מיהם הפרי אייג'נטס הכי אנדרייטד? #1/ רותם אלרן

מבחינת איכות השחקנים החופשיים, הקיץ הבא בליגה יכול להיות אחת מעונות המלפפונים המשובחות ביותר שהיו ואחת המעניינות ביותר. כפי שכולנו יודעים יש שחקנים מהרמה הגבוהה ביותר שבמהלך העונה הופצו כל מיני שמועות וספקולציות על היכן יחתמו (שחקנים בסגנון של קוואי לנארד, קווין דוראנט וקיירי אירווינג). מכיוון שכולם מדברים על היכן יחתום כל אחד מהשחקנים האלה, החלטתי לכתוב סדרת פוסטים שתעסוק בשחקנים הפחות מדוברים בקיץ זה.

בפוסט זה אעסוק בשלושה שחקנים מצוינים אך כאלה שפעמים רבות לא מספיק מדוברים ומוערכים.

השחקן הראשון הוא בויאן בוגדנוביץ' מאינדיאנה פייסרס, ששיחק בעונה זו מצוין וברמה מאוד גבוהה לאחר פציעת ה-כוכב של הקבוצה, ויקטור אולדיפו. לאחר הפציעה שהשביתה את אולדיפו עד לסיום העונה כולם ציפו שתהיה נפילה דרסטית ביכולת הפייסרס, אך למרות כל החששות הם העפילו לפלייאוף כשבוגדנוביץ' קולע 18 נקודות למשחק במהלך העונה ועם פציעת אולדיפו עלה למעמד כוכב הקבוצה הראשי. למרות שהפייסרס הודחו בסוויפ בסיבוב הראשון, הם נתנו עונה מצוינת וחלק גדול מהקרדיט מגיע לבוגדנוביץ'. לפי אמונתי הקיץ בוגדנוביץ' יחתום על חוזה בגובה של 10-17 מליון דולר, ויכול להתאים מאוד לקבוצה כמו דאלאס או ברוקלין (בה כבר שיחק בעבר, אז הוא מכיר את המערכת) הזקוקות לקלעי טוב שיוכל לעלות מהספסל או להיות בחמישייה בתפקיד קלעי, אני חושב שדאלאס תוכל להתאים לו מכיוון שיוכל לשחק במקום טים הרדוואי ג'וניור, שלעתים מגלה חוסר יציבות. אפשרות נוספת היא כמובן להישאר באינדיאנה אך להסתגל לתפקיד משני יותר מחדש כשחקן השלישי בחשיבותו לקבוצה, לאחר אולדיפו ומיילס טרנר, סנטר הקבוצה.

תוצאת תמונה עבור ‪bojan bogdanovic‬‏

השחקן השני עליו אדבר פה הוא ניקולה ווצ'ביץ' מאורלנדו מג'יק. ווצ'ביץ' נתן עונה מצוינת, הוביל את אורלנדו לפלייאוף ואף נבחר לאולסטאר, הישג אדיר באופן כללי, ובמיוחד לשחקן אירופאי. למרות העונה המעולה שווצ'ביץ' נתן ולמרות שהוא שחקן מאוד שלם, לא דובר עליו כמעט בכלל, אף שנתן עונה מאוד טובה. ווצ'ביץ' יוכל להתאים לקבוצה שצריכה שחקן משלים שיוכל לתרום בעמדות 4-5, קבוצה שיכולה לקחת אותו היא בוסטון (בהנחה שאל הורפורד לא ימשיך), בוסטון תצטרך חיזוק בעמדות אלו וכמו שכבר ציינתי שחקן שקולע טוב מבחוץ, במיוחד אם הוא גבוה, הוא מצרך חיוני ביותר לכל קבוצה ב-NBA. יש סיכוי גבוה שווצ'ביץ' יישאר באורלנדו שם התפתח ופרח, אך לדעתי הוא שחקן שיוכל להתאים גם בקטגוריית כוכב משנה, בדומה לאל הורפורד, בתור כוכב ראשי, כפי ששימש באורלנדו או אפילו כשחקן משלים שתורם לקבוצה, בדומה לשחקן כמו יוסוף נורקיץ' לפני פציעתו.

תוצאת תמונה עבור ‪nikola vucevic‬‏

 

השחקן השלישי והאחרון עליו אדבר היום הוא פטריק בברלי מהלוס אנג'לס קליפרס. בברלי נתן עונה מדהימה בסטנדרטים שלו, הציג הגנה מדהימה במהלך העונה ובפלייאוף, כשבסדרה אף שמר בהצלחה חלקית את קווין דוראנט, אך לבסוף נכנע בגלל הפרשי הגבהים ביניהם (כ-20 ס"מ). בנוסף להגנה המעולה שהציג במהלך העונה, אחד הדברים החשובים ביותר הוא שהציג מנטליות של בולדוג והיה מאוד חשוב לרוח הקבוצתית. באופן כללי, זו הייתה עונת השיא של בברלי מבחינה אישית וקבוצתית, למרות שזה לא נראה בסטטיסטיקה, והוא שימש ככלב שמירה וכלוחם העיקרי של הקבוצה הלוחמת מלוס אנג'לס (מספיק לומר הקבוצה הלוחמת מלוס אנג'לס בשביל לדעת שזו לא הלייקרס). לדעתי האופציה הטובה ביותר של בברלי היא להמשיך בקליפרס שם הוא מבטא את עצמו באופן מרבי, למרות שאם הייתי מנג'ר של קבוצה הייתי ממהר להחתים אותו בשל הערך שלו לקבוצה, לא מבחינת מספרים בלבד אלא גם בזכות הלחימה, ההגנה והלב על הפארקט. בברלי הוא אחד מהמגנים המשובחים בליגה ולטעמי שחקן שכל קבוצה צריכה אחד כמוהו בשביל לחימה ובוסט של אנרגיה. קבוצות מסוימות שיתאימו לסגנון המשחק שלו (אף שהוא יכול להתאים את משחקו ביחס לקבוצה) הן דאלאס, שצריכה שחקן ותיק ומנוסה שיוכל ללמד את הצעירים כמה דברים ואולי לשמש כמחליף לג'יי ג'יי בראה המזדקן. אפשרות נוספת עבור בברלי היא וושינגטון, קבוצה הזקוקה לשחקן הגנה משמעותי שיוכל לתרום לקבוצה, ובכללי צריכה שחקן טוב בעמדת הפוינט גארד לאחר פציעתו של ג'ון וול.

תוצאת תמונה עבור ‪patrick beverley‬‏

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. תודה
    1. מסכים לגבי בוגדאנוביץ' – פשוט שחקן נפלא
    2. לא מספיק מכיר את ווצ'ביץ' בשביל להביע עמדה
    3. בברלי – להערכתי מי שיבחר בו יודע מה יקבל ולא צפויות הפתעות לכאן או לכאן. במילים אחרות: לטעמי הוא לא אנדרייטד או אובררייטד – הוא פשוט מה שהוא.

  2. רותם, הערה לגבי השימוש בביטוי "עונת המלפפונים".
    כתבת: "מבחינת איכות השחקנים החופשיים, הקיץ הבא בליגה יכול להיות אחת מעונות המלפפונים המשובחות ביותר שהיו ואחת המעניינות ביותר."
    משהו במשפט הזה צרם לי ולכן ניגשתי לויקיפדיה לראות מה הערך 'עונת המלפפונים' אכן אומר.
    והצרימה שהרגשתי הייתה נכונה.. הנה הפסקה הראשונה: ""עונת המלפפונים" הוא ביטוי ציני הקשור לעולם התקשורת, והוא מתאר עונה בה אין אירועים חדשותיים מרעישים, ואנשי התקשורת נאלצים לשוחח על עניינים שוליים וחסרי ערך סנסציוני. ב"עונת המלפפונים" התקשורת מעלה כתבות מגירה או ממחזרת חומר שהיה בו כבר שימוש בעבר. בתחום עיתונות הספורט נעשה שימוש במונח לתאר את עונת הקיץ (או פגרות אחרות) שבה לא מתקיימים משחקי ליגת כדורגל ועיקר החדשות בתחום נסוב סביב אירועים שוליים, רכישת שחקנים (בהקשר זה נגזר מהביטוי המקורי גם הביטוי "מלפפון" לתיאור שחקן מבוקש), ליגות נידחות ממדינות שבהן העונה עדיין ממשיכה או אף סביב תחומי ספורט שלהם בדרך-כלל לא מוקדשת תשומת לב רבה בתקשורת."
    במילים אחרות, ולפי מה שאתה כותב, היית צריך לרשום בדיוק ההיפך ממה שרשמת.. משהו כמו: ""מבחינת איכות השחקנים החופשיים, הקיץ הבא בליגה יכול להיות ההיפך הגמור מעונת מלפפונים, ולהיות אחת הפגרות המשובחות והמעניינות ביותר."
    בהצלחה

    1. אוי זה משתבח.. "לעברית חדר המונח ככל הנראה מיהדות פולין הרוסית, בתפר שבין תקופת ההשכלה ותקופת התחייה, כתרגום שאילה מגרמנית או מפולנית, בתיווך שפתם של יהודי מזרח אירופה, היידיש (שבה ישנן שתי מילים המציינות 'מלפפון' – האחת זהה למילה הגרמנית: "גורקען"; והאחרת ממקור סלאבי, ודומה למילה בפולנית: "אוגערקעס"). המונח הפולני "Sezon ogórkowy" ("עונת המלפפונים") תורגם בתחילה כ"עת האבטיחים" (בין הווריאציות האחרות, הנפוצות פחות: "תקופת האבטיחים" או "ימי האבטיחים", וכן "ימי ביכורי האבטיחים", "עת האבטיחים החמוצים" או "ימי האבטיחים החמוצים")."

      1. "לא רק מקורו של הביטוי אינו ודאי, גם למשמעותו הוצעו כמה הסברים:

        תקופה כה משעממת עד שמה שנותר לעשות הוא להסתכל על המלפפונים צומחים. לא ברור מדוע נבחר דווקא המלפפון כדוגמה לירק שמשעמם לצפות בצמיחתו.
        ההסבר השני מתייחס לטבעם של המלפפונים עצמם: תקופה שהיא יבשה כמו מלפפון, שטעמו תפל ביחס לירקות אחרים. וגם: תקופה שבה הידיעות העיתונאיות הן דלות ו"מימיות" כמלפפון.
        תקופה שבה רוב האנשים נמצאים בנופש, לבד ממגדלי המלפפונים, הנקטפים בקיץ.
        ההסבר האחרון מייחד את הביטוי לעולם התקשורת: תקופה שבה "סיפורי השער" עוסקים במלפפון הארוך ביותר."

          1. די לשקרים של מנחם, מספיק לבדוק בויקיפדיה באנגלית ולגלות שהביטוי ישן וידוע בכל העולם, בטח ובטח לא פרי מוחו של מנחם.

    2. זיו, את המונח 'עונת המלפפונים' אני הכנסתי ראשון וכתבנו כבר על זה. אפילו התווכחו איתי שאיזה הונגרי כתב משהו דומה ב-1789

  3. ווצ׳ביץ׳ מוערך מאוד ועל כן נבחר לאולסטאר אז אני בספק לגבי היותו אנדרייטד. בכל מקרה, כל קשר בינו לבין הגנה הינו מקרי בהחלט ואין סיכוי שהסלטיקס ייקחו כזה שחקן. אז הוא אמנם סיים את העונה אם אני לא טועה בטופ 10 של שחקני הפנטזי, אך כל עוד הוא לא שומר מתחת לטבעות, הוא עדיין לא ברמה הגבוהה באמת.

    1. למרות זאת, הוא עדיין שחקן הגנה מעולה אבל פחות דובר עליו בין השחקנים החופשיים הקיץ (בכללי שחקנים אלה מעולים, אבל כמעט אף אחד לא דיבר על היכן יחתמו בקיץ או על מעשיהם בקיץ זה)

    2. אין ספק שווצ'ביץ' לא צפוי לקחת חלק בדיון על "שחקן ההגנה של הענה" מתי שהוא בעתיד הנראה לעין,
      אבל לא צריך להגזים –
      הוא מגן סביר.
      הוא מנצל היטב את הגובה שלו בשביל לשמור על הצבע. קשה מאוד לקלוע עליו מתחת לסל.
      הבעיה שלו (ולצורך העניין, הבעיה של רוב הסנטרים הכבדים בליגה ששמם הוא לא אמביד או מרק גאסול) היא שהוא מכסה לא טוב את הפרימטר אחרי חילופים בהגנה.
      ובכדורסל של ימינו, זה אכן נתון בעייתי.

  4. שאלת ווצ'ביץ' היא בהחלט שאלה מעניינת מאוד.
    מצד אחד, ניתן היה לחשוב שהוא העלה את ערך מניותיו בעקבות העונה המוצלחת שלו.
    מהצד השני, ההופעה שלו בפלייאוף לא מעוררת ביטחון במי ששקל לתת לו הצעה מכובדת.
    טורונטו פשוט מחקו אותו. הוא לא פגע משום טווח, הוא לא הצליח לשמור על אף אחד.
    .
    השאלה שקבוצות ישאלו את עצמן היא מיהו ווצ'ביץ' האמתי?
    האמת, כרגיל, היא היכן שהוא באמצע.
    ככינור שני או שלישי בקבוצה חזקה, ווצ'ביץ' לא "יזכה" לאותה תשומת לב הגנתית חונקת שטורונטו העניקו לו.
    עדיין –
    מדובר על סנטר שקולע 35%+ מהשלשות שלו.
    שחקן בגובה שלו, שמסוגל לרווח כמוהו את המשחק, שמסוגל לתת יתרון בריבאונד, שמסוגל להניע היטב את הכדור, ושהוא לא מגבלה מהעונשין?
    זה יכול להיות שחקן שהופך קבוצת פלייאוף לקונטנדרית.
    לדוגמה – ווצ'ביץ' במקום קנטר בסדרה של פורטלנד מול גולדן סטייט היה יכול לתת ערך מוסף אדיר.
    .
    השאלה היא תג המחיר.
    כיום, קבוצות כבר לא מחלקות מקס באותו זריזות כמו בעבר. בעיקר לסנטרים. תשאלו את קפלה…
    .
    אישית, אני בהחלט חושב שהוא שווה הימור עבור סכום דומה לזה שקיבל מאורלנדו (12.75 מיליון לשנה).
    .
    תודה, רותם.

    1. הוא שווה בערך כפול ממה שקיבל בטורונטו. הסכום שקיבל מאורלנדו שווה ערך לשחקן טופ 100-120 בליגה, לא לאולסטאר. אפילו לא אולסטאר במזרח. ושחקן שני-שלישי בקונטנדרית מרוויח מעל 20 לעונה. אפילו שחקן שלישי לא בקונטנדרית – אדאמס, פורטר בזמנו, גארי האריס/מילסאפ.

      1. מילסאפ זה חוזה מתקופה אחרת. קבוצות כיום זהירות בהרבה.
        "מעמד הביניים" של שחקני הכדורסל חטפו מכה לא קטנה מהשינויים בקצב צמיחת תקרת השכר. חוזים כמו של מוזגוב ודאנג הפכו לתמרור אזהרה.
        קבוצות כיום מחליטות האם שחקן שווה מקס או לא שווה מקס. אלו שלא, כבר לא מקבלים את סכומי הביניים.
        2 דוגמאות מצוינות מהשוק של השנה שעברה הם קפלה ורנדל. קפלה הרוויח בשנה האחרונה 15.3 מיליון. רנדל הרוויח 8.6 מיליון.
        כל זה נכון במיחוד לעמדת הסנטר, עמדה שספגה פיחות משמעותי במעמדה. \
        .
        עם כל הכבוד לווצ'ביץ', אם יש משהו שבלט בפלייאוף האחרון זה שהוא לא שחקן מקס. אני אופתע מאוד אם ירוויח יותר מקפלה,
        אני עוד יותר אופתע אם זה יקרה בקבוצה שהיא לא אורלנדו.

  5. תודה!
    1. בויאן באמת שחקן מעולה, וטיפה הפחיד אותי כשנכנסנו לפלייאוף בתור אוהד בוסטון (אלוהים יודע שהם הסתדרו). יהיה נחמד מאוד לראות אותו בברוקלין או דאלאס.
    2. ווצ' שחקן מעולה, באמת מתאים לבוסטון. הבעיה היא, שבניגוד להנחה שלך, הורפורד כמעט בטוח נשאר עם הסלטיקס. הדרך היחידה שהסלטיקס יקבלו אותו הייתה בטרייד דד ליין, וכולנו יודעים איך זה נגמר. לא חסרות קבוצות (עם כסף, בניגוד לבוסטון) שיציעו לסנטר חוזה.
    3. בברלי לדעתי הכי אנדרייטד בקיץ הזה. שחקן שכל קבוצה צריכה לרצות לדעתי. יועיל בכל מקום שהוא ילך אליו. הוא אמר שאם הוא יעזוב, זה יהיה "ביחד עם האח שלו, לו וויליאמס". קשה לי לראות אותם עוזבים, אז נראה שיש מה לצפות לעוד עונה של בברלי עם הכוכבים האמיתיים של אל איי.

  6. 1. בוגדנוביץ' כבר השנה היה אופציה ראשונה בהתקפה של הפייסרס, ככה שהוא יהיה אופציה שלישית רק אם יגיע עוד כוכב לצד אולדיפו. כבר מזמן הפייסרס הולכים עליו בהתקפה לעומת טרנר.
    הפייסרס מתים להשאיר אותו במחיר נוח ומקווים שלא תהיה קבוצה שתשתולל לגביו.
    2. ווצ'ביץ' – פרס ניחומים… הבעיה שהוא הולך להיות יקר מדי למה שהוא מספק. אולי יצליח ליד לברון ב-LA. לא אתפלא אם המג'יק ישאירו אותו בחוזה גדול.
    3. בברלי – המניות שלו לדעתי עלו העונה. אני חושב שהוא והקליפרס יגיעו לחוזה נוח ומוסכם על שני הצדדים. יכול לעזור לכל קבוצה עם גארד סקורר דומיננטי. יכול להיות מצחיק לראות אותו ב-OKC (למרותשאין להם סיכוי להביא אותו) לצדווסטברוק.

  7. אפרופו פטריק בברלי – רק תפוס שוב את הראש של הטרייד –
    נשאר מישהו שחושב, שיוסטון לא היתה מצליחה לעבור את גולדן סטייט (בלי דוראנט), בלי כריס פול, ועם:
    פטריק בברלי על הקרסול של סטף;
    סוויט לו וויליאמס עבור הקלאץ', ולא רק;
    מונטרז הראל אוכל את הקרש. אולי אפילו בחמישיית סמול-בול עם טאקר ביחד בפרונט, במקום קאפלה הלא-שמיש.
    את כל ה-3 האלה יוסטון העבירה (ועוד סם דקר, ועוד כמה זניחים, ועוד בחירת דראפט סיבוב ראשון) – על הגוף הפצוע של כריס פול, האגו הבעייתי, וחוזה שתוקע אותם שנים קדימה.
    איזה אסון. אחד הטריידים הרעים בתולדות הליגה, וכנראה גם חורבן הסיכוי של הארדן לטבעת.

  8. נפלא רותם. הייתי רוצה לראות את ווצ'ביץ' בסקרמנטו. יתאים מעולה ליד רכז אמיתי וכמוסר נוסף. הבעיה היא הגנה שתהיה חלשה מאוד בחמישייה שלו לצד הילד, בארנס ובאגלי, אבל יהיו קבוצה מעניינת.

    1. מסכים, לדעתי אם יצטרף לסקרמנטו זה ייצור גרסת מיני של סקרמנטו של תחילת שנות האלפיים עם וובר חביבי, כשפוקס יוכל לשמש כמנהיג, באגלי כוובר (שחקן אתלטי וגבוה עם קליעה), באדי הילד כפג'ה סטויקוביץ' וווצ'ביץ' כדיבאץ

  9. בוגדנוביץ׳ ללא ספק מספר אחד.
    פחות מסכים לגבי השניים האחרים, במיוחד אחרי הפלייאוף של ווצ׳ביץ׳…
    .
    השני ברשימה צריך להיות רודי גיי שאני צופה שיהיה זה שיחליף את דוראנט בגולדן סטייט.
    כל הסטיגמות כשחקן סוליסט שלא יכול להשתלב בקבוצה נופצו אחרי השנתיים בסאן אנטוניו, ומעבר לזה הוא פשוט הפך לאחד הקלעים הטובים בליגה מעבר לסקורר שהוא תמיד היה.
    .
    את המקום השלישי הייתי מחלק בין קוון לוני לטרנס רוס.

    1. דדי (או גיא, או אחד המבינים), שאלה של הדיוט:
      GS תוכל לעשות סיין נ טרייד על דוראנט?
      ואם כן – מה למשל תוכל לקבל במקומו?

      1. עקרונית כן, אבל בהגדרה הקבוצה שאליה הוא יעבור מצפה לנצח את הווריורס בעונה הבאה ואין לה שום סיבה לתת להם כלי חשוב כדי להחליף אותו.
        כנ״ל לגבי דוראנט עצמו.

        1. תודה. עכשיו זה מובן
          אם ככה, אז הסיין נ טרייד של פול נולד מסיבה הפוכה – יוסטון לא היתה יכולה להחתים אותו כפרי אייג'נט, לכן הוא "חתם" בקליפרס כדי להיות מוטרד ליוסטון… ואז ג'רי ווסט זימבר אותם כהוגן וחמד את וויליאמס, בברלי, הראל ובחירה סיבוב 1… נהדר

          1. אם אני זוכר נכון הוא הציע (או במשותף) לעשות את זה מתוך התחשבות בקליפרס, כדי לא להשאיר אותם ללא תמורה, או כדי לשמור על זכויות הבירד שלו ביוסטון
            (?) ולא כי לא יכלו להחתים אותו כפרי אייג'נט.

  10. ווצ'ביץ' הוא דוגמה מצוינת למה שיהיה בקיץ ואולי יעיד על שינוי המגמה בליגה.
    על פניו, לפי מה שאנחנו מכירים מהשנים הקודמות, הוא יקבל הרבה מאוד כסף. עם זאת, מכיוון שמדובר בשוק עמוס מאוד יכול להיות שהוא יאלץ לשבת על המדף הרבה זמן ואז המחיר שלו יירד ויקבע את השוק לשחקנים מסוגו, לאחר שהרבה קבוצות הוכיחו שלא צריך להוציא הרבה כדי למצוא שחקן כמוהו. יהיה מעניין

כתיבת תגובה

סגירת תפריט