כל סוף הוא התחלה חדשה. דרמה בפורטלנד – תקציר לבקשת הדוק

עושה רושם שהסדרה הכי פחות מדוברת, הסדרה שמושכת אליה את מספר התגובות הנמוך ביותר ב'הופס', הסדרה שגורמת לאשך להיזכר בערגה בפורטלנד של שנים עברו, פורטלנד של קייס, רובינסון, איינג' ושות' – הסדרה הזאת הופכת לדבר המענג ביותר שיש לפלייאוף הזה, נכון לעכשיו, להציע.

ומדוע?

אולי זה כי מדובר בשתי קבוצות לא צפויות. אולי כי יש אווירת חג בשני האולמות הביתיים שלהן (בניגוד לבית הקברות בגארדן במשחק 3, למשל), ואולי פשוט כי אי אפשר שלא לאהוב את מה שרואה הצופה הנייטרלי שמגיע חף מדעות קדומות ו/או העדפות מוקדמות לנגד עיניו.

וידוי: לפני הפלייאוף הזה לא הייתה לי אהדה מיוחדת לאף אחת מהקבוצות, לאף אחד מהשחקנים (מלבד אהדה אישית למק'ולם אחרי כתבה שראיתי אודותיו), ולא חשבתי שתהיה לי משיכה כלשהי לראות אותן משחקות, ודאי שלא אחת נגד השנייה.
האיש וההתבגרות
אבל..

משהו השתנה בי בכל הקשור לפורטלנד. אולי היו אלה הכתבות מהאולם שלהם (תודה לכתבי 'הופס' האדירים שהיטיבו לתאר את התחושות משם), אולי משהו אחר, אבל מה שבטוח, וכתבתי את זה באופן עקבי לאורך הפלייאוף: קשה שלא להתאהב בפורטלנד. משהו בתמימות שלהם, בבלאגן, בסלים המטורפים, בלחימה חסרת הפשרות, בלהט של הקהל – לא מאפשר (לי לפחות) להישאר אדיש לקבוצה הזאת. זה היה וידוי.

ודנבר.. אין מה להרחיב הרבה על הקבוצה הצעירה הזאת שנותנת עונה אדירה מבחינתה עם הג'וקר במרכז וצוות מסייע רחב ומגוון שמצית אש נעורים חדשה בשדות הנ.ב.א.

ומה ראינו הערב?

רבע ראשון שהתאפיין ב-score נמוך (23-17 לבלייזרס) כאשר מצד אחד לילארד עם ניהול משחק שקול וקאנטר (כרגיל) עם לחימה חסרת פשרות מול יוקיץ' מלהיבים את הקהל ומצד שני מילסאפ, ביזלי והאריס דואגים לשמור את הנאגטס במרחק סביר.

פתיחת הרבע השני התאפיינה במגמה דומה כאשר הנאגטס נוגסים בהדרגה ביתרון של הבלייזרס באמצעות משחק טוב של מורי (16 נק' במחצית הראשונה), וקבלת החלטות לא טובה של סת' קרי ואמינו בשני צידי המגרש. מק'ולם השאיר את הבלייזרס בעניינים ברבע הזה בעזרתו של הארקלס, כאשר לילארד נעלם. המחצית הסתיימה בהפרש נקודה לטובת הבלייזרס, 48-47.

ריצה של הנאגטס בהובלת יוקיץ' בפתיחת הרבע השלישי העלתה את הנאגטס ליתרון 6 ושלחה את הבלייזרס לפסק זמן מוקדם.

ואז הגיע קאנטר.. קאנטר, שבכל הסדרה הזאת משחק מצוין בשני מידי המגרש, קלע 8 נק' ב-2 דק' (כולל שלשת 'רק רשת' מהאמצע), נתן הגנה פנטסטית על יוקיץ', היה בכל מקום והוביל את הבלייזרס ליתרון של 5, 4:13 דק' לסיום הרבע, ולפסק זמן בהול של קואץ' מלון.

קאנטר השואג

הבלייזרס בעזרת התעוררות של לילארד (שהחלה עם שלשת לילארד אופיינית 2:40 דק' לסיום הרבע) העלתה את ההפרש ל-10 מה שאילץ את השופטים להתחיל בסדרת שריקות מפוקפקת נגד הקבוצה הביתית, מה שהוביל להורדת ההפרש ל-5 כדקה לסיום הרבע שהסתיים בתוצאה 81-76 לקבוצה הביתית, ואת דנבר עם סיכוי לחזור לעניינים רק בזכותו של הג'וקר שבמו ידיו וראשו (ושתי שלשות חלקות) שמר עליהם בטווח נגיעה.
האיש, התנועה הגמלונית לכאורה, והאגדה ההולכת ונבנית
ולרבע הרביעי.. הרבע של הגברים. לילארד וקאנטר פותחים על הספסל עבור הבלייזרס והקבוצות מחליפות סלים בתחילת הרבע. מק'ולם ממשיך את המשחק הסולידי שלו ומוריד את הקבוצות לפסק זמן ביתרון 6 לבלייזרס 8:51 לסיום המשחק. בצד השני וויל בארטון נזכר להתעורר וקולע את הנק' הראשונות שלו במשחק. מהלכים אישיים מלהיבים של מק'ולם לצד שלשה רביעית של יוקיץ' מבעירים את האש ואנחנו מוצאים את עצמנו בשיווין 93 מותח כ-5 דק' לסיום.
המתח הולך ונבנה בשתי הדקות הבאות כאשר הבלגן חוגג על המגרש ובארטון משווה ל-95:95, 3 דק' לסיום. שני סלים נהדרים של מוריי על קאנטר מעלים את האורחים ל-5 הפרש אך הארקלס בשני סלים מהצד השני משווה את התוצאה לשיוויון 100 עגול ומותח. 43 שניות לסיום איבוד כדור של הנאגטס ופורטלנד עולים להתקפה ובה מיודענו לילארד מגיח מהעלטה שאפפה אותו 47 דקות ובחדירה נהדרת קובע 102-100, 31 שניות לסיום לטובת המארחת. סל מהיר מאסיסט של הג'וקר (9 במשחק) משווה את התוצאה כ-29 שניות לסיום. פורטלנד יוצאת להתקפה מכרעת ודווקא אמינו – במשחק מזעזע – זורק שלשה שלא קרובה להיכנס. דנבר משתלטת על הריבאונד ומבזבזת זמן יקר עד שמלון לוקח פסק זמן 1.8 ש' לסיום, מה שמחייב את הנאגטס להוציא כדור מחצי המגרש שלהם וזה מוביל להוצאת כדור ארוכה שמסתיימת בחטיפה ובזריקת התאבדות של הארקלס משלושת רבעי מגרש שלא פוגעת בכלום – ולהארכה פנינו.
יכול היה לקנות את עולמו

מק'ולם משתלט על העניינים ההתקפיים אצל הבלייזרס ובעזרת הגנה מצויינת מעלה את המקומיים להפרש 3 כ-3 דק' לסיום ההארכה. יוקיץ' בשלב הזה כבר עם טריפל דאבל אבל אותות ה-47 דק' ששיחק מתחילים להשפיע עליו. שלשה חופשית של מוריי מאסיסט 11 של הג'וקר משווה את התוצאה ואמינו ממשיך לזעזע את הטבעת (ואת הצופים) עם החטאת שלשה חופשית במיוחד. טעות של סטוטס שמוריד את קאנטר לספסל בהתקפה עולה לו בהגנה בסל של מילסאפ שמתעורר מהתרדמה הארוכה שלו וקובע 109-107 לאורחים עם הסל הראשון שלו מאז הרבע השני, כאנחנו 47.1 ש' לסיום, והכדור אצל הבלייזרס. הבלאגן חוגג וחטיפה של לילארד שולחת את מק'ולם לנקודה ה-30 שלו ולשיוויון 109 כאשר השעון מורה על 8.7 שניות לסיום ההארכה.
ההתקפה של דנבר נקטעת בשל תקלה בשעון 4.4 שניות לסיום ומפאת אי אפשרות לפסק זמן נוסף היא נאלצת לאלתר תרגיל חוץ שמסתיים בזריקה קשה של הג'וקר העייף לשלוש – שפוגעת בטבעת ושולחת אותנו (ואותי כאן בפנמה ב-00:25) להארכה שנייה כאשר הג'וקר כבר עם 50 דק' משחק באמתחתו. לילארד פותח בסל ובארטו מחזיר בסל משלו עם הריבאונד ה-2 וה-21 בהתאמה של האורחת. מק'ולם ממשיך ערב מצוין עם 2 משלו ואז מגיע לילארד עם שלשה מהטווחים שלו ופתאום אנחנו ב116-11 כשהשעון מראה 2:47 ומתחיל לתקתק בעוצמה לאורחת באוזן.
התעורר!
בארטון המצוין משיב בשלשה ומילסאפ משווה את העניינים. מק'ולם לוקח אחריות ובזריקה קשה מול הגנה מעלה ל-2 בחזרה. האריס מחזיר, בלאגן בשניצידי המגרש ו.. כדור ביניים בין לילארד למוריי מסתיים בכדור של המקומיים לפסק זמן כשהשעון מראה 4.1 שניות לסיום ההארכה השנייה. מה אתם אומרים? לילארד. לשלשה. אבל הפעם בחוץ, ותאמינו או לא – הארכה שלישית ו-00:37 בפנמה, אבל מחויבות למנחם צריכה להישמר..
אז.. לתוך ההארכה השלישית נכנסנו, כאשר יוקיץ' עם 55 דקות על המגרש ומהצד השני מק'ולם עם 50 דק'.
לראשונה מזה 6 שנים בפלייאוף
מק'ולם פותח את ההארכה השלישית כהמשך ישיר למה שקדם לה ומעלה ל-2 הפרש שנמחקים מיד על ידי שלשה של האריס. בלבול ועייפות דו-צדדיים ומק'ולם מדהים אחד שבשני סלים מרחוק (אחד מהם לשלוש) מעלה את המקומיים ליתרון 4 כשהשעון מראה 2.52 דק' לסיום ההארכה השלישית. (ובה בעת מגיע ל-41 נק' ומשווה את שיא הקריירה האישית בנק'). יוקיץ' עם סל מעל קאנטר מוריד ל-2 ובארטון משווה מהקו, 1:35 דק' לסיום ההארכה השלישית. עבירה מפוקפקת שולחת את מוריי לקו והוא מעלה את האורחת ל-2 הפרש, בריצה של 0-6. מילסאפ בסל קשה מעלה את דנבר ל-4 הפרש ו-31 שניות לסיום מצבה של הקבוצה הביתית נראה עגום, גם (ואולי בעיקר) בשל משחק חלש (על אף 24 נקודותיו) של הכוכב הבלתי מעורער שלה, לילארד. וכמובן שלילארד היה שם כדי להוריד ל-2 הפרש כ-28 שניות לסיום. הגנה טובה של מק'ולם על מוריי מובילה להחלטה של השופטים על העברת הכדור לפורטלנד כשהשעון מראה 19.2 שניות לסיום, כשההפרש הוא 2 לאורחת, כאמור. לילארד, מי אם לא הוא (…) משווה את התוצאה בפעם המי-יודע-כמה כשנשארים 8.4 שניות לסיום ההארכה השלישית. האם הולכים בפעם השנייה בהיסטוריה להארכה רביעית? (1953 הייתה הפעם הראשונה והאחרונה עד כה)
ובכן – כן! תרגיל פיק-אנ-רול בין מוריי ליוקיץ' מוביל את הראשון לשלשה קשה שכמו במקרה של יוקיץ' פוגשת בטבעת ומשם החוצה, ו.. 00:57 שעון מקומי כבר – אבל מחויבות למנחם צריכה להישמר..
אז קדימה – לרביעית. (אגב – יוקיץ' כבר עם 60 דק'.. מק'ולם עם 55 דק'…)
בארטון, המצטיין אצל האורחת מהרבע הרביעי והלאה, קולע 4 נק' ומעלה את האורחת ליתרון בשעה שיתר החבר'ה משני הצדדים נופלים מהרגליים הלכה למעשה. רודני הוד, שלא ראה פרקט דקות ארוכות, חוזר למגרש ובפעולה הראשונה שלו משווה את התוצאה ל133-133 כשנותרו 1:06 דק' לסיום ההארכה, הרביעית.
האקשן נמשך עם אחת מהקו של בארטון שנענית בסל שני של הוד ומיד מילסאפ חופר ושם שתיים משלו שקובעות 136-135 לאורחת כאשר 27.6 שניות לסיום.
ההתקפה של הבלייזרס הולכת למק'ולם שמחטיא ג'אמפ לשתיים, לוקח ריבאונד התקפי ומוסר מיד אסיסט נהדר לשלשה של הוד (!!!) שבסל שלישי רצוף מעלה את המקומיים ליתרון מבטיח של 138-136 כשהדבר העגול הזה עם המחוגים מראה 17.8 לסיום הדבר הזה שנקרא משחק פלייאוף אמיתי.
5.6 שניות לסיום יוקיץ' חופר דרכו לסל ומוצא עצמו על קו העונשין. העייפות עושה את שלה והזריקה הראשונה מוחמצת. יוקיץ' מחליט לקלוע את השנייה (האם זאת הייתה ההחלטה הנכונה/חכמה? תחליטו אתם) והבלייזרס יורדים לפסק זמן עם יתרון נקודה, 5.6 שניות לסיום.
הבלייזרס מצליחים לבזבז זמן ו-2.8 שניות לסיום נשלח קרי לקו. הוא שם את הראשונה בפנים, מכניס גם את השנייה ומאלץ את האורחים (שאין להם פסק זמן) לזרוק כדור מצד לצד שנחטף על ידי קרי ומסיים את הערב הארוך והנהדר הזה של פלייאוף אמיתי עם ניצחון אדיר של הקבוצה הביתית.

קצת נתונים (כי גם אני צריך לנוח..):
יוקיץ' עם 65 דק', מק'ולם, לילארד וקאנטר עם 60, 58 ו-56 דק' בהתאמה.
יוקיץ' (שנעלם לחלוטין בהארכות) עם טריפל דאבל של 33 נק', 18 ריב' ו-14 אס'
מק'ולם ("i feel good" בראיון עם סיום המשחק..) עם 41 נק' משווה שיא קריירה
מוריי (שנעלם גם הוא בהארכות) עם 34 נק', 9 ריב' ו-5 אס'
בארטון, האיש של הנאגטס בהארכות, עם 22 נק' ו-9 ריב'.
קאנטר – שהיה מדהים הגנתית על יוקיץ' על אף הטריבל דאבל – סיים עם 18 נק' ו-15 ריב'
אמינו שהיה קטסטרופה התקפית סיים עם 6 נק'.
לילארד עם ערב בינוני בסטנדרטים שלו סיים עם 28 נק', 8 אס' ו-6 ריב'.

יכולתי להוסיף עוד המון דברים אבל השעה כאן בפנמה כבר 1:21 והמיטה קורצת.
מתנצל על שגיאות הכתיב אם היו,
ושמחתי להיענות לבקשה של מנחם לסיקור.
מכאן ועד אי שם, רות סוף.

זיו

לפוסט הזה יש 18 תגובות

    1. אל תיקח ללב.
      נעלם לו בשורה השנייה, כך שבקלות מחמיצים.
      זה לא משנה את העובדה שזה באמת אחלה סיקור!

  1. תודה זיו, יופי של תקציר. מסכים בקשר לפורטלנד – מראים הרבה אופי וגיוון. קשה לא לאהוב אותם כשלילארד ומקולום משחקים כל כך טוב והצוות המסייע מאוד מסייע. 2 קבוצות כיפיות בסדרה שתהיה היריבות הגדולה של המערב בשנים הבאות: מקולום ולילארד בני 27 ו-28, נורקיץ', האריס ויוקיץ' בני 24, מארי בן 22. יש עתיד

  2. רק עכשיו שמתי לב:
    "ומק'ולם מדהים אחד שבשני סלים מרחוק (אחד מהם לשלוש) מעלה את המקומיים ליתרון 4 כשהשעון מראה 2.52 דק' לסיום ההארכה השלישית. (ובה בעת מגיע ל41 נק' ומשווה את שיא הקריירה האישית בנק'). " – במילים אחרות, לא קלע נק' מ2.52 דק' לסיום ההארכה השלישית! סיים עם 41 נק' שזה שווה שיא קריירה

  3. זיו, וכל האחרים: לכל משחק ישנו מסקר. כשאני מבקש מאמר נוסף שהוא נקודת מבט, סזה צריך להיות נקודת מבט ולא סיקור מס' 2. משהו מהסוג שאני עושה במעורב. לדבר על המשחק בצורה שאתה ראית אותו, ומה יש לך לומר OVER AND ABOVE מה שהמסקר עושה. תח\יכנסו לסבוסטון גלוב. 10 דקות אחרי הסיום היתה סקירה ארוכה. שעה אחרי החלו לצוץ מאמרים על המשחק, כל אחד בנושא אחר ומנקודת מבט שונה. לזה אני התכוונתי כשכתבתי מה שכתבתי אמש. אני עושה במעורב אותו דבר. אתמול כל מה שכתבתי על המשחק היתה השארת לילארד על הספסל בפתיחת הרבע הרביעי.

    לידיעת כולם בעתיד!

  4. תודה, זיו! משחק מטורף, אם מלחמה על כל כדור. מבחינת הוורירס (אם הם עולים) אם פורטלנד מגיעה לגמר המערב זה הולך להיות ממש קשה, כי הם לא הסתדרו איתם בעונה הרגילה בכלל.

    1. בלי נורקיץ'? אוי זה יהיה כואב… דריימונד איגואדלה ודוראנט באמת יעשו הארלם גלבטרוטרס מעל הטבעת… מפגן חיל האוויר ביום העצמאות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט