הרוקיס שיעלו בחמישיות במשחק ה-1 של העונה (כולל "אתגר 3 חמישיות") / מנחם לס

מי יהיו הרוקיס שיפתחו בחמישיות ביום הראשון לפתיחת הליגה?

 

********************************

 אתגר ליום שלישי: מי לדעתך יהיו החמישיות של 

1. פילדלפיה

2. סקרמנטו

3. מילווקי

במשחק הראשון של העונה?

למחר אכניס את החמישיות שלי!

*****************************

כמובן שזה ניחוש גס. הוא מתבסס על ליגת הקיץ, מעמד הקבוצה, וצורך הקבוצה. אמנם בגדול הדראפט הזה נחשב כאחד החלשים בשנים האחרונות, אבל אלף זה לא בטוח – נחכה ונראה – ובית, ישנם כמה רוקיס שיפתחו בחמישיות כבר מהמשחק הראשון.

קחו את קודי זלר למשל. בחירתו במספר 4 הרימה הרבה גבות, אבל בליגת הקיץ הוו היה אחד מהשחקנים הטובים ביותר, ושרלוט זקורה לגוף גדול תחת הסל. מייקל קרטר-ויליאמס נילקח 11, והוא שיחק נפלא ממש בליגה שהסתיימה. מצד שני אנטוני בנט ניבחר ראשון, אבל אלא אם כן הקאבס יחליטו לנסות אותו כסמול פורוורד, תהיה לו מלחמה קשה מאד לעלות בחמישייה תחת הסל.

דמיאן לילארד – ששיחק יותר דקות מכל בלייזרי אחר – אין הפעם. אבל ישנם טובים מאד שלא יובילו את הלפיד בקבוצתם אבל יעלו בחמישייה.

הדף של הופס בפייסבוק, תנו לייק
 

1. קודי זלר, שרלוט בובקאטס

 

לקודי היתה עונת קיץ מצויינת. ברור שאל ג'פרסון יעלה בסנטר, ואני מאמין שזלר יהיה מספר 4. כמובן שישנה אפשרות שהבובקאטס יחליטו להעלות את ביסמארק ביומבו או ג'אז מקרוברטס בסנטר וג'פרסון בפאוור, אבל לי הקומבינציה של ג'פרסון ב-5 וזלר ב-4 נראית הרבה יותר טובה ומסוכנת. הוא שם 15.7 נק' ו-9.3 ריב' למשחק בליגת הקיץ, ובמשחק שראיתי נגד דאלאס וגל מקל, הוא קרע את הסל עם 21 ו-13 קרשים והיה הטוב על המגרש ללא שאלה כלל. הוא הראה יכולת מסירה טובה משחשבתי, תנועה בלתי פוסקת בלו-פוסט, ואתלטיות שאתה לא רואה אצל 2.14 מ' לבן. התנועה הלטרלית (צדדית) שלו הדהימה אותי ממש, וכן המהירות לענק כמוהו. הבובקאטס קלעה בול איתו! (אגב נגד דאלאס הוא היה 9 מ-9 מהקו!).

 

2. בן מקלמור, סקרמנטו קינגס

 

 

יצא לי לראותו רק במשחק אחד, החמישי והאחרון שלו. ואיזה משחק הוא נתן! 27 חיצים, 19 מהם ברבע השלישי, כשסקרמנטו מנצחת את אטלנטה האוקס 87-93. הוא היכה 10 מ-21 והראה שוב מדוע כל כך הרבה אנשים חשבו שייבחר מס' 1 לפני שהמניות שלו ירדו והוא נבחר שביעי.

במשחק הלפני אחרון נגד טורונטו הוא ירה 8 מ-14 (22 מ-26 הנקודות בחצי השני), והוכיח שוב מדוע הקינגס כה חמים עליו. הוא התחיל את שלושת המשחקים הראשונים ללא בטחון וירה רק 36%, אך בשני המשחקים האחרונים הוא הראה שלקינגס יש שחקן חמישייה בטוח.

 

 

3. ויקטור אולדיפו, אורלנדו מג'יק

 

 

ויקטור לא היה גארד ששם מספרים גדולים באינדיאנה. כל מה שהוא עשה היה לשחק משחק יעיל בהגנה ובהתקפה. מה שהוא הראה בליגת הקיץ זה שהוא שחקן מוכן ל-NBA בכל דבר. הוא הזכיר לי מאד את בן גורדון, ללא אגואיסטיות. שחקן אתלטי ביותר שיכול לעשות הכל. השאלה מה לעשות עם ארון אפללו. לא אתפלא אם אפללו יעבור לסמול פורוורד לפתוח משבצת לאולדיפו. הוא טוב מדי מכדי לא לעלות בחמישייה. הוא ניבחר לחמישיית ליגת הקיץ כשהוא קולע 19 נק' למשחק,  5.4  ריב' , 3.4 אסיסטים, וסל נצחון בשנייה האחרונה נגד מייקל קרטר-ויליאמס. הצעיר מוכן לעלות לא רק בחמישייה של אורלנדו, אלא בחמישיות של חצי מקבוצות הליגה.

 

 

 4. מייקל קרטר-ויליאמס, פילדלפיה סיקסרס

 

 

אגיד לכם משהו על ה-6'6 הזה מסירקיוז – פני ילד והכל -מ שקלע בליגת הקיץ רק 28%: הוא לא קלעי, אבל הוא ישתפר. היה לו משחק אחד של 26 נק', ו-10 איבודי כדור. הוא שיחק לפעמים כתרנגולת שמלקו לה את הראש וניכנס עם הראש בקיר. אבל בואו נדבר על החיוב: הוא אתלטי במידה אסורה ממש. אגרסיבי ביותר עם זרועות ארוכות מכאן ועד הודעה חדשה. הסיקסרס חייבים להעלות אותו מיד בחמישייה נולקוות שהוא ילמד עם העשייה, כי כמה שיותר מהר ילמד, כן יהיה לסיקסרס כוכב של ממש יותר מהר. הוא אולי שחקן הבוסר מס' אחד מכל הרוקיס, אבל גם השחקן עם הפוטנציאל הגדול ביותר. הוא יכול להיות מין ג'רמי לין משופר כבר תוך חודש. אבל הסיקסרס חייבים לעצום את העיניים ולא להתרגש מהשגיאות ואיבוד הכדורים: זה הכל חימום מנוע לקראת קריירה ארוכה מאד של מצויינות!

 

 

 

5. טריי בורק, יוטה ג'אז

 

עוד שחקן שלא נראה טוב בליגת הקיץ (8.8 נק' ב-24% קליעה, 4.2 אס', 1 מ-19 מה-3…), אבל בכל משחק הוא הלך והשתפר בריכוז המשחק ובהנהלת קבוצתו. הוא קלע 24? ביוטה יודעים כיצד הוא הלחים את כל קבוצות הביג-10 עם 18.7 נק' למשחק ב-49% (41% מה-3), ו-8.6 אסיסטים.

אז ליגת הקיץ באורלנדו לא היטיבה עמו מבחינת קליעה. אבל אני משוכנע שכשהליגה תתחיל הוא יהיה הפוינט גארד הפותח כי יש לו כבר משחק של NBA.

 

 

6. קלי אוליניק, בוסטון סלטיקס

 

 

אחרון אחרון חביב. השארתי אותו לסוף. קלי אוליניק הזה, בחירת הסלטיקס מס' ה-13 יהיה גניבת הדראפט. הוא ישכיח את קווין גארנט מהר מאד. הנה מה שה-2.14 מ' עשה בחמשת המשחקים: משחק ראשון 9 מ-12 ו-9 ריב' ל-25 נק' ב-28 דקות. משחק שני 13 נק' ב-21 דקות. משחק שלישי 21 נק' ו-9 ריב' ב-30 דקות. משחק רביעי 19 נק', 11 ריב', ב-26 דקות. הסלטיקס ראו מספיק. במשחק ה-5 נתמו לו רק 15 דקות בהן קלע 12 נק' עם 7 ריב'.

הלבן הלוחש הקנדי הזה הראה לי הכל: משחק פוסט מצויין. טיימינג מעולה לריבאונד. קליעה כמעט 'NO MISS' מ-18 רגל או פחות. ראיית משחק מעולה. מסירה מצויינת לקרנות. הוא מדבר, מארגן, מלהיב את חבריו. הסלטיקס לא יכולים היו לחלום על בחירה טובה ממנו, וכמו כל הסלטיקס הגדולים של העבר הוא לבן, צווארון כחול, בן תשחורת. ככה אוהבים אותם בעיר השעועית. היי, כל מי שריחם על הסלטיקס (כולל אני!), יש לי חדשות עבורכם: הם יהיו הרבה יותר טובים משאנחנו חושבים: עם אוליניק, ג'ראלד וולאס, ג'רד סולינג'ר, וכריס האמפריס, יש להם פרונט-קורט רציני ביותר. ועם ראזון רונדו, אברי בראדלי, ג'ף גרין, וברנדון באס, הם כמעט מסודרים לעונה טובה יותר מאשר העונה שעברה.

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. אוקלהומה נרדמה בשמירה שפספה את אוליניק
    קרטר וילאמס מאכזב מעט , ציפיתי שיתמודד על רוקי השנה
    נראה לי שפילי יעלו עם קרטר ונואל בחמישיה
    סקרמנטו ? עדין מוקדם מידיי לקבוע

    אתה יכול לדחות את האתגר בחודש ?
    🙂

  2. הסיקסרס: קרטר וויליאמס, אוון טרנר, תדאוס יאנג, הוז ולאבוי אלן.

    סקרמנטו: אייזיאה תומאס, מרכוס תורנטון, סלמונס פטרסון וקאזינס.
    לדעתי מקלמור לא ייפתח ישר מההתחלה, הם כבר נתנו עדיפות בולטת מאוד ומוצהרת לתורנטון על אוואנס, ולדעתי הם יישארו איתו בינתיים כ"מנהיג" הקו האחורי.

    מילווקי: ג'נינגס, אליס, הנסון איליאסובה וסנדרס. לא רואה ממש קבוצה בוויסקונסין, ושלושת האחרונים הם באותה עמדה.. עוד לוטרי נמוך, אה?

  3. סקרמנטו : גרייויס , מקלמור, אמבה אמוטה , פטרסון, קאזינס
    מילווקי: ג'נינגס , מאיו, אנטטוקונמפו, איליאסובה סנדרס
    פילי: קרטר וויליאמס, טרנר (ריצ'רדסון כשיחזור מהפציעה ) יאנג, מולטרי, הוז

  4. מילווקי – רידנאוור, מאיו, דלפינו, איליאסובה, סנדרס.
    סקרמנטו – ואסקז, תורנטון, סלמונס, מבה א מוטה, קאזינס.
    פילדלפיה – קרטר וויליאמס, טרנר, יאנג, אלן, הוז

    1. לא, היא מתחילה ב-30 באוקטובר. אבל תברר באתר ה-NBA, אולי יש משחק פרה סיסון (כל השחקנים הרגילים, רק לא הבאזז של הליגה), שתוכל לתפוס.

  5. הבאקס- רינדאור, מאיו, אליאסובה, אקפה אודו ולארי סונדרס

    סקרמנטו-וואסקז, מקלמור, מבאה א מוטה, לנדרי, קאזינס (או תומפסון, תלוי כמה מאלון כועס על קאזינס)

    76'-קרטר וויליאמס, ריצ'רדסון, טרנר, יאנג, נואל

  6. פילדלפיה: קרטר וויליאמס, ריצ׳רדסון, אוון טרנר, יאנג, ספנסר הוז.
    סקרמנטו: ואסקז, מרכוס תורנטון, סלמונס, לאנדרי, קאזינס.
    מילווקי: רידנאוור, מאיו, דלפינו, איליאסובה, סאנדרס.

  7. בס"ד

    מקווה מאוד שאת צודק לגבי הסלטיקס ואוליניק.
    אגב, איך אוליניק בהגנה? כי גארנט הוא אחד מגדולי שחקני ההגנה שהיו.

  8. אוליאניק יהיה בור הגנתי אבל כזה שאפשר לכסוף עם מאסה ועזרה לידו.

    לדעתי יכול להתפתח לסוג של נוביצקי כי יש לו פשוט קליעה מ-ד-ה-י-מ-ה.

    אתה לא שומר גבוה עם קליעה כזאת על הספסל ולא משתמש בו לכמה דק' בודדות. זה שחקן שצריך לשחק והרבה וממה שאני קורא הGM מאוהב בו.

  9. Les autres candidats sont épargnés par cette salve qui ne vise expressément que Benflis. Pourtant, les animateurs de la campagne de Bouteflika avaient dénoncé d’autres auteurs, groupes et organisations désignés comme étant derrière les actes de violence et de perturbation de leurs meetings. Le tir se poursuit pour atteindre la cible en prenant également son discours estimé “tendancieux et dangereux”. Le message adressé par le candidat aux responsables de l’administration locale est pris au pied de la lettre. Une grille de lecture qui fait ressortir la menace à l’endroit de leurs enfants qui seraient en péril après l’élection. Ses avertissements, quant aux prémices de la fraude, sont également pris sous cet angle, au motif que l’intéressé, qui se met dans la posture de la victime, pressent “la débâcle annoncée le concernant”. Le communiqué conclut à ce sujet que “Monsieur Ali Benflis se prépare à assimiler sa très probable défaite à une fraude contre sa personne afin de s’autoriser tous les excès, dont ceux déjà qu’il fait commettre, durant cette campagne électorale”. Une telle attitude s’inscrit, selon les rédacteurs du communiqué, dans une ligne antidémocratique comme le prouve, selon le document, “l’esprit totalitaire qui guide le discours de M. Benflis qui pose sa victoire comme le résultat obligatoire de sa candidature”. Un raccourci qui va donner lieu à la transition pour attaquer la cible sur son absence de la scène politique pendant une décennie. “Comme si cette candidature pouvait gommer, dans les mémoires des Algériennes et des Algériens, d’une part, l’hibernation politique de

כתיבת תגובה

סגירת תפריט