תובנות הערב הראשון של הפיינל פור: סיכום חצאי הגמר של היורוליג 2019 בויטוריה / שי בוקר

ביום שישי שוחקו משחקי חצי הגמר ויש לנו שתי עולות לגמר הפיינל פור: אנאדולו אפס וצסק"א מוסקבה, שהרשימו עם הפגנת אופי נהדרת בדיוק בזמן בו נדרש לנצל הזדמנויות. תובנות חצאי הגמר של הפיינל פור, חמישיית חצאי הגמר מבחירה אישית, MVP מבחירה אישית של שני חצאי הגמר, תוצאות, סקירה, שחקן מפתיע מהקבוצה המנצחת שעלתה, השחקן המאכזב מהקבוצה המפסידה, נתונים של ראש בראש מהעונה הסדירה לעומת הערב בין הקבוצות משני המשחקים, מילותיי על כל משחק והתקצירים נמצאים בהמשך.

תובנות חצאי הגמר:

  • אנאדולו חולמת על גביע

הסגולים הדהימו את יריבתם העירונית כשהביסו אותה ב-19 נקודות. האם הם יכולים להניף גביע? עם המזל של צסק"א, הכל אפשרי.

  • הו, הא, מה קרה?! ריאל אכלה אותה?!

אכן, הספרדים איבדו יתרון 14 ברבע השלישי לא מעט בשל טעויות של סרחיו יוי ומאמנם פאבלו לאסו.

 

חמישיית חצאי הגמר (בחירה אישית):

  • שיין לארקין
  • ואסילה מיצ'יץ'
  • נאנדו דה קולו
  • סרחיו רודריגז
  • וויל קלייבורן

ה-MVP של חצי הגמר הראשון (בחירה אישית): שיין לארקין

 

תוצאות וסיקור חצאי הגמר

(1) פנרבחצ'ה 73 (4) אנאדולו אפס 92

הדרבי הטורקי הראשון אי פעם בפיינל פור בתולדות היורוליג נפתח עם שתי נקודות של בובי דיקסון ג'וניור (עלי מוחמד), שהעלה את הצד הצהוב של איסטנבול ליתרון 0:2. שלשה של אריק גרין קבעה 2:5 לסגנית האלופה. אדרייאן מוארמן ושיין לארקין לקחו על עצמם ועם שלוש שלשות רצופות קבעו 11:5 לסגולים עם 6:32 לסיום הרבע. ניקולו מלי הגיב בשלשה משלו וחתך חצי מההפרש. ארבע נקודות רצופות של מרקו גודוריץ' ואריק גרין החזירו לפנר את היתרון, 15:16. הפער נשאר בעינו תודות לשלשה סמוכה לבאזר של קוסטאס סלוקאס ויתרון 19:20 צהוב לאחר 10 דקות של כדורסל. משם ואילך, אנאדולו תודות להצגה של לארקין השתלטה על המשחק ל-ח-ל-ו-ט-י-ן! ג'יימס אנדרסון ו-ואסילה מיצ'יץ' קלעו 10 נקודות רצופות ביניהם והפכו את התוצאה חזרה לסגולים, וקבעו 29:22 עם 6:58 להפסקה. סלוקאס ומליח מאמאטוגלו הצליחו למזער נזקים עם שתי שלשות רצופות והורידו לנקודה בלבד. לארקין וברוק מוטום ענו להם עם ריצת 9-4 והחזירו לשש נקודות הפרש. אנדרסון שוב לקח על עצמו וקלע סל ועבירה גדולים ל-3 וגם קלע את זריקת הבונוס וקבע 45:38 עם 7.0 שניות להפסקה. גודוריץ' חתם את המחצית עם שתי קליעות עונשין והוריד את קבוצתו של ז'ליקו אוברדוביץ' בפיגור 5 בלבד, 45:40 כשהיא עדיין פחות או יותר במשחק. לארקין שקלע 13 נקודות במחצית הראשונה הראה שנמאס לו ממשחק צמוד, ופשוט קלע מכל עבר בתחילת הרבע עם שלושה סלי שדה רצופים, ובסך הכל שבע נקודות, שהעלו את אנאדולו ליתרון 52:44 עם 7:35 לסיום הרבע השלישי. יאן וסלי ודיקסון ג'וניור לא ויתרו והצליחו לצמק עד 57:53, אבל לא יכלו להתקרב יותר. עד סוף הרבע, לארקין, אנדרסון וברייאנט דאנסטון דאגו לתת לסגולים יתרון כמעט בלתי שביר מול קבוצת הרבע האחרון הכי טובה העונה, 68:57. גם ברבע המכריע החבורה של ארג'ין עתמאן המשיכה ללחוץ על הדוושה, ועם 8:07 לסיום עלתה ליתרון השיא שלה, 73:57. לארקין, שכאמור היה בלתי ניתן לעצירה, קלע שלשה נוספת שהגדילה את היתרון של הסגולים ל-82:61, כשנותרו 3:28 לסיום, ושלח את אוברדוביץ' להתמודד על המקום השלישי. בסיום, אנאדולו מנצחת 92:73 בצורה מדהימה. לארקין סיים את המשחק עם 30 נקודות (5/9 ל-3), 7 ריבאונדים, 7 אסיסטים, 2 חטיפות ולא פחות מ-43 נקודות מדד, אשר משווה שיא קריירה בעבורו אותו השיג מוקדם יותר העונה. מיצ'יץ' סייע לו עם 25 נקודות משלו. יאן וסלי קלע 14 עבור הצד הצהוב של איסטנבול.

Shane Larkin celebrates - Anadolu Efes Istanbul - Final Four Vitoria-Gasteiz 2019 - EB18
לארקין חוגג. יהפוך לאגדת יורוליג ביום ראשון? (צילום: אתר היורוליג)

 

השחקן המפתיע (אנאדולו אפס)

לקח לי הרבה זמן להחליט אם השחקן המפתיע הוא ג'יימס אנדרסון או ברוק מוטום. בסופו של דבר החלטתי על ג'יימס אנדרסון. הניסיון של הפורוורד היה מאוד חשוב עבור הסגולים, שבלעדיו מי יודע איך היה נגמר.

השחקן המאכזב (פנרבחצ'ה)

קוסטאס סלוקאס ואין כאן בכלל שאלה. הווינר הגדול של פנר קלע 8 נקודות בלבד ב-3/11 מהשדה.

נתונים ראש בראש לעומת הערב:

מילותיי על המשחק

הקצב במחצית הראשונה היה גבוה מאוד. שיין לארקין הוא ווינר וזה עכשיו ידוע לכולם. אנאדולו אפס העפילה לגמר הראשון שלה אי פעם ביורוליג. אם תשאלו אותי, אגיד לכם ששמתי עין עליהם מאז שניצחו את פנר בבית, כשחזרו מ-16 הפרש במחצית הראשונה במחזור הרביעי וניצחו 83:89. לאחר ניצחונם בהיכל על מכבי, הפנמתי שמאמן הקבוצה, עתמאן, יודע איך לנהל משחקים במאני-טיים, וראיתי גם קבוצת פיינל פור לגיטימית שאני רוצה שתזכה בתואר כבר כמעט חודשיים. בנוסף, אם מישהו יכול להביא גביע לצד הסגול של איסטנבול זה שיין לארקין.

תקציר (מעמוד היוטיוב של היורוליג):

ה-MVP של חצי הגמר השני (בחירה אישית): נאנדו דה קולו

(2) צסק"א מוסקבה 95 (3) ריאל מדריד 90

השם ריאל מדריד ובעיטות בדלי עובדים מצוין בשמינית גמר ליגת האלופות בכדורגל (לפחות השנה), אבל בכדורסל ועוד בפיינל פור היורוליג זה מאוד לא אופייני לה. הבלאנקוס פתחו היטב את המשחק, ובזכות יכולת נהדרת של וולטר טבארס ואנת'וני רנדולף (11 נקודות ברבע ביניהם) הצליחו לברוח ליתרון דו ספרתי, 22:11 עם 2:05 לסיומו. סרחיו רודריגז התעורר והוביל ריצת 0-7 רוסית שסגרה את הרבע בפיגור ארבע בלבד, 22:18. המומנטום של הצבא האדום נמשך גם ברבע השני, כשנאנדו דה קולו ורודריג דאגו להשוות ל-26:26 עם 7:48 להפסקה. טריי ת'ומפקינס עזר לספרדים לפתוח פער של שש נקודות עם שלשה, אבל וויל קלייבורן הגיב בשלשה על הבאזר של המחצית, וצימק ל-45:43 בירידה לחדרי ההלבשה. גם בתחילת הרבע השלישי הקבוצות נשארו צמודות, כשהיתרון של ריאל נע בין 2 ל-8. שלשה של רנדולף קבעה 61:50 עם 5:06 לסיומו. למרות שיתרון השיא של ריאל עמד על 14 (65:51 עם 4:03 לסיום הרבע) לאחר שתי נקודות של פביאן קוזר, דה קולו ורודריגז שוב לקחו אחריות, ועד סוף הרבע הורידו את הפער ל-8 בלבד, 73:65. סל ועבירה של סרחיו יוי החזיר את היתרון ל-9, אולם דה קולו ואות'לו האנטר דאגו להוריד ל-78:75 עם 6:15 דקות לסיום. שתי שניות לאחר מכן, פאבלו לאסו מאמנה של ריאל מקבל עבירה טכנית מהשופטת אן פאנת'ר, הידועה בשריקותיה השערוריות, כתוצאה מזריקת מגבת לספסל שלו. כן, גם אני לא הבנתי את השריקה לעבירה טכנית. בקיצור, זה שינה את המשחק לחלוטין. דה קולו קלע מהקו וצימק ל-2 בלבד. לאחר שוויל קלייבורן השווה ל-80:80 עם ארבע נקודות רצופות, ג'פרי טיילור צלף שלשה בצד השני והחזיר את היתרון לריאל, 83:80 עם 3:18 לסיום. אבל עם שחקן כמו דה קולו המשחק אף פעם לא אבוד. הצרפתי צלף שלשה גדולה, שהפכה את התוצאה לזכות הרוסים, 85:87 עם 1:21 לסיום. בפיגור 90:93 עם 14 שניות לסיום ריאל קיבלה הזדמנות להשוות, אבל סרחיו יוי התעקש על זריקה מטופשת וחסרת אחריות, וצסק"א חגגה ניצחון, 90:95. לפי דעתי ריאל ניצחה את עצמה, כלומר יוי ניצח את הקבוצה שלו. התואר העשירי יצטרך לחכות לעונה הבאה. נאנדו דה קולו וסרחיו רודריגז קלעו 23 כ"א לרוסים. פביאן קוזר קלע 18 נקודות מהספסל אצל הספרדים.

Nando De Colo - CSKA Moscow - Final Four Vitoria-Gasteiz 2019 - EB18
דה קולו חודר לסל. יוסיף עוד תואר לארון של הרוסים? (צילום: אתר היורוליג)

 

השחקן המפתיע (צסק"א מוסקבה)

קורי היגינס הפתיע אותי לרעה כשרשם רק 1/9 מהשדה, אבל סיים עם 11 נקודות ב-9/10 מהקו. היגינס שהוכיח לא מעט פעמים העונה שהוא ווינר, וניצח משחקים בשניות הסיום עבור הרוסים, לא הופיע היום, אבל למזלו הרוסים עלו לגמר.

השחקן המאכזב (ריאל מדריד)

סרחיו יוי איכזב בענק. כמה שטויות יכול שחקן אחד שידוע כווינר לעשות ועוד בחצי הגמר? תגידו לי איזה שחקן יכול להרשות לעצמו להתעקש על זריקות לא הכרחיות עם עוד ארבעה שחקנים עמו על המגרש? ממתי הפך הכדורסל למשחק יחידים? 1/10 ל-3 הוא הסבר מצוין (קלע 13 נקודות). ההפסד רשום כולו עליו. אפשר גם לומר שפאקונדו קמפאצ'ו (10 נקודות ו-6 אסיסטים) היה מאוד מאכזב, אבל לא הוא החריב להם את המשחק.

נתונים ראש בראש בעונה הסדירה לעומת הערב:

מילותיי על המשחק

משחק אדיר שאפילו אפשר להכתירו כ"גמר" האמיתי. ריאל איבדה יתרון 14, ותיאבק עם פנר על המקום השלישי. סיום מר מאוד לבלאנקוס. דה קולו כאמור היה ענק והפך את התוצאה לזכות הצבא האדום אחת ולתמיד.

תקציר (מעמוד היוטיוב של היורוליג):

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה שי. אם מישהו היה אומר שאנדולו תהיה בגמר היורוליג בתחילת העונה היו חושבים שהוא משוגע. למעשה נראה לי שרוב התחזיות צפו שתלחם על כניסה להצלבה.
    נוצר שם חיבור נהדר ובעיקר ברור לכל אחד מה מקומו הרוטציה, יש כמה שחקנים נהדרים שכל פעם מישהו אחר מוביל את העסק: מיצ'יץ', לארקין, מויירמן . למען הגיוון והתמיכה באנדרדוג מקווה שיסתיים בזכייה בגביע בראשון,
    עם היסטורית הפישולים של צסק"א יש סיכוי שזה גם מה שיקרה.

  2. פבלו לאסו ממשיך להיות מאמן איום ונורא. כמות הגביעים שנזלו לו מבין האצבעות היא דמיונית ביחס לרמת הסגלים שלו.

  3. שי שוב הזמן להודות לך על כל השנה .
    תובנות שלי ותחזית לגמר.
    אעשה זאת ב 3 תגובות

    נתחיל בדרבי הטורקי .
    אלו לא הפצועים שכן וסלי קלע ושיחק הכי הרבה וקלאניציץ תרם את המדד הכי גבוה בקבוצה.
    מה שקרה זה שהמאמן הטורקי עתמאן הגיע מוכן מאד והשועל חשב כבר על הגמר
    במאמרי כתבתי כמה פעמים כולל השנה שיש כמה אסכולות למאמני הפיינל פור .
    האסכולה של אוברדוביץ גורסת שיש להתכונן לגמר לא פחות מאשר לחצי .
    ישנם מאמנים כמו עתמאן שלא חושבים על הגמר אלא רק על החצי ואם נכונים דבריי זה יתנקם בהם בגמר ראו סעיף 3.

    בכל אופן לארקין נתן משחק מטורף עם שיא מדד 30 7 7 ( 4/5 5/9 / 7/8 ומדד 43 )ב 31 דק.
    וזה האפיל על משחק פנטסטי של מיציץ שקלע 25 קטף 5 1 אס ( 7/9 3/6 /2/3 ) 77 אחוז אפקטיבי עם 15 זריקות ומד נהדר של 27.

    האקס פקטור היה אנדרון שחקן שלא עלה בחמישייה וכמעט לא היה פקטור העונה הוא קיבל 27 דק וקלע 10 וקטף 5.
    3/6 מחוץ לקשת ומדד 10

    דאנסטון בוגר ליגתנו קלע 9 קטף 10 חסם ומדד 11.

    מוטום היה עוד פקטור לא צפוי 2/2 מחוץ לקשת 9 נק 4 רי ב 14 דקץ

    מה שפגע בשועל היה שמנהלי המשחק לא באו
    סלוקאס חמישיית העונה ואולי שחקן העונה הסתבך שיחק 21 דק.
    8 נק 3 רי 2 אס אך רק 3/9 מהשדה ומדד 1.

    בובי דיקסון מי שידע להגיע שנים קודמות למעמד לא הצליח לבוא היום הוא קיבל מאוברדוביץ 25 דק קלע 4 מסר 3 קטף 2
    לא מספיק בטח לא עם 2/8 מהשדה ומדד 1.

    וסלי שהיה בספק דווקא בא למשחק קיבל 31 דק קלע 14 רק 2 רי וגם 2 אס ומדד 14 עם 6/7 שדה ו 2/4 קו.

    אוברדוביץ נאלת לתת 21 דקות לאריק גרין אותו כמעט לא ספר העונה.
    גרין קלע 13 תרם רק אס בודד ולמרות 5/9 שדה ו 2/2 מהקו לא השפיע מספיק על המשחק ( 9 במדד).

    קלאניציץ עשה את שלו עם 24 דק.
    הוא היה בספק כאמור אבל תרם 12 נק' 3 רי 2 אס .
    (3/7 שדה 5/6 מהקו) ומדד 15 הגבוה בקבוצה.
    גם מלי עשה את שלו עם 30 דק. 9 4 2 ( 4/8 שדה) ומדד 13.
    גודריץ היה בסדר ב 29 דק הוא קלע קצת פחות טוב 8 ( 2/7 ) אך מסר 6 אס ו 2 רי ומדד 12.

    שורה תחתונה שלי יותר ממה שזה החסרים זו המוכנות של עתמאן ששיתק את המנועים של אוברדוביץ.

  4. 2. צסק"א -ריאל .
    מודה הופתעתי הייתי משוכנע שריאל תיקח את התואר ובטח את חצי הגמר.
    מה שקרה הוא שלאסו מאמן אדיר זכויות ושיטתי עובד בשיטה שמביאה הצליחה אבל לפעמים פוגעת הוא מתקשה לזרום עם השחקנים הטובים נקודתית והפעם נראה שהוא ממש לא הרגיש אותם לפחות סט.
    כך למשל פביאן קוזר רכז צרפתי שלא נספר הרבה העונה עם 9 דק בסדרת הרבע אך כזה שגם אשתקד היה האיש בפיינל פור שריאל לקחה את הגביע (למרות שאם וי פי קיבל דונציץ). קוזר גם אתמול קיבל רק 15 דק.
    אותם ניצל ל 18 נק עם 6/6 ל 2 1/2 ל 3 ו 3/5 קו .
    ומדד 17 הגבוה בקבוצה .
    אם היה משחק עוד 3 דקות ייתכן והיריבה בגמר הייתה ריאל ולא צסק"א.

    יול לעומתו קיבל 17 דק. ולא היה במיטבו .
    13 נק 52 רי 2 אס.
    4/6 ל 2 אך רק 1/10 מהקו וזה בקבוצה שיש לה את הצלף שלשות הטוב ביבשת קארול שקיבל פחות מ 8 דק (אך היה אך הוא 0/3 ל 3 ) .

    קמפאצו קיבל 23 דק ועשה את שלו עם 10 2 6 מדד 10 (גם הוא רק 3/10 שדה ו 3/3 קו).

    פרננדס אמנם פתח בחמישייה אך קיבל רק 18 דק.
    היה לו משחק טוב של 10 נק 4 אס 2 רי (2/4 שדה 5/6 קו) ומדד 10.
    בדיעבד היה מקום לשתפו יותר .
    טומפיקנס עלה מהספסל ל 24 דק 9 6 1 (4/5 שדה ) ומדד 14.

    מה שלא הובן לי כלל הוא מדוע טבארס להזכיר חמישיית המפעל השנייה ושחקן ההגנה של העונה .
    קיבל רק 15 דק וזה לא שהוא לא היה טוב הוא קלע 6 עם 3/3 שדה קטף 9 ר' חסם 3 פעמים מדד 14 .
    זה לא מובן בייחוד לאור זה שגוסטבו איוון קיבל 18 דק 3 דק יותר עם 2 2 1 ו 1/4 שדה עם מדד 1.

    גם גבריאל דק שיחק פתאום 20 דק משמעותית יותר ממוצע עונתי ולא תרם ממש עם 2 נק ו 2 ר' 1/2 שדה ומדד 3.

    גם טיילור קיבל 18 דק' מבלי לתרום 3 2 1 1/4 שדה ומדד 1.

    בקיצור ניכר שלאסו לא הרגיש את שחקניו.

    בצד השני לא הופתעתי מכך שהאיש של אוטדיס היה דה קולו
    דה קולו סיים עם 23 נק למרות 2/5 מ 2 ו 3 בגלל 13/14 מהקו עם 4 רי 2 אס ומדד 27 הוא עשה את שלו לפני הקרב מול לארקין.

    האקס סרגיו רודריגז נקם בלשעברית שהדיחה אותו אשתקד באותו השלב הוא קיבל 21 דק זה הספיק לו ל 23 נק 4 אס ומדד 17 באחוזים נהדרים ( 8/14 שדה כולל 3/5 מחוץ לקשת ו 4/4 מהקו )

    קלייבורן הבטיח דרבי "ישראלי" עם דאנסטון הוא עשה את שלו עם 18 5 1 ב 30 דקות .
    ( 8/12 מהשדה כולל 3/4 מחוץ לקשת רק מהקו היה יכול לעשות יותר עם 2/6 ומדד 19 )
    הייגיניס לא היה במיטבו עם 11 3 1 ב 31 דק אבל חיפה על 1/9 שדה עם 9/10 מהקו .

    האנטר עשה את שלו מהספסל ב 21 דק 8 נק 5 רי 4/6 שדה ומדד 11 כל מה שצריך?

    האקט וקורבנוב עלו בחמישייה ולא הדהימו
    האקט 3 3 2 ב 19 דק. (3/4 מהקו לא זרק מהשדה)
    קורבנוב לא זרק כלל קיבל 17 דק קטף 2 ודי (מדד 1)

  5. ולתגובה הכי חשובה בעיני למה אני הולך מחר עם צסק"א ?
    2 תשובות עיקריות .
    1. פעם אמרו זאת בנ.ב.א שלפני שאתה מנצח אתה צריך לדעת להפסיד גמר זה אגב נכון גם שם אולי למעט ג.ס (מיאמי ,ס.א וקליבלנד ואפילו נוביצקי הוכיחו זאת ) .
    באירפה זה נכון הרבה יותר אפילו אוברדוביץ הגדול הפסיד קודם עם פנרבחצ'ה 2016 לפני שניצח בגמר 17.
    האחרונה באירופה לקחת גמר בהופעתה הראשונה הייתה קינדר בולוניה מתי ? 1998 לא הזיקה לא העובדה שגם יריבתה בגמר ההוא הייתה בהופעתה הראשונה (א.א.ק) .

    הראשונה לזכות בגמר ראשון ללא יריבה בהופעה ראשונה הייתה פאו של 1996
    פאו ההיא גם נהנתה מטעות שופט בחסימה בשנייה האחרונה גם היה לה אחד דומיניק ווילנקינס והכי חשוב יריבתה בגמר הייתה נכשלת גמרים סדרתית עם 0/3 טרם אותו הגמר ובהמשך 0/4 כולל 6 פיינל פורים ללא זכייה.

    האחרונה לקחת גמר בהופעה ראשונה מול אלופת עבר הייתה ציבונה זאגרב 1985 מול ריאל מדריד .
    (היה לה אחד פטרוביץ המנוח שהיה באמת האירופאי הגדול מכולם בטח באירופה ) .
    בקיצור 34 שנה .
    אז אמנם צסק"א היא לא מהווינריות של אירופה בלשון סגי נהור ובכל זאת.

    סיבה נוספת היא הניסיון המצטבר של המועדון .
    באפס אין אף אחד כמדומני ששיחק בגמר אפילו לא לארקין ומיציץ וגם לא עתמאן .
    בצד השני הבולטים עברו רבות
    דה קולו היה בגמר וגמר יורובאסקט ואפילו הספיק לחוש מעט מן המעט גמר נ.ב.א ( 2013 של 7 משחקים עם 3 דק משחק).
    סרחיו רודריגז עבר 3 גמרי יורוליג 2 גמרי יורובאסקט גמר עולמי וגמר אולימפי עם נבחרת ספרד.

    היינס עבר כבר 4 גמרים שכאלו .

    גם קורי הייגנס עבר

    כאשר גם בקצה הספסל אונטונוב וורוצוביתץ וקורבנוב עברו גמרים .

    כמובן שאיטודיס לקח גביע כמאמן ראשי ועוד 6 גמרים כעוזרו של אוברדוביץ.

    2. סיבה שנייה הראתי במאמר שהמאזן של הקבוצות שניצחו בדרבי חצי הגמר היה 4/13( 31 אחוז)
    זה נובע מכך שדרבי משחק יוקרתי שמדרבן להשקיע בו משאבי הכנה רבים גם על חשבון היריבה העתידית בגמר.
    זה לתחושתי מה שיקרה גם מחר .

    אם יש לאפס סיבה לאופטימיות זו העובדה שהיא נוצחה כבר פעמיים על ידי צסק"א בעונה הסדירה בזמנו זה עבד יופי לאולימפיקוס 2012 או למכבי 2014 (אך פחות טוב לריאל 2019 )

    בכל אופן במסגרת המחזור ה 14 ביורוליג ביום 20/12/18 צסק"א הביסה בביתה 84-102
    במסגרת המחזור ה 27 בטורקיה צסק"א ניצחה 80-78
    נפגשו פעם אחת בפיינל פור בעונה המפוצלת על מקומות 3-4
    היה זה הפיינל פור השני של אפס והארשון של צסק"א
    מאז צסק"א כבר מובילה 3-18 …
    בכל מקרה אז אפס ניצחה 85-91 בפריז בגביע שמכבי ניצחה .

    ואם כבר אז לסיום נציין את משחקי מכבי מול הקבוצות בגמר.
    צסק"א ניצחה בהיכל 89-86 במחזור השני ביום 20/12/18
    במחזור ה 18 ביום 11/1/19 מכבי הדהימה במוסקבה 93-76
    היה זה ההפסד הראשון ובסה"כ השני ב 15 משחקי עונה סדירה (בהמשך גם פאו ניצחה שם 78-77 )
    הייתה זו התבוסה הגדולה ביותר של צסק"א העונה (הפסידה 12 ביוון לפאו 84-96 וברבע הגמר הפסידה 10 ביתי לבאסקוניה 78-68 ) .

    אפס: לעומת זאת ניצחה את מכבי פעמיים.
    מחזור 8 77-90 ביום 20/12/18
    מחזור 26 ביום 14/3/19 אפס מנצחת בהיכל 79-71 ולמעשה פוגעת אנושות בסיכויי מכבי להצלבה.

    אם כבר הזכרנו אז
    ריאל ניצחה את מכבי פעמיים
    מחזור 6 בהיכל 87-66 מיום 8/11/18
    מחזור 16 79-91 מיום 01/1/19
    פנרבח'צה ניצחה את מכבי אף היא פעמיים
    מחזור 9 בהיכל 74-70 מיום 22/11/18
    מחזור 30 (סיום) 75-78 מיון 05/04/19
    אשר על כן מכבי במאזן 1-7 מול קבוצות הפיינל פור אך אם צסק"א תנצח מכבי מולה במאזן חיובי.
    (מכבי 1 מ 3 במאזן חיובי מול צסק"א כמו פנרבחצה שנמצאת ב 1-1 ן +3 ופאו ב 0-2 ו + 13 אבל הפלוס של מכבי הגבוה מכל + 14 .אם אפס תנצח היא תהיה לחמישית בלבד שניצחה את צסק"א העונה באחד המפגשים ).

    ולסיום ממש דרבי "הישראלים"
    וייל קליבורן מצסק"א נבחר לחמשיית המפעל הראשונה העונה .
    בעונתו בחולון ב 2015-2016 סיים כמלך הסלים הישראלי עם 20.9 ורביעי במדד עם 21.7
    הוא נבחר לחמישייה השנייה ולמעשה השאיר את חולון בליגה בשיניים .
    (מקום 10 עם 21-12 2 משחקים מעל נס ציונה)
    הוא שיחק את כל 33 המשחקים בליגה לא פחות מ 36 דק.
    20.9 נק כאמור עם 50 33 66 עונתי באחוזים 8 רח' 2 אס 1.4 חט וגם 2.9 איבודים ומדד 21.7 כאמור.

    העונה בסדירה 14 7 1 24 מש' 9 בחמישייה 27 דק ומדד 18 הגבוה בצסק"T.
    ברבע הגמר 4 מש' 2 בחמישייה 26 דק. 10 6 2 (47 33 56 ) ומדד 13.5
    בחצי הגמר 30 דק (הכי הרבה) 18 5 1 ( 5/8 3/4 /2/6 ) ומדד 19.

    בצד השני בראיינט דאנסטון היה בארץ
    ראשית בעונת 2010-2011 בבני השרון הוא שיחק שם 11 משחקים כולם מהספסל
    20 דק לערב עם 9 5 1 ומדד 13.7 (עם 61 אחוז מהשדה ו 74 אחוז מהקו)
    (בפליאוף ירד ל 12 דק 3נק 4 רי ומדד 5 עם 50 אחוז מהשדה ו 25 מהקו)
    הקבוצה הזו שהונהגה בידי לי ניילון הפסידה לראשון ברבע גמר הפליאוף.

    עונה לאחר מכן הוא זוהה היטב על ידי דן שמיר שהחתים אותו ונבחר למלך הכדורים חוזרים של ישראל.
    הוא כבר שיחק 25 משחקי עונה סדירה 33 דק לערב
    15 נק 9 רי ( 9.4 ) 2 אס 1.8 חסימות ו 1.1 חטיפות (65 אחוזי שדה ו 67 אחוזי קו) ומדד 24.7
    בפליאוף ובפיינל פור הוא שיחק 6 משחקים 33 דק .
    שורה של 12 נק 7.5 ר' 1.5 אס. 1.8 חס ( 52 אחוזי שדה ו 63 קו) עם מדד 17.2 .

    מכבי של בלאט הדיחה את חולון של דאנסטון בחצי גמר הפיינל פור לאחר שחולון עברה ברבע הגמר את ירושלים.
    דאנסטון הוביל את הליגה במדד ובר' ושני בחסימות ונבחר לחמישיית העונה בליגה.

    לאחר מכן שיחק באולימפיקוס ובאפס במדיה נבחר לשחקן ההגנה במפעל .
    בעונת 2014-2015
    וכן לחמישייה השנייה בעונת 2016-2017 .
    העונה 29 משחקים בסדירה (25 בחמישייה) 25 דק' 9 4 1 ומדד 12.7
    ברבע הגמר שיחק 30 מש' כולם בחמישייה 30 דק שורה 9 6 1 (57 61 75 ) ומדד 16.
    בחצי הגמר 30 דק' 9 נק' 10 ר' חסימה ומדד 16 (5/6 0/1 2/5 )
    מר יציבות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט