בומרנג- כנגד כל הסיכויים בוגוט חוזר לגמר ה-NBA / הלל הורוויץ

בומרנג- כנגד כל הסיכויים בוגוט חוזר לגמר ה-NBA / הלל הורוויץ

הוריו הם במקור מקרואטיה והוא ביסס את המשחק שלו בגיל צעיר על המשחק של טוני קוקוץ'.

בכדי להביא אותו בטרייד גולדן סטייט שלחו שחקן שנבחר ראשון בדראפט, שחקן שנבחר שישי בדראפט ואת מונטה אליס (בתגובות תנסו לציין אותם בשמות).

מבין כל שחקני גולדן סטייט הוא בחירת הדראפט הגבוהה ביותר.

בגמר של עונת 15-16 הוא נפצע במשחק מספר חמש וראה את חבריו שומטים יתרון מבטיח בדרך להפסד לקליבלנד.

כדי לייצר מקום תחת תקרת השכר לדוראנט הוא נשלח בטרייד, הועבר בטרייד נוסף ואז הושם בוויברס רק כדי להיות מוחתם בקבוצה אחרת ו-56 שניות אל תוך ההופעה שלו בקבוצתו החדשה להיפצע ולסיים את העונה.

אז תגידו שלום לאוסטרלי החביב אנדרו בוגוט, הבחור שנבחר ראשון בדראפט 2005 על ידי מילווקי נקרא לדגל בחזרה אל גולדן סטייט אחרי עונה באוסטרליה והחליט שהוא מגיע להצטרף לריצה הנוכחית של הקבוצה. לא פשוט להגיע עד לצד השני של העולם אחרי שקבוצה שנתת לה כל כך הרבה די "זרקה" אותך רק כדי לחזור כש"הם" קוראים לך…

לא תמיד רצו את בוגוט וחיזרו אחריו, בגיל 15 בוגוט נחתך מהקבוצה בה שיחק משום שלא היה גבוה מספיק ולא היה נראה שיוכל להפוך להיות כדורסלן מקצועי. אביו, ניסה להסביר למאמן שיש במשפחה שלהם סב קדמון שהיה בגובה של מעל 2.20 מטר אבל המאמנים סירבו לשמוע והוא נחתך מהקבוצה. האב לא התייאש והצמיד לאנדרו הצנום מאמן אישי, כשקפיצת הגובה המובטחת הגיע הנער כבר היה בשל מבחינה פיזית ויכל להתחרות ברמות הגבוהות.

בוגוט יחגוג מאוחר יותר השנה 35 וכבר לא פשוט להישאר בכושר ולהיות מוצלח במה שהוא עושה, עוד יותר קשה להיות מחוייב כשאתה עולה מהספסל וגם זה לא תמיד. אחרי משחק 2 בחדר ההלבשה בוגוט מספר לי בראיון שזה "מעניין" כהגדרתו לעלות מהספסל במשחק פיינלס. "המאמן קרא לי במחצית ואמר לי שיש סיכוי שאני אעלה לשחק".

הוא מספר שלדעתו השינוי במחצית השנייה נבע מהשינוי התודעתי בהגנה, הם עלו "נעולים על המטרה" מבחינה הגנתית וזה מה שהוביל להצלחה. בנוסף, הוא מספר שאי אפשר לתת לטורונטו לרוץ, "אם אתה מאבד את הכדור בתוך תחומי המגרש כמעט ולא תצליח להגן אז עדיף לקלוע או להעיף את הכדור החוצה ולהספיק להסתדר, זה נשמע מצחיק אבל היכולת שלנו לשים את הכדור בתוך הסל תורמת רבות גם בצד ההגנתי".

כשהוא נשאל על ידי הכתב לצידי מה גורם לו להגיע מוכן למשחק ואיך שחקני ספסל נשארים מוכנים הוא עונה: "אני יודע שזו קלישאה אבל אין מנטליות של שחקן ספסל, זה פשוט התחושה של next man up, תמיד יהיה מישהו שצריך אותו בזמן מסוים ובמשחק מסוים וזה התפקיד שלך לעלות ולהשפיע".

כשמסתכלים על שני הספסלים טורונטו קיבלו במשחק מספר שתיים 31 נקודות מהספסל שהגיעו ב-75 דקות של שלושה שחקנים שונים. אצל גולדן סטייט אלו 25 נקודות ב-70 דקות אך מדובר על שישה שחקנים וזה כששני שחקנים יוצאים עם פציעה. לא בטוח בכלל שהספסל של טורונטו היה יכול לספק מענה דומה במקרה של פציעה.

כשהוא נשאל על היריבה והאם זו הסדרה הקשה ביותר שהיא נאלצה לעמוד מולה עד כה הוא עונה: "בהחלט, בגלל הפציעות. זה משהו שקליבלנד עברה מולנו ב-2015, לא פשוט לשחק עם כל הפציעות והשינויים הללו בסגל אבל אנחנו כולנו מוכנים לעלות ולתת את כל מה שיש לנו".

אין ספק שהמנטליות של בוגוט וליווינגסטון כווטרנים שעולים מהספסל תורמת רבות למוסר העבודה של השחקנים ושל היכולת של הספסל להבין את מקומו ולתרום, במשחק מספר 2 זה היה גם קוק עם שלשות קריטיות ברבע הרביעי, זה לא מתחיל ונגמר בבוגוט כאשר גם איגודלה שהיה כוכב בליגה מאמץ את המקום שלו כשחקן משלים.

לא ברור עדיין אם ואיך בוגוט ישפיע על המשך הסדרה כמו שהשפיע על משחק מספר 2 עם הנקודות הקלות אך חכמות בהתקפה והמהלכים הטובים בהגנה, מה שבטוח הוא שמנטליות הצופה – "היה נכון" של בוגוט משפיעה ומחלחלת אל שאר חברי הקבוצה ובהיעדרו של לוני וכשבצד השני מרק גאסול אפשר לשער שיהיו לו עוד כמה דקות לתרום.

"הקבוצה הזו משחקת לפעמים יותר טוב כשמרגיזים ומאתגרים אותה, ואני לא בטוח שזו תכונה חיובית", אומר בוגוט, "אבל כשאנחנו מקבלים את האגרוף הזה לפרצוף של הפציעות או משחק מספר 1 אנחנו מוצאים גם את הדרך לחזור".

מי אם לא השחקן שנופה מהקבוצה והגיע עד לאוסטרליה וחזרה יודע משהו על למצוא את הדרך לחזור ולהילחם דרך הפציעות והקושי עד לסוף המתוק.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. איש מעניין
    תודה על הסקירה
    הוא ה "איציק כהן" של גולדן
    התרומה שלו במשחק 2 התבררה כמכרעת.
    ויש מצב שמשחק 2 הוא קריטי לסדרה

  2. יופי של כתבת צבע, תודה רבה.
    מעניין אם הוא מחל על העלבון וחזר כי להיות חלק באליפות NBA זה חוויה שלא מוותרים עליה, או סתם כי הכסף יותר טוב מבצד שני של העולם.

  3. יופי של פוסט על ענק חביב וסימפטי מאד. המשפט האחרון הוא משפט המחץ המספר את כל הסיפור:

    "מי אם לא השחקן שנופה מהקבוצה והגיע עד לאוסטרליה וחזרה יודעה משהו על למצוא את הדרך לחזור ולהילחם דרך הפציעות והקושי עד לסוף המתוק"

  4. שוב כתיבה נהדרת . תודה!

    אני יודע שזה נשמע הזוי, אבל מה דעתכם על הרכב של אולדסקול טווין טאוורס קאזינס- בוגוט מול טורונטו בהעדרם של קליי ודוראנט?
    ההגנה של טורונטו יכולה לאבד עצמה לדעת בריצות בין הסנטרים שבפנים לבין קרי ודריימונד שבחוץ.
    מה עוד שגם לקאזינס יכולת איום מקשת השלוש .

    1. קליי ייעדר?
      בכל אופן, הרכב כזה שובר את תבנית המשחק של הווריירס שלא מתבססת על שחקן כזה או אחר אלא על תנועה בלתי פוסקת של השחקנים מה שיקשה על שני גבוהיםכמו שציינת להשתלב במגמה הנ"ל. לכן זה לא יקרה

  5. אחלה כתבה הלל. בוגוט ממש אחלה בפלייאוף למרות ששיחק בעיקר בסיבוב הראשון ובגמר. שמח שהוא שם, גם אם בתפקיד קטן יותר מ-2015-2016. צריך לשחק כשקאזינס נח כי אין מחליף אחר לתרומה שלו בהתקפה

  6. אחד ממעמידי החסימות לשחקנים, הטובים בהיסטוריה. בין יכולת המסירה של קרי וגרין, החסימות של בוגוט לקלעים קריטיות והוא עושה את זה יותר טוב מכמעט כל אחד אחר אי פעם.

  7. נפלא
    הוא עושה הכל נכון בקריירה.
    מבין עניין
    הרוויח כ 120 מליון במהלך הקריירה ומניח ש 50% הלכן למיסים.
    החזרה לסטייקים מהמפרץ החלטה מצוינת שלו ובמיוחד בשלהי הקריירה. יכול להוסיף עוד טבעת לרזומה וגם מרוויח מעל ל 400,000 על חודשיים עבודה?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט