הפועל ירושלים בפיינל פור לאחר סוויפ מול באר שבע / עידן ארווץ

הראשונה להעפיל לפיינל פור (דני מרון)
הפועל ירושלים היא העולה הראשונה לפיינל פור (צילום: דני מרון)

 

הפועל ירושלים נפגשה אמש עם הפועל באר שבע למשחק השלישי במסגרת רבע גמר הפלייאוף. שתי הקבוצות הגיעו בידיעה שניצחון של ירושלים מעלה אותה לפיינל פור בעוד ניצחון של באר שבע גורר את הסדרה למשחק 4 בבאר שבע.

 

הפועל ירושלים הגיעה למשחק הזה בתקופה מצויינת מבחינתה. 11 ניצחונות ב-13 משחקיה האחרונים נתנו לה את היריבה שללא יתרון הביתיות הכי קלה על הנייר. 11 הניצחונות האחרונים כוללים את 2 משחקי רבע הגמר. באר שבע לא הופיעה לפלייאוף עד כה. הדרומיים הפסידו את שני המשחקים (בית וחוץ) בהפרש ממוצע של 20.5 נקודות. כתבתי בפוסט של המשחק הראשון את הסיבה העיקרית לבלואאוט הזה – עניין הפציעות של באר שבע. יכול להיות גם שירושלים פשוט גדולה על העולה החדשה.

במשחק השני שהתקיים בבאר שבע, מחצית שנייה אדירה של הירושלמים נתנה להם ניצחון חוץ ב-24 הפרש. כבר לפני הסדרה, אף אחד לא באמת נתן לבאר שבע סיכוי לעבור את מחזיקת הגביע, ולא מעט ציפו לסוויפ. אין הפתעות עד עכשיו כשג'יימס פלדין, כוכב הירושלמים, נותן סדרה מצויינת מבחינתו (בכלל, כל המשחקים שלו העונה נגד באר שבע היו מצויינים). בצד הבאר שבעי אפשר לציין לשבח בסדרה הזו את ג'ורדן סווינג שמנסה להשאיר את הקבוצה שלו בעניינים.

קצת מחוץ למגרש: זהו משחק הבית הראשון מאז ההדחה מאירופה שאוהדי "בריגדה מלחה" הגיעו למשחק. הקאמבק שלהם היה ביום ראשון בבאר שבע, והיום הם חזרו גם לארנה. איתם, הביאו הבריגדה את השלט המפורסם שמעורר כעס ברחבי הארנה – "אוהבים את הפועל, אנטי גיא הראל". חוץ מזה, היום בבוקר העלה אמארה סטודמאייר סטורי לאינסטגרם ובו הוא כותב שהיום זה יכול להיות משחק הבית האחרון שלו כשחקן ירושלים, מה שהפתיע לא מעט אוהדים.

 

איך אפשר לעזוב קהל כזה? (דני מרון)
אוהדי ירושלים מנסים לשכנע את אמארה להישאר (צילום: דני מרון)

 

במסגרת הלא מתלבשים למשחק, בירושלים הפעם היו אלה מלקולם גריפין שערך את הופעת הבכורה שלו במשחק השני וג'וש אואנס. ג'ייקובן בראון וכריס ג'ונסון חזרו מפציעות ובמשחק הזה ינסו להכשיר אותם לקראת הפיינל פור שירושלים רגל וחצי ממנו. בבאר שבע טיילור ברון חזר מפציעה לאחר הרבה מאוד זמן, והאריך קצת את הרוטצייה של רמי הדר ובאר שבע.

במשחק עצמו באר שבע באה לתת מלחמה. להילחם על החיים שלה. להוכיח מה היא שווה. בזמן האחרון במדיה מורידים מאוד מערכה של באר שבע בגלל סדרת הפלייאוף הזו. המחצית הראשונה הייתה צמודה מאוד וריצה ירושלמית ברבע השלישי פתחה פער. באר שבע לא נתנה לירושלים לגמור את הסיפור וברבע הרביעי היא הייתה צמודה מאוד. בסיום המשחק ירושלים מנצחת 77-95 ועולה לפיינל פור הליגה.

רבע 1: שיוויון 24

ירושלים פתחה את המשחק מצויין עם 0-5 מהיר בהובלתו של ג'יימס פלדין (אלא מה? {אסיסט ואנד וואן}). טראוויס ווריק וג'אקים דונאלדסון הכניסו את באר שבע למשחק אבל פלדין, בלאט ובאטלר לא רצו משחק רביעי ועם 3 שלשות רצופות הביאו את השליטה לירושלמים. טיילור ברון נכנס לעניינים במשחק החזרה שלו ופתאום זה רק 2 הפרש,       14-16. ברבע הזה השיפוט זוועה (לדעתי…). דשון באטלר, בן אדם רגוע מאוד, מקבל עבירה טכנית לא אופיינית ובאר שבע במשחק. אמארה עולה על הלוח בדאנק אופייני אבל חנן קולמן מעלה את באר שבע ליתרון ראשון, 23-22. טיישון תומאס קובע את תוצאת הרבע מהקו, 24:24.

מחצית: 42-49 ירושלמי

בר טימור וג'ייקובן בראון קולעים בצד אחד, טיילור ברון מחזיר בצד השני, וטיישון תומאס עוזר לחברים לפתוח לראשונה במשחק פער דו ספרתי, 31-42. קרון ג'ונסון וג'ורדן סווינג צימקו את הפער וגרמו לעודד קטש לקחת פסק זמן. ירושלים חזרה טוב מפסק הזמן וליאור אליהו עם מהלך בשני צדדי המגרש העלה את ירושלים ל-9 הפרש, 37-46. אמארה קבע מהקו את תוצאת המחצית, 49:42.

רבע 3: 59-73 לירושלים

רבע הבריחה של ירושלים. תמיר בלאט וג'יימס פלדין העלו את ירושלים ליתרון השיא במשחק, 45-58. חנן קולמן במשחק טוב מאוד מבחינתו משאיר את באר שבע במשחק אבל כריס ג'ונסון ואמארה "יהושפט" סטודמאייר דאגו להשאיר את ההפרש בהפרש בטוח. האווירה בארנה עדיין רועשת כשגם עודד קטש מקבל עבירה טכנית, והקהל בטירוף. כריס ג'ונסון עם שלשה על הבאזר מוריד את שתי הקבוצות ב-14 הפרש לירושלים בכניסה לרבע המכריע, 59:73.

סוף המשחק: 77-95 לאדומים הירושלמים

ג'ורדן סווינג, טיילור ברון וחנן קולמן צימקו את ההפרש בתחילת הרבע לחד ספרתי בלבד, אבל ג'יימס פלדין ודאשון באטלר החזירו את המומנטום לירושלים והעלו את ההפרש חזרה ל-10, 73-83. פה נגמרו לבאר שבע הכוחות וירושלים ברחה להפרש שהדרומיים לא יכלו לחזור ממנו ובסיום זה 77:95 לירושלים וסוויפ 0:3 בסדרה.

 

קלעים בהפועל ירושלים: טיישון תומאס 17 (7-8 מהשדה, 8 ריבאונדים), אמארה "יהושפט" סטודמאייר וג'יימס פלדין (6 אסיסטים) 15 כל אחד, יוגב אוחיון ובר טימור (3-3 מהשדה) 10 כל אחד, דשון באטלר 9, תמיר בלאט 6 (7 אסיסטים), כריס ג'ונסון 5, ג'ייקובן בראון 4 (4 אסיסטים), אלכס צ'וברוביץ' וליאור אליהו 2 כל אחד.

קלעים בהפועל באר שבע: ג'ורדן סווינג 18 (5-8 לשלוש), קרון ג'ונסון 16 (3 חטיפות), חנן קולמן 13 (4-8 לשלוש), טיילור ברון 12 (6 אסיסטים), ג'אקים דונאלדסון 8, טראוויס ווריק ורם אליאס-פור (6 ריבאונדים) 5 כל אחד.

 

לאחר המשחק, נשאל עודד קטש על היריבה המועדפת עליו בשלב חצי הגמר (הפועל חולון או מכבי ראשון לציון). לשאלה זו הוא ענה "אני מעדיף להתעסק בקבוצה שלנו. לא חשבתי על זה אבל צריך להסתכל על עצמנו ולא על אחרים".

הפועל ירושלים ניצחה את הפועל באר שבע והשלימה עליה סוויפ קליל בדרך להיות הראשונה שעולה לפיינל פור למפגש עם המנצחת בסדרה בין הפועל חולון למכבי ראשון לציון (ראשל"צ ביתרון 0-2).

בזה תמה לה עונת 2018-19 בארנה שבירושלים, נחזור שוב בשנה הבאה!

 

יאללה הפועל!!

 

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. אם היו יותר ישראלים בכדורסל הישראלי, אפילו אני הייתי מתעניין. אבל לראות אמריקאים סוג ב'? לא בא לי במיוחד

    1. זה תלוי על איזה קבוצה מסתכלים, אמנם אתה צודק בזה שיש הרבה אמריקאים, אך מצד שני גם יש ישראלים שמובילים את קבוצותיהם כמו אבי בן שימון וזלמנסון באילת שהיא קבוצת צמרת, בלייזר ואדם אריאל בראשל"צ, אוחיון, טימור ואליהו בירושלים, לימונד בפועל ת"א ואפילו זוסמן במכבי. אז אמנם אין הרבה ישראלים טובים שמקבלים צ'אנס אך יש הרבה ישראלים טובים בקבוצות המובילות בישראל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט