לאס ווגאס והטלוויזיה חוגגים עם שופטי בי"ס תיכון ב-NFL! /נחתמה עיסקה!!!/ מנחם לס

העיסקה בין ה-NFL והשופטים נחתמה אמש מאוחר בלילה, אחראי שהמאמר כבר פורסם)

אונלי אין אמריקה, לטוב או לרע. אנחנו יכולים לצרוח עד השמיים; אנחנו יכולים להזהיר את גודל שלא נקנה יותר כרטיס לפוטבול ושלא נחזה יותר בטלוויזיה. אנחנו יכולים לאיים על לאס ווגאס שנפסיק להתערב על משחקי פוטבול.

אז מה התגובה שלהם? הם מחייכים, הולכים לבנק, ואז – כשהם לבד בכספת הפתוחה – הם פורצים בצחוק חסר מעצורים כי הרייטינג ב-TV של MONDAY NIGHT FOOTBALL עלה ב-6%, וה-POST GAME SHOW שבר שיאי ציפייה של ESPN של כל התכניות אי-פעם של יותר מ=20 דקות.

למה? כי הבלגן, חוסר הסדר, הברדק, והג'ונגל שפתאום הפך לחלק אינטגרלי מהפוטבול – המשחק שהיה בשליטה החמורה ביותר, והבלעדית-ללא-יכולת-להתלונן-או-לצפצף של גודל וחבורת הגנגסטרים שלו השולטת ב-NFL – הפך למשחק רולטה. שופטים ממלאי מקום שניכשלו לפני חודשיים בבחינות שיפוט לדביזיה הראשונה במכללות, ושופטים שהשבוע ישפטו משחקי עממי ותיכון – קובעים מי ישחק בפלייאוף ומי לא. רק חכו רק שהגרין-ביי פקרס ייכשלו בחצי משחק להגיע לפלייאוף בגלל האבסורד של יום שני!

טוב, בואו נעשה סדר בדברים:

1. מה הבעייה בין השופטים ל-NFL?

כל הבעיות הקטנות עומדות להיפתר. הנה הבעייה הראשית שמפרידה בין הליגה (בעלי הקבוצות המיוצגים ע"י הקומישיונר גודל) לבין השופטים: השופטים עומדים על דרישתם לקבל פנסייה קבועה שתיקבע כבר עכשיו (ותשתנה בהתאם לאינדקס יוקר המחייה), בעוד שבעלי הקבוצות רוצים פנסיה שתסתמך על תכנית כגון 401B.

לי, שהייתי פרופסור באוניברסיטת אדלפי, הפנסיה היחידה שאופרה לי היתה 403K (כל המספרים הללו, 401B, או 403K, הם שווים בגישה עם הבדלים קטנים בתוכן: בכל שיטות הפנסיה הללו, העובד קובע כמה הוא מבקש שהמעביד יוריד ממשכורתו חודשית עד 12% ממשכורתו, והמעביד עושה MATCH של אותו סכום ומשקיע אותו עבור העובד. לעובד ישנן כמה אפיקי השקעה אפשריים, והוא בוחר אחד מהם שם האוניברסיטה (או ה-NFL, או חברת הביטוח) – המעביד – משקיע את הסכום החודשי שהורד ממשכורת העובד פלוס הסכום שהאוניברסיטה הישוותה.

בימי שוק מניות טובים, ה-401B והאחרים כמותו, היו שיטות חסכון מצויינות עבור העובד. פרופסורים כמוני אספו תוך 30 שנות הוראה סכומים שהגיעו עם הפריחה של שוק המניות למיליון דולארים ויותר. ב-401B העובד לא יכול לגעת בכספו שהוא למעשה כסף שלא שולם עליו מס הכנסה עד שהגיע זמן הפרישה, או שה-PENALTY על WITHDRAWL מוקדם הוא כבד. אבל כשהעובד מחליט לפרוש בגיל 60, או 65, והוא עתה הבוס על כל הסכום שהצטבר דרך ה401B, הוא משלם מס הכנסה רק על הסכום שהוא משתמש בו חודשית. שוב, בימים כתיקונם, אם שוק המניות עולה ב-5-6% כפי שהיה בעבר, העובד יכול לחיות בנוחות והנאה עם הסכום שהוא לוקח מה-401B חודשית, ואסור לשכוח שאחרי 30 שנות עבודה, גם סכום הביטוח הלאומי המשולם חודשית מגיע ל-$2,500 לחודש, ויותר.

אבל כששוק המניות קרס, הסכומים שחסכנו ב-401B קרסו איתו. הרבה מחברי מוצאים את עצמם היום במצב שעליהם לעבוד במשרות חלקיות כי מה שנשאר ב-401B לא מספיק למחייה כי חלק חשוב מהסכום הדרוש למחייה אוכל את הקרן. כמובן שהיו לנו שנים נהדרות בהם שוק המניות הגדיל את ההון ב-401B ב-10% ויותר לשנה.

השופטים טוענים שני דברים: ראשית, הם לא עובדים במשכורת קבועה. הם מרוויחים את לחמם בתשלום פר משחק. אפילו שהוא גבוה, שופט ממוצע לא שופט יותר ממקסימום 20 משחקים לשנה, כולל פלייאוף. הם טוענים ש-401B או 403K הן תכניות טובות לעובד עם משכורת חודשית, ולא "משכורת פר משחק". בזה אני מסכים עם השופטים. הבעלים, מנגד, טוענים שאם שופט משתכר ס"ה $100,000 לשנה, ומתוך סכום זה הוא תורם נניח 12% והליגה משווה זאת עם 12% תרומה משלה, מה זה משנה אם ה-$100,000 באים ב-6 תשלומים, או ב-12 תשלומים חודשיים. בזה אני יכול לראות גם את נקודת המבט של הליגה.

בגדול, הליגה אומרת "למה שרק אנחנו נסתכן בכלכלה גרועה ב-20 השנים הבאות? למה שהעובד (השופטים) לא יישאו באותו סיכון?". השופטים טוענים, "אנחנו לא עובדים חודשיים, ואנחנו לא מתאימים לשיטת 401B".

זאת הבעייה שחייבת להיפטר: או שהשחקנים יסכימו לפנסייה המבוססת על שיטת 401B, או שהליגה תוותר, ותסכים לפנסייה קבועה (תשלום קבוע) המבוסס על המשכורת השנתית של השופט!

2. חגיגה בלאס ווגאס

אז מה, אחא, האם אתה עמד לכבות את הטלוויזיה עד שהבעייה עם השופטים תיפתר?

האנשים המרוויחים את לחמם על פוטבול, מהמרים שאתה תמשיך לחזות בכל המשחקים, ואפילו להתערב עליהם בסכומים גדולים יותר, ובתדירות גדולה יותר משעשית עד עכשיו. לאס ווגאס הודיעה על שיא הימורים על משחקי סוף השבוע שעלה ב-50 מיליון על השיא הקודם (RJ BELL PREGAME.COM)

'בל' מהמרת שאנשים ימשיכו להמר בסכומים אפילו גדולים יותר בשבועות הבאים אם השביתה של השופטים תימשך. המשחק של יום שני בין סיאטל ופקרס עלול לעלות לפקרס בפלייאוף, אבל הוא הכניס סכומים נאים ביותר לכיסי מארגני ההימורים, ולבוסים של הטלוויזיה. איך ולמה? ג'ררד סקוט וולקר – פרופסור לפסיכולוגיה התנהגותית מפן סטייט אמר ליו אס איי טודיי שהימורים על פוטבול הם 'רנדומלים' ממילא. "עתה, למשתנה הרנדומלי מתווסף משתנה רנדומלי נוסף – השריקות הבלתי מצופות לחלוטין של שופטים שאין להם מה לחפש ב-NFL. המהמר המצוי אוהב את גורם ההפתעה הבלתי צפוי הזה אפילו יותר. זה מוסיף התרגשות של 'הבלתי נודע'. זה לא שונה בהרבה ממשחק הרולטה! THEY CRAVE THE UNCERTAINTY. THEY LOVE IT!".

איש לא 'אוהב' את הפיאסקו עם השופטים כפי שרואים מה-SOCIAL MEDIA שהציפה את השוק כאילו נפתחה מלחמת עולם. מייק קולברט מ-'CANTOR GAMBLING' אמר: "אני אוהד הפקרס. מה שראיתי ביום שני הפך לי את הקיבה. אבל התעוררתי בבוקר של יום שלישי, וסכומי ההתערבויות שברו אצלי את כל השיאים".

אז כולם שונאים את מה שקרה, אבל אל תצפו מלאס ווגאס להתחיל להחזיר REFUNDS לאנשים שיבואו עם תלונות על 'אי צדק'. זה לא יקרה. קולברט מסכם: "איש לא אוהב זאת. כולם יגידו 'אני לא מתערב יותר על משחקים עד שיחזרו השופטים'. אבל אנשים מקבלים את השופטים המחליפים כ-ONSIDE KICK או מסירת HAIL MARY לשחקים בה הכל יכול לקרות. אז השופטים המחליפים הם עוד משתנה בלתי ניתן לנבואה. אנשים מהמרים מתגרים מדברים כאלה. אז כל אלה שאומרים 'לא נתערב יותר', חוזרים להמר שוב, ואפילו שמים כסף גדול יותר על השולחן. זוהי נפש האדם. מה לעשות? כולנו בנפשנו מהמרים מלידה!"

3. חגיגה בטלוויזיה

הציפייה בטלוויזיה עולה ככל שהבלתי ידוע ניכנס לנשמת החוזה יותר ויותר. אם אתה יודע שהניו אינגלנד פטריוטס מנצחים את הג'טס ב-חמישה טאצ'דאונים הפרש, רק מעטים ירוצו לטיווי. אבל, הזוכרים אתם את סיום הסידרה והתכנית האחרונה "WHO KILLED J.R?". התכנית שברה את כל שיאי הציפייה. זה בדיוק מה שקרה השבוע בטיווי. שגיאות, טעויות, שיבושים, ועוונות נגד קבוצות מושכים את הקהל לטיווי. כמו שקהל של 220,000 מגיע לאינדיאנאפוליס 500 לראות תאונות לא פחות – ואולי יותר – מאשר ספורט. כתבתי פעם שאם תתנו לשחקני סנטוס וואסקו דה גמה אקדחים, יגיעו מיליון למרקנה.

משהו דומה קורה כאן, וכל הבוסים של הטיווי חוגגים. כמה שזה איום, ככל שנעשה אי-צדק גדול יותר, יותר צופים רוצים לחזות בו. אולי זה הרגש הסדיסטי שבנו, או מנגד הצורך להרגיש דפוק ופגוע. תהיה האמת הפסיכולוגית מה דשתהיה, העובדה היא שלפחות כשמדובר בצופי טיווי, השופטים ממלאי המקום הם הגורמים לשבירת שיאי ציפייה לאורך ורוחב הליגה. 90 הדקות (גם זה שיא!) של ה-POST GAME SHOW של ה-ESPN ששידר את משחק הפקרס בסיאטל, שבר שיאי ציפייה ב-1 לפנות בוקר (4.5% םכ HOUSEHOLDS), שיא טיווי אמריקאי לתכנית של 20 דקות ויותר.

הטיווי עושה ביליונים על שידורי ה-NFL (וזה אחרי הביליונים, אוקיי, מיליארדים) שהיא משלמת ל-NFL על זכויות השידור, אבל כשהם רואים מספרי ציפייה גבוהים כאלה עם שופטים שמחר ישפטו משחק בית ספר עממי, שיכניסו להם כבר השבוע מאות מיליונים בהעלאת מחירי הפרסומות, לאף EXECUTIVE מה-TV לא משחק כהוא-זה שבתהליך כל המשחק עלול להיפגע. אנשים לוחשים להם: "אין מה לדאוג; המשחק יחזור לקדמותו. בינתיים אפשר לנקות את הקופות". וזה מה שהם עושים. היום הם פירסמו את כל אחוזי הציפייה בפוטבול שהם בעלייה תמידית. ה-MONDAY NIGHT FOOTBALL בין סיאטל והפקרס ניצפה ע"י 10.3% בתי אב בארה"ב, משחק ה-MNF השני באחוז הציפייה אי פעם. כמובן שלאיש אין סטטיסטיקה על כמה השופטים ממלאי המקום תרמו למספר, אבל זאת עובדה ועם עובדות לא מתווכחים. משחק יום ראשון בערב עם אל מייקלס וכריס קולינסוורת' – צמד הטיווי הפופולרי ביותר בפוטבול – עשה שיא של 12.9% ציפייה של בתי אב.

שוב, איש לא יודע את תרומת השופטים ממלאי המקום לרייטינג הגבוה הזה, אבל לך תדע אם גודל, ובעלי הקבוצות, לא מסתכלים על הרייטינגס האלה ואומרים לעצמם, "היי, אולי מוטב להמשיך עם שופטי בתי הספר העממיים האלה?".

4. בזה הדמוקרטים והרפובליקאים באותה דיעה

בדבר אחד לפחות הרפובליקטים והדמוקרטים באותה דיעה: חייבים להחזיר את השופטים. באסיפת בחירות בסינסינטי, פאול ריאן, סגנו של רומני אם ייבחר, אמר: "האם חזיתם במשחק אמש? דבר איום כזה לא ראיתי בחיי. GIVE ME A BREAK. חייבים להחזיר את השופטים.

אובמה אמר מילה אחת: "TERRIBLE".

בד"כ בעיות שיפוט וכו' הן יותר של מושלי מדינות וראשי ערים, כי הנפגעות הן "מדינת מינסוטה" אם מיניאפוליס חוטפת בראש, או ראשי עיר כמו אטלנטה, אם הפלקונס אוכלת אותה בגלל שיפוט. אבל הפעם זה הפך גלובלי לכל ארה"ב.

וישנם כאלה הלוקחים את העסק ברצינות: סטפן סוויני, נשיא הסנט של ניו ג'רסי מנסה להוציא חוק שיאסור על שופטים ממלאי מקום לשפוט במדינת ניו ג'רסי. יש שם שתי קבוצות, הג'איינטס והג'טס, למרות שהן נקראות 'ניו יורק ג'איינטס', ו-'ניו יורק ג'טס'. "אני רוצה את החוק כדי להגן על בטחון השחקנים. עם ממלאי המקום, לא רחוק היום ויקרה מקרה מוות על הדשא". אבל כמובן שהוא רוצה גם להכניס רבנג' ל-NFL על שתבע למשפט את מדינת ניו ג'רסי על שהירשתה הימורי פוטבול ללא אישור הליגה. מה יש להוסיף כאן? חוק כזה במדינת ניו ג'רסי – אם יעבור – יסיים את השביתה תוך חצי שעה.

5. מי הם ממלאי המקום הללו?

השופט לאנס איסלי שהרים ידיו לטאצ'דאון עבור סיאטל הפך לאוייב הציבור מס' 1. הוא נעלם ואיננו ואיש לא מוצא אותו. כולם מחפשים אותו בבקשת הסברים אבל הוא נעלם. אבל עברו ידוע: שופט תיכונים וג'וניור קולג'ים בעיר אירווין בדרום קליפורניה.

הוא היה תלמיד באקדמיה לשיפוט של קרל ריצ'ינס, "סטאר אנד סטרייפס אקדמי פור דיבישיון I פוטבול", וניכשל בבחינות התיאורטיות והמעשיות, ולא קיבל תעודת אישור לשפוט מעל דיביזיה III במכללות. אומר ריצ'ינס: "הוא היה באקדמיה שלנו ברינו, נבאדה. הוא איש נעים הליכות, מאד נימוסי, ונוצרי מאמין. איש משפחה למופת. אבל הוא שופט פוטבול שיכולתו ונסיונו לא מתאימים ליותר מהדיביזיה השלישית במכללות. מעניין שהוא שופט ב-NFL כי באקדמיה הוא בכלל לא הביע רצון לשפוט דיביזיה I פוטבול. הוא סתם נירשם לקורס עבור 'נסיון'. איך הוא הגיע ל-NFL הוא מעל בינתי!". השופט וויין אליוט, שהרים ידיו ל-INTERCEPTION הוא שופט במידג'ט ליג (ליגת הגמדים) וכן בליגת בתי הספר העממיים.

בעלי הקבוצות יכולים לצחוק. ג'רי ג'ונס, בעל הקאובויס, טוען שהוא לא חזה במשחק והוא לא יודע על מה המהומה. בעלי הקבוצות יכולים לגחך, אבל ה-INTEGRITY של המשחק נהרס, ולכן כולנו מזועזעים מהשערורייה הגדולה ביותר בתולדות הפוטבול.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. איזה מאמר מעניין! באמת תענוג לקרוא חומר כזה! תודה מנחם!
    כל עוד הבעלים ימשיכו לעשות כסף אין שום מינוף לשופטים. וזה בהחלט נראה שהם עושים אפילו יותר כסף בתקופה הזו שזה מדהים. שמעתי אפילו MIKE AND MIKE אתמול שאחוזי מכירות הכרטיסים והממורביליה לא ירדו בכלל מאז תחילת העונה ככה שגם הקהל עדין ממשיך להכניס לבעלים כסף למרות שאנשים יוצאים בהצהרות של סוף העולם עם השופטים הללו.

    משהו נוסף ששמעתי אתמול ב-ESPN והוא מאוד נכון לדעתי: כשהשביתה הזו תסתיים והכל יחזור לקדמותו, מתי שזה לא יקרה, אנשים ישכחו מהר מאוד מהשביתה הזו. השביתה של השחקנים שנה שעברה נשכחה מהר מאוד כשהעונה החלה ואפילו השביתה באן בי איי והעונה הקצרה כבר הפסיקו להיות עניין ברגע שהליגה החלה (היו אנשים שאמרו אפילו שעניין הליגה הקצרה הוא אפילו טוב..)

    אני מרחם על השופטים המחליפים הללו, בסופו של דבר מדובר באנשים שבאמת מנסים ככל יכולתם ועכשיו עשרות מליונים רוצים את ראשם. מוזר לי למה הם לקחו על עצמם את התפקיד אם הם לא מתאימים לעשות אותו וכפי שזה נשמע לפחות השופט לאנס איסלי ממש לא מתאים לזה. אני באמת מרגיש רע בשבילם שהם נקלעו למצב הזה ומקווה שיעברו אותו בלי הרבה נזק.

    ג'רי ג'ונס בהחלט יכול להמשיך לצחוק על כולם, הוא ושאר בעלי הקבוצות בסופו של דבר יעשו מה שטוב לכיס שלהם.

  2. למה לא לוקחים שופטי מכללות? השופט שהזכרת הוא שופט שלא שפט מעל דיביזיה III, כפי שכתבת. יש להם הניסיון הטוב ביותר, והם גם שפטו חלק מהשחקנים. לתת עבודת קיץ בתשלום לשופטי המכללות תשמר את הרמה של האנ.אף.אל ללא השופטים.

      1. טעות שלי, יש לי ידע די מועט על הנושא, חשבתי שיש חפיפה בינהם כמו בין האמ.אל.בי לאנ.בי.איי ולאנ.אף.אל.

  3. בקיצור, גודל חייב לעשות כל שביכולתו בשביל להחזיר את השופטים הרגילים לעונה הזו.

    ואז נתחיל להתלונן על השופטים הרגילים. (:

    *מנחם, כן ירבו כתבות כאלו בעברית על הליגה הטובה בתבל – תודה!

  4. ברוך השם! לא ידעתי שהשופטים הם באמת ברמה כזאת נמוכה. חשבתי שלפחות הם שופטים בדימוס, או צעירים המתכוןננים לשלב הבא – שיפוט בליגה הגדולה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט