יש לנו סדרה? על ערב ארוך בטורונטו- טורונטו מארחת את מילווקי בגמר המזרח/ הלל הורוויץ
פשוט לא מספיק טוב

יש לנו סדרה? על ערב ארוך בטורונטו- טורונטו מארחת את מילווקי בגמר המזרח/ הלל הורוויץ

טורונטו רפטורס 118 (1) – מילווקי באקס 112 (2)

אחרי שלושה רבעים של התמודדות בין מילווקי לטורונטו בפתיחת הסדרה טורונטו יצאה לנופש של כמה ימים. ממש כמו אולימפיאקוס שהחליטו לא להתייצב גם בטורונטו החליטו לנקוט עמדה ולא להופיע למשחק החוץ. האם הם יופיעו הערב? שאלה טובה. הקבוצה עוד לא החליטה ונקווה לדווח לכם בלייב. למי שלא הספיק לעקוב ברבע הרביעי של המשחק הראשון קייל לאורי קלע 5-7 מהשדה ושאר שחקני הקבוצה היום 0-15… ככה אי אפשר לנצח. בממד ההיסטורי מילווקי הובילה 0-2 בפתיחת סדרה 13 פעמים ומעולם לא הפסידה בסדרה שכזו. מהעבר השני טורונטו הייתה 7 פעמיים בפיגור 0-2 בסדרה והפסידה בכל שבע הפעמים. המשחק הערב? אף קבוצה בהיסטוריה לא חזרה מפיגור 3-0 אז אם טורונטו רוצה להוציא משהו מהסדרה הזו זה משחק 7 של הסדרה למעשה.

כל הפרשנים, המבקרים והמקורבים כבר מספידים את טורונטו, והאמת? די בצדק. אין שום תחושה שיש התאמה, או אס בשרוול שישנו את מצב ההתמודדות. את ההזדמנות שלהם הם קיבלו כשהובילו 98-100 בשלהי המשחק הראשון וזה כנראה הרגע שהכריע את גורל הסדרה. בינתיים המאזן ההיסטורי של טורונטו בגמר המזרח הוא 0-6 והם על כל פנים ינסו הלילה להשיג ניצחון ראשון במעמד.

אז מה צריכים לעשות בטורונטו כדי לנצח? עד כמה שמנצחים משחקים דרך ההגנה זו לא הייתה הבעיה עד כה של טורונטו בפלייאוף הנוכחי. ברוב המשחקים שלהם הם מגנים בצורה סבירה פלוס ואפילו טובה. הקושי בהפסדים היה בדרך כלל בהתקפה שם הם לעתים פשוט מתקשים לשים כדור בתוך הטבעת. אז מה הם צריכים בצד ההתקפי?

  1. ספסל שתורם משהו – בין אם איבקה או גאסול יפתחו, הגבוה שיעלה מהספסל, ואן וליט ופאוול יהיו חייבים לספק באיזור 20 הנקודות ודקות משמעותיות מספיק כדי לאפשר מנוחה לשאר השחקנים.
  2. תיקו או ניצחון במאצ' אפ של בלדסו מול לאורי – זה לא חייב להיות הופעה אדירה של לאורי כמו במשחק הראשון אבל כל דבר שהוא סביב ה-8 אסיסטים ו-15 נקודות ושמירה של בלדסו מבחינת הנקודות יספיקו.
  3. קליעה משלוש – במהלך העונה הסדירה טורונטו קלעה 38.4% מהשלוש בניצחונות ו-31.9% בהפסדים, הם גם איפשרו לקבוצה השנייה לקלוע שתי שלשות יותר בממוצע בהפסדים מאשר בניצחונות.

אז עכשיו זה הזמן שלכם להגיד, ברור! אם כל זה יקרה והם יקלעו יותר נקודות הם ינצחו! אלון מזרחי פרשן יותר יעיל מזה! אז אולי אתם צודקים אבל, מצד שני, זו בדיוק התחושה, שטורונטו צריכים יום מעולה כדי לנצח יום סביר של מילווקי, כי הבאקס קבוצה יותר שלמה, מאוזנת ומאומנת. ככה זה בפלייאוף, הקבוצה עם הביתיות לרוב גם טובה יותר.


אווירת האופטימיות בטורונטו התחלפה באווירה פסימית ובחזרה למציאות, הזיקוקים של victoria day הדהדו אתמול באוויר כשפורטלנד הפסידה לגולדן סטייט ורבים מהחבר'ה כאן בטורונטו התחילו להבין שזה הגורל שמצפה להם. מצד שני אוהדי ספורט הם קניינים של תקווה ועם מזג אוויר מעולה אפשר לצפות לאולם מלא ולרחבה מלאה בחוץ שתדחף את קייל, קוואי וחבריהם לעבר ניצחון ושמירה על אופטימיות מאוד לא זהירה. לפחות שני חברים שלי אמרו לי שהם שמו כסף על מילווקי היום כדי לחזור הביתה מרוצים או מהניצחון או עם הכסף בכיס.


המשחק מתחיל טוב עבור טורונטו שמצליחה לפתוח פער אבל כל ריצה של טורונטו נענית בריצה של מילווקי. לאורך כל המשחק השאלה שאוהדי טורונטו שואלים את עצמם היא איך ההפרש כל כך קטן?

במחצית ההפרש הוא רק 7 לטורונטו ואחרי שלושה רבעים ההפרש הוא רק 2. אחרי שלושה רבעים ניתן לראות בצד אחד שטורונטו מקבלים משחק מעולה עם 20 נקודות באחוזים נהדרים מסיאקם, 15 נקודות נהדרות מהספסל מפאוול ומשחק סולידי מקוואי שנפגע מעט ברבע הראשון. אפילו גאסול החליט להגיע לעבודה ולקלוע. בצד השני אחרי שלושה רבעים רק לבלדסו יש 10 נקודות מהחמישייה של הבאקס ויאניס עם אותו מספר נקודות ואיבודים (6). אז עכשיו טורונטו נכנסים לרבע האחרון בידיעה שכל הדברים הללו הלכו לכיוון שלהם והם עדיין רק ביתרון 2. כמה מתסכל להיות טורונטו… אז בואו נחכה לראות את הרביעי… מה יהיה לנו שם?


הרבע מתחיל עם הגמגום התמידי של הפלייאוף בדמות גרין ופרד האיום שלא מצליחים לפגוע משום מקום. מזל שלאורי נותן שלשה מעולה בצד אחד כדי להשאיר את החבר'ה במשחק. מצד שני יש לנו עוד תשע דקות בהתמודדות ולאורי ופאוול עם חמש עבירות כל אחד. שלשה של קוואי מעלה את הרפטורס ל-77-85 והבאקס לוקחים פסק זמן.

האם ליאניס יש את היכולת להעלות הילוך גם במשחק שהוא לא פוגע בו? האם קוואי באמת פצוע? חדר ההלבשה של הרפטורס הודיע שלא יתייחס לספקולציות בנוגע למצבו של קוואי כל עוד הוא על המגרש. בינתיים הוא נראה יעיל כתמיד אבל הרבה פחות אקספלוסיבי. אם הוא נפגע ולו במעט התוצאה הערב לא משנה כלל וניתן לסגור את הסדרה.

ארבע נקודות רצופות של יאניס מחזירות אותו ואת מילווקי למשחק. בודנהולזר עומד על הקווים ומסביר לקבוצה שלו בדיוק מה לעשות ואיך. האגרסיביות של יאניס עובדת והוא גם מגיע אל הקו ומצמק את היתרון לשלוש. הזריקה השנייה שלו מהקו היא אירבול יפיפה ומהדהד והקהל מאושר. אל תשמחו חברים. לא מקבלים על זה נקודות. בואו תחזרו לקלוע ונדבר.

שש דקות לסיום לאורי יוצא בשש עבירות וביתרון חמש לטורונטו. ואן וליט כרגע עם 0-5 מהשדה וגרין עם 0-8 מהשדה. האם מישהו רוצה להעלות את הרמה לקראת הסיום? בצד השני של מילווקי לופז חוזר להיות שחקן של מאני טיים עם שתיים ועוד אחת מהקו מצמצם לשתיים הפרש ומדביק לגאסול את החמישית שלו. מילווקי משחקת כרגע את המשחק "רק לא קוואי" כשהם לא מאפשרים לאף כדור להגיע אליו. היל קולע בצד השני ואנחנו בשיוויון. הבאקס עם ריצה של 3-11. היתרון האחרון של הבאקס? 0-2. כמו בסדרה. קצת טראש טוק מהכוכב המקומי זה תמיד טוב…

אז מה מיוחד בפרד ואן וליט? הוא פשוט ממשיך לזרוק ואחרי שלוש וחצי דקות בלי נקודות זה דווקא הוא שנותן את השלשה שמעלה את הרפטורס ליתרון עד שהיל משווה מהצד השני בשלשה. קוואי מעלה ליתרון שתיים שתי דקות לסיום ויש לנו אחלה משחק!

הרפטורס הולכים פעמיים לקו ומעלים את היתרון לחמש נקודות דקה ושלוש עשרה שניות לסיום. בצד השני בלדסו נשלח לקו אחרי עבירה מאוד גבולית של פאוול שמוציאה אותו החוצה. הרפטורס ללא קייל וללא פאוול עם יתרון ארבע והכדור אצלם. החטאה של ואן וליט ובצד שני זה ברוגדון קוטל הדינוזאורים שקולע לייאפ לא קל בכדי להוריד לשתיים הפרש עם 38 שניות על השעון. הרפטורס מחטיאים והכדור אצל הבאקס כשהשעון כבר מכובה. מידלטון עולה לשלשה בשביל הניצחון 10 שניות לסיום ומחטיא, פסקל עם הריבאונד ואחרי העבירה עליו הוא מחטיא פעמיים מהקו והכדור אצל מילווקי עם 7.4 שניות לסיום.

גרין חוסם את מידלטון שתופס חזרה את הכדור וקולע כדי להשוות את המשחק. יש לנו 2.2 שניות על השעון והכדור אצל הרפטורס. האם הברק יכה פעמיים עם עוד סל ניצחון או שהולכים להארכה? הכדור בכלל לא מתקרב לקוואי והחוץ מגיע אל פסקל שמשליך לבנה על הלוח. המשחק הולך להארכה ובלי קייל ונורם ששיחקו טוב. נראה שטורונטו הרגע זרקו את מה שעוד נשאר מהעונה שלהם לפח. 96-96 אחרי 4 רבעים.


ההארכה מתחילה כמו שהמשחק נגמר, דם, יזע וחוסר יכולת לקלוע עד שמגיע גרין ומחליט שברבע "החמישי" הוא דווקא כן יקלע ומעלה את טורונטו על לוח הנקודות עם שלשה. בצד השני יאניס מגיע לקו אחרי שהוא מקבל עבירה מכל שחקני טורונטו יחד פחות או יותר. לא יהיו כאן נקודות קלות לפחות. יאניס מחטיא את שתיהן אבל הריבאונד נוחת אצל הבאקס והיל מחזיר בשלשה. הניסיון שווה כל כך הרבה בפלייאוף וזה השחקן שלא יכל בכלל לעזור ללברון.

בצד השני זה סיאקם עם ריבאונד ההתקפה שמעלה ליתרון שתיים קצת פחות משתי דקות לסיום. סיאקם משתלט בהגנה על כדור שבורח ליאניס וקוואי קולע בצד השני. 43 שניות לסיום זה שוב ברוגדון שמוריד לשתי נקודות בלבד לרפטורס. הרפטורס לוקחים פסק זמן 34 שניות לסיום ביתרון שתיים.

הרפטורס לא קולעים והיל סוחט עבירה בצד השני וקולע את שתיהן. שיוויון 103. 14.5 שניות לסיום הכדור אצל טורונטו. קוואי הפעם מצליח לקבל את הכדור וסוחט את השעון עד לסופו. הכדור הפעם ניתז מהטבעת וישר החוצה. הארכה שנייה.


המהלך הראשון של ההארכה השנייה בצד של טורונטו מוביל לעבירה השישית של יאניס. והוא בחוץ. אבל דווקא הבאקס קולעים ראשונים ועולים ל-103-105 וזה היתרון הראשון שלהם מאז ה-0-2 בפתיחה. גאסול עונה עם שלשה ומחזיר את היתרון. גם אליו כדאי לשים לב בהגנה כי גם הוא משחק עם חמש עבירות. דאנק של קוואי בפסט ברייק מחזיר ליתרון שלוש והקהל של טורונטו בעננים. במיוחד עכשיו כשיאניס בחוץ סטופ במהלך הבא ייתן הרבה ולכן בודנהולזר קורא לפסק זמן.

מהרגע שיאניס יצא קוואי השתלט על המשחק ופשוט נמצא בכל מקום במגרש. על מה ידברו אחרי המשחק? על הכדרור הכפול של קוואי בדרך להטבעה אבל ההארכה השנייה היא של טורונטו והם כנראה ישייטו כל הדרך הניצחון. סיאקם מגיע אל הקו ביתרון 4 עם 16 שניות לסיום ויש לו את היכולת לשכתב את ההיסטוריה ולקלוע הפעם, הוא קולע את שתיהן והיתרון צומח לשש.

אחרי שתי הארכות זה נגמר. 118-112 לטורונטו והסדרה חוזרת לעניינים. כשהרפטורס מצמקים. והשאלה הגדולה זה רק עלה תאנה או שיש לנו שוב סדרה?

האקס פקטור של הרפטורס מהספסל היה פאוול עם 19 נקודות, קאווי הוביל עם 36 נקודות, 9 ריבאונדים, חמישה אסיסטים ושתי חטיפות קריטיות. סיאקם עם 25 נקודות, 11 ריבאונדים, שלוש חטיפות ובלוק נהדר בהארכה השנייה. קוואי אומר אחרי המשחק שהוא לא פצוע וככה זה כדורסל של פלייאוף.

אצל הבאקס היה לנו ערב מוצלח של הספסל שהיל הוביל עם 24 וברוגדון הוסיף 20. יאניס היה אולי עם רק 12 נקודות אבל סופר חזק עם 23 ריבאונדים (שיא קריירה לדעתי) אך גם 8 איבודים ויציאה בשש עבירות. וכשאנחנו מסתכלים על כל זה והעובדה שעדיין לקח לטורונטו שתי הארכות לנצח נדמה ששאר הסדרה כבר כתובה…

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. יאניס נקלע למשחק חלש מאוד התקפית ומפוזר עם הרבה מאוד איבודים – ועדיין לקח איזה 20 ריבאונד וכל זמן שהוא על הפרקט הוא כמובן מושך אש ומשחרר קלעים.
    אבל, הבאקס ממשיכים להראות את הצמד היל-ברוגדון שפשוט מצויין מהספסל והשאיר אותם היום לאורך כל המשחק בתמונה.
    .
    לצערי בדקות הסיום חזרו לבידודים של "הכוכבים" ובצד של הבאקס זה היה מילדטון, שאיך לומר… לא היה במיטבו היום… אני חושב שהבאקס היו צריכים להמשיך לנוע ולהזיז את הכדור לזריקה טובה מאשר להתקיף דרך ISO למידלטון שההגנה של הראפטורס עומדת ומחכה לו.
    .
    באפטורס פאוול ממשיך להתעורר מהשינה שנחתה עליו בסדרה מול פילי. אבל, הספסל של הראפטורס עדיין לא קיים וזאת בעיה עבורם.
    קוואי לבד ממשיך להדהים (קיבל שוב עזרה מסיאקם)

  2. ואני יודע עוד משהו . אם לפלופ לא היה עובר לרעות במרחבי קריית מלאכי , רק אחת מהן היתה בגמר הזה , וגם היא לא היתה מגיעה להתחרות על הטבעות .

    1. לנוכח מה שכתבתי ב-8 אני נוטה להסכים איתך. האיש הזה עשוי מברזל, ואפקט הידיים הרועדות כנראה לא קיים אצלו, כך שהוא נהנה מיתרון משמעותי בסדרות כאלו.

  3. מברוק הלל, גם ניצחון בשיניים נחשב בסטטיסטיקה, עכשיו רק צריך ליצר עוד אחד כזה.
    .
    נקודה מעניינת, לא בדקתי את המספרים, אבל זה מרגיש כאילו כולם מחטיאים הרבה יותר מהממוצע בפלייאוף השנה (יוסטון, פורטלנד וגם טורונטו), חוץ, אולי, מהלוחמים, והשאלה היא כמה מזה ניתן לייחס להגנות בצד השני, כמה למאמץ הגנתי שכרוך בעייפות, וכמה לידיים רועדות. אני נוטה להאמין שהמשקל של הגורם האחרון משמעותי, ושהוא, בין השאר, נותן יתרון גדול ללוחמים.

  4. תודה רבה על הסיקור הנפלא.
    מהקריאה של הטור שלך וגם של מנחם, אפשר להבין שמתח היה אבל כדורסל גדול לא ממש.
    אני מצפה מיאניס שיקלע כל משחק לפחות 20-25 נקודות, לא 12, ובטח לא בפליאוף.

  5. אפסיות של טורונטו…

    אומרת על הפיספוס של פילדלפייה…
    טורנטו ומילקוקי ..שתי קבוצות לא מעניינות ..

    מי מהן …יחטפו…
    מגולדן…4:1

  6. רודני הוד בבלייזרס נותן פחייאוף טוב. ג'ורג' היל בבאקס נותן פלייאוף מצוין. דריק רוז בוולבס בעונה טובה. דוויין וייד בעונה וחצי אחרונות לא רעות…
    והע7נה בלייקאס שהיא נייר קופי לעשור האחרון (אין לו עם מי לשחק).
    הפלייאוף הזה ממחיש את הבלוף של האתוס והפתאוס שמאחורי המורשת של לברון ג'יימס.

    המרוויחים הכי גדולים מגמר המזרח הם הקליפרס. הראפטורס מוכיחים שפשוט אין להם את זה. אין פה איזה שלד לקונטנדרית אמיתית לעונות הבאות כי אם לאנרד אחד שעם קצת מזל והרבה נחישות דאג שהרפטורס לא ילכו הביתה כבר בסיבוב השני. קשה לראות סיבה שתשאיר אותו בטורנטו במבב הזה. ועל אחת כמה וכמה עם השמועות נכונות ודוראנט ואירווינג מתכננים מעבר לניקס. הרטפטורס יאבדו עוד יותר רלוונטיות.

  7. צ"ל 6-0 ולא 0-6 שהוא מאזן של שש ניצחונות.וללא הפסדים.
    כדי שמאזן ניצ'-הפ' קודם את ההפסדים ואח"כא יתאים לכתיבה בעברית יש לכתוב קודם את ההפסדים ואח"כ את הניצחונות כדי שמספר הניצחונות יופיע בצד ימין של של הטווח כפי שמתאים בתוך טקסט עברי.

  8. עוד כמה טעויות של טווח מספרים:
    צ"ל לאורי קלע 7-5 ושאר הקבוצה 15-0. בכתעבה עברית "קלע 5-7" פירושו שקלע 7 פעמים מתוך 5 זריקות וזה לא אפשרי כמובן וכן "קלעו 0-15" פירושו שקלעו 15 פעמים ללא זריקות כלל וגם זה לא ממש אפשרי.
    וכן צ"ל "הובילה 0-2" ו"בפיגור 2-0".
    רק בטווח המספרי האחרון בפסקה כתוב תקין: "פיגור 3-0".

    יש לשים לב היטב לכך!!!

    1. וכן בריצה של קבוצה מספר הנקודות שקלעה בריצה צ"ל מימין אא"כ כותבים מצד הקבוצה שבפיגור. לכן צ"ל 3-11 ולא 11-3.

  9. טורנטו היו יכולים לגמור את זה בלי הארכה.
    פשוט סיאקם טעה במידה בחנות טיטולים של יואל.

    המשחק הזה לא מעיד על כלום חוץ מזה שזה שתי קבוצות התקפה מוגבלות ביותר.

  10. מצויין הלל. קוואי פשוט אדיר בשני צדדי המגרש. עדיין חושב שזה של הבאקס, אבל המשחק הרביעי יהיה עצום – דם, אש ותמרות עשן. מאמין שברוגדון יפתח במקום מירוטיץ' במשחק הבא.

  11. תודה על הסיקור.
    יש לנו סדרה!
    ועם כמה שהיה קשה לטורונטו לחלץ את הניצחון, זה עדיין ניצחון.
    יש לי תחושה שהם יצליחו להשוות בגיים 4, על אף העובדה שמילווקי נראים הרבה יותר טוב.

  12. משחק מחריד של יאניס,מידלטון,ובלדסו וטורנטו מצליחים לגרד ניצחון רק בשתי הארכות.
    בקיצור לא כוחות..באקס ב5.

  13. תודה על הסקירה
    ההגנה של טורונטו היתה אדירה, חנקו לגמרי את מילווקי בסוף. לא היה להם כמעט מצב זריקה סביר אחד, הכל הלך קשה.
    את פילי טורונטו לא הצליחה לסגור ככה בשום שלב, זה מראה את הפספוס בפילי.
    ***
    סיאקם מסתדר סביר עם השמירה של יאניס, אבל מול אמביד הוא לא יכל לבוא לידי ביטוי, שוב מראה את הפוטנציאל המפוספס של פילי
    ***
    משחק הבא יאניס לא יקלע 12, והאחרים יהיו הרבה יותר מדויקים. מאמין שמילווקי יקחו ב 5 אבל זה כבר לא נראה פשוט כמו קודם.
    ***
    טורונטו אגב גמורים מעייפות, קוואי בקושי הלך בסוף המשחק

כתיבת תגובה

סגירת תפריט