מחשבות כדורסל של רביעי בצהריים / רועי ויינברג

מה מילווקי וטורונטו יכולות לעשות בשביל להכריע את הסדרה?

2-2. כל קבוצה הייתה טובה יותר בבית שלה באחד המשחקים והצליחה לנצח אחד נוסף. נשארו שלושה משחקים ולכן כדאי לחשוב על מה כל קבוצה יכולה לעשות כדי לנצח בסדרה הזאת.

מבחינת מילווקי, יש כמה אפשרויות. היום הם הצליחו לשמור טוב על קוואי לנארד הפצוע ועדיין הפסידו, הודות לתנועת כדור נהדרת של טורונטו. יש שני אחראים מרכזיים להישג זה – קייל לאורי ומארק גאסול. ג'ורג' היל מתקשה מול לאורי לאורך הסדרה ובלדסו לא מצליח גם כן, מה שיכול לבשר על הכנסת מלקולם ברוגדון לחמישייה. ברוגדון יכול לשמור את לאורי, תאורטית, או לשמור את קוואי וכך לתת לקריס מידלטון להקשות על הרכז של הקנדים. ברגע שמשביתים את לאורי משביתים את תנועת הכדור של הראפטורס ולכן מצ'-אפ כמו מידלטון או ברוגדון יכול לעבוד, למרות משחק הנפל של האחרון.

הבעיה האמיתית, עבור מילווקי, היא מארק גאסול. הסנטר המנוסה מסר 7 אסיסטים למשחק בכל אחד משני הניצחונות של קבוצתו והיכולת שלו לשמש כמנהל משחק שני היא גיים צ'יינג'ר. כשברוק לופז שמר עליו בפלייאוף הוא עם 14 אסיסטים על 3 איבודים (במצטבר) ו-1.13 נקודות בממוצע בכל מהלך. מה הפתרון? הייתי רוצה לראות את הגריק פריק שומר על גאסול. הוא מגן טבעת מספיק טוב בשביל להתמודד עם הספרדי בפוסט וב-31 פוזשנים בסדרה גאסול לא קלע או הצליח למסור אסיסט מולו. זה אומר שמירוטיץ' או לופז יורדים לספסל בשביל ברוגדון, אבל זה מהלך שמילווקי יכולה לקחת. מידלטון וברוגדון עוצרים את קוואי והשני מביניהם יכול להתמודד עם לאורי, לצד בלדסו. החיסרון הוא הגנה חלשה יותר על סיאקם, אבל הוא עם 13.8 נקודות ב-13.3 זריקות למשחק בסדרה. זה הופך אותו לסיכון שאפשר לקחת מבחינת הקבוצה עם יתרון הביתיות.

מה טורונטו יכולה לעשות? אני לא חושב שהספסל וכל שחקני המשנה יהיו טובים בחוץ כמו שהם היו בבית, בדומה להבדל בין המשחק החמישי לשישי בסדרת הסיבוב השני מול פילדלפיה. הגדולה של טורונטו בשני המשחקים האלה הייתה בהגנת המעבר והסגירה לריבאונד: הם השיגו 49.5 ריבאונדים למשחק ועצרו את מילווקי על 21 נקודות במתפרצות בבית, לעומת 43 ריב' ו-26.5 בחוץ (כשבבית שיחקו 2 הארכות נוספות). הבאקס מתקשים בהתקפות מסודרות מול טורונטו הארוכה וזה דגש חשוב עבורם גם בבית. מהלך שיכול לסייע להם בסגירה לריבאונד הוא מתן דקות נרחבות לסרג' איבאקה לצד מארק גאסול. השניים נותנים סדרה טובה, מסוגלים להגן על הטבעת ולסגור לריבאונד ויכולים להאט את מילווקי. הם שיחקו 22 דקות ביחד עד כה, לעומת 112 של גאסול וסיאקם או 37 של סיאקם ואיבאקה, והשילוב הזה יכול להיות על המגרש כשמילווקי מתחילה לרוץ.

מעבר לכך, הרוטציות של הראפטורס נהדרות. הם מצליחים למנוע ממילווקי להשיג מבטים חופשיים, מגבילים את יאניס אנדטקומפו היטב והגיעו בזכות ל-2-2 מול קבוצה עדיפה על הנייר. נורמן פאוול הפתעה חיובית מאוד ואני מאמין שנראה המשך למגמה בה הוא מקבל דקות על חשבון דני גרין. פאוול שומר טוב ושחקן שיכול ליצור סל בעצמו, משהו שאין לראפטורס בלי קוואי וסיאקם. אחרי עונה חלשה הוא מראה את החשיבות שלו בפלייאוף ויהיה אקס-פקטור במשחק 5, אם הראפטורס אכן יצליחו לנצח בחוץ.

יעדים אפשריים למייק קונלי

מייק קונלי יכול להיות בדרך החוצה מהגריזליס. ממפיס מחזיקה בבחירה השנייה בדראפט וצפויה לבחור בג'ה מורנט, רכז אחר עם פוטנציאל גבוה. לא בלתי נמנע שנראה את קונלי נוחת במקום אחר.

לא ברור מה ערך הטרייד של קונלי. מצד אחד מדובר באחד מהגארדים השומרים הטובים באן.בי.איי שסיים עונה עם 21 נקודות ו-6.5 אסיסטים באחת מקבוצות ההתקפה הגרועות בליגה. מהצד השני, הוא פספס כמות דו ספרתית של משחקים בכל אחת מחמש העונות האחרונות, יהיה בן 32 בתחילת העונה הבאה וצפוי להרוויח 66 מיליון דולר בשנתיים הקרובות. החוזה הזה יכול להראות רע מאוד, מהר מאוד.

מועמדת מעניינת היא יוטה. הג'אז רצו אותו מאוד בפברואר אבל לא היו מוכנים לוותר על דאנטה אקסום, לצד דריק פייבורס וג'יי קראודר. לא בטוח שממפיס תרצה את החבילה הזאת עכשיו, כשיש לה בקו הקדמי את יונאס ואלנצ'יונאס וג'ארן ג'קסון ג'וניור. קראודר יכול להתאים ליד מוראנט ויכול להיות שיוטה תצטרך לוותר על נכס נוסף, אבל היא לא מועמדת ריאלית במיוחד.

אינדיאנה היא קבוצה מסקרנת. ואלנצ'יונאס היה טוב ב-19 משחקיו בממפיס העונה, אבל בגיל 26 הוא מבוגר מג'קסון ומוראנט ב-5-6 שנים. חבילה שמבוססת על מיילס טרנר יכולה להתאים לגריזליס. טרנר מגן טבעת טוב מאוד והשילוב שלו לצד ג'קסון, כשני גבוהים עם הגנה מרשימה שיכולים לזרוק שלשות, מסוכן במיוחד ליד רכז דומיננטי כמו ג'ה. אינדיאנה מרוויחה רכז משמעותי לצד ויקטור אולדיפו שמחזק מצד אחד את ההגנה ומהצד השני מוסיף ממד חשוב להתקפה חלשה. דומאטס סאבוניס היה טוב כל העונה ויכול לתפקד כסנטר הפותח של אינדי.

יעד שלישי הוא דטרויט. השילוב של גריפין וקונלי יכול להיות מעניין ולהפוך את הפיסטונס לקבוצת סיבוב שני, אבל לא ברור מה יש להם לתת בתמורה. נוסף על כך יש את הלייקרס שאולי יהיו מוכנים לוותר על הבחירה הרביעית (מוראנט, דיאנדרה האנטר וג'קסון בסיס נהדר להמשך), אבל לא בטוח שקונלי שווה בחירה מהחמישייה הראשונה. לא הייתי פוסל גם את שיקגו או פניקס, למרות שקונלי לא מתאים לטיים-ליין של שתי הקבוצות האלה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. גאסול הוא באמת ההבדל בין המשחקי במילווקי לאלה בטורונטו בינתיים. אני רק לא מבין מה הראפטורס ירוויחו מהעברה של יאניס עליו. השיטה שבה הם מגינים לא תשתנה וכמו שאמרת פתאום תספוג גם הרבה יותר מסיאקאם שיאניס מגביל היטב. בשיטה שלהם זה לא ישנה מי ישמור על גאסול לכן אתה סתם "מבזבז" את יאניס.

    1. אני חושב שיהיה קשה לטורונטו לנצח את הסדרה בהתבססות על בידודים של קוואי (0.79 נקודות בבידוד במשחקים 1-3) או סיאקם, הרבה יותר מהדרך בה הם מרוויחים מהמסירות של גאסול. כשאתה סוגר אותו עם יאניס אתה סוגר את ההתקפה שמתבססת עליו וזה יכול להיות רווח משמעותי עבור מילווקי, יותר מהנקודות שסיאקם ישיג כשמישהו אחר שומר עליו – לופז אגב שמר אותו טוב מאוד, אבל במדגם קטן.

        1. שמירה אישית, עם חילוף על חסימות של גאסול (במידה ויש כאלה). ב-31 פוזשנים בסדרה בהם יאניס שמר על גאסול ברוב הפוזשן הספרדי עם 0 נקודות (2 זריקות מהשדה), 0 אסיסטים וכל טורונטו עם 0.8 נקודות פר מהלך.

          1. אז תעשה את אותו דבר עם לופז. למה לבזבז את יאניס עליו? לופז יתמודד איתו באותה מידה. תפסיק לצטט את הבוקס סקור. כבר הסברתי לך שהתבססות שלך על המשמעות של הנתונים האלה מוטעית. הנזק שגאסול עושה הוא בגלל שיטת ההגנה של מילווקי. הם משאירים אותו למעלה חופשי לקלוע או למסור כדי לסגור את הצבע. זה לא שלופז לא מסוגל לשמור עליו.

      1. כן אבל במשחק הקודם הוא היה ענק, ויש לו נסיון עצום – אז מה שלא ברור לי זה אי הסקת המסקנות מהמשחק הקודם לזה של אמש.
        גאסול זה שחקן חכם, גבוה שמנהל את המשחק עם יד רכה מכל הטווחים.

        1. מילווקי לא סוטים מההגנה שלהם כל העונה ומוכנים לקחת את זה תמורת סגירת האמצע. זה כבר עלה להם בכמה התפוצצויות של היריבה.

    1. השיטה של מילווקי זה לסגור את הצבע ואת השלשות מהפינה.
      ההתאמה של נרד היתה לשים את גאסול המרפק ולבצע חיתוכים והוא מוצא אותם לאסיסטים.
      השיטה השנייה זה לתת את הכדור לקוואי ושמגיע השמירה הכפולה, הוא מעביר את הכדור עד שמגיעים לשחקן הפנוי.

      1. הוא כמעט לא שם את גאסול באלבו אלא למעלה מעל קשת השלוש (היו מספר קטן של מהלכים שהוא כן קיבל שם את הכדור ).

  2. גאסול גם עשה דברים יפים ממש צמוד לטבעת. יש לו 3 מ6 מהשלוש, ועוד 4 מ-5 מהשניים – כמה מהם זה ממש בפוסט עם הטעיות קטנות או שקיבל כדור שרק נשאר לו להכניס.

  3. הבידודים של קוואי הביאו לשמירה כפולה, כאשר הגיע השומר השני מספיק קרוב קוואי העביר את הכדור עד שהוא הגיע לשחקן הפנוי.
    לא תראה אסיסטים של קוואי על זה אבל ככה התנהל החצי הראשון וברבע השלישי. הרביעי כבר היה לפרוטוקול

      1. היום היה יום קליעות גרוע שלו ומצויין של השאר. אבל בימים שהוא תופס יד הוא מקצר את התהליך.
        אולי היום זה היה יותר מכוון כי גאסול הלך מאחוריו באזור המרפק. ולא כפי שהייתי מצפה באזור הריבאונד.
        קואץ באד כבר יפתור את זה.

  4. זה בעיקר תלוי במידע שאין לנו,(מצבו הרפואי של קונלי)אבל אם ממפיס לא מצליחה להשיג משהו משמעותי מבוסטון הם צריכים להשאיר את קונלי להחליף בחירות עם פיניקס ולקחת את רדיש או קולבר. ואיזה בחירה או שתיים מפיניקס

  5. היום היה יום קליעות גרוע שלו ומצויין של השאר. אבל בימים שהוא תופס יד הוא מקצר את התהליך.
    אולי היום זה היה יותר מכוון כי גאסול הלך מאחוריו באזור המרפק. ולא כפי שהייתי מצפה באזור הריבאונד.
    קואץ באד כבר יפתור את זה.

  6. יופי רועי. הטור הזה שלך הופך ליותר ויותר חלק מאד חשוב באתר, ומראה את ההבנה ויכולת האנליטיקה שלך ההולכים והופכים להיות ברמה גבוהה מאד.

  7. 1. לדעתי האקס פקטור הוא גאסול. אם טורונטו תצליח להפעיל אותו, כמו ב-2 המשחקים האחרונים, יש להם עוד כוכב ליד קוואי ברמה שאין למילווקי מלבד יאניס. אם מילווקי תצליח לעצור אותו, כמו ב-2 המשחקים הראשונים, למילווקי יהיה יתרון משמעותי בזכות העומק של הסגל.
    2. קונלי בעד סימונס. פילי מרוויחים עוד שחקן על גבול האולסטאר וסוגרים רשמית את הפרוסס. ממפיס בונים קבוצת קלעים צעירה סביב סימונס, ומאלצת אותו להשתלב בקשיחות הגנתית המצופה מממפיס, במה שיהווה עבורו סיכוי אחרון להפוך לכוכב בסביבה נוחה. פילי יכולים לתרום איזה ווילסון צ'נדלר כדי לאזן.

    1. אני יודע שווילסון צ'נדלר בקליפרס. שגיאת הקלדה.
      אולי טוביאס האריס או רדיק ופילי תקבל עוד רול פלייר כדי לאזן כלכלית…

      1. אני הפסקתי להאמין בו בהקשר של קליעה.
        לכן אני מחפש עבורו קבוצה שהוא יוכל לעשות הכל חוץ מזה.
        סימונס שווה יותר מקונלי עבור רוב הקבוצות, אבל עבור קבוצה כמו פילי, שיש לה סיכוי לאליפות ורק סימונס תוקע אותה, להשיג כמעט אולסטאר בעדו משפר מאוד את מצבה, במיוחד שהוא גם שומר נפלא…

  8. https://m.youtube .com/watch?v=C7uNyE0FIi4
    the following musical relief is dedicated to the nice-guy Adam Sandler.
    Stupid little crybaby. where is your headset now huh?
    If you can't find it still, I will suggest digging under Ground Zero, you gay little bleeding arse hole of a douchebag

  9. תודה רועי על מחשבות מעניינות. גאסול הראה גם בסדרה מול פילי , בעיקר הגנתית רוב הסדרה מול אמביד וגם בסדרה הזו בשני צידי המגרש (בעיקר התרומה בהתקפה בניהול המשחק וריווחו) למה הקנדים הימרו על הבאתו ובצדק.
    שועל פלייאוף מנוסה וטוב , אין ספק שהוא ולאורי המפתח אצל טורונטו להמשך הסדרה לצד קאווי ובטח אם הפציעה של הקיווי תגביל אותו. קונלי רכז מהדור הישן בחסד, הבעיה אתו עוד יותר מהחוזה שלו היא רקורד הפציעות. את העונה האחרונה עבר בשלום אבל מי שתחליט להמר עליו צריכה צוות רפואי טוב מאוד ולשמור עליו היטב. אשך הציע פה יותר מפעם אחת טרייד עם בוסטון בהנחה שקיירי חותך שיכול להיות מעניין לשני הצדדים – קונלי תמורת היווראד.
    סף משכורות דומה, בוסטון מקבלת מנהל משחק, ממפיס אחלה שחקן לעמדות 2-3 שמתאים לשיטה ויוכל להתקאמבק בשקט.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט