העונה של הניקס תתחיל ב-2015 / דנסקי

העונה של הניקס תתחיל ב-2015

 

האלופה מיאמי היט, שיקגו של דריק רוז, אינדיאנה בוגרת בשנה, וברוקלין/מוסקבה. הניו יורק ניקס היא הקבוצה החמישית הכי טובה במזרח, לכל היותר. והשחקן השמיני הכי טוב בקבוצה, אמארה סטודומאייר, מקבל $21,679,893 השנה. בשנה שלאחריה הוא יקבל $23,410,988. אז מה הניקס יכולים לעשות בתנאים כאלה?

 

אנדראה ברניאני
לניקס לא היו ממש אופציות להחתים אף אחד מהשחקנים החופשיים המדוברים הקיץ. היה להם מזל לא קטן שג'יי אר סמית' הסכים להישאר בניו יורק. הטרייד שהביא את ברניאני מטורונטו לניו יורק היה הצעד המשמעותי ביותר בקיץ של הניקס. זאק לואו מעניק לניקס ציון 'עובר' בכל הנוגע לטרייד:
הטרייד של ברניאני לא היה כל כך גרוע במונחי כדורסל. הוא לא תופש ריבאונדים או שומר בהגנה, אבל יכול להשתלב עם הצמד כרמלו אנת'וני-טייסון צ'אנדלר, מבלי לפגוע בפורמולה "כרמלו בתפקיד הפאוור פורוורד", שהיתה סוד ההצלחה של הניקס בעונה שעברה. הניקס יכולים לשחזר את תכנית המשחק הזו אפילו עם כרמלו בתפקיד סמול פורוורד בכך שהם ישחקו עם שחקן גבוה שבעיקר יעמוד מחוץ לקשת השלוש וירווח את המשחק. בהרכב שכזה מלו יכול לקחת את השומר שלו מתחת לסל בזמן שברניאני ירחיק את השומר שלו מאזור הטבעת.
הגנה, לואו מוסיף, היא לא הצד החזק של הרכב שכולל את כרמלו וברניאני, ותדרוש מצ'אנדלר מאמץ עליון.

משכורות
ברניאני ירוויח 11 מליון דולר השנה, ו-12 מליון נוספים בעונה שלאחריה. כרמלו אי שם מעל ה-20 מליון. סטודומאייר יכול לקנות דירה במתחם יוקרתי בירושלים עם המשכורות שלו – ואפילו לעבור לגור שם, ככל שהניקס סבורים. הבלוג של הניקס, Posting and Toasting, פרסם כמה פרטים מעניינים בנוגע לחוזים של שחקנים אחרים בניקס:

  • החלק המובטח במשכורת של פבלו פריג'יוני בעונה השלישית שלו בחוזה החדש מותנה בכך שהניקס יגיעו לסיבוב השני בפלייאוף בשתי העונות הבאות, ושפריג'יוני ישתתף בלפחות שני משחקים בסיבוב הראשון בכל אחת משתי העונות.
  • ג'יי אר סמית' יקבל קרוב ל-80% מהמשכורת שלו בשנתיים הקרובות בתשלום מראש, קרוב למקסימום המותר בליגה.
  • בחוזה שחתם אנדראה ברניאני בטורונטו יש סעיפים שמבטיחים לו בונוסים על בסיס ביצועים. כנראה מדובר בבחירה לאול-סטאר או משהו בלתי סביר אחר.
  • העונה השניה של מטא וורלד פיס בניו יורק היא אופציה ששמורה בידי השחקן.

המידע מבוסס על הבלוג Sham Sports של מארק דיקס, שעוסק ברובו בחוזים ומשכורות.

 

*******************

באדיבות

http://basketblog.co.il

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. הנקודה החשובה היא שב 2015 נכון לרגע זה, הניקס יכולים למצוא את עצמם עם דף חלק נקי וחדש של תקרת שכר.

    לסמית ופלטון יש אופציות שממש לא בטוח שהם יממשו, כרמלו עשוי אפילו לעזוב שנה קודם, שאמפרט יהיה שחקן חופשי (מוגבל אמנם), ואפילו על בחירת הדראפט של השנה – הארדוויי, יש לניקס אופציה.

    מה שזה אומר זה שאם כרמלו נשאר, הניקס כמעט בוודאות מביאים עוד סטאר לידו, ואפילו עוד שחקן טוב מאד ב 2015, אבל אפילו אם הוא עוזב – הניקס מתאוששים תוך שנה מחתימים 2-3 שחקני מקסימום.

    אגב, 2015 זו השנה שאתה רוצה להיות בה תחת תקרת המשכורות.
    המון כוכבים עשויים להיות שחקנים חופשיים.

    1. זו התמונה הגדולה, מה שאתה מציע, שבה קבוצות מתכננות לטווח ארוך, לפנות משכורות ומקום בהרכב. אולי זה אפקט של ה-CBA ואולי בסך הכל הרבה הייפ בתקשורת, אבל זה לא מבטיח כדורסל תחרותי בניו יורק, וחבל…

  2. אני ממש לא מסכים לגבי הכדורסל התחרותי, ובמיוחד לא בעניין ה "חבל" 🙂

    האלטרנטיבה למה שתיארתי כאן זה תקופת אייזאה תומאס – כלומר לקחת חוזה ענק כמו של אמארה שמסתיים בעוד שנתיים, ולנסות לקבל עבורו בטרייד חוזים מוגזמים שנמשכים 3-4 שנים…

    לניקס לא היתה שום אלטרנטיבה אחרת הקיץ, והם עשו נכון – הבינו שהדבר הכי חשוב הוא לא להוסיף חוזים אחרי 2015, ובינתיים אין בעיה לשלם אפילו יותר מדי (כמו במקרה של ברניאני), אבל כל עוד הוא מסתיים ב 2015 – לא נעשה שום נזק – בניגוד לתקופת אייזאה.

    מה שאני כתבתי או תיארתי זה מה שחשבתי למצוא במה שאתה כתבת לפי הכותרת שבחרת.

    אז הכותרת היא אמנם מדוייקת, אבל להפתעתי לא מצאתי הסבר למה היא מדוייקת ונתתי אותו בעצמי.

    הניקס בעונה הקרובה יהיו קבוצה טובה.
    בעונה שאחריה ? מי יודע. הכל תלוי אם כרמלו יישאר.

    אבלללללל

    ב 2015, הניקס סוף סוף יוכלו לבנות סגל שיתמודד לאליפות.
    יהיו הרבה שחקנים חופשיים מצויינים, ואין שום יעד יותר אטרקטיבי לשחקנים האלה מאשר לוס אנג'לס (שכנראה גם יהיה לה מקום מתחת לתקרה) וניו יורק.

    אם אתה שואל אותי – יש להם אפילו יותר סיכוי להשיג את לברון מאשר ללייקרס – למרות שכולם בוחרים לדבר עליהם.

    בכל אופן, בלי קשר ל CBA, ככה בונים קבוצה לצמרת – או על ידי השגת בחירת דראפט גבוהה (מה שלא יקרה במקרה של הניקס), או על ידי פינוי מקום בתקרת השכר בזמן הנכון (אם אתה יעד אטרקטיבי כמו ניו יורק).

    אתה אומר "חבל" ?

    אני אומר שזה הדבר הכי טוב שאוהדי הניקס יכולים לצפות לו.

    זה לא שהם לא יהיו תחרותיים העונה, אבל בניגוד לשנים קודמות (ובמיוחד תקופת אייזאה) – הם לא יתקעו בבינוניות מבלי יכולת להימלט ממנה להרבה שנים, אלא יהיה להם עכשיו סיכוי לצמרת הגבוהה באמת, בעוד 2 עונות בסך הכל – שבמונחי נבא זה ממש לא זמן ארוך.

  3. ה"חבל" הוא מפי אבי, שעדיין משוכנע שלניו יורק מגיעה קבוצת כדורסל טובה, אלופה. יאנקיז, ג'איינטס, ניקס. למה לא?

    "חבל" נוסף הוא שלי, כי מאוד נהניתי לראות את הניקס בשנה שעברה, עם כרמלו בכושר מצויין ובתפקיד מעניין על המגרש, עם קלעי שלוש שהקיפו את ריימונד פלטון. זה לא צפוי לחזור על עצמו כל כך השנה, ואולי אתבדה.

    כמו כן, בעיניי יש אלטרנטיבה לאופציות שאתה מציב – בין תקופת מעבר קצרה או תקופת אייזיה תומאס. העונה שעברה היתה כזאת, והתקווה והסיכוי של שנה שעברה היו יותר "אמיתיים" מהתקווה והסיכוי להשיג שחקן בכיר בעונת 2015.

    אבל כן, העונה הזאת תהיה עונת מעבר, והחוזים שציינתי בהמשך הפוסט מתייחסים לאספקטים פיקנטיים כאלה ואחרים של העונה או השתיים הקרובות, והעונה האמיתית אכן תתחיל ב-2015, כמו שכתבתי, כמו שכתבת.

  4. אני לא מבין איך הגעת למקום שמיני בניקס, כל שחקן בינוני שם הפכת אותו ליותר טוב מסטודמאייר, שנה עם פציעות הייתה לסטודמאייר, זה לא אומר שהוא טוב פחות משאמפרט ברניאני או פלטון שבטח הכנסת… נכון שהמשכורת שלו מוגזמת מאוד חוץ מכרמלו ואולי סמית' הוא השחקן הטוב בניקס, יותר מצ'נדלר ברניאני ופלטון… משכורת של 15,000,000 בהחלט לא מוגזמת בשבילו…

    1. אני אוהב את סטודומאייר. אמארה הוא אחד השחקנים היחידים שאשתי מכירה בשמו. כשסטיב נאש זכה בתואר MVP הראשון שלו ב-2004-05, אמארה קלע 26 נק' וקטף 9 אסיסטים למשחק ב-80 משחקים ואני הסתובבתי בעיר וטענתי שהתואר מגיע לו. אני אוהב את אמארה.
      ועכשיו? עכשיו הוא צל של עצמו במקרה הטוב וחור שחור במקרה הרע. הכדור מגיע אליו והוא מנסה לעשות איזו תנועה צפויה, עם הראש ברצפה, ובמקרה הטוב מגיע לעונשין וצריך להתנהג כאילו הוא יודע מה הוא עושה ושעבירה זו הדרך היחידה לעצור אותו. לא נראה שנוח לו על המגרש, שהוא יודע מה התפקיד שלו מהספסל. הוא ממש לא יעיל, לא חלק מהמשחק, לא חלק מהתקפה מסודרת. הוא לא טוב כמו פלטון ולא שווה 20+ מליון לשנה.
      החוזה השמן שקיבל מניו יורק היה פזיז.
      אה, כן. הוא גם מוגבל ל-20 דקות למשחק ואולי אפילו פחות.

      שחקנים טובים מסטודומאייר בהרכב של ניו יורק:
      כרמלו
      צ'אנדלר
      פלטון
      ג'יי אר סמית'
      ברניאני
      פריג'יוני
      שאמפרט
      נגיד שמטא וורלד פיס פחות טוב ממנו כיום.

      הסליחה עם אמארה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט