מי הם הפרי אייג'נטס האנדרייטד ביותר? #2/ רותם אלרן – Hoops

מי הם הפרי אייג'נטס האנדרייטד ביותר? #2/ רותם אלרן

לאחר שבפוסט הקודם עסקתי בשלושה מהשחקנים הפחות מוערכים בין השחקנים החופשיים בקיץ זה, בפוסט זה אעסוק בשלושה שחקנים נוספים, אפרט על כל אחד ומדוע לדעתי הוא לא מספיק מוערך והיכן הוא צריך לחתום.

!LET THE MADNESS BEGIN

השחקן הראשון הוא מארק גאסול מהטורונטו ראפטורס.

אמנם הענק מברצלונה כבר בן 34, אך עדיין יש לו הגנה מעולה, גם בפרימטר וגם בצבע, שלדעתי היא אחת ההגנות הטובות ב-NBA המשדרגת קבוצת הגנה מהטובות בליגה. גאסול פתח את העונה בממפיס גריזליס, המועדון בו שיחק שנים רבות ועמו הוא מזוהה, אך באמצע השנה עבר בטרייד שהיה מסוכן מאוד מצד הראפטורס, שהעבירו את אחד השחקנים הטובים ביותר שלהם (יונאס ולאנצ'יונאס) בנוסף לשחקן רוטציה חשוב (דלון רייט) עבור שחקן מזדקן שחוזהו תם בסוף שנה זו. גאסול הוא אחד מהשחקנים החביבים עליי ושחקן הגנה משובח ביותר, וההימור של טורונטו עליו אכן הצליח כשהוא היווה חלק משמעותי מהקבוצה המצוינת שהעפילה לגמר, ועשה עבודה נהדרת על סנטר הסיקסרס ג'ואל אמביד.

למרות גילו המבוגר, גאסול הוכיח שהוא יכול להוות חתיכה חשובה ביותר במשבצת בריצה לאליפות של אחת מהקבוצות הטובות ב-NBA ועל כך מגיע לו כבוד רב. גאסול פיתח בשנים האחרונות אספקט נוסף במשחקו הקריטי מאוד למשחק המודרני, שהוא כמובן קליעת השלוש. לפני שפיתח קליעה, גאסול היה בעיקר שחקן החי בצבע ועושה הגנה אך עם שיפור הקליעה המשמעותי הפך (לדעתי) לאחד השחקנים השלמים ביותר בכל הליגה. בנוסף לשיפור הקליעה גאסול הפך למנהל משחק משני מעמדת הסנטר בעקבות ראיית המשחק המצוינת שלו ולטעמי הוא אחד הסנטרים המוסרים הטובים בליגה.

אופציות עבור גאסול בקיץ הן: לשוב לקבוצת נעוריו ממפיס שם יוכל לעזור להוביל אותם יחד עם שחקנים מצוינים כמייק קונלי וככל הנראה ג'ה מוראנט שייבחר במקום השני בדראפט. אופציה נוספת עבור גאסול היא להישאר בטורונטו ולהיות בתפקיד דומה אם קוואי יישאר בקבוצה או אפילו להיות אחד ממובילי הקבוצה בשנתיים-שלוש הקרובות אם קוואי יעזוב. סיבה נוספת עבור גאסול להישאר בטורונטו מלבד זאת שהוא מכיר את המערכת, היא שטורונטו יוכלו לתת לו חוזה גדול יותר מקבוצות אחרות בשל זכויות הבירד. חכמת המשחק של גאסול ויכולת המסירה מאזור ה-elbow הופכות אותו לנכס משמעותי לכל קונטנדרית, על הנייר.

תוצאת תמונה עבור ‪marc gasol‬‏

השחקן השני הוא רג'ון רונדו מלוס אנג'לס לייקרס.

לאחר שנה לא טובה של הלייקרס ועם כל סאגת אנתוני דיוויס פחות דובר על שחקניה המשלימים והפחות בולטים של הקבוצה. רונדו נעדר מחלקים גדולים של העונה בעקבות פציעות (והרחקה) ושיחק 46 משחקים בלבד לאורך העונה כשהוא מעמיד מספרים מצוינים (9.2 נקודות, 8 אסיסטים למשחק) ומראה שהגיל לא משפיע עליו עקב האיי קיו הכדורסלני הגבוה שלו ויכולת המסירה המעולה שלו.

רונדו הוא לטעמי אחד מהמוסרים הטובים ב-NBA בשנים האחרונות ואולי אף בטופ 15 של המוסרים בהיסטוריה מבחינת איכויות. רונדו שחקן מגוון מאוד שיוכל לתרום לכל קבוצה עם הגנה קשוחה, יכולת מסירה בין הטובות בליגה ונאמנות ומסירות לקבוצה בה הוא משחק. למרות שהוא יכול לאבד את העשתונות לעתים כמו שקרה בתחילת העונה מול הרוקטס, רונדו שחקן מצוין שלטעמי לא מדובר עליו מספיק, שאף היה חלק משמעותי מאחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה (בוסטון 2008).

הקבוצות להן רונדו יכול להתאים הן לדעתי בעיקר קבוצות צעירות הצריכות מנהל משחק איכותי מהטופ של הליגה ומנטור לשחקנים הצעירים והלא מנוסים. קבוצה כזאת היא הפיניקס סאנס, בה רונדו יוכל להזין בכדורים את הגארד המצוין דווין בוקר ולנהל פיק נ' רול/פיק נ' פופ עם הסנטר הצעיר דיאנדרה אייטון. קבוצה נוספת אליה הרכז בן ה-32 יוכל להתאים היא הניו יורק ניקס, שם צפוי לשחק אר ג'יי בארט (בחירה שלישית בדראפט השנה) ואף יש ספקולציות בנוגע להחתמת שני שמות גדולים על חוזי מקסימום. בסיטואציה כזו רונדו יוכל להשתלב ולתפקד כמנהיג בחדר ההלבשה ולנהל במגרש את האגו הרב של השחקנים סביבו.

אפשרות נוספת עבור רונדו היא היוטה ג'אז, קבוצה שבשנתיים האחרונות עשתה את הפלייאוף ומחזיקה בשחקני הגנה מצוינים כג'יי קראודר ורודי גובר (גובר נבחר לשחקן ההגנה של העונה בשנה שעברה), ורונדו שחקן הגנה קשוח שיוכל לשתק את גארד היריב ולקחת ריבאונד חרף גובהו הנמוך, דבר שישדרג את יוטה ויהפוך אותה לאחת קבוצות ההגנה הטובות בליגה. בנוסף לכך, רונדו גם מתבלט בשנים האחרונות בפלייאוף ויוכל להוסיף רובד נוסף ליוטה בפלייאוף ואולי לקדם אותם לשלב הבא, דבר שלדעתי כרגע לא יוכל לקרות בלעדיו, עקב כך שכוכבי הקבוצה, רודי גובר ודונובן מיצ'ל, צעירים והודחו 3 שנים ברצף על ידי גולדן סטייט ויוסטון.

תוצאת תמונה עבור ‪rajon rondo‬‏

השחקן השלישי הוא ת'דאוס יאנג מהאינדיאנה פייסרס.

בנוסף לבויאן בוגדנוביץ' עליו דיברתי בפוסט הקודם, יאנג היה אחד מהמרכיבים החשובים להצלחת הפייסרס העונה לאחר פציעתו הקשה של ויקטור אולדיפו כוכב הקבוצה, כשקלע 12.6 נקודות למשחק והציג הגנה טובה מאוד עם 1.5 חטיפות למשחק. יאנג העונה היה שחקן מצוין ואף הציג קליעת שלוש סבירה כשקלע ב-35% מחוץ לקשת אך קלע לאורך העונה 51 שלשות בלבד. יאנג היה מרכיב חשוב ברוטציה של המאמן נייט מקמילן וסייע לקבוצה בדרכים רבות, בשני צידיו של הפארקט.

יאנג שחקן שיכול להתאים לקבוצות רבות, שכן בימים אלה כל קבוצה בליגה מחפשת שחקנים בעלי קליעה טובה לשלוש והגנה טובה, שאלו דברים שיאנג יכול לספק על בסיס קבוע, שכן הוא שחקן מאוד יציב שיוכל לתרום לכל קבוצה. יאנג לא מאוד מבוגר (בן 30) וכנראה יש לו עוד שלוש-ארבע שנים, ואולי אפילו יותר, בהן יוכל לשמש כשחקן רוטציה/חמישייה לגיטימי. אני הייתי מחתים את יאנג על חוזה בסביבות 12 מיליון לעונה לשלוש שנים, שהן בערך פרק הזמן שנותר לו לפני שתתחיל ירידה משמעותית ביכולתו עקב גיל מבוגר.

קבוצות אליהן הוא יוכל להצטרף הקיץ הזה הן וושינגטון וויזארדס ויוטה ג'אז. הוויזארדס צריכים נואשות שחקני הגנה טובים בקו הקדמי שבנוסף לכך יוכלו לקלוע מטווחים רחוקים מהסל, בוויזארדס יאנג יוכל לקבל כ-33 דקות למשחק עקב חולשת הקבוצה. יאנג מתאים לג'אז מכיוון ששם יוכל לשמש כמחליף לדריק פייבורס המצוין או אפילו לעלות בחמישייה במקומו עקב כך שלפייבורס אין קליעת שלוש טובה. לא בטוח שפייבורס יישאר (אופציית קבוצה) ויאנג יכול להתאים במקומו כפ"פ במשרה מלאה.

תוצאת תמונה עבור ‪thaddeus young‬‏

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. למארק גאסול אין אופציית שחקן לעוד שנה? אני לא רואה שום סיכוי שהוא מוותר על ה 25.5 מליון האלו לטובת חוזה ארוך טווח. אלא אם כן הוא מתכנן לשחק רק עוד עונה אחת, ואז קבוצה יכולה להציע לו 30 ל 3 שנים, כדי לפצות אותו בגין הפריסה.

  2. תודה על פוסט טוב לגבי גאסול יש לו עוד שנה בחוזה על 25.5 מליון שהוא הולך לנצל הוא ממש לא שחקן חופשי אז הוא לא רלוונטי.
    .
    השוק לרונדו הוא ממש קטן הוא רכז מחליף רכז היום לר יכול להיות רכז פותח בלי קליעה או אתלטיות ולצערו של רונדו הוא לא כזה, אין ליוטה מה לחפש איתו שצריכה ספק נקודות, וגם לא לניקס ,בטח שהוא מינוס ענק התקפית . הוא באמת יכול להיות התאמה לסאנס שצריכים מנהל משחק, בדיוק כמו לונזו ׳איר׳ בול זבל של שחקן ואוברייטד, לגבי השלישייה בבוסטון הוא רכב על גבם.
    .
    תדיאוס יאנג שחקן ללא קליעה מ3, שחקן לא עמיד בקריירה שנכנס לשנתו ה31, בלי יכולת יצירת מצבים לעצמו אני לא מבין למה יוטה צריכים שחקן כזה, הם חייבים התקפה, האופציה על דרק זה 16 מליון למה להיתקע עם שחקן ל3 שנים ולהביא לו 36 מליון

  3. תודה רבה רותם!
    גאסול שחקן מעולה והוא הועיל מאוד לטורונטו, בייחוד בפלייאוף – אבל לדעתי הם היו צריכים להשאיר את יונאס ואת דלון. לא יודע אם הוא יחזור לממפיס, כי הארכת חוזה עם הראפטורס נשמעת האופציה הכי הגיונית.

    רונדו, אחד מהשחקנים האהובים עליי אי פעם, הוא באמת מאוד ״אנדרייטד״ בקיץ הזה. לא ראיתי הרבה דיווחים עליו, אבל באמת קבוצה צעירה שצריכה קצת איי קיו יכולה להשתמש בו טוב מאוד. ולפי דעתי, הדלת תמיד פתוחה בבוסטון אם הוא מעוניין בקאמבק (גם אייזאה תומאס!!!)

    יאנג שחקן מאוד שקט ומאוד יעיל, אחד השחקנים התפקודיים הטובים בליגה. אני חושב שהוא ישאר באינדיאנה, אבל אי אפשר לדעת ואני מאמין שהביקוש בשבילו דווקא יהיה די גדול – לדעתי רוב הקבוצות מכירות ביכולת שלו כשחקן ספסל ומי לא רוצה שחקן ספסל טוב.

  4. תודה על הפוסט רותם
    רונדו וגאסול מביאים מצרך מאד חשוב שזה נסיון בפלייאוף במעמדים המכריעים. קבוצה בכירה תוכל להנות מכך, כמו שטורונטו עושה השנה

  5. יש לי הרבה הערכה לרונדו, ובטח לעובדה שהוא משדרג את המשחק שלו בפליאוף. אבל מדובר בעושה צרות מקצועי, רעל בחדר ההלבשה וכלל: מי שזקוק לחיזוק הברגות תמידי.
    כשהוא היה צעיר ושהה תחת המנהיגות של גארנט, ניתן היה לשלוט בו. היום, אין שום סמכות מקצועית שתדע לשלוט בו.
    שורה תחתונה: לא נוגע בו במקל. יאללה, לליגה הסינית.

  6. רונדו, השחקן השני האהוב עליי בעולם, יקבל לדעתי לא הרבה יותר מאשר וטרן מינימום (אולי MLE, אבל נראה לי יותר וטרן מינימום)
    והחלום הכמוס שלי, הוא שאם כך, אזי גולדן סטייט יכולה להביא אותו, ושם השחקן השני האהוב עליי בעולם יכול לחבור לשחקן האהוב עליי בעולם. אינשאללה, בלי דוראנט.

    1. יש פה בלינק ידיעה שלברון לא בכיס של הלייקרס ויתכן שירצה לעזוב
      האמת היא שהוא צודק במאה אחוז
      הלייקרס הפכו להיות קרקס, אני לא יודע אם זו ג'ני באס, או פלינקה, או הניהול שהיה של מג'יק, אבל לא נראה שמשהו נורמלי קורה שם
      ומה היעד המתבקש ללברון?
      ניו אורלינס – לשחק עם דייויס וציון, ועם גריפין?
      קליבלנד?
      לפילדלפיה בטרייד על סימונס ונגיד באטלר ללייקרס (אם באטלר חותם)
      לקליפרס?
      טרייד למילווקי על יאניס? יוסטון על הארדן?
      בכל מקום כזה זו קבוצה מועמדת לאליפות במיידי

      1. ***ונסיים בחידה:
        מה הפרמטר שמנבא הכי טוב נפילה של מועדון לאורך זמן?
        הפרמטר הוא: התערבות של הבעלים בהחלטות המנג'ר/מאמן
        איפה זה קורה?
        בניקס, בסאנס, ולאחרונה עושה רושם גם בלייקרס

  7. טור מעולה
    אבל
    מה זה כפ"פ ??
    כמו פרעוש פתוח
    כל פלפל פצצה
    כי פשוט פתח-תקוו
    כאב פנימי פועם
    כיני פה פלויות
    כאשר פרשתי פרשתי
    כלב פשוט פלאי
    ?
    לא מובן
    🙂

  8. לא מאמין שגאסול יצא מהחוזה.
    .
    רונדו כבר לא גורם משמעותי בליגה.
    .
    מי שאני חושב שלא שמים לב שהוא יהפוך לחופשי הוא ולנציונאס שהיה פשוט מעולה מאז שעבר לממפיס והוא עובר מתחת לרדאר של הרבה אנשים.
    השוק די רווי בסנטרים הקיץ, אבל הוא שווה הרבה יותר מהאופציה שלו.
    .
    ואם כבר סנטרים, אז סנטר לא יקר ולא מספיק מוערך שיהיה שחקן חופשי הקיץ הוא דווין דדמון.

  9. שחקנים מעניינים מאד, תודה רבה רותם.
    .
    אלמלא האופציה שהוזכרה למעלה מארק גאסול היה חותם בגולדן, משתלב שם היטב ואולי גם זוכה סופסוף בטבעת… לנוכח האופציה הוא ישאר בטורונטו. אם קוואי נשאר גם הוא ישאר שם, ואולי יזכה סופסוף בטבעת… אם קוואי עוזב אולי יטרידו אותו לקונטנדרית, בדומה למה שקרה השנה, או למישהו שצריך חוזה נגמר ויש לו מקום מתחת לתקרה, אולי פיניקס, שיחנך קצת את איטון? האמת, הייתי סוגר מעגל ומטריד אותו לספרס עבור דרוזן…
    😉
    .
    רונדו מלך, אבל לא תמיד משתלב ואין לו קליעה, אולי יתאים כמחליף באיזו קבוצה צעירה או חסרת ניסיון, כמו פארקר בשרלוט.

    1. בואו נלך עם זה עד הסוף – גאסול ממתין עם האופציה שלו עד שמתברר מה עושים קוואי ודוראנט. אם קוואי עוזב ודוראנט נשאר הוא יוצא מהאופציה וחותם על mle בלוחמים. כלומר הוא מוותר על עשרים מיליון דולר בשנה הקרובה עבור סיכוי ממשי לטבעת. עבד לדייויד ווסט, למה שלא יעבוד שוב? אם זה קורה – יצא מלך.

  10. תודה רבה, טור מהנה מאוד.
    לגבי רונדו – אני מאוד מקווה שהניקס לא יקחו אותו ביחד עם אירווינג, כי זה מתכון לאסון, ובלי קשר יש לנו את מודיאיי ואת טרייר על אותה עמדה ואני מעדיף אותם. אז אני חושב שהיוטה ג'אז הם באמת אחלה בשבילו.
    לגבי מארק גאסול – לטעמי הוא איבד הרבה בשנתיים האחרונות מיכולת המשחק שלו וקצת חבל, אם אני ממפיס אני מוכן להחזיר אותו אבל בשביל משכורת מינימום או טיפה יותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט