מבט על האטלנטה הוקס לעונת 2019/20/ חבר הצוות הצעיר רותם אלרן

מבט על האטלנטה הוקס לעונת 2019/20

תוצאת תמונה עבור ‪atlanta hawks‬‏

בעונה האחרונה ההוקס היו קבוצת לוטרי במזרח החלש, אך לקראת העונה הקרבה הם ערכו מספר שינויים משמעותיים מאוד בסגל, ועל השינויים שיגרמו לשינוי במעמדם והפיכתם לקבוצת פלייאוף אדבר כאן. בנוסף לכך, אתן ציון לכל קטגוריה (פרי אייג'נסי, טריידים ודראפט), כש- +A הוא הציון הגבוה ביותר.

בואו נתחיל!

הדראפט

בדראפט שהתקיים בברקליס סנטר, ההוקס החזיקו בשלוש בחירות סיבוב ראשון, אך לבסוף בחרו רק שני שחקנים מכיוון שעשו טרייד אפ במהלך הדראפט של הבחירה השמינית וה-17 עבור הבחירה הרביעית וסולומון היל.

השחקן הראשון אותו בחרו בדראפט הוא דיאנדרה האנטר שנלקח במקום הרביעי. האנטר הוא שחקן הגנה פנומנלי שיוכל להסתגל לליגה במהירות ולהפוך לשחקן רוטציה לגיטימי (או אפילו שחקן חמישייה) בגלל היכולות ההגנתיות העילאיות, הפיזיות והאתלטיות שלו, בנוסף לנתונים גופניים מדהימים שמתאימים מאוד לליגה של ימינו (2.01 עם מוטת ידיים של 2.16 מ'). יש שמשווים אותו לקוואי לנארד, בערך כמו שמשווים כל שחקן הגנה ארוך מהמכללות לקוואי, אבל במקרה שלו אני מרגיש שזו השוואה טובה. אמנם להאנטר אין עדיין את ה-'star quality' שדרוש, אבל הוא מאוד דומה לקוואי בהגנה המדהימה והאינסטינקטים הטובים שיש לו יכולת לשמור שחקנים מעמדות 1-5 בגלל המהירות שלו מצד אחד, והגודל והפיזיות מהצד השני. בנוסף לכך, יש לו קליעה מאוד טובה, בדומה לזו שקוואי פיתח בשנים האחרונות. האנטר מאוד מזכיר את לנארד בתחילת הקריירה, אך מחזיק ביתרון הקליעה לעומת קוואי בתחילת הקריירה (קוואי קלע ב-25% לשלוש בשנת היחידה למכללות ו-74.4% מהקו, בעוד שהאנטר קלע ב-43.8% מחוץ לקשת ודייק ב-78.3% מזריקות העונשין שלו). אני חוזה להאנטר עתיד מבטיח בליגה (ובתקווה בהוקס לכל הקריירה) ואני חושב שיצליח (לפחות) כל תקן שחקן שלשות והגנה, אם לא יותר מכך.

השחקן השני אותו ההוקס בחרו הוא קאם רדיש מדוק. בתחילת העונה רדיש היה בחירת טופ 5 מובהקת, אך עקב עונה חלשה בדוק, בה קלע רק ב-35.6% מהשדה ו-33.3% משלוש, אך הראה שיש לו פוטנציאל קליעה טוב (כפי שנראה בתיכונים) כשקלע ב-77% מקו העונשין.

למרות העונה החלשה שהייתה לרדיש בדוק, הוא נבחר במקום העשירי והמכובד מאוד ע"י ההוקס (אנקדוטה אגבית – פול 'האמת' פירס נבחר במקום העשירי בדראפט 1998 וכמו כן גם פול ג'ורג' בדראפט 2010, שניהם מהסמול פורוורדים הטובים בהיסטוריה), דבר שלדעתי שני הצדדים יצאו נשכרים ממנו, שכן ההוקס משוועים לשחקן הגנה טוב עם פוטנציאל קליעה ובדראפט זה קיבלו שני שחקנים כאלו, שזוהי הצלחה אדירה עבור הג'נרל מנג'ר טראוויס שלנק, שלמרות שספג הרבה מאוד ביקורות בעקבות הטרייד על לוקה דונצ'יץ', בסופו של דבר הרוויח מכך שני שחקנים שיהיו חלק גדול מאוד מעתיד הקבוצה – דיאנדרה האנטר וטריי יאנג.

בנוסף לבחירות שהצגתי פה ההוקס גם החתימו את בחירת הסיבוב השני ברונו פרננדו.

בסופו של דבר, ההוקס יצאו מהדראפט מורווחים וקיבלו שחקנים טובים מאוד דרכו. הציון שלי לדראפט של ההוקס הוא +A.

הפרי אייג'נסי

ההוקס החתימו שחקן אחד בלבד בשוק השחקנים החופשיים – השחקן הזה הוא לא אחר מאשר ג'בארי 'לא משלמים לי כדי לעשות הגנה' פארקר. פארקר הוחתם על חוזה של 40 מיליון דולר לשנתיים, חוזה שאין לו שום הצדקה. למרות שג'בארי עדיין צעיר מאוד (בן 24) הוא חור הגנתי (כפי שאמר: "לא משלמים לי כדי לעשות הגנה"), אבל הוא שחקן התקפה טוב, גם אם לא מצוין, ובעונה החולפת קלע 14.5 נקודות למשחק ב-49.3% מהשדה ו-31.3% משלוש (נתון סביר למדי).

לפארקר יש אפשרות לפתח את עצמו בקבוצה הצעירה והמוכשרת, וכמו שהראה בעונה הקודמת, יש לו פוטנציאל טוב אם יצליח להימנע מפציעות משמעותיות נוספות ואם ישקיע מעט יותר בצד ההגנתי, ולדעתי יוכל לשמש כשחקן שישי נהדר לקבוצה המצוינת הזאת, או לחילופין, כשחקן חמישייה משלים.

הציון שלי להחתמה הזו הוא -B.

טריידים

הטרייד הראשון של אטלנטה היה קנט בייזמור לפורטלנד עבור אוון 'האיום' טרנר. הטרייד הוא טרייד לא מאוד משמעותי עבורם, שכן לטרנר ובייזמור בערך אותה תפוקה והם שווים ברמתם. אני לא מאמין שטרנר יקבל יותר מ-15 דקות למשחק במדי ההוקס וגם מאמין שעד סיום העונה הבאה נראה אותו במדי קבוצה אחרת. אם ישחק בהוקס, יוכל לשדרג אותם בריבאונד שכן הוא יותר גבוה וריבאונדר יותר טוב מבייזמור (בסטטיסטיקה ל-36 דקות, לבייזמור 5.7 ריבאונדים, ולטרנר 7.4).

תוצאת תמונה עבור ‪evan turner kent bazemore‬‏

הטרייד השני אשר התרחש הוא סולומון היל (שנשלח להוקס בטרייד על הבחירה הרביעית) ומיילס פלאמלי, שהם חוזים כבדים למדי ביחס לתפוקתם (13 מיליון להיל, 12.5 לפלאמלי) שנשלחו לממפיס עבור צ'אנדלר פארסונס, שגם הוא מחזיק בחוזה גדול מאוד (25 מיליון). זהו טרייד סביר, שכן פארסונס עוד יכול להיות שחקן טוב, אך בעייתו הגדולה ביותר היא פציעות – פארסונס שיחק סה"כ 95 משחקים בשלוש עונות בממפיס!

אבל אם פארסונס יצליח להישאר בריא ולשחק 60 משחקים בעונה זו, הוא יוכל לתרום לקבוצה מאוד עם קליעה טובה, אך כרגע אפשרות שפארסונס יהיה בריא היא סבירה כמו האופציה שהאדם ינחת על השמש בשנה הקרובה.

תוצאת תמונה עבור ‪Chandler Parsons‬‏

הטרייד השלישי שההוקס ביצעו הוא טאורן פרינס לנטס עבור אלן קראב, בחירת סיבוב ראשון ב-2020 והזכויות על הבחירה ה-17 בדראפט הנוכחי. זהו טרייד טוב משום שבעזרתו הצליחו להשיג (בעקיפין) את האנטר, ובנוסף לכך כעת יש להם בחירת סיבוב ראשון שיכולה לשמש כנכס.

תוצאת תמונה עבור ‪allen crabbe‬‏

הטרייד הרביעי והאחרון שההוקס ביצעו הוא מינורי למדי: שחקן השנה השנייה עומארי ספלמן לווריורס עבור דמיאן ג'ונס. ספלמן היה טוב בעונה האחרונה בהוקס, אך לא היה קריטי עבורם והם קיבלו עבורו שחקן הגנתי טוב יותר שיוכל לתרום בדקות המועטות שישחק במדי ההוקס.

תוצאת תמונה עבור ‪damian jones‬‏

לא התבצע שינוי גדול מבחינת תפוקה וגודל חוזים בהוקס, אך הם הצליחו להשיג מספר נכסים ושחקנים לא רעים עבורם. הציון שלי עבורם לטריידים שביצעו הוא C.

 

בסופו של דבר, ההוקס פיתחו את עצמם והשיגו בעזרת הדראפט והפרי אייג'נסי שחקנים מצוינים, ולדעתי מסכמים קיץ מעולה. כמו כן, אני מאמין שהשחקנים שהביאו בטריידים יתאימו לקבוצה ויוכלו לתרום דקות טובות ומשמעותיות מהספסל.

אני מאוד מקווה כבר לראות את ההוקס והחמישייה שלהם בעונה הבאה צריכה להיות:

PG- טריי יאנג

SG- קאם רדיש

SF- דיאנדרה האנטר

PF- ג'בארי פארקר

C- ג'ון קולינס

בחמישייה כזו הם יוכלו לרוץ, ואף שההגנה לא חזקה מאוד עם כמה חורי תולעת הגנתיים (קולינס, יאנג ופארקר), רדיש והאנטר יוכלו לספק הגנה אישית טובה על כוכבי היריבה, בין אם הם גארדים או פורוורדים, ובנוסף לכך גם יוכלו לבצע הגנת חילופים טובה.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. נתחיל בפירגון – פוסט נהדר, כיף לקריאה, קליל מצד אחד ומצד שני מאוד מעמיק וממצה, אהבתי לקרוא.
    אהבתי גם את הציונים שחילקת בכל אחד מהדברים, אם תעשה סיקור כזה לעוד קבוצות אני אשמח, היה כיף לקרוא.

    באשר להוקס:
    ג'בארי פרקר נראה כמו גיבוי לג'ון קולינס, וזה אחלה גיבוי אבל גיבוי שעולה הרבה כסף ואולי היה אפשר לתת לשחקן אחר. פעם החזקתי מפארקר אבל הוא הוכיח לי אחרת, בינתיים הוא אוברייטד בעיניי.
    החמישייה של ההוקס לפי ESPN:
    PG – טריי יאנג כמובן, כאשר אוון טרנר מחליף אותו , אחלה עמדה עבורם
    SG – קווין הרטר, כאשר המחליף הוא אלן קראב וגם דיאנדרה במברי, עמדה יחסית טובה, במיוחד שהרטר סיים את העונה בצורה נהדרת.
    SF – דיאנדרה האנטר, כאשר מחליפים אותו קאם רדיש ופרסונס , עמדה קצת עמוסה אבל אני מאמין שנראה את רדיש ופרסונס גם בעמדות אחרות.
    PF – ג'ון קולינס כאשר פארקר על הספסל
    C – אלכס לן, ויחליפו אותו ברונו פרננדס שנבחר בדראפט וגם דמיאן ג'ונס שהגיע בקיץ.

    סה"כ נראית קבוצה מאוד צעירה שתדבר חזק מאוד לדעתי יחד עם הפליקנס, במזרח החלש אני רואה אותה מצליחה אפילו לעשות פליאוף.

  2. פוסט נהדר ומהנה לקריאה. ההוקס הולכים להיות אחת הקבוצות המהנות לדעתי לצפייה בעונה הקרובה, בהחלט שווים מעקב , לא אתפלא למצוא אותם במזרח עוד נאבקים על כרטיס לפלייאוף.

  3. 1. שיפור גדול בהגשת הפוסט. הפכת מילד לנער בוגר.
    2. אם תימנע מ-"בואו נתחיל" וכאלה, אתחיל לחשוב עליך כצעיר מוכשר.
    3. הפוסט עצמו מראה על ידע והבנה.
    תודה

  4. אללה פוסט רותם.
    .
    פוטנצילית אטלנטה היא קבוצת פלייאוף. השאלה היא האם פירס שנראה שעשה עבודה נהדרת בגיבוש הקבוצה יצליח לייצר הגנה מתואמת על אף שהכלים שעומדים לרשותו הם דלים יחסית.
    .
    אטלנטה סקרמנטו שיקגו וניו אורלינס הולכות להיות קבוצות סופר מלהיבות בשנה הבאה

  5. פוסט נחמד. תודה.
    לא כ"כ ברור איך הציונים A+ B וC הפכו ל"קיץ מעולה" אבל זה בסדר, הבנתי את רוח הדברים, ובסה"כ עשו את המקסימום האפשרי מבחינתם (דוראנט וקאווי לא רצו לבוא לאטלאנטה)
    אני חושב שהם סתם אספו כל מיני שחקנים ועכשיו ישברו את הראש איך להשתמש בהם
    לדעתי זאת טעות להכניס את פארקר לקבוצה צעירה. זאת הדוגמא שתתן להם, לא צריך לשמור בהגנה כי גם ככה תקבל חוזה.
    עכשיו הכל תלוי בצוות האימון שלהם ובשחקנים שינהיגו את החבורה הזאת

  6. פוסט מצוין וסופר מעניין. אטלנטה יכולה להאכיל הרבה כובעים העונה. לדעתי ייכנסו לפלייאוף מהמקום השמיני.

  7. לצערי נראה שנחלשו וצועדים לחוסר רלוונטיות מתמשכת.
    פארסונס ופארקר זה עלוב ממש.
    דדמון גם לא ממשיך.
    פרויקט צעירים לחובבי התחום בלבד.

  8. לדעתי עשו טעות עם דווין דדמון, לתת לו ללכת כשהוא שחקן שני צדדים ולהחתים את גבארי שחקן התקפה במקום על חוזה מנופח זה לא נכון.
    ראדיש זו בחירה טובה, האנטר אני לא מתלהב, אבך האוקס הוכיחו שנה שעברה שהם יודעים לבחור.

  9. כמה דברים:
    .
    אני מבין את הצער שבשחרורו של דדמון. האמת? לא הייתה להוקס ברירה.
    דדמון ירוויח בסקרמנטו 40 מיליון על פני 3 שנים. זה הרבה יותר מדי עבור שחקן של 24 – 25 דקות.
    הפתרון של אטלנטה לעמדה היה בהחלט סביר –
    הטרייד ששלח את ספלמן לגולדן סטייט, והביא את דמיאן ג'ונס. ג'ונס מכסה את אותן 20 דקות שאטלנטה זקוקים להן,
    רק במקום לשלם עבורן 13.3 מיליון, הם ישלמו 2 וקצת מיליון. היות וג'ונס השנה ימשיך להיות רול פלייר של 20 דקות, בשנה הבאה, כאשר יהיה שחקן חופשי מוגבל, סביר להניח שהוא לא יקבל הצעות גבוהות, ואז אטלנטה יוכלו לסגור את הפינה של התפקיד אותו הוא ממלא בפחות מחצי מחיר ממה שדדמון עולה.
    התפוקה של ה-2, דרך אגב, דומה למדי. ג'ונס הראה ברבע העונה ששיחק בשנה שעברה יכולות הגנתיות לא רעות בכלל. 2.2 גגות ל-26 דקות, בקבוצה עם סכימה הגנתית כמו של גולדן סטייט, זה נתון נהדר.
    .
    כל אותם טריידים, על אף שהם עבור שחקנים בסכומים משמעותיים, לא באמת משפיעים על עתיד הקבוצה. לא בטווח הקרוב. לא בטווח הארוך. הכל נעשה מנק' מבט של נכסים וחוזים נגמרים.
    את עונת 20/21, אטלנטה יפתחו עם פיירול של 33 מיליון. זהו. נכניס את הקאפ הולד של ג'ונס לחישוב, ומדובר על 40 מיליון.
    עכשיו אם ניקח בחשבון שתקרת השכר צפויה לעמוד על 117 מיליון, נגלה שלהוקס יהיו 77 מיליון פנויים מתחת לתקרת השכר.
    וזה בנוסף לאוסף כישרונות מרשים למדי –
    יאנג, קולינס, האנטר, ראדיש, הוארטר.
    .
    הביקורת היחידה שיש לי היא על אופציית השחקן שיש לג'אברי פארקר על עונה 2 של החוזה שלו. אני סקפטי לגבי התרומה האפשרית שלו,
    אבל מוכן לקבל את ההימור. מי יודע? אולי שם באטלנטה רואים משהו שמכורסת הטלוויזיה קשה לראות. אבל ההתחייבות לשנתיים (גם אם זה לסכום נמוך יחסית), מיותרת בעיניי.
    .
    לאן אטלנטה הולכים העונה?
    לא לפלייאוף.
    ההגנה של הקבוצה לא קיימת. ואני מתקשה לראות את הקבוצה מתקנת את החוסרים בהגנה כבר בעונה. פוטנציאל יש –
    בניגוד לכתוב, קולינס שחקן הגנה בכלל לא רע, עם פוטנציאל להיות טוב מאוד. צריך לזכור –
    בשנה שעברה הוא היה צריך לחפות על שחקני הגנה איומים.
    כאשר מוסיפים לקולינס את הפוטנציאל של האנטר, ואת ג'ונס בצבע, מקבלים קו קדמי שיכול לבגן ברמה גבוהה מאוד.
    רק מה,
    וקח זמן לרוקי ללמוד את ה-NBA (האנטר). ייקח זמן לג'ונס להיקלט. והקו האחורי ימשיך להסריח (סיימו בעונה שעברה במקום ה-28 בליגה בהגנה. מזל שיש את הקאבס ואת הסאנס…)
    כאשר לוקחים בחשבון את העובדה שיש שורה של שחקנים חדשים בקבוצה, כאלו ששאלת ההקלטות שלהם היא לא קטנה (אחרי שהיו שחקני מפתח בעברם) –
    אני מדבר על קראב, טרנר, ופארסונס,
    זה נהיה ברור למה אטלנטה לא יעשו פלייאוף. הם יהיו מבדרים. הם יפתיעו לא מעט קבוצות בערבים בהם יאנג את קולינס יציגו כדורסל התקפי משובח. אבל בשביל פלייאוף צריך יציבות. ובשביל יציבות, צריך עוד קצת סבלנות.
    העתיד של אטלנטה?
    נראה לא רע בכלל.
    .
    תודה, רותם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט