טור ההופס של לס ליום ג' (כולל אתגר)

 

 שאלות לקבוצות

 

תנו לייק להופס בפייסבוק

החלטתי להתחיל לעבור על כל קבוצה, ולשאול שאלה על דבר לא מובן, צורך שלא מולא, וסתם שאלות שצצות. אשמח אם בתגובות תוסיפו שאלות משלכם:

 

אטלנטה

החלטתם החלטה מוזרה להשוות את  ההצעה שמילווקי באקס הציעו לשחקנכם החופשי-מוגבל ג'ף טיג, הצעה של 32 מיליון ל-4 שנים. אבל בחרתם בבחירת מס' 17 את הפוינט גארד הגרמני (שהיה מצויין בליגת הקיץ) דניס שרודר שהוא השחקן שהועדתם להחליף את ג'ף. עכשיו יש לכם את ג'ף ל-4 שנים ואת הרוקי שרודר. מה בדיוק הולך לכם בראש? ולמקרה ששכחתם מה ג'ף אמר כשהבאקס הציעו לו את ההצעה, אני שמח להזכירכםצ – רק למקרה שאתם באמת מאמינים שהוא רוצה לשחק עבורכם: 

I'm definitely excited at the opportunity to come back to work with Larry Drew. The Bucks have a good team, a young nucleus and guys that are ready to take the next step. I want and I can help.

 

 בוסטון

אוקיי. החלטתם החלטה אמיצה להתחיל בבנייה מחדש ע"י שויתרתם על פול פירס, ועוד יותר שנתתם לדוק העייף ללכת. אני מברככם בעיקר על ההחלטה לתת לדוק לזוז מערבה; בסלטיקס הוא היה רק מזיק. השאלה הבאה שיש לי לשאול היא  מה החלטתם בקשר לראז'ון רונדו. כולנו יודעים שהוא חוזר מפציעה קשה ל-ACL, ויש לו חוזה לשנתיים ל-25 מיליון. הוא לא השחקן הקל ביותר לאמן, ואם דוק לא הסתדר איתו, כיצד אתם מצפים  שהאלפה-דוג הזה יסתדר עם מאמן טירון כבראד סטיבנס? טוב, אני יודע על שיחת הטלפון שסטיבנס בחכמתו צילצל ישר לרונדו, אבל זה היה בס"ה צלצול טלפון. היום כבר הכל נישכח. אז מה תעשו אם פתאום יבוא צלצול טלפון מקבוצה המוכנה לשלשל את הכסף עבור רונדו? לא יהיה כדאי לתת לו ללכת ולהתחיל באמת עם "טבולה ראסה" – 'לוח נקי' למקרה שיש לכם בעיות בלטינית?

ברוקלין

היי, ג'ייסון, מה קורה? אני מדבר אליך, ג'ייסון קיד, וזה נו קרידינג. אתה לא יודע מאיזה צד שורקים במשרוקית, ולפתע אתה מאמן של פול פירס וקווין גארנט, שלא להזכיר את דרון ויליאמס ושאר הכנופייה. אני מסתכל על חבורת השחקנים שלך ואני רואה ROTATION פוטנציאלי שאין לאף קבוצה. אבל פירס בן 35 וגארנט בן 37. יש לך את אנדרה קירילנקו, מייסון פלמבי – שהיה מצויין בליגת הקיץ – אנדריי בלאצ'ה, וכמובן ברוק לופז. עם ויליאמס וג'ו ג'ונסון יש לך כמעט קבוצת 'אול סטאר' . רגע.  ומה עם רגסי אוונס, שואן ליבינגסטון, ג'ייסון טרי, ג'רי סטקהאוז ,מירזה טלטוביץ' ,  ודי ג'יי ווייט? איך תסתדר? האם תעלה 8 שחקנים ביחד? לא, ברצינות ג'ייסון, תן לי חמישייה, ורוטציה שתלך איתה. אני מחכה.

 

***********************************

בחירת החמישיות שלי לאתגר

**********************************

אורלנדו: לג'ק וון מאמנה הצעיר של אורלנדו  ישנה קבוצה עשר לעתיד הרחוק, אבל העתיד הקרוב אוטוטו מגיע. מה הוא יעשה? ויקטור אולדיפו או ארון אפללו? אני מאמין שהוא יתחיל את העונה עם אפללו, כשאולדיפו מחליף אותו ואולי אפילו משחק יותר דקות ממנו. מו הארקלס הוא הסמול פורוורד הבטוח, וטוביאס האריס סיים את העונה שעברה גדול. מה שניקולה ווצ'ויץ' עשה כולנו יודעים.

זאת תהיה החמישייה בתחילת העונה:

PG: Jameer Nelson

SG: Arron Afflalo

SF: Moe Harkless

PF: Tobias Harris

C: Nikola Vucevic

 

שרלוט:   אני חייב לצאת מההנחה שג'רלד הנדרסון לא יחתום איתם. אילו יחתום הוא יעלה במקום בן גורדון בחמישייה. השינוי העצום הוא אל ג'פרסון. תותח אמיתי שהגיע לשכונתי. אני מאמין שג'פרסון יעלה כפאור פורוורד, וביומבו כסנטר.אחרי איזה 15 משחקים  קודי זלר יעלה במקום ביומבו, אבל לא מהמשחק הראשון.

זאת החמישייה שתעלה ביום הראשון:

 

PG: Kemba Walker

SG: Ben Gordon

SF: Michael Kidd-Gilchrist

PF: Al Jefferson

C: Bismack Biyombo


פיניקס:   הדבר המעניין ביותר בפיניקס הוא המאמן החדש ג'ף הורנסק. ההחלטה החשובה הראשונה שלו תהיה עם מי לשחק, גורן דראג'יק או אריק בלדסו? יש לי הצעה בשבילו, ואני מקווה שראשו חושב כמו שלי: עלה עם שניהם. שני גארדים, ולא PG ו-SG. כמובן ששנון בראון הוא אופציה לעלות כמספר 2 במקום גורן או אריק, אבל זה ייעשה רק תוך כדי המשחקים, ולא לעלות ככה.

כך אני רואה את החמישייה עולה ביום הראשון:

 

PG:  Goran Dragic

SG: Eric Bledsoe

SF: Caron Butler

PF: Luis Scola

C: Marcin Gorta

*****************************

 אתגר למחר: חמישיות יוטה, אטלנטה, טורונטו

 **************************

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. פניקס
    הייתי מציב קצת אחרת
    בלדסו רכז- ויתרתי על שחקנים בשבילו , הוא חייב להיות הרכז שלי מהרגע הראשון. דראגיץ כמחליף , עם אופציה לשחק יותר דקות מבלדסו.
    גודוויין – שווה הרבה יותר ממה שחושבים.
    תאומי מוריס בעמדה 3+4 . הסיבה מה האלטרנטיבות ? באטלר לא יותר משחקן ספסל הוא הרבה מעבר לשיאו, ביסלי ? יש חטיף נחמד בשם הזה. סקולה טוב לגיבוי
    סנטר – גורטאט – כדי שיראה יכולת לטרייד עתידי. ברור שאני בונה על לן
    ההרכב שלי ינצח פחות משחקים, אבל אני מריץ את השחקנים שאני מאמין בהם לעתיד. וכמובן דראפט 2014 לא כל כך רחוק.,

  2. ראפטורס:

    לאורי, דה רוזן, גיי, הנסבורו, ולאניוצ'אס

    ג'אז: בורק, בורקס, היווארד, פייבורס, קנטר.

    אטלנטה: טיג, וויליאמס, קורבר, מילסאפ, הורפורד.

  3. דווקא נראה לי שהתשובות לא כל כך משונות –
    אטלנטה – טיג רכז לא רע, אולי לא של 8 לעונה אבל יש לא מעט רכזים שמסתובבים באזור ה-6-7 והם בערך ברמה שלו, אטלנטה שילמו קצת פרמיה כי הם אטלנטה (מתי בפעם האחרונה חתם פרי אייג'נט רציני באטלנטה שלא בפרמייה?)
    בוסטון – עם רונדו, עונה להריץ את המאמן והצעירים המוכשרים שיש שם, בחירת דראפט ושוק השחקנים החופשיים של הקיץ הבא (בוסטון קבוצה שכן יכולה למשוך פרי אייג'נט) הם יכולים להיות קונטנדרית מחדש תוך עונה אחת ולא צריך בניה מחדש.
    לגבי העיות של רונדו עם המאמן, מקסימום יהיה בלאגן והקבוצה תהיה כל כך גרועה שתהיה לה בחירת טופ פייב בדראפט.

  4. אני לא הייתי משלם את ה-32 מיליון המובטחים האלה לטיג.

    למה? כי הוא בינוני וזו הצרה הכי גדולה של אטלנטה ממילא.
    מעדיף להראות גרוע עם בור אמיתי ולדוג איזה תותח בדראפט הקרוב מאשר להקבר עם פוינט גארד בינוני ב-8 מיליון דולר לעונה.

    לדעתי דני איינג' פשוט מקווה שרונדו יחסיר כמה שיותר משחקים העונה זה ממילא יטיב עימם.

    בוסטון כבר בעבר עשתה כל מה שהיא יכולה מבחינת טנקינג כשהיא סימנה לעצמה דראפט(96). זה מה שהיא תעשה העונה.

    אם רונדו השורר יעשה לו יותר מדי בעיות במהלך העונה אני לא פוסל בכלל שאיינג' יעשה עליו טרייד בשביל לשפר עוד יותק את הסיכוי שלו לדוג דג זהב בדראפט 🙂

  5. k_700, יכול להיות שאטלנטה חושבים שיש בו יותר, יכול להיות גם שעל אף כל המקום שפינו בתקרת השכר הם הבינו שאף אחד לא יבוא (אם לא הביאו את יליד אטלנטה, את מי כן?) ושגם בלי טיג הם טובים מדי לטנקינג בתחרות הטנקינג העצומה שהתפתחה ואז מה עושים? מחתימים את טיג בשכר קצת מנופח ומקווים לפחות לעשות פליאוף.
    מודל של קבוצה שנבנית בלי פרי אייג'נט סופר סטאר ובחירות דראפט גבוהות – אינדיאנה, דנבר, שלא נחשבות "בינוניות" למרות שאולי הן צריכות להיות.
    – ג'ורג' היל ב- 8 מיליון או טי לאוסון ב- 11 מיליון עדיפים? המספרים של טיג יפים לא פחות והוא נתן שתי קפיצות רצופות, אולי הוא יכול יותר?
    עוד דוגמאות- ג'אמיר נלסון ב-8 מיליון עדיף?דראגיץ' ב- 7.5? זה השוק ולקבוצות במקומות האלה אין ברירה אחרת היום (פילדלפיה ייחודית יחסית, זה לא צ'אנס שיש כל יום).

  6. ברוקלין: רק עכשיו נפל לי האסימון בקשר לנטס. על הנייר מדובר בסגל חזק ביותר עם אינספור אפשרויות. השאלה היא כמה דומיננטי יהיה לורנס פרנק כי אני אישית חושב שמינוי קיד הוא טעות.
    השאלה שלי היא מתי קיד מתכוון להודות שזה גדול עליו ולהתפטר.

    בוסטון: לדעתי לא כדאי להם לוותר על רונדו. הקבוצה היא שלו באופן רשמי, הוא ירצה להוכיח את עצמו יותר מבעבר. לדעתי הוא וסטיבנס יהפכו לצמד חמד במהרה והסלטיקס יהיו טובים יותר מבשנה שעברה.
    קבוצה עם חמישייה של רונדו,בראדלי,וואלאס,האמפריס ואולניק עם כוח האש של גרין (שעשוי לפתוח) וברוקס היא לא כזו רעה. השאלה היא האם רונדו יצליח לא לריב עם וואלאס והאמפריס (שבעקבות העימות איתו במשחק שיא ה10 אס' ברציפות למשחק של מג'יק עוד קיים).

    הוקס: מה הם רוצים בעצם? לא נמאס להם להיות בינוניים? האמת היא שאשתקד חשבתי שיש להם סיכוי להפתיע עם סוללת הקלעים של מורו-קורבר וכמובן לו וויליאמס, אבל בעוד מורו נעלם על הספסל וסיים בדאלאס, וויליאמס נפצע ורק קורבר תיפקד (ושבר שיא מועדון של לפחות שלשה למשחק ברצף). הם מאוד איכזבו אותי.

    בקשר לשארלוט, אני חושב שג'פרסון יעלה עם זלר. אין סיבה שלא. ביומבו הוא עדיין לא תואם איבקה שהבובקאטס רצו לראות, וזלר השחקן המוכשר במשפחה שלו לדעתי(מה הם אוכלים שם?) יכול להיות סנטר לגיטימי עוד העונה, ואחרי הרבה שנים, נראה את ביג אל משחק כ 4 קבוע.

  7. אומרים שלן יהיה כשיר לפתיחת העונה.
    לא צפוי פקק בעמדת הסנטר כי הרצון הוא לשלוח את גורטאט וסקולה בטרייד.

  8. קיד צריך להעלות בחמישייה את לופז, גארנט, קירילנקו, ג'ונסון ודרון וויליאמס, שפול פירס שחקן שישי, שמקבל כמות דקות של שחקן פותח.

  9. שום דבר לא מוזר לגבי אטלנטה, וגם לא לגבי הדברים שטיג אמר.

    טיג הוא שחקן חופשי מוגבל.

    כפי שכבר הסברתי ואני מקווה שהרוב קראו – זה אומר שאטלנטה יכולים להשוות כל הצעה שהוא מקבל.

    אז כן, מצד אחד זה נותן להם יתרון בזה שהם אלו שמחליטים בסופו של דבר אם להחזיק בו או לא, אבל מצד שני, זה גם אומר שכל קבוצה שתחתים אותו (או כל שחקן חופשי מוגבל אחר) – יודעת שהיא צריכה לתת הצעה גבוהה יותר מהערך הריאלי של השחקן, אחרת זה ברור מאליו שההצעה תושווה וזה סתם יהיה בזבוז של זמן שיכול לעלות לה בשחקן אחר שאולי הם היו מחתימים, ויחתום בינתיים בקבוצה אחרת (לקבוצה ה"מקורית" – אטלנטה במקרה הזה – יש 3 ימים להחליט אם להשוות את ההצעה או לא).

    מכאן שבהגדרה – כמעט כל שחקן חופשי מוגבל שחותם על הצעה, חותם על הצעה שהיא גדולה מהערך ה"אמיתי" שלו.

    זו בדיוק הסיבה שאריק גורדון למשל קיבל חוזה מקסימום בעונה שעברה – כי פניקס קיוו שהפליקנס (ההורנטס דאז), לא ישוו את ההצעה המוגזמת הזו (גורדון שחקן שיוכל אולי להיות שווה מקסימום בעתיד, אבל בקיץ הקודם אחרי פציעה וניתוח – ממש לא).
    בסופו של דבר הפליקנס השוו אפילו את ההצעה המוגזמת הזו.

    ככה הדברים עובדים עם שחקנים חופשיים מוגבלים.
    זה ממש מובנה בעצם ההגדרה שלהם.

    אז בהתחשב בכל זה, ובהתחשב בזה שמן הסתם טיג וההוקס לא הצליחו להגיע על סיכום ביניהם, הצעה של 8 מיליון לעונה לג'ף טיג – שהוא בטח בין 20 הרכזים הטובים בליגה פחות או יותר וגם עדיין שחקן צעיר- היא יותר מסבירה מבחינת אטלנטה.

    אם היא בכלל עולה על הערך ה"אמיתי" שלו – אז היא עולה עליו רק במעט מאד, וכאמור יחסית לשחקן חופשי מוגבל (מקסימום לאריק גורדון, 24/3 לג'רמי לין…) – מדובר בחוזה יותר מסביר מבחינת אטלנטה.

    שרודר הוא בטח לא שיקול נגד החתמת טיג, ואני ממש לא מבין את הבעיה.

    אטלנטה רואה את עצמה כקבוצת פלייאוף, וככזאת אתה לא סומך על רוקי שנבחר בחלק התחתון של הסיבוב הראשון שיהיה מסוגל להוביל את הקבוצה שלך.

    מה שאתה כן יודע, הוא שיש לך את אותו רוקי ל 4 שנים לפחות במחיר זול (אם הם ירצו בו כמובן), מה שנותן להם מספיק זמן לבחון אותו, לתת לו להתפתח, ולהחליט עם איזה רכז הם הולכים לטווח הארוך.

    לפי הטיעון שלך, פניקס לא היו צריכים להחתים את דראגיץ' כי הם בחרו בדראפט את קנדל מרשל שנחשב בשנה שעברה לפרוספקט מצויין.
    איפה הוא היום ?
    עדיין מקווים שיתפתח, עולה גרושים להחזיק אותו במשכורת רוקי, ובינתיים יש רכז פותח לגיטימי.

    ולגבי הדברים שטיג אמר על מילווקי – אני לא מבין מה הבעיה.

    הרי זה ברור לכל אחד שהוא העדיף להישאר באטלנטה – מקום יותר טוב, וקבוצה יותר טובה.
    אבל חייבים לשחק את המשחק ולקבל הצעה מקבוצה אחרת.

    ומה אמורים להגיד כשחותמים על כזו הצעה ?
    מה בדיוק ציפית ?

    הדברים שטיג אמר, הם המינימום ההכרחי שכל שחקן חופשי מוגבל אומר כשהוא חותם על הצעה, גם אם הוא מקווה שהקבוצה המקורית שלו תשווה את ההצעה – כי בסופו של דבר הוא עוד עלול לשחק בקבוצה האחרת – אז מה בדיוק הוא אמור להגיד ? להודות שהוא מקווה שההצעה תושווה ?

    הכל חלק טבעי מהמשחק.

    כששחקן באמת לא רוצה שהקבוצה שלו תשווה את ההצעה שקיבל – הוא אומר את זה בצורה שלא משתמעת לשתי פנים, בצורה בוטה, ברורה, ופומבית.

    בערך ההיפך המוחלט ממה שטיג אמר כשחתם עם הבאקס.

    1. היו מקרים בעבר שקבוצות מתנגדות הציעו לשחקן מוגבל סכום גדול בהרבה מערכו ללא כל רצון אמיתי להחתימו, תוך ידיעה (או מחשבה לפחות) שהקבוצה שלו תשווה את ההצעה מחוסר ברירה, רק כדי לדפוק להם את ההתקרבות לתקרת המשכורת. והיו גם מקרים שההצעה היתה כה מגוחכת שהקבוצה שלו לא הישוותה את ההצעה שקיבל רק כדי 'לדפוק' את הקבוצה שהציעה סכום מוגזם.

    2. גם היו מקרים בעבר שקבוצות מתנגדות הציעו לשחקן מוגבל סכום גדול בהרבה מערכו ללא כל רצון אמיתי להחתימו, תוך ידיעה (או מחשבה לפחות) שהקבוצה שלו תשווה את ההצעה מחוסר ברירה, רק כדי לדפוק להם את ההתקרבות לתקרת המשכורת. והיו גם מקרים שההצעה היתה כה מגוחכת שהקבוצה שלו לא הישוותה את ההצעה שקיבל רק כדי 'לדפוק' את הקבוצה שהציעה סכום מוגזם.

      1. לא קונה את זה.

        הכל סתם תיאוריות קונספירציה.

        אף קבוצה לא תסתכן בלהחתים שחקן שהיא לא רוצה על חוזה מנופח ומוגזם, רק כדי להמר שקבוצה אחרת תחליט כן להשאיר אותו בהצעה כזו.

        לא קונה את זה בכלל.

        מה גם שאין לזה כל קשר לטיג שקיבל הצעה סבירה בהחלט בשביל שחקן חופשי מוגבל.

  10. היה גם היה לפחות מקרה מתוקשר אחר כזה בין הניקס והסלטיקס. אני כבר לא זוכר באיזה שחקן מדובר, ואיזו קבוצה רצתה לקרוע את השנייה.
    בקשר לטיג אני מסכים ש-8 זה לא מוגזם

  11. זה קרה שנה שעברה עם לאנדרי פילדס – ניקס וראפטורס היו במירוץ על סטיב נאש אז הראפטורס הציעו ללאנדרי פילדס חוזה של 20 מיליון ל3 שנים וקיוו שהניקס ישוו כדי שיצאו מהמירוץ על סטיב נאש אבל בסוף לא השוו וטורנטו נדפקו איתו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט