גולדן סטייט עשתה הלילה את הדבר הגרוע ביותר: גרמה לטורונטו להאמין שהיא יכולה! / מנחם לס

מה שגולדן סטייט ווריורס עשתה הערב היה הדבר הגרוע ביותר שיכולה היתה לעשות: היא נתנה בטחון לרפטורס הדי בינונית – שעלתה למשחק ברגש נחיתות ברור; כל קבוצה מרגישה ככה נגד הווריורס – ועתה, בצורה העלובה שגולדן שיחקה,  היא גרמה לרפטורס להאמין באמת ובתמים שהם יכולה לנצח את כל העסק הזה.

טורונטו הגיעה למשחק הראשון UNDERRATED ברמות. איש לא נתן לה חצי סכוי. אז מה קרה? היא עלתה רעבה יותר, רוצה יותר, שאפתנית יותר, ודינמית יותר. כמעט מהרגע הראשון היא יצרה את הטמפו ואת האטמוספירה. במקום שגולדן תהיה הקבוצה הגדולה שטורונטו הקטנה מנסה לעשות את הטוב ביותר שהיא יכולה נגדה, טורונטו היתה הגדולה, והווריורס שיחקה בהיסוס, בחוסר בטחון, במשחק מלא שגיאות, ונתנה לטורונטו את המתנה הגדולה ביותר שהיתה יכולה לתת לה: בטחון שהיא יכולה לעשות זאת.

בואו אגיד לכם משפט שהמורה שלי קווינט לימד אותנו בכיתה ג': "זיכרו", הוא אמר ל-42 ילדים וילדות בגיל 9 שהסתכלו עליו וניסו להבין את מה שהוא אומר. "זה לא כמה אתם טובים כשאתם טובים. זה כמה אתם טובים כשאתם רעים!"

והערב ראינו שכשהווריורס רעים עם רעים מאד. מסירות לא מסירות, איבודי כדור, משחק שכונתי ללא מנהיג על הפארקט. הם נראו לי משך כל המשחק כמו איזה חיילים במין מבצר במדבר אריזונה מוקפים באינדיאנים העומדים לכבוש אותם ולקרקף אותם, והם מייחלים לאיזה גדוד צבא שיגיע ויצילם. והגדוד לא מופיע.

ככה בדיוק הווריורס נראו לי כמחכים מאין יבוא עזרם, ועזרם לא בא משום מקום. כשניסו את דמרכוס קאזינס הוא היה גרוע כפי שידעתי שיהיה.  0 מ-2 מקרוב, ורק 3 פאולים הצילו אותו מאפסים לכל רוחב השורה.

כמה נקודות מהמשחק הזה:

***

אני לא מעוניין – באמת שלא – לבקר שוב את המאמנים, ז"א סטיב קר, אבל תהרגו אותי אם אני מבין איזו חמישייה הוא בחר להתחיל בה את הרבע הרביעי. קבוצתו לא היתה ב-ONSLAUGHT הרגיל שלה ברבע השלישי, אבל היא בכ"ז הורידה את ההפרש ל-7. החמישייה המוזרה הקטינה את ההפרש ל-4, אבל מיד הוא חזר ל-8. בארבע הדקות שסטף קרי לא שיחק שיווי המשקל עבר לטובה הרפטורס, ואז אפילו איתו המגדל קרס.

סטיב קר מזכיר לי פוליטיקאי.הוא מאמן כמו פוליטיקאי: לא שם קצוץ על עובדות. בכדורסל – כמו ברפואה – קומון סנס הוא הנשק היעיל ביותר. והקומון סנס במשחק גמר ראשון הוא לשחק את שחקניך הטובים ביותר, בממיוטחד ברבע הרביעי. ברבע הרביעי הוא החליט שסטף קרי צריך לנוח. . 38 דק'  דקות לא מספיקים עבור. סטף קרי יכול לשחק 48 דקות מבלי להשיל טיפת זיעה. קליי תומפסון נולד לשחק 48 דקות במשחקים כאלה. כמה חבל שהמאמנים הטובים ביותר בעולם הם נהגי מוניות וגולשי הופס בבלוג החי (שהתלוננו בדיוק כמוני על החמישייה שעלתה ברבע הרביעי).

***

מה שכן, הווריורס לא פגשה בהגנה כזאת כל העונה כנראה. הגנה שגרמה לה 16 איבודי כדור נגד ה-10 של הרפטורס, וזה בערך הפרש הנצחון.

***

היכול להיות שהערב נולד שחקן מעולה? אני צריך להיות נוכח בעוד משחק כזה כדי להסיק שמדינת קמרון הולידה עוד כוכב בנוסף לג'ואל אמביד. אבל על העובדה שהוא היה היום גיבור המשחק – כמו על צמא – אין כל ויכוח. באמצע הבלוג החי בכיתי "אוי, לא, תראו מי הפך לקלע מספר אחד של הרפטורס…פסקל סיאקם!!! אבל ככש שנימשך המשחק התחלתי להאמין – ולסמול עליו – יותר ויותר. היי, לשחקן די טירון כמוהו לסיים ערב של  32 חיצים ב-14 מ-17, ו-2 מ-3 מהטריי זה הישג שהייתי מגדיר כלא יאומן ממש. הוא גם שמר נפלא על כמה וכמה שחקנים במהלך המשחק, כולל סטף קרי.

***

במחצית הראשונה המשחק היה הגרוע ביותר מאז ראיתי פעם את הפועל שער העמקים נגד מכבי בנימינה. אמרתי לעצמי "כיצד אוכל לתאר את המשחק הזה? יותר קל לקרוא את הסיפור במרק אותיות מלהבין את המשחק הזה.

***

מה שקרה הוא שגולדן הפסידה את המשחק כבר ברגעים הראשונים. במקום שגולדן תתקיף כנמר שוחר לטרף, כל שחקניה התחילו ב-EASY כזה, כאילו יש את כל הזמן בעולם לנצח את המשחק. טורונטו פתחה בטירוף, והווריורס נתנה לה לאכול אותה. טורונטו מיד הובילה אחרי 2-0 לרעתה, ואז כל המשחק הווריורס ניסתה לצמצם אבל לא יכולה היתה. היא, הווריורס, גרמה לקבוצה מקנדה להתחיל להאמין בעצמה ולקבל בטחון.

***

אחד משני גבורי המשחק של טורונטו (בנוסף לסיאקם) היה מרק גאסול. איש 'היכל התהילה' העתידי הזה  קלע ב-8 דקות ברבע הראשון 9 נקודות בשתי שלשול משלוש,  וסיים כקלעי מס' 1 של טורונטו בחצי עם 14 נק'. הוא לפתע קיבל בטחון כאילו השיל מעצמו 10 שנים. היה רגע שכתבתי שהוא החל לנוע כאיילה. הוא קבר 20 ב-6 מ-10, 2 מ-4 מה-3, ו-6 מ-6 מהקו. גם 7 ריב' ו-2 גניבות, והכל ב-30 דקות. הוא היה מבצר תחת הסל עם המסה שלו, והיה יחד עם סיאקם אחד מגבורי המשחק. במשך במשחק עברה בי מחשבה:

מרק גאסול בהליכה היה טוב יותר מרוב הגבוהים היום בריצה!

***

אני בטוח שסטיב קר מרגיש הלילה כמו גנרל רומל אחרי קרב אל-עלמיין, אבל למזלו של רומל הוא לא היה צריך לראות הכל בשידור חוזר בוידיאו.

***קוואי לינארד היה הערב שחקן בינוני+, אבל כשהיה צריך לסיים את המשחק הוא שוב הפך למצויין. HE CAME THROUGH WHEN NEEDED וזה העיקר! מה שהווריורס עשו עליו היה דאבל ברוב המקרים שהוא היה עם הכדור. מה שהפליא אותי היה שכשהוא נישמר רק ע"י אדם אחד הוא היה עצור והססן, וכמעט לא ניסה להיכנס 'אחד-על-אחד'. למזלו שתי שלשות ברבע הרביעי הצילו אותו ממשחק  גרוע ממש עבורו. הוא סיים 5 מ-14 עם 3 מ-6 מה-3 ל-23 נק' ו-8 ריב'. אבל אילו הרפטורס הפסידו הייתי מניף לעברו אצבע מאשימה כי הוא לא סתם שחקן. הוא סופר-סטאר. כמה גולשים מחשיבים אותו לשחקן הטוב בליגה. הערב הוא שיחק משחק פושר מאד. למזלו היה סיאקם.

***

את סטפן קרי אין לעצור. הוא – ולא קוואי לינארד – הוא השחקן הטוב כיום בעולם. למעשה אולי כבר 5 שנים הוא השחקן הטוב בעולם יחד עם קווין דוראנט. גם הערב הוא שם את ה-34 שלו ב-8 מ-18 , 4 מ-9 מה-3, ודיוק של 14 מ-14 מהקו. אבל הוא יכול היה לקלוע היום 50 אילולא הגבוהים באו היום לעזרת ההגנה. מרק גאסול, איבקה, וסיאקם, ניתרו בינו לבין הסל והפריעו לו לשחרר את הכדור כרגיל. גם הדאבל-טים עליו עבד. יום כזה של סטף קרי טורונטו מוכנה לקחת כל יום.

***

מי שעזר לנטרל מעט את סטף קרי היה דני גרין ששמר עליו הכי טוב שאפשר. הוא גם לא חשש לקחת שלשות כשהיה צריך, וסיים עם 3 מ-7 מהטריי. מה שאהבתי איתו זה שהוא לא חשש לשחק היום אחרי משחקים חלשים מאד נגד הבאקס, ועלה לשחק בבטחון וללא כל נחיתות. היה לו היום את המבע שהיה לו בספארס, ואהבתי זאת!

.***

דריימונד גרין היה אולי טוב מאד עם טריפל דאבל של 10,10, ו-10, אבל הוא היה האיש ששמר על סיאקם, וסיאקם שמר עליו. סיאקם ניצח בנוק אאוט.

***

ומילה אחרונה על השיפוט המצויין היום: לעתים הדבר הטוב ביותר ששופטים יכולים לעשות זה לעצום את העיניים ולא לראות. זה מה שהם עשו הערב. לכן לא היתה אפילו טענה אחת על השיפוט!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
68 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
המומחה
המומחה
31/05/2019 8:24:25

מנחם ראית פעם את הקאבס בלי לברון? את הבולס בלי ג'ורדן?
נכון שאלו פערים הרבה יותר גדולים מגולדן בלי קווין אבל
קווין דוראנט הוא השחקן הכי חשוב בסגל ותעודת ביטוח שלהם ביחד עם השיפוט. בלעדיו לא היה יותר מאליפות אחת,
,
בטח כשאיגדלה כבר מבוגר כדי לקחת את העניינים לעצמו.
ולא מדובר בצ'וקר תמידי כמו קורי שלא יכול לקחת על עצמו את הקבוצה במעמד כזה חשוב.
:
עצם זה שהסופרטים של הגולדן סטייט לא הזיעו עד עכשיו
זה בעיקר בגלל החולשה הגדולה של קבוצה חסרה כמו פורטלנד.

מנחם לס
מנחם לס
31/05/2019 8:29:26

קודם כולם הסכימו שגולדן טובה יותר ללא דוראנט. עכשיו? כל האוהדים יתחילו לבכות כמוך שהוא פצוע.

Smiley
Smiley
31/05/2019 8:53:35
Reply to  מנחם לס

מי הסכים? בקבוצה עצמה אומרים שזה לא נכון.

אהרון שדה
אהרון שדה
31/05/2019 9:18:10
Reply to  מנחם לס

ג.ס טובה יותר בלי דוראנט.
עם דוראנט זו קבוצה עם דוראנט אבל בלי קרי ועם חצי גרין ורבע קליי .
ברבע שזה בלי דוראנט זה 100 אחוז קרי גרין ודוראנט.
לדעתי ג.ס תיקח את הסדרה בנינוחות למרות ההפסד.

קרי קיטלס אנדרייטד
קרי קיטלס אנדרייטד
31/05/2019 22:26:31

גולדן סטייט ממש לא יותר טובה בלי דוראנט. היא משחקת כדורסל שוטף יותר, יפה יותר ורומנטי יותר אבל כשהכסף על השולחן כמו שקרה הלילה הוא היה חסר. וכמה שסטף גדול, יש לו את הנטייה להעלם. כשההתקפה תקועה האייסולשיין המוכער והמושמץ מכריע משחקים ואליפויות.

דה שוט
דה שוט
31/05/2019 10:14:04
Reply to  מנחם לס

+ 100

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
31/05/2019 8:34:47

אין טענות על השיפוט, נקודה!
אין ולא היה קיפוח היום.
ובכל זאת אי אפשר בלי קצת מרור, החוק צריך להשתנות לגבי קפיצת שחקנים על שחקנים אחרים בשביל לקבל עבירות קליעה ובעיקר ל 3. הארדן הפך את זה לאמנות והיום סטף יישם. אם כבר אז זו עבירת תוקף.

ג'ק סיקמה
ג'ק סיקמה
31/05/2019 11:58:06

ללא ספק צריך להיות שינוי חוקה בעניין עבירה על קליעה מהשלוש…המצב לא יכול להמשך , המצעד לקו העונשין פשוט הזוי.
פאול על הקולע זה נגיעה ביד או במרפק ולא שליחת רגליים (אלמנט זלוטיקמן) ואלף ואחד המצאות שהמאסטר שלהן הוא כמובן הרדן …וכולם מחקים אותו.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
01/06/2019 5:54:54

צודק

חן
חן
31/05/2019 8:39:16

לא היו טעויות שיפוט?!
הייתה טכנית לתומפסון בשלב קריטי של המשחק בלי סיבה והיה שיפוט מוטה לטובת טורונטו לאורך כל המשחק. השופטים עצמו עיניים בעיקר עבור טורונטו.

כן
כן
31/05/2019 8:43:55
Reply to  חן

שיפוט מצויין.
זה בדיוק מה שקורה כשמתרגלים לשופטים שהורגים את הסדרה לטובת הלוחמות כבר במשחק 1, ו-2.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
31/05/2019 9:37:57
Reply to  חן

חן

אין סתם. הייתה סיבה שאתה לא יודע אותה וגם אני לא.
אני חושב שהשופט ביקש את הכדור ותומפסון התעלם ממנו וזרק לרצפה לכיוון השופט השני. אולי בגלל זה הטכנית????

Dor
Dor
31/05/2019 13:34:43
Reply to  חן

זרק את הכדור לשופט שהיה אליו עם הגב בכוונה ומתוך תסכול. טכנית ברורה

מר-גרינה
מר-גרינה
31/05/2019 16:46:03
Reply to  חן

קישקוש מוחלט.
טכנית כי זרק כדור על שופט. יש חוק בעניין.
מצב קריטי?
פער 11, הטכני נתן לטורונטו פער 12.

לא מבין מה נותן הבכי הזה.

שם(נדרש)
שם(נדרש)
31/05/2019 8:48:09

אוהד גולדן. עדיין מעדיף בלי דוראנט.
10 ימים של חלודה. כושר משחק זה חשוב. משחק הבא ניקח.

מזכיר לכם מה אמרו על בוסטון-מילווקי אחרי המשחק הראשון…. כנל על טורונטו-מילווקי משחק ראשון.
די לקבור או לרומם לפאר או לעלוב אחרי 48 דקות.

רפיקי
רפיקי
31/05/2019 13:06:10
Reply to  שם(נדרש)

כל מילה

גדי הלוי
31/05/2019 15:03:57
Reply to  שם(נדרש)

+1000

Zivke
Zivke
31/05/2019 8:49:23

סיאקם יוצא מסדרה מול יאניס = הכפיל היותר ארוך ויותר חזק שלו, היה יפה לראות היום איך הוא מנצל את היתרון הפיזי שלו מול שומרים שאין להם את זה.
איגי יצא מדדה ברבע ה-4, אם KD לא חוזר + איגי פצוע + קאזינס חצי קלאץ', זה מתחיל להרגיש כמו סדרה של טורונטו להפסיד

Smiley
Smiley
31/05/2019 8:56:37

1. הווריורס שיחקו לא טוב, אבל מגיע המון קרדיט להגנה של הראפטורס שגרמו להם להיראות ככה.
2. מתפלא על סיאקם… כל העונה הוא משחק מצויין. הבנאדם עשה פריצה מטאורית והוא נותן פלייאוף חלומי.
3. קוואי גם בערב בינוני מושך הרבה אש, בדיוק כמו קארי ודוראנט שגם בלי הכדור מעסיקים המון את ההגנה.
4. כנראה שבשביל משחקים/סדרות כאלו הביאו את גאסול. איזה שחקן חכם.
.
ועדיין… משחק 1 והווריורס הורידו חלודה… הם צריכים היו לנצח אחד מהשניים כדי לגנוב ביתיות ולהוריד לראפטורס את הבטחון

Dor
Dor
31/05/2019 13:38:03
Reply to  Smiley

כמה הערות:
1. אכן טורונטו שמרו מעולה.
2. סיאקם לא נותן פלייאוף חלומי. הוא נתן עונה סדירה נהדרת ופלייאוף בינוני. נגד פילי היה פשוט חושך, התאושש קצת מול הבאקס (תכלס לאורי וגאסול התאוששו יותר) ונחכה ונראה איך ימשיך נגד הלוחמים.
3. גאסול שחקן חכם ונהדר. גם הוא לא בפלייאוף מזהיר אבל אני מקווה שימשיך ככה.

Berch
Berch
31/05/2019 9:10:18

הלוחמים חשבו שיהיו בפיגור וינצחו
כמו שהיה קודם
ותוסיף לזה את העובדה ההיסטורית (שפעם הייתה נכונה) שהראפטורס מפסידים בראשון
והנה לך שאננות
"למזלו של רומל הוא לא היה צריך לראות הכל בשידור חוזר בוידיאו" – ענקקק
🙂

עכבר
עכבר
31/05/2019 9:14:22

השיפוט היה טוב, חוץ מצעדים ברורים של קליי וחטיפה חוקית של לאורי על קאזינס, הטכנית לקליי בצדק הוא התקרב לשופט יותר מדי.
אפילו דרייק היה בסדר, קצת טראש טוק לקרי ובסוף לדריימונד… הימור שלי? משחק הבא, דריימונד צולל על "כדור אבוד" בשם דרייק!!
טורונטו נראית טוב מאוד!!

E.C
E.C
31/05/2019 9:18:06

היה משחק חלש. לרגע לא האמנתי שמדובר בסדרת גמר הnba. אני אישית לא רואה את טורונטו כאנדרדוג כל כך מובהק… משך העונה הסדירה הם ניצחו את ג"ס בסוויפ. טורונטו קבוצה יציבה וקשוחה. זה האופי שלה והאופי של שחקניה- קוואי, איבקה, סיאקאם, לאורי וכו'.
לא חושב שלשום קבוצה היה קל להשפיל את טורונטו העונה.

הייט אשברי
הייט אשברי
31/05/2019 9:37:41

מנחם – חלק ממה שאתה כותב פשוט לא נכון .
1. ג"ס לא הפסידה את המשחק ברבע הראשון , ולא קרה כלום בתחילת המשחק שהכריע אותו בסוף. ג"ס היא פיגרה בהפרשים לא גדולים לאורך כל הרבעים , ומול יריבות אחרות בפלייאוף ידעה למחוק את הפיגור ולנצח . היום זה לא קרה ממגוון סיבות – אבל זה בוודאי לא נקבע בתחילת המשחק.
2. בוגי לא היה גרוע בדקות ששיחק , בוודאי לא אם מתחשבים בזה שלא שיחק תקופה ממושכת.
3. גם סטף צריך מנוחה , בוודאי בהתחשב במיילאג' שהוא רץ על המגרש בניסיון לנער שומרים . ההפרש לא גדל כשהוא היה על הספסל , והוא גם לא הוקטן כשהוא חזר , אז אין לתיאוריה שלך על ה"מחדל" בהושבתו על הספסל בתחילת הרבע הרביעי על מה להתבסס.
.
כתבת גם מספר דברים נכונים סיאקם אתלט ושחקן מצויין , ואם ימשיך כך הוא לפחות אולסטאר עתידי ואולי יותר. מארק גאסול שיחק גם הוא מצויין ויצר לג"ס הרבה בעיות . וההגנה של טורונטו באמת הגנת עילית .

רותם אלרן
31/05/2019 10:04:14

קודם כל תודה רבה על הפוסט המצוין.
שנית, סיאקם ממש לא פרץ משום מקום במשחק זה, הוא קלע משהו כמו 17 נקודות למשחק העונה הסדירה והציג התקפה מרשימה עם קליעת שלוש מצוינת וגם הגנה מעולה. הלילה היה לו בלוק יפהייפיה על איגואדלה

בני
בני
31/05/2019 10:10:29

זה לא כל כך ידוע, אבל כאשר מונטיגומרי פתח במתקפת הנגד שלו באל עלמיין, רומל לא היה שם. הוא חזר לאירופה ועל החזית פיקד הגנרל פון תומא. כאשר החזית קרסה החזירו את רומל בבהילות בשביל DAMAGE CONTROL שלא עבד. המעמד של רומל לא נפגע מהכישלון של אל עלמיין, הוא אפילו התחזק, מה שהציל אותו מהוצאה להורג שנתיים אחר כך בנסיון ההתנקשות בהיטלר (הכריחו אותו להתאבד)

דוד
דוד
31/05/2019 21:02:56
Reply to  בני

בני, לא ידעתי!

ברוך רובין
ברוך רובין
31/05/2019 10:18:22

כמה נקודות מהמשחק פרט להגנה החלשה של גולדן סטייט שזה היה די צפוי.
מארק גאסול- לדעתי איש המשחק זה לא רק הנקודות שהוא קלע אלא בעיקר ההגנה, כן הוא לא יכול לעבור בחילופים אז מה שטורנטו עשו זה הגנה אגרסיבית על קרי ודאבל טים והידיים הארוכות של גאסול הפריעו לכל מסירה ושיבשו את משחק המסירות. גם בצבע האורך שהוא נותן משנה את הזריקות.
.
פרד ואן בליט- לא מספיק מדברים אליו- הוא היה מצטיין עד המחצית הוא לא כפה את עצמו על המשחק יש לטורנטו עוד מוביל כדור שיכול ליצור נקודות שיחוק ענק של נרס שמעדיף אותו על גרין.
.
פסקל סייאקם – היו לו הלילה ערב מהסרטים הוא התעלל בגרין ובכל מי ששמר אליו, הוא קלע כחלק משטף המשחק ולא כפה זריקות, בכללי גרין קצר מדי ולא אתלטי מספיק להגן עליו, דוראנט החסר יכול לעשות אליו עבודה טובה משמעותית.
.
קוואי לאונרד- היה לו משחק לו טוב הלילה גם הוא לא כפה את עצמו על המשחק ודאבל טים עליו הכניס את החברה לעניינים (בדומה לגולדן סטייט במשחק 6 נגד יוסטון), פעם הבאה הוא יקלע את הזריקות שהחטיא, הגימיק של לוני שומר עליו לא באמת עובד הוא קיבל מבטים חופשיים פשוט הזריקות לא נכנסו.
.
גולדן סטייט הלילה הבינו שזה לא פורטלנד הם לא יכולים לרוץ נגד טורנטו ריצות 18-0… ההגנה של טורנטו בטרנזיישן מדהימה (למרות חורים פה ושם אין מה לעשות) והם מאטים את המשחק בצורה מושלמת ויודיעים גם מתי לרוץ.

דה שוט
דה שוט
31/05/2019 10:32:12

תודה מנחם.
מסתבר שכל הפרשנים לא תמיד מבינים כל כך טוב וכדורסל זה משהו מאוד מורכב וקשה לחיזוי. אמנם מקובל לחשוב שכדורגל הרבה יותר קשה לחיזוי אבל כמה חזו שצרפת תזכה במונדיאל? או שברזיל תזכה ב-2002? הפתעות תמיד יש, ובכדורגל יותר, ועדיין – ברמה הקבוצתית החיזוי פחות קשה, ברמה האישית – הוא בלתי אפשרי. דוגמאות?
1. חפשו כמה תגובות כאן קברו את גאסול אחרי משחק 1 במילווקי. אנשים פה התגעגעו לוולנצ'יונאס
2. כנ"ל לגבי לאורי וגרין.
3. מה לגבי הצוות המסייע "הלא קיים" של קאוואי? עדיין חושבים שללא סטף וקאוואי הערב היה נגמר אחרת?
4. כמה פעמים קברו כאן את ג"ס ללא דוראנט? בארקלי אפילו אמר את זה בטלוויזיה. הייתי נזהר עם זה.
5. מה עם כל שירי ההלל לדמייאן לילארד? או ליוקיץ'?
6. מישהו כאן הימר על 4 נצחונות רצופים של טורונטו על מילווקי?
.
אלו סדרות ארוכות שמשנות מומנטומים במהלכן, נחמד להתנבא, בשביל הספורט – אבל לא הייתי מציע לקח את זה יותר מדי ברצינות. בנימה לא-כל-כך-דרמטית זו אתנבא ואומר, שללא דוראנט – המשחק הבא יסתיים גם הוא בהפרש דומה, ואף יותר, לטובת טורונטו. סטף ענק, באמת ענק, אבל הוא לבד, קליי מגיע מתי שזה יוצא ומול קבוצות חזקות (לא פורטלנד), זה קורה פעמיים, גג שלוש.
.
מילה אחרונה במטותא מכם: אחרי משחק אחד, סיאקם הוא פתאום קאוואי 2014; ימשיך?

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
31/05/2019 20:37:43
Reply to  דה שוט

+1000. כל אחד (כולל אני) זוכר את הפעמיים שהוא פגע, אבל שוכח את ה-8 שהוא פספס. אני לא חושב שניק נרס הוא הפופוביץ החדש אבל הוא האמין בשחקן ש-99% מאיתנו חשב שהוא סוס מת וכדאי לעשות ממנו דבק, והוא קיבל ממנו הופעת אול סטאר היום. מה שכן, הפסד במשחק השביעי מול פילי וכולם פה בטוחים שהם גאונים ונרס אדיוט 🙂

לסכין
לסכין
31/05/2019 20:51:53

ההבדל הוא שאתה לא ממציא לנו כל שבוע מחדש תיאוריה הזויה ומגוחכת ואז יורד על כל מי שחושב שהיא מגוחכת.

לדה שוטר הכרוני
לדה שוטר הכרוני
31/05/2019 20:49:02
Reply to  דה שוט

אולי אם לא תצרחו כל הזמן בביטחון מוחלט שאומר שכל הידע אצלכם ובבוז לכל מי שחושב אחרת אז לא יקפצו עליכם בכל אחת ממיליון הפעמים שתעשו טעות. דיל?

מנחם לס
מנחם לס
31/05/2019 21:06:18
Reply to  דה שוט

דה שוט, בספורט חיים את הרגע. אומרים מה שנכון לרגע זה. אתמול היה יום אחר, ומחר? רק אלוהים יודע. לכן כל כך מרתק לכתוב ספורט. יום אחד אתה נביא בכתיבה ויום שני נביא שקר.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
01/06/2019 6:07:08
Reply to  דה שוט

גאסול היה מ-ז-ע-ז-ע עד עכשיו חוץ מהבלחה אחת נגד מילווקי.
מה אתה רוצה להגיד, שהוא לא היה כזה?
כן היה כזה, עובדה.
נגד מילווקי אמרתי עליו שהוא המפתח לסדרה, אם יקלע כמו שהוא יודע את השלשות החופשיות.
במשחק הנוכחי סוף סוף נתן משחק מצוין כמו שכולם ציפו ממנו כל הזמן.
אז זה הופך את כל תצוגות הנפל שלו עד אז לתצוגות אולסטאר?
איפה ההיגיון שלך?
מאיפה אתה יודע גם מה היה מביא ולנצ'ונאס במקומו לפלייאוף? עשית ניסוי בעולמות מקבילים וגילית שהיה נותן פחות מ-4 נק' למשחק ואפס השפעה עד למשחק האחרון?

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
31/05/2019 11:26:54

אחלה פוסט מנחם, תודה רבה. מסכים איתך שטורונטו בהחלט יכולים להרגיש טוב אחרי המשחק הזה. מקווה שינצחו במשחק הבא ותהיה לנו אחלה סדרה.

מחפצה מנמצה
מחפצה מנמצה
31/05/2019 11:42:17

סטיב קר ניהל רע את המשחק
קאזינס מזיק לבריאות
ותומפסון הוא ההבדל בין נצחון להפסד.
מהרבע הראשון אפשר היה לראות שטורנטו מכתיבה את הקצב והווריורס לא במוד הנכון

מנחם לס
מנחם לס
31/05/2019 21:07:16

צודק

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
01/06/2019 6:07:56

2+

-_-
-_-
31/05/2019 11:55:32

כמעט כל שחקני גולדן בתגובות שלהם לאחר המשחק אמרו שהם לא הכירו מספיק טוב את היריבה ורמזו שהם פשוט לא היו ערוכים להם מבחינה הגנתית (אולי מתוך זלזול ואולי פשלה של המאמנים).
נראה שמבחינה הגנתית הם התמקדו כמעט בלעדית ללאנרד ושכחו מכל השאר ומצד שני טורנטו בדיוק הייתה ערוכה לסיטואציה הזאת.
אני בטוח שבמשחק 2 נקבל את גולדן מוכנים הגנתית ואם טורנטו לא יכינו הפתעות חדשות אז הסדרה כנראה לא תהיה ארוכה כפי שנדמה עכשיו.

ג'ק סיקמה
ג'ק סיקמה
31/05/2019 12:03:02

טורונטו קבוצת הגנה חזקה ביותר עם איבקה ,קוואי,גרין, גאסול וסיאקם.
כולם דיפנדרים חזקים ביותר הורגים את גולדן באינטנסיביות של ההגנה.
סיאקם עם משחק מופתי , הכל נכנס לו ….המבחן שלו במשחק הבא…
אסור לטורונטו לעשות ספליט בבית . הם חייבים חייבים חייבים לקחת את משחק 2….אם לא הם בבעיה.
משחק 2 כמו GAME7 בשבילם.

מנחם לס
מנחם לס
31/05/2019 21:08:50

סיקמה, מסכים אתך. אם טורונטו לא מנצחים ביום ראשון הם מפסידים את הסידרה

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
01/06/2019 6:08:31

100+

Gl
Gl
31/05/2019 12:24:30

אם דוראנט לא חוזר וחוזר טוב המשחק הבא הוא על הסדרה בלי דוראנט יהיה ללוחמים קשה מאוד לחזור מ2 אפס. איתו גם מ3 אפס הם יכולים לחזור
נתון מדהים: אם דוראנט בגמר מאזן 8 :1 בלעדיו 7:7

Gl
Gl
31/05/2019 12:29:00

בקיצור לדעתי בלי דוראנט טורנטו לפחות שוים ברמה

פליימיקר
פליימיקר
31/05/2019 12:38:09

לאורך כל הפליאוף אחרי המשחק הראשון הספידו את היריבה ואז הגיע המהפך.
בוסטון ניצחה את המשחק הראשון וכולם היללו ושיבחו והופ 4 רצופים לבאקס
בגמר המזרח מילווקי ניצחה 2 וכולם מהללים את מילווקי והופ 4 רצופים לטורנטו
אז חברה באו נקח אויר להמשך הסדרה
גולדן סטייט זה הקבוצה האחרונה שאפשר להספיד

ארי
ארי
31/05/2019 12:56:30

קרי יותר מבריק בהתקפה, אבל לקוואי יש כדורסל מושלם בשני הקצוות
איזה שחקן הייתי לוקח כדי לבנות קבוצה? צמוד אבל אני עם לינארד

מנחם לס
מנחם לס
31/05/2019 21:10:00
Reply to  ארי

אני עדיין מעדיף את סטף. שחקן לדורות.

רפיקי
רפיקי
31/05/2019 13:13:45

הבעייה העיקרית היתה גרין.
ניהול משחק כושל ביותר,פזיזות ולקיחת זריקות שהוא לא צריך לקחת באימון.
ה10 10 10 שלו זה שקר סטטיסטי.
אני תמיד שם כדי לפרגן לו,אז אני מרשה לעצמי גם לומר תאמת שצריך.
הבעייה השנייה היתה חוסר ריכוז (אפשר לומר חלודה) איבדו 16 כדורים מתוכם לא מעט בלי סיבה
ועם כל זה ועם משחק חיושל פסקל הם היו מרחק שלוש שלשות פנויות של איגי וגרין (0 מ8) משוויון.

מסכים שקרי וקליי צריכים יותר דקות

כריסטופר מולטיסנטי
כריסטופר מולטיסנטי
31/05/2019 15:13:54
Reply to  רפיקי

זה ה-9 הפרש הכי חד צדדי שראיתי כבר הרבה זמן (זה ירד לחד ספרתי בגלל איזה שלשה מזליקית של מקיני נראה לי), ג"ס בשום שלב לא היו במרחק ריצה או כמה שלשות שנכנסות משיוויון. האחוזים המחפירים של איגי ודריימונד די מתקזזים עם יום טוב מהשלוש של ג'רבקו, מקיני ושני האחים לבית ספלאש.
זה היה ניצחון קל מדי ואני מסכים עם מנחם שהחד צדדיות הזאת יכולה ליצור בטורונטו יותר נזק מתועלת.
במקום ג"ס הייתי דואג יותר מהפציעה של איגי מאשר החזרה של דוראנט.

רפיקי
רפיקי
31/05/2019 16:22:25

מסכים לגביי איגי.
הבנתי שהוא ישחק כרגיל במוצאש.
מסכים גם שטורנטו שלטה בכל המשחק
אבל זה היה רק בגלל משחק חריג של סיאקם

מושון ״עיני נץ״
מושון ״עיני נץ״
31/05/2019 13:20:16

למה נראה לכם שטורונטו לא יכולה? בלי דוראנט טורונטו יכולה גם לנצח 4-1, עם דוראנט זה עולם אחר. בלי דוראנט גולדן סטייט נחותה מטורונטו. אין להם ספסל בכלל..

MJ234523
MJ234523
31/05/2019 14:25:51

מושון!!!
עשית הפדיחה שלך!

טייס אוטומטי
טייס אוטומטי
31/05/2019 14:14:52

בלי הקאפקייק זה באמת צמוד.
טורונטו נראית יותר שלמה, מפתיע שהשחקנים של ג"ס יצאו נגד הצוות… ממש נכנסו בהם על חוסר המוכנות.
מסכים שהמשחק הבא הוא קריטי, אבל לא "על הסידרה"

גדי הלוי
31/05/2019 15:06:35

תודה רבה מנחם

אורן
אורן
31/05/2019 15:29:00

אחלה משחק ואחלה פוסט מנחם.
בעיקר כיף לי לראות איך שכשטורונו מנצחים הם לא מתחילים עם חגיגות מיותרות. רק לחשוב על הפרצופים של קרי והריקודים הטיפשיים שלו כשג"ס מובילים ומתחשק לי לסגור את הטלוויזיה.

יאיר פ.
יאיר פ.
31/05/2019 15:37:42

הכותרת אומרת הכל…

מנחם לס
מנחם לס
31/05/2019 21:12:02
Reply to  יאיר פ.

גם אני מחושב כך…אחלה כותרת

אוהד ס"א
אוהד ס"א
31/05/2019 17:23:13

אם ג"ס היתה מנצחת אתמול, הסדרה היתה גמורה.
אם היא תנצח במשחק הבא: הסדרה גמורה.
טורונטו ניצחה כי היא היתה חייבת. משחק של לחיות או לחדול. ג"ס באה למשחק 1 מתוך 7.

אל תזלזלו. שום דבר לא גמור. שום דבר עוד לא התחיל.
סטיב קר הוא אחד ממוחות הכדורסל המבריקים ביותר ב- 50 השנים האחרונות. בליגה של פופ, "ג'קסון המרגיש" ופאט ריילי (ייתכן שהוא טוב משלושתם).
זה לא אומר שהוא לא יטעה. זה לא אומר שהוא לא טעה.
אני רק אומר שצריך להיזהר ממנו מאד.

נ.ב.,
לשאלה המצויינת, מה עדיף קבוצה עם כימיה מצויינת וכדורסל יפיפיה או קבוצה עם ה- MVP הטוב ביותר ב- 3 השנים האחרונות, אבל אישיות בלתי נסבלת ובלתי רצוייה ניתן מענה חלקי אתמול במשחק 1.
האם זאת התשובה היחידה?
חלק נוסף מהתשובה המלאה נגלה במשחק מס' 2. תשובה מלאה תינתן בתום הסדרה.

מנחם לס
מנחם לס
31/05/2019 21:13:31
Reply to  אוהד ס"א

מי לחש אפילו שהכל גמור?

רועי ויינברג
31/05/2019 18:08:37

טור טוב מאוד מנחם. הגבוהים של הראפטורס היו טובים משמעותית מאלה של גולדן סטייט, אני לא חושב שיהיה פער כזה גדול לאורך כל הסדרה ושנראה קלפים נוספים של הווריורס מבחינת הגבוהים. ההגנה שלהם על הקוואי הייתה טובה מאוד.

נתן
נתן
31/05/2019 19:13:58

יכול להיות שהווריורס יתאוששו מהמשחק הזה, אבל יש לראפטורס כמה נקודות חיוביות.
1. הווריורס לא החטיאו זריקות פנויות היום, כך שההגנה עבדה.
2. איגואדלה קצת נפצע בסוף המשחק.
3. קרי לא יכול לשחק הרבה יותר טוב מזה, קאווי כן יכול.
אגב, השומר הטוב ביותר על קרי היה ואן וליט, ולא דני גרין.
מה שהחזיק את הווריורס במשחק היה ריבאונד התקפה והנקודות ממנו, מה שקצת מפחית מהטיעון של חוסר אינטנסיביות.
יש להם בעיה איך להתמודד עם ההגנה של הראפטורס, לא איך להעלות את האינטנסיביות שלהם עצמם. טורונטו השנה זו לא קבוצה שנשברת.

מנחם לס
מנחם לס
31/05/2019 21:14:34
Reply to  נתן

ואן וליט שמר עליו הכי טוב שאפשר. לא הניח לו לשנייה

משיח
משיח
31/05/2019 21:43:51

שנקל שלי
ריספקט ללאורי על שתי אופנסיב שלקח מדרימונד וקאזינס ולמרות שלא קלע הרבה מרגיש שהוא מקבל החלטות טובות ומשמש "ידים בטוחות" בהתקפה ואגרסיבי בהגנה
קליי במצב הנוכחי בלי דוראנט קאזינס וחצי איגודלאה צריך להיות יותר דומננטי ומעורב

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
01/06/2019 5:49:43

פוסט באמת משובח ומדויק.
רק שלגולדנים לא הייתה ברירה בנושא.
הם הגיעו חלודים והיו צריכים לעשות סוויץ' מלהתמודד מול מרגרינה (ההגנה של פורטלנד) לפלדה (זו של טורונטו).
שחקני המשנה של גולדן כולם מחממי קצה-ספסל בקבוצות אחרות, ורק איגי שלא פצוע ומזדקן.
בסופו של דבר טורונטו הבינו שהאריה לא נורא ככ, השתחררו וזו התוצאה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
01/06/2019 5:53:33

השורה התחתונה שלי מאז סיום הרבע הראשון:
טורונטו תמיד תישאר קרובה בזכות ההגנה.
גולדן מהמרת על יכולת הקליעה של שחקני המשנה.
לדעתי ברוב הזמן הם יחטיאו, אבל אם יקלעו, כמו שעשו במשחק זה, זה יהיה שלהם.
סדרה צמודה עם סקור נמוך.

שי
שי
02/06/2019 1:54:33

לעניות דעתי מי שצריך להטריד את ג"ס ומי שכוכב הערב אחרי פסקל זה ואן ליכט.
רוב התגובות כמעט לא מזכירות את מי שהיה אחראי להרבה מאוד מהנקודות והמהלכים ובעיקר החלטות נכונות של טורונטו.
הוא היה מדהים בחצי הראשון, שמר על סוף על כל ה גרש והוציא לו את הנשמה ולקח הרבה הרבה החלטות נכונות תוך שהפעם הוא מהווה איום אמיתי על הסל.

ישראל
02/06/2019 3:48:09

לדעתי לא יחזרו הימים האלה אחוזי קליעה מטורפים של טורונטו ויום אחוזי קליעה מחריד של ג.ס. קרי 8-18 זה פעם ב…
ג.ס. עבדה נכון והסדרה שלהם מזכיר לי שטוטנהם העיפה את אייקס בסוף איזה משחק גמר!!!

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
02/06/2019 6:10:35
Reply to  ישראל

8 מ-18 מהשדה (44.5%), 4 מ-9 מהשלוש (44.5%), סך הכל 55.5% אפקטיבי.
אלו נתוניו במשחק.
נתוניו השנה (העונה הרגילה) הם 47.2% מהשדה. 43.7% מהשלוש. 60.4% אפקטיבי.
נתוניו בפלייאוף הם 45.2% מהשדה. 39.2% מהשלוש. 56.5% אפקטיבי.
.
מה שהוא עשה במשחק מס' 1, זו לא "יום קליעה חלש". אלו כמעט בדיוק האחוזים שלו בקריירה בפלייאוף (55.5% אפקטיבי במשחק 1, 56.2% אפקטיבי בקריירה בפלייאוף)

סגירת תפריט
68
0
Would love your thoughts, please comment.x