עוול ובושה למכביה/ מנחם לס

חזיתי אמש בטכס הפתיחה הנפלא של המכביה. אני לא קורא את עתוני ישראל כי הם מגעילים אותי, אבל אני בטוח שהם בוודאי קרעו את הטכס כי ככה זה בישראל. שום דבר לא טוב למדיה. בעיקר התקשורת בספורט. כשישנו שמן מכוער ומגעיל כרון קופמן המכנה את כל המכביה "גזענית" בזמן שלכל יהודי העולם  ישראל היא סמל הגאווה, והמכבייה היא חגיגה ליהדות כל 4 שנים, אז בא לי להקיא.

הדף של הופס בפייסבוק, תנו לייק

שלא לדבר על כל המיליונים ש-9,000 משתתפים מוציאים בישראל!

כמובן שהמכבייה היא לא מאורע ספורט חשוב. אבל ליהודי העולם היא מאורע חשוב ביותר שהם מתכוננים אליו ארבע שנים, וכמעט כל אתלט משלם בעצמו את כל הוצאותיו, כולל טיסה. זה מאורע שמאחד את יהודי העולם, ובהרבה מדינות זה הדבר "היהודי" היחיד הקיים. חבל רק שישראל לא לוקחת את המכביה ביתר רצינות.

המכביה היתה יכולה להיות לא רק "מאורע יהודי" אלא גם מאורע ספורטיבי. במקום זה המכביה הפכה לבדיחה ספורטיבית, והכל באשמת ישראל. אם ישראל היתה מביאה את נבחרותיה הטובות ביותר, גם ארה"ב היתה מביאה את גדולי ספורטאיה, וקורעת לכם את הצורה בכל ספורט מלבד כדורגל.

אז אם היו נותנים לי לארגן את המכבייה הייתי מחלק אותה לשניים: ישראל נגד ארה"ב, ואז בניפרד אותן תחרויות בכל המקצועות לשאר העולם.

רק שתדעו, היום ישנם 18 שחקני בייסבול במייג'ור ליג שהם יהודים. 12 שחקני פוטבול ב-NFL, ו-2 יהודים ב-NHL. ישנם 6 גברים יהודים ב-PGA ן-3 נשים יהודיות ב-PGA. בנבחרות ארה"ב בשחייה, בא"ק, בהתעמלות, ובכל ספורט אחר ישנם יהודים למכביר.

מה היה קורה בכדורסל? משחק שקול. שימו את אמארה סטודמאייר, היהודים האמריקאים שמשחקים בישראל, 4 יהודים שמשחקים באירופה, 2 בדרום אמריקה, והשנה היו 2 יהודים במקדונלד 'אול אמריקה' בתיכונים, ולפי האתר היהודי לספורט ישנם עשרות יהודים המשחקים כדורסל בדיביזיה הראשונה והשנייה במכללות. לפני 4 שנים ברעננה ראיתי כיצד ארה"ב שהיתה מרכבת משחקנים מ-JEWISH CENTERS ניצחה את נבחרת ב' של ישראל ברעננה.

אז שישראל תשים את נבחרתה הראשונה, ואנחנו נביא את הנבחרת הכי טובה שלנו. אני שם כסף עלינו, היאנקים. היינו קורעים לכם את הצורה!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. שמעתם על תחרות למוסלמים בלבד, אולימפיאדה לקתולים?
    הרעיון לא טוב , בשביל גזענות צריך כוונה, ופה התנאי הזה לא תקף.
    לפחות שיגייסו אתלטים לא יהודים לגיוון התחרות .שישלבו את המאורע באירועי תרבות.
    אין לי בעיה שרוב המשתתפים יהיו יהודים, אבל מאידך כל תחרות צריכה להיות פתוחה לבני כל העמים, גזעים, דתות. זו המהות של ספורט.
    למה מקיימים את התחרות ?מכח הרגל בלבד, זה לא הדבר היחיד שממשיכים בו ,כי משום מה פוחדים לקטוע מסורת ועוד כל מיני שטויות אחרות.
    צריך לשים סוף למכביה ולו רק מהטעם הספורטיבי , סתם תחרות שלא עומדת אפילו בקריטריון של תחרות מטקות בחוף הים.

    1. שמעת על פסטיבל מוסיקה של להקות נוצריות? (יש כזה).
      תחרויות קלטיות (יש כאלו), ותחרות לוגינג לרד נקס (יש כאלו)
      או תחרות בית ספר בספלינג (יש כאלו)

      רד מהעץ. המכבייה זה טקס שלנו היהודים ורגע גאה לכל יהודי שיכול להשתתף בזה.

  2. למעשה "ארה"ב נגד ישראל" הוא לא רעיון טוב כי ישנם יהודים פה ושם אלופי עולם ואולימפיאדות מארצות אחרות (ניו זילנד – 2 יהודים זכו בלונדון). אז צריך שתי מיני תחרויות:
    1. רמה א'
    2. רמה ב' (לכל ה-JEWISH CENTERS למיניהם).
    לרמה א' אפשר להזמין כמה לא יהודים.

  3. בנבחרת היהודים בכדורסל של ארה"ב שכחתי את ג'ורדן פלמר. הוא, סטודמאייר, וה-4-5 יהודים שמשחקים בישראל וה-3-4 באיאופה ודרום אמריקה, יספיקו נגד ישראל.

  4. רון קופמן הוא עיתונאי ספורט שמבין לא מעט, אבל הוא מתלהם לעתים קרובות וזה מאוד פוגע בערכו בקרב הקהל בארץ. יש עוד כמה עיתונאי ספורט בהמיים.

  5. כל רעיון המכביה הוא אירוע חובבני שבו ליהודים מכל העולם יש הזדמנות לקשר עם ישראל דרך אמצעי שהוא לא דתי או היסטורי/שואתי.
    מי שגר כל חייו בארץ קשה לו להבין את הדיכוטומיה שיש בעולם בין "יהודי" ל"ישראלי". מרבית היהודים בארה"ב הקשר בינם לבין ישראל הוא כמו הקשר בינך לבין הבן דוד הרביעי של סבתא מצד אמא. אתה יודע שהוא קיים ואולי אפילו איפה הוא מתגורר אבל בחיים לא החלפת איתו מילה.
    אירוע כמו המכביה, חובבני כמה שיהיה, הוא לא גזעני אלא גשר המקרב בין היותך יהודי בנכר לארץ ישראל בדרך מהנה וכיפית ולא דרך מלחמות. ההתנדבות בקיבוצים חלפה מהעולם אבל עדיין יש את המכבייה, מגדלור בודד באי הציניות המזרח תיכוני.
    ההתפלספות החודשית שלי במיוחד בשבילך מנחם

  6. אהבתי את תגובתך אפלטון ! אך לשם שינוי אני מסכים אם מנחם על משהו סיקור המכבייה בתקשורת הישראלית הוא על הפנים וארגון תחרויות הספורט שמתקיימות באירוע הוא מיושן וארכאי .

    1. ארגון התחרויות הוא מצויין באופן יחסי. יש במכביה יותר ספורטאים מבאולימפיאדה והכל מאורגן ע"י מכבים מתנדבים. איפה הפועליאדה שלכם, האדומים? לא מסוגלים להרים דבר אחד בגלל המלחמות בין הזרמים השונים.

  7. המכבייה באמת בושה !
    כל המשלחות נוסעות באוטובוסים ואי אפשר לעשוק את כל היהודים המליאניים , יהודה שישליק הבוגד עבר לעשות קומבינה במינבוס
    חרפה גדולה
    בקשר לקופמן , שיעמוד בהתחייביות שלו , יש עליו סיפורים מפתח תקווה ועד אוקלוהומה

  8. המכבייה מסוקרת בעיקר בעיתונים הקטנים והפנימיים של הקהילות ברחבי העולם. ב JEWISH NEWS האוסטרלי המכבייה מסוקרת יופי, ובאמת הקהילה שלנו הוציאה הרבהספורטאים.
    אני דווקא אוהב את עניין ההשתתפות הפתוח לכל הקהילות בלי הגבלה על מקצוענים.

    לא כל כך מתעניין במה ישראל עושה או לא..

  9. מספר נקודות:
    1. רון קופמן – מנחם הוא פשוט לא שווה את ההתייחסות, הבנאדם תקוע בתוך האנוס של עצמו ולא משנה מה תגיד או תכתוב זה לא ישנה. לצערנו אנחנו חיים במדינה שמוכירה ומעריכה את מי שצועק יותר חזק והאדון קוף יודע לצעוק הכי חזק.
    2. גזענות – אני חושב שאנשים נפלו כאן על כל הראש, דיי כבר לדחוף גזענות לכל דבר, אני לא רואה הבדל בין קיום אירוע כזה של ספורטאים חובבניים יהודים מכל העולם לבין פסטיבל קתולי כזה או אחר שמתקיים בכל מקום בעולם. ותאמינו לי שאני אפילו לא מתקרב להיות אדם דתי או להוכיר את הלאומנות שרודפת פעם אחר פעם את המדינה שלנו

  10. מנחם צודק לגבי המכביה ועוד יותר צודק לגבי הקוף אגב גם לספילטר מיודענו איש הגגות של הפליאוף האחרון יש שורשים יהודים

  11. מנחם לס מוכיח בפעם המי יודע כמה איזה איש דוחה ומכוער הוא. אתה יאנקי? טוב לדעת, תקים אתר הופס ליאנקים שראויים לטקסטים רווי שגיאות התחביר והטקסט שלך. הביתה ומהר איש זקן וממורמר שכמוך

כתיבת תגובה

סגירת תפריט