הפעם זה ייגמר בחקיקה. על יישום המלצות ועדת זליכה / אריה מליניאק

 

הפעם זה ייגמר בחקיקה. על יישום המלצות ועדת זליכה.

מי שתהה למה אני מקדיש מקום ואנרגיה לעיסוק בפוליטיקה של הספורט, מבין אולי עכשיו כמה המנהלה משפיעה על ניהול ורמת הספורט. פרופסור ירון זליכה לא יודע אולי לתת פס לרגל, אבל הוא ישפיע על עתיד הכדורגל בישראל יותר מאלי גוטמן. לכן חשוב שהציבור יעריך את המהלך שנוקט משרד הספורט, להבטיח באמצעות חקיקה את העברת הכספים הישירה מהטוטו לקבוצות.

הידיעה שקראתי אתמול בעיתון, החזירה אותי 21 שנים לאחור,לימים שעמדתי בראש ועדה שחוללה רפורמה במערכת הספורט.

גם אז דיברו על עוד דו"ח שיעוף למגירה, וזה נגמר במהפכה גדולה. ב-1992 ויתרנו על חקיקה וטעינו. הקבוצות לא היו רשומות אז כעמותות, ולכן קיבלו את הכסף דרך מרכזי הספורט שבדרך זו שלטו בכסף ובכל המערכת. חשבנו שאם האגודות יירשמו כעמותות ויוכלו לקבל את הכסף ישירות, הם ידרשו ויקבלו את כספן ישירות מהטוטו. לא הערכנו את הלחץ שיפעילו המרכזים על הקבוצות, ולכן עד היום ההקצבות של הפועל דימונה או מכבי טבריה עוברות דרך מרכז הפועל או מכבי. כספי השיווק לקבוצות ליגת על עוברות דרך ההתאחדות.
אין ברירה, הפעם זה ייגמר בחקיקה, כי מי ששולט בכסף שולט בקבוצות. פלא שהקבוצות "הקטנות" תומכות בלוזון? הוא "דואג" להן לכסף (שממילא מגיע להן). ההתאחדות כבר הסכימה להפסיק את הנוהג הנפסד, אבל אין לה כרגע כל הכסף להעביר לקבוצות. איפה הכסף?
מי שחושב שהבלגן ששורר במערכת הספורט הוא גדול, לא מבין מה היה לפני שני עשורים. השרה לימור לבנת זוכה לתמיכה כי היא מגובה בהמלצות הגיוניות שמבוססות על עובדות שאי אפשר לסתור. זה הוכח בשבוע שעבר בסקר "ידיעות אחרונות". גם עליי איימו לפני 21 שנה. איימו על עדים, שלא יופיעו בפנינו. כדי שלא נסתמך רק על עדויות, שלחנו שאלונים למנהלי עשרות אגודות בכל הענפים. גילינו שהם  לא יודעים כמה כסף מגיע להם מהטוטו, לא קיבלו את כספם בזמן,  ומרכזי הפועל, מכבי, אליצור ובית"ר גזרו לעצמם עמלה של 25 אחוז!
שני אנשים שלטו במערכת הספורט ב-1992: יורם אוברקוביץ' וצבי ורשביאק. הם ישבו בעצמם בכל הצמתים והעבירו כספים לגופים בראשם עמדו. אוברקוביץ' היה יו"ר הפועל, סיו"ר מועצת ההימורים, יו"ר הועד האולימפי, בתקופה מסוימת גם יו"ר איגוד הכדורסל, בהנהלות היחידה לספורט הישגי, מרכז הספורט בהדר יוסף, קרן המחוננים. הצגה של איש אחד. ורשביאק כנ"ל רק במכבי. כל יתר בעלי התפקידים החשובים היו מינויים אישיים שלהם. לכל מרכז היו "ספינות דגל" שזכו להלוואות, מענקים וערבויות. הפועל פ"ת, מועדון הבית של אוברקוביץ' וגברי לוי. מרכז הפועל ערב לחוזים שחתמה הפועל ת"א בכדורסל, הרבה מעבר לתקציב. אחר כך התברר שראשי הפועל היו בשלב מסוים בעלי הפועל ת"א אליה הזרימו כספים. מימוש הערבויות כמעט מוטט כעבור שנים את מרכז הפועל.
הרכב מועצת ההימורים השתנה. למרכזי הספורט היו 6 מתוך 12 חברי הנהלה. הוספנו שישה נציגי ציבור, וכוחם היחסי של אנשי הספורט קטן מחצי לשליש. הסיפור שלהם נגמר  אחרי שצבי ורשביאק הודח בעקבות פרשת שחיתות. אם האנשים הללו היו ממשיכים לשלוט בשיבר הראשי עד היום, מי היה מסוגל לאיים בסגירת הברזים כמו שעושה היום צחי פישביין. היו מעבירים מיליונים מכיס ימין לכיס שמאל, בלי שאיש ידע. מועצת ההימורים כבר לא קובעת את הקריטריונים לחלוקת כספי הטוטו. יש ועדה עצמאית. מרכזי הספורט כבר לא הבעלים של חברת ספורטוטו, שהפעילה את ההימורים והכניסה להם כסף. המלצנו להפריד בין המקצוענות לחובבנות. בכדורסל קמה מנהלת ליגה לפני 11 שנים. בכדורגל זה יקרה בקרוב, למרות שקשה להתאחדות להיפרד מהסוכרייה.
לפני 20 שנה הכדורעף, הכדוריד, השחייה, הג'ודו, השיט, האתלטיקה ויתר הענפים היו מעורבבים ביחד בהתאחדות אחת לספורט. בראשה עמדו כמובן אותם עסקני הפועל ומכבי.  הייתה קופה משותפת לכולם. גירעון בג'ודו היה מונע נסיעה של נבחרת הכדוריד לאליפות אירופה. היום כל האיגודים עצמאיים ועדיין המרכזים משפיעים. אבי לוזון נבחר ליו"ר ההתאחדות באסיפה הכללית, אבל הכל סוכם מראש במרכז מכבי.
גם ב-1992 איימו שנסולק ממפעלים בינלאומיים. זה לא עשה עלינו רושם, אז ראשי הפועל לקחו את זה צעד מסוכן קדימה, ואחרי הגשת הדו"ח לקחו 60,000 ₪ (מכספי הטוטו), שכרו משרד חקירות, עקבו אחריי, צוטטו לי, איימו עליי, ורשמו את ההוצאה כתשלומים לספורטיאדה. הם נתפסו, עמדו למשפט, הורשעו. המנכ"ל יעקב אבימור הלך הביתה. לא מספיק?

הגיע הזמן להפסיק עם הקלישאה המטופשת על דו"חות שעפים למגירה. כששר או שרה נחושים ליישם דו"ח רציני, זה יקרה. בסוף יהיה פה סדר.

באדיבות

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. זנ בכון שהכל פה רקוב אבל בוא לא ניהיה תמימים השרה לבנת לא טהורה כ"כ כמו שאתה חושב תראה איזה אגרסיות יצאו ממנה במסיבת עיתנואים עם מר בוקר בגדול כוווולם שקרנים פה

    1. WE must desolve Merkazim. Who needs "Macabbi"? who needs "Hapoel"? Each team should be in dependent. For instance "Hakarmel Haifa" should be like "Real Madrid" and have its own budget, its own soccer team, its own Baskietball team, its own swimmi8ng team, etc!

  2. כל הכבוד
    הפעם אסור לעבור על התספורות בשתיקה!
    ראשי ההתאחדות צריכים לעוף הביתה ולפנות מקום לאנשים ישרי דרך.

  3. המדינה לא עושה דבר וחצי דבר
    הכדורגל בארץ הוא בדיחה גסה ולא מצחיקה
    יור שמשפחתו מעורבת בקבוצה
    שחיתות , גורמים עבריינים שמועברים בכדורגל
    בעלי קבוצות ללא כל ניסיון קודם , טביב שהיה בעלים של 3 קבוצות ב 4 שנים.
    ישראל כהן מוכר משחק מול כל המדינה
    שופטים באדום , מכירות בליגות הנמוכות
    המשחק בין לוד לרמת גן עם אלימות שמתאימה לכיכר תחריר

    לא צריך להיות פרופסור בכדי לראות את הרקבון , מסריח פה כבר הרבה שנים

  4. כתבה נהדרת מכתב נהדר. עכשיו שגם אריה הצטרף לצוות הכותבים האתר מתייצב יותר ויותר בראש פסגת אתרי הספורט הישראלים.

  5. חייבים סדר !
    הכדורגל על הפנים
    ארקאדי גאיידמאק הרס את בית"ר , אין סדר בליגה ואין עניין
    גם הבסיס של האוהדים הולך ונגמר

  6. בשביל שינוי צריך רצון ולא רק חוק! (למרות שאין ספק שזה יתרום)

    אריה העובדה היא שמאז הועדה שלך ב-92 שהסיקה מסקנות מאד חשובות הכדורגל לא עבר את מתיחת הפנים שלו הוא זקוק

    הסיבה היחידה היא העובדה שאין באמת רצון אמיתי לשינוי ועד שהוא לא יהיה (או לחילופין מינוי של יו"ר התאחדות חזק מספיק, יש כזה דבר?) לא יתרחש בחיים השינוי המיוחל

    1. אני מסכים בהחלט עם עידן. זה לא עניין של חוקים. זה עניין של רצון המתעסקים בספורט. כנראה שלא חשוב להם מספיק מה קורה ורבים כבר הפסיקו לחלוטין להתעסק עם ספורט ישראלי ורובם ככולם בכדורגל אנגלי וכדורסל אמריקאי. פשווט איבדו תקווה.

  7. אריה היקר תסלח לי מאד.הכל בדיחה.
    וכשאני אומר הכל .אני מתכוון.
    1. לתקשורת
    2. לפוליטיקאים.
    3. ואולי דגש גם אולי גם ההתאחדות בדיחה.
    והלוואי ואדם רציני כמוך יוכל להתייחס לנמק ולהסביר לציבור הרחב
    מקצת הטענות שלי בעניין.
    אך לפני כן ראוי לומר לקוראי הופס ובעיקר הצעירים שבכם שאריה היה מאמן נבחרת ישראל בעבר הרחוק (ערב מוקדמות אולימפיאדת 1984 )
    אריה אני עדיין לא בן 40 אך עוד זוכר שאימנת פעם.
    אני זוכר גם זוכר את הוועדה ההיא שהיית בה והצלחת לא רע אם איני טועה.
    הנה הטענות שלי בקצרה.
    התקשורת : מצטער לי כאוהד היא לא סיפרה את הסיפור.היא אמנם אמרה באופן כללי שאדון זליכה אמרה שהדברים רקובים.מה בדיוק רקוב ? מה הגורמים של הריקבון ? מה טענת ההתאחדות ? איך הדברים קורים בשאר העולם ? מה יקרה אם תהיה התערבות ממשלתית ? איך מתנהלים מוסדות הספורט האחרים בארץ ? מה אומר המבקר ? כל אלו האזרח הקטן לא יודע .ייתכן בהחלט שזליכה התייחס לכך ברצינות רבה.אך התקשורת לא עשתה את דברה.
    התקשורת התנהלה באופן פופוליסטי (כרגיל) אך ביצעה בדיקות עומק רדודות מאד (אף פחות מהרגיל).
    כל הסיקור התייחס נקודית לאבי לוזון .בקיצור לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. הגדיל לעשות עמיתך עיתונאי קטן בשם עמיר פלג שהוא קופמן לעניים. צועק על כל דבר שזז ללא כל מחשבה וללא מילה טובה על אף אחד.פשוט המייצג הקלאסי של אוהד הכדורגל המצוי והברבר.
    ואין כאן מקום להרחיב אך מי שירצה הסברים אני מבטיח להסביר לו.

    בנוסף התקשורת לא עשתה דיון ענייני .שלא תבינו אותי לא נכון לי יש ביקורת ענקית על לוזון למשל בעניין הקטנת הליגות ושוב הגדלתם.הייתי רוצה לקרוא תחקיר מעמיק שלוקח בחשבון את כל הנתונים למשל של נושא שכזה.במקום זה אני מקבל צעקות ואמירות פופוליסטיות.

    דבר אחרון התקשורת לא נתנה קרדיט .למשל יורו הצעירות גם כשכבר החמיאו זה היה נראה כמו מי שקפאו שד ולא פירגון אמיתי.
    קרו גם דברים טובים לא רק רעים והייתי מצפה לסיקור בהגינות.
    אך כמו בפוליטיקה הארצית כך גם בהתאחדות אין סיקור ענייני יש אינטרסים. "אמור לי מי אתה ואומר לך מה יכתבו אלייך ובאיזה עיתון "

    הפוליטיקאים :
    מגיעה לבנת ורוצה להיות כחלון לעניים וטוענת שלוזון הוא אוהד קבוצה וזה לא תקין והוא צריך לעוף.
    סליחה ? שמעון מזרחי מהכדורסל לא אוהד קבוצה ?
    סליחה ? איך נבחרים יורי"ם של יתר התאחדויות הספורט במדינה ?
    סליחה פלאטיני הוא לא אוהד נבחרת צרפת ?????????
    ובכלל מה ההאלטרנטיבה שאת מציעה ?
    קל לחשוב ולחשוד שלבנת זיהתה כאן עניין פופוליסטי לרכב עליו.
    בכל מקרה לבנת היא פוליטיקאית פסה לחלוטין שללא קשרים אישיים ארוכי שנים עם ביבי ממזמן לא הייתה בממשלה.היא נכשלה כישלון חרוץ בליכוד וסביר מאד להניח שזהו התפקיד האחרון בקריירה שלה.
    לבנת שהתקפלה כ"כ הרבה פעמים בעבר בחייה הפוליטים מנסה לגזור קופון על הזדמנות נדירה לסלק שעיר לעזאזל בתמיכה ובגיבוי תקשורתי. לבנת מנסה להיות גיבורה על חלשים שהרי במשרד החינוך היא נכשלה כישלון חרוץ והלכה הביתה היא והרפורמה שלה.בעקרונות שהובילו אותה לכנסת היא בגדה פעם אחר פעם מחדש.
    (גוש קטיף ויהודה ושומרון ).
    כיום גב' לבנת טוענת שהיא נדחקה מהליכוד בגלל אנשי יש"ע שהתפקדו לליכוד ולא הצביעו למפלגה.
    אני מזמין את הציבור לראות איפה היא גמרה בתוך "הקו הירוק" בכדי להבין שהכל קישקושים.
    בקיצור במקום שהפוליטיקאים יתנהגו באחריות וברצינות וייתיחסו לגופן של בעיות בדו"ח הם מקשקשים עצמם לדעת לגופו של אדם ולא לגופו של עניין.

    3. אשר להתאחדות יש לי הרבה מה לומר .אף צריך לעשות זאת בהגינות וברצינות ואם לא עושים זאת לא ניתן להפנות ביקורת עניינית.

    1. אני לא ממש מבין איך אתה בא בטענות לתקשורת שמסקרת "לגופו של אדם ולא לגופו של עניין" באותה העת בה אתה מחרבן בקשת על ליבנת עם טענות אישיות בפיסקה ארוכה מאוד (גם אתה עובד בעיתון הארץ?!).

      דבר שני, אלף טובות לא יכסו רעה אחת, אנחנו לא קתולים, זה לא עובד פה ככה (גם אצלם זה לא ממש עובד). אירוח יורו אחד מוצלח לא מכסה על ניגוד עניינים שזועק לתיקון.
      אגב אותו יורו, למה אתה לא מתרעם על העניין שהסגל שזומן הורכב משחקנים של מכבי פ"ת בעוד אלופי מדינה כמו מיכה ולוגסי שיחקו מטקות בחוף הים?

      אהרון, אני מציע שקודם כל תבדוק את עצמך כי כרגע, אתה עושה בדיוק את מה שאתה זועק נגדו.

    2. לדעתי תקשורת הספורט היא על רמה כזאת מביכה שמנהלי הספורט לא חוששים מהתקשורת. אילו התקשורת היתה מהסוג האמריקאי שם לכתבי ספורט מסויימים ישנו כוח (והם בעלי כבוד!) שאם דברים כאלה היו קורים בארצם, הכתיבה היתה כבר מעבירה את חומרת המצב לקונגרס. אין בכל תקשורת הספורט בישראל צעירים שבכלל מתחשבים בהם כי הדור של פעם עם ישראל פז ויזהר ברנר, ואח"כ מליניאק ועופר שלח, נעלם, והצעירים לא ממלאים את הווקיום שנוצר.

  8. צריך לעשות שינוי בכל ענפי הספורט, רפורמה מבנית, ולדעתי עדיף שחוץ מהאיגודים השונים יהיה דירקטוריון ספורט עם נציג מכל התאחדות ונציג מהקואליציה.

    מה דעתך על זה שכנראה הג'ודו לא יצא לאליפות העולם? אי אפשר לעבור על זה לסדר היום.

  9. אהרון, הסכמתי עם הרוב, אבל איך במשפט אחד אתה יורד חזק על לבנת, ומשפט אחר כך אתה מתלונן שאנשים שופטים לגופו של אדם ולא גופו של עניין…

      1. אתה ממשיך לסתור את עצמך.
        אם הביקורת היא על ליבנת (וכתבת עליה יותר מדי אישי ולא ענייני) אז הביקורת הינה אישית.

        ברקוביץ' ברגע זה היה שואל אותך האם אתה חבר/מקורב ללוזון 😉

        1. לא הבנתי איפה הסתירה.
          בו נעשה רגע סדר.
          כל ביקורת גם אישית גם עניינית מופנת כלפי מישהו מסויים.
          מצד שני לא כל משהו שאומרים כלפי מישהו מסוים עושה את הביקורת לאישית.
          אני ביקרתי את לבנת על התנהלות ונימקתי.
          אם מחר תביא לבנת הצעת חוק נכונה באיזה שהוא עניין אני מסוגל למחוא לה כפיים.
          אך בעניין אבי לוזון הרושם הוא שאנשים מסוימים לא מסוגלים למחוא לו כפיים.הנה הוא הביא לכאן את טורניר יורו הצעירות שזה ממש חלום
          ולא פירגנו .למרבה הפלא הוא גם אירגן את הטורניר היטב ושוב לא ממש פרגנו.זה כבר לגופו של אדם פרופר.
          אישית איני חבר ולא מקורב ללוזון .יותר מכך אני מתעב את מכבי פ"ת ואת הבריונות והרבריות של משפחת לוזון.
          את ברבריות זו בטלה בשישים לעומת הרדיפה התקשורתית את אותה המשפחה.

          1. מפריע לך שלא מחאו לאבי כפיים?
            עדיף שלא היה את היורו הזה בישראל, כך לפחות גיא לוזון לא היה מתמנה (הביקורת שלי פה היא על נפוטיזם).
            שוב אני אחזור על עצמי, לא שווה אירוח היורו הזה בעד כל החרא והבריונות שהלוזונים מאכילים את הכדורגל פה זה כבר שנים מספר.
            ד"א, כן מחאו לו כפיים על היורו, פשוט קול הכפיים נדם עם גלוי הדו"ח.
            הביקורת האישית שאתה כל כך מוחא נגדה היא עניינית בדיוק כמו שהביקורת שלך נגד ליבנת עניינית (רק יותר). עיינת בפרוטוקולים? קראת על כבוד הראיס לוזון? על הבריונות? השחצנות? אתה באמת חושב שכל הביקורת האישית הזאת היא לא לעניין? היא אולי לא העניין המרכזי (ניגוד עניינים) אבל בהחלט חלק ממנו.

        2. הנה המרצע יצא מן השק .
          אתה מוכן לוותר על השגים (אירוח היורו) רק ע"מ שלוזון לא ירוויח מכך.
          זו בדיוק עמדתה של התקשורת שהשנאה מעבירה אותה על דעתה.
          אשמח מאד שתסביר לי במה אדון לוזון דרדר את הכדורגל הישראלי ביחס למה שהיה לפניו.במילים אחרות אני טוען שייתכן ויש ליקויים ואפילו חמורים בכל מבנה ההתאחדות.
          אך הדבר הזה היה תמיד מקום המדינה וכשאתה בא
          לשנות זאת תתייחס לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.\כי אם תתייחס לגופו של אדם אדון לוזון יביס אותך ויוכיח לך שהוא היה הרבה יותר טוב ממה שהיו כולם לפניו .
          בעניין גיא לוזון אבקש לומר את הדברים הבאים.
          .
          1. לא אהבתי את המנוי שלו.
          2. מבחינה מקצועית המנוי ראוי היות ולוזון מאמן לא פחות טוב מאווניר /גיא לוי שהיו לפניו.
          3. איני תמים וברור שאדון לוזון דחף את המנוי הזה.יחד עם זאת מבחינה פורמלית הוא לא הצביע בדיון ולא הביא זאת להצעה.ולכן אין מה לעשות אי אפשר לשנות זאת.הנה רק אתמול נבחרו שני רבנים ראשיים למדינה שאהבות שלהם דחפו בכל כוחם.ואחד מהם אף חבר בגוף הבוחר.ככה זה עובד ואין מה לעשות עם זה.ככה זה בפוליטיקה ככה זה בנציבות וככה זה ברבנות. על כך חוץ מלצעוק לא ניתן לעשות דבר ולא ניתן לשנות.

          סיכומו של דבר כדאי להתמקד במהות (מצב הכדורגל) ולא בשנאה אובססיבית למישהו

          1. אתה שם מילים בפי.
            שיהיה למר לוזון אלף לבריאות בכל מה שיעסוק.
            אממה, לא מוכן לקבל נפוטיזם, ניגודי עניינים מובהקים וביריונות בראש ההתאחדות. אני מוכן לוותר על אירוח יורו ועוד על הרבה דברים כדי שהכדורגל יתנהל בצורה תקינה.

            אני לא מבין איך אתה כן מוכן לקבל הישגים כאשר מה שעומד מאחוריהם זה ליקויים (אוי כמה עדין אני מתבטא…).
            קח לדוגמא את בית"ר, אתה באמת חושב שהאליפויות בזמן גידאמק היו שוות את החורבן שבא אחריהן? אני אישית חושב שלא.

            להסביר לך במה הוא דירדר? קיבלת.
            1. הסיפור עם מכבי פ"ת בבית הדין כנראה לא הפריע לך, לי אישית כן. איך אתה מצפה שדיינים יתייחסו לקבוצה באופן אובייקטיבי אם אותה הקבוצה היא הבייבי של הבוס שלהם?
            2. מינויו של גיא לוזון. אתה חושב שהוא ראוי, אני כ"כ חולק על דעתך. אני אחזור על עצמי שוב כדי שאולי תבין את הנקודה הזאת, לא ייתכן שבסגל של הנבחרת הצעירה לא ישחקו אלופי הארץ (מיכה, לוגסי) כמו גם אסולין בעוד שחקנים ממכבי פ"ת כן. הרי זה כ"כ ברור שהוא דחף אותם כדי להציגם על הבמה האירופית כדי למכור אותם בשלב יותר מאוחר. זה מעשה בזוי ודוחה.
            אה כן, אם אתה לא רואה בעייתיות במינוי אחיינו של היו"ר למאמן הנבחרת הצעירה, אז יש לך כשל לוגי בהבנת הטענות ללוזון.
            אגב, גיא לוי היה מאמן הרבה יותר מוצלח.
            כמו כן, למה לדעתך פביאן מונה? כי הוא כ"כ טוב או כי הוא עבד שניה לפני במכבי פ"ת?
            3. הזיגזג בגידול/הקטנה/קיזוז של הליגה לא עשה טוב לאף אחד. אתה יכול לומר שלפחות הוא ניסה, אבל למעשה כל פעם שהוא שינה הוא אמר בשיא הביטחון שהוא צודק הפעם, ואיך שהוא אומר זה הכי טוב.
            בתור בעלים של קבוצה, אי אפשר לתכנן ארוך כשכל דקה מבנה הליגה משתנה לפי הקפריזות של היו"ר.

            תבין, זה שהיה גם לפניו לא טוב, לא אומר שזה חייב להמשיך כך. אפשר וצריך לשנות.
            יש כעת חלון הזדמנויות נדיר עם קונצנזוס מקיר לקיר (למעט חברי ההתאחדות ומר משה בוקר) לשנות ולהפוך את הניהול לטוב יותר. אני הייתי מאוד רוצה שזה ייצלח.
            תאמין לי שאני מאוד מתמקד במהות, לא מעניין אותי הפופוליזם, פשוט בא לי שראשות הכדורגל בארץ תתנהל בצורה תקינה ומקצועית.

            קטנה על הרבנות, מאוד חורה לי שהפוליטיקה נכנסה גם למקום הקדוש הזה. באמת חבל לי שזה הפך לרבי נולד.

          2. איגור המחלוקת שלנו היא לא כזו גדולה .היא רק קשורה בהבנת המציאות .אתה חושב שאם אדון לוזון יילך הביתה הכל יהיה בסדר.אני חושב שכאן בדיוק מפספסים את הנקודה.הבעיה היא לא לוזון .הבעיה היא כנראה הרבה יותר עמוקה ומורכבת.אמממה יש כאן קואלציאה מקיר לקיר של כוחות מנוגדים שעשויה להרוויח דבר אחד בלבד.וזה הדחת לוזון .נו ואז מחר יבוא חלובה /גברי לוי /בלדב קורנפיין או כל אחד אחר ומה הרווחנו ??????????
            יתרה מכך דווקא לוזון הצליח ברמה האישית ברמה נקודתית שאחרים לא הצליחו ולכן לוזון לא צריך להיות האישו .
            בכל זאת אבקש להגיב בקצרה לנקודות שהעלית.
            1. מכבי פ"ת : מצטער מאד מכבי פ"ת ירדה ליגה (אגב לשמחתי) על השולחן הירוק.אף פעם לא הייתה קבוצה שירדה ליגה בגלל בית הדין. ייתכן שהוענש מוצדק וייתכן שלא אך זה לא היה על השולחן הירוק.
            אגב אישית אני מתנגד מאד לעונשי הורדת נקודות /רדיוסים בכל ליבי.במיוחד שיש איפה ואיפה וקבוצה כמו הפועל ת"א לא ציענש אף פעם כמו למשל בית"ר.

            2. לא אמרתי שהליך המנוי ראוי .
            אמרתי כך.
            1. מבחינה מקצועית לוזון לא נופל ממי שמונה לפניו לתפקיד .
            2. תאהב זאת או לא העובדה היא שכל מאמן שמונה או ימונה ממונה מאינטרס כזה או אחר והדבר עשוי חלילה להוביל לסכנות שאתה מצביע עליהם.איני סותר זאת כלל .אני רק טוען שגם אם מחר אדון לוזון לא יהיה בהתאחדות עדיין הבעיה תישאר כשהייתה ולא תפתור כלום.אגב לענ"ד זו בעיה גם בעולם הגדול (והיו דברים מעולם) ואדרבא יש לך פתרון תציע אותו אך תסכים איתי שזו לא בעיה של אישיות כזו או אחרת זו בעיה כללית.
            3.הקיזוז היה קטסטרופה בעיני כי זה לא ספורטיבי .אך אני דווקא זוכר שלוזון אמר שהוא עושה זאת כי זה מה שבעלי הקבוצות רצו .למה הם רצו זאת ? כי היה להם אינטרס לעקוץ את בית"ר וארקדי שהיו בשיאם .
            מסקנה הבעיה היא לא לוזון הבעיה היא שיש אינטרסים שונים ומנוגדים של בעלי עניין באופן כללי ובכך צריך לטפל. לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.
            מה שיקרה בשורה התחתונה הוא לכל היותר סילוקו של לוזון לטובת אינטרסנט אחר.

          3. אהרון, אתה נותן הנחות מאוד כבדות ללוזון (בעוד נופל על ליבנת באותה חוזקה).

            אני לא חי בסרט שאם לוזון יילך אז הכל יהיה טוב.
            אני כן מאמין שאם לוזון יילך, יהיה יותר טוב, לכל הפחות מבחינה מנהלתית.
            כדי שיהיה יותר טוב צריך להתחיל לנקות אורוות, החל בלשלוח את לוזון חזרה לבנק שלו ולראשות פ"ת (העיר או הקבוצה או שתיהן), המשך בהקמת מנהלת הליגה (הפרדה בין הנבחרת לליגות המקצועיות) וכלה ביישום הדו"חות של דודי כהן ו/או זליכה.

  10. אריה ברוך הבא…לתקשורת יש 50% אשמה בכל הרקבון !!! אין אפילו עיתונאי חוקר שקצת יחפור בהתאחדות ויספר מה בדיוק הולך שם !!
    על עולם הפשע שהשתלט מזמן על הליגות הנמוכות אף אחד לא מדבר.
    והשלטון יחיד של ה" " הזה (תבחרו אתם את הגינוי)
    נמאס…תכלס עוד שנה שנתיים בקצב הזה אני כבר לא אראה כדורגל בארץ – הכל מכור !!!

  11. אריה ברוך הבא…לתקשורת יש 50% אשמה בכל הרקבון !!! אין אפילו עיתונאי חוקר שקצת יחפור בהתאחדות ויספר מה בדיוק הולך שם !!
    על עולם הפשע שהשתלט מזמן על הליגות הנמוכות אף אחד לא מדבר.
    והשלטון יחיד של ה" " הזה (תבחרו אתם את הגינוי)
    נמאס…תכלס עוד שנה שנתיים בקצב הזה אני כבר לא אראה כדורגל בארץ – הכל מכור !!!

  12. לי כל הספורט בארץ הוא דבר מעט מוזר אחרי 52 שנות מגורים בארה"ב. אבל ישנם גם דברים טובים. קחו את המכבייה. אני לא מדבר על הרמה. אני מדבר על ארגון תחרויות ל-9,000 "ספורטאים". זה מבצע ענק שלא הרבה מדינות היו מסוגלות להרים דבר כזה. לא הכל גרוע.

  13. הגיע הזמן אחת ולתמיד לסגור את מרכזי מכבי , הפועל, בית"ר ודומיהם. אין לזה שום אח ורע בעולם שיש קבוצות ספורט המשויכות לגופים שונים שעצם מייצגים פוליטיקה ומפלגות.
    אחר-כך פיפא באים ואומרים שאסור לערב ספורט ופוליטיקה. מה זה מרכזי הספורט אם לא פוליטיקה?
    לא ייקרה כלום אם לקבוצות פה יהיו כינויים כמו בארה"ב או פשוט ייקראו להם על שמות אנשים, צמחים או f.c tel-aviv.

  14. הכדורגל הישראלי זוועה, האלופה בצבע אפור עמוק ותהרגו אותי אם הבנתי איך הפועל החלשה במקום השני, במשחקים בינתיים היחידה שמראה משהו חיובי זו חיפה, מכבי לא נהייתה טובה יותר, והפועל – עם כל הסימפטיה לרב"ש – אין שם עדיין כלום

כתיבת תגובה

סגירת תפריט