הווריורס השיגו מה שרצו להשיג: יתרון בית.  הם שוב יהיו אלופים / מנחם לס

הווריורס השיגו מה שרצו להשיג: יתרון בית. הם שוב יהיו אלופים / מנחם לס

הווריורס השיגו מה שרצו, והרפטורס בדיוק את ההיפך!

1)סיפור המשחק: הווריורס הגיעו הערב להחזיר להם את יתרון הבית, והם השיגו מה שרצו.

2)הרפטורס באו הערב לא להפסיד במקום לבוא לנצח. אז הם הפסידו בשתי החזיתות.

הווריורס עשו מה שבאו לעשות: לגנוב את יתרון הבית מטורונטו רפטורס. הם עשו עוד דבר חשוב מאד: הם גרמו לרפטורס להיות שוב חסרי בטחון וחסרי אמונה שהם יכולים לעשות זאת.

איש כמובן לא יודה בזאת ואולי הם אפילו לא מודעים לכך בנחרצות, אך אני די שנים בעסק גם כמאמן וגם במבקר בליגה הזאת כבר 50 שנה לדעת שבתת-הכרתם נוצר עתה ספק גדול מאד אם הם יכולים לעשות זאת.

אבל…ישנו זיק של תקווה לקנדים, שלא נעים לבנות עליו אבל אלה הם החיים: קליי תומפסון מתח את שריר ההמסטרינג. זה שריר השוק האחורי שתפקידו לכופף את הברך, וליישר את הירך. אני מדבר מנסיון: אני לא יודע את רצינות המתיחה, אבל מתיחת ההמסטרינג (זה לא שם השריר האמיתי. אלה למעשה שלושה שרירים שאחד מהם הוא דו-מפרקי, והם נקראים כך משום שבאטליזים זה השריר שבו הקצבים תולים את החזירים על הקיר כשהם חותכים ממנו חתיכות לסטייק או PORT CHOPS) היא עניין לא נעים שמוטב לא למתחו שוב לפני ההחלמה המחלטת. בד"כ פציעה כזאת היא עניין של לפחות שבוע-שבועיים אם היא קלה, וזמן ארוך יותר אם המתיחה קרעה חלק מסיבי השריר. הבעייה עם ההמסטרינג היא שאם אתה לא דואג לריהביליטציה מחלטת והפצוע חוזר לתיפקוד מהר מהרצוי, הפציעה עלולה להפוך לכרונית כשהפצוע ימתח את השריר שוב ושוב בדיוק באותו מקום.

 

אז זהו הסיפור, קומראדים: הווריורס הגיעו לקנדה לנצח משחק אחד ולחזור הביתה עם יתרון בית. הם עזבו הערב את 'סקוטיהבנק ארינה' עם מסר ברור ביותר לרפטורס:

אתם תצטרכו לשחק הרבה, הרבה, הרבה יותר טוב ב'אורקל ארינה' אם ברצונכם שיהיה לכם אפילו סכוי קטן לנצחון!

מה שהנצחון הערב עשה היה הרבה יותר מסתם נצחון: הוא הפך את גל הגיאות שהקיף את כל קנדה – ולא רק את טורונטו – לדומייה.

ההתלהבות הלא-תאומן ניכחדה הערב ב-5 דקות בערך בסוף הרבע השני, ו-6:30 דק' בערך הרבע השלישי, כשב11 דקות וחצי היא הפכה דפיציט של 37-49 בריצה של 37-12 ליתרון של 74-61 – כולל ריצת 18-0, דבר שאסור שיקרה בכדורסל לקבוצה ביתית.

.כולם מכירים את הווריורס. כולם יודעים שתחילת הרבע השלישי הוא הרבע שלהם. חובה – חובת המאמן בהפסקת המשחק להכניס לראשי השחקנים שעליהם לעשות הכל כדי למנוע את ה-ONSLAUGHT.: להאט את המשחק…לחזור מיד להגנה…להימנע מאיבודי כדור…

את כל הדברים האלה עשתה טורונטו בדיוק ההיפך.

הנה המנצחים והמפסידים הערב, ללא סדר הגיוני, פשוט דברים שעולים לי לראש.

1.ה-NBA היא המפסידה הגדולה ביותר של הערב!

 

כיצד ה-NBA משבצת למשחק כה חשוב את שופט הכדורסל הגרוע והחלש ביותר שלה – טוני ברת'רס?. אני אפילו לא מדבר על אהדתו הברורה לווריורס, אבל כמה שריקותיו היו מעל ומעבר סתם חוסר ידע. המקרה החמור ביותר היה כשסטפן קרי עשה את אחד הפאולים הברורים, והטפשיים ביותר על קוואי לינארדכשהוא ממש טיפס עליו וניתלה עליו בכל גופו. ברת'רס? שורק לכדור ביניים…

למזלו – ולמזל הכדורסל הפיירי, אד מלוי – לדעתי השופט היחיד מהשלושה שהוא טוב ומדוייק – השלישי, סקוט פוסטר שופט כבר 25 שנה, וזמנו לפרישה היה כבר לפני 5 שנים, מיד שרק לפאול.

בקיצור ולעניין, אני לא מבין כיצד ה-NBA משבצת שופטים כאלה (מלבד מלוי)? האם ברת'רס בגלל שהוא שחור וה-NBA לא רוצה שמשחק של בעיקר שחורים ייראה כאילו היחידים היכולים לשפוט אותו הם שופטים לבנים?

עם ברת'רס קיימות בעיות כל עונה. הנה רק שתי דוגמאות:

https://bleacherreport.com/articles/139763-tony-brothers-the-most-incompetent-official-in-the-nba

או:

The Controversy Over NBA Referee Tony Brothers Boils Over

http://sharontalon.com/archives/3399

פשוט חילול המשחק כשנותנים לשופט כזה לשפוט משחק גמר של ה-NBA, וגם שופט שני שידע כדורסל מתקופה אחרת לחלוטין. טורונטו שיחקה את רוב הרבע הרביעי אשכרה BOX-AND-ONE. שני גבוהים תחת הסל אחד בימין ואחד משמאל, ושני גארדים מלפנים, כשרק קוואי (או ואן-וליט) שומרים אישית על נושא הכדור. נדמה לי שבראת'רס – שממש עמד שני מטרים מהם – לא הבין מה שהוא רואה.

2. הבעייה הראשית של הרפטורס היא חוסר קלעים טהורים מרחוק

דני גרין הוא הפיור שוטר היחיד של הרפטורס, אבל הוא פיור שוטר המאבד את בטחונו עם ההחטאה הראשונה. שוטרס גדולים כלארי בירד, ריי אלן, או רג'י מילר, רק מתלקחים כשהשלשה הראשונה או השנייה לא ניכנסת, והם ממשיכים לקלוע כי הם יודעים שאולי תהיה עוד החטאה או שתיים, אבל אז יבואו הסלים בלהקות. פיור שוטרס אמיתיים לא מוותרים ויהי מה. דני גרין? כשהכדור הגיע אליו הוא מיהר להיפטר ממנו במסירה (כששתיים ניגנבו), וממש פחד לזרוק.

הקבוצה סיימה עם 28.9% מה-3 ו-37.2% מהפארקט. הווריורס היתה בעשרה אחוזים טובה יותר גם בזה וגם בזה.

3. אכזבת המשחק שלי? קוואי לינארד

אף פעם בכל ימי ב-NBA לא ראיתי שחקן שקלע 34 נק', בכדורסל נטול השראה ו'מבלף' כשלו. היו לו יותר איבודי כדור (5) מאסיסטים (3). הוא קלע את נקודותיו בעזרת יום נפלא מהקו של 16 מ-16. אבל מה-3 הוא היה גרוע מאד (2 מ-9) ומהפרקט היה רק 8 מ-20, כשהוא מנסה לקלוע מעל קאזינס, וגבוהים אחרים. כמובן שהיו לו 14 ריב', ואתה לא יכול לסכם את משחקו ככשלון, אבל הוא הכוכב האמור לשאת את הקבוצה על כתפיו, ובמקום זאת הוא סיים עם 14-, שני מלמטה רק לקייל לאורי (17-).

מה שגיליתי היום בקשר לקוואי הוא שהוא שחקן איטי מאד בריצתו. כניסתו לסל נעשית ממש בסלו-מושיון, וכשהוא ניכנס – בגלל איטיותו וחוסר זריזותו – במקום להתפתל ולמצוא אור יום לסל, הוא ניתקל בחומת מגינים, ואו שהוא מאבד את הכדור, או שהוא זוכה לפאול (כמה מהפעמים שריקת פאול תוקף היתה נכונה בדיוק כמו שריקה נגד המגינים). הוא התגלה לי – היום לפחות – כשחקן העושה את נקודותיו מ'מקרי זבל'. מין ג'אברג' כזה. אבל 34 זה 34, אם כי לדעתי הוא היה הערב שחקן מאכזב ביותר.

4. דריימונד גרין היה אחד מגבורי הווריורס

הוא סיים עם 17 נק', 10 ריב', ו-9 אסיסטים. המשחק הרביעי או החמישי שהוא מסתובב מסביב הטריפל-דאבל. אבל לא בגלל זה אני בוחר בו כהשחקן של הווריורס: הוא שימש מבצר תחת הסל. לא איפשר למרק גאסול, איבקה, או סיאקם לפעול תחת הסל. הוא שינה את כל קווי הפריצה של הרפטורס.

5. דמרכוס קאזינס הפתיע במשחק טוב מאד

לדמרכוס קאזינס יש לפעמים הבעה דבילית. אבל דבר אחד יש לו, וזוהי אינטיליגנציית משחק. הוא קטף 10 ריב', נע בקלילות, קלע 11 נק' ב-28 דקות ששיחק, אבל הוא חילק 6 אסיסטים שכמה מהם היו נהדרים בעת הריצה הגדולה של הווריורס בסוף הרבע השני ותחילת הרבע השלישי. הוא גם חסם 3 כדורים. ס"ה הופעתו הטובה ביותר מאז חזר לשחק, והוא נראה בדרך לחזור לרמת המשחק הטובה,הרגילה שלו.

6. קליי תומפסון, ולא סטפן קרי, שמר את הווריורס במשחק

כשהרפטורס איימו לברוח עם המשחק במיוחד במחצית הראשונה, עד כ-6 דקות למחצית, קליי היה זה ששמר על הווריורס שלא תפגר בהפרש שממנו אין חזרה. הוא נע לאורך ולרוחב, קלע מצויין (10 מ-17, כולל 4 מ-6 מה-3 ל-25 נק', וכן 5 ריב' ו-5 אס'. היתה לו רק פאשלה אחת גרועה מאד כשקוואי עבר אותו בהטעייה פשוטה של כדורסל ילדים. עכשיו נשאר לחכות ולראות מה עם פציעתו.

7. אנדרה איגודלה קלע שתי שלשות ששוות הרבה יותר מ-6 נקודות!

השחקן הוותיק הזה קלע 2 מ-4 מהשלוש (סיים עם 8 נק'). הראשונה עצרה ריצה של הרפטורס, אבל השנייה ניצחה את המשחק. הווריורס עם הכדור כשהם מובילים בשתי נקודות עם 28 שניות לסיום. כמובן שהרפטורס לא יעיזו לעשות פאול. רק לעצור את הווריורס, ואז יישארו 6-8 שניות להשוות או לנצח. לפתע איגודלה בעצמו ליד הקשת משמאל. הוא מסתכל לראות היכן הוא נמצא. אף אחד בסביבתו. הוא מבטיח שהוא מחוץ לקשת, ובקור רוח מופלא קובר אותה. נוק אאוט!

8. קווין קוק ואנדרו בוגוט עלו מהספסל ותרמו ה-מ-ו-ן!

קוק 3 מ-5  לשלוש בזמנים שהווריורס שיוועו לשלשה, ואנדרו בוגוט ב-7 דקות שם 3 מ-3 ל-6 נק', והם היוו תרומת ספסל חשובה ביותר, כשאנדרו משמש גם כעוגן הגנתי ודי מחסל את מרק גאסול כשהוא שיחק. לחשוב שאנדרו בוגוט הוא רק הסנטר השלישי שלך? לוקסוס לא נורמלי.

9. מלבד קוואי שכתבתי עליו, רק פרד ואן-וליט נתן משחק ראוי

פרד ואן-וליט קלע 17 נק', שמר טוב מאד על סטפן קרי, והיה הרפטורי היחיד שמגיע לו שאציינו בחיוב.  מרק גאסול, קייל לאורי, סיאקם, דני גרין – כולם היו פחות מבינוניים. במה הם אשמים? שהם לא הצליחו להתעלות על רמת משחקם הדי ידועה, ושהיא אינה מרקיעה שחקים, אך במשחק הראשון הם נתמנו להתלהבות ושכרון החושים לעלות אותם מדרגה מעל מה שאנחנו יודעים עליהם. אילו רק יכולים היו לשמר את המומנטום הזה.

אבל הם ניכשלו. אז אולי הם – סך הכל – "ONE TRICK PONY"???

10. חובה לציין בהערכה את סטפן קרי שעלה לשחק חולה. משהו לא היה בסדר איתו. ועדיין הוא היה חלק חשוב ביותר בחזרה של הווריורס למשחק, וריצת הנצחון של 0-18!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
64 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trusttheprocess
trusttheprocess
03/06/2019 8:42:15

טוני ברת'רס וסקוט פוסטר הם שופטי הבית של טורונטו , השנה ב 12 מתוך 13 משחקים שהם שפטו את טורונטו הראפטורס ניצחו.
ברת'רס הוא שופטי ביתי מובהק שנוטה תמיד לקבוצה הביתית.
אם כבר זה היה שיבוץ כדי לתת לטורונטו לנצח

פיק אנד פלופ
פיק אנד פלופ
03/06/2019 8:48:36

מה אתה רוצה?
טוני בראדרס כרגע מועמד FMVP לפני סטפן קארי.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/06/2019 8:48:48

זה עדיין שיבוץ נוראי. הוא וסקוט פוסטר ביחד זה מתכון לאסון.

trusttheprocess
trusttheprocess
03/06/2019 8:49:59

אני לא אומר שהם טובים , אני אומר שהם רעים לכולם

עידו גילרי
עידו גילרי
03/06/2019 8:54:32

בהחלט, לכן אני לא מבין את הטמטום.

מנחם לס
מנחם לס
03/06/2019 16:39:08

טוני באת'רס הוא שופט טיפש ודביל. אני לא יודע מה היה במשך העונה אבל אתמול הוא שגה שוב ושוב, והרוב לטובת הרפטורס

פיק אנד פלופ
פיק אנד פלופ
03/06/2019 8:44:16

החגיגה נגמרה קווין חוזר לשחק במשחק 3
וזה כבר לא משנה אם קליי בחוץ או איגודלה על רגל אחת.
תנחומים לזמר הנאחס הזה דריק וכל החכמים בטורונטו שחגגו אליפות אחרי משחק 1.

נזיר הנשמה
נזיר הנשמה
03/06/2019 8:51:50

עדיין אנו רחוקים מהכרעה. מאוד לא הייתי רוצה שהסדרה תוכרע בגלל פציעות. בטח שלא סדרת גמר. גם דוראנט גם קליי וקזינס ב 50% יכולת זה יותר מידי.
אישית אני רוצה שהווריורס ינצחו. פצצת השעמום מקנדה לא ראויה להיות אלופה. כמובן אם קיים בכלל מושג כזה.כי המנצח הוא המנצח.אבל שינצחו את הווריורס בהרכב נורמלי.ולא יקחו אליפות על הגב של קבוצה פצועה.
אם עניין הפצועים מסתדר. הקבוצה הטובה יותר לדעת רבים שהיא הווריורס תיקח את הסדרה. בהרכב מלא אין בכלל ספק מי הטובה יותר.

עכבר
עכבר
03/06/2019 8:52:54

יופי מנחם!
השופטים השאירו את גולדן סטייט במשחק, היה צריך להיות 15 לטורונטו במחצית, גם קר וגם דריי ציינו שזה היה רגע המפנה שהם הבינו שהם רק במינוס 5 במחצית, שריקות הזויות ואי שריקות יותר הזויות.

קוואי- הרבה פרשנים מדברים על זה שלקוואי יש קצב משלו בחדירה לסל והוא יכול להאט את הכניסה לסל כדי למצוא זוית טובה לסל או שחקן פנוי, זה נראה כאילו הוא חודר בסולו מושן אבל זה בעצם יתרון שעוזר לו רוב הפעמים לעשות מהלכי 3 נקודות (צריך לבדוק כמה כאלו יש לו הפלייאוף, לדעתי הוא שבר שיא).
טורונטו לא תישבר, יש לה את קוואי שכבר בסיום עודד את החברים שלו, הוא לא ייתן משחק בינוני כזה שוב.

פיק אנד פלופ
פיק אנד פלופ
03/06/2019 8:59:19
Reply to  עכבר

הוא נתן כבר שתיים כאלה כשהוא לא מופיע לא ברבע הרביעי א ו השלישי.
כמו שמייקל או לברון יחליטו ללכת לשירותים בסוף המשחק.

ראס א שטן
ראס א שטן
03/06/2019 9:01:29

מייקל ולברון כמעט לא קיבלו דאבל טים מקבוצות נורמליות, נתנו להם להתפנק באחד על אחד מול המגן

מנחם לס
מנחם לס
03/06/2019 16:43:29

אמש כמעט ו לא היה כל דאבל-טים על קוואי

ראס א שטן
ראס א שטן
03/06/2019 9:06:36

קח תראה מה זה הגנה מביכה

קווין גונסון ודן מארלי באחד על אחד חחחח 55 נק וכלום, אין טראפים, אין כלום, ככה שיחקו פעם. דן מארלי דן מארלי מול גורדן באחד על אחד LOL. המאמנים אז היו רפי הבנה ב10 דרגות לעומת היום, ברט בראון היה נחשב גאון אז, אה בעצם… הוא עשה דבר דומה מול קאויי…

https://www.youtube.com/watch?v=7dwcaYkGTTE

עכבר
עכבר
03/06/2019 9:35:44

לא מסכים! ברבע הרביעי קוואי נלחם, חסם, שמר טוב, לקח כמה ריבאונד התקפה, הלך לסל וניסה הכל.
אתה מדבר על הרבע הרביעי של לברון מול דאלאס? מול סן אנטוניו? מול גולדן סטייט?
לברון נחנק סדרתי, קוואי לא יודע מה זה!

מנחם לס
מנחם לס
03/06/2019 16:45:13
Reply to  עכבר

אני לא מדבר על הלחימה של קוואי. הוא תמיד נותן הכל. אני מדבר על שתי חולשות שלו: כניסה מהירה כברק לסל, וקליעה מרחוק.

חתול
חתול
03/06/2019 21:51:30
Reply to  עכבר

תתעורר: חחח.
קוואי עכשיו בעיצומו של אחד הצ'וקים הגדולים בהיסטוריה.
של נעליך כשאתה מזכיר אותו עם לברון באותו משפט. ליגות הבדל.

ראס א שטן
ראס א שטן
03/06/2019 9:00:44
Reply to  עכבר

קאווי לא בינוני הוא חווה הגנה מסוג אחר, זה לא ברט בראון פה

מנחם לס
מנחם לס
03/06/2019 16:41:50
Reply to  עכבר

אותי הוא איכזב אמש

ראס א שטן
ראס א שטן
03/06/2019 9:03:02

מנחם בראדרס ופוסטר הם חוד החנית של הליגה, העילית של יחידת הנוקמים. מבינים היטב את ההנחיות ואת הלך הרוח ומה עליהם לעשות, לא סתם הבוס מפנק אותם בשיבוצים למשחקים יוקרתיים

דאג קולינס
דאג קולינס
03/06/2019 9:10:59

קארי. 41 דקות, 12+. אם לא שמת לב דוק קארי שינה את משחקו ברבע שלישי ורביעי. בגלל ההתנפלות עליו הוא בעיקר הוליך כדור, מסר וחסם לאחרים. במילים אחרות "תקע" את ההגנה של טורונטו.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/06/2019 9:11:58

השימוש בסטף בחסימות היה עוד מהלך מבריק מבית היוצר של קר. הווריורס קיבלו ככה כמה וכמה סלים קלים.

דאג קולינס
דאג קולינס
03/06/2019 9:17:23

לא רואים בסטאטיסטיקה לכן לא קיים.

no funny shtuff
no funny shtuff
03/06/2019 12:31:24

נכון מאוד.
התרגיל הזה שסטף כאילו עולה לכיוון קשת השלוש ואז חוסם את השומר של גרין שחותך פנימה לשתיים קלות..

מנחם לס
מנחם לס
03/06/2019 16:47:16

אני יודע. אבל זה לא היה קרי הרגיל. ראו שמשהו חסר במשחקו. הוא היה חולה. עדיין היה שחקן חשוב מאד אמש.

רועי ויינברג
רועי ויינברג
03/06/2019 9:13:25

תודה רבה מנחם. אהבתי את השילוב של קאזינס בחמישייה. מקווה שטורונטו תקח את השלישי, אבל לדעתי הסיפור גמור. לא יהיו עוד ניצחונות חוץ בסדרה הזאת

מחפצה מנמצה
03/06/2019 9:20:54

מנחם , הסדרה רחוקה מהכרעה . טורונטו מזכירה לי בהרבה מובנים את ממפיס ,שעשתה בעיות לווריורס לפני שנתיים שלוש .

דריימונד גרין היה המצטיין בעיניי הלילה,
הוא בכושר נפלא ואני מאמין שהוא גם יהיה ה FMVP
למרות שאני רוצה לראות את קרי זוכה בפרס

צביקה
צביקה
03/06/2019 9:28:19

יש שני דברים קריטיים בסדרה כרגע:
1. המנטליות. האם בזכות קאוואי, לא תהיה שבירה מנטלית של טורונטו, ואם הם מסוגלים להאמין בעצמם.
2. אם KD חוזר.
התשובה לשאלה 1 לא ידועה לאף אחד, והיא חשובה כמובן מאוד. אבל אם התשובה לשאלה 2 היא כן, במשחק 3 הוא חוזר – אז לא ממש משנה התשובה לשאלה מספר 1, כי לטורנטו לא יהיה עוד ניצחון…

צ'ומפי
צ'ומפי
03/06/2019 19:38:40
Reply to  צביקה

לא נשברו אחרי 2 הפסדים במשחקים הראשונים למילוואקי, לא ישברו גם פה.

יניב ש.
יניב ש.
03/06/2019 9:38:12

גולדן סטייט קבוצה טובה יותר, וטורונטו צריכה לשחק בצורה כמעט מושלמת בכדי לנצח את הסדרה.
זה כנראה לא יקרה, וחזרתו של דוראנט לא מבשרת טובות לראפטורס.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
03/06/2019 9:46:54

תודה רבה מנחם, סילבר עשה פיגוע נגד הכדורסל עם צוות השיפוט, בטח הרעיון היה שאם יבחרו טמבלים שישרקו על כל מגע ומגע-פנטום מי שתסבול מזה יותר תהיה טורונטו, מה שישאיר את הסידרה בחיים.
מלוי שופט טוב? לא ממש, הוא מסומן בפנקסי כאחד המחרבים הקבועים של משחקים.
והנה ההסבר למי ששאל למה אני קורא לו "הפדופיל מהסרט אושר" –
comment image
.
נקודות מצוינות, מסכים עם הכל חוץ מאינטיליגנציית המשחק של קאזינס. מה שכן נתן מלחמה היום והיה משמעותי מאוד – סחתיין.
לרפטורס פשוט רעדו הידיים.
סל אחד או שניים שהיו נכנסים להם ברבע האחרון (והיו להם הרבה זריקות טובות) והם היו מנצחים.
נרס בטח ישב ואכל את עצמו. לא היה לו מה לעשות.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/06/2019 10:27:30

אתה מודע לזה שהשיבוצים נעשים מראש ולא אחרי כל משחק.

נתן גולד
נתן גולד
03/06/2019 9:49:01

אין לי מה להגיד חוץ משטורונטו פראיירים. היו צריכים לקחת את המשחק הזה בטח כשתומפסון לא משחק ברביעי, לוני לא משחק בחצי השני וקרי במשחק יחסית פושר.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
03/06/2019 9:58:22

קצר ולעניין

no funny shtuff
no funny shtuff
03/06/2019 12:33:29

תכלס.
רבע שלישי בזיוני של הטחות משלוש והגנה נרפית.
מאוד אכזבו הראפטורס.

ניר מועלם
ניר מועלם
03/06/2019 10:20:36

טורונטו היו חייבים לנצח כי זה היה בידיים שלהם – ללא דוראנט, עם קרי חולה ועם תומפסון שנפצע באמצע המשחק, והם עדיין הצליחו לרוץ 18-0 בחוץ נגד טורונטו.
אנדריי בוגוט עוד הספיק לצאת מהנפתילין ולשחק כמה דקות ואפילו לקלוע.

נמרוד איתן
03/06/2019 10:56:51

לא חושב שיש עוד שחקן שיכול להשפיע ככה על המשחק מבלי לזרוק לסל אפילו.
קודם כל עוד לפני, ארבע דקות פלוס מינוס לסוף החצי סטף חוזר אחרת באנרגיות מהטיימאאוט ומתחיל להיות אגרסיבי, קולע שלשה אחת ואחרי זה טעות של קוואי בטיפול בחסימה והוא כבר קולע שלשה שנייה. פתאום כל ג"ס חוזר לחיים. עד אותו רגע אף אחד חוץ מקליי והשבע הרצופות של קאזינס לפני לא הצליח לקלוע בערך, ופתאום המשחק הרבה יותר זורם, קולעים זריקות פנויות ומגיעים לליי אפים.
ברבע האחרון סטף לא זרק. בתחילת הרבע (אחרי שנכנס) גם לא היה צריך. וסידר כ"כ הרבה נק' לקבוצה.
זה התחיל עם חסימה לליוינגסטון ללייאפ. אח"כ חיתוך שלו מושך שני שחקנים והוא מוציא את ליוינגסטון לבד מתחת לסל, סוחט פאול וקולע שתיים מהקו. אחרי זה טראפ עליו בפיק&רול והוא מיד מוצא את בוגוט ומשם זה 4X3 ללייאפ של גרין, ומהלך אחרון הוא תוקף בפיק&רול ומכווץ את כל ההגנה לצבע, מוציא לגרין ומיד רץ לפינה, עוד לוב קל של גרין לבוגוט.
כל הנק' של ג"ס, אפילו לא אסיסט בסטט' של קרי.
אחרי המהלך האחרון טורונטו כבר עברו לבוקס אנד וואן, ועם זה ג"ס לא הצליחו להתמודד. אני כן חושב ששם כבר היה צריך להיות יותר אגרסיבי ולקחת זריקות, למרות שמצד שני הם לקחו זריקות חופשיות לגמרי גם של קוק, קאזינס ואיגי. אלה בדיוק הזריקות שנכנסו ברבע השלישי במהלך הריצה..

עידו גילרי
עידו גילרי
03/06/2019 11:24:56

נותן משמעות כל כך שונה לחור שחור…

אלי לס
אלי לס
03/06/2019 11:25:13

100+

השרת
השרת
03/06/2019 12:46:28

מרגע שהתחילו בבוקס אנד וואן גולדן סטייט נתקעו בהתקפה כי התעקשו לדעתי יותר מידי להביא לסטף את הכדור. למזלם גם טורונטו לא פגעו בכלום כמה דקות. ואן גנדי אמר וצדק שנגד הגנה כזו צריך להשתמש בסטף רק כחוסם, הוא עשה את זה בשלבים מוקדמים יותר של המשחק אבל בדקות האלו ניסה לקבל את הכדור ולייצר מהלך. היה צריך להמשיך להתרוצץ ולתת סקרינים לכל מי שלידו.. ואן פליט הרי נצמד לו לתחת מבלי לעזוב אותו, אז חסימה טובה בגב נגיד לקאזינס אמורה לאפשר לו לקבל כדור בצבע נגד הגנה מבולבלת.

נמרוד איתן
03/06/2019 12:58:56
Reply to  השרת

מסכים שהיה צריך לעשות משהו, כי כשחסמו לו גם ואנוליט היה צמוד אליו וגם עוד שחקן סגר קו מסירה.
בד"כ כשהם משתמשים בו כחוסם הם דואגים שהצבע יהיה פנוי, וככה לא תהיה עזרה על השחקן שמקבל את החסימה. בהגנה שטורונטו שמרו, תמיד היו שני שחקנים בצבע, והכל היה מאוד צפוף.. ככה שאני לא חושב שהחסימות הרגילות היו עובדות באותה צורה

Gl
Gl
03/06/2019 16:10:02
Reply to  השרת

אין להם מושג איך להתקיף את זה הם עשו לטורנטו עבודה קלה , מבטיח לך שאם זה יהיה גם במשחק הבא הם יעשו סל קל כל התקפה .
סטיב קר וכל השחקנים לא נתקלו בהגנה כזאת מאז הקולג אם בכלל

מאיר
מאיר
03/06/2019 17:38:00

ניתוח טוב, אהבתי

Berch
Berch
03/06/2019 11:10:16

אותי מעצבנות הפציעות של הלוחמים מסיבה אחרת….
אולסטאר נפצע ? אולסטאר עולה מהספסל.
עוד אולסטאר נפצע ? נו פרובלם. עוד אולסטאר מהספסל.
מהזהזה ? לא נגמר
יכלו לפתוח מפעל קטן של קומברס בחדר ההלבשה….
אחלה מעורב
🙂

הייט אשברי
הייט אשברי
03/06/2019 12:00:45
Reply to  Berch

מה זאת החוצפה הזאת ? נפצעים שחקני חמישיה ויש להם רזרבות על הספסל ? ועוד כאלה שלא שיחקו זמן רב ? צריך חוק מיוחד – שאם נפצע להם שחקן הם ישחקו עם ארבעה בלבד על המגרש …

עידו יצחקי
03/06/2019 11:42:45

שיפוט ביזיוני. הליגה חייבת להתעורר

דה שוט
דה שוט
03/06/2019 13:18:20

+ 1
לא היה כוכב על כזה, שמשחק בלי הכדור

דה שוט
דה שוט
03/06/2019 13:18:49
Reply to  דה שוט

תגובה לנמרוד איתן 14

מנצור שפיצר
מנצור שפיצר
03/06/2019 13:44:10

טורנטו זה לא אמריקה…

גולדן …זה אמריקה …
מעולם לא ראו כל כך קצת אנשים גמר ..
באמריקה …ביגלל טורנטו קנדה

טורנטו קבוצה משעממת ..אפילו יותר ממילקוקי

ותנו כבוד לבוגי יעלון…
תותח איזה מסירות הביא איזה שלשות איזה לחימה
כבוד לבוגי יעלון
איש המישחק ..והאיש ששינה גורלות

גיא א
גיא א
03/06/2019 14:08:40

קור הרוח של קרי בשמירה על הכדור אל מול הדאבל אפ והשלשה של איגי שנזרקה עם כל כך הרבה רגש ובטחון עצמי מספרים את הסיפור. ג"ס היא פשוט קבוצת כדורסל מצויינת שמחברת כשרון עם הspirit של אלופים שלשאר פשוט אין כרגע.

Ori88
Ori88
03/06/2019 14:38:32

כיף לקרוא, מנחם. תודה רבה.
הדוגמאות שאתה נותן על מבנה השרירים/שלד, הן פשוט תענוג.

דני גרין חייב לקבל את הכדור פנוי לגמרי לזריקה, אחרת אין מצב לקליעה.

רן הנרגן
רן הנרגן
03/06/2019 15:26:08

מספר נקודות.

קרי סבל מהרעלת מזון ככל הנראה. קר אמר שהוא היה "מיובש" שזה שם קוד לשילשל עצמו לדעת / הקיא את הנשמה כל הלילה. שיחק 41 דקות.

דני גרין גרם לפציעה של קלי. TNT הם שונאי ג"ס ידועים ולכן לא הראו את המהלך מכמה זויות. בטוויטר מסתובב גיף שמראה כיצד דני גרין תוך כדי מה שנראה בשידור הרגיל כקפיצה הצידה דוחף למעשה את האגן של קלי כשזה יורד לנחיתה. כתגובה קלי מפסק את הרגלים בניסיון להתאזן ומאבד אחיזה בנחיתה וגורם למתיחה. על זאזא דיברו וליכלכו שנתיים (למרות שקוואי נחת על הרגל של דיויד ליי כמה דקות קודם והיה פצוע באותה רגל ממשחק קודם). כמה ידברו על דרטי גרין? 2 דקות ?

קזינס ניצל את 6 השבועות שלא שיחק כדי להבין מה במשחקו בשבועות הקודמים לא עבד. הפעם הוא השתלב בשיטת המשחק של ג"ס ולא ניסה ללכת לסל בכל פעם שקיבל את הכדור.אני חושב שבמבט לאחור הוא יגדיר את השנה הזו כשנה שבה למד הכי הרבה על כדורסל.

קוק היה חייב לנו שלשה משמעותית, הוא החטיא אחת ממצב נוח במשחק החמישי מול יוסטון שנה שעברה. הפעם קלע שתיים. מקליעות כאלו עושים קרירה. הוא יכול לשאול את המאמן שלו.

ליוינגסטון עשה כמה שטויות במשחק אבל ההשתלטות שלו על הכדור שקרי מסר לו עקום לגמרי היתה הרואית. הסל של איגואדלה זה כבר מליגה אחרת.

בוגוט. מת עליו.

טורונט יקחו משחק אחד במפרץ. ג"ס פצועים מידי

עידו גילרי
עידו גילרי
03/06/2019 16:10:46

די לא מתאימה לך ההתבכינות הזו.
https://twitter.com/barstoolsports/status/1135369671111315456?s=20
כן, היה מגע. לא אין כאן שום דבר מלוכלך.

amitlahev
amitlahev
03/06/2019 16:00:11

תודה על המעורב. זה נראה בכיוון של הלוחמים. קאזינס וקוק הרגו את טורונטו.
הקנדים חייבים עוד שחקנים ביכולת שיא.

אחד שזוכר
אחד שזוכר
03/06/2019 17:37:24

מעניין מאוד שברבע השלישי סטף קרי הבריא לרגע מהמחלה וחזר ללקות בה ברבע האחרון…

עכברוש
עכברוש
03/06/2019 18:37:22

הוא לא חזר ללקות בה. שמרו עליו מצוין והוא לא השתחרר לזריקה.

Zivo
03/06/2019 17:39:14

סה"כ 1:1 אחרי 2 משחקים נראית לי כמו תוצאה ששני הצדדים היו חותמים עליה לפני שהסדרה התחילה. גולדן סטייט קיבלה בבית כמה תבוסות משפילות השנה. לא בטוח שביתה הוא מבצרה.
סה" כ סדרה מעניינת מאד עם מלא משתנים שיכולים להשפיע.

אסף
אסף
03/06/2019 18:01:38

כמו שבסדרה לא הייתה גמורה אחרי המשחק הראשון היא לא גמורה עכשיו. שני המשחקים בחוץ יהיו מבחן אופי לראפטורס, לתחושתי חל שינוי עצום בקבוצה הזו והאופי שלה מאז בוא הקיווי. מאמין שגם קאווי רוצה להוכיח שהוא יכול להיות טוב יותר בדק' ההכרעה ומאמין שגאסול הרבה יותר קרוב לבוא שראינו במשחק 1 ולא 2. אלך נגד הזרם פה נראה לי ואהמר שטורונטו חוזרים הביתה בשוויון 2

שחר אלוני
שחר אלוני
03/06/2019 18:06:28

בינתיים טורנטו לוקחת את הסדרה לסגנון שלה,
התקפות איטיות, דגש על, סקור נמוך וכו'
הם צריכים עכשיו חוסן מנטאלי גדול כדי להמשיך כרגיל, זה משחק שהיה להם ביד במחצית הראשונה+כל הפציעות
**
קוואי נתן משחק בסדר גמור לדעתי, עשה מה שהוא יכול
גרין ואיגי במשחק מצוין
קרי הבנתי אחרי קלקול קיבה או התייבשות, במשחק הבא הוא יהיה יותר טוב, גם אם ישמרו בוקס אנד וואן

שחר אלוני
שחר אלוני
03/06/2019 18:07:44

במירוץ לאם-וי-פי עד כה
גולדן – קרי, ואחריו בהפרש קטן גרין
טורונטו – קוואי, ואחריו בהפרש גדול ואן וליט

יאיר פ.
יאיר פ.
03/06/2019 18:43:18

תודה מנחם. נראה מה טורונטו יכולים להוציא מעצמם בהמשך, אם יש להם עוד מה להציע

לירון
לירון
03/06/2019 20:05:02

איגואדלה – כמה אני אוהב את השחקן הזה. כאשר הוא על המגרש, אני מרגיש אחרת, ביטחון. לצערי נראה לי שאנו רואים את המשחקים האחרונים של השחקן הזה. אתמול הסביר שהוא משחק עם כאבים רק כדי להגן על המורשת של קארי ואם נחבר את זה לראיונות שנתן בזמן האחרון עם רמזים על פרישה ושהוא לא נהנה כבר כמו פעם. אז אם אני עושה אחד ועוד אחד, אם הלוחמים זוכים באליפות, לדעתי הוא יודיע על פרישה.

שחקן ענק ואדם ענק

no funny shtuff
no funny shtuff
03/06/2019 20:27:14

אני מתלבט במי לבחור למצטיין המשחק.
מצד אחד דריימונד גרין, "הכולבויניק". ריבאונדים, אסיסטים, אפילו קולע. והגנה, חיית הגנה.
מצד שני קליי תומפסון. כבר מול יוסטון באותו משחק 6 הוא החזיק את הווריורס מעל המים עד שהשאר החליטו להשתלט על המשחק. גם אתמול הוא היה קטלני ביותר בהתקפה- פשוט סרב להחטיא- והשקיע המון גם בהגנה.
מצד שלישי- מה, לא ניתן לקרי את זה? את הפיינל פיס לתצרף הגדולה? תכלס הוא השמש וסביבו סובבים שאר הכוכבים, גדולים ככל שיהיו.
לא יודע.
.
הסדרה עד עתה נהדרת. כמו בסדרות טובות כל ניצחון או הפסד (תלוי על מי מדברים) נראה חורץ גורלות. טורונטו כבר הובילו ב-12 ושלטו בנונשלאנטיות במשחק, עד שגולדן כמו פורץ מיומן התגנבו מאחור ולקחו את ההובלה. עד לסיום זה היה מירוץ שתוצאתו ידועה. גם במינוס 4 טורונטו נראו רחוקים, ושתי שלשות מדהימות של קוק סגרו עניין.
איגי בזכות לאטמה מגאסול איפס את הכוונות כמו רובה ישן שצריך חבטה או שתיים בשביל לירות.
משחק 3 יהיה צמוד ועצבני.
מי שתמצמץ ראשונה- תוציא את היתוש מהעין ותמשיך להילחם.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
04/06/2019 6:56:19

1+
קבוצה סופר מיוחדת

חולה כדורסל
חולה כדורסל
03/06/2019 22:04:49

חחח מנחם…היית צריך שנה שלמה של שיגולי בינה על כמה גולדן נחלשו ,לא יוכלו לליוץ על כפתור און ,וכול..
בנוסף גם בפיילאוף חזרת על המנטרה שאלופת המזרח תעשה לה בית ספר עוד כשדוראנט היה כשיר ובכושר אש ,גם אחרי שניפצע והם טאטאו את פורטלנד חזרת על המנטרה ועכשיו !! אחרי הפסד אחד משני משחקים צמודים( אפילו יתרון לטורונטו ) אתה מכריז שגולדן לוקחת !!!