טור ההופס של לס ליום ב' (כולל אתגר) / מנחם לס

הארבעה שאמש נתנו אוקיי לריו 2016

נבחרת ארה"ב לאולימפיאדת ריו

הערב בלאס ווגאס קולנג'לו קרא את שמות 29 השחקנים שנבחרו לסגל אליפות העולם ב-2014 ואולימיפיאדת ריו ב-2016. פעם האמריקאים לקחו את כל העסק בקלות רבה מדי, ולכן קרה שהפסידו. זה לא יקרה יותר.

מייק ששבסקי יהיה המאמן. כמעט כל השמות הגדולים וכל הצעירים הטובים שם. אני שמח – אבל גם מתפלא – שקובי הוזמן בגלל גילו. כריס פול וג'ון וול, פול ג'ורג' ולברון, קרי אירוינג וקווין דוראנט, דמיאן לילארד וכרמלו אנטוני – שחקנים וותיקים וכוכבים צעירים חדשים כולם בנבחרת. הסיבה לבחירה המוקדמת היא ההכנה לאליפות העולם בספרד ב-2014, אבל קולנג'לו לא הבטיח שהטובים מה-29 יישלחו לספרד – – אולי רק הצעירים מה-29. הלוואי.

 קולנג'לו אמר: "ברור שאנחנו מכירים את כולם. אבל מחנה אימון MINI יהיה חשוב כדי שהשחקנים ירגישו מה זה להיות בנבחרת, כי תמיד ישנם כאלה שמעדיפים לא להיות בגלל סיבות שונות. יהיו לנו גם שני מאמנים חדשים אז החלטנו שיהיה יעיל לערוך מפגש כדורסל חברתי". כמה שחקנים כקובי, לברון, כרמלו אנטוני, וקווין דוראנט ישוחררו ממחנה האימון אם יעדיפו להיות משוחררים.

בין המוזמנים ריאן אנדרסון, הריסון בארנס, בראדלי ביל, מייק קונלי, דמרקוס קאזין, אנטוני דייויס, אר דרוזן, אנדרה דרמונד, קנת' פאריד, דריק פיבורס, סטיב קורי, טיי לאוסון, ג'ורג' היל, גרג מונרו, קאוי ליאונרד, צ'נדלר פרסונס, דאנדרה ג'ורדן, גורדון הייוארד, טאג' גיבסון, קליי ת'ומפסון, לארי סנדרס, קמבה וולקר, טיילר זלר, דרו הולידיי,דיון וויטרס, קווין לאב, ראסל ווסטברוק. בקשר לדריק רוז מחכים. קולנג'לו הזמין מהמכללות את מרקוס סמארט מאוקלהומה סטייט ואת דאג מקדרמוט מקרייטון יוניברסיטי. שני עוזרי המאמנים החדשים יהיו טום ת'יבודו מאמן הבולס ומונטי ויליאמס מאמן הפליקנס.

 

תנו לייק להופס בפייסבוק

החמישיות של האתגר (פילדלפיה,  סקרמנטו, מילווקי)

  פילדלפיה: המנכ"ל סם הינקי יעשה פילדלפיה חדשה, ואתם יכולים לרשום זאת על המקרר במטבח. פילדלפיה ללא דרו הולידיי פתחה את הדלת לרוקי מייקל קרטר-ויליאמס. כתבתי עליו כבר על מה שעשה בליגת הקיץ. הוא יהפוך לכוכב בליגה, אבל בינתיים הם יצטרכו לחיות עם איבודי כדור וקצת שטויות מהגיהנום. הבעייה של הסיקסרס בתחילה תהיה קלעי אמין מאחור. מיקאל יתקע חיצים אבל הסיקסרס לא תוכל לסמוך עליו כל ערב. אבן טרנר יקבל  צ'אנס להיות האיש. האם הוא יוכל? עד שנרלנס נואל יבריא מפציעתו, ספנסר האוס יעלה כסנטר.

החמישייה במשחק הראשון תהיה:

פוינט גארד: מיקאל קרטר-ויליאמס

שוטינג:  ג'ייסון ריצ'רדסון

סמול פורוורד: אבן טרנר

פאור:  טדיוס יאנג

סנטר:  ספנסר האוס

סקרמנטו: העזיבה של טייריק אוואנס השאירה חור גדול מאחור, אבל בן מקלמור הוכיח בליגת הקיץ שהוא לא אוואנס, אבל ישנן כמה נקודות יתרון איתו בקבוצה כקלעי. הוא אתלט עליון עם SOFT TPOUCH, ואינו אגואיסט ונוטה לשטויות כמו אוואנס. אבל הוא גםן לא יוכל לקלוע להם פתאום 30 נקודות. קרל לנדרי הוא תוספת מצויינת, אבל אנחנו כבר יודעים שהוא טוב יותר כשחקן ששי מהספסל מאשר שחקן חמישייה. ג'ייסון תומפסון יעלה סוף-סוף בחמישייה, וזה עלול להתפתח לדבר טוב מאד.

החמישייה במשחק הראשון תהיה:

פוינט:: גרוויס ווסקווז

שוטינג: בן מקלמור

סמול: לוק ריצ'רד מבה מאוט

פאור: ג'ייסון ת'ומפסון

סנטר: דהמרכוס קאזין 

 

מילווקי: החמישייה של הבאקס תראה שונה לחלוטין מזו ששיחקה בעונה שעברה. הקבוצה עוברת MAJOR RE-CONSTRUCTION.

החמישייה ביום הראשון תראה כך (בהנחה שברנדון ג'נינגס לא חותם לעונה אחת):

פוינט: לוק רידנאור

שוטיטנג: או.ג'יי מאיו

סמול:  הרוקי גיאניס  אדטוקונבו 

פאור: איליאן איליסובה

סנטר: לארי סנדרס

******************************************************

אתגר למחר: החמישיות של פיניקס, אורלנדו, ושרלוט

******************************************************

 

שני כוכבים שגיליתי בסמר ליג

 

ג'ון הנסן, מילווקי: הפתעת אורלנדו

 

 

  את החמישייה של מילווקי רשמתי למעלה. הוא לא יעלה בחמישייה במשחק הראשון, אך לא אתפלא אם הוא יהיה בחמישייה כבר בחצי העונה. בחירת הדראפט מס' 14 מ-2012 קלע העונה רק 6 נק' למשחק עם  4.7 ריב', אבל ב-13 דקות משחק. הוא הגיע ל-NBA אחרי 3 שנים בטאר הילס, וה-2.12 מ' פתאום הפך את עורו, והיה אחד משחקני הפרונט קורט הטובים ביותר עם 14.7 נק' ו-13.9 ריב' למשחק. ועוד סטטיסטיקה? הוא היה החוסם הטוב ביותר בכל הליגה  הקיץ- אורלנדו ולאס ווגאס ביחד – עם 3.2 חסימות למשחק. יש לצעיר בן ה-22 מוטת זרועות של מטוס בואינג. מדידת זרועותיו שווה לסטנדרטים של שחקן 2.22 מ'. הוא גם גילה מיקום מצויין וטיימינג נפלא, ועם זרועותיו, הוא יכול להפוך לאחד החוסמים הטובים בליגה. אלה שהיו בסמר ליג טענו, בפשטות, שהוא היה יותר מדי טוב מכדי להיות שם. זה היה כאילו גבר שיחק נגד נערים.  

  הוא שיחק רק 827 דקות משך כל עונת הליגה כרוקי, אבל אחרי ליגת הסמר בה הוא ואנדרה דרמונט היו הטובים ביותר, פתאום כולם ניזכרו בו והוציאו סרגלי חישוב. מה גילו? ה-PER שלו ל-36 דקות הוא 16.5 ו-12.9 ריב', עם PER=18.2. אז יש לו את לארי סנדרס, ארסאן איליוסובה, החתימה המוזרה של זאזה פקוליה, אקפה אודו, וגוסטבו איון להתמודד איתם. לפי מה שראיתי הוא כבר צריך לעלות בחמישייה ולשחק עם לארי סנדרס. או עם איליוסובה. זה יקרה הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים. HE IS THAT GOOD! יש להם 'ביג מן' עבור שתי קבוצות. אבל לא משנה כמה ביג מן יש להם. אני מאמין שהנסון יעבור את כולם תוך חודשיים-שלושה.  

ג'אן ווסלי, וושינגטון ויזרדס: הפתעת לאס ווגאס

   

 

 

 

אל תסתכלו אפילו על זה:  

Year Team GP GS MPG FG% 3P% FT% RPG APG SPG BPG PPG
2011–12 Washington 57 20 18.9 .537 .000 .532 4.4 .8 .7 .6 4.7
2012–13 Washington 51 4 11.8 .500 .000 .308 2.4 .5 .3 .3 2.5
Career   108 24 15.5 .524 .000 .446 3.4 .7 .5 .4 3.6
 
זה היה בעונות ב-NBA כשהוא כמעט לא שיחק כי היה רזה מדי וחלש מדי.
הצ'כי הענק הזה (2.12, 112 ק"ג) בן ה-23, בחירת הויזרדס מס' 6 בסיבוב הראשון של 2011 היה "נון פקטור' בשנתיים הראשונות שלו כאן. בלאס ווגאס הוא התחיל סוף-סוף לשחק כמו השחקן שהויזרדס האמינו שפגעו בו בול לפני שנתיים. הוא חזר הרבה יותר שרירי וכבד, והתחיל את השנה השלישית בלאס ווגאס עם 12.9 נק'  ב-59% קליעה ו-7.8 ריב' ב-28 דקות משחק. אני יודע שלויזרדס – כמו למילווקי – יש הרבה גופות גדולים תחת הסל – ננה ואמקה אוקפור, והצעירים קווין סרפין וטרבור ברוקר. גם כריס סינגלטון.  וכמעט שכחתי את ג'ייסון קולינס, ה-2.15 מ' שלהם. אבל אני לא מאמן הויזרדס ואני לא בא לעשות סדר בדברים שם. כל מה שאני יכול לומר לכם הוא שהצ'כי הזה הפתיע אותי לטובה עד כדי כך שממש התאהבתי במשחקו.
 
הוא האתלט הטוב ביותר בין כל הביג מן של הויזרדס, והוא נראה גם הכדורסלן הטוב ביותר מבחינת יסודות: זריקת ג'אמפ מצויינת, כדרור, מסירה טובה, טיימינג. הכל. אז מה הבעייה? הוא לא חזק מספיק. בליגת הקיץ הוא היה מלך ממש. אבל אני זוכר כששיחק במשך העונה סנטרים גדולים וחזקים פשוט דחפו אותו החוצה. הוא חזר גדול וחזק יותר אבל לא מספיק. רק שיוסיף כוח ושרירים, וישחק כמו בסמר ליג אז לויזרדס יש סנטר אחול מניוקי!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. וסלי באירופה שיחק 3, באנביאיי אני ממש לא מאמין שיוכל לשחק 5 אבל לא ראיתי אותו בקיץ. הוא צריך להעלות מסה ולהתבסס בעמדה 4

  2. וסלי לא סנטר.
    אין סיכוי בעולם ש – antetokounmpo (אני אפילו לא הולך לנסות להעביר את זה לעברית) יפתח בחמישיה, לפחות לפי הפרסומים הוא בכלל היה מתוכנן להישארות באירופה להתבשל.

  3. פניקס:

    דראגיץ', בלידסו, באטלר, מרקיף מוריס ולן.

    מג'יק: נלסון, אולאדיפו, האריס, ניקולסון, ווצ'ביץ'

    בובקאטס: ווקר, הנדרסון (אם לא נשאר במועדון אז גורדון), קיד גילטריסט, זלר, ג'פרסון.

  4. פניקס : בלדסו , שאנון בראון, באטלר, סקולה , לן
    אורלנדו: אולדיפו , אפללו, טוביאס האריס, ניקולסון, וצ'ביץ
    בובקאטס: ווקר, גורדון, גילקריסט, זלר, ג'פרסון

  5. אי אפשר עדיין לחזות את החמישייה של פילדלפיה.

    הם עדיין נמצאים כ 8 מיליון דולר מתחת למינימום המשכורות המותר, מה שאומר שעוד שחקנים בדרך לשם.

    אולי אלה לא יהיו שחקני חמישייה (אני למשל חושב מכל מיני סיבות שיש סיכוי גבוה שסטיב בלייק מהלייקרס יגיע לשם – אולי עוד אסביר למה, זה קצת מורכב), אבל זה גם יכול להיות שחקן אחד שמרוויח לפחות 8 מיליון אם לא יותר, וזה די בוודאות ישנה את החמישייה הצפויה שלהם.

    גם למילווקי יש סיכוי לרדת אל מתחת למינימום המשכורות אם יתנו לג'נינגס ללכת (מה שאני לא ממש מאמין), ולדעתי גם שם ההרכב עוד לא סופי.
    אבל מה שלא יהיה עם מילווקי – אין מצב שאטוקונדו יעלה בחמישייה לפני דלפינו.

    לגבי השחקנים מליגת הקיץ – הנסון היה צפוי מבחינתי.
    הפוטנציאל הפיזי שלו היה ברור ומדהים, וזה רק עניין של זמן איתו.

    לגבי ווסלי – אני עוד לא מוכן לקנות את זה, ולא אכפת לי מה הוא עשה בליגת הקיץ.

    לפני כמה שנים השחקנים שכיכבו שם היו דווין איבנקס ודרק קרקטר מהלייקרס…

    1. בקשר לאוטוקונדו, לקחתי זאת מעתוני מילווקי שדיברו שזה מה שיהיה ודולפינו יעשה כשחקן ששי. אבל לךתדע. את אוטוקונדו אני אפילו לא מכיר.

      במילווקי בינתיים מתכוננים לשחק ללא ברנדון. אם יחתימו אותו זה יהיה לעונה אחת בלבד.
      בקשר לליגת הקיץ ברור שאין לדעת מה יהיה בעונה. אבל מי שהצטיין – מגיע לו שיזכירו אותו, והרבה מהאנשים שהיו בלאס ווגאס בחרו בו כשחקן המפתיע והמצטיין ביותר. אבל בויזרדס יש לו מלחמה קשה עם שני הביג מן בחמישייה.

      1. ולמה אתה חושב ששחקן כמו ג'נינגס יחתום על חוזה לעונה אחת???
        בחוזה כזה הוא מרוויח הרבה פחות ממה שיכול להרוויח בכל מקום אחר ובטח ביחס לתפוקה שלו.

        לדעתי ג'נינגס צריך לברוח משם. כמו שאמרתי אני מקבל אותו בברכה בלייקרס.

        1. זה לא תלוי בו.
          הוא שחקן חופשי *מוגבל, וזו המשמעות של מוגבל.

          מילווקי נתנו לו qualifying offer והמשמעות היא שזה נותן להם כמה אפשרויות –

          1. להשוות כל חוזה שהוא חותם עם קבוצה אחרת ולהשאיר אותו אצלם בתנאים זהים.

          2. להחתים אותו על כל סכום עד לגובה מקסימום כמובן

          3. אם התסריטים האלה לא קורים – הוא מחוייב לשחק במילווקי בעונה הקרובה עבור הסכום של ה qualifying offer שבמקרה שלו שווה ל 4.5 מיליון בלבד.

          ולכן ג'נינגס נמצא במלכוד –

          מצד אחד, אפשר להניח בוודאות שהוא לא קיבל הצעת חוזה גבוהה מאף קבוצה – כזו שלטעמו משקפת את השווי שלו, ולא פחות חשוב – כזו שהוא חושב שמילווקי לא ישוו.

          אז ההצעות היחידות שאולי הוא יוכל לחתום עליהן עכשיו, הן הצעות יחסית נמוכות, והמשמעות של זה היא שמילווקי מייד ישוו את ההצעות, והוא גם יתקע במילווקי לשנים הקרובות, וגם במשכורת נמוכה יחסית…

          אבל אם הוא לא חותם על ההצעות, ולא מגיע עם מילווקי לסיכום על חוזה חדש (ולא נראה שיש סיכוי שזה יקרה) – הוא מחוייב להישאר שם בעונה הקרובה עבור אותם 4.5 מיליון דולר…

          ולכן יש רק שני תסריטים סבירים כרגע –

          1. שג'נינגס ייאלץ להישאר במילווקי עבור ה qualifying offer לעונה הקרובה (שבסופה הוא יהפוך לשחקן חופשי בלתי מוגבל), אבל מילווקי עוד קודם לכן תעביר אותו בטרייד (שחקן שחותם על חוזה בקיץ רשאי להיות "מוטרד" החל מ ה 25 לדצמבר פלוס מינוס יום…), וככה הם לפחות יקבלו משהו עבורו.

          2. אולי הבאקס יחליטו שבגלל שהם עושים טנקינג בכל מקרה, הם מעדיפים לא להחזיק בשחקן שלא רוצה להיות בקבוצה, משחק רק בשביל הסטטיסטיקות האישיות שלו לחוזה הבא, ומרעיל את חדר ההלבשה, והם "ימשכו בחזרה" את ה qualifying offer שלו (מה שמותר להם עשות), ואז ג'נינגס יהפוך לשחקן חופשי כבר עכשיו.

          בעונה "נורמלית", אין ספק שתסריט מס' 1 הוא זה שהיה קורה, אל בהחלט יכול להיות שבגלל שזו עונת טנקינג למילווקי – בסוף ג'נינגס יקבל את הנס שלו וישוחרר לגמרי.

          אבל דבר אחד צריך להבין – הכל תלוי במה הבאקס יחליטו לעשות.

  6. אה, ולגבי סקרמנטו – בגדול מסכים עם החמישייה שמנחם רשם כאן, חוץ מזה שברור לי שחייב להיות טרייד על עמדת הפוואר פורוורד.

    ההחתמה הכי גרועה ומוזרה של הקיץ – אפילו יותר מזו של טייריק אוואנס בפליקנס, היא ההוזה שסקרמנטו נתנו לקארל לנדרי.

    נכון, שחקן יעיל התרפית, אבל לא רק שקיבל הרבה יותר מדי כסף להרבה מדי שנים, אלא שהוא קיבל את זה מקבוצה שיש לה כבר את ג'ייסון תומפסון חתוםף ושנקודת האור הכי גדולה שלה בעונה הקודמת (לדעתי לפחות), היתה פטרסון – עוד פוואר פורוורד חתום וצעיר…

    חייב להיות גבול גם לטמטום של הקינגס.

    תומפסון או פטרסון בדרך החוצה, ואני חושב שרוב הסיכויים שזה יהיה תומפסון.

  7. אתם קולטים מי זה דאג מקדרמוט???(אני הראשון שבכלל שם את הבחור הלבן הזה על הראדאר בתחילת העונה הקודמת).

    הבחור עם התחת הענק, לבן, לא גבוה במיוחד, הבחור הזה שאפילו עוד לא יצא לדראפט מוזמן למחנה אימונים של נבחרת USA.

    איזה מצחיק זה.
    אתם חייבים לראות אותו בלייב כדי להבין באיזה פלא מדובר.
    אני בעד לשלוח אותו לכל טורניר נגד האירופאים זה יהיה מצוין.

    ראשית הם לא יכירו אותו,
    שנית הם יצחקו שהאמריקאים שמים כזה לבן, שמן ומגושם מתחת לסלים.
    ואז הוא יטרוף אותם אחד אחד, הוא אחד מהשחקנים הגבוהים הכי זריזים שאני ראיתי במו עיני כשהוא נמצא עד 3 מטר מהסל.
    הוא קולע מצוין, הוא פשוט חיית צבע.

    הוא כמובן יריב אימונים ותו לא אבל אם שולפים דבר כזה לאליפות בינלאומית זו הברקה מארץ ההברקות והבדיחה תהיה על חשבון האירופאים.

  8. אגב ראיתי תווסלי הזה לא מתלהבב לא מתלהב.
    ראיתי ב-2 או 3 משחקים בליגת קיץ.

    הוא כל כך מגושם, חושב לאט, לא אתלטי. כן עשה כמה דברים יפים בהתקפה מול יריב פלאקט, אבל שום דבר להתלהב ממנו.

    שחקני שנה שנייה שהראו שיש מה לצפות מהם השנה זה למשל וואלנצ'יונס, הנסון ממילווקי(היה אחד החוסמים והריבאונדרים הגדולים בACC לפני שנתיים והוא סיים את המכללה רק כג'וניור).

    הוא חייב להוסיף עוד הרבה גרמים למשקל כדי שילקח בחשבון בליגה כחייה אמיתית בצבע.

    אגב, הגבוה מאותו דראפט שאני הכי מחזיק ממנו זה דראמונד מדטרויט, לטעמי יכול מתחת לראדאר להפוך לגבוה ההגנתי והאתלטי מספר אחד בליגה והוא בקושי בן 20(לפני שבוע או שבועיים).

    גם וולאנצי'יונס הליטאי מראה שיש המון תקוות ובהחלט ציפייה ממנו העונה. הוא נראה לי הרבה יותר אמריקאי בלהט ובאתלטיות מאשר אירופאי והוא צריך לעשות קפיצת מדרגה בטח אם ישאר כשיר.

    מהרוקיז הכי הרשימו:
    קודי זלר(שמתחיל להראות למה נבחר 4), אולדיפו, סי ג'יי מקללום, אוליאניק(אדיר).

    1. אתה יכול להגיד הרבה דברים רעים על וסלי – ואני אסכים לכולם.

      אבל אתה לא יכול להגיד עליו שהוא לא אתלטי.
      מדובר באתלט נפלא – גם במונחי נבא.

  9. מעניין אותי מאוד לראות את אוליאניק עם רונדו. אם יש משהו שרונדו לטעמי הטוב ביותר בליגה זה ליצור מצבי קליעה הכי נוחים שיש לשחקנים עם יד טובה.

    לאוליאניק פוטנציאל להראות יד כזאת מכל הטווחים. סוג של נוביצקי נמוך יותר. מעניין מאוד לראות את זה בעיקר כשליד אוליאניק למשל יוכל לשחק סאלינג'ר שהוא לא רע בכלל מתחת לסלים ויאכל לעשות שם הרבה בלאגן.

    דראמונד כשאני מסתכל עליו בגיל 19 הוא נראה לי לא פחות טוב ממה שהיה האוורד בגיל הזה, בשיא הרצינות.
    בוא נראה אם בדטרויט מבינים איזה יהלום יש להם.

  10. פיניקס: בלדסו, דראגיץ׳, מייקל ביזלי, לואיס סקולה, גורטאט.

    שארלוט: ווקר, הנדרסון, קיד גילקריסט, טיילר זלר, אל גפרסון.

    אורלנדו: נלסון, אולאדיפו, אפללו, גלן דייוויס, ווצ׳ביץ׳.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט