה לא מחפים על זה. ולמעט יכולת הצסירה שלו, כל הדברים שהוא כביכול עןשה ברמה הגבוהה ביותר נעלמו לחלוטין מול הגנה טובה. וסימונס בן 23, הוא לא ילד- יש לו עוד אפשרות לשפר אבל סטאר הוא לא יהיה. כמובן שבמזרח המדרדר הוא עוד יכול לעשות אולסטאר, אבל במערב יש 20 שחקנים בקלות שאני לוקח לפניו, היום ובעוד 3 שנים

      1. ב-2 העונות של סימונס בליגה, פילדלפיה העפילו לפלייאוף. ועברו סיבוב.
        קצב או לא קצב, זה מרשים. בדגש על הכדורסל שהם הציגו ב-18', אז אלו היו אמביד וסימונס שהובילו את ההצגה.
        .
        יש אמת בדבריך בכל הנוגע לקצב המשחק ןלסטטיסטיקות. אבל יש דבר אחד קטן שאתה לא לוקח בחשבון –
        סימונס משיג את הסטטיסטיקות שלו עם USG נמוך משל כל מנפחי הסטטיסטיקות, ובהפרש.
        ההבדלים בקצב לא מתקרבים להשפיע כמו ההבדלים ב-USG.

        1. לעבור סיבוב במזרח של השנים הקודמות זה לא כל כך מרשים. בוסטון עם רוזייר בהרכב עשתה גמר והייתה לא רחוקה מלעשות גמר נ.ב.א. אבל כל פעם שסימונס פגש קבוצת הגנה איכותית (בוסטון 18, טורונטו 19) הוא נעלם

  25. לסתם –
    אני מסכים עם בראון (לא כולל השפה).
    הוא בחירה ראשונה בדראפט עם הייפ גבוה מאוד (שלישי בעשור לדעתי, אחרי זאיון ודיוויס), ואני אפילו די מחבב אותו ומקווה שיצליח, אבל…
    להשוות אותו לפיפן של שנת 2000 ואילך, בן 33+ עם שחיקה וקריעה של 13 שנה בnba הפיזי של פעם, כולל שש עונות all the way ועוד כמה לא רחוק מכך – לא אליו אתה רוצה להשוות שחקן עונה שלישית on the rise.. אם הנתונים היו מתאימים לפיפן של 95, או אפילו של 90, היה בזה משהו. אבל כעת ההשוואה לא מאוד מרשימה.
    בנוסף, גם ד"ר ג׳יי, אלג׳ין ביילור והאבליצ׳ק גדולים ממנו בעמדה לטעמי.

    1. עזוב סטט- אם אשכרה גם ראית את פיפן בלייב אתה יודע שהוא היה שחקן מיד ריינג' מצויין. וזה מה שהיה חשוב בזמנו,שחקנים בקושי זרקו שלשות ככה שההשוואה הסטטיסטית לא רלוונטית בכלל
      מה היה קורה אם פיפן היה משחק היום? סביר שהוא היה צריך לעבוד יותר על השלשות שלו כדי להיות רלוונטי. ואם לא כנראה שלא היה דומיננטי כמו בניינטיז. אבל בפועל הוא שיחק בתקופה אחרת וזה מה שהיה חשוב אז מבחינת קליעה. להגיד שהם קלעים דומים כי פיפן קלעי שלוש בינוני זה לא רציני
      בקיצור אם סטט' בכללי היא רמאות, סטט' בין תקופות שונות זה יותר גרוע מאסטרולוגיה

  26. אני חושב שיש פה עוד נתון שאנשים לא מתייחסים אליו מספיק- עזבו כמה הוא טוב, האם הוא בכלל מתאים לפילי?
    גם מארי ומידלטון הם בעיני קצת אוברפייד (מארי עשוי להוכיח שלא). אבל לקבוצות שלהם הם מתאימים כמו כפפה ליד, כמו צעדים להארדן כמו איירבול לסימונס כמו אננס לפיצה
    סימונס ממש לא מתאים כשחקן חוץ בלי קליעה לצד סנטר התקפי דומיננטי שמעוניין לקבל את הכדור בפוסט. מישהו הציע טרייד על מקולום- לי זה נשמע כמו אחלה פתרון לפילי. גם בראדלי ביל יכול להתאים- הם צריכים סקורר ברמה גבוהה מהקו האחורי עם קליעה
    אין לי מושג אם מי מהקבוצות תהיה מוכנה לבלוע את הצפרדע, אבל זה צריך להיות הכיוון של פילי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט