מאז שקווין דוראנט חתם עם גולדן סטייט בקיץ 2016, הוא זכה בשתי אליפויות (עוד אחת בדרך) ושני תארי MVP של הגמר תוך שהוא מציב ממוצעים של 27-6-5, ועשה את כל זה כשהוא בסך הכל אופציה, אחרי סטף קרי. בכתבה הראשונה בסדרה הזאת כתבתי על קיירי אירווינג, אבל לא להתבלבל: קווין דוראנט הוא השחקן ביותר בקיץ הזה, והוא יכול לשנות את הפנים של כל הליגה. כשאתה השחקן הכי טוב בעולם, ההחלטה שלך היא בעלת משמעות שכזו.
לדוראנט יש הרבה מאוד אפשרויות בקיץ. לא משנה מה הוא יעשה, ישפטו אותו על זה. ככה זה איתו. למען האמת, הוא מתמודד עם זה יפה מאוד. נראה שכל הדיבורים לא משפיעים על המשחק שלו, וזה מה שחשוב. בנוסף, בגלל העובדה שתמיד ישפטו אותו, הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. והקטע עם דוראנט, אי אפשר לדעת מה הוא רוצה. בכתבה הזאת אציג את האפשרויות המרכזיות שלו בקיץ הזה ואנסה לנחש מה יקרה.
אופציה #1 – התפוח הגדול
דוראנט חותם עם הניו יורק ניקס. הניקס מביאים רכז סופרסטאר X (אירווינג, קמבה ווקר, דיאנג'לו ראסל וכו') + הבחירה השלישית. חובה לציין שקיימת האפשרות התאורטית (והלא סבירה) שהניקס שולחים בטרייד את כל השחקנים הצעירים (נוקס, מיצ'ל, נטיליקינה) + הבחירה השלישית + שאר החוזים של הניקס תמורת דייויס. אז יישאר לקבוצה מספיק מקום בשביל החוזים של דוראנט וחוזה מקס נוסף של שחקן עם פחות מ-10 שנים ניסיון בליגה (קיירי עונה להגדרה). במצב כזה יש לניקס את דייויס + קיירי + דוראנט, ושאר הסגל הם שחקנים חדשים שמגיעים עבור חוזי מינימום.
מה זה אומר בשביל דוראנט?
יתרונות – דוראנט הופך לכוכב הכי גדול בעיר הכי גדולה בליגה, על חוזה מקסימלי ומועמדות אוטומטית על גמר המזרח וסיכוי לא מבוטל גם על הגמר הגדול והאליפות עצמה. בנוסף, הוא מקבל חוויה חדשה בצד המזרחי של הליגה, ומקבל הזדמנות להחזיר את אחת מהקבוצות בליגה בחזרה מהמתים אל התהילה.
חסרונות – הוא עם כמות מאוד גדולה של כישרון סביבו (במקום קרי ותומפסון הוא עכשיו עם קיירי ואר ג'יי בארט) עם יותר אגו ממה שהיה באוקלנד, והמספרים שלו כנראה יחטפו מכה גדולה אפילו יותר ממה שהם חטפו כשהצטרף לקרי ולחבריו לפני שלוש שנים.
מה זה אומר בשביל הליגה?
- גולדן סטייט נחלשים (לכאורה), האובדן של דוראנט יכול להוביל לשתי תוצאות: לנפילה של השושלת הזאת או לכך שהיא תחזור לצורתה בעונה האגדית של ה- 9-73. עם זאת, אני בכל זאת מאמין שהם יחלשו לאחר עזיבה של דוראנט.
- המזרח מתחזק. אם דוראנט יעבור צד הוא יצטרף למזרח שכבר יש בו את יאניס אחרי עונת MVP ואולי גם את קאוואי לאונרד (אם הוא יישאר בקנדה – על זה נדבר בכתבה הבאה). זה משאיר במערב את כל השחקנים המבוגרים יחסית שסוף שיאם קרב (מלבד אנתוני דייוויס שגם הוא יכול להיות יעבור למזרח), ומשפר את סיכויי המזרח לשלוט בליגה בעתיד הקרוב.
- ניו יורק כמועמדת לאליפות תביא לעליות עצומות ברווחים של ה-NBA. כמות הכסף שקבוצה טובה בניו יורק יכולה להכניס לליגה היא עצומה, ואני מתאר לעצמי שאדם סילבר ישמח מאוד אם זה יקרה.
אופציה #2 – התפוח הגדול (פחות)
דוראנט חותם עם הברוקלין נטס. מה עוד יקרה? בערך אותו דבר כמו אם הוא יצטרף אל הניקס, הנטס או ישמרו את דיאנג'לו ראסל או יביאו רכז חופשי אחר במקומו (לא ניתן כלכלית להחזיק בדוראנט, ראסל ועוד שחקן על חוזה מאקס).
לנטס אמנם יש קבוצה מוכשרת בהרבה מאשר זו של הניקס (בכל זאת קבוצת פלייאוף מול הקבוצה הגרועה בליגה), אבל הם פחות אטרקטיביים מניו יורק האמיתית.
המסקנות די זהות לאלה של אופציה #1 – רק שדוראנט כבר לא יהיה ממש בעיר הכי גדולה והוא כבר לא יחזיר לחיים קבוצה משמעותית, והליגה כבר לא תקבל את אותן כמויות של כסף. חוץ מזה, שאר התוצאות זהות: גולדן סטייט עדיין נחלשים, המזרח עדיין מתחזק, דוראנט עדיין לא לבד והמספרים שלו לא ישתפרו.
אופציה #3 – עיר המלאכים (לברון, אל תתלהב)
דוראנט חותם עם הלוס אנג'לס קליפרס. הם מביאים עוד סופרסטאר, אולי בדמות קאוואי לאונרד. תוסיפו לזה את הספסל הכי טוב בליגה ומאמן מעולה, ותקבלו קבוצה ברמה של לפחות גמר המערב.
מה זה אומר בשביל דוראנט?
יתרונות – הוא נשאר בקופמורט זון שלו, בחוף המערבי. זוכה לנקר עיניים ללברון ולהראות לכולם מי באמת המלך של אל-איי, ומקבל את החבורה המושלמת: סופרסטאר תומך, שחקנים תפקודיים מעולים, את הספסל הטוב בליגה ומאמן הידוע חברותי לשחקנים.
חסרונות – המהלך הזה הרבה פחות רעשני. אולי זה לא חיסרון, אבל זה מהלך עם ווליום היסטורי הרבה יותר נמוך. אנשים יזכרו את הקיץ הזה הרבה יותר אם דוראנט ישנה את מאזן הכוחות בליגה אחרי שנים של שליטה מערבית.
מה זה אומר בשביל הליגה?
- המערב נשאר בעמדת הפייבוריט. כן, דוראנט עד כדי כך משמעותי.
- גולדן סטייט נחלשים עוד יותר. אם דוראנט נמצא במערב, בטח באותו בית, זה אומר הרבה יותר מפגשים מולו, מה שיוביל לסיכוי גדול יותר שכבר לא יהיה להם את המקום הראשון במערב. כן, גם ב-2018 הם היו במקום השני, אבל יוסטון היא קבוצה שהופכת לפחות טובה בפלייאוף, ודוראנט ידוע בזה שהוא משתפר בפלייאוף.
- הליגה מקבלת דרבי ברמה, מה שלא קרה כבר הרבה זמן. אני לא יודע כמה זה משפיע, אבל יש לזה פוטנציאל עסקי גדול מאוד.
אופציה #4 – אני רוצה את ה-MVP השני שלי
דוראנט חותם בקבוצה שאין בה עוד סופרסטאר. דאלאס, אינדיאנה, אטלנטה, סקרמנטו – קבוצות צעירות עם הרבה כסף ובעיקר בלי עוד סופרסטאר; אין אף אחד שימנע מדוראנט להציב מספרים ברמה של דוראנט ולהראות לכולם כמה הוא טוב באמת.
מה זה אומר בשביל דוראנט?
יתרונות – הזדמנות להראות לכולם כמה טוב הוא כשאין אף אחד שייקח לו את הכדור ויקלע במקומו. אין ווסטברוק, אין סטף קרי: הוא לבד. דוראנט יוכל להציב מספרים שאף פעם לא ראינו אצלו, ועדיין לקבל את הבוכטה שלו. הוא גם יזכה להיות מנטור של שחקנים צעירים, ויוכל ליצור שם לשווקים קטנים.
חסרונות – הוא פחות או יותר יקריב את הסיכוי לעוד אליפות. אם הוא יצטרף לאחת הקבוצות האלה, הוא יגיע מקסימום לגמר המזרח/מערב, וכנראה יעוף אפילו מוקדם יותר. הוא גם יקריב את ההזדמנות שלו לעבור לעיר גדולה.
מה זה אומר בשביל הליגה?
- זה יוסיף אוטומטית עוד קבוצה לשיחות היומיומיות על הליגה. כמה פעמים ביום יוצא לכם להזכיר את הסקרמנטו קינגס או את האטלנטה הוקס? כנראה מעט. אם דוראנט יצטרף לשוק קטן, השוק יהפוך לגדול, לפחות במסגרת של ה-NBA. אני לא אומר שהוא יכול להפוך עיר כמו אטלנטה לניו יורק, אבל הוא בהחלט יוכל להכניס אותם לדיון שזה יותר ממה שכל שחקן אחר יכול לעשות.
- מרוץ אליפות שונה לגמרי. המרוץ לאליפות יהיה ללא קווין דוראנט, מה שישנה את מאזן הכוחות באופן טוטאלי, כך שאין לדעת מה יקרה.
- השחקנים הצעירים שאליהם הוא יחבור לא יממשו את הפוטנציאל שלהם באופן מלא. אם לוקחים את לוקה דונצ'יץ', טריי יאנג, דיארון פוקס, שחקנים ששואפים להיות האופציה #1 בקבוצה שלהם ולהתחיל חזק את הקריירה שלהם, ושמים להם באמצע הדרך סלע עצום בשם קווין דוראנט, זה יאט מאוד את ההתפתחות שלהם. כן, יש סיכוי שדוראנט יעזור להם לגדול, אבל קשה לי להאמין שאם דוראנט יבחר להקריב את האליפות הוא יקריב גם את המספרים שלו וישתף שחקנים צעירים שמנקודת המבט שלו יש להם עוד קריירה שלמה להתפתח. כמובן, כדי שהם יתפתחו כמו שצריך, הם יהיו זקוקים לשנה השנייה והשלישית שלהם, ולכן, לא משנה לאן הוא ילך – השחקנים הצעירים שם יפגעו, ומי יודע, אולי נאבד כישרון כמו לוקה דונצ'יץ' בגלל ההחלטה של קווין דוראנט ב-2019.
אופציה #5 – נחמד לי פה, למה לעזוב?
דוראנט מאריך חוזה עם הווריורס. בום, עוד שתי אליפויות לרזומה. עוד לפחות תואר אחד של MVP של הגמר. מאריך את השושלת הנוכחית והופך אותה אולי לגדולה בהיסטוריה, אולי אפילו יותר מהסלטיקס של ביל ראסל, בהתחשב בנסיבות שהיו בשנות השישים.
מה זה אומר בשביל דוראנט?
יתרונות – הכל נשאר בדיוק אותו הדבר. אותם הרגלים, אותם מספרים, אותם הישגים ואותן אליפויות. הוא אפילו זוכה לעבור יחד איתם לסן פרנסיסקו, אז אפשר לסמן וי על המעבר לעיר גדולה. לא נשמע רע כל כך, אם אתם שואלים אותי.
חסרונות – אולי בזבוז של החלטה, החלטה שיכלה לשפר מאוד את התדמית של דוראנט אחרי ו-"לנקות" אותו מהמהלך שלו ב-2016.
מה זה אומר בשביל הליגה?
- גולדן סטייט יעקפו את שיקאגו של ג'ורדן בסולם השושלות ויהפכו לקבוצה השלישית הטובה ביותר בהיסטוריה, אחרי הסלטיקס והלייקרס.
- המזרח נשאר עלוב, המערב נשאר בשליטה טוטאלית של הווריורס ושום דבר מעניין במיוחד לא יקרה.
- קליי תומפסון ודמרקוס קאזינס כנראה ייאלצו לעזוב מסיבות כלכליות, אלא אם כן גולדן סטייט ישלמו כמויות גדולות מאוד של מס או יקריבו חצי מהקבוצה שלהם, כולל שחקנים חשובים כמו אנדרה איגודאלה ושחקנים צעירים כמו קווין קוק וקוון לוני.
הניחוש שלי
לפי דעתי, האפשרות הכי סבירה היא שדוראנט יחתום עם הניקס ויצרף אליו את קיירי אירווינג.. כמו שציינתי בכתבה על אירווינג, זה המהלך ההגיוני ביותר בשביל כולם. כולם מקבלים את העיר הגדולה, את הכסף שלהם, ואת השליטה (הפוטנציאלית) שלהם במזרח.
אני דווקא אשמח לראות קבוצה כזאת. אני חושב שיהיה מהנה מאוד לראות שני כוכבים תחת אור הזרקורים הכי בוהק ולראות איך הם מתפקדים. זאת תהיה נקודת מפנה בהיסטוריה של הקבוצה, ויזכרו את הקבוצה הזאת גם אם יצליחו וגם אם יכשלו. אני בעד שהם יצליחו. יהיה כיף לראות קבוצה בניו יורק מצליחה אחרי הרבה שנים, והאמת – מגיע לניו יורק קבוצה טובה שכזו.
סיכום
ההחלטה של דוראנט תהיה עצומה. היא תשפיע ישירות על המצב הכלכלי של הליגה, וכן על ההחלטות של כל השחקנים האחרים בקיץ הזה, על המעמד החברתי של קבוצות שלמות, ועל עתידם של שחקנים. אין ספק שההחלטה הזאת תשאיר סימן עצום בהיסטוריה של הליגה, ואני כבר מחכה לראות מה יקרה!
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
2 יונ 2019 08:18:48ניתוח מצוין, תודה רבה גדי.
.
לא חושב שציוות של קוואי ודוראנט יביא לסינרגיה מיוחדת, ולכן לדעתי הוא לא יקרה. גם ציוות של קיירי ודוראנט נראה לי בעייתי מבחינת המרקם הקבוצתי, שניהם "טיפוסים".
.
הכי מגניב יהיה אם הוא יחזור לאוקלהומה, אולי דרך איזה סיין אנד טרייד ועם קבוצות נוספות מעורבות. זה אפשרי מבחינת הכללים? ואם כן, מה עם סיין אנד טרייד בין גולדן לניקס? לגולדן יש מה לעשות עם הצעירים של הניקס?
גדי הלוי
2 יונ 2019 08:32:30בכיף, תודה לך מאנו!
קאוואי ודוראנט, למרות שהם כנראה הצמד הטוב ביותר שיכול להיווצר בקיץ הזה, הוא כנראה הכי פחות סביר. עם קיירי ודוראנט – אני חושב שדווקא בגלל האופי של כל אחד מהם הם יהיו צמד מעולה. אני חושב שהם משלימים אחד את השני, גם בסגנון משחק וגם באישיות.
אני בטוח ב99% שלא ניתן להעביר את דוראנט לאוקלהומה. אבל אני כן מצפה שחזרה הביתה מסוג זה תקרה בעתיד – אולי אחרי שישיג את האליפות השלישית/רביעית (תלוי בגמר הנוכחי) עם הקבוצה איתה הוא יחתום בקיץ הקרוב. סיין אנד טרייד לניקס לא נשמע הגיוני בשביל הניקס כי זה נראה כאילו הם די בטוחים שהם יכולים להחתים אותו בכל מקרה.
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
2 יונ 2019 08:39:15למה שדוראנט יסכים לסיין אנד טרייד? למה לו לעבור לשחק בניו יורק מוחלשת?
.
היות וככל הנראה גם גולדן סטייט, וגם הת'אנדר, יהיו קבוצות משלמות מס,
אז לא. סיין אנד טרייד של דוראנט לת'אנדר לא אפשרי.
גדי הלוי
2 יונ 2019 08:40:35נכון, זה גם לא הגיוני בשביל דוראנט להסכים לזה.
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
2 יונ 2019 14:48:19תודה גיא.
.
בנוגע לניקס, אאלט הוא יכול לקבל חוזה יותר גבוה אם יעשה סיין אנד טרייד, לא? ואם הוא מגיע הטרייד זה משאיר מספיק מקום כדי להחתים עוד שני מקסימומים, לא? אז עם קיירי ובאטלר, נניח, הניקס לא בהכרח יהיו מוחלשים.
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
2 יונ 2019 16:45:02בסיין אנד טרייד אפשר לחתום בדיוק על אותו מקסימום שאפשר לקבל כשחקן חופשי.
Ljos
2 יונ 2019 16:36:29ניקס מוחלשת? מה זה?
משה פ. , לא מבין כלום בטריידים ודראפטים
2 יונ 2019 08:27:47אופציה 6:
דוראנט חותם לשנה אחת בניו אורלינס ומנסה לעשות מעשה קוואי, רק שעליו זה לא נכפה אלא מבחירה.
השלישייה דוראנט-דיוויס- ציון מלווה במספר שחקנים צעירים מבטיחים שיגיעו בטריידים שירקח גריפין, יחד עם כמה ותיקים חופשיים שמחפשים עדיין סיכוי להגיע לגמר מנסה לעשות היסטוריה במערב ובליגה.
יצליח – גריפין מסמן עוד גולגולת בחגורה.
לא יצליח – דיוויס ודוראנט ממשיכים לדרכם (ניו יורק מתכוננת) וגריפין בונה סביב ציון את קבוצת העתיד של הליגה.
הסיכוי למימוש האופציה – 5% גג. נו, כבר אמרנו קאפקייק .
גדי הלוי
2 יונ 2019 08:36:01ניו אורלינס יצטרכו לפנות קצת מקום, אבל זאת בהחלט אופציה מעניינת. הייתי נותן לזה אפילו פחות מ-5%, אולי 2%. תודה!
Cube
2 יונ 2019 08:31:03לא רואה דוראנט מגיע לניקס. נכון שזה NYC, והגארדן, והמזרח וכל סיבה אחרת. אבל המועדון, ובעיקר ההנהלה, לא מתפקדים. אחרי שהוא חותם, הם עוד עלולים להחתים את אמארה על חוזה מקס' ל4 שנים במקום את קיירי, כי מישהו אמר להם שצריך ביגמן. והוא ירצה קבוצה מתפקדת שבה הוא יכול לכל הפחות להגיע לגמר – לדעתי הקליפרס תפורים על זה, קבוצה מוכנה לשתול בה כוכב שיוביל אותה ויקח על עצמו את המשחק.
גדי הלוי
2 יונ 2019 08:39:25לי דווקא הכי מסתדר בראש לראות אותו בניו יורק. למרות שהקליפרס בוודאות קבוצה יותר אטרקטיבית מבחינת כדורסל, אולי הפרסונל והסביבה של הניקס ישכנעו את דוראנט לעבור מזרחה.
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
2 יונ 2019 08:44:39דוראנטולה. לא ברור לי למה זה הכינוי שלו.
דעתי?
במילותיו של המשורר שמעון –
חחח
אני הייתי הולך על "אניגמה". תפור עליו.
.
כאמור, מה דוראנט יחליט בקיץ, זו תעלומה. מי לעזאזל מסוגל לפענח מה עובר לבחור בראש???
.
תודה, גדי. אחלה פוסט.
גדי הלוי
2 יונ 2019 09:44:35לא ברור. אניגמה זה שם מעולה. תודה רבה גיא!
אסף
2 יונ 2019 08:54:07תודה גדי . אחלה ניתוח. האיש שומר את הקלפים קרוב לחזה,
אניגמה משהו. אבל אם צריך המר בכל זאת מבחינת דירוג האופציות: 1. ניקס 2. גולדן סטייט 3.קליפרס
גדי הלוי
2 יונ 2019 09:45:13כן, הבן אדם סודי. מסכים מאוד עם הדירוג. תודה!
ניר מועלם
2 יונ 2019 08:54:40תודה רבה, טור מאוד מעניין.
אני בתור אוהד הניקס אשמח מאוד לראות אותו מגיע אלינו וביחד איתו עוד איזה כוכב, אך אני הייתי מעדיף להשאיר את הצעירים הנפלאים שלנו(רובינסון,נוקס,סמית,טרייר וכו') כי אני חושב שהם יכולים באמת להפוך לשחקנים משלימים טובים.
אבל, בתור אוהד הניקס אני גם יודע שאי אפשר לשמוח עד אשר זה חתום ונעול, כי רק בניקס יודעים להרוס כל דבר, אז לא אתפלא לראות את דוראנט לא מגיע לניקס.
אני במקומו דווקא הייתי הולך לקליפרס אם הייתה אפשרות כזו, יש שם קבוצה מאוד טובה עם מאמן נהדר, אך לדעתי הוא לא יוכל לעשות שם גמר, ולגבי הניקס, אני גם לא בטוח שהוא יוכל לעשות גמר, זה מאוד תלוי מה שאר הסופרסטארים יעשו.
גדי הלוי
2 יונ 2019 09:51:27תראה, אם דוראנט כבר בא, ועוד סופרסטאר אחריו: לא היית מחליף שחקנים צעירים חסרי ניסיון בשביל אנת'וני דייוויס? אי אפשר לשמור את כולם ולקבל את כל השאר. אתה צודק שעוד אי אפשר לחגוג – כי כמו שאמרת לניקס באמת יש היסטוריה מפוארת של פשלות. הקליפרס הם ללא ספק קבוצת הכדורסל הטובה מבין השתיים, אבל לדעתי הם היעד הפחות אטרקטיבי בשביל דוראנט.
תודה!
ניר מועלם
2 יונ 2019 10:44:57אם אתה מביא את דוראנט, אירווינג ואת דיוויס אתה סוגר לחלוטין את תקרת השכר שלך על שלושה שחקנים, ואתה עוד צריך להשלים את החמישייה ועוד לבנות ספסל נורמאלי עם הכסף שלא נישאר, ואני לא רוצה לחשוב בכלל על אפשרות שאחד מהשלושה נפצע, כי אז בכלל אין קבוצה.
אני הייתי מעדיף סגל יותר מאוזן, אבל אני לא ה-GM.
Berch
2 יונ 2019 09:43:22גם אצלי הלב אומר ניקס, הראש אומר קליפרס.
אחלה ניתוח
🙂
גדי הלוי
2 יונ 2019 09:52:38תודה!
אסף
2 יונ 2019 18:32:56הלב אומר חולוניה לא ברץ'?
Smiley
2 יונ 2019 09:45:38שכחת פה את הקליפרס שהם יכולים לה]תיע וכל העונה הזו מחזרים אחרי קוואי… מה קורה אם קוואי נשאר, יש להם בסיס מצויין עבור דוראנט בעיר גדולה (לדעתי הפוטנציאל של הם גדול מהנטס הנמצאים באותה סיטואציה).
.
אני דווקא אכן מקווה שדוראנט יגיע לתפוח הגדול ויעורר קצת את הקבוצה המתה של הניקס. אני בהחלט רואה את ארווינג/באטלר חותמים שם יחד איתו ואם דיוויס מגיע זה בכלל פנטסטי.
.
לדעתי האופציות הן ישארות בווריורס מול מעבר לניקס (עם סופרסטאר נוסף).
גדי הלוי
2 יונ 2019 09:56:16הסדר של האופציות בכתבה לא היה מסודר לפי סבירות. הקליפקס נמצאים ברשימה ואין חשיבות לזה שהם אופציה #3 והנטס אופציה #2.
לדעתי אי אפשר לשלול את הקליפרס – הם בוודאות טופ 3 ביעדים הגיוניים לדוראנט, וכנראה לפני הווריורס מבחינתו, אז זה לא רק להישאר בגולדן סטייט מול לעבור לניו יורק.
Smiley
2 יונ 2019 10:07:51טעות שלי. פספתי את הקליפרס
Smiley
2 יונ 2019 10:16:10אני חושב שהנטס לא ממש אופציה מבחינת דוראנט. אומנם זה ניו יורק, אבל מרווח התמרון שלהם לעוד סופר סטאר הוא קטן משמעותית מאשר האופציות של הניקס – מקום לעוד סופר סטאר עם האופציה להביא את דיוויס.
הנטס זה לחבור לדיאנג'לו ראל, שאם כל הכבוד, הוא דרג שלישי אולי של הסופר סטארים בליגה.
גדי הלוי
2 יונ 2019 10:17:43הם כן פחות סבירים – אבל הם עדיין אופציה. תזכור שיש להם שחקני חיזוק משמעותית יותר טובים והם כבר קבוצת פלייאוף.
אור
2 יונ 2019 10:02:11אצלו אי אפשר לדעת, אשמח שייצא מג"ס ויגיע לקליפרס, בניקס עם קיירי זה יהיה 100% בידודים וכנראה 0 אליפויות כי שאר הקבוצה לא מספיק טובה. השאר לא נשמעות לי אופציות סבירות.
.
מצד שני אם יישאר זו תהיה אצבע בעין לקמפיין האגרסיבי של התקשורת והאוהדים הנייטרליים להוציא אותו מג"ס ואפשר יהיה להעריך אותו שלא נכנע לתכתיבים חיצוניים.
גדי הלוי
2 יונ 2019 10:14:47לא יודע אם זה 0 אליפויות כי מספיק שהם עושים את הטרייד בשביל דייוויס והם אוטומטית בגמר ה-NBA. אבל אני כן מסכים שלהישאר בגולדן סטייט זה יהיה מהלך מאוד חריף ואני גם אעריך את זה מאוד. אבל אני בטוח שיהיה אנשים שיעריכו את זה הרבה פחות.
אור
2 יונ 2019 10:23:24אוקיי, לא לקחתי בחשבון טרייד כזה.
.
לא חושב שדוראנט כזה ראוי להערכה אחרי המעבר ההוא אבל עם כל הדיבורים מסביב והרגישות שלו לדעת הקהל זה יהיה מפתיע שהוא יחליט להישאר ולקחת עוד אליפות או שתיים.
גדי הלוי
2 יונ 2019 10:29:58אני אישית לא כזה שומר לו טינה על ההחלטה ב2016. הוא שחקן פנומנלי של פעם בדור, ולדעתי צריך להעריך אותו כל עוד הוא פה, על אחת כמה וכמה אם הוא עדיין לא נכנע ללחץ של המדיה ושל האוהדים.
אור
2 יונ 2019 10:38:49נכון, מבחינתי שיעשה מה שטוב לו ולא מה ש"מצפים" ממנו
ניר מועלם
2 יונ 2019 10:48:07מבחינתי הוא עשה צעד מדהים ב-2016, אני לא אוהב את גולדן סטייט, אבל אני יכול להבין מה הניע אותו, ואני מאוד מתחבר לזה שהוא רצה להגיע לקבוצה שתיאבק על התואר, ואיך אפשר לומר לא לקבוצה שלקחה את התואר בשנה שלפניי.
עכשיו אחרי שיש לו שני תארים ביד ואולי השלישי בדרך, הוא יכול להמשיך הלאה אל ההרפתקאה החדשה, אלה אם כן הוא יחליט שהוא שם פס על כולם ונישאר, למרות שאני לא בטוח כמה החברים שלו לקבוצה ישמחו על כך.
אגב, לא יודע אם מישהו שם לב או לא, אבל ההחלטה של דוראנט תשפיע באופן ישיר על תומפסון ועל דריימונד גרין.
אור
2 יונ 2019 10:54:57אתה צודק, הדיבור הוא שישאירו את כולם על אף מס המותרות האסטרונומי.
אורי
2 יונ 2019 10:58:12קליי נשאר בגולדן סטייט, ההחלטה לא תשפיע עליו. הם יחתימו אותו בכל מקרה, יש לקוות שבמקס' שמגיע לו. הארכה של דוראנט לא תפגע ביכולת של ג"ס להחתים את קליי. דריימונד אופרה אחרת, וממילא בקיץ שאחרי.
אורי
2 יונ 2019 10:55:57אפשרות נוספת, לא סבירה אבל מי יודע?
דוראנט ללייקרס, AD מצטרף בטרייד על הצעירים, נותן את השלישיה הגדולה דוראנט-AD-לברון, ועוד קונוסים בשכר מינימום להשלים רוסטר.
ניר מועלם
2 יונ 2019 12:54:51אני לא רואה את דיוויס עוזב את הפליקאנס ולא את דוראנט חותם בלייקרס.
אבל בהחלט היה מעניין לראות דבר כזה.
אסף
2 יונ 2019 18:35:25הלייקרס לא במאבק הזה. דוראנט די רמז שלא ירצה לשחק ליד לברון והכאוס הניהולי שם לא תורם.
הלייקרס יסתפקו בקיירי מקסימום
גדי הלוי
2 יונ 2019 13:42:26אכן לא סבירה, ואכן מעניינת. נחמד לחלום כמו שאומרים.
דדי
3 יונ 2019 00:35:45ללייקרס עקרונית אין כרגע מקום בתקרה לדוראנט.
דביר
3 יונ 2019 13:10:55ימצאו מקום אל תדאג
איתמר פורת
2 יונ 2019 12:08:14גדי פוסט באמת מצוין תודה רבה.
אני חושב שניתחת את האופציות באופן מעמיק ונכון. לדעתי הסיכוי שדוראנט יגיע לברוקלין נמוך למרות הפוטנציאל.
הקרב האמיתי יהיה בין הניקס לבין הקליפרס ובסוף יוחלט על הניקס. אם אנסה לנתח את מוחו הקודח של דוראנט אז הוא בעיקר חושב על המורשת שלו. ההרגשה היא שגם אם הוא ייקח עוד אליפויות ועוד fmvp אצל הווריורס זה לא ישנה למורשת כי זאת תמיד תהיה הקבוצה של קרי ולכן הוא יעזוב. בסופו של דבר אני מאמין שהוא יגיע אל הניקס לאחר שהוא ידבר עם כוכב אחר (קיירי?) שגם הוא יגיע. שם כמו שניתחת הוא יוכל לבסס את המורשת האמיתית במכה של הכדורסל ולהחזיר את הפרנצ'ייז הזה מהמתים.
אי אפשר להגזים בחשיבות של ההחלטה שלו. כל שאר הליגה והכוכבים מחכים למוצא פיו על מנת להסתדר. זאת אמורה להיות עוד החלטה שתשפיע רבות על ההיסטוריה של הליגה.
מצד שני, אף פעם אי לדעת מה באמת עובר בראש שלו..
גדי הלוי
2 יונ 2019 13:47:35תודה רבה איתמר!!
דוראנט הוא הראשון בשורה ארוכה מאוד של לבני דומינו בשוק החופשי הזה ומה שהוא יחליט ישנה את ההחלטה של כולם.
נקווה שההחלטה שלו תהיה הכי טובה בשביל הליגה,
יהיה מעניין!
דדי
3 יונ 2019 00:33:02הדומינו הראשון והחשוב מכולם הוא קיירי.
איתמר פורת
3 יונ 2019 00:48:14דוראנט הרבה יותר חשוב אבל ההחלטה שלו בהחלט תושפע מההחלטה של קיירי
דדי
3 יונ 2019 00:51:24דוראנט ממש לא יותר חשוב כי הרבה יותר החלטות יושפעו מההחלטה של קיירי.
שחר אלוני
2 יונ 2019 13:34:37פוסט יפה, תודה
סוכנויות ההימורים מצדדות בברור באופציה של הניקס, אבל לדעתי זה הימור פרוע מדי עבור דוראנט
הייתי הולך על: גולדן, קליפרס, ולמהמרים – לייקרס
גדי הלוי
2 יונ 2019 13:50:19בכיף, תודה לך!
אני עם סוכנויות ההימורים בפעם הזאת: הניקס זה ההימור שלי
🙂
צביקה
2 יונ 2019 14:01:04נהנתי מהכתבה אבל לדעתי התעלמת משיקול חשוב, והנוא ההנהלה. הוא ברח מאוקייסי כי הבין שההנהלה לא באמת מסוגלת לעשות מה שצריך כדי לבנות אלופה. לכן אני לא רואה שהוא ילך לניקס. רק אידיוט ילך לידיים של נולן באמת אחד הארגונים הכי דפוקים אוור. לדעתי זאת הסיבה שיש סיכוי מאוד גדול לקליפרס, וגם אולי יש סיכוי לנטס, כי בשנים האחרונות הם מתנהלים מצויין ומכלום עשו קבוצת פלייאוף, מה שמאפשר בהשקעה המתאימה לעשות שם קבוצה לאליפות. אם הבעלים וההנהלה ישכנעו אותו שהם עובדים על זה ברצינות ופותחים את הכיס בשביל זה – יש פה פוטנציאל אדיר.
כמובן שהאופציה להישאר לגמרי קיימת, ולדעתי היא באה במקום ראשון, לאחר מכן קליפרס ונטס וניקס אם בכלל באה בעדיפות אחרונה אצלו.
גדי הלוי
2 יונ 2019 15:03:54לדעתי דווקא דוראנט, בדומה אליי, לא מייחס הרבה חשיבות להנהלה לפני שהוא חותם במקום מסוים – לדעתי הרצון שלו לשחק בניו יורק יגבור על הסיכון של הנהלה רשלנית.
צביקה
2 יונ 2019 21:18:33הדבר הכי בטוח בנבא זה שדולן יחרב כל דבר שיש לו. לכן איני מסכים איתך…לדוראנט אין עוד קריירה. מה שהוא לא יביא בחוזה הבא כבר לא יהיה לו. הנימור על הניקס הוא פסיכי. נו בריינר.
מנחם לס
2 יונ 2019 16:40:37אני תמיד מגיע מאוחר בגלל ה-7 שעות הבדל, אבל ברצוני להחמיא לגדי הלוי על הפוסט הזה שהוא מנומק בצורה רציונלית והגיונית מיד, ולומר לו שזה פוסט מעולה ביותר, ולא רק לצעיר בן 15. זה פשוט פוסט מעולה.
לדעתי החלטתו תלויה מאד באם הוא יצליח לשחק בפריוויו הזה, ואם השתתפותו תביא נצחון. אם הוא לא משתתף, והווריורס מפסידה, הוא נשאר בווריורס במיליון אחוז כדי להביא נצחוןן בעונה הבאה ולהחשב כגיבור שחזר להציל קבוצה בתהליך שבירה. אם הוא משתתף ועוזר בנצחון בווריורס, כל האפשרויות שבמאמר פתוחות.
גדי הלוי
2 יונ 2019 22:07:00תודה רבה רבה מנחם!
מנחם לס
2 יונ 2019 16:42:10כמובן בפלייאוף ולא בפריוויו. מעתה אני מבטיח לקרוא את תגובותי לפני הפרסום. גם "והגיונית מאד" ולא "הגיונית מיד". סורי.
פינקי
2 יונ 2019 17:05:47ניתוח מעולה, תודה רבה.
לגבי הישארות בג"ס, אני לא בקיא במשכורות, אבל אם זה באמת אומר לוותר על קליי, אז זה ממש לא "הכל נשאר אותו דבר".
בכמעט כל קבוצה אחרת קליי הוא שחקן של אופציה ראשונה בהתקפה.
זה בטח גם ישפיע על קרי, ודריימונד בטח לא יהיה מרוצה.
הצעד ההגיוני יהיה קליפרס.
מקווה שזה יקרה.
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
2 יונ 2019 17:09:38אין שום סיבה (ברמת הכללים) שהישארות של דוראנט בגולדן סטייט תמנע מקליי לקבל גם הוא חוזה מקס שישאיר אותו במפרץ לעוד כמה וכמה שנים.
.
1. לגולדן סטייט זכויות הבירד, הן לא דוראנט, והן של קליי.
2. הבעלים כבר הודיע שאין לו שום בעיה לשלם כמה מס מותרות שצריך.
פינקי
2 יונ 2019 19:31:24https://www.basketball-reference.com/contracts/GSW.html
מה זה כמה מס שצריך? זה סכום פסיכי!
הסאלארי קאפ ל2020 הוא 109 מיליון, ותקרת המותרות היא 130.
קרי + גרין + איגי + ליבינגסטון לוקחים 80 מיליון.
חוזי מקסימום לדוראנט וקליי זה עוד 80.
כבר הגענו ל160, וזה רק על חצי סגל…
אני לא ממש בקיא בחישובים, אבל גם אם יוותרו על קאזינס בל ולוני ויחתימו אסופת נגרים, משכורות + מס נראה לי יוצאות פה יותר מרבע מיליארד דולר.
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
2 יונ 2019 20:01:35160 זו הערכה שמרנית (למקרה בו דוראנט ממשיך). 170 קרוב יותר למציאות.
זה יוצא משהו כמו 275 מיליון פיירול + מס.
וכן, זה מה שהבעלים של גולדן סטייט הכריז שהוא מוכן לשלם.
פינקי
2 יונ 2019 22:59:48וואלה.
איזה בעלים תותח.
הת'אנדר הם פח, לא הייתי משווה אותם לכלום (אולי לניקס).
מאז הקבוצה שנתנה פייט לטריו של מיאמי הם עשו כל טעות אפשרית.
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
2 יונ 2019 20:08:39דרך אגב,
הת'אנדר ישלמו יותר מ-60 מיליון מס השנה.
בשביל הזכות להיות בחוץ אחרי סיבוב אחד בלבד.
פתאום ה-100 וקצת מיליון של מס עתידי שגולדן סטייט ישלמו בשביל להשאיר את קליי ודוראנט,
הם מרגישים קצת פחות מבוזבזים…
דדי
3 יונ 2019 00:30:17דוראנט וקליי זה 71.
אשך טמיר המקורי
2 יונ 2019 18:10:30תודה רבה.
אני לא מסכים עם הרבה הנחות ומשפטים בפוסט, אבל מסכים עם השורה התחתונה – הכי טוב אם יגיע לניקס עם קיירי.
אני מתקשה להחליט למה יש יותר סיכוי, לזה או לקליפרס עם קוואי, נוטה לקליפרס למרות שציוות עם קוואי בעייתי מכמה סיבות, הן על המגרש והן מחוצה לו.
גדי הלוי
2 יונ 2019 22:10:25הבעיה של דוראנט וקאוואי בקליפרס היא שקשה לי להאמין שקאוואי יהיה מוכן לעבור לעמדה שבה הוא ללא ספק האופציה השנייה אחרי שהוא סחב את קנדה פחות או יותר לבדו והיה לו את כל הספוטלייט שבעולם. קיירי הוא מס׳ 2 מלידה, והוא הוכיח את זה בעיקר בשנתיים האחרונות בבוסטון.
אשך טמיר המקורי
3 יונ 2019 01:56:06מסכים
דדי
3 יונ 2019 00:27:46הקליפרס נכון להיום לא יכולים להחתים את דוראנט ועוד שחקן מקסימום.
הם יצטרכו להעביר את גאלינרי ולוותר גם על כמה צעירים בשביל זה.
אשך טמיר המקורי
3 יונ 2019 01:56:56לא בושה להעביר את גלינארי
פינצ'ר נובח לא נושך
3 יונ 2019 02:25:17כל הכח?
אבי
3 יונ 2019 13:30:23מה עם הקינגס?למה שדוראנט לא יילך לשחק שמה?
גדי הלוי
3 יונ 2019 14:14:23הקינגס הם חלק מאופציה מס׳ 4
איתי
3 יונ 2019 22:01:43מבחינת כישרון חוץ מגולדן כמובן דווקא אטלנטה נראית כאופציה הטובה ביותר יש להם את טריי יאנג קולינס והוארטר הבחירה השמינית ואם הם מעבירים את בייזמור והבחירה העשירית תמורת חוזה נגמר יש להם רק 40 מיליון דולר חוזים מה שפותח דלת ללא פחות משלושה חוזי מקס משהו שיכול להפוך לטריי יאנג קוואי דוראנט קולינס וקאזינס/ווצביץ למשל ונשאר עוד ספסל נחמד מה שיכולה להפוך למתמודדת מכובדת לאליפות והחייאה של קבוצה ותהיה האלוף שלהם לעד הבעיה היחידה היא מיקומה של אטלנטה במפה
דדי
4 יונ 2019 00:21:17אטלנטה יותר עסוקים בלנסות להטריד עבור בלייק גריפין.