יהיה פיינל פור בהיכל: מכבי תל אביב הביסה את אשדוד והבטיחה את המקום הראשון/ שי בוקר

ג'ייק כהן. ערב ענק שלו. (צילום: אתר מכבי תל אביב)

 

ללא דיאנדרה קיין המורחק לשני משחקים, דני אבדיה ודורי סהר (פיינל פור לנוער בויטוריה), הצהובים מתל אביב לא התקשו מול הצהובים-כחולים של אשדוד/באר טוביה והביסו אותה 70:93 בדרך להבטחת המקום הראשון. ג'ייק כהן (20 נקודות ו-29 נקודות מדד) היה בכל מקום על המגרש אצל המארחת. בצד השני, פול סטול שהוא המנוע של אשדוד, נקלע לערב נוראי של חמש נקודות בלבד. סיקור, מילותיי על המשחק וראיון עם ג'ון דיברתולומיאו נמצאים בהמשך.

רבע ראשון: 20:20

אנג'לו קלויארו העלה את התל אביבים על לוח התוצאות כשסיים עם שתי נקודות בהתקפה מתפרצת. מארק טולפסן השיב עם שלשה בצד השני והעלה את אשדוד/באר טוביה ל-3:2. כמו ביום ראשון אז להט עם 12 נקודות מול הפועל תל אביב, סקוטי וילביקין צלף שתי שלשות רצופות וקבע 5:8 לצהובים. עוד שתי נקודות של ג'ייק כהן הגדילו ל-7:12 עם קצת יותר מ-4 דקות לסיום הרבע הראשון. שלשה של ליס שושי צימקה ל-4 ועד סוף הרבע ספסנסר וויס ועידו פליישר דאגו להשוות את התוצאה.

רבע שני: 37:52 למכבי תל אביב

מכבי תל אביב פתחה היטב את הרבע השני הרבה בזכות יכולת טובה של וילביקין ומייקל רול וברחה ל-25:36. טאריק בלאק קיבל אסיסט גדול מפארגו לדאנק והגדיל ל-13. שושי לא ויתר ועם מהלכים טובים דאג להשאיר את קבוצות יחסית קרובה כשהיא עדיין בפיגור 29:40 עם 3:17 להפסקה. לאחר פסק הזמן, כהן ויובל זוסמן חזרו עם שלשות והקפיצו את הצהובים ליתרון 17. שושי חתם את המחצית עם שתי קליעות עונשין.

בלאק מול סטול. ניצחון קליל לצהובים מתל אביב. (צילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה)

רבע שלישי: 52:68 למכבי תל אביב

קלויארו קלע סל ראשון ברבע השלישי מחוץ לקשת והגדיל ל-18. פול סטול שלא אהב שריקה לחובתו לעבירה, התעצבן וקיבל טכנית מה שעזר לוילביקין להגדיל ל-39:60 מהקו. האשדודים התעוררו מעט ובזכות שתי שלשות רצופות של וויס וטולפסן צימקו ל-49:65. מסירת אליי-אופ נהדרת של מייקל רול לאלכס טיוס לדאנק ענק הקפיץ את היתרון חזרה ל-18, 50:68.

שחקני מכבי נהנים מהמשחק הנהדר שלהם. (צילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה)

רבע רביעי: 70:93 למכבי תל אביב

אשדוד פתחה את הרבע האחרון עם סדרה של מהלכים טובים ושושי קלע עוד סל קשה והוריד ל-65:78 עם  פחות מ-4 דקות לסיום. סדרת מסירות נהדרת של פארגו שמצא את חבריו לנקודות בשלוש התקפות רצופות, החזירו את היתרון ל-21, 65:86. שלשה של זוסמן סגרה עניין בתוך הדקה האחרונה שקבעה 67:93.

קלעו בספרות כפולות למכבי תל אביב: ג'ייק כהן 20 נקודות (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חטיפות וגם 29 נקודות מדד ), וילביקין 16 נקודות, טיוס 13 נקודות (9 כדורים חוזרים) ובלאק סיים עם 11 נקודות לצד 7 ריבאונדים.

קלעו בספרות כפולות למכבי אשדוד באר טוביה: שושי 20 נקודות ו-8 ריבאונדים, וויס (4 חטיפות) וטולפסן (6 כדורים חוזרים) קלעו 12 כ"א.

מילותיי על המשחק

בשבילי זהו "דרבי פרטי". אישית מגיל 4 עד 12 גדלתי (כאוהד מכבי ת"א) במועצה האיזורית של באר טוביה במושב אביגדור (למי שמכיר). זוהי הפעם הראשונה שסיקרתי נגד מכבי אשדוד באר טוביה והאמת שנהנתי לצפות בשחקנים היותר צעירים כמו יובל זוסמן ועידו פליישר (אשדוד/באר טוביה). אחרי הרבע הראשון, הזרים והמתאזרחים עשו את עבודתם כראוי אצל המארחת ועזרו לה להבטיח את המקום הראשון בטבלה. לעומתה, אשדוד התרחקה משמעותית מהמקום ה-8 מה שאומר שהדרבי התל אביבי עשויי לחזור למגרשים כבר ברבע הגמר.

ראיון עם ג'ון דיברתולומיאו:

תקציר (מעמוד היוטיוב של מנהלת הליגה):

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תודה רבה שי, סיקור מצויין.
    בקרוב יתחילו הסדרות ואז הפיינל, אולי שם נראה קצת אקשן. יש תחושה שמכבי משייטת, אבל היא עדיין אותה קבוצה פגיעה שהייתה כל השנה. ירושלים, לדוגמא, בהחלט יכולה לנצח אותה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט