פרויקט הופס לקיץ: סיכום העשור. כדורגל עולמי, נבחרת העשור (חלק ב') / אהרון שדה

 

הנבחרת הראשונה של העשור.

שוער העשור : איקר קאסיאס     (ספרד ריאל מדריד ופורטו ).

 

קבוצתיים : גביע העולם 10 ,יורו 12 ,ליגת האלופות 14 וכן אליפות ספרד +2 גביעי ספרד ואליפות פורטוגל .

אישיים : 3 פעמים בנבחרת השנה של אופ"א ,פעמיים שוער השנה של פיפ"א כפפות הזהב ממונדיאל 10 ובנבחרת מונדיאל 10 +יורו 12.

בכמה מילים : אמנם לא שמר על יציבות כל העשור וחלה ירידה תלולה בחצי השני בעשור.

ועדיין השוער היחיד שזכה בכל שלושת התארים הגדולים בעשור .

את כל הגביעים הללו הניף כקפטן.

הערך המוסף שלו היה התעלות במצבי לחץ ובמשחקי ההכרעה .

לא ספג בכל ארבעת משחקי הנוקאאוט במונדיאל 2010 כשנבחרתו עשתה 0-1 בכל המשחקים מה שאומר מינימום התקפי ומקסימום הגנתי .

לא ספג גם בשלושת משחקי הנוקאאוט ביורו 12 (ולמעשה לא ספג  ולו שער בודד בשלושת תארי ספרד  כולל 08 אך זה לא בעשור ולא מובא בחשבון ).

זה לא רק שהוא לא ספג אלא הוא התעלה במצבי לחץ .כך בסדרת ההצלות בגמר 10 מול רובן .

וכך ברבע הגמר מול פרגוואי כאשר בדקה ה 57 פרגוואי מקבלת פנדל במצב של 0-0 והוא עוצר וכך בדו קרב הפנדלים מול פורטוגל בחצי גמר יורו 12 כשלאחר שראמוס פספס הוא היה שם בכדי להדוף.

בניגוד לנוייר למשל שהיה מצוין אך שיחק בקבוצה ונבחרת התקפית שידעה גם לחטוף אך כבשה  יותר הרי שהנבחרת הספרדית הסתמכה מאד על יכולותיו של קאסיאס שהיה בעל מניות היסוד לתארים אלו ולכן הוא שוער העשור שלי .

 

בלם : סרחיו ראמוס :  (ספרד וריאל מדריד).

קבוצתיים : גביע העולם 10 ,יורו 12 , 4 גביעי אלופות + 2אליפויות + 2 גביעי ספרד +4 עולם קבוצות .

אישיים : 7 פעמים נבחרת העונה של אופ"א וכן נבחרת המונדיאל 10 ויורו 12.

בכמה מילים :

אם הייתה בחירה לווינר העשור הוא האיש.

ראשית זכה בהכי הרבה תארים גדולים בעשור עם 6 כאלו מכל הסוגים .

שנית  למרות היותו בלם הוא כבש כמה מהשערים החשובים ביותר בטורנירים אלו

למשל בחצי גמר אלופות 2014 הוא כובש צמד נגיחות מול מינכן האלופה היוצאת

הוא גם זה שכובש כמובן את שער השוויון 3 דקות בתוספת הזמן מול אתלטיקו בגמר 14 בדרך לזכייה בהארכה.

מ 2016 הוא מניף כקפטן 3 גביעים בגמר 2016 הוא גם כובש שוב בנגיחה ואז מבעיטות הכרעה ללא היסוס.

אם מוצאים את מסי ורונאלדו פייבוריט לכדורגלן העשור.

 

בלם דייגו גודין :   (אורוגוואי ואתלטיקו מדריד וקצת ויאריאל ).

קבוצתיים : אליפות ספרד ,קופה אמריקה  + 2 זכיות בליגה האירופאית + גביע ספרד.

אישיים : פעם אחת בנבחרת השנה של אופ"א וכן בנבחרת המונדיאל 2018 .

בכמה מילים :

במבט ראשון יש מן הסתם שישאלו מה הוא עושה כאן ?

התשובה שהוא הנציג של האנדרדוגים למינם של העשור .

אז אמנם לסטר הייתה הקסם של כל המאה ולא רק העשור אבל זה היה חד פעמי .

גודין היה האיש החשוב בהגנה הקשוחה של אתלטיקו מדריד שהתמודדה בכבוד רב במשך עשור נגד שני גדולי תבל ויכלה להם מדי פעם

(היא ניצחה בגמר גביע את ריאל וכן הקדימה אותה בליגה וכמובן הדיחה פעמיים את ברצלונה ברבע גמר האלופות ) .

מעבר לתארים הוא היה שותף לצמד גמרים בליגת האלופות עם אתלטיקו מדריד

ולשלושה טורנירי גביע העולם עם אורגוואי כולל המקום הרביעי ב 2010 ורבע גמר 18 .

בנוסף היה לו ערך מוסף מיוחד ככובש שערים מכריעים

לשיאו הגיע בשנת 2014 עם שלושה שערי נגיחה

הראשון במחזור הסיום בליגה הספרדית בקרב ישיר על האליפות מול ברצלונה אתלטיקו הייתה צריכה נקודה אך פיגרה במחצית 1-0 בברצלונה אך גודין השווה מנגיחה בדקה 49 והעניק למעשה אליפות לאתלטיקו (היחידה בעידן מסי ורונאלדו שלא הלכה לאחד מהם ) .

אח"כ גודין נגח את שער היתרון בגמר אלופות והיה במרחק שניות מלזכות בתואר  הזה.

ולבסוף באותה שנה במחזור ההכרעה בבתים מול איטליה כאשר נבחרתו חייבת לנצח הוא מצליח עם הגב להכריע את איטליה ולהעלות את נבחרתו לשמינית הגמר.

על כל אלו הוא בנבחרת העשור  שלי .

 

מגן ימני דניאל אלבס:  (ברזיל ,ברצלונה ,יובה ופ.ס.ז)

קבוצתיים : 2 גביעי אלופות + 5 אליפויות +3 גביעים +2 עולם קבוצות .

דאבל איטלקי + 2 אליפויות צרפת +גביע +גביע הליגה הצרפתים +קונפדרציות עם נבחרת ברזיל .

אישיים : פעמיים בנבחרת העונה של אופ"א .

בכמה מילים :

 מכונת תארים שזכתה בתואר בכל קבוצה בעשור וכן בנבחרת .

היה פקטור חשוב מאד בברצלונה הגדולה של החצי הראשון בעשור .

מגן שמאלי מרסלו :  (ברזיל וריאל )

קבוצתיים : 4 תארי ליגת האלופות + 2 אליפויות ספרד + 2 גביעי ספרד + 4 עולם קבוצות

וקונפדרציות .

אישיים : 3 פעמים בנבחרת השנה של אופ"א ועוד פעמיים של פיפ"א.

בכמה מילים :

כל העשור בריאל הביא את השינוי בגמר הראשון ב 2014 כמחליף ואף כבש בהארכה

פתח ושיחק בכל שלושת הגמרים הנוספים ב 2016 אף כבש בבעיטות ההכרעה.

קשר אחורי  סרחיו בוסקטס : (ספרד וברצלונה)

קבוצתיים : 2 גביעי אלופות ,יורו 2012 ומונדיאל 2010 . וכן 7 אליפויות +5 גביעי ספרד +2 עולם קבוצות .

אישיים : נבחרת יורו 2012

 

בכמה מילים :

הגרזן של ברצלונה .

קיבל את האבק בקבוצת הכוכבים הזו אך חלקו רב בהתמודדות לא פשוטה בחלק ההגנתי במרכז שדה התקפי במיוחד.

 

קשר 50/50 לוקה מודריץ.   (קרואטיה ,ריאל וטוטנהאם ) .

קבוצתיים : 4 גביעי אלופות +1 אליפות וגביע + 4 עולם קבוצות .

אישיים : מצטיין מונדיאל 2018 ושחקן השנה של אופ"א ,פיפ"א והפראנס פוטבול באותה העונה וגם 3 פעמים בנבחרת השנה של אופ"א ושל פיפ"א.

בכמה מילים :

מקומו כאן לא רק בגלל 2018 האגדית בה הוביל את קרואטיה לגמר וזכה בכל תואר אישי גדול אפשרי אלא גם בגלל שזה היה גמר האלופות הרביעי בו לא פספס דקה והיה מהפקטורים המרכזיים של ריאל בתארים אלו .

 

קשר התקפי צ'אבי הרננדס :  (ספרד ,ברצלונה וגם אסד(קאטר) .

קבוצתיים : גביע העולם ,יורו , 2 גביעי אלופות 4 אליפויות ספרד + 2 גביעים +עולם קבוצות

(וגם אליפות וגביע קטר).

אישיים : 3 פעמים בנבחרת העונה של אופ"א +נבחרת מונדיאל 10+ יורו 12.

פעמיים כדור הארד בפרס שחקן השנה בעולם  וסגן שחקן השנה של אופ"א .

בכמה מילים :

אמנם פרש מעשית ב 2015 לאחר הגמר מול יובה בו עלה כמחליף.

אך היה האיש המרכזי של ברצלונה וספרד ולא בכדי הן לא הצליחו להשיג תואר גדול בלעדיו .

היה איש המשחק בגמר יורו 12 שם בישל פעמיים .

מה שהוא השיג בחצי עשור הרבה אפילו  מהגדולים ביותר לא השיגו בכל הקריירה .

 

קשר התקפי  אנדרס אינייסטה :   (ספרד ,ברצלונה וקובה מיפן)

קבוצתיים : גביע עולם 10 ,יורו 12 , 2 גביעי אלופות +עולם קבוצות +6 אליפויות ספרד + 5 גביעים

אישיים : 5 פעמים בנבחרת השנה של אופ"א וכן בנבחרת מונדיאל 10+ יורו 12.

מצטיין יורו 12 סגן שחקן השנה של פיפ"א ושחקן השנה של אופ"א 2012

בכמה מילים :

יחד עם האח התאום צ'אבי עשו נפלאות בקישור ברצלונה ונבחרת ספרד.

אחד השלים את השני צ'אבי היה למצטיין יורו 08 אז איינייסטה למצטיין יורו 12 וצ'אבי למצטיין הגמר.

ידע להתעלות וכמובן לא ניתן לשכוח לו את אותו שער בגמר 2010 היה גם מצטיין גמר אלופות 2015 היה גם אהוב הקהל מהשחקנים הללו שתמיד יתגעגעו אליהם .

 

ללא תפקיד מוגדר : ליונל מסי  ( ספרד וברצלונה)

על מסי ורונאלדו נרחיב בנפרד בפעם הבאה

בקצרה :

מסי עם 2 גביעי אלופות +2 עולם קבוצות +8 אליפויות ספרד +5 גביעים

כולל 4 כדורי זהב +מצטיין מונדיאל 2014 + 6 פעמים מלך שערי הליגה הספרדית + 5 פעמים מלך שערי ליגת האלופות +5 פעמים נעל הזהב האירופאית + פעמיים שחקן השנה של אופ"א ואלו מקצת תאריו האישיים

נכביר עליו מילים במאמר הבא .

חלוץ כריסטיאנו רונאלדו :   (פורטוגל ,ריאל ויובה).

שוב יורחב בפוסט הבא

4 גביעי אלופות + זכייה ביורו 2016 וליגת האומות 2019

2 אליפויות + 2 גביעי ספרד ואליפות איטלקית.

פעמיים כדור הזהב של פיפ"א ועוד 3 של אופ"א

4 פעמים נעל הזהב האירופאית +3 פעמים מלך שערי ספרד ו 6 פעמים מלך שערי ליגת האלופות ואנחנו מדברים רק על העשור האחרון כאמור.

 

 

במאמר הבא נדבר על מסי או רונאלדו וכן על המאמן והמועמדים לכדור הארד אחרי הצמד הנ"ל.

 

 

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. אין סיכוי שמודריץ האוברייטד לפני הגאון פירלו. זה שראמוס כבש כמה שערים חשובים לא מקנה לו עת הזכות בלם הגנתי חלש כסחן מלא אדומים וצהובים התקשה מאד בהגנה לעצור שחקנים. לא ראוי לטעמי. גם דני אלבס דחקן הגנה נוראי השאיר יותר חורים מהארדן וסטף יחד בולענים בהגנה.

    1. מודריץ ופירלו .
      פירלו פרש למעשה מכדורגל תחרותי אחרי 2016.
      פירלו לא זכה בשום תואר גדול בעשןר (הפסיד שני גמרים ) ברמה האישית אני מאד אוהב ומחזיק ממנו אך הוא לא עשה הרבה בו בזמן שמודריץ לוקח 4 תארי אלופות כולם משחק משחק מלא בגמר וכמובן מצעיד את קרואטיה לגמר עולמי זה מה שנקרא נוקאאוט. ( בסה"כ קרייריה אגב פירלו בהחלט בדיבור שכן לקח 2 אלופות וגביע עולם ).

      אשר לראמוס תשמע שמעון אני מחלק בין אהדה להערכה מקצועית .
      גם אני לא אוהד אותו או את קבוצתו אבל הבן אדם זכה בהכי הרבה תארים חשובים בעשור עם מספר בלתי נתפס של 6 כאלו ( לא תמצא הרבה כאלו שעשו זאת כל הקריירה …אני לפחות לא מצאתי אף אחד שעשה יותר מזה קרי 7 תארי גביע העולם ,יורו ואלופות).
      לא זו בלבד אלא שבכולם זכה כשחקן הרכב + 3 הנפות כקפטן + ובנוסף היה שם כפי שכתבתי ברגעים מכריעים כבלם כבש צמד בחצי גמר אלופות כבלם כבש פעמיים בגמר אלופות ( מה שאפילו מסי לא עשה בעשור הזה ) כבלם כבש את הפננקה בקור רוח בחצי גמר יורו 12 .
      בקיצור אם היה עושים בחירה לנבחרת העשור כמו למשל בנ.ב.א העונתית הוא היה מקבל קרוב ל 100 אחוז מהקולות .

      1. לא מסכים אהרון לגבי ראמוס. זה כמו שדרק פישר היה נבחר לנבחרת העשור בכדורסל כי הוא זכה באליפויות עם הלייקרס. ככה ראמוס הבקיע שערים חשובים כמו סלים חשובים של פישר והורי אבל כבלם הוא היה מאד בינוני במשחקים. היו בלמים טובים ממנו יציבים ממנו.

        לגבי מודריץ זה רונלדו זכה והוא היה חלק מזה הוא לא היה אפילו השחקן השני או השלישי של ריאל. בייל גם הבריק בגמרים קסמירו. הוא שחקן מעולה אבל מאד אוברייטד לא רואה אותו מדגדג את פירלו האמת ביכולת.

        1. נו באמת לכבוש צמד בחצי גמר אלופות ולכבוש צמד בגמר אלופות זה כמה סלים של פישר ..תבדוק כמה שערים יש למסי בחצי גמר וגמר אלופות בעשור …
          שערים ,הנהגה ,תארים כל החבילה .
          מבחינתי הוא בפודיום של טופ 3 אמנם הרבה אחרי 2 הגדולים אבל בפודיום .

          1. זה בדיוק זה. שמת אותו כי כבש שערים חשובים והיה בקבוצה חזקה. פישר קלע מול הספרס 0.4 שניות והורי מול הקינגס. סלי אליפות בדיוק מה שהוא עשה.
            אם נחזור ליכולת תראה כמה הגנת ריאל הייתה נוראית הן בליגה מבחינה סטטיסטית והן במבחן העין, המון משחקים שראמוס היה קטסטרופה.

            1. אגב פיקה זכה ביותר תארים מראמוס וגם הוא היה גרוע בהחלט

            2. בתארים החשובים בעשור ראמוס זכה בשש פיקה זכה ב 4 .ראמוס הניף חלק מהם כקפטן ומנהיג וכמובן כובש שערים מכריעים .
              פישר קלע שלשה אחת כמו שארפ ראמוס כבש עשרות שערים בקלאסיקואים ובמשחקי ההכרעה מעמדת הבלם .
              ראמוס עם 20 שערים ב 165 הופעות בספרד לעומת פיקה עם 5 בלבד ב 102 הופעות
              ראמוס עם 59 שערי ליגה בריאל ופיקה שעולה להתקפה שברצלונה מפרקת עם 27 כאלו בלבד .

            3. אשר למודריץ רונאלדו אז הקרואטי עשה תפקידו היטב בכל הגמרים בניגוד לרונאלדו .. בייל לא פתח אפילו בכל הגמרים .
              בקיצור אם תבדוק מי שיחקו את כל הדקות בכל ארבעת הגמרים תגלה שהיו אלו רק שלושה ראמוס מודריץ ורונאלדו זה מעיד על שלושתם .חוץ מזה מודריץ גם הצעיד נבחרת מפתיעה מאד לגמר עולמי .

  2. שלי אגב

    בופון
    קייליני
    גודין
    לאם
    מרסלו
    אינייסטה
    צאבי
    פירלו
    מסי
    רונלדו
    גרינזמן

  3. תודה נציין עוד שהמאמר נכתב לפני הקופה אמריקה שם דניאל אלבס הןסיף לעצמו עוד תואר קבוצתי ואת התואר האישי של מצטיין הטורניר .

    1. אגב פיקה זכה ביותר תארים מראמוס וגם הוא היה גרוע בהחלטרק מראה איזה בלוף זה ניימר שזכו בלעדיו. השחקן כדורגל הכי אוברייטד בהיסטוריה מאז בקאהם. עוד לא החלטתי מי היה יותר…

  4. אחלה כתבה, תודה.
    חבל שלא כתבת כמה מילים על קסייאס ב2014 ):
    מצטער, אין לו מקום בנבחרת של 2010.עד 2019.
    כנל מודריץ יחסית לפירלו, אבל פה ההבדלים יחסית קטנים.
    זלטאן היחידי שנתן פייט בנושא ההמשכיות והתארים לשני האלילים. פלקאו ודומיו לא נתנו כל עונה וכל שנה וכל משחק ( וזהבי גם…).
    מצטער, עדיין עיניים רטובות מהטניס….

  5. איזו נבחרת משעממת של ספרדים/ברזילאים בלרינות… כל משחק חצי מהזמן השחקנים האלו יתגלגלו על הדשא באובר דרמטיות, רק שיני שפן חסר.
    אלבס ומרסלו בטח מקומם לא פה, מרסלו זה ליצן חצר ואלבס השחקן הכי מגעיל בעולם.

    1. מרסלו מגן פח ואחלה קשר התקפי 😎 הקטע שלא היה בעשור הזה שום מגן גדול אחר זה הוא ולאם.
      אלבס בכלל פח יותר בור ממרסלו בהגנה

  6. תגיד לי אתה רציני .

    לא מצאת מקום ..לשחקנים מהליגה האנגלית
    היותר חשובה והיותר מהנה מכל הליגות בעולם….

    מה יש בליגה הספרדית המשעממת ?
    איזה עניין בדיוק …

    מנצ'סטר סיטי זכתה בעשור הזה ב4 אליפיות
    ולא מצאת שחקן אחד שהוא אגדה
    סרחיו אגוארו
    צלסי ליברפול .ארסנל יוניטד .
    מעניינות יותר מהליגה הספרדית
    אין מה לעשות

    1. אגוארו הפח? חחח ליגה אנגלית עד השנה הייתה זבל ותמשיך להיות זבל. היא נרמסה עי הספרדיות כל העשור על מה לעזאסל אתה מדבר? השנה חוויתם שנה טובה אבל הסרט יגמר כבר העונה.

        1. השנה דר תקאא מה כתבתי זה היה רק השנה. כל העשור האנגליות נשחטו עי הספרדיות

          1. הליגה האנגלית לא זבל, היא לטעמי הליגה ברמה הגבוהה ביותר, אבל לדעתי אהרון הלך על קונספט של תארים ולכן אין סיבה להכניס את אגוארו לכאן, אגב, גם אם הולכים לפי יכולת, אני חושב שהרוב יסכימו איתי שמסי ורונאלדו נכנסים לפני אגוארו.
            זלאטן אגב היה חלוץ הרבה יותר גדול מאגוארו, ויש עוד כמה שלדעתי יכולים להיות לפניו.

            1. מסי וכריסטיאנו ("רונאלדו" כשם בודד, זה שחקן אחר) – נמצאים לא רק לפני אגוארו, אלא לפני כל שחקן בעשור הזה. ויש שיגידו ודי בצדק, שניהם לפני כל שחקן בהיסטוריה. אם הולכים רק לפי מספרים – לא תהיה שאלה בכלל. המספרים של מסי וכריסטיאנו פסיכיים, שלוש קומות מעל כל שחקן כדורגל אחר בהיסטוריה.
              אנחנו עדיין לא מבינים באמת, איזו מכה ענקית תנחת על עולם הכדורגל, כשכריסטיאנו – ולא הרבה אחריו, מסי – יפרשו. אישית? כשמסי יתלה את הנעליים, זה יהיה עבורי היום הכי עצוב בספורט, מאז, לא זוכר מה… משתדל בינתיים לדחות את הקץ.

            2. אגוארו לא קרוב לזלאטן גריזמן אמבפה לבנדובסקי ומולר אפילו.

          2. ממש לא נשחטו ותמטד אנגליות מגיעים לשלבים גבוהים.
            עשית מהליגה האנגלית ליגה בינונית כשהיא ליגה מעולה ומהטוהות ביותר ועם יותר תחרות מאשר הספרדית וברמה גבוהה.
            האנגליות עם יותר הישגים מההליגות האיטלקית והגרמנית. רק הספרדית יכולה להתחרות באנגלית וגם הספרדיות ממש לא שחטו אץ האנגליות גם אם הם עם הייתרון.

  7. בעיקרון אני דיי מסכים עם הבחירות שלך אבל התעלמת לגמרי משני שחקנים, ריברי ורובן בגדולתם.
    סביר שהשניים האלה היו הרבה יותר גבוה עם לא היו נפצעים בגלל הטוטאל פוטבול שלהם.
    איפה היה נמצא רונאלדיניו בלי כל הכניסות לרגליים?…

    1. תןדה רזי …לא התעלמתי ציינתי אותם בחלק הראשון בהרחבה במועמדים לנבחרת העשור .
      ושם הסברתי שמה שנגדם היא העובדה שהעשור הזה הוא פחות של ליגות ויותר של התארים הגדולים בגלל חוסר התחרות היחסי .

  8. תודה רבה אהרון.
    שמתי לב שכל הנבחרת למעט דייגו גודין מורכבת משחקני בארסה וריאל, שזה אני חושב מאוד מתאים לעידן בו היינו, כאשר מי ששלט באירופה היו ברצלונה וריאל, כך שזה נראה לי הכי נכון, אבל אם מסתכלים רק על התארים אז ההרכב עצמו הוא נכון, אבל אם הייתי צריך לבחור לפי יכולת אני הייתי עושה כמה שינויים, כי אני חושב שיש כמה שחקנים מהרשימה שפשוט "נקלעו" לקבוצות גדולות והציגו את הכדורגל שלהם שהם יכולים אבל כוכבים הם לא היו, ואני מתכוון כמובן לבוסקטס שלדעתי הוא לא שחקן גדול, אני אפילו חושב שראמוס הוא בלם ענק אבל גם לו אין מקום כאן, מרסלו היה נהדר בריאל מדריד אבל גם הוא בסימן שאלה מבחינתי, וגם המהנדס צ'אבי שהיה נהדר בברצלונה אבל לטעמי אם היה שם שחקן כמו פירלו או שחקן אחר(לא עולים לי שמות) אז ברצלונה הייתה יכולה להיות מכונה משומנת יותר.

    1. ניר את מי אתה שם במקום ראמוס ?
      יש מה להשוות אותו לבלמים האיטלקיים ?
      מה עשה קלייני ובונציחמשל ומה הוא עשה ?
      הוא לקח 6 תארי ענק בכולם בהרכב בכולם פקטור התקפי והגנתי .
      שמעון טען מקודם שראמוס בלם בינוני …כזה שהיה שותף ל 0 שערים ב 10 משחקי נוקאאוט עם הנבחרת הספרדית ( נכון לא כולם בעשור ולא בכולם הוא שיחק כבלם ).
      מי בכלל יכול להשתוות אליו עם ההנהגה שלו וכמות השערים החשובים ?
      הלאה באמת אתם חושבים שיש כאן מתחרה למרסלו ואלבס ?( למעט אולי להאם )

      דבר נוסף שאעלה כבר כאן .
      למרות העונה האחרונה המושלמת של האנגליות אין מה להשוות אותה לספרדיות בשום אופן לא מאזנית הכוונה במפגשים ישירים ובטח שלא בתארים ובהישגי נוקאאוט אחרים .
      הספרדיות אוכלות בלי מלח
      למשל 2-6 בתארי אלופות
      ו 3-6 בתארי אירופאית
      מה שנותן לספרד 5-12 מהדהד על האנגליות .
      בנוסף תנסו למצוא לי כוכב אנגלי / ליגה אמגלית שזכה בתואר עולמי או יורו ?
      קחו את הסיטי כדוגמה מי עשה זאת ?
      לא אגוארו לא דה בריינה …אם כבר דה סילבה ….עם ספרד .
      כנ"ל בליברפול
      ביוניטד יש את פוגבה אך אני מניח שאין חולק שאיננו בדיון וכנ"ל קאנטה בצלסי או אוזיל בארסנל .
      הלאה מגנים כבר דיברנו אבל מי התמיד כמו אלבס / מרסלו באנגליה ?
      מי בכלל באזור החיוג שלהם ?
      ( אולי אם העשור היה נגמר ב 2012 אשלי קול יכול היה לתת פייט …כנ"ל אם היה מתחיל ב 2018 מצד מגני ליברפול טראנט ורוביטסון ).

      1. ראמוס לקח המון תארים והוא בלם נהדר ללא צל של ספק, אך אני חושב שהיו בלמים טובים יותר ממנו, אז נכון שקייליני לא לקח תואר משמעותי כמו ליגת האלופות אך הוא היה בלם טוב יותר מראמוס, לטעמי.
        אני חושב שרק העונה הליגה האנגלית באמת הראתה עליונות ובכללי הקבוצות שם נהדרות אך מול ריאל ובארסה הן פיגרו עד השנה האחרונה שהייתה מאוד חלשה עבור ריאל ובארסה וגם ראו את זה בסגלים.
        לגבי כוכב מהליגה האנגלית – יש בליגה המון כוכבים, אבל האם יש שם שחקן שאני שם אותו בנבחרת העשור? ממש לא, כי פשוט אין כזה, אגב אתה בטח זוכר את יאיא טורה ששיחק גם בסיטי, הוא היה קשר מדהים אבל אין לו מקום בנבחרת לדעתי.

  9. ליגה ספרדית לזבי חוטם

    לא מעניינת..
    רוב או

    הדי הכדורגל בעולם
    רואים ליגה אנגלית

    כמה שתנסו ליפות לא ילך

    ועובדה שליגה ספרדית חינם הצפייה שם בהיתגנבות יחידים

    ליגה אנגלית משלמים כסף
    ורואים יותר כי שם כל משחק אש

  10. מועלם …ידידי

    מסי ושאר המוזכרים
    בליגה האנגלית בקושי היו שומעים עליהם

    בליגה של חיחון וגראנדה הם בולטים

    1. באנגליה יש 6 קבוצות גדולות.
      מאנ יונייטד, סיטי, ליברפול, ארסנל, טוטנהאם, צ'לסי.
      לאו מסי הבקיע נגדן 26 שערים ב-34 מפגשים. אתה קולט?
      26 שערים ב-34 משחקים, וכל המפגשים היו ברמות העל של הכדורגל האירופי והעולמי.
      רק סרחיו אגוארו, וג'ימי וארדי, מכל שחקני תבל, הבקיעו נגדן יותר שערים – בעשרות, אם לא מאות משחקים יותר בליגה האנגלית…
      אבל אין ספק! נגד סטוק וברנלי הוא לא היה מבקיע בכלל!

      1. אם מסי היה משחק באנגליה היו לו לפחות עוד 100 שערים בקריירה במקרה הגרוע. האנגלופילים חיים בסרט. עונה הבאה יחזרו למקומם הטבעי

  11. הכל ריאל מדריד, ברצלונה ונציג בודד לאתלטיקו. יחד עם כתבות הפרובוקציה המכוונות והקבועות של מנחם בקיץ, הופס הופך ביולי לאתר וואן.

  12. קסיאס אפילו לא שוער מחליף. שחקן אוברייטד ברמות. בופון שוער ראשון וזה אפילו לא קרוב. גם אלבס שהוא פשוט בור בהגנה לא צריך להיות פה. כתבת קליקבייט של מישהו שלא ראה שום דבר חוץ מהליגה הספרדית כנראה

    1. אענה לסיפא שלך אחרי שהבהיר שכבר הפסקתי להתרגש מכל ביקורת .אז ככה הקריטריון העיקרי כפי שרשמתי היה ליגת האלופות ,גביע העולם והיורו ורק אח"כ הליגות המקומיות ככה שהם כמעט ולא זכו בשום התייחסות למעט אולי גודין .
      2. באשר לליגות המקומיות זה כמעט כמו שתגיד למי שייבחר את חמישיית השנה בעולם שהוא רואה רק נ.ב.א שכן ג'ון הליגה הספרדית היא הליגה בה' הידיעה בעשור הזה בין תרצה ובין לא שוב אנו לא מדברים על 2019 אלא על העשור בכללו עשיתי פעם השוואה בוא נגיד בקצרה ככה אתם מכירים מערב ומזרח בנ.ב.א ואת הדיבורים כמה המזרח חלש …אז תאמין לי הפער בין הליגה הספרדית לאנגלית מאזנית גדול בהרבה מהפער בין הליגה הספרדית לאנגלית בעשור האחרון .

  13. טוב הנה כאן כל תוצאות העשור באלופות בין ספרד לאנגליה .
    2010 בתים : צל'סי -אתלטיקו 0-4 ו 2-2 (צ'לסי עלתה ממקום 1 אתלטיקו סיימה 3 והודחה )
    רבע גמר ברצלונה -ארסנל 2-2 ו 1-4 .
    סיכום 1-1 בניצחונות 2 תיקו ויחס 9-8 אנגליה.(1-1 בהדחות)

    2011 :
    בתים : יונייטד -ולנסיה 0-1 ו 1-1 (יונייטד עלתה ממקום 1 ולנסיה עלתה ממקום 2 )
    שמינית גמר ברצלונה -ארסנל 1-2 ו 1-3
    רבע גמר ריאל -טוטנהאם 0-4 ו 0-1
    גמר ברצלונה -יונייטד 1-3
    סיכום : 5 ניצחונות לספרד 1 אנגליה 1 תיקו ויחס 5-14 ספרדי ( 0-3 ספרד בהדחות).

    2012 :
    בתים : צ'לסי -ולנסיה 1-1 ו 0-3
    סיטי -ויאריאל 1-2 ו 0-3
    חצי גמר צ'לסי -ברצלונה 0-1 ו 2-2
    סיכום : 4 ניצחונות לאנגליה 0 לספרד 2 תיקו ויחס 4-12 אנגליה ( 0-3 בהדחות)

    2013 :
    בתים : ריאל -סיטי 2-3 ו 1-1
    שמינית ריאל -יונייטד 1-1 ו 1-2
    סיכום : 2 ניצחונות ספרד 0 לאנגליה ויחס של 5-7 ספרד ( 0-2 בהדחות )

    2014 : בתים יונייטד -סוסידאד 0-0 ו 0-1
    שמינית ברצלונה -סיטי 0-1 ו 1-2 ברצלונה
    חצי גמר אתלטיקו -צ'לסי 0-0 ו 1-3 אתלטיקו
    סיכום 3 ניצחונות ספרד ניצחון אנגלי פעמיים תיקו ויחס 3-6 ספרד ( 1-2 ספרד בהדחות ).

    2015 בתים ריאל -ליברפול 0-1 ו 0-3
    שמינית ברצלונה -סיטי 1-2 ו 0-1
    סיכום 0-4 ספרד ללא תיקו ויחס של 1-7 (0-2 ספרד בהדחות)

    2016 : בתים סיטי -סביליה 1-3 ו 1-2
    שמינית ברצלונה -ארסנל 0-2 ו 1-3
    חצי ריאל -סיטי 0-0 ו 0-1
    סיכום 2-3 ספרד ועוד תיקו יחס של 6-8 ספרד ( 1-2 ספרד בהדחות)

    2017 בתים ברצלונה סיטי 0-4 ברצלונה ו 3-1 סיטי
    שמינית לסטר -סביליה 1-2 ו 0-2
    רבע אתלטיקו -לסטר 0-1 ו 1-1
    סיכום 3 ניצחונות אנגליה 2 ספרד ותיקו יחס 8-8 ( 1-1 בהדחות )

    2018 :
    בתים : צ'לסי -אתלטיקו 1-1 1-2
    ליברפול -סביליה 3-3 ו 2-2
    טוטנהאם -ריאל 1-3 ו 1-1
    שמינית ברצלונה -צ'לסי 1-1 ו 0-3
    סביליה -יונייטד 0-0 ו 1-2
    גמר ריאל -ליברפול 1-3

    סיכום : 3 ניצחונות ספרד 2 אנגליה 6 תיקו ויחס 15-18 ספרד ( 1-3 ספרד בהדחות ) .

    2019 :
    בתים : ברצלונה -טוטנהאם 2-4 ו 1-1
    ולנסיה -יונייטד 1-2 ו 0-0
    רבע גמר ברצלונה -יונייטד 0-1 ו 0-3
    חצי גמר ליברפול -ברצלונה 3-0 ו 0-4
    סיכום : 5 ניצחונות ספרד 1 אנגלי 2 תיקו ויחס 8-14 ספרד ( 2-2 בהדחות ) .

    סיכום עשור באלופות 28 ניצחונות ספרד 15 אנגליה ו 17 תיקו (באחוזים 38-62 ) .
    יחס שערים של 72-94 ספרד ( 1.20-1.57 בממוצע) .
    10-18 לספרד בהדחות (בבתים לא תמיד היו מודחות) שזה 36-64 באחוזים
    המצב בשלב הנוקאוט בלבד הוא כשמו נוקאאוט לספרד שמביסה 3-15 החל משמינית הגמר ואילך
    במשחקים זה 6-24 ספרד ( 5 תיקו )
    ויחס 27-58
    מוגש כחומר למחשבה לכל מיני מגיבים רגשיים ולא שכלתניים (ואגב גם אני גדלתי ועודני אוהב את הכדורגל האנגלי)

  14. בס"ד
    קסיאס-
    קשה לי מאוד הבחירה.
    קריירה נפלאה. בעשור האחרון אולי היו הישגים מגוונים אך לא באמת בלט לאורך העשור.
    ב2015- כלומר לפני חצי עשור כבר עבר לפורטו. שם כבר לא היה מהשוערים הגדולים בעולם.
    גם חווה שם עונה אחת גרועה במיוחד.
    גם בחצי הראשון- 2012/2013- היה פצוע חלק מהעונה ואחריה לא חזר להיות שוער ראשון.
    וגם אחר כ בריאל היה חלק מהזמן שוער משנה- חלק לליגת האלופות וגביע וחלק אפילו זה לא.

    לכן בהחלט הייתי מחליף אותו בנוייר/בופון.

    אולי אפילו אובלאק שלמרות שזכה בפחות תארים הוא כנראה היה בטופ לאורך הכי הרבה זמן מבין שוערי העשור.
    בגלל שבאתלטיקו הוא זוכה לפחות 'הכרה' אבל הוא הכי יציב וכמות ההצלות/אי ספיגות מדהימה ולא רק באתלטיקו.
    כך היה גם בבנפיקה. לא אשמתו שהוא בנבחרת סופר חלשה.

    השאר- מקובל עליי בהחלט.

    1. איתן מה אני אשם שקסיאס בחצי עשור עשה יותר ממה שכולם עשו בעשור ?
      תראה לי שוער אחד שהיה פקטור גדול ממנו ?
      הבן אדם הביא בתחילת העשור גביע עולמי ויורו קשה לשכוח זאת .
      הוא גם הניף את הגביעים הללו כקפטן והסמל של הנבחרת ההיא של ספרד.
      אח"כ עוד הוסיף אלופות גם כקפטן אם כי כפקטור פחות משמעותי .
      בופון היה ענק אך לא זכה בכלום בעשור ( כלום גדול …כלומים קטנים היו לו .
      צך היה ענק בתחילת העשור ובגמר אלופות 12.
      אבל נפצע ודעך בהמשך .
      הזכרת את אובלאק אז אמנם בעיני הוא אולי השוער מספר 1 כיום ובכל זאת הוא ראי של קסיאס כי כמעט ולא שיחק בחלק הראשון של העשור לפחות לא ברמות הקרובות .
      וחוץ מליגה אירופאית וגמר אלופות אין לו כלום .
      אפילו לא טורניר גדול .
      בקיצור נשארו נוייר ונבאס .
      באמת מעומדים של ממש .
      נבאס בעיני שחקן המונדיאל 14 היה ענק אבל בקבוצה שהשוער שלה הוא פחות פקטור מאשר בנבחרת ספרד והוא גם לא הגיע למידת ההשפעה של קסיאס בריאל ורוב העשור שיחק בקבוצות קטנות .
      אשר לנואייר אבין מי שבוחר בו .
      אבל לדעתי קסיאס היה יותר פקטור ממנו וזכה גם ליותר תארים גדולים ממנו .
      בכל אופן מובן שבבחירות אלו יהיו מחלוקות זה בסדר גמור כמובן .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט