האם גל מקל צריך לבוא לנבחרת ישראל? / אריה מליניאק

      אם גל מקל לא יגיע לאימוני ומשחקי נבחרת ישראל, הוא לא יוכל להתחבא מאחורי ה"רמיזה" / "הנחיה" / "המלצה" של הדאלאס מבריקס. למה שייקחו סיכון שהוא ייפצע? ברור שהם מעדיפים שהוא ינוח. השאלה, מי מנהל את החיים של מקל, הוא או אחרים?

 שחקנים גדולים ממקל לקחו סיכון והופיעו עם הנבחרות לאליפויות אירופה. פאו גאסול, טוני פרקר, דירק נוביצקי. האם גם לנוביצקי המבריקס המליצו לא לשחק בנבחרת גרמניה?  הוא קצת יותר חשוב ממקל.

 מה שדאלאס מאבריקס יעשו, לא נמצא בשליטת אף אחד. השאלה, למה הם, ויתר קבוצות ה-אן.בי.איי. , לא נתנו לשחקנים הוראה מפורשת לא להשתתף באליפויות אירופה. למה לא הכניסו סעיף כזה לחוזים?

  העניין חורג הרבה מעבר למקל ואפילו לנוביצקי. אם ה-אן.בי.איי. ימנע משחקנים לשחק באליפויות אירופה ועולם, פיב"א תעשה ככל יכולתה, ויש לה יכולת, למנוע משחקנים שאינם אמריקניים, שמונים כבר עשרות, לשחק ב-אן.בי.איי. אני משער שקיימות הבנות בין שני הגופים, ומה שקובע בסוף זו נחישותם של השחקנים.

 עומרי כספי לא התייצב לנבחרת ישראל פעמיים. את דעתי הנחרצת, שהוא לא אהב לשמוע, הבעתי בקול רם. שחקן חייב להופיע לנבחרת, ולכספי הייתה אולי נסיבה מקלה, אם הוא לא היה כשיר במאה אחוז. יש שחקנים שמעדיפים מחנה אימון בארה"ב כדי להשיג חוזה, או צריכים להחלים מפציעה. אבל מקל בריא, עם חוזה מובטח לשנתיים, ועייפות היא חלק מהעניין. קבוצה לא יכולה למנוע משחקן להופיע במדי הנבחרת שלו, כי את אליפויות העולם והיבשות מקיימים כשהליגות בפגרה.

 

       לקבוצות אנגליות היה קל לוותר על יוסי בניון, כי צ'לסי, ליברפול או ארסנל לא היו בנויות עליו. אבל הוא התעקש להגיע למשחקים, לפעמים אפילו למשחקי אימון. לא פעם זה נגמר בפציעה. זה קורה לשחקנים גדולים שקבוצות בנויות עליהם.

  מה הייתם אומרים, אם מכבי ת"א הייתה מפסידה את האליפות בכדורגל, בגלל ששחררה את וינסנט אניימה באמצע העונה לנבחרת ניגריה. איך היו האמריקנים מביטים על קובי בריאנט, אילו העדיף מנוחה על משחק במדי נבחרת ארה"ב לאולימפיאדה?

  ההתנהלות של דאלאס מבריקס אינה מענייני. הם עושים מה שטוב בשבילם. אני גם לא רוצה להשוות את נבחרת ישראל לשרות מילואים, כי ההחלטה תהיה בסוף רק של גל מקל ודעתי ברורה: מקל חייב להתייצב, ושיהיה בהצלחה.

 

באדיבות

maliniak-blog.co.il

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 78 תגובות

  1. לדעתי אם הוא היה שחקן בסדר גודל של ג'ינובלי (או האחרים שהוזכרו) וישראל היתה קבוצה בסדר גודל של ארגנטינה, חובה היה עליו להופיע. במצבו הנוכחי כשהוא לוחם על מקום בדאלאס, ועד כמה שאני מבין הוא לא יגרום להבדל גדול (אם בכלל) ברמתה של נבחרת ישראל, ההחלטה היא שלו לכאן או לכאן (כמובן שההחלטה שלו בכל מקרה, אבל אני לוקח את הדיון כאן כאילו הוא חלק מ-'לחץ ישראלי ' עליו להופיע.

  2. למה דאלאס נתנה את ההוראה דווקא לגל מקל??

    ובכן נוצר מצב שדאלאס לא ממש האמינה שהיא תכנס לעונה הקרובה כשמקל(שהוחתם על המינימום) כרכז שיכול לקבל פתאום 20+ דק' כל ערב.

    מן הסתם מקל לא שיחק מעולם ברמות האלה, לא חווה מעולם את האינטנסיביות של טיסות, משחקים יום אחרי יום, אימון פעם ביומיים בלי המנוחה שהיה מקבל באירופה.

    מן הסתם כששחקן כזה מגיע מאירופה הסימני שאלה לגביו הרבה יותר גדולים(ונזכיר שהוא לא נבחר בשום דראפט), לכן הגיוני מאוד שקבוצה מקצוענית בNBA תסדיר לשחקן תוכנית אימונים מיוחדת וכן תכתיב לו מה לעשות בקיץ הראשון שלו בNBA.

    כל כך ישראלי מאתנו בכלל לתהות למה מקל לא לובש גופיית נבחרת ו"קופץ" למילואים.

    אנחנו הישראלים כל הזמן חושבים שאנחנו יודעים יותר מכולם ויותר טוב מכולם, אולי בגלל זה הוצאנו רק 2 שחקנים לNBA ב-65 שנות קיומות.

  3. ההשוואה שלך לכדורגל גם כן עקומה.

    בכדורגל משחקים כל השנה משחקי נבחרות, אף אחד בצ'לסי לא עיקם את הפרצוף כשבניון שיחק עם ישראל כמו שאף אחד לא עיקם פנים כשלאמפארד, אשלי קול, ועוד 13 שחקני סגל לפחות גם כן הלכו לשחק עם הנבחרת שלהם באותה פגרה.

    בכדורסל זה שונה, משחקי היורובאסקט נופלים ממש בסמוך לתחילת העונה, אם הוא מגיע לנבחרת הוא מפסיד את כל מחנות האימונים.

    ואני אזכיר זה קריטי מאוד הקיץ הזה עבור מקל, החששות כנראה של שני הצדדים. דאלאס רוצה לוודא שהיא לא הולכת ליפול איתו(למרות שהרשים בוגאס) ומקל חייב לדאוג כל הזמן שהוא מתאמן ברצינות ומנצל את הפירצה שנוצרה לו עקב הפציעות של השחקנים בעמדה שלו.

    אין פה מקום להימורים, לא מצד דאלאס ולא מצד מקל ועל הזין היורובאסקט המשעמם הזה, כדור שינה אחד גדול בדיוק כמו היורוליג.

    1. הפעם נפלת בגדול.
      היות וכפי שכתבתי למטה בצ'לסי ובסיטי משחררים את האפריקאים שלהם בשיאה של העונה באמצע בכל חודש ינואר אחת לשנתיים לטורניר אליפות אפריקה. האבידה שצ'לסי חוותה עם דרוגבה /אסיין בעבר היא אבידה פי אלף ממה שתאבד קבוצת נ.ב.א ששחקן כזה או אחר משחק במהלך הפגרה כשאין כל משחק רשמי .

      1. אליפות אפריקה היא באמת משהו יוצא דופן בטמטומו.

        הנפגעת הכי גדולה בפריימרליג מזה בשנים האחרונות זו סיטי=יאיא טורה ליתר דיוק.

        ועדיין לא הייתי משווה, לכל קבוצה יש את האופציה אם לקנות שחקנים אפריקאים כשדי ברור מה עומד על הפרק כל שנתיים.

  4. בעלי בנסיעה. הוא ביקש ממני לענות במקומו:
    האם מישהו יודע אם למרק קיובן היהודי בעלה של הקבוצה בה משחק מקל ישנה איזו שהיא זיקה לישראל? האם הוא ביקר בארץ? ישנן תמונות שלו עם כיפה.

  5. אריה אני חולק עליך בענק, גל מקל לא צריך להתייצב השנה!!!

    1. גל מקל הוא רוקי – אני בטוח שאתה יודע זאת אבל אני אכתוב את זה בכל זאת למקרה שלא חשבת על זה :). בעונה הראשונה בנבא יש כניסה לאינטנבסיביות שכמעט אף שחקן מחוץ לנבא לא חווה אותה. על אחת כמה וכמה שחקן שכבר מגיע לאחר עונה שנגמרה לפני דקה וחצי. זו בעיני הסיבה העיקרית לכך שכדאי שמקל לא ישחק באליפות אירופה. אם גל היה שחקן השנה השנייה הייתי אומר לך שזו חובתו לבוא ולשחק. במקרה הזה גל מקל ראוי לקבל את הצ'אנס שלו לנוח (ויש גם לכך משמעות – ראה בהמשך). אגב, בהקשר הזה ההשוואה לטוני פארקר או לנוביצקי אינן מתאימות בדיוק בגלל סיבה זו.
    2. בנוגע לחוזים – דבר זה אסור בתכלית האיסור, אחד ההסכמים של הנבא מול אירגון הכדורסל העולמי הוא שאסור למנוע משחקן יציאה למשחקי נבחרתו. זה דבר ידוע.
    3. גל מקל הוא נציג ישראלי בנבא! – עומרי כספי אומנם פתח את הדלת אבל אם גל מקל יצליח לתקוע יתד בנבא אין לי ספק שהדלת עבור אחרים תפתח ביותר קלות!. ההצלחה של גל בנבא לא רק שהיא חשובה הייתי אפילו לוקח צעד רחוק יותר ואומר שייתכן והיא עולה על תפקידו בנבחרת. בסופו של יום הילדים שרוצים לשחק כדורסל רואים את השחקנים הללו בנבא ואומרים גם אני רוצה להגיע לשם. אם זה קורה בעקבות העובדה שגל שם אני חושב שזה יעשה אפקט הרבה יותר משמעותי מתפקידו של גל בנבחרת.
    4. דקות משחק ומחוייבות לקבוצה – אם גל יצליח לנצל את המומנטום שנוצר בקבוצה שלו (נכון להיום על רקע פציעות בקבוצה הוא הרכז השני אחרי קלדרון!!!) הוא יצליח להתקדם ברמת המשחק שלו כמו שגם 3 עונות באירופה לא יעשו לו. אז רק תחשבו על האפשרות שבשנה הבאה גל מקל מגיע לנבחרת כשחקן בשל יותר וטוב יותר (בדיוק דבר דומה שקרה לכספי – ראה ערך קדם אליפות אירופה האחרונה)

    אני באמת מבין את הצורך להביא את מקל לכאן ועכשיו אבל למען האמת במצבה הנוכחי של הנבחרת גל מקל לא יהיה ההבדל בין עלייה לחצי גמר לכישלון בסיבוב הראשון כך שלא יהיה כל כך נורא אם הוא לא יגיע.

    אני מאחל לו בהצלחה בעונה הקרובה ואני מקווה בשבילו שהוא לא עובר יסורים גדולים מידי בהחלטה שלו שהיא החלטה קשה ואני גם מקווה שאוהדי הספורט השפויים לא ינטרו לו טינה על כך

  6. ממש ממש מממממש לא מסכים.

    הוא צריך להתייצב אחרי שיהיה לו מעמד בדאלאס,
    לא שהוא רק בהתחלה נלחם על דקות משחק עתידיות ומעמד.

    להופיע לנבחרת ישראל עכשיו ידפוק לו את כל הקריירה בNBA לדעתי
    ולכן, לעתיד, גם ידפוק את נבחרת ישראל שתוכל להרוויח שחקן הרבה יותר טוב.

    לצעוק "אני פטריוט!" בכל מחיר גם על פני הגיון- רע בעיני.

  7. מליניאק, לא כתבת דבר אחד, למה מקל כן צריך לשחק בנבחרת?
    בקיצור, לשחק בנבחרת זה כבוד, זה חשוב למדינה, אבל זו לא חובה. זה לא מילואים וזה לא תשלום מיסים (דרך אגב, גם למילואים אפשר לבקש ולת"מ אם בדיוק מתחילים עבודה חדשה).
    לא צריך לאהוב את זה שהוא לא בא אבל הוא בטח לא חייב לעשות את זה. לא נראה לי שיש איזשהו ספק על כך שלפני עונת נבא ראשונה ואינטנסיבית כאשר עוד יש לו כמה דברים קריטיים לשפר במשחק (מישהו אולי זוכר איך כספי שיפר קליעה בזמן שנעדר מהנבחרת?), לשחק הקיץ הזה בנבחרת יפגע בו מקצועית. נפרגן, שיהיה בהצלחה, ונקווה שיהיה לנו מקל משופר לאליפויות הבאות.

  8. אריה – באמת שאתה לא צודק במקרה הזה. יוגב ומורן רוט יעשו עבודה מצוינת בנבחרת גם בלי מקל, ומקל הוא לא זה שישנה את התמונה ביורובסקט למרות שכמובן הוא יוכל לעזור. לעומת זאת אם הוא יפרוץ בעונת רוקי טובה בדאלאס ויעלה עוד רמה במשחקו, הוא עוד יעזור ויוביל את הנבחרת עוד הרבה שנים קדימה. שווה לכולנו לתת לו את הצ'אנס הזה ולפרגן לו ולא לצאת בביקורת ציבורית על הסיפור הזה, ביקורת שלא באמת משנה שום דבר רק משאירה טעם רע על החלטה מאוד הגיונית ונכונה מקצועית.

  9. לא התייחסת כלל לעומס המצטבר ולזה הצפוי לו.
    עונה ארוכה, מייד מבחנים ומחנות אימונים באינטנסיביות גדולה בהרבה מהרגיל לו.
    אח"כ עוד אימונים שנועדו לנסות להכין אותו גופנית לליגה המתישה בעולם.
    ואתה עוד רוצה לדחוף לו את המלפפון קיץ הזה באמצע?
    שבור לו את הרגל עם אלת בייסבול וזהו.

  10. זו עונת הרוקי שלו הוא צריך להתייצב לאימונים הראשונים ולהכיר את צורת האימונים את המאמנים ואת שאר השחקנים
    חוץ מזה שהנבחרת תסתדר גם בלעדיו והוא תורם יותר למדינה בכך שהוא משחק בNBA מאשר משחק בנבחרת

  11. דרך אגב…לגבי דוגמת נוביצקי…הוא אמר שכנראה לא ישחק ביורובסקט כבר בדצמבר.
    לפי וואלה גם כמה רוקיז אחרים לא יופיעו (קראסב, גובר, שרודר).
    בגזרת הכוכבים יבריזו חוץ מנוביצקי גם קירילנקו, פאו גאסול, איבאקה, לואל דנג.
    ולגבי האמריקנים, כדאי לבדוק לפני שנותנים דוגמאות היפותטיות (כי מסתבר שהן לא כל כך היפותטיות) בריאנט אכן מוותר על אליפות העולם הקרובה, גם לברון וכריס פול. איך האמריקנים הגיבו? בלי קטילות והתלהמות על ה"חובה" לייצג את הפסים והכוכבים אלא עם שבחים לכוכבים שכן התחייבו להגיע כמו דוראנט וקווין לאב.

  12. מומי מאמין שנבחרת מעל הכל
    אבל יש גם ככה טורניר פעם בשנתיים
    מקל יצא דוגרי וגבר ולא זייף פציעה

    מקל עבר עומס גדול מאוד , ליגת קיץ , הטורניר האירופי יכול לגמור לו את העונה

  13. כל הרוקיז האירופאים לא מגיעים
    הרבה שחקני NBA לא יגיעו
    בכלל… ירדה קרנו של המפעל.
    בגלל זה הסיקו מסקנות ויעבירו את זה שיהיה פעם בארבע שנים לפני האולימפיאדה.
    הקיצר, דווקא בשנה כזו הוא יכול להרגיש עצמו משוחרר מהמדים הלאומיים

  14. עוד לא קראתי את התגובות .בכוונה רציתי לומר את דעתי האוביקטיבית ולכן אםאני חוזר על דברים סליחה עם כולם.
    לדעתי המצב בעייתי ביסודו של דבר.
    בכדורגל עם כל הביקורת (המוצדקת) על פיפ"א .ההתאחדות העולמית קבעה כללים ברורים ונחרצים .ושם אין מציאות ששחקן יפסיד טורניר גדול או איזה משחק קריטי במוקדמות.
    כולל שחקנים אפריקאים שבאמצע העונה משתחררים אוטומטית מהליגות הבכירות בעולם לטובת הטורניר.לצערי הרב פיב"א שלא כמו פיפ"א /אופ"א לא הצליחה לקבל מעמד שכזה .
    אריה מדבר על "Vבנות בלתי רשמיות" השחקן בטח הרוקי החדש שמודה אלףפעמים כל יום למי שהואילה בטובה לתת לו צ'אנס לו מגובה מספיק ולא מרגיש שהוא יכול להמרות את פי המועדון שזה עתה הוא חתם בו.
    לכן האשמה הראשונית היא קודם כל של פיב"א.
    גם ההשוואה לנוביצקי לא במקום "בדיוק הפוך אריה הפוך"
    אם אתה נוביצקי אתה יודע שאי אפשר בלעדיך ולכן אתה לא חושש לשים פס על הקבוצה.אך שאתה מגיע במעמד אחר לחלוטין אתה רוצה להגיד תודה רבה ולא להתעמת.

    אני מרגיש שמקל היה רצון בכל ליבו לשחק ביורובאסקט .
    אך כוחו היה דל מאד.
    נקווה שהבעיה תשתנה בשורשה וההנחיות יהיו ברורות.גם פיב"א יכולה להטיל סנקציות מסוימות על הנ.ב.א.
    בכל מקרה מבחינה מקצועית מקל הוא בהחלט אבדה אך אוחיון את נעימי בהחלט לא קוטלי קנים ולא הם יהיו הבעיה של הנבחרת ביורובסקט.

  15. אין מה להוסיף למה שאמרו פה, רק לציין שבניגוד לשאר האתרים שיש בהם הרבה מגיבים שסתם הגיעו לכתבה במקרה ומתחילים עם השטויות של "תתבייש לך", "לייצג את המדינה" וכדומה, באתר הזה יש רק אנשים שאוהבים ומבינים כדורסל- ולא תשמע מילה רעה על הבחירה הזו מאנשים כאלו.
    בכלל, כל מי שחושב שגל מקל לא מייצג את המדינה בצורה הרבה יותר טובה בזה שהוא משחק בליגה הטובה בעולם תקוע עמוק בלבנט.
    האשמה אם כבר היא על מי שעושה אליפות אירופה כל שנתיים, והבנתי שכבר עובדים על לשנות את זה.
    אגב, לדעתי גם כספי עושה טעות שלא מצטרף לאימוני הקבוצה שלו והוא יפגע מזה בהמשך העונה, אבל הראש שלו כבר כנראה לא בכדורסל אלא בקייטנות חוזי פרסום וכתבות אוהדות בעיתונים

    1. מליניאק קודם כל קבוצות בארץ כבר הפסידו אליפויות בגלל ששחקנים שלהן שיקחו באצמע העונה באליפות אפריקה(יעקובו). חוץ מזה יש לא מעט כוכבים אמריקאים שהעדיפו לנוח ולא שיחקנו בנבחרת. מקבל במצב מיוחד ויכול לא לשחק קיץ אחד בנבחרת, זה לא שישראל הולכת לזכות איתו באליפות אירופה. מקסימום יוגב אוחיון יהנה מזה שמקל לא יגיע. הכל בסדר ותפסיקו לחפור.

  16. מה הוא יכל לעשות?
    האנשים שם אמרו לו שהם ממש ממליצים ( רמיזה ל: אתה חייב!) ורוצים שהוא יתאמן עם הקבוצה כי זה יכול לקבוע את עתידו לפחות השנה ואם מקל היה אומר לא דאלאס לא היו מעריכים אותו כמו לפני, אז מה ציפינו??
    שהוא פשוט יגיד להם: תשמעו חשבתי על זה הרבה ואני הולך לנבחרת….

    זה נורא פוגע ביחס של הקבוצה אליו וגם יכול לפגוע בו בNBA לפחות השנה שזה שנה חשובה כי אם הוא לא טוב ולא משחק זה יהיה ככה כל הקריירה ידפקו אותו על הספסל

  17. בשביל הNBA וזה הזמן בשביל זה.

    לפניי חודש הוא היה רכז רביעי אחריי הפציעה של לארקין והניתוח של האריס שעדיין לא הוחתם הוא בפועל רכז שני בפוטנציה זה אומר דקות משחק והרבה .

    מקל קרס בליגת קיץ של שבוע וחצי הוא רגיל לשחק פעם בשבוע עם חיפה ואז להתאמן פעמיים ביום כל השבוע מה שלא תורם להאוששות בניית אתלטיות או כושר גופני אלא סתם שוחק את הגוף .

    כשיש משחק בשבוע שחקנים נותנים הכל והם גמורים לשלושה ימים.

    הNBA היא ליגה מהירה מאוד ומקל שחקן די איטי גרוע במשחק מעבר ובמגרש הפתוח , חסר לו הרבה כושר גופני והוא שיחק שנה שלמה בחיפה בעמדה שתיים כסקאנד גארד .

    אנשי דאלאס כן רוצים את טובתו כי מה זה בשבילם פציעה של שחקן בחוזה מינימום זה כלום פשוט יחתימו שחקן אחר בחוזה מינימום .
    העובדה שהם עמדו על כך מראה שהם רוצים את טובתו את זה שישתפר ויקבל דקות .

    מה הוא יעשה ישחק באליפות אירופה עם עוד הכנה של חודש ואז מייד יגיע למשחקי האימון של ה NBA באמצע המחנה המפרך לקראת עונה של 82 משחקים בליגה מהירה מאוד ?

    הוא הריי יפצע או יקרוס מעייפות מצטברת וההחתמה שלו תהפוך לבדיחה .

  18. האם חובה על מליארדר שעובר לגור בחו"ל לבוא לעשות מילואים בארץ?
    האם חובה על כל שחקן שמאמן מזמן לנבחרת להופיע בה?
    האם חובה עליך לסכן את עתידך ומקום עבודתך כדי שצופי טלויזיה יוכלו ליהנות מלראות אותך משחק?

    חושבני שבאף אחד מהמקרים אין זו חובה. ומכאן שרשותו של גל לעשות מה שיבחר.

  19. כל הדיון הזה הוא אקדמי ותו לא, ולפיכך מיותר לחלוטין.
    גל מקל הוא ילד גדול ויכול לעשות מה שבא לו. ברור שיש עליו לחצים מדאלאס כמו גם מהנבחרת, וזכותו לקבל את ההחלטה הסופית.
    השורה התחתונה היא שמקל, כמו כספי לפניו ורבים (?) אחריו, לא חייב כלום לאף אחד, בטח לא למדינת ישראל שעשתה הרבה כלום למען הקריירה שלו, והשימוש במילה הזו (חייב/צריך) שמר מליניאק וכותבים אחרים בעיתונות חוטאים בו מהווה מניפולציה זולה שבנויה על פטריוטיות כלשהי שאמורה לחיות בליבנו, אותה פטריוטיות שגורמת לחילונים אוכלי חזיר שמחקים בחו"ל לשקר ולהגיד שהם צמים ביום כיפור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט