פילי ופורטלנד שומרות על הבית – הולכים למשחק 7!!!/אדר בר דוד

פילי ופורטלנד שומרות על הבית – הולכים למשחק 7!!!/אדר בר דוד

פילדלפיה סיקסרס 112 – טורונטו ראפטורס 101 (3-3 בסדרה)

שליטה מוחלטת של פילי החל מהטיפ אוף ועד הסיום כשהפער עולה בעקביות והרבע האחרון משוחק לפרוטוקול בלבד.

הרבע הראשון התחיל צמוד כשהראפטורס עולים ליתרון 13-15 אבל זו הייתה הפעם האחרונה במשחק בה הם הובילו. ריצת 0-10 של פילי העבירה את השליטה לידיהם והרבע הראשון הסתיים עם סל של בן סימונס ויתרון 21-29 למארחת. סימונס וג'ימי באטלר עם פתיחה דומיננטית ו-8 נק' כ"א.

3 שלשות תוך דקה וחצי ברבע השני הקפיצו את ההפרש ל-17 אבל קאווי לא הרים דגל ו-12 נק' ללא מענה מצד הקנדים החזירו אותם לעניינים. באטלר סיים חזק את הרבע עם 7 נק' בפחות מדקה וחצי והוריד את פילי למחצית ביתרון מבטיח 43-58. 19 נק' של הרכש ממינסוטה פיצו על מחצית אנמית של ג'ואל אמביד שקלע רק 3 נק'.

ברבע השלישי הסיפור חזר על עצמו – טורונטו מצליחים לצמצם ל-70-61 אבל לא מצליחים להתקרב יותר מזה ופילי שוב מסיימים מצוין עם ריצת 2-13 בדרך ל-20 הפרש, כשאמביד מתעורר עם 10 נק' בחלק השלישי של המשחק.

ענה למבקרים במשחק הכי חשוב של העונה

 

פילי לא נתנה לקנדים להתקרב ברבע האחרון שהתאפיין בהחלפת סלים הדדית ושמירה על פער שנע סביב 20 לטובת הקבוצה מעיר אחוות האחים. התוצאה הסופית אפילו מעט משקרת כש-3 דקות לסיום הסיקסרס מובילים ב-19 ורק מחליפי הראפטורס משפרים סטטיסטיקות בגארבג' טיים.

באטלר הוביל שישייה בספרות כפולות עם 25, 8 אס' ו-6 ריב'. סימונס היה מצוין עם 21, 8 ריב' ו-6 אס', טוביאס האריס הוסיף 16 ואמביד סיים עם 17 נק', 12 ו-40+ בדקות שלו על המגרש. רדיק ומייק סקוט קלעו 11 כל אחד.

קאווי כרגיל היה המוציא לפועל של טורונטו עם 29 נק' אבל ב-45% אפקטיבי לצד 12 כ"ח ו-5 אס'. סיאקם התאושש וקלע 21 כשלאורי שוב בערב בינוני של 13 נק'. דני גרין, גאסול ואיבקה שוב לא סיפקו את הסחורה עם 24 נק' משותפות ב-8/24 מהשדה ולקראת משחק 7 הם יהיו חייבים להיות שם כי קאווי לבדו, גדול ככל שיהיה, לא יספיק.

פורטלנד טרייל בלייזרס 119 – דנבר נאגטס 108 (3-3 בסדרה)

הנאגטס פתחו נהדר עם יתרון מוקדם של 7-16 והמשיכו לשמור על הפרש יציב עד שרודני הוד קם מהספסל ועם 9 נק' מהירות החזיר את פורטלנד לעניינים. בשניות האחרונות של הרבע הוד החטיא פעמיים מהקו ובמקום להמשיך את המומנטום, יוקיץ' קלע בצד השני והוריד את הקבוצה שלו ביתרון 26-34. דנבר עם 70% אפקטיבי ברבע ו-9/10 מהקו כשהסרבי-קולורדי נהדר עם 10 נק' ללא החטאה יחד עם 5 ריב' ו-4 אס'. ג'מאל מארי עם מניין נק' גם כן. הבלייזרס חייבים להרים את הרמה אם לא רוצים לסיים את העונה כבר הלילה.

זאק קולינס נכנס ברבע השני ונתן את הניצוץ עם 5 נק' והגנה נהדרת ועם עזרה מהוד ומקולום הצליחו לגרום למייק מלון להזעיק פסק זמן מהיר אחרי שההפרש ירד לנקודה בלבד. זה לא עצר את לילארד ומקולום שהובילו ריצת 2-11 בדרך ליתרון ראשון של הבלייזרים במשחק. 5 רצופות של דיים והגנה משופרת והבלייזרס יורדים להפסקה ביתרון 54-58 אחרי רבע שני נהדר של 20-32. מקולום מוביל עם 15 נק', הוד מוסיף 14 ולילארד 11. אצל דנבר זה בעיקר יוקיץ' (16 נק') ומארי (13 נק').

ברבע השלישי לילארד להט עם שלשות מקילומטר, סטפ בק, חדירות עד הטבעת – הוא הציג את כל הארסנל. 15 נק' שלו השאירו את היתרון בידיים של פורטלנד אבל הנאגטס לא עזבו את המשחק לרגע. שלשה של יוקיץ' העלתה אותם ליתרון 75-76, 4 וחצי דקות לסיום הרבע אבל כאן הם נתקעו והגנה נהדרת של הבלייזרס עצרה אותם על 2 עד סיום הרבע בדרך ליתרון 78-87 ורק סל של מארי עם שנייה וחצי על השעון הורידה אותם עם טעם טוב.

מילסאפ, במשחקו ה-100 בפלייאוף, פתח את הרבע עם שלשה שהלחיצה את הקהל במודה סנטר אבל הוד ומקולום הרגיעו את החברים באורגון וההפרש עלה לדו ספרתי. גם התחממות שנגמרה בטכניות של סת' קארי ו-וויל בארטון לא הוציאה את הבלייזרס מפוקוס כשהם שומרים על טווח בטיחות לאורך כל הרבע, שומרים על הבית ושולחים אותנו לעוד משחק שביעי.

הרכז הטוב בליגה?

 

לילארד את מקולום היו שם כמו תמיד עם 32 ו-30 בהתאמה באחוזים מצוינים (61% אפקטיבי לדיים, 54% למקולום). רודני הוד היה נפלא עם 25 נק' מהספסל וזאק קולינס היה האקס פקטור עם 14 נק', 5 חסימות והגנה אדירה. גם היעלמות של הארקלס ואמינו שקלעו ביחד 9 נק' בלבד לא מנעה את הניצחון.

29, 12, 8 בנקודות, ריב' ואס' ליוקיץ' ב-10/15 מהשדה לא הספיקו למרות יום סביר של כל השאר – מארי עם 24 נק' באחוזים בינוניים, 17 של מילסאפ, 15 של האריס ו-10 של קרייג. הספסל של הנאגטס ניגף מול מקבילו הבלייזרי 42-13.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. יאללה שיוסטון יארגנו לנו הבוקר גם משחק 7.
    3 משחקי 7 בערב אחד של כדורסל על הזכות לעלות לגמר איזורי, כאשר לא ברור מה מצבו של דוראנט ופתאום נדמה ששוב הכל פתוח…

    1. ראפטורס – סיקסרס ב-2:00.
      ווריורס – רוקטס ב-22:30
      נאגטס – בלייזרס עוד לא נקבע (יכול להיות שרוצים לוודא קודם שיש משחק 7 נוסף ולפי זה להחליט עם לשחק מוקדם או מאוחר).

      1. איזה עונש השעה של פילי, היה ככ ברור שנידפק. למה פילי לרא ב10 וחצי 🙁
        רוקס זה בשעה 10 וחצי שעון ישראל?? איזה יופי כי בד"כ זה 5 וחצי בבוקר

          1. אהההה לא זה לא. אני כתבתי בשעון ישראל. ווריורס- רוקטס יהיה המשחק המוקדם של abc . אם לא אז אני מניח שנאגטס בלייזר ס.

  2. טווחי המספרים בתוך טקסט עברי צריכים להיות הפוכים ממה שנכתב בסיקור שבו נכתבו טווחי המספרים באופן המתאים לשפטת לועזיות.
    למשל פילי הובילה 43-58. 58-43 זה הפיגור של טורונטו.
    וכן במאזן ניצחונות והפסדים מספר הניצחונות צריך להופיע בצד ימין כשמדובר בטקסט עברי. למשל, 7-75 הוא מאזן של 75 ניצחונות ושבעה הפסדים ומאזן של 75-7 הוא מאזן של שבעה ניצחונות ו-75 הפסדים.

  3. שאפו לפילי אבל גם במשחק כזה בראון עושה שטויות. למה להשאיר את אמביד על הפרקט ב +20 לפילי 5 דק׳ לסוף? תן לו לשבת ואם הראפס עושים קולות של קאמבק תעלה אותו שוב. במקום אמביד ביצע פלייגרנט שלישית מיותרת לגמרי וכמובן מועד לפורענות מבחינה בריאותית. לא ברור. בכלל אני מאוכזב גם מניק נרס. טורונטו תלויה ביכולת של קאווי לחלוטין. אני לא מצליח לזהות שיטת משחק, תנועה/חיתוכים וכו. פשוט קאווי על תרם לברון. ולאן נעלמו גאסול ולאורי? גאסול לא מופעל כמעט בפוסט, לאורי לא מקבל יסימות בתנועה ימינה משם הוא קולע טוב וסיאקם, הבן סימונס של טורונטו, מפחד לזרוק

    1. כי 5 דק לסיום להכניס את בובאן יש סיכוי שתפסיד את המשחק, הוא עשה את הטעות עם בובאן כבר פעמיים במשחק, רצית עוד?

      5 דקות זה המון זמן בכדורסל ושאתה פילי זה מסוכן כפליים.

      הלוואי שבן סימונס היה כמו סיאקם

      1. ב 20 הפרש עם הפריכות של אמביד ועם איך שטורונטו נראתה אז כן, מוציאים את אמביד שלא יעשה נזק. הפלייגרנט שלו היתה יכולה להמנע בקלות. סיאקם נראה רע. עומד התוך הקשת ואפילו לא מסתכל על הסל כשאמביד 3 מטר ממנו ואני בכלל לא מדבר על שלשות.. בדיוק תסמין סימונס.

  4. שאפו לפילי אבל גם במשחק כזה בראון עושה שטויות. למה להשאיר את אמביד על הפרקט ב +20 לפילי 5 דק׳ לסוף? תן לו לשבת ואם הראפס עושים קולות של קאמבק תעלה אותו שוב. במקום אמביד ביצע פלייגרנט שלישית מיותרת לגמרי וכמובן מועד לפורענות מבחינה בריאותית. לא ברור. בכלל אני מאוכזב גם מניק נרס. טורונטו תלויה ביכולת של קאווי לחלוטין. אני לא מצליח לזהות שיטת משחק, תנועה/חיתוכים וכו. פשוט קאווי על תרם לברון. ולאן נעלמו גאסול ולאורי? גאסול לא מופעל כמעט בפוסט, לאורי לא מקבל יסימות בתנועה ימינה משם הוא קולע טוב וסיאקם, הבן סימונס של טורונטו, מפחד לזרוק מחוץ לבקבוק. בקיצור זה לא נראה טוב

  5. שאלה למומחים בבקשה (דקסטר, שדה)
    מכיוון שיש שני גמרים אירופאים על טהרת אנגליה – ליברפול נגד טוטנהאם וצ'לסי נגד ארסנל – האם זה אומר שכל השש הראשונות נכנסות בשנה הבאה לשלב הבתים של ליגת האלופות?

    1. לא כי ליברפול וטוטנהם ברביעייה הראשונה באנגליה אז לא משנה מי מהם תיקח ואילו בגמר האירופאי במידה וארסנל זוכה אז יהיו חמישה אנגליות שנה הבאה. במידה וצ’לסי תזכה אז ישארו 4

        1. 100 אחוז. הסיכוי ל6 אנגליות היה במידה וגם הזוכה בציפוינס וגם בגמר האירופאי לא היו ב4 הראשונות שעולות בכל מקרה

  6. תודה אדר. משחק נפלא, לא פחות, של פילדלפיה – אמביד סגר הכל בהגנה, סימונס ואמביד נתנו את הטון בהתקפה והאריס היה כוח האש מסביב. אם הם ישחקו בכזאת אגרסיביות במשחק השביעי הם ינצחו ויעשו גמר אזורי, אבל אני לא בטוח בכלל שזה יקרה. יום ראשון הולך להיות עצום

    1. אני חולק עליך. אמביד סגר בהגנה על ידי תפילה בקמרוניתשמונעת מהשחקן החופשי לגמרי של טורנטו שזרק לקלוע 🙂

    2. גם שאמביד בחצי כח הוא עדיין סוגר מעולה את הצבע.
      היום היה לו מדד + – של 40!
      גם במשחק 4 שפילי הפסידו הוא היה עם מדד של + 17

  7. תודה על הסיקור.
    טעיתי בשתי התחזיות, אני חושב שזה הפלייאוף הכי גרוע שלי בתחזיות אי-פעם.
    תראו את מיכניקת הזריקה של סימונס בתמונה. מחריד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט