סיקור משחקי ראשון / עידו יצחקי

סיקור משחקי ראשון / עידו יצחקי

איזו דרמה בסדרות חצי הגמר האזוריות! שתי הסדרות שהגיעו למשחק 4 הלילה מגיעות לשיוויון 2-2 עם שני משחקים צמודים, כשטורונטו ודנבר מצליחות להחזיר אליהן את יתרון הביתיות עם ניצחונות חוץ חשובים מאוד.

את הפוסט הזה אני רוצה להקדיש לתושבי הדרום אשר חיים בימים האלו במציאות שלא מאפשרת לצפות במשחקי ה-NBA בלילות. מקווה שתמצאו נחמה בסיקור הלילה, ובתקווה לשבוע שקט ובטוח!

פילדלפיה 76' 96 (2-2) – טורונטו ראפטורס 101 (2-2)

לאחר אובדן הביתיות ביום חמישי, עלו חששות בקרב הראפטורס בקשר לפציעה בשריר התאומים של המועמד לתואר השחקן המשתפר של העונה – פסקל סיאקם הנהדר, שלא התאמן באימון האחרון של קבוצתו. דקות בודדות לפני המשחק נודע כי סיאקם כשיר לחלוטין והסיר דאגה מליבם של האוהדים הקנדים.

המשחק נפתח בשליטה של הקבוצה מהצפון אשר שטפה את המגרש ואפשרה לשחקניה להגיע למצבים נוחים מאוד לקליעה. אך טורונטו, שבשנים האחרונות דבקה בה תמיד הלוזרית בפלייאוף, לא הצליחה לנצל את הזריקות הפנויות שהגנת הסיקסרס אפשרה, ואחרי דקות טובות מאוד שלהם הפער צמח ל-11, אותו פילי הצליחה לצמצם בקלות יחסית עם ירידתו של בן סימונס לספסל עד לתוצאה 24-21 לטובת טורונטו בסיום הרבע הראשון. סיאקם, שהיה הנושא המדובר ביותר לפני המשחק – סיים את המחצית הראשונה ללא סלי שדה (0 מ-7) ועם 2 נק' כשהוא מחטיא 4 שלשות פנויות לגמרי, בעוד קוואי היה המוציא לפועל העיקר כשהוא עם דאבל דאבל עוד לפני המחצית.

בצד השני, כפי שראינו כבר כמה פעמים בסדרה, אמביד התקשה מול מארק גאסול בשני הרבעים הראשונים של המשחק ופילדלפיה התאימה את עצמה למצב אליו נקלעה, כשג'ימי באטלר מנהל את העניינים עבורם בהתקפה בצורה חיובית וקולע 14 נק', עם תוספת של שלשות חשובות של ג'יי ג'יי רדיק שמצליחים להשאיר את פילי צמוד-צמוד עד להפסקה שהסתיימה ביתרון קל לטובת הראפטורס 47-45 אחר מחצית מבולגנת מאוד.

בובאן מריאנוביץ' וקייל לאורי – הגמד והענק

 

הרבע השלישי היה צמוד ושיוויוני כשאף קבוצה לא מצליחה להוביל בפער משמעותי ולברוח. הגנת טורונטו הייתה נראית מבולבלת מאוד ופחות מתואמת מכפי שהתרגלנו, מה שסייע לפילי לייצר נקודות קלות מזריקות חופשיות או לייאפים. אצל טורונטו, קוואי השתלט לחלוטין על המשחק וקלע ברבע 14 נקודות באחוזים מצויינים מכל הטווחים. הקבוצות עלו אל הרבע האחרון והדרמטי כשעל הלוח התוצאה מראה שיוויון 75:75.

כיאה לחלקו האחרון של המשחק, שתי הקבוצות הגבירו הילוך בצד ההגנתי, והקשו מאוד כל אחת על השנייה. קוואי המשיך לייצר נקודות, בעוד ג'יי ג'יי רדיק הוותיק הגיב עם סלים קשים אף הוא. המשחק נותר צמוד ואף קבוצה לא הצליחה לברוח למרחק של יותר משני פוזשנים עד שנכנסנו לשתי הדקות האחרונות. ניק נרס הגיב היטב לגודל של פילדלפיה, ובחר להעלאות את צמד הספרדים – איבאקה וגאסול כדי לעשות את ההתאמות ההגנתיות הנדרשות מול אמביד. ניתן לומר כי זה עבד להם בצורה נפלאה ואמביד היה משותק בהתקפה וסיים עם 11 נקודות בלבד (6 מהן מהקו)! דקה על השעון וביתרון של נקודה לטורונטו, קבר קוואי לנארד שלשה מטורפת עם הבאזר של שעון ה-24 על הפרצוף של הסנטר הקמרוני, שהגדיל את הפער ל-4 ממנו לא הצליחה הקבוצה הביתית לחזור. 101:96 לטורונטו בסיום.

טורונטו מנצחת משחק קשה וחשוב, ומחזירה את הביתיות. עם זאת, הקבוצה הייתה תלויה היום יותר מדי בקוואי (39 נק' לצד 14 ריב' ב-43 דקות (!!) ). גאסול (16), לאורי (14) ואיבאקה (12) הצליחו לתרום לניצחון, אך יהיו חייבים לקלוע באחוזים טובים יותר. למעט לנארד, שאר שחקני הקבוצה קלעו רק 5 מ-24 מחוץ לקשת שרובן היו זריקות טובות.

פילדלפיה חייבת לשנות את שיטת המשחק השבלונית בה היא תקועה ולנסות למצוא פתרונות כיצד להכניס את סימונס ואמביד כך שיוכלו לבטא את היכולות שלהם. לדעתי, המהלכים בהם אמביד חוסם בפיק אנד רל ומייצר חילוף בהגנה, יכול להיות מהלך קטלני, שמשום מה פילי לא השתמשה הערב יותר מדי באמביד בתור חוסם. באטלר סיים את המשחק כקלעי המצטיין של הסיקסרס עם 29 נקודות. רדיק הוסיף 19.

לקריאת סיקור המשחק מתוך האולם לחצו כאן.

פורטלנד טרייל בלייזרס 112 (2-2) – דנבר נאגטס 116 (2-2)

אחרי משחק הענק בעל ארבע ההארכות בשישי האחרון, נפגשו שתי הקבוצות הלילה כשהשחקנים קרוב לוודאי מגיעים מותשים ועייפים לאור העובדה שרק לפני יומיים שיחקו חלקם למעלה מ-60 דקות של כדורסל!

עם פתיחתו של המשחק קיבלנו את שני הרכזים של שתי הקבוצות – דמיאן לילארד הענק וג'אמל מארי שנון פלייאוף נהדר עד כה, להוטים להעניק לקבוצותיהם את היתרון כשהשניים קולעים כבר ברבע הראש מספר דו ספרתי של נקודות כשבמהלך הרבע היתרון זז מצד לצד ואף קבוצה לא הצליחה לקחת את ההובלה ליתרון משמעותי באמת. בניגוד למשחק שנערך מוקדם יותר, שתי הקבוצות קלעו מבחוץ באחוזים לא רעים בכלל ולבסוף הרבע הראשון הסתיים בתוצאה 33:29 לטובת פורטלנד.

את הרבע השני פתחו הנאגטס בסערה עם ריצת 0-8 שהזעיקה את סטוטס מהספסל לקחת טיים-אאוט ולהרגיע את החבר'ה שלו, שלא שמרו כמו שצריך על הספסל המצוין של דנבר. הבלייזרס חזרו נחושים מפסק הזמן, וסי ג'יי מקולום יחד עם סת' קרי (14 נקודות ברבע השני) הצליחו להחזיר את היתרון למארחים עם ריצה נגדית משלהם של 7-24, ופתחו פער משמעותי של 9 נקודות לפני הירידה. אבל אז, דווקא יוקיץ' שנראה מעט עייף ולא הספיק לנוח אחרי ששיחק 65 דק' בשישי (הערב "רק" 39 דקות לג'וקר הסרבי) ביחד עם מילסאפ הצליחו למנוע מהמשחק לברוח להם, והפער נותר בגדר סבי עם הבאזר למחצית – 63:57 לקבוצה הביתית.

תוצאת תמונה עבור ‪portland - denver murray‬‏
דו קרב אדיר בין שני הרכזים

ואז הגיעה נקודת המפנה במשחק – הרבע השלישי. שתי הקבוצות יצאו מחדר ההלבשה, והציגו משחק שונה לחלוטין מזה שהתנהל במחצית הראשונה. השחקנים של מייק מאלון החליטו להגביר את האינטנסיביות בצורה משמעותית בהגנה שלהם מתוך הבנה שהפסד עלול לצמצם מאוד את סיכויי ההגעה שלהם לגמר הקונפרנס. וכך, דקה לסיום הרבע השלישי מצאה עצמה פורטלנד כשהיא 7 דק' ללא סל שדה, כשאפילו דמיאן לילארד מחטיא שוב ושוב, והאורחים בהנהגת מארי, יוקיץ' ומילסאפ ניצחו את הרבע כולו בתוצאה 14-27 לטובתם וירדו מהרבע השלישי עם יתרון משמעותי לחלק הקריטי במשחק – 84:77 לדנבר.

פורטלנד ניסו להחזיר את עצמם למשחק עם שתי שלשות שצמצמו את הפער לכדי פוזשן אחד בתחילת הרבע האחרון, שגרמו למאלון לזוז באי נוחות ועל אף התכנון לנסות לתת לשחקני החמישייה המותשים לנוח, במצב של שתי הקבוצות לא אפשר זאת, וכבר תוך ארבע דקות לתוך הרבע חזרו שחקני החמישייה הבכירים אל הפרקט. פורטלנד ניסו לעשות קאמבק פעם אחר פעם אך זה היה הערב של ג'מאל מארי שעם סלים נהדרים ברבע חיסל כל מומנטום של פורטלנד. רודני הוד, גיבור המשחק הקודם, אף קלע שלשה ב-50 שניות לסיום שהקטינה את הפער ל-3, ובעזרת קליעת עונשין של לילארד ההפרש ירד רק ל-2, אך מארי היה מדויק מהקו והחזיר לקבוצתו את יתרון הביתיות עם ניצחון ענק 116:112.

אצל הנאגטס, מארי סיים עם 34 נקודות באחוזים טובים, בעוד יוקיץ' עם טריפל-דאבל (21,12,11) טיפוסי מסייע למארי להוביל את הקבוצה לניצחון סופר חשוב במאבק על הכרטיס הנכסף לגמר. מהצד השני, 29 של מקולום ו-28 של לילארד לא הצליחו לנצח את הקבוצה האטרקטיבית מקולורדו, וייאלצו לנסות לחזור לאולמם הביתי בסוף השבוע, עם יתרון בסדרה.

לקריאת סיקור המשחק מתוך האולם לחצו כאן.

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. מעולה עידו.

    על פילי אעלה פוסט עוד כמה שעות וארחיב שם.

    לגבי דנבר לא ראיתי אבל המשוואה פשוטה מורי סופרסטאר=אליפות עם היכולת הנפלאה של הסנטר הטוב בליגה יוקיץ בכושרו הנוכחי. אני שמח שהוא נתן 34.
    דנבר היא הקבוצה שלי כרגע אחרי שפילי תעוף

  2. את דנבר ראיתי רק רבע אחרון.
    מארי עם קרח בורידים מהעונשין
    לגבי הסדרה פילי-טורונטו הכל הולך לפי התכנית למשחק 7 ולניצחון של טורונטו בסדרה.טורונטו חסרים גם את אוונאובי שהוא שחקן סופר משמעותי ברוטציה.שנה שעברה בעונת הרוקי היה שחקן הרכב והשנה עם הגעת קוואי ירד לספסל.ראיתי בבלוג החי שדקסטר דיבר על טרייד על אמביד.זה משהו שגם בתוכניות שאני ואדיסו רואים בפוקס 1 דיברו עליו השבוע.אם לא יעשה דיאטה הפציעות הללו רק יתגברו.אין לו עוד הרבה זמן לשחק עם המצב הגופני שלו היום ועדיף להמר על סימונס ובאטלר ולקבל על אמביד חבילה יפה כל עוד הוא שמיש.גבוהים היום לא לוקחים קבוצות לאליפות אלא גארדים(קרי הארדן קיירי) וסמול פוורדים(לברון דוראנט קוואי פול גורג בפוטנציה).הווריירס לקחו אליפויות עם בוגוט פאצוליה ומקגי.קליבלנד עם טריסטן תומפסון ובכלל קבוצות אוהבות גם לשחק עם הרכב נמוך כמו הדת ליינאפ שגרים בסנטר.כל זאת רלוונטי רק אם אמביד חוזר באותו מצב גופני שנה הבאה של overweight מה שמשפיע גם על הפציעות שלו בגב ובברכיים ועל תוחלת הקריירה שלו שאמורה להיות קצרה ביותר

  3. בצל הפלייאוף המטורף שמתנהל השנה, לצד כמה הופעות יוצאות דופן של כמה וכמה שחקנים,
    יש את יוקיץ'.
    כן, זה קשה להטיל צל על שחקן בגודל שלו, אבל מה שהוא עושה השנה זה יוצא דופן לא פחות –
    .
    יש לו 24.5 נקודות למשחק ב-54.5% אפקטיבי מרשימים ו-40.9% עוד יותר מרשימים מהשלוש.
    אבל לא שורה נאה זו, היא שמרשימה –
    יש לו 9.3 אסיסטים למשחק (לצד רק 2.5 איבודים), שזה הכי הרבה לשחקן השנה בפלייאוף (לפחות 6 משחקים).
    יש לו גם 12.5 רב', מהם 3.8 בהתקפה – הכי הרבה השנה בפלייאוף עבור 2 הסעיפים (לפחות 6 משחקים).
    .
    לרף כזה של מספרים בפלייאוף, לא היה עדיין שחקן שהגיע (וכמובן עבר).
    .
    גם אם בוחרים רף מתון בהרבה –
    20 נק', 8 רב', 8 אס', 50% אפקטיבי (לפחות 10 משחקים),
    מקבלים רשימה אקסלוסיבית של שחקנים:
    לברון, בירד, ווילט, ודרקסלר (ווילט ובירד זכו באליפות באותה שנה. לברון הגיע לפיינלס. דרקסלר לגמר המערב).
    .
    אין לי מושג עד לאן הולכים השנה החברה מדנבר
    (הסיכויים שלהם לא מדהימים, עכשיו כששמעון נתן להם את ברכת הדרך…),
    אבל לאן שהם לא ילכו (וכבר הגיעו), זה לא מעט, ואולי בעיקר, בזכותו של הענק החייכן.
    .
    למי שמחפש סיבות נוספות לאופטימיות, חובה להזכיר –
    זו רק השנה הראשונה של יוקיץ' וחבריו בפלייאוף. הם מציבים רף נאה לשיפור המתבקש בעתיד.
    .
    אחלה סיקור! תודה, עידו.

    1. המספר החשוב באמת – 101. זה מספר המסירות של יוקיץ' למשחק. כל ההתקפה של הנאגטס עוברת דרכו.רק לשם השוואה הרוקטס כקבוצה מוסרים 229 פעמים במשחק והנאגטס בסך הכללי 316. בניגוד לגארדים דומיננטים הוא לא עושה את זה תוך כדי אחזקת הכדור – רק 4.9 דקות למשחק או 2.3 שניות לנגיעה בכדור (בצד השני דיים לילארד מחזיק בכדור 10.1 דקות למשחק עם 7 שניות לנגיעה).

  4. תודה על הסיקור.
    איזה פלייאוף אדיר עם השוויון הזה בסדרות.
    ויתרתי על המשחק של פילי-טורונטו בשביל רבע שני וצפונה של נאגטס-בלייזרס, סדרה פשוט כיפית לצפיה שגם הפעם לא איכזבה עם סלים גדולים בסיום של בארטון, האריס, מארי וכמובן יוקיץ' הגדול (שהחבר'ה ב-TNT נתנו לו את הכינוי The Big Honey) שהכל עובר דרכו, כשגם פורטלנד עם משולם, הוד ולילארד לא מוותרים וקולעים סלי קלאץ'.
    דנבר, בהתחשב בגילם, עשו את שלהם בפלייאוף הזה, עם פעמיים נצחונות חוץ בסאן אנטוניו ופורטלנד במשחק 4 והשוואת הסדרות ל-2:2 במקום ליפול ל-3:1. כל הכבוד להם.

  5. אחלה סיקור עידו, תודה רבה.
    .
    הטובים ניצחו, ולא פחות חשוב יש לנו סדרות ארוכות ומצוינות.
    .
    אני לא מבין מה קרה לקליעה של טורונטו, אי אפשר לתת את כל הקרדיט להגנה של פילי, הצפוניים החטיאו זריקות נוחות מאד. לדעתי טורונטו תיקח רק השביעי.
    .
    דנבר, בהתחשב בגיל וחוסר הניסיון בפלייאוף, פשוט מרשימים ומענגים. איזה יופי.

    1. מה קרה לקליעה של טורנטו? התדשובה מאוד פשוטה זה פליאוף.וטורנטו ופליאוף זה לא הולך ביחד.מזל שלהם שיש להם את קוואי שמחזיק אותם כמעט לבד

  6. דנבר נותנת פלייאוף מצויין. גם את המשחקים שהם הפסידו כולל האחרון לאחר 4 הארכות היה בגלל נאיביות שאותה הם יהיו חייבים לנער אם הם רוצים להתקדם ובוודאי כשמדובר בעונה הבאה.
    במשחק האחרון, גם במשחק עצמו וגם בכל אחת מ- 3 ההארכות הראשונות זה היה בידיים שלהם ובגלל שטויות וחוסר יכולת להיות קבוצה "רעה" הם פיספסו ונגררו לעוד הארכה.
    למרות ההתקדמות שלהם והמחמאות,זה יהיה מבחינתם פספוס גדול אם לא יעברו את פורטלנד. חמישיה מול חמישיה יש להם יתרון ברור והספסל שלהם הרבה יותר איכותי. רק יום שיא של מקולום ולילארד יכול לעצור אותם.
    אחד הדברים שפוגעים בהם ומקשים עליהם הוא דווקא חוסר הביטוי של האריס ובארטון ובמיוחד הספסל שלהם שלא הגיע עדיין לפלייאוף (מוריס וביזלי). זה יוצר אובר תלות ביוקיץ' ומארי ולכן כשמארי קולע מתחת ל 20 נק' הם בסכנת הפסד. לשם השוואה, מארי לאורך העונה נתן הרבה משחקים בינוניים אבל הספסל שלהם נתן את הטון ולכן התלות בו לא היתה כה גבוהה כמו עכשיו.
    דבר נוסף הוא קיצור גס ברוטציה כשהרננגומז וליילס לא רואים פרקט. לפחות הרננגומז בשלבים יותר מוקדמים העונה הוכיח את עצמו כשהסגל סבל מפציעות ולכן חוסר השימוש בו לא ברור לי.

  7. לא ברור לאן נעלם הספסל של טורונטו ובעיקר ון וליט שקלע העונה 11 למשחק ובפלייאוף 5. חוץ מאיבקה- 0 נקודות מהספסל אתמול, 11 במשחק הקודם.
    לפני הסדרה זה נראה יתרון גדול של טורונטו, אז הספסל של פילי עדיין לא מבריק אבל טורונטו פשוט נפלו.

    1. אכן, הטריידים אכלו להם את הספסל ובנוסף אננובי פצוע. אבל למעט איבאקה שהיה טוב אתמול הם עושים תרגיל היעלמות מרשים.

  8. אין לי מושג עד לאן הולכים השנה החברה מדנבר
    (הסיכויים שלהם לא מדהימים, עכשיו כששמעון נתן להם את ברכת הדרך…),
    חחחח כמה אני אוהב את הצד הרשע ש'ך ,חזק

    1. לך לפריויו של תחילת העונה ותראה תחזית אופטימית של שמעון: עונה סדירה מקום 2, פלייאוף: אליפות
      שמעון היחיד שנתן לדנבר תחזית בצמרת הגבוהה. התחזית הרגילה הייתה מקום 4 והדחה ע"י הלוחמים בסיבוב 2 אחרי נצחון על הספרס ב-7 משחקים 🙂

      http://www.hoops.co.il/?p=132858

      1. תחזית לעונה הקרובה:

        אופטימית – הקבוצה מתחברת באופן מושלם, מורי מפציץ ומפגיז מכל הטווחים, מריץ את הקבוצה, רוקד עם האוהדים סטייל קרי ונבחר לחמישיית העונה השלישית. האריס נבחר לחמישיית ההגנה הראשונה, נותן 20 נק למשחק עם 40% מחוץ לקשת, בארטון נותן גם 40% מחוץ לקשת והופך לשחקן הגנה בכיר בקבוצה, יוקיץ' ממשיך לתת מסירות מהפנטות, צולף מכל מקום, מפתח כושר גופני, משתפר בהגנה, איזייה תומאס מתפוצץ עם 18 נק ב-25 דק לערב ומתפרע בסלי קלאץ' תוך שהוא שומע שקבוצות מוכנות להציע לו 160 מיליון ל4 שנים, מייקל פורטר הופך למפלצת התקפית עם ג'אמפים ונותן הגנה. מייק מלון נבחר למאמן העונה. דנבר מארגנת טרייד בפברואר של ג'ימי באטלר וטאז' גיבסון תמורת פול מיילסאפ+2 בחירות דראפט סיבוב ראשון לאחר שמיניסוטה שוקעת http://www.espn.com/nba/tradeMachine?tradeId=y7zd7jcv, מסיימת שנייה בעונה הסדירה, מגיעה לגמר המערב, מדהימה את הלוחמים ב-7 משחקים עם שלשת באזר של מורי על קרי בשנייה האחרונה בפיגור 2 באורקל ארינה שבעקבותיו יוקיץ' נותן חתיכת "באמפ" לדריימונד גרין שעף לקהל בשורה הראשונה. בגמר כולם הולכים על הסלטיקס אבל הנאגטס שוב מנצחים ב-7 משחקים ולוקחים התואר.

        פסימית – מייקל פורטר מתבשר כי לא ישחק העונה, איזייה תומאס נפצע בישבן מברכייה של דריימונד גרין, מורי נשאר עם יכולת כמו בעונה האחרונה ולא מקבל כדורים במאני טיים, יוקיץ' מקבל פוסטרים כל שבוע משחקנים. עם כל זה מגיעים ל-2 משחקים אחרונים מול יוטה ומיניסוטה כאשר הם במקום ה-8, יוטה תשיעית ומיניסוטה עשירית ולכל אחת סיכוי להשתחל לפלייאוף, היא מפסידה את שני המשחקים ומסיימת במקום ה-9.

        ריאלית – זו למעשה התחזית שלי, מורי יתן פריצה וישתבח ביכולת, גם האריס, איזייה יפרח, מיילסאפ יוטרד בפברואר 2019. דנבר תסיים את העונה הסדירה במקום ה- 5 במערב (לפני פתיחת העונה השתנה ל-4 בעקבות הפציעות בספרס שהיו 4 בתחזית המקורית). תגיע לסיבוב ראשון מול הספרס ותדיח את פופוביץ' והחברים ב-7 משחקים קשים. בחצי גמר המערב תחכה לה גולדן סטייט ושם זה יגמר בסוויפ ג'נטלמני ללוחמים.

  9. תודה על הסיקור.
    נראה שאף אחד לא עידכן את קוואי וגרין שהם עברו לטורנטו, כי הם משחקים בפלייאוף… (גם גאסול עדיין לא עשה את ההתאמות)
    מה קורה שם בקנדה ? פריחה של האביב ?

  10. קאוואי מאוד הרשים, ובהחלט היו לו את גאסול וגרין ואיבקה לסיוע, ובכל זאת לי הייתה תחושה שפילי הייתה מסוגלת לקחת את זה, ובלי קשר למגבלות של אמביד בגלל שהיה חולה, ניהול יותר טוב של המשחק שלהם היה יכול להביא להם ניצחון הערב ובהתאם לזה בסדרה. כרגע זה נראה שיגמר בגיים 7 בקנדה, וזה יהיה לנו כיף, ונראה שבקושי ובזכות הביתיות וקאוואי, טורונטו תיקח.
    הנצחון של דנבר זה לגמרי בזכות מארי, והוא מתגלה לגמרי ככוכב אמיתי כמו שקיוינו, וכמובן יוקיץ שלא מאכזב לרגע, ונותן הצגות כל משחק. אני לא יודע האם כולכם שמתם לב, אבל בסדרה הזאת מי שהעלה בצורה דרמטית את התפוקה שלו זה מילסאפ, שנותן 18 נקודות למשחק ב55% מהשדה, 10 ריבאונדים +1.8 בלוקים ו1.5 גניבות למשחק ב37.5 דקות, שזה מספרים דרמטיים יותר ממה שנתן בסדרה מול SA (12 נקודות ב47%, 4.7 ריבאונדים, 0.3 בלוקים וגניבות, ב30 דקות למשחק. אתמול, אם לא שמתם לב הוא נתן 21 נקודות, (ב60% מהשדה, 66% מהשלוש), 10 ריבאונדים, 2 בלוקים וגניבה אחת. בסדרה הזא הוא יעיל בצורה ממש קלינית, לדעתי כי יש פה זיהוי של המאמן שיש מיסמאצ' לטובתו וניצול מקסימלי של זה.
    דנבר הולכת לקחת את הסדרה, ויש מצב שזה יהיה ב6 משחקים (אם כי 7 זה לגמרי אופציה ואני לא נגד), ובכל מקרה עם המון כבוד למה שעושים פורטלנד.

    1. לגמרי לכגבי מיילסאפ, נראה טוב הרבה זה בגלל חולשת פורטלנד זה לא הגנת הספרס אבל הוא רוצח אותם בריב

  11. היית שמח להשוואה בין הספסלים השונים של הקבוצות;
    איפה הכי רך, איזו קבוצה משקיעה בארגונומיה של הגב, אצל מי הספסל הכי נמוך, האם זה שורט את הפרקט, ועוד.

  12. תודה עידו, סיקור זריז ומקצועי. מארק גאסול היה נהדר היום ומקווה שנרס ישתמש בו יותר בפוסט, במיוחד כשאמביד לא בריא לחלוטין. הייתי רוצה לראות יותר traps לקוואי – עדיף לפילדלפיה להקשות עליו ולהמר על שלשות פתוחות של פלייאוף לאורי. יוקיץ' מדהים. באמת. סוחב קבוצה בפלייאוף הראשון שלו ולא מקבל את ההייפ שטייטום קיבל בפלייאוף הקודם למרות שמשחק טוב יותר. שחקן מהטובים בליגה.

    1. אני חושב שההייפ שטייטום זכה לו בפלייאוף הקודם נבע מכך שלאורך רוב העונה הסדירה שלו, הוא היה יותר רול-פלייר ופחות שחקן שלוקח את המושכות, ופתאום בפלייאוף הוא דפק כמה הופעות ברמה של שחקן מוביל. כזאת עליית מדרגה היא מרשימה מאוד לרוקי.
      יוקיץ׳ כביכול יכול היה רק ליפול – הוא הסופרסטאר של דנבר, וכולם אכן מצפים ממנו שיוביל אותם.
      מצד שני – ציפיות גבוהות יכולות מאוד להקשות על בן אדם, וזה מרשים מאוד שיוקיץ׳ לא נרתע מהמעמד. על טייטום אף אחד לא היה בא בטענות אם היה נותן פלייאוף בכורה חלש.

    2. להשוות את טייטום ליוקיץ בדיחה טובה, בחיי שאני צוחק.
      ותראה את הפרשנים היום. יוקיץ ממשיך להתפתח בעוד טייטום עשה רגרסייה רצינית…
      הוכש ע"י הממבה 🙂

  13. תודה על הסיקור.
    אני חושב שבנוסף ל-mvp של העונה הסדירה ושל הפיינלס, צריך גם להגדיר פרס של playoffs mvp, עבור הסדרות האזוריות.
    במקרה כזה, התחרות בין דוראנט וקוואי תהיה ממש צמודה, ואחרי אתמול נראה שכרגע קוואי בהובלה.
    מישהו מהצוות של הופס רוצה להרים את הכפפה וליצור שאלון מצטייני פלייאוף בתום הגמרים האיזוריים? 🙂

  14. היום נגלה מה קורה בסדרה מילווקי-בוסטון
    1) שתי קבוצות שמתקשות בפלייאוף ומקזזות אחת את השניה (כמו פילי טורונטו)
    2) שתי קבוצות ברמה שנותנות פלייאוף חזק (כמו פורטלנד דנבר)
    או אולי אחת ככה ואחת ככה

    אני אופטימי, לפחות לגבי מילווקי (למרות שהיום בוסטון פייבוריטית בבית)

    1. הסלטיקס לא פייבוריטים בכלל.
      הניצחון הראשון היה יוצא דופן. הסלטיקס לא מסוגלים השנה לתת פייט אמיתי לצבאים. לפחות כבר לא ינגבו אותנו על האפס!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט