הלילה קבוצות ה-NBA יתחילו להשקיע עד 3 מיליארד דולארים, יותר מתקציבים של כמה מדינות-אי קטנות. בכמה מקרים יקלעו בול, ועתיד קבוצה שלמה יפרוץ ויעלה שחקים לשנים הבאות, ובמקרים פחות משמחים, קבוצות יקברו את עצמן בהחלטות שתתבררנה כשגויות, לכמה שנים טובות.
ככה זה היה תמיד וכך זה יהיה תמיד.
הבעייה היא שמנסים להחליט כאן החלטות המבוססות על הגיון ונסיון, אבל מדובר כאן על כימייה עתידית בין אנשים, דינמיות קבוצתית, וחיבור מנטלי שלעולם אין לנבא את הצלחתו. במילים אחרות זאת ערבוביה בין הגיון ונסיון, ו -CRAP GAME – משחק קוביות. אם יש לך '6' כבר בקבוצה, האם הקובייה השנייה שאמורה להיות '6' תיפול '6'? או '3'? או, חס ושלום, '1'? טובי מוחות הכדורסל מעורבים בהחלטות, אבל הרבה עדיין תלוי במזל, בדינמיקה אנושית, בקואורדינציה טמפרמנטית, ובעוד אלף ואחד משתנים.
אתמול כתבתי את דעתי על השגיאה – שלפחות לדעתי – קווין דוראנט עשה כשיכול היה לחתום על חוזה מקסימלי של 221 מיליון ל-5 (כשיכול היה לחתום), ומי יודע אם חוזה דומה יוצע לו שוב.
אני מצטט את טים ריינולדס מ-AP:
"Durant was offered 221 million' five-year deal that would come with two pills for the Warriors to swallow: One, he'll be on a 38 million scholarship next season while he recovers and cannot play, and two, Durant would be owed more than 50 million when he plays his final year of his contract when his own 36 year old plays his final year of that contract
זאת אומרת שהווריורס יצטרכו TO COMMIT מאה ותשעים מיליון – כמו $190,000,000 – להבטיח את הישארותו של קליי תומפסון. הווה אומר שבעונה הקרובה הווריורס ישלמו 110 מיליון לשלושה שחקנים – סטפן קרי, קליי תומפסון, וקווין דוראנט, אבל רק אחד יתלבש לשחק!
אני חשבתי שזה לא ייתכן. אין מטורף שיסכים לשלם 110 מיליון לשלושה שחקנים בעונה הבאה כשרק אחד משחק!!!
*****************
ומי יהיה מוכן להתחייב לדוראנט, כשציינתי בפרוש שמתוך 42 שחקנים שסבלו קריעת גיד גמו דוראנט, אף אחד לא נשאר בליגה יותר משנתיים אחרי שחזר לשחק (ונתתי את הרפרנס!). רודי מיי יהיה כנראה הראשון, וציינתי שהוא אחד מ-42 שהתאושש מהפציעה בצורה מחלטת (אבל אם 'מחלטת' או לא רק הוא יכול להסביר).
הנה השחקנים שאני זוכר מהרשימה שקראתי אתמול שפרשו מקסימום שנתיים אחרי שחזרו לשחק מהפציעה: קובי, צ'ונסי ביליאפס, דומיניק וילקינס, ג'רלד וילקינס, פט יואינג, גייל גודריץ', אלג'ין ביילור, נייט ארצ'יבלד, ארבידס סבוניס, אייזיה תומאס, ג'ף רולנד, קווין פורטר, בוב רול, אלטון בראנד, נורם ניקסון, ברנדון ג'נקינס, אדי מיילס, כריסטיאן לייטנר, אנדרסון וורג'או, מהמט אוקור, וושון לינארד, מוריס טיילור, לפונזו אליס, ג'ף טיילור, דן דיקאו, דרל ארתור. השאר פחות ידועים ושכחתי את שמם.
כל השחקנים פרשו בגלל ירידה משמעותית ביותר ביכולתם. כמה כמובן ירדו ביכולתם גם בגלל גיל (37-38) כמו סבוניס או אלג'ין ביילור. אני משוכנע שקובי היה ממשיך לשחק אילולא הפציעה. רוב האחרים פרשו בגלאים צעירים יותר.
****************************
מה היתה הטעות שלי אתמול?
חשבתי שאני, מל לס החרמן הזקן, הוא האדם שעליו לשלם.
אני ב-ח-י-י-ם לא הייתי מחתים את דוראנט על 221 מיליון כשבעונה הראשונה שהוא יוכל לשחק הוא יהיה בן 32, וכמעט בכל המקרים לשחקנים – שחזרו מפציעה כזאת כפי שדוראנט נפצע, קריעה לשניים של הגיד העבה ביותר בגוף – העונה הראשונה כמעט תמיד היתה מין נסיון חזרה לכושר, ושנה אחרי באה הפרישה כשהתברר לשחקן (ולקבוצתו) שהוא איבד יותר מדי מיכולתו.
ב-MINDSET (הלך המחשבה) שלי לא חשבתי כמובן כמו שהמולטי-מיליאדרים האלה חושבים. כש-221 מיליון הוא כסף קטן בשבילך בתוך כל המערכת, אז קל לענות כפי שג'ו לייקוב ענה לשאלה 'כמה כסף הוא מוכן להשקיע כדי להשאיר את כל שחקני הווריורס בקבוצה' –
"!WHATEVER IT TAKES!"
"אנחנו מריצים עסק" הוסיף בוב מאיירס. "אנחנו לא מסתכלים מהיום למחר. אנחנו מסתכלים עשר שנים קדימה!".
ג'ו לייקוב הוא אולי היחידי שמדבר ככה, אבל הוא לא היחיד מבעלי קבוצות רבים שמוכנים להשקיע כסף רב – בסכומים שמעולם לפני כן לא הושקעו – בשבועות הקרובים. בעלי הקבוצות מוכנים להכניס את ידם עמוק לכיסם. ההשקעה עצומה אבל בתיאוריה הם כולם יודעים שבעלות קבוצת ספורט מקצוענית במייג'ור ליג בארה"ב הפכה לאחת ההשקעות הבטוחות והמשתלמות ביותר בביזנס, אפילו שזה רק בראשם. הם יודעים גם שהגידול בערך ובשווי הקבוצה הוא יותר תיאורטי ממעשי כי הוא מתממש רק ממכירת הקבוצה, דבר שכמעט לא קורה. בד"כ בעלי קבוצות הולכים לעולמם ו'ערך הקבוצה' עובר ליורשים, שגם הם משקיעים ברוב המקרים במקום לממש רווחים.
המולטי-מיליונרים האלה הם עשירים כקורח שקבוצת הכדורסל היא לא יותר מצעצוע השווה מיליארדים. היום אין קבוצה מתחת לשווי של מיליארד דולארים, וכמעט כל הקבוצות בחצי התחתון של "שווי" מעלות את ערכן ב-25% עד 40% לשנה. זה טרוף שאין כמוהו בעולם העסקים מלבד איזה חברות סטארט-אפ בשלוש-ארבע השנים הראשונות עד שמגיע ה-PLATEAU.
זאת טבלת 2016-17. מאז הערך גדל משמעותית: הגדילה בערך הקבוצות (בעיקר מהחלק התחתון) נראית כעולה משנה לשנה בשליש, או בערך 33-35% כפי שהזכרתי.
אבל כמובן, ערך הקבוצה הוא תיאורטי עד שהיא נמכרת; עד שהערך מתממש.
בתריסר השנים האחרונות היו רק כמה מכירות בודדות: כריס האנסן קנה קבוצה בנסיון (שניכשל) להעבירה לסיאטל; וויק רנדיב קנה את סקרמנטו. הרב קול מכר את מילווקי. ג'ורדן ושות' קנו את שרלוט, ודונלד סטרלינג הוכרח למכור את הקליפרס לסטיב בלמר. היה זמן שהאליגרך הרוסי מיקאיל פרוקורוב ניסה למכור את הנטס אבל בסופו של דבר העדיף להביא שני שותפים מולטי-מיליארדרים – TSAI ו-WILBER PAN – כי למה למכור דבר שערכו גדל משנה לשנה כאילו היה 'אמזון'?
זהו. לא מוכרים ולא קונים. רק נותנים לערך לגדול. כיום ערך הניקס והלייקרס מתקרב ל-5 מיליארד!!! (שתיהן בין 5-6 הקבוצות היקרות בעולם). אז ג'יימס דולן יושב על התחת השמן שלו, נותן לקבוצתו להירקב בזמן שכספו גדל ב-10% לשנה (מלבד רווחי הקבוצה עצמה בחוזי טיווי, כרטיסים, חנייה, אוכל, חסויות, פרסומות, ומה לא).
כמובן שערך הקבוצה תלוי בהרבה בעיר בה היא נמצאת (ניו יורק, לוס אנג'לס, שיקגו) אבל גם בטיב הקבוצה (גולדן סטייט, בוסטון, יוסטון).
כל קבוצה (מלבד, אולי, הניקס שנראה שלדולן באמת לא איכפת!) רוצה להשתפר, והלילה יהיה הסיפתח להילולה כשכמה בוודאי תתחלנה לקחת צ'אנסים גדולים.
התשלומים לשחקנים הגיעו לרמה מקוממת. קובי בריאנט היה השחקן היקר ביותר בעונת 2015-16. משכורתו? 25 מיליון. היום שחקני על מגחכים על דבר כזה. היום 40 מיליון לעונה זה לא משהו כה נדיר. בעונת 2022-23 לג'יימס הארדן, ראסל ווסטברוק, וג'ון וול תהיה אופציה להרוויח כמעט פי שניים מאשר קובי – 47 מיליון לכל אחד מהם. הם כולם WILL OPT IN לדילים האלה כי מעטים בעולם השחקנים שיוותרו על משכורת של $12,000 ל-ד-ק-ה לכל אורך העונה!!! (אני משתמש במספרים שהופיעו הבוקר בעתוני ארה"ב, כולל 'גרינוויל ניוז', מה-AP).
בואו נדבר על כמה קבוצות לפני מה שיקרה הלילה.
*הלייקרס שמים את כל תקוותם ועתידם על כתפיו של אנטוני דייויס. פלינקה בונה את כל עתיד הקבוצה על לפחות סופר-סטאר נוסף שיגיע לשחק עם AD ולברון.
*לניקס ולנטס יש טונות של כסף, את העיר שהיא מרכז העולם, אבל לשתיהן אין סופר סטארים, אם כי לנטס ישנה קבוצה צעירה וטובה. לשתיהן יהיה מבחר שחקנים שהם סופר-דופרים אבל מעולם לא זכו להיות 'השם של הקבוצה', למשל קיירי אירוינג, שישנה לו כבר טבעת, וטבעת נוספת אינה משאת-חייו. להיות ה-'ג'ו נמט של התפוח הגדול' או ה-'מיקי מנטל של ניו יורק' יכול להוות את המגנט הגדול ביותר לנטס (ופחות מכך לניקס).
*טורונטו תהיה מוכנה להשקיע כל מה שזה לוקח אם קוואי לינארד נשאר, ואז הם יודעים שכל מה שחסר להם לטבעת נוספת הוא כוכב נוסף. לא חובה סופר-כוכב. מין קווין לאב או גורדון הייוארד ביכולת יעשו את הטריק.
*פילדלפיה נמצאת במצב לא נוח כשהיא תלויה כל כך בהחלטתו של ג'ימי באטלר. אם הוא עוזב, הם חייבים כוכב אחר לצד בן סימונס וג'ואל באטלר. אם הוא נשאר, הם זקוקים עדיין לפוינט גארד ברמה של קמבה וולקר (שחותם עם הסלטיקס) או קיירי אירוינג (שרוצה להיות הבוס, ועם סימונס ואמביד משרת הבוס כבר נילקחה!).
*יוסטון? היא רוצה להביא את ג'ימי באטלר ב- 'SIGN AND TRADE'.
*הקליפרס די מסודרת. היא קבוצה של צעירים טובים ומצויינים המחכים לאבא מהסוג של קוואי לינארד או ג'ימי באטלר.
*קבוצות כמו דנבר ופורטלנד לא הולכות על שום מקס כי אין להם כסף מספיק תחת הסף. כל מה שהם מחפשים הם COMPLIMENTARY PLAYERS פה ושם.
וישנן קבוצות שפשוט צריכות לחיות עם שגיאות העבר שעשו.
*שרלוט איבדה את קמבה וולקר כי היא פשוט לא יכולה היתה לשלם לו את המקסימום שהוא דרש כי היא משלמת לניקולס באטום 25 מיליון לשנה ל-5 שנים, וכי היא משלמת לביסמארק ביומבו 17 מיליון לעונה הבאה מהחוזה שחתמה איתו.
*מיאמי באותו מצב. אין לה כסף להוציא על שחקנים בגלל חוזי עבר של 98 מיליון לחסן וויטסייד ו-60 מיליון לג'יימס ג'ונסון, שני שחקנים שהם אפילו כבר לא בחמישייה שלהם.
עידן
30 יונ 2019 06:31:37אם קוואי לא חותם בקליפרס תוכנית של עונה שלמה הלכה להם.התוכנית היא קוואי ועוד שחקן כמספר 2 שיגיע בעקבות קוואי ואז להלביש על הקבוצה הנחמדה שסיימה 8 במערב שנה שעברה.אם קוואי לא חותם וגם לא יגיע הכוכב השני הם לא עושים פלייאוף שנה הבאה ובכלל כל עתיד הקליפרס תלוי בקוואי..
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 06:38:24אם קאווי לא חותם הם מתים. אבל אני בטוח שווסט סגר את זה איתו ברגע שהאריס שוחרר והוא כן יגיע
אשך טמיר המקורי
30 יונ 2019 09:02:50בול
עידן
30 יונ 2019 06:34:49אם הלייקרס מחתימים את קוואי יהיה להם את הביג 3 הכי גדול בתולדות הנבא-לברון-קוואי-דייויס.
3 שחקנים טופ 5/6 בליגה
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 07:09:45שלישית הסטריט-בול הכי טובה אי פעם.
אני מנסה להעמיד שלישיה היסטורית ממול למשחק על סל אחד. מייקל, קובי ושאק? מייקל, לארי וקארים? יהיה צמוד…
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 07:12:15נראה לי שפיצחתי: מייקל, KD ושאק… שלושת שחקני ההתקפה הכי בלתי עצירים בעמדות שלהם. וגם הגנה לא רעה.
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 07:18:09שאק היה עושה מהם צחוק שלא נדבר על מייקל וקובי
השרת
30 יונ 2019 06:35:44עוד לא סיימתי לקרוא אבל הייתי חייב להדגיש כמה הפסקה הזו שלך נכונה, הבאת פה את אחד התיאורים הכי מדוייקים:
״הבעייה היא שמנסים להחליט כאן החלטות המבוססות על הגיון ונסיון, אבל מדובר כאן על כימייה עתידית בין אנשים, דינמיות קבוצתית, וחיבור מנטלי שלעולם אין לנבא את הצלחתו. במילים אחרות זאת ערבוביה בין הגיון ונסיון, ו -CRAP GAME – משחק קוביות. אם יש לך '6' כבר בקבוצה, האם הקובייה השנייה שאמורה להיות '6' תיפול '6'? או '3'? או, חס ושלום, '1'? טובי מוחות הכדורסל מעורבים בהחלטות, אבל הרבה עדיין תלוי במזל, בדינמיקה אנושית, בקואורדינציה טמפרמנטית, ובעוד אלף ואחד משתנים.״
מנחם לס
30 יונ 2019 06:52:40תודה
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
30 יונ 2019 07:37:00כל מילה.
.
זה נותר אחד החסמים הטבעיים המרכזיים שעומדים בפני סופרטימז. יחי האליפויות של 2011, 2014, 2015 ו-2019.
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 06:36:57מנחם אם היה לך 10 מיליארד דולר גם אתה היית משלם לדוראנט מקס.
הערכות שווי זה המניפולציות הכי גדולות בשוק אתה מעריך מה שבא לך כמה שבא לך ומה שהלקוח רוצה למספר הזה אתה תגיע ואין לך שום אחריות באמת כי אתה כותב בחוות הדעת שלך של הערכת שווי שהכל זה תחזיות ואין אחריות על כך. אגיד לך איך הערכת שווי עובדת באמיתי הלקוח רוצה להיות קרוב לשווי מסויים על כך אתה מקבל ממנו הערכות בהתאם מעריך שיעורי צמיחה והיוון שגם אותם אתה מניח ועוד כמה הנחות כדי לקמבן מספר שכמובן בתיאוריה הכל אפשרי והופ מקבל שווי. יש גם כמובן את שיטת שווי השוק וכו רק תבחר איזה שיטה מתאים לך מכפילים dcf שווי שוק ועוד….
Smiley
30 יונ 2019 06:39:36דוראנט עדיין לא ויתר על החוזה של הווריורס (בהנחה שיציעו לו) של 221 מיליון ל-5 שנים.
לפי השמועות זה מה שהווריורס הולכים להציע לו – חוזה מקס (הוא יוותר על זה רק אם יחתום במקום אחר – שזה אפשרי). אבל שוב, הוא יצא מאופציית השחקן שלו כדי לקבל את האופציה שישולם לו סכום כזה.
בעלי הווריורס כבר הצהירו שהם מוכנים לשלם מקס לדוראנט ותומפסון, גם תחת ההנחה ששניהם לא משחקים שנה הבאה, ובוודאי שאף אחד לא יודע כיצד יחזרו לשחק. השאלה אם ברגע האמת הם יגבו את דבריהם בהצעת חוזה.
לפי מה שאומרים, תומפסון יחתום כמעט בוודאות על המקס של 190 מיליון.
אסור לשכוח שי פה גם את הצד הכלכלי, והחתמה של דוראנט (בכל קבוצה) שווה גם כלכלית למועדון ולעיר.
.
שארלוט וקמבה, הופיעו ידיעות שג'ורדן לא רוצה לשלם סופר מקס לקמבה (ודי בצדק לפי דעתי, אם כל הכבוד לזה שקמבה השחקן הכי טוב שם, בפער עצום). ההורנטס תקועים, כדי לא להעמיק את הבור, הם לא ישלמו לקמבה את הסופר מקס.
ולכן קמבה כנראה יבחר בסלטיקס.
Smiley
30 יונ 2019 06:41:47הכי מדהים זה שכולם, אבל כולם, עדיין מחכים להחלטה של קוואי… אף אחד פשוט לא יודע מה הוא הולך לעשות. וזה להבדיל שכמעט לכל שאר השחקנים יש יעד שכמעט ברור ילכו אליו.
היה צריך לגייס את קוואי ל-CIA
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 06:43:33קליפרס תרשום
עידן
30 יונ 2019 06:47:46טורונטו פתאום נראית כאופציה הכי רחוקה.
זה פתאום נהפך למאבק בין הלייקרס לקליפרס
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 07:14:25תשמע אני מאמין שקאווי וגרי ווסט סגרו הכל בפברואר וקאווי נתן לו את המילה שלו אחרת ווסט לא היה משחרר ככזה את האריס באמצע העונה ולכן אני לא חושב שיהיה אחרת ולא רואה אופציה אחרת למעט קליפרס. כמובן שאם לברון לא היה בלייקרס הוא סביר להניח היה חותם שם. הסייבורג לא יבוא לסדנת פאסיב אגרסיב ולהיות המס 2 של לברון כי גם אם הוא יהיה מס 1התאגיד יוציא אותו מס 2. הסייבורג לא יבוא להיות סולם הטיפוס של המלך לראש הראשמור ולנרטיב.
בטורנטו ייתכן והוא יחתום לעונה אחת אבל אין באמת שם קבוצה לעתיד כולם זקנים וקאווי לא נראה לי טיפוס של 1 ועוד 1. הימור שלי 5 שנים מקס בקליפרס עם קבוצה אדירה.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 08:00:02קוואי בקליפרס זו קבוצה טובה, לא אדירה. עד שלא תצרף עוד כוכב לידו.
מי החמישיה שלהם כרגע, עם קוואי?
שי גילגוס-אלכסנדר, לו וויליאמס, קוואי, גלינארי, מונטרז הראל.
ספסל של לנדרי שאמט, ג'רום רובינסון, זהו בערך.
אין מספר 5 אמיתי. הפוינט מוכשר מאוד, אבל עדיין לא מה שאתה צריך בשלב מתקדם בפלייאוף. גלינארי דורך על הבלטה של קוואי, צריך לפנות אותו, וזה חוזה יקר לשחקן פציע.
ברור שהפוטנציאל שם (יש להם גם בחירות דראפט בהמשך, מעיסקת טוביאס ועוד), אבל אתה חייב עוד כוכב מקס' ליד קוואי.
מצד שני, הלייקרס… עם חוזה ארוך טווח לשחק ביחד, לא רק עם לברון, זו העברת לפיד. עם AD ביחד. ו-AD צעיר מאוד ולא חוזר מאכילס, כמו דוראנט. פיתוי עצום לדואו קטלני, קוואי-AD, גם כשאתה מוריד את לברון מהטריו.
אשך טמיר המקורי
30 יונ 2019 11:18:31בדיוק
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 06:46:33למד מהטובים ביותר, שאפילו יושבים על אותה משבצת SF – לברון ו-KD גררו את הקבוצות שלהם על הרצפה עד הרגע האחרון, כדי ללכת ולהשאיר אותן בלי כלום. כל אחד רוצה להיות מלכת הנשף לקיץ אחד.
אשך טמיר המקורי
30 יונ 2019 09:04:35סגור כל השנה בקליפרס.
השרת
30 יונ 2019 06:44:56יש גם את הצד השני של המטבע זה שלייקוב מסתכל עליו כנראה וגם את ציינת אותו.
.
הוא חושב 10 שנים קדימה, ערך הקבוצה עולה אמרת בדו ספרתי של אחוזים מידי שנה, רק זה מכסה מס מותרות (תיאורטית כפי שאמרת רק ברגע מימוש מכירה), תוסיף לזה מכירת מרצנדייז, הימור על העונה האחרי הבאה והלאה שקיידי קליי וסטף חוזרים לשחק יחד ומצליחים) ושליחת מסר ברור לכל הכוכבים בליגה, אנחנו נחתים אתכם גם אם תיהיו פצועים על הסופר מקס, רק בואו אלינו (ולמדנו מטעויות ככה שבעתיד גם נעשה הכל כדי שלא תיפצעו ולא נסכן אתכם)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
30 יונ 2019 07:39:581+
עידן
30 יונ 2019 06:55:36https://twitter.com/theherd/status/1144661867589058560?s=21
עידן
30 יונ 2019 06:57:17הוא טועה בזה שהספרס כן התאוששו מזה שנה אחר כך אבל שאר הדברים נכונים
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 06:55:55מה שלייקוב אומר לא חדש, אבל הוא סופסוף אומר את זה בגלוי:
לתקרת השכר הרכה אין הרבה משמעות. היא התמוטטה.
כי כאשר *משתלם* לחצות אותה, משכמשלם לשלם קנסות, כי אתה מרוויח הרבה יותר מעניינים אחרים – אין משמעות לאיסורים ולהגבלות.
זו המשמעות של כל חוק. להסדיר התנהגות, עם סנקציה בצד השני. במקרה הזה – להבטיח תחרויות ושוויון בין קבוצות הליגה.
כשאין לזה משמעות יותר, כי השחקנחים עצמם והקוצות מרווחים פי כמה יותר מחוץ לשכר הרגיל – אז תקרת השכר הרכה לא מאיימת על כלום.
צריך לבטל אותה, להקשיח לגמרי, עם אפשרות לחוזים בלתי מוגבלים.
הלייקרס רוצתים את AD ולברון? שישלמו לשניהם יחד 100 מיליון, ויסתפקו ב-10 מיליון עבור כל היתר.
גולדן סטייט רוצה את דוראנט וסטף? כנ"ל. לקליי ודריימונד וכו' יישארו 10 מיליון ביחד. לא טוב? מה לעשות. ככה זה עובד. אז תוותרו על מישהו, ולא – תשלמו לו יותר, בזכות התקרה הרכה – כי אתם מרוויחים הרבה יותר, מעליית שווי הפרנצ'ייז בהמשך. אין יותר תקרה רכה, אין לארי בירד. נגמר.
גיא רוזן
30 יונ 2019 07:12:31יש הבדל מהותי בין "מס" ל-"קנס". גולדן סטייט לא עוברים על שום חוק. והם גם לא "זכו" לסנקציה כלשהי.
כן, הם חצו את תקרת השכר, ובפער מרשים. גם טורונטו והת'אנדר עשו את זה. אף אחת מהקבוצות הנ"ל לא עברה על כלל כלשהו.
ההפך, הם למדו את הכללים, ולמדו לשחק במסגרת אותם כללים טוב יותר משאר הקבוצות.
אם הת'אנדר היו קצת יותר חכמים, עם קצת יותר ראייה לעתיד,
אז הם, ולא גולדן סטייט, היו "השושלת הגדולה" (היו להם בו זמנית את ווסטברוק, דוראנט, הארדן, ואת איבקה בשיאו).
.
לטעמי, צריך להפסיק עם הנרטיב שמספר שגולדן סטייט שברו את הכללים.
.
לגבי השורה התחתונה –
זה לא פשוט כלל, להעביר החלטה על תקרת שכר קשיחה. זה דורש להגיע להבנות עם ארגון השחקנים במסגרת ה-CBA. על מנת שזה יהיה משתלם לשחקנים להסכים לשינוי שכזה, בעלי הקבוצות יאלצו לשנות את חלקות הרווחים. אני לא רואה את זה קורה.
.
ביטול שכר מקס לצד תקרה קשיחה?
לזה יש עוד פחות סיכוי לעבור.
צריך לזכור –
ארגון השחקנים מייצג את כלל שחקני הליגה,
כאשר ההצבעה של לברון שווה בכוחה לזו של פטריק בברלי.
בליגה, יש הרבה יותר פטריקים (מתאים לו לבברלי, הכינוי "פטריקים". זה אזכור שרק הזקנים שבינינו יבינו).
המשמעות של תקרה קשיחה וביטול מקס הוא שמעט שחקנים ירוויחו המון, ורוב השחקנים ירוויחו מעט. איזה אינטרס יש לאותם רוב של שחקנים להסכים לשינוי שכזה?
אותם מעניינת היכלות למקסם את תוחלת ההשתכרות (כמה שיותר כסף כפול כמה שיותר שנים). ובצדק.
התחרותיות בליגה? זה פחות מעניין אותם.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 07:19:27נו ברור, ולא מתאים לך להיות כזה אנאלי 🙂 לדבוק בניסוח היבש.
ברור שכללי השכר הם לא חוק פלילי, ברור שהכל נעשה במסגרת הכללים, אף אחד לא פשע, לא עשה עבירה. אלה הכללים, וחכם מי שמנצל אותם, סחתן על המוחות החכמים בגולדן סטייט. זה כמו כמו דיני מס אגב. משפט ידוע אצל יועצי מס ומשפטנים – התפקיד שלנו הוא לבדוק את הפרצות בחוק, בין עבירה לבין מה שמותר, ובדיוק שם להציב את הלקוח שלנו. על הקצה האפור.
אז הפרצה הזו נעשתה רחבה מדי. וצריך לסגור אותה. גם בלי לשלוח אנשים לכלא. זה לא המשחק פה. אבל העיקרון זהה: אנחנו רוצים להגביל התנהגות פרועה, נקרא לזה, עבור מטרה טובה יותר. כמו הגבלת מהירות בכביש. אבל כשמתשלם לך לנסוע מהר, כי אתה רק מרווחי (גם אם תשלם קנסות) – תאמין לי, אתה תדהר על הכביש ותגיע ראשון לפני כולם.
גיא רוזן
30 יונ 2019 07:39:02דווקא הכי מתאים לי…
.
במשך תקופה ארוכה, אי אז ב-2016, התנצחתי עם הייט בכל פעם שהאשים את הקאבס "בפשעים נגד הליגה" בעקבות המס ששילמו בשביל לבנות מסביב ללברון קבוצה.
אם עכשיו כאשר אלו גולדן סטייט הם שמואשמים "בפשיעה", אני לא אגיב,
זו תהיה צביעות מצדי.
.
כאמור –
יש הבדל ברור ביו "קנס" ל-"מס". הוא במסגרת הכללים. קנס הוא עונשין על שבירת הכללים.
.
לעניין –
אין ספק שנוצרה בעיה. אי אפשר להיות כיום קונטנדרית בלי להיות קבוצה משלמת מס.
.
מה הפתרון?
תקרה קשיחה, וביטול שכר מקס,
אלו לפשוט לא פתרונות ראליים. אולי ליצור מדרגות מס חדשות. אולי אם יזדקקו לשלם מיליארד בשביל להחזיק 3 חוזי מקס לטווח ארוך,
זה יהפוך ללא משתלם.
הייט אשברי
30 יונ 2019 13:39:20גיא – אתה חוזר על הסיפור המאוד לא מדוייק הזה. תראה לי איפה כתבתי על מה שהקאבס עשו אז "פשעים נגד הליגה".
הייט אשברי
30 יונ 2019 13:41:57ולא ברור למה בברלי הוא מהפטריקים . הפטריקים הם לברון , דוראנט , קוואי .
בברלי הוא פלבאי .
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 07:38:10עכשיו עניינית, לתגובה המאוד מפורטת שלך –
אין ספק, אתה צודק. האינטרס הראשון של השחקנים הוא להרוויח, כמו כולנו בעצם, ולעזאזל עם הקפיטליזם הזה.
ולכן, אין סיכוי גדול שהם יתמכו במהלך, שעלול לפגוע מאוד בהשתכרות המשוגעת שלהם. אנחנו לא עוצרים לרגע להפנים את זה, כי הסכומים הם כמו במשחק מונופול. אבל זה באמת מטורף. בנאדם כמו ניקולס באטום, לא חשוב מי, מקבל 25 מיליון דולר לעונה. לא יודע, תנכה מסים, עמלת סוכן, מזונות לכלב שלו – אתה נשאר עם 10 מיליון דולר. בשנה אחת. זה 125 אלף דולר למשחק, חצי מיליון שקל נ-ט-ו עבור כל משחק. פאקינג חצי מיליון שקל! למשחק אחד של ילדים!!
זה לא שפוי, זה לא מוסרי, זה מעוור כל בנאדם, בטח גם אותם. אז למה שיפגעו בזה? אבל אני ווישפול…
השרת
30 יונ 2019 11:55:44מאוד נכון מה שאתה אומר.
.
תן לי להוסיף שגם השחקנים עצמם לא משכילים להבין את הסכומים המטורפים שהם מרויחים ועל כן אני לא מבין את האגו של שחקן שהרבה יותר חשוב לו להיות שחקן מקסימום מאשר להתפשר (בסופו של דבר עם חבריו לקבוצה) ולהיות חבר בקבוצה מצליחה ולהילחם על אליפויות.
האווי לאסוף
30 יונ 2019 12:39:27כמה ניקולס באטום יש בליגה, וכמה עומרי כספי, או כאלה שמרוויחים קרוב למינימום לא מבחירה?
מבדיקה קלה בגוגל, המשכורת הממוצעת בליגה היא כחמישה מיליון דולר, סכום שבוודאי מוטה למעלה בגלל כל המרוויחנים הגדולים. זה משאיר את רוב הליגה סביב שכר מינימום
דה שוט
30 יונ 2019 08:24:55+ 1
לגבי פטריק – הוא לגמרי פלבאי
Berch
30 יונ 2019 08:33:11הרגת אותי עם פטריק קים
🙂
האווי לאסוף
30 יונ 2019 12:41:55+ 1. אני בהחלט יכול לראות את בברלי עולה בלאט במדרגות, שריריו משתרגים מתחת לעורו, מוכן להנחית בעיטה סיבובית על המסכן שמחכה לו מעבר לדלת
עידן
30 יונ 2019 07:00:14Orlando free agent All-Star Nikola Vucevic plans to commit to a four-year, $100 million deal to return to the Magic, league sources tell @TheAthleticNBA @Stadium.
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 07:01:38כצפוי בן סימונס הולך לקבל מקס
four-year supermax extension for Damian Lillard would be $183.45M based off the $117M projected 2020-21 cap.
Five-year rookie extension max for Ben Simmons would be $169.65M.
המוות מתקרב לפילי
עידן
30 יונ 2019 07:05:32חחח הולך להיות הרבה לילות מצחיקים בבלוג החי בשנים הקרובות איתך ועם ברוך
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 07:07:49הכינוי שאשך נתן לבארטנס המוות עובר לסימונס😎
אשך טמיר המקורי
30 יונ 2019 09:08:18המוות האוסטרלי
ברוך רובין
30 יונ 2019 09:39:48נגמר הסיכוי של פילי, ידעתי שזה יגיע ממש כמו בסרט הטיטאניק כולם יודעים שהאוניברסיטה תתנגש בקרחון.
אשך טמיר המקורי
30 יונ 2019 09:07:50חחחחח מורידים את הגרזן
עידן
30 יונ 2019 07:03:20ניו אורלינס תהיה ממש אחלה קבוצה שנה הבאה עם חמישייה של
לונזו
הולידיי
אינגראם
זאיון
הורפורד
ועוד לא הגענו לחלק של חיזוק הספסל בפרי אייגנסי.נפטרו גם מהחוזה המעיק של סלומון היל
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 07:09:19הורפורד זה יהיה כמו כריס פול. יש לו גג שנתיים לתת שלא נדבר על חוזה אסטרונומי לדעתי נראה השנה ירידה אצלו לא רואה אותו עומד בקצב בראן אנד גאן של גנטרי. לדעתי נא יאבקו עם פיניקס ממפיס ומיני על מקום 15
עידן
30 יונ 2019 07:12:16לא משנה.זה טוב לזאיון שיהיו לידו גם וטרנים כמו הולידיי והורפורד ולא רק שחקנים צעירים וגם אם להורפורד יש עוד שנתיים טובות בקנה זה מספיק.מקסימום יטרידו אותו בשנה האחרונה של החוזה לניקס או לקבוצה אחרת שהרבה מתחת לתקרת השכר.
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 07:16:01כן מבחינת נא זה מהלך סביר גם ככה הם צריכים לשלם למישהו ולא עומדים להם בתור שחקנים
ברוך רובין
30 יונ 2019 09:45:14נבחרת קליעה לא יודע גריפין לא שמע על ריווח, את לונזו הייתי זורק לפח (צריך מישהו שמסוגל לזרוק ולקלוע), לאינדקס יש כריש דם שהשנייה גומר קריירה וגם לא אין קליעה וצריך כדור ביד, הולידיי לא קובר את העור מהטרי, גם לא צאיון.
.
האמת פילדלפיה המטומטים האלה הרסו לי את המצב רוח, ידעתי שיבאו לנגר הזה מקס וזה יגמור אותם.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 07:05:25כשמדברים על הדסיז'ן של קוואי, לייקרס או קליפרס, מתעלמים כאן מההקשר האמריקאי והעולמי של שתי הקבוצות.
זה כמו לבחור בין הצטרפות לריאל מדריד, עם כריסטיאנו וראמוס, או ללכת להיות מס' 1 באתלטיקו מדריד. והלוואי שלקליפרס היה עשירית מהמורשת והאוהדים של אתלטיקו…
אז אם הוא בוחר בקליפרס, סחתן עליו.
השרת
30 יונ 2019 12:02:30חוצמזה שהקליפרס כבר כמעט עשור יותר טובים מהלייקרס בניגוד לאתלטיקו וריאל, ובניגוד לליגה הספרדית בה הכסף מדבר לקליפרס יש הרבה יותר מרווחי פעולה לבניה לעתיד מאשר הלייקרס
השרת
30 יונ 2019 12:03:29גם שאתלטיקו לקחה אלפיות ריאל היתה קבוצה יותר טובה, אבל כדורגל זה ספורט אחר עם הרבה יותר סיכוי להפתעות
ברוך רובין
30 יונ 2019 12:12:53השרת איזה מרווחים הוא ודיוויס בפריים, ויש את לברון שיש לו עוד שלוש שנים בקנה בטופ, ואת קוזמה, האליפות בלייקרס בטוחה לשנתיים שלוש הקרובות ממש כמו במקרה של דוראנט, ואז הוא יוכל להיכנס לדיון הG.O.A.T
האווי לאסוף
30 יונ 2019 12:45:32קוואי נהדר, שחקן גדול. בוא נחכה קצת עם הדיון על העז בהקשר שלו. שתי אליפויות, זה הסף המינימלי להיות עיזה בימינו?
השרת
30 יונ 2019 15:20:53אין ספק שהסופר טים עם קוואי בלייקרס זה אולי השלישייה החזקה ביותר שהיתה, אבל זה רק שלישיה ומה עם כל השאר, בקליפרס יש כבר את כל השאר, יש את הבעלים הכי עשיר בליגה ככה שבמובן הזה הקליפרס הם ריאל, וקוואי הראה בטורונטו איך לוקחים אליפות איתו כוכב על אחד פלוס עומק..
KingJames23
30 יונ 2019 07:25:21אני חושב שחלק מהדברים שנראה מחר לא יהיו קשורים למה שאנחנו חושבים עכשיו.
דוגמת PG היא מצוינת,מי בכלל אמר שהוא ילך לOKC? לא דיברו על זה בכלל
אולי קוואי בסוף יחתום בקבוצה שונה לגמרי ממה שהעיתונאים חושבים? כמו הסלטיקס לדוגמא?
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 07:36:03הוא לא יכול בסלטיקס. רק בקבוצה עם מקום לחוזה מקס'. ואין כאלה יותר מדי.
אלא אם כן הוא מתאהב בקבוצה ומחליט לשחק על מינימום…
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
30 יונ 2019 07:45:10מקורות בסביבתי מדווחים שהוא דורש מטורונטו סיין אנד טרייד לספרס. סגור. סגור. סגור.
😉
אדמירל סקופילד
30 יונ 2019 14:49:50+3000
משה פ, לא מבין כלום בטריידים ודראפטים
30 יונ 2019 07:43:11בעיניים של חובב כדורסל אולי לא שווה לשלם מקס לדוראנט וקליי, אבל בעיניים של רואה החשבון של בעלי הקבוצה זה בהחלט שווה. הוא צריך להחזיר את ההשקעה על אולם חדש ומפואר כמה שיותר מהר. עכשיו, אם הרווחים בשנתיים הקרובות בלבד יהיו יותר מהחוזה של דוראנט וקליי, זה כבר היה שווה את זה. זה שאחר כך יש סיכוי שדוראנט יפרוש וקליי יהיה כבר מבוגר עם יכולת לא ברורה – זה ממש לא משנה. ההשקעה כבר הוחזרה. למה לקחתי שנתיים בחישוב? כמו שאמרת – שנה בחוץ, שנת חזרה וזהו. לא צריך יותר מזה. כסף מסובב את העולם….
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 07:46:20בדיוק. כמו שריאל מדריד הביאה בזמנו לגלקטיקוס את דיוויד בקהאם, שתכלס לא עשה שם כלום, אבל כבר בשבוע הראשון בערך כיסה את ההעברה ממכירת חולצות…
אהרון שדה..
30 יונ 2019 09:08:54הכניס כמה שערים חשובים מאד והיה פקטור ממשי מאד בזכייה באליפות 07 שהוכרעה אגב דווקא שהוחלף כאשר המחליף שלו כובש את שער האליפות חואן אנטניו רייס המנוח שנהרג בתאונת דרכים לפני חודש בדיוק.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 09:44:03בחייאת אהרון, 5 עונות, אליפות אחת בלבד, אף צ'מפיונס, 20 גולים על 160 משחקים….
זוכר מי היה שם? אתה בטח זוכר לפני כולם:
קסיאס, רוברטו קרלוס, זידאן, פיגו, רונאלדו, ראול, מייקל אואן. כולם ביחד 🙂
ואחרי זה בעונת האליפות: קסיאס, ראמוס, רוברטו קארלוס, מרסלו, קנבארו, דיארה, רונאלדו, רוביניו, ואן ניסטלרוי, ראול. כולם ביחד…. מטורף. זו נבחרת העולם, כן?
תאמין לי שבקהאם הגיע עבור הפוזה והחולצות ולראות את ויקטוריה ספייס בטריבונה, לא הרבה יותר מזה LOL
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 10:01:23ולעניין השערים החשובים שהובילו לאליפות –
בעונת האליפות בקהאם הבקיע 3 שערים ב-23 משחקים. אחד שער בדקה אחרונה שלא שינה את התוצאה נגד סוסיאדד, מחזור 4 (מתוך 38 מחזורים). שני בהפסד לסביליה, מחזור 14. שלישי ואחרון הוביל לתיקו נגד סוסיאדד, מחזור 22. לא רואה פה שום שער חשוב שהוביל לאליפות. לציין שהוא הושעה במהלך העונה ע"י קאפלו בגלל היכולת שלו והדיבורים שלו, נפלט מהקבוצה בתום העונה, והשיא – המחליף שלו כבש את שער האליפות במחזור האחרון… אז לא באמת, נו.
ברוך רובין
30 יונ 2019 10:18:58בקהאם היה שחקן מצויין אבל אוברייטד , בטח בגלל שהיה אולי שחקן הכדורגל היפה בהיסטוריה, אם ללברון היה פרצוף כמו שלו היו מכריזים עליו כG.O.A.T
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 10:34:07חחח ברוך צודק. בקאהם היה דוגמן שהיה מוכר חולצות חבלז וגם תחתונים ובשמים וידע גם לבעוט בעיטות חופשיות יפה.
אחד האוברייטדים הגדולים אי פעם.
מי אתם אומרים חגג יותר על המגזר הנשי במדריד בקאהם או כריסטיאנו? זה כבר יותר מעניין ותחרותי
ברוך רובין
30 יונ 2019 10:45:30לדעתי בקהאם שהיה אוברייטד כל כך על המגרש אבל מחוץ לו הG.O.A.T ממש ברמה של צ’מברליין , אבל רונאלדו נותן לו פייט יפה מאוד,
00
30 יונ 2019 11:17:12"חגג" בהקשר של כריסטיאנו, תיזהר…
בנוגע לבקהאם, אין סיכוי שהוא התפרפר. היית לוקח סיכון עם מישהי כמו ויקטוריה?
ברוך רובין
30 יונ 2019 11:20:29ברור שבגד בא ואלפי פעמים, היה עליו כל כך הרבה שמועות,אני מוכן להתערב שיש לו איזה 15 ויקטוריה בפלאפון
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 11:24:18בקאהם בגד בבחורות עם ויקטוריה 😂😂😂 זה יותר נכון
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 11:26:47לראפרים בלי שיניים כמו ליל גון עומדות 200 בחורות בתור ביום והוא צריך לבחור מה נראה לך עובר על בקאהם אפילו היום שכבר אינו כדורגלן? אם תשאל אותו בשעות לילה על ויקטוריה הוא יגיד לך שפעם הייתה מלכה כזאת
ברוך רובין
30 יונ 2019 12:03:19חחחחחח שמעון אתה גאון וצודק לחלוטין, לבקהאם היו ועדיין יש אלפי בחורות הוא צ’מברליין של הכדורגל מדברים על הבעיטות שלו אבל היו לו הרבה יותר כיבושים אחרי המשחק
דה שוט
30 יונ 2019 07:51:36תודה מנחם, נהניתי לקרוא
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 08:11:48קיירי סגר בנטס כבר? לפי מארק סטיין זה סגור
It's June 30! Deals coming later today on Day 1 of free agency:
*Kyrie Irving & Nets (4/$141M)
*Kemba Walker to Celtics (4/$141M)
*Klay Thompson & Warriors (5/$190M)
*Kristaps Porzingis & Mavs (5/$158M)
*Nikola Vucevic & Magic (4/$100M)
*Harrison Barnes & Kings (4/$88M)
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 08:20:08אם זה ככה, ד'אנג'לו ראסל בלייקרס, בהנחה שקוואי לא שם. ביחד עם איזה פטריק בברלי, נניח, לייצר להם בק-קורט, שאין בכלל כרגע.
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 08:24:44ראסל לא הולך לקבל פחות מ30 אין מקום לבברלי. ראסל מאד מיותר לדעתי ולא טוב בהגנה במקומו עדיף 2 3 שחקנים טובים שעושים גם הגנה כמו בברלי וכו. בהתקפה קוזמה אמור לעשות את הקפיצה לאולסטר. לברון קוזמה דיוויס זה אחלה כוח אש בהתקפה שם לא תהיה להם בעיה. צריך בולדוגים בהגנה שיסתמו חורים יעבדו קשה וידפקו שלשות שהם בלי שמירה. עדיף לא להביא את ראסל אני לא חושב שהוא סוג השחקן שנחוץ ליד הביג 3.
AI3
30 יונ 2019 09:28:24בגלל הוותק שלו דיאנג'לו ראסל לא יכול לדרוש חוזה של 30 מיליון דולר בעונה, אם אני זוכר נכון המקסימום שהוא יכול לקבל זה 27 מיליון, לא בטוח שיהיו קבוצות שיהיו מוכנות לתת לו את זה, אלא אם מדובר בקבוצות פח, אם הוא רוצה לחתום ולהחזיר את הקריירה שלו 20 צעדים אחורה, אז שיהיה לו בכיף, אני הייתי מעדיף למלא את הקבוצה ברול פליירס מאשר לתת לראסל חוזה מופקע.
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 09:39:37בסדר אל תתפוס במילה הוא יקבל את המקס שהוא יכחל לקבל זו כוונתי אם זה 27 אז 27 לא שקל פחות מהמקס סהוא יכול
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 08:15:47איזו פשיטת רגל של הקופה אמריקה…
3 מתוך 4 משחקי רבע הגמר הגיעו לפנדלים, כי אין בקופה הארכה בשלב הזה. ישר אחרי 90 דקות. קבוצות חלשות עושות בונקר 90 דקות כדי להגיע לפנדלים וזה משתלם… בדיחה.
ככה פרו עוברת את אורוגוואי, וככה קולומביה עפה מהטורניר, למרות שהיא היתה הכי טובה, בלי להפסיד, ובלי לחטוף אפילו גול אחד. על תיקו אפס מסריח ברבע, והרולטה של פנדלים…
לכל מי שאומר שטורניר גביע הוא דרך להוכיח גדולה של שחקן בודד: לא נכון, לא מוכיח הרבה, חצי מההצלחה נובעת מהגרלה ומזל ופנדלים.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 08:16:04סליחה, לא פה…
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 08:25:47פנדלים זה חלק אינטגרלי מהמשחק כמו עונשין. מי שלא יודע לבעוט בעיה שלו. לא רואה שום בעיה בזה
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 08:31:16זה לא העמוד המתאים, ובכל זאת – פנדלים זו ברירת מחדל, אחרי שמוצו האפשרויות האחרות. אז פה הולכים מהר לפנדלים, אחרי 90 דקות, ומכריעים טורניר שלם עבור קבוצה. זה אכזרי מדי, מוקדם מדי, ולא קשור למה שהיה קודם. קולומביה ניצחה שלוש פעמים רצוף, גם את ארגנטינה, ועל האפס. אז על תיקו אפס אחרי 90 דקות ופנדל אחד מוחמץ, להיזרק? טיפשי. מהר מדי. כנ"ל פרו הגרועה, שסוחטת פנדלים מאורוגוואי ומעיפה אותה, על פאקינג פנדל אחד. של סוארז דווקא מכולם… מה תגיד עליו, שהוא לא יודע להבקיע? יודע הכי טוב בעולם. אבל פנדל זה מזל טהור.
בכל מקרה – טורניר גביע זה אחלה מתח ודרמה. אבל זו גם רולטה. שווה לא לשכוח. לכל מי שסופר מונדיאלים כהוכחה לגדולה. לפחות 50 אחוז מהזכיה זה מזל.
דה שוט
30 יונ 2019 08:38:45נכון עד למשפט האחרון. 5 גדולות תמיד זוכות – ברזיל, ארגנטינה, איטליה, גרמניה, צרפת – ואחת הגיחה לאחרונה – ספרד – אבל כנראה לא ממש שייכת למועדון. הולנד עם שלושה גמרים ממש מחוץ לדלת. מונדיאל זה לא מזל, כל העולם ידע שספרד תיקח ב-2010 וצרפת לפני שנה.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 09:23:43לא מסכים בעניין צרפת במונדיאל האחרון, ברזיל היתה by far הנבחרת הטובה בעולם, כנראה עדיין. רק התעוררה מאוחר מדי עם בלגיה, וככה זה במונדיאל מזליקו, אחרי זה לא עזר המכבש על השער של קורטואה. אגב, זו היתה המחצית הכי יפה בטורניר…
צרפת כמובן נבחרת חזקה, אבל לא ביג דיל. מונדיאל זה מזל, הגרלה, התעלות אקראית, וההגנה הלא קיימת של ארגנטינה שתיתן לך פרי-פאס לשלב הבא. תכלס צרפת עשתה מונדיאל בלי לפגוש 6 מ-7 הגדולות האחרות: איטליה והולנד (שנשארו בבית), ברזיל, גרמניה, ספרד ופורטוגל. יודע מה, גם לא את אנגליה. הכי קשה זה היה קרואטיה בגמר, קרואטיה כן?, ופנדל VAR מפגר שסגר את המשחק מוקדם. המון מזל.
דה שוט
30 יונ 2019 11:29:14+ 99
מסכים כמעט עם הכל
המחצית השניה של ברזיל בלגיה הייתה אדירה
צרפת נמנעה מהגדולות
אבל – עדיין היא פגשה את בלגיה שהייתה לגמרי טופ-3
לצרפת יש יתרון פיזי ואתלטי כל כך גדול שהיא מועמדת לגיטימית אוטומאטית. תחזור לגמר 2006 והנגיחה של זידאן, בחצי השני ובהארכה איטליה לא עברה את החצי – כמו קרואטיה בגמר השנה – צרפת משתלטת עליך. ביורו הקרוב היא מועמדת, רק זלזול מנע ממנה את היורו האחרון. צרפת זה גולדן סטייט
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 08:39:44אני ממזמן טוען שחייב לבטל את התיקו בכדורגל. זה הענף היחיד בעולם בו יש תיקו. אחרי 90 דק חייב ללכת לפנדלים כל משחק וכל משחק חייב הכרעה. מצידי שנצחון בפנדלים יהיה שווה 2 נק אבל חייב הכרעה. הדבר הכי נוראי זה משחק כדורגל שנגמר בתיקו זה הורס לחלוטין. אני לגמרי בעד
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 08:41:09פנדל זה מזל טהור כמו שזריקת עונשין זה מזל טהור.מי שלא עומד בלחץ שילמד. מה ההבדל בין זה לבין שחקן בפיגור נקודה על הקו שהשעון נגמר?
ברוך רובין
30 יונ 2019 10:46:31מת על פנדלים, ה0-0 זה שעמממומן
אהרון שדה..
30 יונ 2019 09:12:52כתבתי לך כבר בדיומא
זה נכון וזה ככה מ 93 .
ואגב גם אלופות עולם לרוב צריכות לעבור את מחסום הנקודה
כזו הייתה גרמניה 90 ( אנגליה בחצי).
ברזיל 94 ( איטליה בגמר ).
איטליה 06 ( צרפת בגמר ).
זה נכון גם ליורו
דנמרק 92 ( הולנד בחצי).
גרמניה 96 ( אנגליה בחצי).
ספרד 08 ( איטליה ברבע).
ספרד 12 ( פורטוגל בחצי).
ופורטוגל 16 ( פולין ברבע).
והאמן לי שכל התגובה מהזיכרון ללא וקיפדיה….
דה שוט
30 יונ 2019 08:34:30נכון
בגלל זה מסי הוא העז
מנחם לס
30 יונ 2019 17:03:30צודק. גם ב-CONCAF אמש קוסטה רעקה שיחקה על תיקו נגד מכסיקו. לא יודע כיצד ניגמר כי בחתות, ב-1-1, הלכתי לישון
Berch
30 יונ 2019 08:37:07טור משובח
תקרת השכר מתבררת כתקרה של קומה ראשונה בלבד…. והמגדל גבוה.
לא אוהב את זה בכלל
אור
30 יונ 2019 09:06:56צריך לזכור שעם דוראנט קליי וסטף הווריורס יוכלו להחתים רק רוקים וחוזי מינימום ואיזשהו אקספשן נמוך, לא חושב שתהיה להם אליפות בכיס עוד שנתיים
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 09:17:30מי אמר שדוראנט חוזר לגולדן סטייט? תיכף נדע, מאוד יפתיע אם כן.
בכל מקרה, לגולדן סטייט הזו, עם אכילס או בלעדיו, לא תהיה יותר אליפות. היא אפילו לא תגיע יותר לגמר הקונפרנס.
אור
30 יונ 2019 09:24:07אי אפשר לדעת, אני רק אומר שאם כן הצוות המסייע יהיה רעוע עוד יותר ובשילוב עם שחקנים אחרי פציעות משמעותיות ומתחרות חדשות על הכתר זה הולך להיות להם הרבה יותר קשה להגיע בכושר טוב לפלייאוף, די דומה ללייקרס עם ביג 3 ככל הנראה רק שקוזמה זה כבר שחקן יותר טוב ממי שהווריורס לא תביא.
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
30 יונ 2019 09:36:29ואת דריימונד
אור
30 יונ 2019 09:44:48כן.. שכחתי אותו לגמרי
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 11:26:50אם קוואי לא הולך ללייקרס והם יורדים משלישי במקס', שיילכו על הדבר הכי הפוך לכל הבלגן והכוכבים. להציע חוזה נדיב, 20 מיל' לעונה, למלקולם ברוגדון. הוא שחקן מעולה בכל מובן אפשרי, ויותר מבוגר מכל מפלצות האגו האלה ביחד. "הנשיא". מניח שמילווקי יעשו הכל כדי להשאיר אותו, אבל שווה לנסות.
אסף
30 יונ 2019 11:36:59איפה רואים את טבלת השכר של כל קבוצה נכון להיום?
גיא רוזן
30 יונ 2019 11:39:41כמעט מדויקים, מאוד מעודכנים:
.
https://www.spotrac.com/nba/boston-celtics/cap/
אסף
30 יונ 2019 12:55:16תודה גיא
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 11:46:47ההחלטה הגרועה של הקיץ, בינתיים, היא דנבר מממשת את האופציה שלה, ומפזרת על פול מילסאפ 30 מיליון דולר.
איך? איך?? 30 מיליון, זה כמעט שחקן מקס'. הוא לא שווה את זה. למה לא נפטרו ממנו?
דנבר כנראה בטוחים שיש להם אליפויות בהמשך, אבל איזה חלון היה להם השנה. הלייקרס עוד לא מפלצת, גולדן סטייט אאוט לגמרי, הליגה פתוחה לכולם. שחקן תותח בעמדה 3 נאמר היה הופך את הנאגטס למועמדים חזקים. אין דיווח שהם אפילו ניסו לעניין מישהו. ויש להם סוללה של שחקנים להציע בתור סוכריה. יותר מדי כשרונות במחסן. להישאר עם מילסאפ? לאן זה יוביל אותם? לא מובן.
אור
30 יונ 2019 11:49:43ראה את ההסבר של גיא
.
אם היו "משחררים" אותו, היו מתפנים להם "רק" 17 מיליון.
ואז השאלה היא כזו –
מה עדיף?
מילסאפ + שחקן ב-MLE,
או שחקן חופשי ב-17 מיליון + שחקן חופשי ב-ROOM MLE.
.
לטעמי?
בחירה בהחלט הגיונית.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 12:00:56אם היו משחררים רק אותו, אמת לאמיתה, אתם צודקים
לא יכולים לשחרר עוד טיפה? ובתור סוכריה, מוסיף עוד אחד מהילדים, יש להם מחסן שלם של שחקנים שם, חלק דורכים אחד על השני בלי הכרה.
אתה משחרר למשל את מייסון פלאמלי, חוזה נגמר שזה אטרקטיבי, על 14 מיליון. הנה, הגעת ל-30.
בכסף הזה, אני לא מדבר על קוואי אפילו. אבל אם קוואי הולך לקליפרס – מביא את גלינארי. את טוביאס האריס. מביא נמר פלייאוף, שזה מה שהם צריכים, כמו ג'ימי באטלר. יודע מה, עם עוד תמרון קטן, מביא אחד מאלה, ועוד אחד האחים מוריס, שזה מה שצריך ב-4, שירביץ מכות וייתן תחת במקום יוקיץ'. כי התקפה וקליעה יש להם יותר מדי.
מילסאפ בן 34, עם ממוצע meh של 2-7-12 על 1.5 איבודים, הולך מעט לקו, קולע פחות מ-50 מהשדה… שחקן סולידי אבל לא יביא אותם לעוד מקום אחד הלאה, וזו שנה שכרגע לפחות, נראית פתוחה לגמרי.
גיא רוזן
30 יונ 2019 12:14:44לתחושתי, אם הם היו מאמינים שבאמת יש להם סיכוי להביא את קאוויי, הם היו הולכים על זה.
הם יודעים שאין להם סיכוי שכזה.
באטלר הוא (לדעתי) לא שחקן שמתאים למערכת (אותו, דרך אגב, אפשר להביא דרך סיין אנד טרייד בלי לוותר על מילסאפ).
והאריס, אני לא רואה איך הוא משחק בקבוצה שהיא לא פילדלפיה.
השאלה שנותרת היא –
מי הוא אותו שחקן מקס ששווה (ואפשר) להביא כבר היום?
צריך לזכור –
יש למהלך של "לזרוק" את החוזה של פלאמלי מחיר. צריך יהיה לתת לצדו גם בחירת דראפט סיבוב שני בשביל להמתיק את העסקה.
וחשוב יותר –
יש את שאלת האופק העתידי –
דנבר עם מילסאפ, ועם MLE, יהיו מתחת לרף המס. זה משמעותי מאוד לאור החוזה העתידי שהקבוצה תתן למורי בקיץ הבא.
(שאלת "כמה מס משלמים" לא תלויה רק בכמה חורגים מרף המס, אלא גם בכמה שנים כבר משלמים מס. "עברייניות מועדות" (בהמשך לדיון הבוקר…) משלמות הרבה יותר. מדובר על מכפלות שמגיעות לסכומים פסיכיים. קבוצה צריכה להחליט מתי היא מתחילה לשם מס, כך שהיא תשלם את המס בתקופת השיא שלה כקבוצה).
שחקן מקס (או קרוב לכך) ככל הנראה לא יסתפק בחוזה לעונה אחת.
.
שחר אלוני
30 יונ 2019 12:38:48דוראנט יכול לעשות סיין אנד טרייד ולעבור לטורונטו?
גיא רוזן
30 יונ 2019 12:50:21התשובה לא פשוטה –
זה תלוי תמורת מה.
אם קאוויי עוזב, אז כן, זה אפשרי. רק מי הם החוזים על סך 30 מיליון שטורונטו מעבירים בחזרה לגולדן סטייט? ולמה לדוראנט להגיע לטורונטו כאשר זו ללא קאוויי?
.
אם קאוויי נשאר בטורונטו, אז זה כמעט ובלתי אפשרי.
הסיבה היא שקבוצה משלמת מס לא יכולה לקבל שחקן בעסקת סיין אנד טרייד.
המשמעות היא שטורונטו תצטרך להיות עם פיירול נמוך מ-138 מיליון אחרי הטרייד.
העובדה שהשכר של קאוויי + דוראנט הוא ביחד קצת יותר מ-70 מיליון,
והעובדה שלטורונטו בלי ה-2 (קאוויי ודוראנט) חוזים על סך של 110 מיליון,
מסבירה את החלק של "כמעט ובלתי אפשרי".
שחר אלוני
30 יונ 2019 13:23:06תודה
שחר אלוני
30 יונ 2019 12:39:21מקס לסימונס זו טעות קשה לפילי
אשך טמיר המקורי
30 יונ 2019 14:01:52זו טעות קשה לאנושות
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
30 יונ 2019 15:56:38אם סימונס מקבל מקס (ואני מגדולי הסנגורים שלו, אבל יש גבול), זו עוד הוכחה שריצ' פול פשוט מטריף את הליגה.
הערס, ביחד עם החבר שלו מקליבלנד, משתלטים על הליגה. הביא את AD, בכוח. דחף למילווקי את החוזה של בלדסו. צינרר את וושינגטון עם החוזה המופרע של ג'ון וול…
דריימונד, עוד לקוח, בשנת חוזה. אני במקום גולדן סטייט כבר חושב איך להתמודד עם הצרה הזו. הוא יבקש מקס' שלא יהיה ספק. יתבע. אולטימטום.
מנחם לס
30 יונ 2019 17:07:31תודה לכולם. גרגיל, אני שותה 2-3 כוסות קפה קולומביאני בזמן שאני קורא (בעיון!) כל תגובה.
תודה
ניר מועלם
30 יונ 2019 17:54:53אני מחכה לקום מחר בבוקר ולקרוא את כל ההחתמות הרישמיות.
מה שגם מעניין אותי הוא איזה קבוצה תחתים את עומרי כספי, אני דווקא חושב שבסיטואציה שנוצרה הוא יכול להיות שחקן של הלייקרס שצריכים שחקנים שיתרמו מספיר וירוויחו את המינימום או קצת מעל, בנוסף בסיטואציה מסוימת יכול להיות לו גם מקום בניקס, כי במידה והם לא מחתימים אולסטאר הם יכולים ללכת עליו כשחקן גיבוי לצעירים שבקבוצה.
קבוצה נוספת אליה כספי יכול ללכת היא דווקא פילדלפיה שאם באמת תציע מקס לסימונס ורדיק יעזוב היא צריכה קלע של שלוש וכספי יכול להיות מושלם לכך גם מבחינת השכר וגם מבחינת הקליעה.
במצב שבו הוא חותם בלייקרס או בפילי ונישאר כל העונה הוא יעשה סוף סוף פליאוף.
אשך טמיר המקורי
30 יונ 2019 18:20:18כרגע במירוץ גבת/העמק שמוכנה לתת לו סופר-מינימום ואילת/אילות שרוצה אותו כדי שיקדם את יטבתה
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
30 יונ 2019 19:48:28אני ציוני והכל אבל לא תודה😎