מחשבה שונה בקשר ללייקרס / יהב המאירי

מחשבה שונה בקשר ללייקרס / יהב המאירי

מאז ומתמיד בערה בי התשוקה לחפש את השונה. את הלא ברור. את הקו האחר והלא צפוי. לפעמים זה בא לטובתי ולפעמים עשיתי שטויות אבל כמו שאומרת הקואוצ'רית שלי "תמיד תקשיב לבטן שלך; היא צודקת".

כמובן שקיבלתי את דבריה באופן גורף ומאז בכל פעם שבטני חושקת באיזה המבורגר עסיסי אני מקשיב לה וחס וחלילה מלחשוב על קלוריות.

גם בכדורסל אני אוהב לחשוב על הפחות נראה לעין, ידוע ומובן. אני לא הולך בכוונה נגד הזרם כדי לשחק אותה חכם או פיקח. אני פשוט קורא חדשות, מנסה לעכל אותן, ואז מביע את דעתי. אם היא לא הולכת עם הזרם – אז לא. יש מכם שיעקמו את האף מדעותיי, וגם זה בסדר.

ברצוני לדסקס את הטרייד הגדול בין הלייקרס והפליקנס – ממש The decision.

ראשית, הבא נתחיל מכך שאנחנו לא באמת יודעים איך תראה הלייקרס בסופו של דבר, אבל איך שלא מסובבים זאת, לי אין אלא להסכים עם אדון לבאר בול ולומר שהלייקרס עשו טעות טרגית ולא ייקחו אליפות. ואני אסביר:

כולם מזכירים שמות כקוואי לינארד, קיירי אירוינג, קמבה וולקר או ג'ימי באטלר כבחירה של הלייקרס בכסף שנשאר. אני לא בטוח מה אפשרי ומה לא מבחינה כספית, או מי מהם ירצה בכלל לשחק בלייקרס, אבל זאת לא הנקודה. נניח שהלייקרס יכולים לבחור אחד מהם, את מי שהם מעדיפים.

 

לדעתי ישנה בעיה גדולה עם זה. בתקופה האחרונה זה קצת נשכח אבל כדורסל הוא משחק קבוצתי שבסופו של דבר מבוסס על התאמה: גם גולדן מפוצצת הכוכבים לא הביאה כוכב רק כי הוא כוכב. הם חשבו טוב טוב-טוב איך הוא ישתלב מבחינה חברתית, מבחינת משחק, והתאמה למאמן ולשיטה. לכן כאשר קאזינס הציע את עצמו לבוב מאיירס בסכום שווה ערך לפלאפל ענבים ('הכל יחסי' אמר איינשטיין) הוא לא הראה התלהבות יתרה ולקח לסטיב קר זמן להחליט האם הוא באמת מתאים לסגנון, לשיטה, ולאגו שכבר קיים (דריימונד אמרנו?). הם בנו קבוצה שהיה בה מספיק אגו לתריסר לברון ג'יימסים, אבל כשעולים לשחק כדורסל אף אחד לא דרך על המשבצת של השני.

לטורונטו יש פחות שמות ממילוואקי או מפילדלפיה אבל לכל אחד ברור בדיוק מה הוא עושה הכי טוב ומה הוא משאיר לאחרים. זה לעומת הבחורים מפילדלפיה שפשוט לא היה ברור להם – כפי שלא היה ברור לנו – מי תורם, מה וכמה; מי מנהל משחק; מי מוביל כדור; מי עושה תנועה וחסימות; ומי לעזאזל זורק מחוץ לקשת שלא קוראים לו ג'יי ג'יי רדיק (מה שכמובן הסתיים בכישלון חרוץ!). מגיעים לבוסטוןלמען השם מי בבוסטון אמור לעשות תנועה ללא כדור? מי ה-ש-ח-ק-ן של הקבוצה? אצל מי הכדור? מי בחמישייה ומי מחליף את מי? ועכשיו בקשר לזריקות: כיצד קרה שמרקוס מוריס לוקח ללא סוף זריקות כשיש לך את טייטום, ג'יילן בראון וגורדון הייוארד, שהיה יכול להתקדם הרבה יותר אם הייתה לו קבוצה שבנויה נכון סביבו ואם היו נותנים לו הרגשה שהוא כוכב המתקדם ממשחק למשחק במקום לתת לו את ההרגשה של מחליף כשאין ברירה אחרת..

זאת הסיבה שמאז ומתמיד חיבבתי פוינט גארד שמנהל משחק נכון, דואג לחלוקת כדורים בין כולם, שולט בקצב, והוא בעל הגנה רצחנית. רק אזכיר את ג'ייסון קיד ומה שעשה בכל קבוצה אליה הגיע, ולא משנה רמת הכישרון!

 

נחזור ללייקרס: ללייקרס יש כלים מהרמה הגבוהה ביותר, אך אני רואה את כל התזמורת הזאת קורסת לחלוטין במידה ולא יהיה מי שינהל אותה נכון. האסון הגדול ביותר של הלייקרס יהיה להביא פוינט גארד או כל שחקן אחר הפורח רק כאשר הכדור אצלו ביד: אירוינג קיירי, קמבה ווקר, קוואי לינארד, ג'ימי באטלר. כולם שחקנים מעולים אבל לא מתאימים ללייקרס. הם חייבים להביא פוינט גארד שיגרום לשלם להיות גדול מסכום חלקים. כל השמות שהזכרתי יגרמו לחלוקים להיות גדולים בהרבה מהשלם.

לו הייתי מנהל הלייקרס כך הייתי פועל:

עמדת הפוינט גארד מאוישת על ידי שחקן ללא אגו עם ראיית משחק מצוינת, חלוקת כדור נכונה, והגנה רצחנית. הלייקרס טעו טעות מרה כאשר ויתרו על לונזו בול המתאים להם כמו כפפה ליד עם כל המעלות הנזכרות לעיל. הוא אחד הגארדים עם השמירה הטובים בליגה, וזה מגובה במספרים. הוא יכול לשחק ללא כדור ובלי תלונות (אביו יעשה זאת בשבילו; לונזו בחור שקט ומופנם). ראיית משחק מהמעולות שיש, אייקיו כדורסל נדיר ואתלטיות מעולה. החיסרון היחיד שלו הוא חלוקת גנים משותפים עם בן סימונס בכל נושא הזריקה אך זה עניין שאני מאמין שישתפר. הייתי מחליף את קוזמה בבול כל יום, אך את הנעשה אין להשיב וכעת צריך לחפש רכז העונה לדרישות. אחד כמו פטריק בברלי, ג'ורג' היל, אלפריד פייטון וכאלה.

שוב אני מדגיש – רכז סקורר שאינו יודע לחלק כדורים, לשתף את חבריו ולעשות הגנה יהיה אסון לקבוצה הזאת (אגב, בעמדת הרכז המחליף ראז'ון רונדו צעיר היה עושה את אותה עבודה בדיוק במידה ויחתום. זה שהוא בגילו אולי עלול לצמצם את יעילותו).

 

כך אני רואה את הלייקרס עם סיכוי ללכת כל הדרך, או קרוב מאד לסופה:

  1. על עמדת הפוינט גארד דיברתי.
  2. עמדת השוטינג גארד תהיה מאוישת ע"י שחקן חובב תנועה ללא כדור, חסימות וקאץ'-אנד-שוט ושיעשה הגנה. לבחירתכם: קליי תומפסון, ג'ו האריס (ברוקלין),  סת' קרי. המבטים שהם יקבלו ממסירות של לברון ורונדו (אוי ראיית המשחק של בול כמה נתגעגע אלייך!) יהיו פשוט תאווה לעיניים.
  3. עמדת הסמול פורוורד תאויש על ידי הברון מחברון לברון ירום הודו שיעשה מה שהוא יכול בגילו המתקדם (הייתי חושב על בוגדנוביץ' מאינדיאנה כשחקן השישי אבל תלוי בכסף).
  4. עמדה מספר ארבע תאויש על ידי חד הגבה, חד קרן, וחד גדיה שיקבל המון כדורים טובים למקומות שהוא אוהב (לונזווווווווווווו לונזוווווווווווו). לספסל הייתי חושב על מרקוס מוריס ומירוטיץ'.
  5. לעמדה מספר חמש הייתי מביא שחקן שיכול לעמוד על קשת השלוש ולפנות את הצבע ללברון, דיוויס ולפוינט גארד (שחקן כג'אבייל מגי רק יפריע בתוך הצבע ולטעמי ישחק מהספסל). האפשרות הטובה ביותר היא כמובןןןןן ברוק לופז האדיר שיעשה עבודה מושלמת ליד דיוויס, וכמובן מארק גאסול האלוף החדש.

זה האידיאל. מה שיתאפשר מבחינה כספית ואפשרויות זה סיפור אחר, אבל בכסף שהיו צריכים לשלם לקוואי לינארד, ניתן יהיה להביא לפחות 3 שחקנים מאלה שהזכרתי.

מוסיף כאן את רשימת השחקנים החופשיים לעיונכם.

נעבור לצד השני של המטבע:

הפליקנס קנו את עתידם עם הטרייד הזה והולכים להיות רלוונטיים בשנים הקרובות, ותודה לגריפין שבורך כנראה בשכל אבל יש לו גם מזל.

לא הייתי מקנא בשום גארד שבעולם – לא משנה מי הוא – שייאלץ לשחק נגד צמד הבולדוגים לונזו והולידיי כשבצבע מחכים לו ציון ורנדל.

על אינגרם אינני מעוניין לדבר – הבן אדם מחרב כל מקום שבו הוא נמצא. משחק בסגנון ווסטברוק אבל בלי התשוקה.

לגבי ציון אני רוצה לומר שבאמת אינני מבין מה כל ההייפ מסביבו! הגנה חזקה כדוגמת טורונטו לא נותנת לו לזוז סנטימטר. יעמידו מולו גופות שלא משנה כמה גבוה הוא יקפוץ – הוא לא יתקרב לאזור הסל. מה שכן יש לו – ואת זה אי אפשר לקחת ממנו – זו הנקודה שהעלה דוקטור מנחם: הוא פיטבול!!!! יש לו תשוקה למשחק ברמות הגבוהות ביותר, הוא מחויב למשחק ההגנה וההתקפה והוא יהרוג את עצמו בשביל לנצח לא משנה אם בשביל זה צריך להקיף את כדור הארץ על רגל אחת.

 

החשש הגדול לגביו היא פציעה חמורה, וראינו כמה וכמה כישרונות שסומנו לגדולים ביותר ואיבדו את הכל בגלל פציעה. אינני מבין גדול אבל נראה לי שכל כך הרבה  משקל על גוף כזה קטן ורגליים דקות יחסית לאורך 82 משחקים, זה מעמס עצום על הגוף. במיוחד עם רמת האינטנסיביות של שחקן כזה. אינני מבין גדול בנושא ואני מקווה שאני טועה.

לסיום, אני רוצה להודות למנחם שנתן לי את הבמה ואפשרות לכתוב את דעותיי אף אם הן אינן מקובלות ואשמח לתגובות אם ישנן הסותרות את דעתי.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
56 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שלהבת
20/06/2019 8:21:31

אחלה דעות. אני מסכים דווקא עם הרוב. לפי דעתי גף גרין ואריזה מתאימים מאוד גם. בתור רכז – מה דעתך על רוזיר?

יהב
יהב
20/06/2019 8:38:54
Reply to  שלהבת

רוזיר של העונה או של הפליאוף?
לפי מה שהבנתי גם לו יש בעיות אגו ודרישה לכדור ביד וגם ההגנה לא מי יודע כמה
תודה על התמיכה

רותם אלרן
20/06/2019 10:19:34
Reply to  שלהבת

לא יתאים לקבוצה, שחקן די אגואיסט, מיני קיירי

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
20/06/2019 8:27:32

פוסט מעולה!!! תודה רבה יהב, תמשיך לכתוב לנו.
.
מסכים לגמרי עם רוח הדברים, הם צריכים לבנות קבוצה ולא נבחרת אולסטארים. ג'ורג' היל זה רעיון מצוין, גם דני גרין. בשנה שעברה הם די נכשלו בכך, לדעתי, נראה אם יפיקו לקחים השנה.

יהב
יהב
20/06/2019 8:39:19

תודה רבה רבה על המילים הטובות

לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
לייקרס שזוכים ומנגבים כל הדרך לאלי פו פו פו פות
20/06/2019 8:32:24

עמדת הפוינט מנוהלת עי לברון.צריך מי שידע לנהל שהוא נח ושהוא משחק לקלוע. קמבה וקיירי עונים להגדרה.

יהב
יהב
20/06/2019 8:40:44

קשה לי מאד להאמין שזה יתבצע בצורה נכונה במיוחד שבגילו של לברון יהיה לו קשה לעשות זאת והבעיה תתחיל מצד הכוכב השני שירצה תכדור כל הזמן כמו שהתרגל ולא בתור אופציה 2 או 3

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
20/06/2019 9:14:38

אמת.

דדי
דדי
20/06/2019 19:08:52

התגובה הכי טובה של שמעון עד היום.

שאול
שאול
20/06/2019 8:37:46

כתוב יפה, מעניין ומשכנע. תודה רבה!
ובעניין אחר – האם הכניסו למעורבים האחרונים (בגוף הפוסט או בתגובות) תכנים מיניים או שפה גסה במיוחד? יש לי סינון בטלפון, ואני לא יכול להיכנס אליהם…

יהב
יהב
20/06/2019 8:41:07
Reply to  שאול

תודה רבה על המילים הטובות

נתן
נתן
20/06/2019 8:38:27

גולדן לא חשבו שנייה לפני שהביאו את דוראנט, מה השטויות האלה? הוא מתאים לסגנון הסמול בול שלהם, וקאזינס לא, זה הכל. ברמה שלו, יש דוראנט, לוקחים, לא שואלים שאלות.
לגבי טורונטו, להגיד שכל אחד יודע שם מה הוא עושה וכו', זו חכמה לאחר מעשה. בפועל, הם לא ידעו מה יקבלו מקאווי, וזה היה הימור מוחלט שהצליח. הם לא ידעו מה יקבלו מואן וליט שניצח להם שתי סדרות, אחרי שכמעט ולא שיחק בשתי הסדרות הקודמות, במידה מסויימת גם לאורי היה הפתעה בפלייאוף.
בתכלס, הם פשוט קבוצה מנוסה ומגובשת שהיתה במעמדים האלה, מחוזקת בסופרסטאר עם ניסיון במעמדים כאלה, וההימור הצליח.
בפילי אף אחד לא יודע מה הוא עושה על המגרש? אולי, אבל הם היו הכי קרובים השנה להדיח את זו שבסוף תהיה אלופה, אז אולי הם כן ידעו מה הם עושים?
יכול להיות שבמקום ללכת על עוד כוכב, הלייקרס צריכים לפזר את הכסף ולהשיג כמה שחקנים איכותיים. זו דעה לגיטימית שנשמעת הרבה, ולא איזו חשיבה יוצאת דופן מחוץ לקופסה, עם כל הכבוד לקואוצ'רית ולהמבורגרים.
הלייקרס הולכים השנה על קונספט ברור: אין לנו מושג, יש לנו פרונט אופיס הכי גרוע בליגה, אבל יש לברון, יש דיוויס, ננסה להשיג שחקנים טובים, ולברון כבר יגרום לזה לעבוד, כמו במיאמי, כמו בקליבלנד. הימור, בדיוק כמו בטורונטו.

המומחה
המומחה
20/06/2019 8:38:51

ובכן אתה טועה בהרבה מקומות.
לברון ג'יימס הוא הרכז הטוב בליגה גם מבחינה היסטורית בהשוואה לשחקן ענק כמו מגי'ק ג'ונסון,שאגב יש לו חלק גדול בכשלון של בניית הקבוצה מסביב ללברון וכמובן בקרדיט המוגזם למאמן חסר מושג כמו וולטון.,
:
(1)
אני צריך להזכיר לך עם איזה רכזים נחותים לברון זכה באליפויות? תחפש בגוגל(דלבאדובה,קול,צ'אלמרס ועוד..).
הלייקרס צריכים מסביב ללברון שחקן אחד או שניים שיכולים לקלוע לסל והם מועמדים ודאיים לאליפות אין פה משהו מסובך.
כרגע יש שחקן אחד כזה רק שישאר בריא.
(2)
לונזו בול של העונה האחרונה הוא שחקן שלא מתאים להפועל חולון איך אתה יכול להשוות אותו לקוזמה או להשים תמונה של ג'ייסון קיד לידו.
קוזמה הוא השחקן שהרוויח ביושר את המקום ליד לברון\ מכל שאר השחקנים כולל רונדו וסטפנסון שחוץ מעבירות משמעת לא עשו שום דבר מיוחד.
רונדו יותר טוב מבול אבל הוא אחד האוברייטים הגדולים בליגה בגלל התקופה בסלטיקס,
רכז שלא יכול לקלוע מרחוק כבר לא רלוונטי אולי יכול להיות יותר חכם לעלות אותו מהספסל. ואם תוסיף לזה בעיות משמעת לא מדובר בשחקן שמתקרב לטופ בליגה.

(3)
הציפיות מזיון וליאמסון גבוהות מאוד,כנראה שגם מועדות לכשלון מוחלט והוא לא יהיה הראשון שנבחר ראשון בדראפט וכשל.

יהב
יהב
20/06/2019 8:55:28
Reply to  המומחה

1 זה בדיוק העניין הוא צריך רכז רגיל ולא שם גדול
2 לונזו שחקן לא מוערך בליגה שמקדשת קליעה בכל אר הפרטמרים הוא מהטופ
תודה על התגובה

יהב
יהב
20/06/2019 8:43:18

לגבי הדעה שלברון יוכל לנהל משחק יש בעיה גדולה מאד בכך במיוחד בחלוקת הכדורים והתנהלות שאר הקבוצה שנועדה לכישלון במיוחד בגילו המתקדם

המומחה
המומחה
20/06/2019 8:51:56
Reply to  יהב

אין פה שום בעיה לברון ג'יימס גם בגילו הוא הפוינט פורוורד הטוב בליגה והראשון שיקבל את הכדור בהתקפה.
:
לא סתם הוא בחר לנוח בוענה הקודמת אחרי הפציעה שעבר וההבנה שאין לו באמת עם מי לצאת למלחמה.
מבחינה בריאותית זה המהלך הכי חכם שיתן לו פוש לעונה הבאה.
:

יהב
יהב
20/06/2019 8:58:04

גם לטענתך שהוא ירכז אז לא צריך עוד מחזיק כדור אלא שחקן שיעשה תנועה וקאץ אנד שוט ושום כוכב מלבד קליי לא עונה להגדרה

המומחה
המומחה
20/06/2019 9:17:14
Reply to  יהב

לדעתי, שלישייה עם קמבה-לברון-דיוויס תהיה הרבה יותר קטלנית.
מה גם שזה יתן לרונדו אפשרות לעלות מהספסל.
:
אבל יש הרבה אפשרויות בשוק.
שחקן בינוני כמו מירוטיץ' למשל,יוכל לשדרג את עצמו כשהוא משחק ליד לברון.
רבים אחרים עשו זאת בעבר כמו לואיס,פריי,גייאר,ג'פרסון.

חיים
חיים
20/06/2019 10:37:48
Reply to  המומחה

כל אחד מהשחקנים האלה היו טובים מאוד בלי לברון ושחקני רוטציה סבירים עם לברון

Anonymous
Anonymous
20/06/2019 9:06:55

"גם גולדן מפוצצת הכוכבים לא הביאה כוכב רק כי הוא כוכב. הם חשבו טוב טוב-טוב איך הוא ישתלב מבחינה חברתית, מבחינת משחק, והתאמה למאמן ולשיטה" –
סליחה, זה ממש מצחיק.
כאשר KD הודיע לעולם שהוא עובר, יודע איפה היה סטיב קר? חופש בהוואי.
"למדתי על המעבר מהמאמר של דוראנט בפלייר'ז טריביון", הוא אמר.
"למה קווין דוראנט? כי הוא הכי טוב שיש. מה יכול להיות יותר טוב מזה?".
מה הדיבורים האלה, סליחה, על "התאמה, מבחינה חברתית, מבחינת משחק", וכו'?
זה פריקינג קווין דוראנט!!!
דווקא להיפך – כל תקופת דוראנט בגולדן סטייט, עלו טענות על אי התאמה חברתית ("אנחנו לא צריכים אותך", "אתה ביצ'"), האוהדים לא אהבו אותו, והקבוצה, כך אמרו כולם, סבלה מאוד משינוי שיטת המשחק היפה והזורם, לטובת ISO דוראנט.
חבל לייחס כל מיני נימוקים שאין להם קשר למציאות, מדבר נורא פשוט – הכוכב הכי גדול בעולם רוצה לעבור, אז אתה אומר כן ומודה לאלוהים. זו ליגה של סופרסטארים, הם מביאים אליפויות, נקודה. לברון בקאבס, דוראנט בגולדן סטייט, קוואי בטורונטו. הכי פשוט שיש. תנאי הכרחי לאליפות = סופרסטאר, ואם אפשר, כמה.

יהב
יהב
20/06/2019 9:21:20
Reply to  Anonymous

כנראה לא קראת את ההמשך אין להם בעיה עם אגו בחדר ההלבשה אלא עם אגו על המגרש ובזה באמת קרי ו תומפסון התעלו על עצמם בשביל להביא כזה סופרסטאר וויתרו על המון דברים מה שאני לא מאמין יקרה עם לברון והגבה

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
20/06/2019 9:13:14

אתה מדבר על בניית הלייקרס כאילו אין שם לברון.
בקבוצה שיש בה לברון (חוץ ממיאמי בזכות ריילי) משחקים ר-ק בשיטת לברון.
שהוא הפוינט והמחזיק בכדור, הכל עובר דרכו, משחק איטי שבו הוא מסיים או בזריקה או במסירה לזריקה.
שום פוינט ולא בטיח.
שיטת לברון זה להקיף אותו בקלעים. זהו.
.
הפליקנס – הם אכן יהיו קבוצה נחמדה מאוד אבל יצטיינו בצד ההתקפי.
בצד ההגנתי הם יהיו סבירים במקרה הטוב.
הם ישחקו מהר ויהמרו על חטיפות.
.
אינגרם – לא רואה את הקשר לווסטברוק. ממש שום השוואה.
הוא שחקן לא רע שעשה התקדמות עצומה ובהחלט משחק עם אנרגיות.
מחרב כל מקום שהיה? הוא היה רק במקום אחד שהוא מקום לא מתפקד מסיבות שונות.
.
ציון – לא ראיתי אותו משחק, אבל אין מה לדבר על פציעה חמורה לשחקן כזה.
הוא כולו שריר וזה בדיוק הפוך ממנבא פציעה חמורה.
פציעות כרוניות משביתות שחקנים זה מהדגם של פורזינגיס.

יהב
יהב
20/06/2019 9:23:42

הnba השתנה המון מהפעם החרונה שזה היה רלוונטי ונוספו לו המון פרמטרים מלהקיף את לברון בקלעים במיוחד הגנתית וכמובן בחלוקת הכדור
לא לשכוח את לברון במיאמי האליפות היחידה שהבחור לקח בסגנון הזה הייתה הרבה בזכות מזל ועבודת צוות מעולה של קיירי ולאב אם יבנו מסביבו כמו אתה אומר יהיה להם קשה מאד להתנהל וביום שאחרי לברון יהיה חורבן

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
20/06/2019 9:32:15
Reply to  יהב

כתבת במדויק.
ה-NBA השתנה המון אבל לברון לא. זאת השיטה היחידה שהוא מעוניין ומסוגל לשחק בה.
(הגנתית כמובן שהוא צריך גם פועלים שחורים לסגור את החורים שלו)
מדויק – האליפות היחידה שלקח בסגנון הזה בקליבלנד הייתה בזכות טונה מזל, התעלות אדירה של קיירי וצירוף מקרים של אחד למיליון.
אם יבנו סביבו יהיה להם קשה מאוד להתנהל וביום שאחרי לברון יהיה חורבן – משפט מדויק מעין כמוהו.
ככה תמיד זה בשיטת לברון.
ראית את "יהיה קשה להם להתנהל" בעונה שעברה, את החורבן נראה בקרוב.

Anonymous
Anonymous
20/06/2019 9:22:33

ללייקרס יש כבר שחקן, עם ממוצע *קריירה* של 7 פלוס אסיסט למשחק, על פני 16 עונות…
יודע לכמה שחקנים בהיסטוריה של הליגה, יש 10 עונות לפחות עם 7 אסיסט ומעלה לעונה?
13: סטוקטון, קיד, ג'קסון, ביג-או, סטיב נאש, אייזיאה המקורי, בובו קוזי, הרדוואי, סטריקלנד, רונדו, וההוא שאת שמו אין לציין. חבורה נחמדה.
לכן די ברור מה הלייקרס צריכה – שוטר מעולה, שגם יכול לחלק את העומס בפוינט.
לא צריך ללכת רחוק – קיירי ארווינג, ההתאמה המושלמת.

Anonymous
Anonymous
20/06/2019 9:24:45
Reply to  Anonymous

ומג'יק! כמובן…

Anonymous
Anonymous
20/06/2019 9:25:24
Reply to  Anonymous

וכריס פול… אוף אני מלפסס. אלה ה-13.

יהב
יהב
20/06/2019 9:26:39
Reply to  Anonymous

לברון מחלק שבע אסיסטים כאשר כל הקבוצה עוברת דרכו לטוב ולרע אני לא רואה היום אופציה שהוא יקח הכל על עצמו ו1 זה יעבוד 2 הכוכב לידו לא יתעצבן 3כשאתה מביא מישהו שיעשה הגנה טובה וינהל את הכדו בחכמה גם תוריד לחץ מלברון וגם לא יהיו לך בעיות אגו
כמובן שבסופו של יום לברון יהיה המוציא העיקרי

Anonymous
Anonymous
20/06/2019 9:31:33
Reply to  יהב

אני חושב שהוא יהיה הראשון להודות על חלוקת העומס בעמדה הזו, רק שהוא כ"כ ריכוזי, וכ"כ אנאלי ונעול על שיטת המשחק שלו – שזה לא עובר מהראש לגוף…
אמרתי – קיירי ההתאמה המושלמת. ייתן דקות טובות בפוינט, ייתן קליעה (קיירי הוא מין 2 מחופש לפוינט), כשהכל תקוע – שובר הגנות מס' 1 בליגה (אוקיי מס' 2, אחרי דוראנט), חטף את המכה שלו בבוסטון ורוצה שוב זוהר ואליפויות, ועדיין מספיק שחצן ואגו מניאק וחבר טוב של קובי, כדי לנחות כמו כפפה בלייקרס.

המומחה
המומחה
20/06/2019 9:37:27
Reply to  Anonymous

ארוינג הוא אופציה קצת פחות טובה ומבוגרת מקמבה.
:
עוד דוגמה לשחקן שלא הצליח להרים את עצמו במערכת מצוינת כמו בוסטון
הכשלון שלו בבוסטון רק הראה כמה הוציאו ממנו בקליבלנד עם רכז כמו לברון ג'יימס.

המומחה
המומחה
20/06/2019 9:32:50

שלישייה עם קמבה-לברון-דיוויס תהיה הרבה יותר קטלנית.
יהב-
קליי טומפסון הוא לא רכז מוביל ובטח שלא רלוונטי לעונה הקרובה אחרי הפציעה הקשה שעבר.

יהב
יהב
20/06/2019 9:40:12
Reply to  המומחה

כמובן שלא רכז אלא באותו תפקיד שהוא משחק בגולדן אבל רק מדמיין איפה ואיך לברון ימצא אותו גורם לי להזיל ריר
וכמובן ההגנה שכל כך נצרכת בקבוצה כזאת שלברון לא זז
כל הדיבור הוא כמובן אם לא היה נפצע וברור שכרגע המצב שונה

Smiley
Smiley
20/06/2019 9:34:43

אחלה מאמר.
.
1. אני מניח שאם ללייקרס יש אופציה להביא את קוואי, הוא האופציה הראשונה שלהם (וזה ממש לא חשוב שהוא על אותה עמדה כמו לברון). לאחר מכן זה קיירי. כמובן שאם דוראנט ותומפסון ממצמצים לכיוון של הלייקרס (מה שלדעתי ממש לא יקרה אבל אופציה) אז לוקחים אותם בחשבון גדול לפני כל הבריאים.
2. קיירי ולברון – זה צמד שכבר עבד נהדר בעבר (אליפות וגמר). ליד לברון לא צריך ממש מנהל משחק אלא קלעי וסקורר, שיכול להוריד ממנו עומס – קיירי עונה מצויין להגדרה (קמבה האופציה השניה)
3. ג"ס – כשיש לך אופציה להביא את דוראנט, אתה מביא את דוראנט (גם אם לברון בקבוצה שלך – ילמדו לשחק ביחד). כנ"ל האופציה של קאזינס במחיר של קילו חמוצים. קאזינס במחיר הזה שווה את ההימור ואין בעיה לשלם על זה.
4. סגל לייקרס – אני לא בטוח שללייקרס יש אפשרות להחתים את כל השמות האלה, אבל תמיד שווה לנסות. מבחינת המוריסים, זה המוריס ששיחק השנה ב-OKC. המוריס של בוסטון שווה מעל 10 מיליון דולר.
מבחינת קלעים זה רדיק ודני גרין. רדיק לדעתי ישאר בפילי כי הלייקרס לא ישלמו לו מספיק ודני גרין יכול להיות אופציה השוטר וכשומר בקו האחורי על הגארד של היריבה (בטח אם קיירי נוחת שם).
אבל דני גרין הרגע זכה באליפות, מה שאומר שהמחיר שלו עלה. לדעתי ימשיך עם לנארד לקבוצה הבאה שלו כי הוא פשוט מדבר "קוואית".
מירוטיץ יכול להיות אופציה זולה (השאלה כמה זולה).
5. הפליקנס – הגנתית בגארדים הם מסודרים עם בול והולידיי, אבל זאיון ורנדל הם ממש לא מטרייה אווירית. זה קו קדמי מאוד מאוד נמוך (וזה בהנחה שרנדל נשאר).
אינגרם – לא יודע מאיפה הבאת שהוא מחרב קבוצות. הבנאדם היה רק בלייקרס עם הניהול ההזוי שהלך שם בשנים האחרונות. אינגרם מוכשר והשנה הוא הראה פוטנציאל הגנתי. יכול להיות פה מקרה נוסף של דיאנג'לו ראסל, ששחקן שיצא מהסיטואציה של הלייקרס לפריחה משמעותית.
זאיון – גולת הכותרת. אבל צריך לזכור שעדיין מדובר בשחקן שנה ראשונה. יש לו יכולות אתלטיות ופיזיות יוצאות דופן. הקליעה תצטרך להשתפר, אבל כבר בדיוק הוא הראה שהוא לא מהסס לזרוק מעבר לקשת.
לגבי הבריאות – אכן המשקל והמסה מעוררים שאלה, אבל זאיון לא עבר פציעה משמעותית (מלבד הנעל). להבדיל למשל מאודן שהגיע עם גליון רפואי משמעותי, זאיון בריא כמו שור 🙂
גם גריפין, שחקן מאסיבי ואתלטי שהגיע מהקולג' החמיץ את השנה הראשונה והפך להיות שחקן מצויין עם אחלה קריירה.

יהב
יהב
20/06/2019 9:41:48
Reply to  Smiley

תודה רבה אחשוב על הדברים

יהב
יהב
20/06/2019 9:42:48

תומפסון ישחק בספייס גאם סימן לבאות?

Anonymous
Anonymous
20/06/2019 9:51:21
Reply to  יהב

יש שם בפירוש שחקנים שלברון אוהב והוא גם הצהיר על זה כמה פעמים. בראשם דיימו לילארד, עליו נדמה לי שהוא אמר, השחקן הכי אהוב עלי בליגה.
ובמחשבה נוספת… מה צריך לעשות כדי שלילארד יחבור ללייקרס? זאת אומרת – מתי הוא חותם אצל ריצ' פול, ומתחיל באולטימטום? גם הקריירה שלו הולכת בינתיים לאיבוד…
לילארד-לברון-AD, באמת שלא צריך יותר 🙂

חיים
חיים
20/06/2019 10:42:24
Reply to  Anonymous

לילארד הוא שחקן עם כבוד עצמי, ובן אדם עם תכונות חיוביות – 2 דברים שאי אפשר ליד לברון

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
20/06/2019 11:11:09
Reply to  חיים

הוא גם מאוד אגואיסט כמו לברון, צריך את הכדור ביד כל הזמן כמו לברון ומשחק רק בשיטה שלו כמו לברון.
בקיצור חוסר התאמה מוחלט.

Smiley
Smiley
20/06/2019 12:07:43

נאמר בציניות?
איך אפשר להגיד את זה עם לילארד שיכול לשחק גם כקלעי (וככה הוא עושה לצד מקולום). הוא ממש לא צריך את הכדור ביד כי יש לו קליעה נהדרת

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
20/06/2019 14:38:14

ממש לא
יש קווי דימיון רבים בין דמיאן לראס, בגלל זה הם כ"כ מתנגשים.
לילארד יכול אולי לשחק כקלעי, אבל הוא משחק רק עם הכדור ביד.
לפעמים הוא ומקולום לוקחים תורות, כשמקולום חם.
הוא חייב קבוצה שהיא "שלו", והתרגל לשחק ללא שום הגבלות מהמאמן – צא ותעשה מה שבא לך.
ומה שבא לו זה להפציץ משלוש בעיקר ולשחק הירו בול.

רועי ויינברג
20/06/2019 11:22:00

הבכורה הכי טובה מאז מייקל קרטר וויליאמס (26-10-12-9 נגד האלופה המכהנת). מסכים עם מה שכתבת, למרות שלא יפתיע אותי לראות את לברון פאוור פורוורד ודיוויס סנטר העונה או לפחות בפלייאוף. ישפר את הריווח מסביבם בהתקפה שתתבסס על פיק נ' רול בין השניים

ארי
ארי
20/06/2019 12:21:15

קצת מוזר לקרוא על הלייקרס בלי שום התייחסות לקוזמה, הכשרון נוטף לו מהאוזניים, כשהעסק יתחבר לו (בסך הכל שנה שלישית עכשיו) הוא יהיה האול סטאר השלישי בקבוצה או הרביעי.
לגבי הטיעונים על בניית קבוצות וכו, ההיסטוריה של הליגה מוכיחה שרק סופרסטארים באמת משנים את המשוואה למשל טורונטו ובוסטון היו קבוצות טובות מאוד אבל לברון תמיד דרס אותם וכמובן סן אנטוניו שכולם מהללים מ2007 לא עשו כלום עד שהגיע קאווי, לכן המסקנה הלא נעימה היא שכשיש לך אפשרות להחתים כוכב אתה לוקח
המקרה של פילי לא קשור, סימונס בלי קליעה אמביד שיחק חולה ובאטלר לא ברמה של לברון או דיוויס, גם בבוסטון אין מישהו ברמה גבוהה אוסף רוחבי של כמעט אולסטארים (למעט קיירי)

יהב
יהב
20/06/2019 12:51:55
Reply to  ארי

אתה צודק לחלוטין לגבי ה סופרסטאר הראשון ואולי השני אבל כאשר יש לך שתי חברה כמו לברון ודיוויס עדיף לך להתאים קבוצה אליהם מאשר להביא עוד כוכב שיצטרכו להנדס שיטה שתתאים לשלושתם

יהב
יהב
20/06/2019 12:53:11
Reply to  ארי

לגבי קוזמה אין ספק שבחור יש כישרון ענק אבל לפי דעתי עדיף להשאיר את לונזו ולמצוא מחליף לקוזמה בסיטואציה הספציפית שכרגע בלייקרס

דביר
דביר
20/06/2019 12:55:49

קשקוש.
לונזו נפצע כל יום פציעה אחרת ואין שום קליעה.
קיירי פי אלף יותר טוב

שחר אלוני
שחר אלוני
20/06/2019 13:18:44

תודה יהב
הלייקרס ישחקו בשיטת לברון כאשר הוא מוליך הכדור בץכמו שעשה מצוין בעונה החולפת. דייויס מתאים באופי להיות מספר 2. קיירי מאד יתאים כי יודע איך זה לשחק ליד לברון. קמבה גם כנראה יתאים. רונדו יגבה מהספסל.
מעבר לזה צריך קלעים שיגיעו במינימום אולי באמת מישהו כמו האריס או סת קרי אם יסכימו.
אם אין סואר שלישי אז יביאו קלעים בסדר גודל של דני גרין שזה יותר יקר.
קוזמה יהנה מחופש יחסי ויסיים הרבה משחקים עם 30 נקודות. נראה את מי הם ישיגו. כרגע הם הבכירים בליגה לפחות עד שקוואי סוגר נגיד בקליפרס

המשגיח
המשגיח
20/06/2019 15:17:32

כמעט פספסתי את הכתבה הזו.
אחלה כתבה יהב, תכתוב עוד.

יהב
יהב
20/06/2019 16:49:00
Reply to  המשגיח

תודה רבה על התמיכה

תהילה
תהילה
20/06/2019 16:58:08

כתבה מהממת תמשיך לכתוב אתה עושה זאת מצוין

מנחם לס
20/06/2019 17:11:16

אני מודה מאד ליהב, וגאה עבורו על התגובות המצויינות לפוסט שלו, למרות שלא כולם מסכימים את דעתו.
זו המטרה של פוסטים – לעורר מחשבות ותגובות.

תודה ליהב ולכל המגיבים

יהב
יהב
20/06/2019 17:13:29
Reply to  מנחם לס

תודה רבה למנחם על ההזדמנות המדהימה ואשמח להמשיך ולכתוב באתר מספר 1 בארץ

מאיר
מאיר
20/06/2019 17:52:00

כתבה מושלמת כותב מושלם וחתיך
כל מילה משקפת את מה שחושבים
תמשיך לכתוב אתה עושה את זה טוב
רק טוב בחיים

אדי
אדי
20/06/2019 18:50:48

לדעתי הם צריכים להביא כרכז את תומס סטורנסקי מוושינגטון. מתאים שם בול. כקלעים הם יכולים את בוורלי ואת אריזה (אם יסכים להתפשר בשכר). כפורווארדים את מרקוס מוריס ואת בויאן (אם יסכים להתפשר בשכר… ) וכסנטר את לופז או את ווצ'וביץ (אם יסכים להתפשר בשכר… )

משה פ, לא מבין כלום בטריידים ודראפטים
משה פ, לא מבין כלום בטריידים ודראפטים
20/06/2019 19:05:33

כתבה מעוררת מחשבה.
ברמת התיאוריה אני מסכים עם כל מה שכתבת. גם מנחם העלה לפני כמה ימים שאלה דומה – מה עדיף ללייקרס, סופרסטאר שלישי או 3-4 שחקנים טובים משלימים באותו מחיר? אני הייתי הולך על האופציה השנייה. כי אני מאמין כמוך שאליפות לוקחים עם קבוצה. הווריורס שלטו בליגה 5 שנים (כן גם בעונות שהפסידו הם עדיין אימת הליגה) כי הם מכונה קבוצתית משומנת, לא כי יש להם איזה 3-4 סופרסטארים (דש לאוקלהומה).
הענין הוא שבמעבר מהתיאוריה לשטח בעסק מתחיל להתקלקל.
למה? כי כבר יש להם את הרכז הכי טוב בליגה וקוראים לו לברון. אני לא רואה איך לברון מתפקד כפורוורד טהור שמחכה לאסיסט מאיזה קמבה או קיירי. גם בקליבלנד הוא למעשה ריכז את המשחק אפילו שקיירי היה על המגרש.
יותר מזה – לברון מתחיל להיות זקן וזה ניכר עליו בעונה האחרונה, ולכן אני צופה שהוא עוד יותר יוותר על חדירות לסל ולצבע ובמקום זאת יתרכז בניהול המשחק.
לכן אני חושב שמה שהכי מתאים ללייקרס זה קלעים ופורוורדים טובים, עדיף שלא יהיו סופר סטארים, כי זה לא יגמר טוב עם לברון.

פינקי
פינקי
20/06/2019 19:12:00

אחלה פוסט, תודה.
.
אני לא מסכים איתך לגבי הלייקרס.
לא כי אני חושב שהם יקחו אליפות, בדיוק להפך.
אני חושב שגם אם הם יעשו כל מה שאתה אומר, או כל מה שלברון אומר או כל מה שאלוהים אומר (מבחינת לברון זה אותו הדבר אגב), הם עדיין לא יקחו אליפות.

ציפי
ציפי
21/06/2019 11:37:50

קראתי את הכתבה בשקיקה רבה רואים שאתה חי את הכדורסל האמריקאי אולי תכתוב גם על הכדורסל הישראלי שנדע את דעותך