תנו ליוקיץ לנצח? / ראובן בראל

יוקיץ' מתעלל בלאונרד.

ניקולה יוקיץ' סיים את משחק מספר 1 עם 37 נקודות, 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, הכי חשוב עם יתרון 0-1 בסדרה.
הדומיננטיות של יוקיץ' הייתה צפויה, לבלייזרס אין באמת שומר שיכול לעצור אותו, אבל האם אפשר היה לעשות יותר כדי להגביל אותו?

הבחירה של סטוטס בקאנטר כשומר של יוקיץ', מעידה לטעמי על העדפה שלו לספוג נקודות של יוקיץ' על פני ניהול המשחק שלו. אם זו אכן הייתה התוכנית היא עבדה חלקית.

ברוב מהלכי הפיק אנד רול של דנבר, המגן שנחסם והשומר של יוקיץ' ניסו ליצור לחץ על הגארדים של דנבר כדי למנוע מיוקיץ' את הכדור וכך לנהל את ההתקפה.

זה עבד חלקית כשליוקיץ' היו "רק" שישה אסיסטים אבל הנעת הכדור ומשחק המסירות של דנבר לא נפגע מכך. מארי שברוב המקרים היה הגארד שעליו בוצע הטראפ הצליח להשתחרר ממנו במסירה או בקליעה. במקרים שהצליח להעביר את הכדור ליוקיץ' זה נראה קל מידי עבור הנאגטס.
כמו בדוגמא הזו:

או בדוגמא הזו עם אסיסט לשלשה של האריס, כאן יש ניסיון לעזרה נוספת (מיותרת) של מקולום שלא מספיק לחזור ונענש.

אם סטוטס ירצה להמשיך בשיטה הזו, ההגנה של הבלייזרס תהיה חייבת:
1. לנסות להיות יותר אגרסיבית בטראפ על הגארד כדי לכפות איבודים או זריקות קשות.
2. ההגנה של שאר השחקנים חייבת להיות יותר הדוקה ולא להישבר אחרי שהמסירה אכן הצליחה.

עוד נקודות ששוות שיפור:
איבודים
18 איבודים היו לפורטלנד במשחק, 6 מהם של לילארד.
ההגנה של דנבר על לילארד הייתה אגרסיבית והוא החליט במרבית המקרים לשבור אותה בכדרור. זה עבד בחלק מהמקרים בגלל שלילארד העלה את הרמה שלו לדרגת סופרסטאר בפלייאוף. אבל כדי לנצח גם את הסדרה הזו הוא יהיה חייב לאזן בין האגרסיביות בהתקפה לבחירת העיתוי המתאים לחלוק את הכדור.
בדוגמא כאן 2 חדירות קשות שלו הביאו את פורטלנד למינוס 5 אחרי עוד עצירה והזדמנות להוריד את ההפרש לפוזישן אחד זה הסתיים באיבוד שהוביל לבריחה נוספת של דנבר.

ונקודה אחרונה, החלטתם לתת ליוקיץ' לנצח? מקובל, 17 נקודות למילסאפ במחצית? פחות.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. זווית יפה ראובן. הייתי רוצה לראות את הרקלס או אמינו על יוקיץ', מה שיקח אותו לפוסט-אפ ויכול להוציא את דנבר מהשטף הקבוצתי כי כל אחד מהם שחקן חכם יותר. הם הרבה יותר יעיל אחרי חסימות ויוקיץ' השיג לדנבר 14 נקודות ב-6 סקרין אסיסטס במשחק הראשון. הרקלס הסתבך מולו בעבירות, אבל גם אמינו אפשרות לא רעה. מילסאפ מסוכן – יכול לקלוע ולנהל משחק גם הוא. שניהם נותנים פלייאוף ממש טוב עד עכשיו.

  2. מסכים אתך בקשר להגנה על יוקיץ'. אבל הוא עדיין לא סנטר דומיננטי שעבורו הייתי משנה את כל ההגנה עליו. מה השכן, לפעמים צריכים שאחד הגארדים ישמור מלפניו כך שהאופציה היחידה שלו תהיה למסור.
    הבעייה שהיא הרבה יותר חמורה היא 18 איבודי הכדור, 6 של לילארד.

  3. לדעתי ההגנה הזו נכשלה. לא רק בגלל שליוקיץ' היה קל יותר לעשות נקודות אלא בעיקר בגלל שזה ממש לא מנע ממנו להיות המרכז שךל הנעת הכדור הקבוצתית.
    אגב, הסרטונים לא עולים אצלי.

    1. לגבי הסרטונים : אצלי בסלולר הם עולים אחרי המתנה של דקה ובמחשב פועלים בלי בעיה.
      אני אנסה להחליף מקור ב YouTube

  4. סן אנטוניו עשו זון. אין שום סיבה למה לא להעתיק.
    ואם אבן טרנר וקולינס יותר מתאים לשיטה הזאת. מקפיץ אותם פנימה.
    זה היה קרוב אבל לא מספיק. משחק הבא הוא חובה.

  5. התרומה שלו הייתה יחסית שולית אבל הגיעה בדקות קריטיות. אני חושב שהוא קלע 4 מתוך ה 6 שלו בהתקפות שהגיעו אחרי האיבוד של לילארד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט