אדום-אדום או שלום-שלום: האדומים מירושלים מביסים את האדומים מגלבוע / עידן ארווץ

ירושלים לוהטת בתקופה האחרונה. ג'יימס פלדין (צילום: דני מרון)

הערב אירחה הפועל ירושלים את הפועל גלבוע גליל למשחק במסגרת המחזור ה-30 בליגת ווינר סל.

כאשר נותרו לה 5 משחקים לפני הפלייאוף, הפועל ירושלים נמצאת בתקופה מצויינת. היא מגיעה למשחק לאחר שניצחה 5 משחקים מ-6 האחרונים שלה, ובכושר שיא של שחקניה. ג'יימס פלדין, מבחינתי בין המועמדים המובילים ל-MVP של הליגה, נבחר למצטיין חודש אפריל כשסיים אותו עם ממוצעים של 23.8 נק', 4 אס', 2.3 חט', 57% לשלוש ומדד של 26.3. בנוסף, אמארה "יהושפט" סטודמאייר נבחר לשחקן הישראלי של חודש אפריל כשסיים אותו עם ממוצעים של 16.3 נק', 7.5 ריב', 92% מהקו ומדד של 17.8. אם זה לא מספיק, תמיר בלאט, רק בן 22, נבחר לשחקן הצעיר הטוב ביותר בליגת האלופות של פיב"א (כבוד!) בעונה האירופית המצויינת של ירושלים והממוצעים שלו העונה באירופה היו 10.1 נק', 40.4 % לשלוש עם כ-2.5 כאלה למשחק, 7.1 אס' וחטיפה למשחק.

התקופה המצויינת של הקבוצה נמשכה גם במשחק הקודם שלה, כאשר הביסה בחוץ את הפועל באר שבע 89-118 ושברה באותו משחק כמה שיאים. לא כל יום (ובכלל לא כל עונה) רואים קבוצה שקולעת מספר כזה של נקודות. בכלל, לא נראה לי שאם היו אומרים לפני המשחק לעודד קטש, מאמן הקבוצה, שהקבוצה שלו תספוג 89 נקודות ולמרות זאת תנצח בקרוב ל-30, הוא היה מפנה את המראיין לשעה אצל אחד שמגיעים אליו כשיש הזיות. בכל מקרה, זה קרה וכאמור, נשברו שם מספר שיאים עונתיים:

  • שיא נקודות למשחק שלם (118)
  • שיא נקודות למחצית (65)
  • שיא כל הזמנים במדד (166) במשחקים שלא הסתיימו עם הארכה
  • שיא מועדון באסיסטים (37)

מלבד השיאים, הירושלמים קלעו 15 שלשות ב-60% (!) ו-79% ל-2 נקודות, מטורף!!! ליאור אליהו, קפטן הקבוצה, עלה באותו משחק למקום ה-30 ברשימת קלעי כל הזמנים של הליגה.

אי אפשר לצפות לעוד משחק כזה העונה, אבל בהחלט יש אופטימיות לקראת ההמשך.

מנגד, גלבוע גליל הגיעה למשחק בתקופה לא טובה. היא התחילה מצויין את העונה ואף ניצחה גם את מכבי תל אביב וגם את ירושלים בסיבוב הראשון, אך מאז הרמה לא אותו דבר בכלל. היא התחילה את העונה במאזן 1-5, ומאז היא במאזן 17-6 כולל הפסדים ב-2 המשחקים האחרונים להפועל חולון ומכבי תל אביב. אם מחפשים סיבה עיקרית ליכולת החלשה של גלבוע, אפשר למצוא אותה בעניין הפציעות של הקבוצה. יחזקאל סקוורר, הגארד הישראלי הבכיר של הקבוצה, סוחב פציעה ארוכה וזה לאחר שגם בעונה שעברה הושבת בגלל פציעה. בראיינט קרופורד, מי שבתחילת העונה נראה כזר והשחקן הטוב ביותר של גלבוע, נפצע גם הוא והחמיץ 11 משחקים באותה תקופה (כשיר למשחק היום). בנוסף, טל קרפלס, ישראלי חשוב ברוטצייה של הגלבוע, נפצע ולא משחק כבר תקופה. זו לא הגלבוע שהורגלנו לראות בשנים האחרונות מאז עלייתם לליגת העל, והם מנסים להגיע העונה לפלייאוף.

עדכון שחקנים שלא משחקים בצד הירושלמי – ג'וש אואנס שבמילא משחק פחות מאז האזרחות של אמארה יצפה במשחק מהצד, כאשר גם מלקולם גריפין, הזר החדש של ירושלים אשר הגיע ממש בדקה ה-90 של תום מועד ההעברות, יחכה עם הופעת הבכורה שלו במדים האדומים.

לפני המשחק, בנוסף לטקסים לאמארה סטודמאייר וג'יימס פלדין על שחקני חודש אפריל, נערך טקס לנערים של הפועל ירושלים, כאות כבוד על זכייתם בגביע המדינה לנערים בשבוע שעבר.

אמארה סטודמאייר וג'יימס פלדין מקבלים מיותם הלפרין את פרס השחקן המצטיין והישראלי המצטיין של חודש אפריל (צילום: דני מרון)

 

רבע 1: 27-31 לירושלים

בחמישייה בירושלים עלו ג'יימס פלדין, דשון באטלר, תמיר בלאט, ליאור אליהו וטיישון תומאס. מנגד, בגלבוע עלו עם חואקין שוכמן, בראיינט קרופורד, גרג וויטינגטון, נתנאל ארצי וג'יימס קלי. בחצי הראשון של הרבע הפותח נראה היה שגלבוע בדרך להפתעה ענקית וניצחון כאן בארנה. ההפרש הגיע עד 12 לאורחים בעזרת ג'יימס קלי וגרג וויטינגטון, ועדיין, ירושלים לא נבהלה יותר מדי. 5 דקות בתוך הרבע הראשון, אמארה סטודמאייר עושה את העבירה ה-2 שלו במשחק ומכניס ללחץ את עודד קטש. יוגב אוחיון, טיישון תומאס ואמארה נכנסו לעניינים והפכו את התוצאה. ג'ייקובן בראון במשחק החזרה שלו לאחר הפציעה ביד קלע במהלך שסיים את הרבע הראשון וקבע את תוצאת הרבע, 27:31 לירושלים.

 

מחצית: 50-62 לירושלים

דשון באטלר נפצע, ירד לחדר ההלבשה והלחיץ אלפי אוהדים ירושלים. ברבע השני ירושלים רק הגדילה את הפער, וסיימה עוד פעם, 2 משחקים ברציפות, מחצית עם יותר מ-60 נקודות. היעדר ישראלים בשל פציעות גרם לאריאל בית הלחמי להעלות למגרש גם את יותם חנוכי הצעיר שהספיק לקלוע סל ראשון בליגת העל. ג'יימס פלדין נכנס לעניינים ובשיתוף ג'ייקובן בראון וליאור אליהו העלו את היתרון הירושלמי ל-12 במחצית, 50:62.

 

רבע 3: 66-82 לירושלים

כולם בירושלים חוגגים כאשר אוחיון, פלדין, אמארה, ג'ונסון ובר טימור מובילים את הירושלמים ברבע הזה, בעוד בגלבוע לא מצליחים להוריד את ההפרש, להפך, ירושלים רק מגדילה אותו מהמחצית. ההפרש עבר ברבע הזה כבר את 20 הנקודות אך גלבוע בהובלת חואקין שוכמן מורידה קצת לקראת תחילתו של הרבע המכריע. 66-82 בסיומו של שלושת-רבעי משחק.

 

סוף המשחק: 87-104 ירושלמי

הרבע האחרון זו כבר חגיגה אחת גדולה של ירושלים שקולעת בפעם החמישית העונה יותר מ-100 נקודות. 17 הפרש זה די משקר יחסית למה שקרה כאן. ג'ייקובן בראון חגג על האקסית וג'יימס פלדין ממשיך להתקרב לתואר ה-MVP. בר טימור וליאור אליהו אולי במשחק שיכניס אותם רשמית לעונה וזה משמעותי מבחינת ירושלים לקראת השלבים המכריעים. תומר לוינסון, שחקן הקבוצה שעוד לא מלאו לו 19, הצטרף גם הוא לחגיגה עם שלשה מהפינה. בסיום, כאמור, 87-104 לירושלים.

קלעים בהפועל ירושלים: טיישון תומאס 15, ג'יימס פלדין 14, ג'ייקובן בראון 12 ו-7 אסיסטים, בר טימור וכריס ג'ונסון 11 כל אחד, אמארה "יהושפט" סטודמאייר 10, תמיר בלאט (6 אסיסטים) ויוגב אוחיון 9 כל אחד, ליאור אליהו 8 ו-7 ריבאונדים, תומר לוינסון 3, דשון באטלר 2.

קלעים בהפועל גלבוע/גליל: גרג וויטינגטון 22 ו-11 ריבאונדים, בראיינט קרופורד 17 ו-7 ריבאונדים, ג'יימס קלי 16, 11 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, נתנאל ארצי 11 עם 5 איבודים, חואקין שוכמן 10 ו-4 אסיסטים, איאן מילר 7, יותם חנוכי 4.

אריאל בית הלחמי, מאמן גלבוע גליל, לאחר המשחק: "אנחנו לא מחכים לסיום העונה. אנחנו עושים כל משחק את כל מה שאנחנו יכולים כדי לנצח". כששאלתי אותו: "ירדתם אחרי המשחק הזה למקום ה-10 בטבלה, פלייאוף זו מטרה ריאלית בשבילכם?" הוא ענה: "אני תמיד ריאלי, ולכן אענה שהרבה דברים צריכים לקרות בשביל שנגיע לפלייאוף. אנחנו לא נראים בדרך לשם".

טיישון תומאס, שחקן ירושלים לאחר המשחק: "התחלה רעה של המשחק, ברבעים השני והשלישי שיחקנו ביחד כקבוצה וזה עזר לנו להגיע לניצחון חשוב".

עודד קטש, מאמן הפועל ירושלים, לאחר המשחק: "ההופעה שלנו הגנתית הייתה מביכה. אולי זה קורה בגלל שאנחנו קולעים הרבה לאחרונה. יהיו משחקים שלא יספיק לנו לשחק רק בצד אחד של המגרש. אנחנו צריכים לשנות את המאמץ הקבוצתי לקראת יום שישי (מול חולון) ואני מקווה שהשחקנים גם יבינו שזה חשוב."

 

ביום שישי הפועל ירושלים יוצאת לחולון לפגוש את יריבתה הנצחית, מפגש קשה מאוד לאדומים מהבירה. מנגד, גלבוע תפגוש בבית את הפועל אילת, מפגש קשה מאוד גם הוא.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט