לראשונה באתר דיון טקטי: האם הבוקס-אנד-וואן של טורונטו באמת שכמעט הביא מהפך? / מנחם לס

 

אם שמתם לב, אחרי ריצת ה-0-18 של הווריורס, נרס קרא טיים. אני לא זוכר אם הגנת טורונטו שונתה אז ל'בוקס-אנד-וואן' אז, או כמה דקות אחרי.

בכל מקרה, כ-3 דקות לסיום הרבע השלישי, וחלק גדול מהרבע הרביעי טורונטו עברה לאשכרה שמירת BOX-AND-ONE, שהיא אסורה ב-NBA, אבל עם השופטים אמש הכל אפשרי.

רק לגולשים שלא בטוחים מה היא השמירה הזאת, הרי היא מין מיזוג בין שמירה אזורית לאישית. בשמירה אזורית, כמובן,  שחקן אחראי לשמירה על האזור שלו ובשמירה אישית שחקן אחראי על שמירת שחקן שהוא אחריותו.

בבוקס-אנד-וואן ארבעה שחקנים שומרים אזורית (שניים משני צידי תחת הסל, ושניים מקדימה, והם יוצרים מין 'קופסה מרובעת', והשחקן החמישי שומר אישית על השחקן המסוכן ביותר של היריבה.

השמירה הזאת התפתחה במכללות (כי, כאמור, ב-NBA היא אסורה בגלל האזורית של ארבעה שחקנים), בעיקר בימי ריי אלן מיוקון ואלן אייברסון מג'ורג'טאון, ומאז היא הפכה לחלק אינטגרלי של ההגנות במכללות כשליריב היה כוכב שעשה את רוב הנזק.

כמובן שהבטן הרכה של ההגנה הזאת היא אמצע הקופסא אליו יכול להגיע סנטר או פאור-פורוורד זריר, לקבל כדור, ואז ייקח לשני השומרים בצידי הסל זמן להגיע אליו.

בד"כ זה הגיוני כשמולך משחק מין סטפן קרי כזה ההורס את קבוצתך בשלשות ממקומות אסורים, בכניסות מעולות ביותר, ותנועה בלתי פוסקת ללא הכדור.

אבל אמש סטפן קרי היה שחקן אחר לחלוטין. בגלל קלקול הקיבה שלו וחולשתו הפיסית אחרי הקאות משך הלילה, הוא הפך יותר לחוסם, ומחלק סוכריות מאשר קורע רשתות (אם כי שתיים מה-3 שלשות שלו מ-10 היו ממרחקים גדולים, חצי במין סיבוב, ובשחרור כדור מהיר שרק לסטף יש).

אז התוצאה היא 78-64, 3 דקות לסיום הרבע השלישי, וטורונטו נראית על סף שבירה מחלטת. היא עוברת לאשכרה בוקס-אנד-וואן שהם אפילו לא מנסים להסוות כשואן-וליט רודף אחרי סטפן קרי, ומוכיח את עצמו – לי לפחות – כשומר הטוב ביותר בליגה על סטף, והיחיד המצליח לרדוף אחרים ולהתגבר על הסקרינים שהוא משתמש בהם.

ברבע הרביעי סטפן – שקלע עד אז 23 נק', – לא קלע אף סל אחד יותר. הרבע הסתיים 88-80. טורונטו קטעה 6 נק' מההפרש. היא עלתה לרבע הרביעי עם מרק גאסול, סרג' איבקה, פסקל סיאקם, נורמן פאול (קייל לאוריט ניכנס כמעט מיד עבורו) ודני גרין (שואן-וליט החליף כעבור דקותיים. שמירת בוקס-אנד-וואן. עם 9 דק' ברבע הרביעי טורונטו צימצמה ל-92-88.

הבוקר הרבה אנליסטים זוקפים את החזרה מדפיציט של 14 עד 4 נק' (ובסוף, ללא השלשה של אנדרה איגודלה, הרפטורס הגיעה עד סכוי לשוויון או שלשת נצחון כשהיו נשארים לה כ-7, 8 שניות לחזור מפיגור 2) לשמירת הבוקס-אנד-וואן.

האמנם? ואן-וליט דאג ב-"ONE" שסטף לא יקלע יותר, אז הוא הפך לחוסם ומוסר. אני לא רואה כיצד השמירה הזאת עשתה הרבה טוב כשאנדרו בוגוט ניכנס לקופסה, קיבל מסירה גבוהה, וקלע בקלות 3 מ-3 ל-6 נק' חשובות, ושון ליבינגסטון ניכנס פעמיים לקופסה – שטח מפורד לחלוטין – פעם ללייאפ פשוט ופעם להאלי-הופ.

מצד שני העובדה היא שטורונטו חזרה מ-14 נק' פיגור. השאלה היא אם זה היה הרבה תודות להגנה, או הפציעה לקליי תומפסון ולוני.

 

א. הסבר כללי על בוקס-אנד-וואן – יתרונות וחסרונות

ב.דיון ספציפי על הבוקס אנד וואן מאתמול (טקטי מאד, אבל די משעמם. מומלץ בעיקר למאמנים)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
75 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Berch
Berch
03/06/2019 19:42:52

מעניין
לא ברור איך מצד אחד השופטים שורקים על כל פווו ומצד שני מפספסים דבר כזה שקורה באפן קבוע.
מוזר מאד
🙂

FAN
FAN
03/06/2019 22:28:18
Reply to  Berch

א. למה השמירה הזאת אסורה/נאסרה בעבר?

ב. בשידור של המשחק ג'קסון ברין וואן גנדי אמרו 40 פעם בדקה שטורונטו עברה לבוקס-אנד-וואן ולא טרחה להסביר לרפי-הבנה כמוני מה המשמעות…

שחר אלוני
שחר אלוני
03/06/2019 19:43:18

נקודה מעניינת, תודה
זה היה צעד טקטי טוב של נרס, במסגרת האסטרטגיה שלו לסגור בעיקר את סטף, ולתת לאחרים יותר חופש
לצערו, הקלף הזה בוזבז על משחק הפסד, ועכשיו הוא יהיה הרבה פחות אפקטיבי, כי יתכוננו אליו
ואם הוא גם לא חוקי, אז בכלל יהיה קשה לשחזרו

ד"ר דובי הדוברמן
ד"ר דובי הדוברמן
03/06/2019 19:45:07

הגנה אזורית אסורה ב NBA? חשבתי שכבר לא..

ד"ר דובי הדוברמן
ד"ר דובי הדוברמן
03/06/2019 19:49:43

מתברר שהגנה אזורית הותרה כבר ב 2001

https://sports.walla.co.il/item/3217475

מותר או לא
מותר או לא
03/06/2019 20:19:38

אל תבלבל אותו עם עובדות 🙂

עידו גילרי
עידו גילרי
03/06/2019 20:03:45

אין שום בעיה חוקית לשחק בוקס אנד וואן. זו הייתה החלטה מצויינת של נרס ברגע שקליי היה מחוץ לתמונה.

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2019 1:30:27

בוקס אנד וואן לא חוקי ולא לא חוקי. חוקי ה-NBA לא מדברים עליו. ב-NBA אסור לשמור אזורית, נקודה, אבל אם יש למגן חשק לעמוד לבדו על קו האמצע, שיעמוד כמה שהוא רוצה. אחץ באזור הצבע מגן לא יכול להיות להיות יותר מ-3 שניות ללא שחקן יריב

עידו גילרי
עידו גילרי
04/06/2019 6:33:17
Reply to  מנחם לס

חוקי הnba לא מתייחסים ספציפית לגל סוג מהלך או מערך. זה לר הופך הגנה זו או אחרת ללא חוקית. הגנה היא חוקית כל עוד היא לא עוברת על הכללים הקיימים.
לענייננו הגנה אזורית מותרת ב nba נקודה. הרבה קבוצות משתמשות בה בחלקים שונים של המשחק. אם תסתכל על איך שהראפטורס שיחקו תראה שאם אין שחקן של הווריורס בצבע אז אין גם שחקן שלהם שם לכן אין פה שום בעיה.

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
03/06/2019 20:26:21

בוקס אנד וואן חוקי ב-NBA מאז עונת 2001 – 2002.
ההגבלה היחידה על ההגנה היא חוק 3 השניות ההגנתי – אסור לשחקן הגנה להיות בצבע ללא שחקן קרוב עליו הוא שומר למשך יותר מ-3 שניות.

Gl
Gl
03/06/2019 20:29:13

1.זה לא נכון אם התחילו לשחק בוקס אנד וואן בערך 6 דק לסוף והלוחמים לא קלעו מאז עד השלשה של איגי
2. הלוחמים לא היו מוכנים לזה אם השחקנים שיש להם אפשר לשבור את זה בקלות דוגמא:
סטף מתחיל מוסר לכנף ורץ על שתי חסימות בקו הבסיס לכיוון הכדור ,דררימונד עולה לפוסט אחרי שהוא חוסם ראשון(ולא על קו השלוש) וקאזינס באותיות מבטיח לכם כל התקפה סל קל

השרת
השרת
03/06/2019 20:42:07
Reply to  Gl

מסכים בהחלט.
.
לא בטוח שהתרגיל הספציפי שציינת יצלח, אבל עם היערכות מתאימה במשחק הבא אין לי ספק שטורונטו יענשו עם ימשיכו בהגנה הזו.
.
זה היה מבריק כשגולדן סטייט לא היו מוכנים לזה, טורונטו פשוט חירבנו בהתקפה למשך אותם 3-4 דק..
.
במשחק הבא זה לא יעבוד לדעתי.

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2019 1:50:08
Reply to  Gl

במילים הכל עובד.למה שהכדור לא יגיע חזרה לסףט ועם חצי סיבוב הוא יקבור שלשה?

עידו יצחקי
03/06/2019 20:49:01

הייתה זו החלטה מצויינת? אני לא יודע. בסופו של דבר, במס׳ התקפות מצאו גולדן סטייט את הפרצה והצליחו לקלוע נקודות, בין אם היה זה גרין, קאזינס, ליווינגסטון ואפילו קוק. ההגנה הזו טובה רק כאשר שאר השחקנים הם דייגים גמורים שאין להם מושג מכדורסל. נרס לקח הימור מסוכן אך הוא עם הגב לקיר בלי יותר מדי ברירה ולכן רק על האומץ מגיע לו כל הכבוד. במבחן התוצאה – בסופו של דבר, הקבוצה הפסידה וההגנה הזו לא באמת עזרה. אם קליי או דוראנט נמצאים גם על המגרש אין סיכוי שהיא תעבור חלק. טריק נחמד, ונרס היה יוצא ענק אם היה מנצח, אך לא מעבר. אסור לטורנטו להמשיך לשמור בוקס&1 כל עוד גרין/קאזינס/תומפסון/דוראנט על המגרש

עידו גילרי
עידו גילרי
03/06/2019 21:15:16

מה הכוונה לא עזרה? הווריורס לא עשו נקודה חמש וחצי דקות וכמעט חוו התמוטטות הסטורית. מתי הווריורס מצאו את הפרצות ועשו נקודות? ברור שזה התאפשר בגלל שקליי ירד, אבל בתנאים הנתונים זה היה קלף מהשרוול.

עידו יצחקי
04/06/2019 0:25:00

מתי הווריורס עשו את הפרצה ומצאו נקודות – בדיוק כשאיגי קבר את השלשה המכריעה. ואן וליט נדבק לסטף והותיר את איגודאלה חופשי לחלוטין.

עידו גילרי
עידו גילרי
04/06/2019 0:29:12

נו, אתה צוחק עליי? אנחנו מדברים על 5 וחצי דקות עד אז שהווריורס לא מצאו את הסל. וגם אתה לפני המשחק היית חותם לעל להשאיר את איגי לזריקה המכרעת. אמרת מספר התקפות, אני סופר אחת שגם בה הם היו מילימטרים מלאבד את הכדור (כן מה לעשות בסיטוצאיה כזו חייבים גם להמר).

עידו יצחקי
04/06/2019 0:26:41

https://twitter.com/nba/status/1135388876254715904?s=21

תראה בדיוק כאן, איך ואן וליט עוזב הכל כדי לרוץ על סטף, איגי פנוי לגמרי

עידו גילרי
עידו גילרי
04/06/2019 0:30:26

סטף כמעט מאבד את הכדור, ליבינגסטון כמעט מאבד אותו. כמו שכתבתי הם היו בסיטואציה שהיו צריכים להמר.

אלכסיי
אלכסיי
03/06/2019 20:56:47

יש כאן מישהו שבקיר ברזי הטריידים בNBA?
האם השמועות על הטריידים על בחירות הדראפט (שיקאגו רוצה להטריד את בחירה 3, הלייקרס מנסים להטריד את בחירה 4 עם תוספות בתמורה לאנטוני דיווידס) אם אכן יקרו, אז יכול להיות שנראה טריידים ענקיים על הבחירות עוד לפני הדראפט עצמו? איך זה הולך?

אלכסיי
אלכסיי
03/06/2019 20:58:19
Reply to  אלכסיי

שבקיא*

צחי זופרן
צחי זופרן
03/06/2019 21:13:44
Reply to  אלכסיי

שבקי

Ziv Panama
Ziv Panama
03/06/2019 22:46:22

With A in the end..

עידו גילרי
עידו גילרי
03/06/2019 21:17:43
Reply to  אלכסיי

זה בהחלט אפשרי. הרבה פעמים הטריידים האלה מתרחשים ביום הדראפט עצמו.

אלכסיי
אלכסיי
03/06/2019 20:58:06

Rumor: Suns, Bulls offering 2019 lottery picks for Lakers guard Lonzo Ball

שמואל א
שמואל א
03/06/2019 21:00:12

דוק צריך לשתות המון תה/נס עם קינמון כי המוח כבר לא אפאס אותו הדבר

ברבור שחור
ברבור שחור
03/06/2019 21:28:22

לדעתי אנדריי איגואדלה על סמים…הבנאדם נתן ראיון ברמת ההזוי אחרי המשחק

עידו גילרי
עידו גילרי
03/06/2019 21:29:45

כנראה שהרבה זמן לא שמעת את איגי מדבר. זה סטנדרטי.

טראש-טורס
טראש-טורס
03/06/2019 22:11:21

נרס הריח דם, הבוקס אנד וואן היה קלף מנצח, אף נקודה עד הסוף
רק שטורונטו התעלתה לשיאי היחנקות שאפילו דרוזן לא הגיע אליהם
זה הפסד לא של משחק, אלא של סדרה. עד כדי כך, ואנשים מחמיצים את זה. כאילו, "עוד משחק בסדרה".
לא.
כי לעולם, אבל לעולם, לא יהיה יותר רבע רביעי, קליי ודוראנט בחוץ, וסטף מסיים אותו עם 0-0-0 עגול.
אף נקודה משלושת הקלעים הגדולים בהיסטוריה, ביחד. ברבע רביעי, בפינאלס. כשאתה בבית.
באמת מתקשה להיזכר בפספוס יותר גדול. זו החמצה היסטורית, וכן קוואי – מביטים עליך, לפני כולם.
הסל של איגי מסמן את הדלת שנסגרה על טורונטו, ל- אלוהים יודע כמה – שנים הלאה.
במקום 0:2 מהמם, ומצב פצועים לא ידוע לווריורס – עכשיו זה בדרך לגולדן סטייט ב-6, קל.

Gl
Gl
03/06/2019 22:16:04

ואן גנדי אמר משהו נכון בסוף אתה מאמן תתוצאות (באנגלית זה נשמע יותר טוב ) נרס הימר הכל על המשחק הזה וכמעט הצליח אבל כמעט בניגוד לפוקוס לא נחשב , אם קליי לא משחק במשחק הבא הוא יצטער שהוא חשף כקלף הזה

טראש-טורס
טראש-טורס
03/06/2019 22:24:43
Reply to  Gl

הוא לא יוכל להשתמש בו, זו הגנה שלא משחקים בה שנים, ובצדק. היא טובה בדיוק לזה – עקיצה פתאומית להכרעה מהירה, חד פעמית, נגד שחקנים שלא ראו את הדינוזאור הזה. וכשאין עוד שחקנים שיקלו על הלחץ על ה-וואן, כמו שהיה במקרה הזה, פשוט בינגו.
איך, איך הם לא ניצלו את זה התקפית… נרס יכול לדפוק לעצמו את הראש בקיר.

טראש-טורס
טראש-טורס
03/06/2019 22:27:02

בגדול מאוד, זה מזכיר את ה"שמירה אישית על הכוכב" שהיצה נהוגה פעם בכדורגל. קבוצה שתעשה דבר כזה היום על מסי, וגם הרבה פחות ממנו, מתאבדת. כי הטקטיקה הקבוצתית השתכללה שנות אור קדימה.

אזרח
אזרח
03/06/2019 22:50:13

ספציפית על מסי דווקא רואים הרבה פעמים מלווה צמוד…
אמנם נכון שהוא יודע להעניש. מה לעשות, אין ברירה אחרת לפעמים

טראש-טורס
טראש-טורס
03/06/2019 23:39:14
Reply to  אזרח

נכון, אבל לרגעים בודדים… רק כדי לצנן את הגמד, ולא בצהוב יקר מדי.
אין, אתה לא יכול יותר להוציא שחקן הגנה שלך, בהתרוצצות למרחקים אחרי הכוכב היריב. הוא יפתח מדבריות באמצע, מסי (או דומיו) יכולים או לדרבל אותו, או במסירה אחת להביא לשער של אחד החלוצים, או שאחד מקשי ה-50 יעשה את זה. בוסקטס ורקיטיץ, לצורך הדוגמא, לא שכחו למסור… אתה חייב לשמור שטח. ובמקרה של ברצלונה, זה הכי בולט. לצופף את הרחבה, ותן להם להתמסר לנצח ולמוות. אל תוריד אף חייל שלך.
זה היה נכון פעם, עם קשרים עושי משחק קלאסיים, כבדים וחכמי, שהכל עובר דרכם. כל מיני ריקלמה כאלה, או אורי מלמיליאן. גאון כדורגל, באמת, אבל כשהיית מדביק עליו שומר אישי מספיק נחוש, הוא היה מוציא אותו מהמשחק, וככה גם משתק את הקבוצה שהסתמכה עליו לגמרי.

Gl
Gl
03/06/2019 22:39:22

לא האמנתי שראיתי את זה , אני ממש מתחיל להחזיק מנרס הוא לא מקובע כמו רוב המאמנים באן בי אי

דה שוט
דה שוט
03/06/2019 23:29:50

הברקה אמיצה של נרס, הביא את השחקנים שלו לבאר, הם לא שלו.
לעניות דעתי, אם קיידי לא חוזר – זה של הקנדים – יש להם את המספר של הלוחמים, הובילו הערב בבטחה בחצי הראשון ורק הצגה ששית טיפוסית של קליי מנעה חיסול מוקדם, אחר כך חזרו יפה ממינוס גדול. הם ייקחו לפחות אחד במפרץ, מפגן קליעה ירוד כזה לא יחזור, הקהל הביתי לפעמים מלחיץ (כל זאת כאמור, אם קיידי לא חוזר).

דה שוט
דה שוט
03/06/2019 23:30:10
Reply to  דה שוט

הם לא שתו

טראש-טורס
טראש-טורס
03/06/2019 23:35:15
Reply to  דה שוט

כן, רק שמצד שני יש אחד סטפן קארי, שכמה שיישמע מוזר – עוד לא נתן ערב קליעה טוב. והוא מסוגל הרי גם לעל-חלל.

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2019 2:07:28
Reply to  דה שוט

בוקס אנד וואן היא הגנה שניתן לפצח בקלות. כל מה שאתה צריך של שלושה ביג-מן שיכולים לקלוע מ-2-3 מטרים, למשל רוברט פאריש, קווין מקהייל, ולארי בירד. הם היו עושים צחוק מההגנה. או קרים, אייסי גרין, וג'יימס וורת'י. לטורונטו פשוט אין שחקנים כאלה.

אמיר
אמיר
03/06/2019 23:56:35

מאוד התאכזבתי מגולדן
טורונטו שומרים רק על סטף וכל השאר מפחדים לקחת זריקה

מושון ״עיני נץ״
מושון ״עיני נץ״
04/06/2019 0:35:02

היי הסוג הגנה הזה חוקי בהחלט. מה לגבי קליי מה החדשות?

עידו גילרי
עידו גילרי
04/06/2019 0:44:55

מחכים ל-MRI

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2019 2:18:47

לא משנה מה ה-MRI יראה. את ההמסטרינג אפשר לפצוע ע"י מתיחה מוגזמת שהאתלט לא מוכן ולא התאמן לה (כי הבייצפס פמוריס, שהוא השריר הראשי, ופעיל יותר מהסמיטנדינוזיס או סמי ממברנוזיס – שהם שני השרירים האחרים, שיחד יוצרים את ההמסטרטינג כי שלושתם מכופפי ברך – אבל רק הבייצפס פמוריס הוא גם מיישר ירך), הוא שריר דו-מפרקי עם כל הבעיות ששריר כזה יכול לגרום ללא אימון נכון -ללא כל קריעת סיבים או נזק פיזי אחר נראה לעין או ל-MRI. הפציעה נקראית PULLED HAMSTRING ולוקח זמן של כמה ימים עד 2-3 שבועות להתגבר על הכאבים והיכולת לתפעל אותו, תלוי בחומרת המתיחה. כמןבן שאם היתה גם קריעת סיבים, או פגיעה ברצועות, ההחלמה יותר ארוכה, אבל אז ניתן לראות זאת ב-MRI

חני ״מעלה את הרמה באתר״ . מקווה לפחות .

אין משחק הלילה? נצפה בברזילאית : אמריקה מיניירו תישאר עם שער נקי למחצית מול קוריטיבה??

הייט אשברי
הייט אשברי
04/06/2019 6:45:30

לפי הידיעות הלילה , קבון לוני לא יחזור לשחק בסדרה . קליי – בספק רב .

קציר המשחק השני :
גאסול נכנס חזק באיגי , שירד לחדר ההלבשה , אך הצליח לחזור לשחק בחצי השני לאחר מנוחה .
קוואי נכנס עם המרפק בלוני , ולוני סיים את המשחק. סובל מפגיעה בסחוסים ליד עצם החזה ולא יחזור לשחק בסדרה.
קליי נחת לא טוב אחרי שנדחף בגבו תוך כדי קליעה – בספק למשחק 3 וגם הלאה.

עוד לא ברור איזה הרכב טלאים תעלה ג"ס במשחק הבא.

ואני רק חושב לעצמי איך כל שונאי הווריורס הקולניים היו צורחים כאן על פציעות מכוונות מצד היריב ועל קבוצה שנהנית מפציעות של המתחרים , אם זה היה להיפך .

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
04/06/2019 6:54:02

אני אשמח לראות תיעוד לכך שקליי "נדחף בגבו".
או לכך שגאסול אחראי לפציעה של איגודאלה.
לגבי לוני, זה בכלל משעשע. ללוני יש פגיעה בסחוס שמחבר את צלע מס' 1 לידית עצם החזה. אתה יודע מה חוזק המכה שצריך לקבל עם המרפק על מנת לגרום לנזק שכזה?
בבקשה, תביא קישור לתיעוד למכת קרטה אכזרית שכזו.
דרך אגב, לא העובדה שלוני נפצע, זה מה שמשעשע. העובדה שאתה מתייחס לזה כאל פציעה מכוונת, והעובדה שלוני הוא זה שגרם (לטעמי, לא במזיד. אבל בברור הוא היה הגורם) לפגיעה בצלעות של לילארד בסדרה מול פורטלנד (אז משום מה אני לא זוכר תגובה שלך שמאשימה את לוני במשהו).
.

הייט אשברי
הייט אשברי
04/06/2019 7:02:04

לא כתבתי את זה . אבל אם זה היה הפוך, היית רואה מקהלה שלמה כאן שטוענת בדיוק את זה – שהכל המכוון וששחקני ג"ס מחפשים לפצוע בכוונה.
אגב , זה שטורונטו לא פצעה בכוונה לא אומר שהפוצעים שיחקו זהיר . במקרה של לוני , בוודאי שהמרפק של קוואי גרם לזה . ממה הוא נפצע – מאוויר ? וגם גאסול נכנס באיגי כמו טנק, במה שהיה צריך להיות עבירת תוקף .

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
04/06/2019 7:20:02

אני אעזור.
.
https://www.nbcsports.com/bayarea/video/kevon-looney-leaves-game-2-vs-raptors-chest-contusion
.
היכן המרפק המדובר?
אני רואה כניסה חזקה של קאוויי, את לוני לא מצליח להדביק אותו, וכאשר הוא נכנס לנתיב התנועה של קאוויי, זו בכלל עבירה שלו.
תתבונן (0:12 בסרטון) היטב – קאוויי אוחז בכדור ב-2 ידיו כאשר המגע מתרחש, כך שהטענה: "קוואי נכנס עם המרפק בלוני", היא פשוט לא נכונה.
אבל זו לא עיקר הבעיה שלי עם התגובה שלך –
הרמיזה שמשחק מלוכלך של טורונטו הוא זה שגרם לפציעות, עם זה יש לי בעיה.
לא היה שום משחק מלוכלך מצדו של גרין. וברור שלא במהלך של קאוויי (בכלל עבירה של לוני).
.
לגבי איגודאלה:
https://www.youtube.com/watch?v=qSsHB62jVmk
.
אתה רציני? כמו טנק?
יש בערך 1000 כאלו בכל משחק, רובם קשוחים יותר. ראית פעם חסימה של גרין? של בוגוט? של קאזינס?
אני לא מוצא שום הבדל.

עידו גילרי
עידו גילרי
04/06/2019 7:33:54

גיא, אין ספק שלא היה באף אחד מהמקרים האלה שום דבר מכוון או מלוכלך אבל בתור אחד שלא אחת רמז והתלונן על משחק מלוכלך של הווריורס אתה לא יכול להחזיק במקל משני קצותיו.

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
04/06/2019 7:42:54

אני מחזיק בדעתי שמה שקליי עשה במשחק 1 מול יוסטון היה נטו משחק מלוכלך.
ההבדל?
אני הבאתי דוגמאות, ולא זרקתי האשמות לאוויר.
להשוות בין הכניסה של קליי ישירות מתחת לרגליו של הארדן (לא פעם אחת. גם לא פעמיים) לבין דני גרין שקופץ לצדו של קליי, זו השוואה מופרכת (לדעתי).
הפעם היחידה הנוספת שהאשמתי את גולדן סטייט זה כאשר גרין (שוב) ניסה להוציא למישהו עין…
(אז דרך אגב, להבדיל ממקרה קליי, זה היה בציניות).
.
בבקשה –
ככה מחזיקים מקל משני קצותיו . . .

הייט אשברי
הייט אשברי
04/06/2019 8:34:28

לגבי לוני – הוא נפגע בבירור מהמרפק של קוואי , וגם מחלקים אחרים בגוף שלו .
לגבי איגי – הוא בחור חזק . אם הקונטקט מצד גאסול לא היה מהותי , הוא לא היה מגיב כך , ועוד יורד לקבל טיפול .

אתה מיתמם . כשמדובר בפציעות שנגרמות לשחקנים שמשחקים מול הלוחמים , אתה מגיב אחרת .

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
04/06/2019 8:55:59

הייט,
הבאתי את הסרטונים. יש דברים שנתונים לפרשנות, ויש עובדות. זה שקאוויי פוגש את לוני כאשר 2 ידיו על הכדור, זו עובדה (לתוקף אכן אסור להשתמש במרפק בצורה לא טבעית על מנת לפנות דרך. זה לא המקרה). זה שלוני נכנס לנתיב התנועה של קאוויי, גם זו עובדה.
.
לגבי איגודאלה –
שכחת לציין שהוא סבל מפציעה קודמת (ומתמשכת). היה מגע בין גאסול לבינו, מגע שרואים עשרות פעמים בכל משחק.

עידו גילרי
עידו גילרי
04/06/2019 7:47:13

והנה אתה ממשיך…
בתגובה אחת הצדקת את כל טענותיו של אשברי.

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
04/06/2019 8:09:39

אתה יכול לפרש את הדברים איך שאתה רוצה.
כאשר אני מתבונן שוב במשחק 1, אני רואה טקטיקה. המטרה להיכנס להארדן מתחת לעור. אני לא טוען שזה במטרה לפצוע, אני טוען ששיקול הזהירות לא היה קיים במשחק זה.
.
https://www.youtube.com/watch?v=glrXsfl78b8
.
0:45 בסרטון. על זה שזו עבירה ברורה, אין בכלל וויכוח. אני חושב שזה היה משחק מסוכן. ולכן, לטעמי, מלוכלך. ע"ע בואן.
פעם אחת? טעות. פעמיים? אולי.
אבל זו לחלוטין הייתה מגמה שנמשכה לאורך כל המשחק.
.
בכל מקרה, ההשוואה למי מהמקרים שהתרחשו במשחק של טורונטו מול גולדן סטייט, היא פשוט מופרכת.

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
04/06/2019 8:12:02

תקשיב לפרשן ב-1:00 במשחק.

עידו גילרי
עידו גילרי
04/06/2019 8:14:35

והנה אתה ממשיך…

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
04/06/2019 8:20:05

תגובה עניינית ומנומקת.
.
אני אשמח אם בכל זאת תתייחס למהות –
0:45 בסרטון. זו לא עבירה? לא לזה התייחסו כאשר החליטו שאפשר לשרוק על עבירה כזו פלייגרנט?
ואתה באמת חושב שזה "בטעות"? קליי לא ידע היכן רגליו נמצאות, והיכן הארדן נמצא, באף אחד מכל המקרים באותו משחק?

עידו גילרי
עידו גילרי
04/06/2019 8:25:08

כן גיא, זה בטעות. ככה זה כשיש שחקן אדיר מולך ואתה מנסה למצוא את הנקודה הכי קרובה אליו להפריע לזריקה לבין לא לעשות עליו פאול. זה ממש לא פשוט.
לגבי פלייגרנט – זה פשוט חוקי הליגה מאז מקרה קאווי. בכל אופן לדעתי מכווו זה לא כמו שאמרתי לך כמה פעמים.
באותה מידה יכולת לכתוב:
דני גרין רואה כבר שקליי שיחרר את הזריקה והוא יכול להימנע מהמגע איתו אבל בוחר להיכנס בו למרות הכל. ללא ספק מהלך מלוכלך ומסוכן שהוביל לפציעה.
הנה מנומק באותה מידה – לא הופך את הטענה לראויה יותר .

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
04/06/2019 8:30:24

לי זה מרגיש כמו היתממות. אני לא זוכר פרשן או שדר שטענו שגרין "זכאי" לפיילגרנט על המגע עם קליי.
(כאמור – להבדיל)

עידו גילרי
עידו גילרי
04/06/2019 8:37:04

מלך ההיתממויות מדבר…זו לא היתממות גיא. הדיון הוא לא על אם היה פאול או לא אלא על הכוונה לעשות משהו מסוכן. מהלכים כאלה קורים כמה וכמה פעמים בכל משחק הם זוכים לתשומת לב רק כשמדובר בכוכבים.
עזוב אתה כנראה לא מסוגל להוריד את המשקפיים ולהבין את האבסורדיות שבלטעון: "כששאני אומר מלוכלך אז זה ככה אבל עם הייט אומר מלוכלך זה בטוח לא". בדיוק כמו שהיית משוכנע שדוח השיפוט יקבע ש.. באותו משחק

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
04/06/2019 8:52:08

אחרי כמה פעמים במשחק מהלך הופך ממקרי למגמתי?
אתה חושב שזה הכל מקרי. זכותך.
.
אתה מחמיץ לחלוטין את הטענה שלי מול הייט.
אין לי בעיה אם לטעון שהיה משחק מלוכלך. יש לי בעיה כאשר טענה כזו מגיעה ללא הסבר, נימוק, תיעוד.
לכתוב "קוואי נכנס עם המרפק בלוני", כאשר העדות המצולמת מלמדת בברור שלא זה המצב –
אם זה יש לי בעיה.
וזה היה מהות התוכן של תגובותיי להייט.
.
דרך אגב,
אני לא חושב שיש לי מונופול על מה שבטוח כן, ומה שבטוח לא. כאשר זו דעתי, אני במפורש מציין שזו בדיוק זו – דעה. פרשנות.
אם נחזור למקור –
זה מה שכתבתי:
"אני מחזיק בדעתי שמה שקליי עשה במשחק 1 מול יוסטון היה נטו משחק מלוכלך."
.
דרך אגב 2.0 – כל הדיון המיותר הזה, לא שינה את אותה דעה.
תירצת עבור קליי. אבל אני לא זוכר הרבה משחקים בהם אותה פעולה של להיכנס מתחת לרגליי השחקן הזורק חוזרת על עצמה פעם אחר פעם.
ההבדל ממשחקים אחרים?
אז השופטים שרקו, והמגנים הבינו מה אסור לעשות (ופתאום "בטעות" קורה הרבה פחות פעמים).

עידו גילרי
עידו גילרי
04/06/2019 8:53:52

כאמור אתה יכול להמשיך…

עידו גילרי
עידו גילרי
04/06/2019 8:55:38

רק תבין שאתה מחזק את הטענה שלו שאם המקרה היה הפוך היית מנתח זום של וידאו ומביא נימוקים של פרשנים ומה לא למה הפציעה הגיעה ממהלך מלוכלך של שחקן הווריורס.

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
04/06/2019 9:02:17

אני משתדל לומר את הדברים כפי שאני רואה אותם.
אובייקטיבי, אני לא. אף פעם לא הייתי, היות ויש קבוצות שאני אוהד, ויש קבוצות שלא.
אבל –
אני משתדל לא לתת לאהדה/חוסר אהדה שלי לא לסנוור אותי.
לברוך כבר כתבתי לא פעם את דעתי על הטענה שהליגה (דרך השופטים) עוזרים לגולדן סטייט.
לשמעון על כך שלגולדן סטייט יש טקטיקה שמטרתה לפצוע.
ועם הצמד ניהלתי דיון ארוך (מאוד) על גרין (למרות שאני רחוק מלהיות אוהד שלו)
(דיון שהתחיל עם הממזר, אי אז ב-2016, אז התחלתי בדעה שהוא לא יהיה HOF, דעה שהתחלפה, וכתבתי לממזר שלטעמי, הוא צדק ואני טעיתי)
.
אבל כאשר אני חושב שבמשחק מסוים, שחקן מסוים שיחק כדורסל מלוכלך, אני לא מתבייש לכתוב את דעתי.
גם אם זה "מחזק" טענה כזו או אחרת של הייט.
.

עידו גילרי
עידו גילרי
04/06/2019 9:05:32

זה ברור, אבל כשזה מגיע עם משקפי הייטר אז תבין שאתה משיג את התוצאה ההפוכה

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
04/06/2019 9:31:00

משעשע התיוג שלך, "הייטר".
תזכיר לי –
מה אתה כתבת, מיד אחרי הפציעה של קאוויי (מקרה זאזא), אי אז בפלייאוף 2017?
.
יש לי חדשות עבורך –
לא כל מי שלא אוהד את גולדן סטייט הוא "הייטר".
תקרא מה כתבתי (לא פעם, ולא פעמיים) על קרי, דוראנט (כולל על הבחירה שלו להצטרף לגולדן סטייט), גרין, וקליי.
אם ככה הייתה נראית שנאה, היינו חיים בעולם טוב יותר…

עידו גילרי
עידו גילרי
04/06/2019 9:52:26

סורי יקירי – הרווחת את זה ביושר.

ברוך רובין
ברוך רובין
04/06/2019 10:51:02

גיא מסכים בכל מילה, ברור שקליי שחק מלוכלך באותו משחק עידו אתה מיתמם פה, כתבתי לך המטרה של קליי באותו משחק הייתה להיכנס להארדן פסיכולוגית בראש, זה הסיבה שפעם אחר פעם הוא נכנס מתחת לרגליים של הארדן באופן מודע נטו משחק מלוכלך .
.
גם גרין ניסה להפוך את הארדן למשה דיין בכוונה.
.
במקרה של הפציעה של קליי מול טורנטו נטו מזל רע אין קשר לגרין. מה שלי יותר הפריע זה השיפוט שדי מפציע שככל שהשנים מתקדמות הטכנולוגיה עולה נהיה רע ורע יותר, לטוני בראדרס ולפוסטר לא הייתי נותן לשפוט משחק של הנכדה שלי אז גמר NBA.

ברוך רובין
ברוך רובין
04/06/2019 11:00:18

הקטע שאני מסכים גם עם גילרי לגבי ׳ההיתממות ׳של גיא שאני קורא שוב את התגובות.
.
לגבי קוואי ה׳שופטים׳ בראשות אדם סילבר הרשו לו להיכנס למוד דריסה במשחק מול גולדן סטייט, הוא באמת דרס אנשים נכנס בהם עם מרפק חדה העיף אותם שני מטר ועוד קיבל עבירות, הוא שיחק בסט חוקים שונה

רן הנרגן
רן הנרגן
04/06/2019 6:54:22

+1

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2019 6:54:08

אם כך (אם קליי באמת לא משחק כפי שידעתי – מתיחת 'המסטרינג' – שבוע-שבועיים לפחות לצעיר כמוהו. או הרבה יותר) אז אני בטוח שדוראנט ישחק.

איזה מזל שאתה יודע הכל
איזה מזל שאתה יודע הכל
04/06/2019 16:52:00
Reply to  מנחם לס

אפילו כשבעוד יומיים תוכל להגיד שחשבת אחרת.
כמו שטענת שההגנה של הראפטורס "לא חוקית" בעצם היא "לא חוקית ולא לא חוקית" לדברייך,מבולבלים? גם אנחנו 🙂

Smiley
Smiley
04/06/2019 10:20:19

נרס הוציא שפן אדיר מהשרוול, שכמעט וניצח לו את המשחק.
הבעיה שזה אפשרי שיש רק קלעי אחד על המגרש (במקרה הזה סטף).
נרס לא היה מוציא את זה מהבוידעם אם תומפסון/דוראנט היו על המגרש.
הוא כמעט הימר והצליח אבל איגואדלה קבר את השלשה ואת המשחק.
בהחלט חומר למחשבה עבור שתי הקבוצות לקראת המשחק הבא.

Smiley
Smiley
04/06/2019 10:21:37
Reply to  Smiley

לגבי אזורית, יש חוק 3 שניות למגן וזה הכל. כל עוד המגן לא משתקע בצבע שהקבוצה תשמור מה שבא לה.