כינויים בנבא: בתמונה – "THE TRUTH" / רן ריין

מאניטיים – כינוי לזמן הקריטי והמעניין ביותר במשחק, הזמן בו שתי הקבוצות משחקות הכי חזק כדי לנצח ולהכניע את היריבה. יש שחקנים שמתעלים במאניטיים ויש כאלה שפחות. זה הזמן שכל אוהד מחכה לו במשחק, לפעמים הוא מגיע, ולפעמים לא.
כדי לא לפספס את המאניטיים בפלייאוף הנבא, פיתחנו את אפליקציית מאניטיים ספורט, שתתריע לכם במקרים בהם המשחקים מגיעים לזמן הנהדר הזה. האפליקציה חינם לחלוטין ובלי פרסומות וזמינה לאייפון ולאנדרואיד.

כינויים בנבא, הם עניין גדול והעיסוק בו בליגה הטובה בעולם הוא משמעותי לליגה ולשחקנים והוא חלק בלתי נפרד מתרבות הנבא. שחקנים רבים, גדולים יותר וגדולים פחות, מקבלים כינויים לאורך הקריירה, לפעמים כינוי טוב יכול להשפיע על התדמית של שחקן.

חלק מהכינויים קשורים לאופי של השחקן, חלק למראה החיצוני, חלקם לשמו של השחקן וחלק למעמד כזה או אחר של השחקן. מקור הכינויים שונה ממקרה למקרה, חלקם מגיעים עם השחקנים כבר מהבית, חלקם מתגבשים לאורך הקריירה, חלקם ניתנים על ידי מאמנים או שחקנים אחרים.

בכתבה זו נבנה קבוצה של שחקני הווה וקבוצה של שחקני עבר (חמישייה, ספסל ומאמן) לא לפי התאמה או איכות אלא לפי הכינויים שנדבקו בהם לאורך השנים.

השחקנים מסודרים לפי עמדות על המגרש (עד מה שאפשר בימינו), מקווים שתיהנו מהרשימה ומסיפורי הרקע לכינויי השחקנים. איכות הכינוי נמדדת לפי הדיוק בתיאורו, סיפור הרקע שהוביל לכינוי והמקוריות (לכן King James למשל לא נכנס לרשימה). כינויים מבוססי שם בלבד לא נכנסו לרשימה כי זה פשוט לא מספיק מקורי אז התנצלותי ל-CP3 ,PG13 ,KD ,MJ ושאר החברים הלא מקוריים. בסוף הכתבה גם Quiz אינטראקטיבי שתוכלו לבנות בו את חמישיית הכינויים שלכם.

החמישייה הפותחת לשחקני העבר:

האקים אלאג'וואן – The Dream: כינוי נהדר, שמתאר את היכולות הנדירות של האקים אלאג'וואן ואת התחושה של אוהד שצופה בשחקן האלגנטי והמיוחד הזה. כינוי שהוא גם חרוז עם שם פרטי תמיד עוזר להדביק את הכינוי ו-"Hakeem the Dream" זה פשוט מוצלח. בעידן הסנטרים של שנות ה-90 הוא היה ייחודי במהירות, בזריזות וביכולת שלו בשני צידי המגרש. אלאג'וואן שגדל בכלל בתור שחקן כדורגל הגיע לליגה הטובה בעולם ובלי ספק נחשב לאחד הסנטרים הגדולים בדור האחרון. בנוסף, המהלך המוכר ביותר שלו שכונה "Dream Shake" השאיר מגנים רבים מבולבלים ותוהים איך האקים כבר בטבעת, בניהם גם דיוויד רובינסון.

טים דאנקן – The Big Fundamental: כינוי זה לא מתאר רק את דאנקן השחקן, שאכן לקח את יסודות המשחק לרמה הגבוה ביותר, אלא גם את אופיו. דאנקן בעזרת סגנון משחק פשוט, שהשתלב היטב בהתקפה ובהגנה של פופוביץ' בסן אנטוניו, קיבל את השם כדי לתאר את משחקו הפשוט והיעיל. המהלך המוכר ביותר שלו מתבסס על קליעה עם הקרש, כמה פשוט ככה יעיל, לא מרגש אבל מדויק. כמו דאנקן עצמו.

פול פירס – The Truth: פול פירס, שחקן מדהים, עם יכולות קלאץ' מרשימות, קיבל את הכינוי כבר בעונתו השלישית בליגה, ישירות משאקיל אונייל. פירס שיחק מול הלייקרס ב-2001, ואומנם בוסטון הפסידה, אבל פירס קלע 42 נקודות והציטוט של שאק אחרי המשחק נתן את האות לשם החיבה שדבק בו לאורך הקריירה.

הציטוט:

"My name is Shaquille O'Neal and Paul Pierce is the motherfucking truth. Quote me on that and don't take nothing out. I knew he could play, but I didn't know he could play like this. Paul Pierce is the truth."

אלן אייברסון – The Answer: את הכינוי קיבל אייברסון כבר בתיכון על ידי חבריו. לימים הכינוי קיבל משמעויות נוספות, כגון זה שאייברסון היה התשובה לכל השאלות שנשאלו לגבי פילדלפיה וגם התשובה של "השכונה" לליגת הנבא המעונבת של שנות ה-90-00 אליה הגיע אייברסון והיה מעט חריג בנוף בלבוש וקעקועים. אייברסון הוא גם התשובה לשאלה, מי שבר את ג'ורדן עם קרוסאובר בתור רוקי.

אירווינג ג'ונסון – Magic: הכינוי לא מתאר רק את השחקן אלא את מה שהוא מייצר על המגרש והתחושה שמתלווה למהלכיו. היכולות הייחודיות של מג'יק הן לא רק במה שהוא עושה על המגרש אלא גם בתחושה שמלווה אותו בכל התקפה. את השם קיבל כבר בתיכון על ידי כתב מקומי שראה אותו משחק וצובר שורה סטטיסטית של 36 נק', 16 ריבאונד ו-16 אסיסטים. מג'יק לא היה קוסם (Magician), אלא הקסם עצמו, הדרך בה שיחק והאופן בו הפתיע יריבים (ולפעמים גם חברים לקבוצה) היא משהו מיוחד מאוד. מג'יק הוא לא רק שחקן אלא גם סיפור מרגש ומלא תהפוכות. בשנה האחרונה קצת חסר מאותו הקסם בתפקידו כנשיא הלייקרס.

ספסל שחקני עבר:

שאקיל אוניל – Superman/Diesel: כנראה השחקן עם הכי הרבה כינויים, חלקם נתן לעצמו וחלקם ניתנו לו על ידי אחרים. השניים הבולטים ביותר היו סופרמן ודיזל. לשאק יש קעקוע של שני שמות החיבה הללו על זרוע שמאל ואין ספק ששני השמות מתאימים מאוד לאחד השחקנים הדומיננטיים והבלתי ניתנים לעצירה בליגה בדור האחרון. שאק הוא לא רק שחקן דומיננטי אלא דמות משעשעת עד עצם היום הזה כמו שאפשר לראות בסרטון הבא:

קארל מלון – The Mailman: לפעמים שוכחים כמה קארל מלון היה גדול, הוא נמצא במקום שני בנקודות בכל הזמנים וקיבל את השם כבר במכללות בגלל שהוא תמיד מספק את הסחורה "Because he always delivers" כמו דוור. אנקדוטה ידוע היא שבמהלך המשחק הראשון בגמר מול שיקגו בשנת 1997 שנערך ביום ראשון, סקוטי פיפן אמר למאלון לפני זריקות מכריעות מהעונשין, שהדוור לא מביא את הדואר בימי ראשון ("Mailman would not deliver on Sunday"). לאחר חילופי הדברים, מאלון, שחקן של 75% מהעונשין, מחטיא את שתי הזריקות והבולס המשיכו לעבר הניצחון במשחק ובסדרה.

קובי בריאנט – Black Mamba: הכינוי הזה, שקובי נתן לעצמו בשנת 2004, הוא יותר מסתם כינוי, הוא למעשה אלטר – אגו. קובי פיתח לעצמו את האלטר אגו הזה בזמן שהיה מואשם באונס ולמעשה רצה לייצר עבור עצמו, ועבור האוהדים, הפרדה בין קובי, שעסק בהאשמות ובמשפט לבין הבלאק ממבה שהיה עולה על המגרש כל ערב במטרה לחסל את היריב. קובי מינף את הכינוי ליצירת מותג וסוג של תפיסת עולם, "Mamba Mentality" אליה גם שחקנים נוספים מתחברים כמו קיירי אירווינג, ראסל ווסטברוק, דמיאן לילארד ונוספים איתם קובי נמצא בקשר, מתאמן איתם ומייעץ להם לאורך הקריירה.

גארי פייטון – The Glove: כינוי שמתאר את הדרך שבה פייטון היה שומר על יריביו ועוטף אותם מכל כיוון. הכינוי ניתן לו על ידי בן דודו בשנת 1993 במהלך גמר המערב כשאמר שפייטון "מחזיק בקווין ג'ונסון כמו כדור בייסבול בתוך כפפה". פייטון ידוע גם בתור אחד הטראש טולקרים הגדולים בעידן שלו, ויריביו היו מכנים אותו The Mitten כשרצו להתריס נגדו במהלך המשחק. פייטון הוא הרכז היחיד בהיסטוריה שזכה בשחקן ההגנה של השנה, ואחרי 13 שנים בסיאטל, עבר בין כמה קבוצות כשלבסוף זכה בטבעת במיאמי ב-2006 עם ווייד ושאק. פייטון שיחק שנים רבות בסיאטל, יחד עם שון קמפ ויחד הצמד ייצר מהלכים מדהימים בכל הזדמנות. כמה מהמהלכים היפים שלהם ניתן לראות כאן:


ג'ייסון וויליאמס – White Chocolate: בלי ספק אחד השחקנים המרגשים ביותר ששיחקו בנבא בדור האחרון. היכולת שלו להפוך כל מהלך סתמי למיוחד במינו ומפתיע הפכה אותו לחביב על אוהדי נבא רבים. שוקולד לבן עשה זאת לא עם אתלטיות מיוחדת או טווח קליעה מטורף אלא ביצירתיות שבשנותיו הראשונות בסקרמנטו כיכבו בתקצירים מידי שבוע. את הכינוי הוא קיבל מאיש יח"צ בסקרמנטו שהייתה לו עין טובה לכינויים כי בלי ספק זה מתאר מדויק את מהותו של וויליאמס. הכינוי מחבר בין סגנון המשחק השכונתי של וויליאמס, שמזכיר יותר משחקי And 1 מאשר את הנבאף ואת היותו לבן. בעונת הרוקי שלו החולצה שלו הייתה לאחת מחמש החולצות הנמכרות ביותר בליגה. וויליאמס הסתבך מעט עם הליגה בעקבות הפרה של הסכמי השימוש בסמים ובנוסף העיר הערות גזעניות לאוהד. לאחר תחילת הקריירה המרגשת בסקרמנטו וההסתבכויות, מצא עצמו וויליאמס מטייל בין כמה קבוצות נוספות וזוכה באליפות ב-2006 עם מיאמי, נאבק בפציעות ופרש סופית ב-2011. כמובן שאי אפשר לכתוב עליו בלי להוסיף סרטון של המסירות הגדולות שלו:

מאמן: פיל ג'קסון – Zen Master: ג'קסון, שחקן הניקס והנטס בעברו, מאמן הבולס והלייקרס בשיאו ומנהל לא מאוד מוצלח שוב עם הניקס, קיבל את הכינוי בעקבות השילוב של פילוסופיות מהמזרח בשיטות האימון שלו. ג'קסון גם ציין שאחד הספרים שהשפיעו עליו ועל סגנון האימון שלו היה "זן ואומנות אחזקת האופנוע". ג'קסון ידוע בהתקפת המשולש שלו וביכולת שלו לשמר כוכבים מאוחדים כמו ג'ורדן ופיפן וקובי ושאק, עד גבול מסוים כמובן. הוא מחזיק בשיא האליפויות עבור מאמן, וזכה גם באליפות עם הניקס כשחקן. נקדיש לו סרטון דווקא לתקופתו כשחקן:

 

החמישייה הפותחת שחקני הווה:

דמרקוס קאזינס – Boogie: קאזינס, שחקן מאוד ייחודי בשילוב בין גודל ויכולות, קיבל את השם שלו ממאמנו בקנטקי רוד סטריקלנד (כן הרכז לשעבר). הוא קיבל את השם עקב יכולות הכדרור והסגנון הייחודי שלו עבור שחקן בגודלו. בוגי כמובן נבחר על ידי סקרמנטו והועבר לניו אורלינס שלא החתימה אותו לחוזה אחרי הפציעה ובקיץ האחרון חתם בגולדן סטייט. בוגי נפצע שוב לאחרונה ויצטרך בקיץ למצוא חוזה נוסף שבתקווה יחזור לגדולתו. נקדיש לו סרטון מהתקופה שלו בסקרמנטו:

ניקולה יוקיץ' – Joker: יוקיץ' אחד השחקנים שפרצו השנה לתודעה בזכות הניגוד בין המראה החיצוני הגמלוני לבין היכולות הנדירות שלו על המגרש זכה לכינוי המוצלח מאוד הזה מחברו לקבוצה מייק מילר. יוקיץ' הוא בלי ספק הגבוה עם יכולת המסירה הטובה ביותר במשחק כעת, ואולי אף אי פעם. בעבר כונה גם Big Honey אבל זנח את הכינוי הזה לטובת ה-Joker אותו קיבל בגלל אופי המשחק שלו, שלא מפסיק להפתיע.

יאניס אנטטקומפו – The Greek Freak: כינוי נהדר שמשלב בין מוצאו של יאניס לבין היכולות האתלטיות והכישרון הייחודי שלו, הוא בלי ספק אחד הכינויים היותר מוצלחים בליגה וגם היותר נחוצים שכן לבטא את שמו זה אתגר ענק עבור שדרי הספורט האמריקאים. יאניס בעונה של MVP, מוביל את קבוצתו לראשות המזרח והוא בדרך להפוך לפנים של הנבא עם אופי ייחודי לסופרסטאר בימינו ומוסר עבודה שאין שני לו בנבא.

וינס קרטר – Half Man Half Amazing: קרטר הוא באמת שחקן אגדי, דמות מרגשת שכיף לעקוב אחרי התפתחות קריירת הנבא שלו. לקרטר היו כינויים רבים לאורך הקריירה אבל הכינוי שמייצג אותו הטוב ביותר לדעתי הוא Half Man Half Amazing שקיבל לאחר שהטביע מעל פרדריק וייס. קרטר גם כונה במהלך הקריירה Air Canada בתקופתו בטורונטו וגם Vincanity. קרטר מסכם עונה באטלנטה אליה הגיע בכדי לעזור בפרויקט הפיתוח בתקווה לגדל שם דור חדש ומוצלח.
אי אפשר לכתוב על קרטר בלי הסרטון של ההטבעה מעל וייס:

ג'יימס הארדן – The Beard: הארדן, שמשנה את המשחק כפי שהכרנו אותו, קיבל דווקא כינוי שיותר מתחבר למראה החיצוני שלו. דוויט האוורד נתן להארדן גם את הכינוי Step Daddy בגלל מהלך ה-Step Back שלו שכל כך קטלני ומיוחד. את הזקן החל הארדן לגדל בשנת 2009 בגלל עצלנותו, שהיא גם אחת התכונות המוכרות שלו בהגנה.

ספסל שחקני הווה:

אנתוני דיוויס – The Brow: דיוויס שעובר עונה לא פשוטה, קיבל את הכינוי בצעירותו בגלל, כמו שאפשר לנחש, הגבה שלו. דיוויס הוא כנראה חד הגבה המפורסם בעולם (ראש בראש עם פרידה קאלו), ומצטרף להארדן ברשימת הכינויים שמקורם במאפיינים הפיזיים החיצוניים של השחקנים – טרנד שתופס תאוצה בשנים האחרונות. באחד באפריל 2018 שחרר סרטון שלו מוריד את הגבה שכמובן היה רק חלק מבדיחה של האחד באפריל. עדיין לא ברור באיזה מדים דיוויס והגבה שלו ישחקו בשנה הבאה, אבל מה שברור זה שמדובר באחד השחקנים המיוחדים במגרש ומחוצה לו.

קנת' פאריד – The Manimal: כינוי נהדר, שמתאר את פאריד שלמשך תקופה קצרה היה אחת הסחורות החמות בליגה. פציעות וחוזה לא מאוד אטרקטיבי גלגלו אותו בשנים האחרונות בין כמה קבוצות ונראה שהשנה חלק מהזמן שבילה ביוסטון עשה לו טוב מאוד. את הכינוי שלו קיבל פאריד מהסוכן שלו, ולמרות שבהתחלה רצה לשמור את הכינוי K-Time שקיבל בתיכון, הבין שהכינוי שמורכב מהמילים Man ו-Animal יותר מתאים לסגנון המשחק הייחודי והחייתי שלו.
סרטון הייליטס מהתקופה היפה בדנבר:

פאקסל סיאקם – Spicy P: כנראה השחקן המשתפר של העונה, ובלי ספק אחד המעניינים לעקוב אחריהם בשנים הקרובות, סיאקם הוא שחקן מיוחד שמסמן את הכיוון אליו הולכת הליגה עם גבוהים ארוכים ומוכשרים בשני צידי המגרש. את שם החיבה הזה הוא קיבל השנה וזאת למרות שאמר שהוא עצמו לא אוכל חריף, כי הוא חריף מספיק. הייתה תקופה שבה כונה לפי כינוי הטוויטר שלו P Skills אבל אין ספק ש-Spicy P הולם אותו יותר וששחקני הקבוצות היריבות מתקשים לעכל אותו. השם הוא ספין אוף לכינוי של שחקן אחר, ניק יאנג, שמכונה Swaggy P. נקווה ש-Spicy יהיה מחובר יותר ויתפתח טוב יותר מ-Swaggy בשנים הקרובות.
סרטון היילייטס של החריף:

דווין ווייד – Flash: וויד, שפרש בסיום העונה עוד נחשב בסגל של השחקנים הפעילים, והוא כמובן קיבל את שם החיבה הזה מחבר אחר ברשימה הלא הוא שאקיל אוניל. השניים כמובן שיתפו פעולה במיאמי וגם זכו באליפות יחד. לימים וויד ידחה את שם החיבה הזה ב-2010, בטענה שהשם כבר לא מייצג את האדם והשחקן שהוא. בהמשך ינסה וויד לסגל לעצמו שם חיבה חדש ומסחרי יותר שנתן לעצמו WOW, שמתחבר עם קמפיין של חברת הנעליים איתה חתם שפירושו ראשי תיבות של Way of Wade שהיה הסלוגן של מוצריו בחברת Li-Ning.
סרטון הייליטיס של וויד מעונת הפרישה:

קיירי אירווינג – Uncle Drew: קיירי, כמו שהוא יצירתי על המגרש ככה גם מחוצה לו. כשהיה רוקי וקיבל הזדמנות להופיע בפרסומת של פפסי, יצר פרסומת משעשעת למדי על אימון מבוסס משקאות של פפסי. החברה התאהבה בקיירי ויחד עם יצרו את הדמות Uncle Drew המבוססת בחלקה על שמו האמצעי Andrew ובאופי ובדיבור על הסגנון של אביו של קיירי במשחקי פיק אפ בשכונה. בפרסומת הראשונה נטען שהמשתתפים לא ידעו שקיירי מגלם את הדמות ובאמת הופתעו מהיכולות שלה, פפסי מתעקשת עד היום שכך באמת היה. לימים קיירי יככב בסרט עם הדמות של Uncle Drew יחד עם שחקנים נוספים. הפרסומת הראשונה של קיירי עבור פפסי:


הפרסומת הראשונה בתור Uncle Drew משנת 2012:

מאמן: גלן ריברס – Doc: קיבל את הכינוי מהמאמן האגדי של בוסטון ריק מג'רוס כשריברס הגיע לאימון עם חולצה של Dr J. ריברס שחקן עבר ומאמן בהווה, הוא בלי ספק אחד המאמנים הגדולים בליגה כרגע ועשה עונה מרשימה מאוד עם הקליפרס. אין מתאים ממנו לאמן את קבוצת הכינויים של שחקני ההווה. ריברס טוען שהיחידים שעוד קוראים לו גלן הם אמא שלו ופט ריילי כשהם כועסים עליו.

בפינת הכינויים ששווה להזכיר:
קרי וקליי – Splash Brothers
דאנקן ורובינסון – Twin Towers
קוואי – The Claw
דוראנט – Durantula
בריאן סקאלבריני – White Mamba
ג'וליוס ארווינג – Dr J
קלייד דרקסלר – The Glide
ריס אנדרסן – Birdman
אנפרני הארדווי – Penny
שון מריון – The Matrix

בחרו את חמישיית הכינויים שלכם:

 

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. נהדר רן! הכינוי של דאנקן כל כך תואם אותו. לא להאמין שהכלי הכי יעיל שלו זו זריקה שמלמדים בקטסל בערך…
    האפליקציה של מאני טיים מעולה, השתמשתי בה מספר פעמים בפלייאוף הנוכחי והיא בהחלט עושה את העבודה.

    1. אהלן גיא,
      נתתי disclaimer בהתחלה ש"כינויים מבוססי שם בלבד לא נכנסו לרשימה כי זה פשוט לא מספיק מקורי אז התנצלותי ל CP3, PG13, KD, MJ ושאר החברים".
      מסכים שהתולעת אולי חסר, אבל במקום מי זו השאלה?
      גם אני חושב שזה שם שפחות תפס, למרות שהיה צריך.
      שבת שלום!

  2. יש 2 כינויים שהפכו ממש לשחקו עצמו –
    מגייק ג'ונסון ודוקטור ג'יי.
    עד כדי כך שבזמן השידור השדר פרשן היו אומרים "מג'יק מסר", או "הדקטור הטביע".
    אף כינוי לא תפס חיים משלו, כמו במקרה של הצמד.
    .
    2 כינויים גדולים, של שחקנים עוד יותר גדולים, שחסרים ברשימה –
    "פיסטול פיט" (פיט מארביץ') ו-"אייסמן" ג'ורג' גרווין.
    .
    המשפט שהכי אהבתי לשמוע –
    "!The Mailman delivers"
    אולי המשפט תלוי כינוי שיצא לי הכי הרבה לשמוע.

  3. חביב ביותר
    ג'וקיץ' קיבל את הכינוי ג'וקר כי זה מאד דומה לשם שלו (כמו Nadav the Dove) שקיבל הנפלד ולקח לי שנים להבין למה….
    🙂

  4. תודה רבה רן, נחמד מאוד!
    החמישייה שלי היא ללא הרבה ספק:
    Uncle Drew
    The Answer
    The Truth
    The Big Fundamental
    The Dream

    גם חסרים לא מעט כמו שציינו מעליי, אבל באמת אי אפשר לספור את כולם.

  5. פוסט ממש מגניב, באמת קצת חסרים לי קודמו עם 'התולעת' וג'וליוס אירווינג עם 'ד"ר ג'יי', לא נראה לי שמישהו באמת קרא לו בשם האמיתי שלו אי פעם, כולל ההורים😉

  6. תרצה או לא, ואתה כנראה לא, מהשחקנים של היום דה קינג הוא הכינוי שהכי תפס. לא בטוח שבצדק אבל זה לא משנה.
    כמוכן, יאניס כבר ציין שהוא לא אוהב את הכינוי שהדביקו לו, ובצדק רב. תכלס הוא ממש גזעני ומעליב. אפשר גם להבחין שבאמת נעשה בו פחות שימוש.

  7. מצוין רן. קינג ג'יימס הכינוי החזק ביותר לדעתי, מותג של 16 שנה. אני גם אוהב את הכינוי של אוון פורניה, "Dont Google" (שם משפחתו באנגלית זה זיהום בכף הרגל, אל תחפשו בגוגל), ברודי של ווסטברוק נחמד והרוצח בעל פני התינוק של קרי.

  8. אם רוצים להתעלות קצת מרשימת כינויים ותו לא, ולא חייבים, אפשר לחפור קצת, ולדבר על המימד החברתי פוליטי של העניין.
    הסיבה המרכזית ששחורים, או אפרו-אמריקנס מצליחים, מעניקים לעצמם כינוי או מאמצים כינוי מבחוץ, היא הרצון להיחלץ משם העבדות. רובם ככולם נושאים שמות משפחה של האנשים שהיו הבעלים של הוריהם, אירופאים-לבנים. השם החדש הוא להגיד, לא עוד.
    מי שכמובן החליף את השם בצורה הכי דרמטית היה קסיוס קליי, גיבור התרבות הספורטיבי מספר 1. וממנו הלאה.
    דוגמא אחרת מובהקת היא כמעט כל אמני ההיפ הופ, בעיקר דור הזהב, ג'יי זי, דוקטור דרה, נאס, צ'אק די, אייס טי, אייס קיוב, ריזה, ג'יזה, ליל ווין, וכן הלאה והלאה והלאה, כמעט כולם. היפ הופ הוא כידוע האח התאום ופס הקול של כדורסל באמריקה וה-nba. מעניין שבדור החדש כבר יש שמוותרים על האקט הזה, כמו להגיד, אנחנו כבר מעבר לזה.
    ועוד בהקשר – השמות הפרטיים המודרניים של אפרו אמריקנס. שהם או אפריקאים, או חדשים לגמרי ומומצאים, לפעמים טייק על שם ישן ועוד איזה הידור של בני אצולה. דמרכוס, ג'מייקל, לברון, דיאנדרה, דשון, דריימונד… כדי להתנער מהשם הישן שמשקף עולם ישן.

  9. הכינוי הכי שנון הוא pg13

    big fundamental – סתמי לגמרי ובעצם סוג של בדיחה ששאקיל זרק על דאנקן והעובדה שכולם מדברים על היסודות שלו בזמן משחק אולסטאר אחרי שדאנקן קלע סל, המצלמה תפסה את זה (שאקיל היה על הספסל באותו זמן), וזה תפס.
    .
    גם the truth סתם נובע מאמירה שכיחה לגבי שחקנים צעירים שהשאלה הנשאלת תמיד לגביהם היא האם ההייפ ״אמיתי״.
    .
    human highlight film חסר לי (דומיניק)
    tree rollins
    slippy floyd
    rain man
    chief
    chocolate thunder
    dr. dunk
    the little general
    mighty mouse
    agent zero
    big game james

  10. נפלא.
    פעם, בשנות ה-70 וה-80, אם לא היה לך כינוי ז"א שלא הגעת. כמו הגנגסטריםפ צנימחם של דיימון רניון שללא כינוי לא היתה לך אישיות, כוח, או סיבה לחיות.
    היום זה כבר קצת פחות פופולרי. אני נתתי לבירד כינוי בעברית שקצת תפס. למעשה לא נתתי לו כינוי, רק תרגמתי 'בירד' לציפור, והיום כשאני כותב על הציפור, רוב עכברי הכדורסל יודעים למי אני מתכוון.

    1. תודה מנחם!
      אפשר לגמרי לעשות פוסט מקביל על שחקנים גדולים שלא זכו לכינוי ראוי…
      הראשונים שעולים לי לראש זה רג'י מילר (היה מילר טיים אבל זה לא אותו דבר), פיפן (שקיבל את פיפ, אבל לא מעבר), קליי ועוד כמה…

  11. אחלה פוסט. השחקנים הפעילים היום עוד ילדים כדי שכינוי יידבק בהם חוץ מהגריקפריק.
    היסטורית עולים לי בראש: סיר צ'ארלס, הג'רמינייטור

  12. כינויים לשחקני הווה במיוחד שכצעט כל הרשימה כאן של שחקנים חדשים בליגה זה קצת משעמם ולא רלוונטי.

    שחקני העבר הגדולים… סיפור אחר.

  13. מה עם "לארי לג'נד" שאף שהוא תלוי שם הואנכינוי משובח?
    וכן הכינוי שלארי נתן לעצמו "ת'ה היק פרום פרנץ 'ליק"="הכפרי מפרנץ' ליק" (ובתרגום מילולי מדויק: "הכפרי מהליקוק הצרפתי")?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט