כולם היו בניי (או לפחות חלקם) / זיו פנמה

את מי אתם הייתם בוחרים?

כתבה ראשונה בסדרת כתבות על התפר בין קדושה לכדורסל.

 

העיניים, החיוך, הזקן (בסדר הזה)

 

 

הזקן, העיניים, והפה (בסדר הזה)

 

Jaggi Vasude

vs.

James Harden

 

מצד אחד ג'אגי וסודב, מורה רוחני, סופר ומורה יוגה ידוע, בן 61, מזל בתולה. נבחר בין 100 ההודים המשפיעים ביותר על הגנת הסביבה ב2012. בגיל 23, בעודו יושב על סלע, זכה להתגלות רוחנית, אותה תיאר כך:

"Till that moment in my life I always thought this is me and that's somebody else and something else. But for the first time I did not know which is me and which is not me. Suddenly, what was me was just all over the place. The very rock on which I was sitting, the air that I breathe, the very atmosphere around me, I had just exploded into everything. That sounds like utter insanity. This, I thought it lasted for ten to fifteen minutes but when I came back to my normal consciousness, it was about four-and-a-half-hours I was sitting there, fully conscious, eyes open, but time had just flipped"

מהעבר השני מיודענו ג'יימס הארדן, שחקן כדורסל ידוע, בן 30, מזל בתולה אף הוא. השחקן המצטיין בנ.ב.א. לעונת 2018, ו7 פעמים אולסטאר במשחק הכוכבים. הארדן ("הזקן" כינויו), הוא בעל שיא אישי של 61 נק' אותו קבע מול אחת מנמושות הליגה (הניקס…) בינואר 2019. הוא לא זכה עד כה להתגלות דתית אבל אולי כשיעבור לפניקס זה יקרה.

 

ג'ורג' הקדוש
לארי הציפור הקדושה

 

Saint George

vs

Larry Bird

 

 

מצד אחד סיינט גיאורגיוס, ישראלי במקור, נפטר בגיל 23, חייל בצבא הרומאי, הנחשב לקדוש הנוצרי החשוב ביותר בנצרות האורתודוכסית. מסירות נפשו נחשבת עד היום כמקור השראה וקדושה. נודע כקוטל דרקונים. (ראו 'כנסיית גאורגיוס הקדוש קוטל הדרקון' בלוד).

מהעבר השני מיודענו לארי בירד, כוכב כדורסל ידוע, שחקן ומאמן בנ.ב.א. לשעבר, נבחר ב1996 כאחד מ50 הכדורסלנים הגדולים בתולדות הנ.ב.א. כמו כן חבר בהיכל התהילה של הנ.ב.א., 3 פעמים השחקן המצטיין של העונה הסדירה (פעמיים השחקן המצטיין של סדרת הגמר), 12 פעמים אולסטאר, 3 אליפויות ועוד ועוד ועוד..

 

האיש והלוחות

 

 

האיש והאגדה

Moses  vs. Greg popovich

 

 

 

 

מצד אחד גדול נביאי ישראל, האיש שראה את הארץ המובטחת (לא 'הארץ המוזהבת'..) אך לא זכה להיכנס בשעריה בגלל חטא קדום. בעל זקן לבן ועור קורן, ומנהיג בעל שיעור קומה שלא נודע כמותו.

מהעבר השני בעל זקן לבן נוסף. בן 70 לא מזמן, 5 זכיות כמאמן בנ.ב.א. כמו גם 3 תארי מאמן השנה בליגה הנ"ל. ידוע בפיו מפיק המרגליות (בניגוד למשה הנ"ל) וביכולתו המשובחת לבנות קבוצה תוך כדי התבססות על שחקנים מרחבי העולם.

 

'זאת אני, אלוהים'
"אלוהים זה אני!"

 Hildegard of of Bingen

vs.

Stephen Curry II

 

מצד אחד הילדגרד הקדושה, אם מנזר ואחת הדמויות היצירתיות של ימי הביניים. המלחינה הראשונה בעלת-השם הידועה, ולדבריה יצרה מוזיקה כדי לשבח את האל. המציאה שפה ואלפב"ית סודיים ופרצה דרך לנשים בתקופה (המאה ה-12) בה זה היה כרוך בסיכון חיים תמידי.

מהעבר השני סטפן 'סטף' קרי השני. בן 31, 3 אליפויות (הרביעית בדרך?) נ.ב.א. ואחד הקלעים המחוננים שיד העולם. נשוי ואב לשתי בנות ובן, מגדיר עצמו כ'נוצרי מאמין'  ואף התייחס לכך בנאום ההכתרה שלו ל-MVP בעונת 2014/15: "אנשים צריכים לדעת מה אני מייצג ולמה אני מי שאני – בגלל האדון והמושיע שלי"

 

'בניי, שמעו נא קולי'
'רבאק!! שומעים??!!'

       Enoch Adeboye

vs.

                  Draymond Green

 

מצד אחד אנוך אדבויה, בן 77, מנהיג דת (נוצרי) ניגרי מפורסם. החל מ1975 הוסמך לכמורה ונבחר ב2009 על ידי הניוזוויק לאחד מ'50 האנשים החזקים בעולם' ומחזיק בתארי כבוד שונים מאונבירסטיאות שונות. אשתו אשת דת אף היא ולזוג 4 ילדים, כולם, אם שאלתם, אנשי כמורה אף הם..

מהעבר השני דריימונד 'דונקי' גרין. בן 29 (הייתם מאמינים שהוא צעיר בשנתיים מסטף קרי?!), באמתחתו 3 אליפויות נ.ב.א. (עד כה והזרוע נטוייה) ושחקן ההגנה המצטיין לעונת 2017. ביקר בישראל ב2018 ואף נפגש עם הנשיא ריבלין במעונו.

 

Semi Pope
Full-time (’till death!!') Pope

    Pope Gregory xii vs. Klay Thompson

 

מצד אחד האפיפיור גרגוריוס השביעי, בן המאה ה-11 אשר כיהן כאפיפיור עד מותו ב1073 ופעל להאדרת עוצמתה של הכנסייה על חשבון השליטים החילוניים. זכור כמי שהנהיג רפורמות בכנסייה ונאבק על עוצמתה הפוליטית. הוא מת בגלות בשל הסלידה העממית באיטליה כלפי הנורמנים (הנורמנים היו פולשים סקנדינביים שמחצית המאה ה9 פלשו לחלק הצפוני של צרפת [נורמנדי] ומשם המשיכו לאיטליה). מת בגלות.

מהעבר השני קליי ת'ומפסון, ידית עכשווית ואפיפיור משנה להוד קדושתו הנ"ל מר סטף קרי. זוכה תחרות השלשות ב2016 ושותף מלא ל3 האליפויות של הווריירס. סיפק 37 נק' ברבע אחד ב23 לינואר 2015, ומחזיק בשיא נ.ב.א. עם 14 שלשות למשחק בעונה סדירה (אוקטובר 2018).

ולסיום (זמני), גבירותיי ורבותיי, הרי לכם שניים מהמנהיגים הבולטים של זמננו:

   HH Dalai Lama

vs.

The Doc Mell Less

אגדה ביומכנית במלוא תפארתה
האם זרק אי פעם לסל? האם קלע? האם זה חשוב?

 

 

 

 

 

 

 

 

מצד אחד המנהיג הרוחני ה-14 במספר של הבודהיזם הטיבטי החל מ1950, בן 83 (מוביל עלייך דוק, כבר נקודת זכות לזכותו), אוקייאנוס של חמלה שמו (ג'אמפהאל נגאוואנג יישה טֵנְזִין גְיָאהצלחה רבה (בטְסו אם רציתם לדעת את שמו המלא). אין ספור מילים יכולות להיאמר על האיש אך מכיוון שהשעה מאוחרת, הדיו כמעט ונגמר והשלום עוד רחוק, רק נאמר שהוא הדלאי לאמה הראשון שביקר במדינות המערב וקיים עימן קשרים דיפלומטיים, ובשנת 1989 קיבל את פרס נובל לשלום על פועלו בקירוב לבבות ויישוב סכסוכים ברחבי העולם ועל מחאתו הלא-אלימה כנגד סין. במרץ 2011 הוא הודיע על כוונתו לפרוש מתפקידו כמנהיג הפוליטי של העם הטיבטי, והישארותו בגדר סמכות רוחנית בלבד.

ומהעבר השני.. יליד חיפה 1937, פרופסור לביומכניקה, עיתונאי ופרשן ספורט אמריקני ממוצא ישראלי המתגורר בארצות הברית. כלומר, ולמי שטרם הבין, אנחנו מדברים כאן על פרופ' ולא על דוק. בין שלל פעילויותיו הענפות של הדוק, אהה סליחה הפרופ', ניתן למנות את אימון קבוצת האוניברסיטה של אדלפי בהצלחה מרובה כולל זכייה היסטורית ב1974 (כמה מאיתנו נולדו אז?) על סיאטל פסיפיק בגמר אליפות הדיביזייה השנייה של הNCAA. איש מילה וכתיבה יחיד ומיוחד, שטרם זכה בפרס נובל לשלום כמו המתמודד מולו על מקום בחמישייה – אך זכה להיות המאמן הראשון ששיבץ את נמרוד דרייפוס כמגן ימני.

ובכך הסתתמו טענותיי לגבי הבחירה הספציפית הזו.

לפוסט הזה יש 36 תגובות

    1. שמע, נהניתי והחכמתי ואם הייתי מצליח לערוך את התמונות בתוכנת העריכה ו(לשבץ את המילים בהתאמה) מהר, זה היה לוקח לי חצי שעה ולא 3 ימים..

  1. נהדר זיו תודה רבה
    ג'אגי על הארדן – הרוח מול המספרים היבשים.
    מבחינתי ג'אגי כהמשך למשפחת טאגור ששמה את הודו הרוחנית על המפה העולמית
    הארדן הוא הסטטיסט הקפיטליסטי – גנרל ווסטמורלנד – השורה התחתונה מקדשת את הכל
    לארי בענק על סיינט ג'ורג –
    לארי הביא עצמו לתודעה שלי יותר מהרבה דמויות היסטוריות אחרות שבהן לא נתקלתי כלל,
    לא רואה הרבה דמויות שהיו מנצחות אותו
    משה ופופוביץ' – קשה קשה
    שני מנהיגי על, יחידים בדורם
    שניהם מאופיינים בפרקטיות ויכולת להוציא המון ממעט – לעצב חומר אנושי, יש יאמרו קסמים
    האחד עם סנדלים ולוחות אבן ערכים, השני בחליפה, ניחוח ענבים בהבל הפה ולוח תרגילים מחיק
    ……………….
    קשה קשה
    תיקו טוב?
    השאר קשה לי מידי עכשיו
    שוב תודה

  2. אדיר ענק מדהים,
    ואסודב אופנוען ומצליחן החליט ללמד חינם
    את סודות החיים.
    תראו ביו טיוב כולל תרגום בעברית
    מדבר בגובה העיניים
    והאיש חכם אינסופי ופותר כל בעיה
    גם לאתאיסטים; יצחקו בתימהון איך
    הוא מדבר על אלוהים.
    למסיבה שלו מגיעים רק 800000 אלף איש.
    צפו בו ותקבלו עצות פתרונות וריפוי.
    תודה זיו. אתה מחוייב לעוד כתבות כאלו
    😌 באהבה לכולם

  3. אני מתבייש להודות, אבל אין לי ברירה. אולי זה הגיל והסניליות מתחילה לתפקד. אבל קראתי הכל פעמיים ואני לא מבין מה קראתי. אני לא מבין את הזוגיות. למה בחרת דווקא את לארי בירד להיות נגד סיינט ג'ורג'. כנראה שאני ממש כורדי. אני רואה כיצד האחרים נהנו עד בלי די מהפוסט הראשון, אז ברור לי שמשהו חסר לי. אולי רוחניות. אולי IQ, אבל עבורי הפוסט הוא כלל לא מובן
    (ורק שכולם יידעו שזיו הוא אחד החביבים עלי מכל אנשי האתר)

    1. איי דוק הצחקת אותי עד דמעות כמעט..
      האמת שאני מחפש מזה זמן מה לשלב קצת מיסטיקה עם הכדורסל כאן. עלה לי הרעיון הזה כסטראטר ולמען האמת מה שחיפשתי היה דמיון פיזי בלבד ולאו דווקא מאפייני אישיות כאלה ואחרים – אני בטוח שיש קוראים שמבינים בזה יותר ממני.
      מה שכן – אני מרגיש שהפוסט הזה יכול לפתוח כיווני מחשבה נהדרים בתחום, כמו שחלק מהמגיבים העלו.

  4. ג'ורג' הקדוש. נחשב לקדוש בגלל, ובכן, שמת. סרב לוותר על אמונתו הנוצרית, ולכן הוצא להורג.
    למי הוא מקביל?
    אני הייתי מחפש בעיר מאמינה במיוחד. סולט לייק סיטי, הבית של המורמונים.
    ג'ון סטוקטון. הוא שיחק משהו כמו מיליון שנה, תחת אותו מאמן, באותה קבוצה. כמו ג'ורג', הוא לא וויתר, ונשאר נאמן. לא דרש טרייד, לא חתר תחת המאמן. אפילו לא ניסה לקושש טבעת בערוב ימיו הכדורסלניים (מה שללא ספק היה מתקבל בהבנה).
    .
    (חוץ מזה, אני די בטוח שהאיריים בבוסטון כבר העניקו תואר קדוש ללארי לג'נד…)
    .
    קרי והילדגרד מבינגן, זה מבריק.
    .
    תודה, זיו. בהחלט מקורי.

  5. עצם איזכור הרוחניים הקדושים הללו שווה הכל.
    ההשוואות אינם חשובות בעיני אלא חיצונית בלבד.
    ההודי האיש הכי חכם שתפגשו.
    אל תשפטו לפי הלבוש
    תגגלו סדהגורו בעברית והרווחתם בגדול.

  6. רעיון מעולה זיו.
    אנסה את כוחי בקצרה
    .
    ישו מול דריל מורי. רעיונות מרהיבים שיצאו מכלל שליטה והגיעו לכדי ניקור עיניים.
    .
    רשבי מול אנס קאנטר. אומרים את האמת בפרצוף ומשלמים מחיר בגלות.
    .
    ראסל ווסטברוק מול רבי יוסף רוזין. וירטואוזים עם אפקטיביות ירודה
    .
    זה טיפה יציאה מהתבנית אייזיק ניוטון מול לברון גיימס. שניים מהגדולים ביותר שעם האופי המתאים לא היה וויכוח בכלל מיהו הגדול ביותר

  7. אחת הסיבות שאני אוהב לצרוך את הספורט שלי דרך אתרים כמו הופס היא בדיוק פוסטים כאלה. הלוואי ויהיו עוד כאלה.
    .
    נ.ב
    .
    למה רוחניות תמיד מתחברת למיסטיקה? מה רוחני במיסטיקה?

    1. Shadow
      הנה הגדרה:
      "המילה מיסטיקה נגזרת מהמלה היוונית μυστικός, "מיסטיקוס", משמעותה סגירה או הסתרה. המיסטיקה קשורה לאופנים שונים של סגירה, שכן המיסטיקה עוסקת בדברים כמוסים העוברים בלחישה, וסגירת החושים, שכן עניינה של המיסטיקה הוא בדברים שאינם נתפסים בידי חמשת החושים האנושיים."
      ומול זה:
      "המונח רוחניות הוא שם כולל למספר גישות לפיהן העולם אינו מסתכם רק באנרגיה, חומר, ותודעה, וכי קיימים מאפיינים נוספים לקיום כגון תכלית, נשמה, גמול, שכר ועונש, קארמה, גורל, רוחות (spirits) ולרוב גם אלוהות או לפחות כוח עליון מסוים (שאינו בהכרח מוגדר כ"אלוהי")."

      מה אתה אומר?

      1. שאני לא מוצא שום רוחניות באמונה בדברים לא קיימים.
        אני דווקא חושב שיש רוחניות אין סופית בעולם הפיזי. אנרגיה, חומר, תודעה, זמן, אור, יקום ועוד עוצרים בתוכם משמעויות עמוקות ביותר על העולם הזה. העבר שלו ההווה שלו והעתיד שלו.
        אני מבין שפעם בעבר כשלא היו אלטרנטיבות אמיתיות "רוחניות" מיסטית נראתה כדבר הגיוני אבל שבעידן המודרני אנשים ימשיכו לפנות ל"רוחניות" המזוייפת הזו בשביל פתרונות נשמע לי תמוה בדיוק כמו לפנות לאסטרולוג בשביל לקבל יעוץ איך להטיס חללית לירח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט