אירועי דיומא – 30.06.2019

 

כדורגל / ניר מועלם

תוצאות אתמול:

קופה אמריקה – רבע הגמר:

ברבע הגמר האחרון של הקופה אמריקה המשחק הסתיים שוב ב0-0 ( משחקי שלישי מתוך ארבע) ושוב פעם הלכנו להארכה, כאשר הפעם היה ברור ( לפחות לי) שאם מגיעים לפנדלים אז פרו ככל הנראה תעלה וזה לבסוף מה שקרה כאשר הפנדל שהוחמץ היה דווקא הפנדל הראשון של אורוגוואי אותו בעט לואיס סוארז שבסיום מירר בבכי.

חצאי הגמר שנקבעו הם:

ארגנטינה – ברזיל , 3:30 בין שלישי לרביעי

צ'ילה – פרו , 3:30 בין רביעי לחמישי

מי לדעתם תעלה? אני אהמר על ארגנטינה וצ'ילה. בחצי הגמר יש הארכה ורק לאחר מכן פנדלים, בשונה מרבע הגמר.

גביע הזהב – רבע הגמר:

קנדה הגיעה למשחק מול האיטי כאשר היא הנבחרת העדיפה אך בפועל היא הובילה 2-0 כבר בדקה ה-18 ואז האיטי ביצעה מהפך מדהים וניצחה 3-2 כאשר דיוק נאזון המדהים משלים שער ובישול ( במחצית היה 2-0 לקנדה, ובסיום 3-2 להאיטי) והאיטי מבחינתה מגיעה לחצי הגמר ההיסטורי. במשחק השני שהסתיים ממש לפני כמה דקות מקסיקו סיימה ב1-1 מפתיע מול קוסטה ריקה אך למזלה ניצחה 5-4 בפנדלים ועלתה לחצי הגמר שם תפגוש את האיטי.

משחקי היום:

גביע הזהב – רבע הגמר :

00:30 ג'מאייקה – פנמה, ספורט 4 : ג'מאייקה עלתה מהמקום הראשון בבית 3 אבל די בשיניים בבית יחסית קל, עבור נבחרת שממנה ציפיתי לעלות ביותר קלות, כאשר בדרך היא מנצחת בקושי 3-2 את הונדורס ומסיימת בתיקו מול אל סלבדור וקורסאו, מנגד פנמה עשתה את שלה ועלתה מבית ד' בו הייתה גם ארצות הברית בבית שהיא ידעה שהמקום השני הוא האידיאל בשבילה כאשר היא מנצחת בדרך את טרינידד וגויאנה ומפסידה לארצות הברית. ג'מאייקה יותר איכותית בחלק הקידמי מאשר פנמה אך לפנמה יש היסטוריה טובה וגדולה יותר מאשר לג'מאייקה ( לטעמי ) ואני אהמר על סוג של הפתעה כאן ואלך עם פנמה.

3:00 ארצות הברית – קורסאו, ספורט 4 : אין ספק, לפחות בעיניי שקורסאו נחשבה להפתעת הטורניר עד לרבע הגמר, אבל עכשיו אחרי שהאיטי ניצחה את קנדה 3-2 עם מהפך מדהים אני מחליף את הפתעת הטורניר להאיטי, ללא תחרות בכלל, אלה אם כן קורסאו תעשה את הבלתי יאומן ותדיח את אחת משתי הנבחרות החזקות בטורניר. אז ארצות הברית מגיעה אלינו מבית ד' בו ריסקה את הנבחרות: טרינידד, גויאנה ופנמה עם יחס שערים של 11-0 בדרך למקום הראשון בצורה מושלמת, מנגד קורסאו פילסה את דרכה לרבע הגמר מבית ג' בו סיימה שניה אחרי שבמשחק הפתיחה הפסידה לאל סלבדור 1-0, לאחר מכן ניצחה 1-0 את הונדורס ובמחזור הסיום סיימה בתיקו 1-1 מול ג'מאייקה. הימור – בא לי ללכת עם קורסאו אבל אני לא מאמין שיש לה סיכוי כל כך גדול לנצח, למרות שמקסיקו הסתבכה רק הבוקר מול קוסטה ריקה אז אין לדעת, בכל מקרה אהמר על ארצות הברית.

כדורסל

ליגת BIG3 – מחזור 2 / עידו גילרי

המשחקים יתקיימו אחד אחרי השני:

00:00:  גוסט בולרס (0-1) – ביוואק (0-1)

1:00: 3 הדד מונסטרס – (0-1) אליינס (1-0)

2:00: פאוור (0-1) – טריי סטייט (1-0) 

משחקי אתמול:

טרילוגי (2-0) 41 – טריפלטס (0-2) 51   ג'ו ג'ונסון עם 20 נקודות בעום הולדתו ה-38 (כולל סל 4) ואל ג'פרסון עם 14 הובילו את הטריפלטס מול 18 נקודות של ג'יימס ווייט בצד המפסיד. לתקציר המשחק לחצו כאן.

אנמיז (1-1) 50 – בול הוגס (2-0) 45  הבול הוגס ברחו משוויון 11-11 ל13-26 בהנהגתו של וויל מקדונלד ששלט מתחת לסל וסיים עם 27 נקודות. אבל אז ב22-34 גילברט ארינאס התעורר וסחף את האנמיז לקאמבק וניצחון אותו סגר אייג'נט זירו מהקו. ארינאס סיים עם 13 נקודות כשקרייג סמית' הוביל עם 19. לתקציר המשחק לחצו כאן.

3'ס קומפני (2-0) 32 – קילר 3'ס (0-2) 50  משחק שלא היה תחרותי כמעט לרגע כשסטיבן ג'קסון עם 22 נקודות וסי ג'יי ווטסון עם 14 סוחבים את הקילר 3,ס לניצחון קליל. לתקציר המשחק לחצו כאן.

פורמולה 1 / אורן פראג'

גראנד פרי אוסטריה

המירוץ במסלול רד בול רינג באוסטריה. את הפריוויו למירוץ אפשר למצוא כאן. שידור בספורט 5 לייב ב-16:10.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

גביע העולם (לנבחרות) – חצי הגמר והגמר

7:00: סין א'-סקוטלנד

7:00: אנגליה-סין ב'

13:30: הגמר

הפתעות גדולות לא היו אתמול ברבע הגמר. כמו בטורנירים הקודמים, שתי הנבחרות המקומיות עושות חיל, כשאתמול הצליחו לגבור על הונג קונג ועל בלגיה. שתי הנבחרות האחרות מבריטניה הגדולה התקשו קצת יותר – הסקוטים בדרבי הקשוח מול הוולשים, והאנגלים מול התאילנדים המוכשרים. שני משחקים אלו הוכרעו על חודו של פריים. .

היום נוכל לצפות ביום המסכם של טורניר הנבחרות. שלב חצי הגמר יכלול שני מפגשים בריטים-סינים איכותיים. זאת כשסין א' של דינג ויאן בינגטאו תפגוש את סקוטלנד של היגינס ומגווייר, בעוד שסין ב' של ליאנג וונבו וז'או יואלונג תפגוש את אנגליה של ווילסון וליסובסקי. אחה"צ נוכל גכבר לצפות בגמר הטורניר. כל המשחקים ייערכו בפורמט הטוב מ-7. שידורים ביורוספורט.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. יום נהדר לכולם ושבוע טוב.
    מחכה לפורמולה 1, אחרי פול פוזישן של פרארי יהיה מעניין לראות אם הם יכולים לנצח סוף סוף מירוץ, כאשר היה ניתן לראות בבירור שפרארי יותר מהירה על המסלול, במיוחד לאור העונש שהמילטון קיבל.

  2. איזו פשיטת רגל של הקופה אמריקה…
    3 מתוך 4 משחקי רבע הגמר הגיעו לפנדלים, כי אין בקופה הארכה בשלב הזה. ישר אחרי 90 דקות. קבוצות חלשות עושות בונקר 90 דקות כדי להגיע לפנדלים וזה משתלם… בדיחה.
    ככה פרו עוברת את אורוגוואי, וככה קולומביה עפה מהטורניר, למרות שהיא היתה הכי טובה, בלי להפסיד, ובלי לחטוף אפילו גול אחד. על תיקו אפס מסריח ברבע, והרולטה של פנדלים…
    לכל מי שאומר שטורניר גביע הוא דרך להוכיח גדולה של שחקן בודד: לא נכון, לא מוכיח הרבה, חצי מההצלחה נובעת מהגרלה ומזל ופנדלים.

    1. זה לא חדש זה תמיד היה ככה מאז השיטה החדשה ב 1993 של הנוקאאוט במקום בית גמר
      הנה הממצאים
      1993 ארגנטינה מגיעה לגמר לאחר שמנצחת בפנדלים את ברזיל ואז קולומביה אותה קולומביה שבעצמה ניצחה בפנדלים את אורוגוואי סה"כ 3 משחקים מוכרעים בפנדלים ( מתוך שבעת משחקי הנוקאאוט לא כולל משחק 3-4 ) .

      1995 ברבע הגמר מדיחה קולומביה את פארגוואי ,ארה"ב את מקסיקו וברזיל את ארגנטינה בפנדלים
      בגמר אורוגוואי מנצחת את ברזיל סה"כ 4 משחקים מוכרעים מהנקודה.

      1997 : משחק אחד ברבע מוכרע מהנקודה בה מקסיקו מדיחה את אקוודור

      1999 :אורוגוואי מגיעה ככה עד לגמר לאחר שעוברת מהנקודה את פארגוואי ברבע וצ'ילה בחצי .
      בנוסף מקסיקו מדיחה את פרו ברבע .סה"כ 3 משחקים שמוכרעים מהנקודה.

      2001 לא היה משחק שהוכרע בפנדלים (למעט המשחק על מקום 3-4 בו הפתיעה הונדורס את אורוגוואי )

      2004 : ברזיל עולה לגמר לאחר ניצחון מהנקודה על אורוגוואי ובגמר מנצחת מהנקודה את ארגנטינה ולוקחת גביע.

      2007 : ברזיל שוב עולה לגמר לאחר ניצחון על אורגוואי (ושוב מנצחת בגמר את ארגנטינה אך הפעם לא מהנקודה).

      2011 : אורוגוואי מדיחה מהנקודה את ארגנטינה ברבע פארגוואי עושה זאת גם לברזיל ברבע וגם לונצואלה בחצי.
      סה"כ 3 משחקים מהנקודה.

      2015 :ארגנטינה עולה ככה לחצי לאחר שעברה את קולומביה בפנדלים גם פארגוואי עלתה ככה לחצי לאחר ניצחון על ברזיל .בגמר צ'ילה ניצחה מהנקודה את ארגנטינה.

      2016 : פרו מדיחה את קולומביה ברבע (0-0)) וצ'ילה מנצחת בגמר את ארגנטינה.

      סה"כ בעשרת הטורנירים האחרונים ראינו 22 הכרעות מהנקודה הלבנה ( +1 במשחק 3-4 )
      ממוצע של 2.2 לטורניר .
      יתרה מכך 7/10 אלופות הטורניר בשיטת הנוקאאוט עברו לפחות משחק אחד בפנדיך (ארגנטינה 93 וברזיל 04 עברו שני קרבות מהנקודה לפני שהניפו את הגביע)
      כל חמשת אלופות הטורניר האחרונות (הכוונה בחמשת הטורנירים האחרונים ) עברו לפחות דו קרב פנדלים אחד
      ברזיל 2004 (אורוגוואי בחצי וארגנטינה בגמר)

      ברזיל 2007 : (אורוגוואי בחצי)
      אורוגוואי 2011 ( ארגנטינה ברבע)
      צ'ילה 2015+2016 (פעמיים ארגנטינה בגמר) .

    2. חבל שאורוגוואי וקולומביה הודחו, אין ספק שזה מבאס כי הן היו טובות, במיוחד קולומביה, אבל אם הן היו כאלו טובות הן היו חייבות לנצח לפחות 1-0 ולסגור את הסיפור.
      בהפסד של קולומביה אני מאשים בעיקר את מאמנם שהשאיר את דובאן זפאטה, החלוץ הלוהט של אירופה על הספסל עד הדקה ה-70 ובחר לפתוח עם פלקאו שכמעט ירד ליגה עם מונאקו וזה בגלל חסד נעורים, לגבי אורוגוואי – אם קבאני לא היה מחטיא מ-3 מטר הם היו עולים.

      ועצוב לראות שנבחרת כמו קולומביה שאפילו לא ספגה גול הודחה מהטורניר.

  3. יש המון שחיתות בדרום אמריקה, זו עובדה, לגבי הקופה – מי שטוב היה צריך לכבוש, אני חושב שפרו נבחרת טובה אבל כמובן לא טובה כמו אורוגוואי, אבל היא באה ועשתה את העבודה השחורה והצליחה לעלות בזכות הבונקר שהיא עשתה שגם הוא חלק מהכדורגל.

  4. עוד אירוע שמתקיים הלילה. תחרות ליגת היהלום השביעית בסבב.
    בדרך כלל היא מתרחשת ביוג'ין אורגון אבל עקב בניית איצטדיון אתלטיקה חדש היא מתקיימת בסטנפורד.
    יש שידור ישיר בערוץ ספורט 2 החל מ-23.00.
    קישור למקצים השונים:
    https://eugene.diamondleague.com/program-results-eugene/
    .
    מתחרים ומתחרות בולטים/בולטות בתחרויות השונות (לפי סדר התחרויות. אבל לא פרטתי את כולן):
    קפיצה במוט-סם קנדריקס, רנו לאווילני, ארמנד דופלנטיס.
    .
    הדיפת כדור ברזל נשים-מישל קרטר האמריקאית (האלופה האולימפית). לי ג'יאו גונג הסינית.
    .
    400 מ' משוכות גברים-בנג'מין ראי האמריקאי הצעיר.
    .
    3000 מ' מכשולים נשים- הקניאתיות ביאטריס צ'פקואץ שיאנית העולם ונורה ג'רוטו. אמה קובורן האמריקאית.
    .
    100 מ' נשים-מארי ג'וזה טאלו מחוף השנהב. טורי בואי ואינגליש גרדנר האמריקאיות. ושתי המועמדות לניצחון שלי אן פרייזר פרייס הג'מייקאנית הותיקה והמעוטרת ושקרי ריצ'רדסון (Sha'Carri RICHARDSON) הסנסציה האמריקאית הצעירה (שתיהן קבעו תוצאות נפלאות בתקופה האחרונה).
    .
    800 מ' נשים-קסטר סמניה הדרום אפריקאית עם בעיית ההורמונים.
    .
    400 מ' גברים-מייקל נורמן האמריקאי הצעיר שקבע תוצאות מעולות.
    .
    200 מ' נשים-בלסינג אוקברה הניגרית ואיליין תומפסון הג'מייקנית האלופוה האולימפית שחוזרת לכושרה וקבעה לאחרונה באליפות ג'מייקה שהתקיימה לאחרונה ביחד עם שלי אן פרייזר-פרייס תוצאה מעולה של 10.73 ב-100 מ'.
    דרך אגב בג'מאייקה יש כוכבת עתידית חדשה. בריאנה וויליאמס בת ה-17 (שנולדה בארה"ב ומתאמנת אצל אטו בולדון). היא קבעה תוצאות מעולות לגילה ב-100 ו-200 מ'.
    .
    100 מ' גברים-האמריקאים הותיקים ג'סטין גאטלין ומייקל רוג'רס והמועמד לניצחון כריסטיאן קולמן הצעיר.

    1. תודה רבה אמנון
      אין על אתלטיקה, הכי כיף לראות לדעתי, למרות שבשנים האחרונות קצת יותר קשה לי לעקוב.
      אני זוכר את לאבילני הקופץ במוט הצרפתי שהיה נהדר, אך בתחרות האחרונה שראיתי הוא מאוד איכזב ולא זכה במדליה כלל(לא זוכר מתי זה היה).
      אני רואה שעדיין יש שמות שאני מכיר, כך שאני עדיין עוד איך שהוא בעניינים למרות שהדם החדש בדרך כלל אתלטי יותר.

      אמנון, אולי אתה יודע, האם טייסון גאי האמריקאי פרש? הוא היה האתלט האהוב עליי, אצן מדהים, מאוד פיזי אבל תמיד היה מפשל איך שהוא וחבל, ובזמנו עוד הוא נאבק ביוסיין בולט שהיה בכושר שיא ועוד לפני שבולט הגיע הוא נאבק באסאפה פאוול.

      1. ניר, תודה על התגובה.
        טייסון גיי יהיה עוד חודש בן 37. גיל שבו אף אצן למרחקים קצרים לא השיג תוצאות ברמה עולמית. אני לא יודע אם הוא הודיע באופן רשמי על פרישה, אך בפועל זה המצב. הוא לא מתחרה באופן סדיר, ובוודאי שלא ברמות הגבוהות. אבל ג'סטין גאטלין שגם הוא בן גילו יתחרה הלילה. יהיה מעניין לראות את התוצאה שלו.
        לפני כמה חודשים היה איזה משדר טלוויזיה שבו הראו אותו מתחרה ב-100 מ'. הוא סיים בין האחרונים ולא בתוצאה איכותית.
        .
        הנפילה שלו החלה לאחר שהודה שהשתמש בחומרים ממריצים.
        .
        עוד אירוע ראוי לציון לגביו: באוקטובר 2016, בתו של גיי, טריניטי, נהרגה בתקרית ירי (שהיא כמובן לא היתה שותפה לה אלא רק נוכחת במקרה במקום) בלקסינגטון קנטקי. זו היתה טרגדיה נוראה.

    2. אמנון, תודה רבה. סקירה מצוינת.
      אוסיף רק כי בקפיצה במוט יתחרה גם כריסטופר נילסן בן ה-21, אלוף המכללות הטרי (ניצח שם בשיא אישי של 5.95).
      נראה כי תהיה תחרות מעניינת מאוד.

  5. המשחק אמש בין מכסיקו לקוסטה ריקה היה אחר הפיזיים והמסוכנים לשחקנים מזה זמן רבץ ישנה שנאה בעין שתי הנבחרות האלה, והיא נראתה בכל רגע במשחק. לפעמים נאלצתי לעצום עיני כי פחדתי לראות מה עומד לקרות. פראות לא רגילה. כשהלכתי לישון היה 1-1

  6. לגבי הקופה אמריקה, יש סתירה בכתבה:
    לגבי רבע הגמר כתוב שבשלושה מש' (צ"ל שלושה מארבעה ולא שלוש מארבע!!!) הייתה הארכה ולגבי המשחקנפרו-אורגוואי נכתב שהיו פנדלים לאחר ההארכה,
    ובהתייחסות לחצי הגמר כתוב שבשלב זה הפנדלים אחרי ההארכה בשונה ברבע הגמר, כשבהתייחסות לרבע הגמר ברור שגם בשלב זה יש הארכה לפני הפנדלים כמו במשחק פרו-אורגוואי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט