1. מתי מספר הוא "SIGNIFICANT" בסטטיסטיקה
נניח שה-IQ הממוצע של סטודנט באדלפי הוא 115. עשית בדיקות על גבי בדיקות וקבלת 115 עם סטייה נורמלית של .2. אני לא הולך ללמד עכשיו סטטיסטיקה, אבל בגדול זה אומר שרק ב-5% מהמקרים תמצא סטודנטים עם 117. סטודנט עם שתי סטיות נורמליות תמצא אחת ל-100 פעמים או משהו כזה. ז"א תוכל למצוא סטודנט עם IQ של 119 באדלפי אם תבדוק 100 סטודנטים. אבל נניח מצאת קבוצה של 18 סטודנטים והממוצע שלהם ב-IQ היה 125. מה היית מסיק? שהם לא קבוצת סטודנטים מאדלפי (לך תדע, אולי היה באותו יום משחק כדורגל נגד 'הארווארד'). אבל תמיד יש סכוי קטנטן שטעית כי בין 15,000 הסטודנטים של אדלפימ ישנם בוודאי 16 עם IQ של 125 ואולי – במקרה – בא לכולם לאכול באותו זמן. אז לכן המסקנה שלך היא תמיד באחוז מסויים של 'בטחון': 95%? 99% (בסטטיסטיקה כותבים ההיפך – ז"א יש סכוי של 5% שהמסקנה שגוייה, או שישנו 1% שהמסקנה שגוייה,, וכו')
אז עכשיו יוסטון בווריורס..
לא ראיתי אתמול את שני המשחקים. חטפתי מבטים פה ושם על הראשון, וראיתי כמה היילייטס של המשחק השני. אז אני לא מביע דעה אישית, רק מדווח ש- "השופטים החליטו לחסל את יוסטון", זוהי לא דיעה. זאת היא מסקנה, כמו כשמקבלים מספר מסויים בסטטיסטיקה ב-T-TEST , או "F" בגודל מסויים באנליסיס אוף ווריאנס שהוא גדול מספיק עבורך להסיק שמה שקבלת הוא תוצאה של אפקט מסויים, ולא ייתכן שמה שקרה קרה בגלל צ'אנס ולא יותר. אני לא מסיק שהשופטים החליטו לחסל את יוסטון בסידרה הזאת. אני כמעט בן 82. בגילי לא מדברים FUTURE. אני מדבר היום ועכשיו. אז היום ועכשיו (אוקיי, זה עדיין היום כאן אבל אתמול אצלכם) הזיברות החליטו לנקנק את יוסטון. מספר השגיאות – כמו "T" גדול במיוחד – משבית כל מחשבה שהיה זה סתם יום רע של שיפוט. זה היה גרוע יותר מסתם צ'אנס.
2. ג'יימס הארדן טוען שהשיפוט היה חד צדדי ועלה ליוסטון במשחק!

Harden was not happy about these close-outs by Klay + CP3 and Mike D'Antoni get techs after a no-call. 👀 pic.twitter.com/p1hKXw1DsC
— House of Highlights (@HoHighlights) April 28, 2019
אין שאלה שלפי מה שראיתי וקראתי הווריורס ניצחו את המשחק 100-104 הרבה בגלל השפעת השופטים עליו. הארדן אמר שכל מה שהוא מבקש הוא "צ'אנס הוגן".
How the officials call the rest of the games of the series will help dictate the outcome. If they continue to not give Houston calls, the Rockets are toast.
3. לאלה שלא ראו את כל המשחק (כמוני) – הנה שני הטכניים שהשני זרק את כריס פול להתקלח.
ממה שראיתי מההיילייטס ומכל מה שנכתב שעה אחרי המשחק, אני מוכן לחתום לכל אחד מכם שהסידרה בין הווריורס והרוקטס תהיה הסוערת, הגועשת, הזועמת, והזועפת מכל הסדרות האחרות.
כמובן ששמתם לב שלא כתבתי "הטובה" שבהן.
כריס פול הוא שחקן פיקח, מנוסה, ומיומן. אם הוא ניזרק בטכני שני, ישנם דברים בגו, כמו שאומר החבר שלי עובדיה מנסור מאור עקיבא.
מה שקרה הוא שהכדור היה בידי יוסטון שפיגרה 100-103 עם כמה שניות לבאזר, "ונראה היה שהם הולכים להשוות. זאת היתה ההרגשה של כל מי שהיה באולם" כותב אייג' מקולום מ-ESPN.
כריס פול חוטף כדור. נותן אותו להארדן. ג'יימס הארדן עולה לשלוש, והיה פאול בטוח עליו מזרועו של דריימונג גרין. פאול ברור (אני מדבר על מה שאני רואה בסרטון, אוקיי? אבל פאול לא ניישרק. כל ספסל הרוקטס ומאמנם קפצו ממקומם בקריאות זעקה, בזמן שפיג'יי טאקר שירד עם הריבאונד וסטף קרי עשה עליו פאול שלא נישרק. השופטים קבעו שפיג'יי טאקר היה מחוץ לקו והכדור היה צריך להיות של גולדן סטייט. כריס פול הלך בננה'ס וחטף טכני שני.
הנה. תחליטו בעצמכם:
Chris Paul steals it, James Harden misses a three, loose ball PJ Tucker steps outta bound and Chris Paul is TOSSED #rockets #DubNation #warriors pic.twitter.com/Fk356W21tz
— Sports Gifs & Videos (@Supreme_Gifs) April 28, 2019
כריס פול חטף את הטכני הראשון כשהוא יוצא מכליו על הפאול שקליי תומפסון עושה על המזוקן. גם כאן הוא צדק. אילו אני אוהד של יוסטון אני קורע את הצורה לאתר הזה ברגע זה במקום להיות עדין וסתם לדווח על מה שקרה במשחק הראשון, שבוודאי התחיל התחיל מלחמה שאיש לא רצה בה:
Refs letting Klay go Zaza on James Harden pic.twitter.com/R46dSvVXHV
— gifdsports (@gifdsports) April 28, 2019



ברור שהמשחק מכור, השופטים בעצמם הודו, הארדן ביקש שישפטו אותו הוגן, כל העולם רואה עבירות ברורות פרט ל3 שופטים. הם קיבלו הוראות מלעמלה וכנראה איזה מעטפה אחת או שניים מהצד, יוסטון נשדדה הלילה באורקל וחבל שהספורט נהיה כל כך מושחת (גם בNFL הסיינטס נשדדו LA שוק יותר גדול, ועל ריאל כבר דיברנו), גולדן סטייט זה התרנגול שמטיל ביצי זהב של הליגה, הליגה תעשה הכל כדי שהם יעלו (גם עונה קודמת יוסטון נשדדו מולם).
מושחט
לא, דווקא מושחת. "מושחט" היא לא מילה בעברית והיא מהשורש ש.ח.ט. יעני "שחיטה".
לדוגמא :
השוחט המושחת שחט תרנגול.
כשמדברים שטויות הכתיב פחות עקרוני
ממש תענוג כשיש מגיבים כמוך שמבטלים בבוז מתנשא דעה של מישהו אחר.
מאוד תורם.
אני חמישים שנה כבר לא חיי בארץ, אני מצטער שעברית שלי לא כמו מה שהייתה פעם, הרבה יותר קל לי לכתוב באנגלית אבל כנראה לא תבין אז אני משתדל
תרנגול שמטיל ביצי זהב טמירות.
תודה רבה מנחם.
.
גם אני לא ראיתי, אבל בגדול – אכיפת חוק צריכה להתבצע בעקביות, ואם אלה שריקות שהיו שורקים בעונה הרגילה, כנראה שצריך היה לשרוק אותן גם עכשיו. כנראה שהשיטה הזו של לתת יותר חופש בפלייאוף לא ממש מתאימה וצריך לשפוט בעקביות לאורך כל העונה. חוץ מזה, צריך להחליט מה עושים עם כל סחיטת הפאולים הזו, (לדעתי לא לשרוק), ואחרי שנפלה החלטה לאכוף אותה בעקביות.
+1
היה משחק קשוח עם המון מגע היו אמנם לא מעט חוסר שריקות ל2 הצדדים אבל בוודאי שהנחיתות של הארדן מול קליי היו צריכות להישרק. בכלל זה שכל מהלך נתון לכזו פרשנות של שופטים זה לא עושה טוב כי אז אתה באמת לא יודע מה צריך לעשות וממה להימנע ( וזה לא רק בספורט)
.
תודה מנחם
מנחם אי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן. כולם רואים וראו מה קרה בגיים 7 שנה שעברה מה קרה ביניהם העונה ומה קרה אתמול.
צריך לטמון עמוק עמוק את הראש באדנה בשביל לומר שזה לא מכור.
מה שקרה לקינגס ב2003 חוזר בגדול. גם שם שאקובי כמו דוראנט וקרי היו פני הליגה ופצצת הרייטינג מאשר ביבי הקירח ודיבאץ השמנמן.
הליגה מפחדת מדרבי השמנמנים של הגלי הסרבי ונסראללה איש הטילים.
הם רוצים רייטינג את הwe are all witnessv של הקבוצה הגדולה בהיסטוריה את הנרטיב הבייבי פייס של קרי והנונשלנט של קר הגאון.
מכירת חולצות של גדולים מהחיים.
מנחם אם זה נשמע מכור מרגיש מכור נראה מכור זה מכור.
הליגה מראה להארדן מאיפה הדג משתין. אומרים לו פסלת לנו את סקוט פוסטר הנציג מס 1 שלנו ביחידת הנוקמים? עדיין נראה לך מי שולט פה.
הארדן יודע שמוכרים אותו אבל מה יעשה הוא לא יכול לרדת מהמגרש תראה מה קרה לאולימפיאקוס.
אתה לא יכול לנצח מערכת כזאת. אתמול שני חברים שלי כתבו לי שזה מביך מה שהולך אחד מהם שופט שאין טעם לראות בכלל.
מול כל קבוצה אחרת הארדן היה הולך לקו בלי הכרה. יותר מזה אם רוביו עושה לו מה שעשה קליי הוא מורחק גם.
אי אפשר לנצח את דוראנט קרי קליי וגם את השופטים זה יותר מידי כוח אש.
לכו תקראו את הפוסט של סמיילי על דונהי אחד הטובים מי שחושב שאין עוד דונהי טומן ראשו כמו בת יענה.
הליגה מלאה בדונהי אתמול מישהו עשה קופה שמנה על המרווחים ועל מס זריקות העונשין. כל פעם שההפרש גדל הדופטים פעלו לצמצם את המרווח.
הכל לכאורה נראה טעות אבל אנו לא טיפשים.
אני מחכה לזה שאם הסידרה תהיה צמודה אז יתחילו מול יוסטון שריקות פרידום אוף מובמנט
ב-2003 היה בעניין שוחד. כסף. כאן לא. כאן זו פשוט החלטה לא לשרוק פאולים שהרסה ליוסטון את המשחק
לפחות 3 עבירות של קליי על הארדן לא נשרקו במחצית הראשונה!
פרשתי בחצי בגלל חרא של שיפוט….
כנל
חרא של שיפוט
יוסטון קבוצה בינונית ובכיינית, ששנה שנייה רצוף עדיין לא השכילה שעל מה ששורקים בליגה לא שורקים, או שורקים פחות בפלייאוף, אז אי אפשר לבנות את כל המשחק על זה.
מהלך אחרון לשיווין והארדן הולך על פאול לשלוש, גיב מי א ברייק.
כדי לקחת את הסדרה הארדן צריך להיות השחקן הכי טוב על המגרש, לא רואה את זה קורה לאורך הסדרה, ואת האמת אני לא רואה את זה קורה אפילו במשחק בודד (אולי התעלות של כריס פול והצוות המסייע תיקח להם משחק). שילמד מדוראנט מה זה סופרסטאר.
משחק הבא בלואו אאוט ג"ס.
100+
קבוצה שלמה שהתרגיל המרכזי עליו היא עובדת באימונים זה איך לסחוט עבירות.
בושה, שערורייה, שיקוציה ביוסטון.
לצערי אני דיי מסכים אתך.
נראה שהשופטים לא יתנו לו יותר 19-20 זריקות מהקו כל משחק בפליאוף.
לדעתי לגיטימי לגמרי.
שחקן שעושה קריירה על קפיצות על שחקנים אחרים והשופטים כבר הבינו את השיטה צריך להבין שזה לא עובד יותר ושצריך לעבוד יותר קשה.
מצד שני העבירות של תומפסון מסוכנות ולסטייקים יש עבר של פציעות שחקנים בפליאוף בגלל הליכה לרגליים.
מעניין איך הם היו מגיבים עם יאניס או קוואי היה נוחת על הרגל של דוראנט ומוציא אותו בסדרת הגמר?
אני גם בצד של יוסטון דוקטור, ושים שנייה את הטענות לעבירות שלא נשרקו, מוצדקות יותר או פחות –
מהלך אחרון לשיוויון במשחק על החיים שלך והעתיד של הפרנצ'ייז שלך, ורואים בבירור שהארדן מחפש את המגע במקום לחפש את הזריקה הטובה. לא קיבל שריקה, והיה צריך לדעת טוב יותר שהוואן טריק פוני הזה הוא גבולי בפלייאוף. אין לו לב של אלוף.
הסטטיסטיקה לרוב לא משקרת ו 1-0 לקבוצה הביתית באחוזים גבוהים שווה סדרה. משחק הבא אולי השופטים ישרקו יותר אבל גם הסטטיסטיקה תתיישר והזריקות של ג"ס ייכנסו באחוזים גבוהים יותר ומ 2-0 אף אחד לא חוזר מול ג"ס של דוראנט.
צודק 100%
בדרך כלל הייתי מסכים, פה לא.
לא מדובר פה על קצת יותר מגע או דחיפה בריבאונד ומשחק חזק.
החליטו על כלל שהמטרה שלו למנוע פציעות, יש היום המון זריקות ג'אמפ משלוש ושחקן שנוחת על רגל של שחקן הגנה יכול לגמור קרסול או ברך בקלות.
הכלל די ברור לשריקה ולא ממש קשור ללשחק חזק בפלייאוף או לא, זו שריקה שאם נשארה בליגה צריכה להישרק בפלייאוף.
לגמרי. שלא יבכו הפלופרים, עולים לזריקות במטרה ליפול. השיפוט בגדול היה אחיד אתמול ולא נטה במיוחד לצד כלשהו. שכריס פול יסתכל על עצמו במראה וישאל את עצמו איך היה הראה המשחק בלי הפרובוקציות והטכניות הטיפשיות שהוא מייצר.
מסכים שההתבכיינות יתר מיותרת.
ממש לא מסכים עם הטענה שהארדן ניסה לאורך המשחק ובפרט במהלך האחרון לסחוט פאול ל-3. הוא פשוט פספס זריקה, ובנחיתה ניסה למכור פאול.
ובכלל, היו ליוסטון לא מעט החטאות של זריקות שביום טוב יותר ייכנסו.
ומה לעשות שהווריורס, בלפחות חצי מההתבכיינויות של יוסטון, כן עשו פאול.
משחק הבא בלואו אאוט של יוסטון.
אשך, ד"ר רזי וכריסטופר
משמח אותי לראות שיש עוד כמה אנשים שקלטו תקטע של יוסטון
יופי של נקודות,אני פרשתי בשיא,
לא סובל את המזוקן עם מנדבושקס,
אם כיוונו לטובת גולדן ,זאת לא תהיה פעם ראשונה בליגה הזאת,
שהליגה תפתור את זה.
האמת לא סובל את המזוקן ופול,אז מתאים לי
לשיפוט בליגה אין קשר למשחק הכדורסל ולספורטיביות, זהו אחד הדברים העיקריים שסילבר חידד והביא.
.
אבל –
הארדן בוכה על שיפוט, זה משהו שאינני מוכן לקבל או לשמוע עליו.
.
שנית – אם שחקנים רוצים שיקחו אותם ברצינות ולקבל שריקות ספורט שיפסיקו לזרוק את רגליהם קדימה ואת עצמם על הפרקט בכל זריקה משלוש, כשהמטרה השקופה והפתטית זה לסחוט עבירה במרמה ולרכב על הטרנד הזה (גם כאן הארדן היה המאסטרמיינד לתועבה שפשטה בליגה).
.
כריס פול הדוחה במלחמה גלויה עם השופטים כל העונה.
דורש טכניות על ימין ועל שמאל, מבקר אותם, לא ניתן לשפוט אותו יותר כמו שחקן רגיל.
כמו שללברון עלה הנרקיסיזם לרמות שהביאו את הפארסה עם AD, כך כריס פול (יו"ר איגוד השחקנים) מול השופטים.
כל מילה אשך.
==
מדהים לראות את הליגה בתקופה של הבילצ'ק (היו כמה סרטונים לזכרו)
==
באיזה אופן מגיבים השחקנים לשריקות השופטים
==
לעומת הווכחנות והבכיינות התמידית של היום
לפני שריקת הפתיחה יש לו את הטקס שהוא שם את הנעל המסריחה שלו על השולחן של המזכירות מול הפרצוף של השופטים להראות לכל השופטים מה הוא שם עליהם ומי בעל הבית.
אחרי דקה של משחק הוא מתחיל להתבכיין לשופט הראשון. וככה זה נמשך על כל דקה משחק חצי דקה בכיינות. אחר כך עובר לשופט השני. . אחר כך מצטרף אליו דאנטוני לפסטיבל נהי וגעיות. כל פעם שהוא עולה לזרוק זה נגמר בנפילה ובמבט וחפירה לשופט.
הוא גילה שכל זה לא עוזר כי בגדול מדובר בשחקן כדורסל מצוין אבל ברמאי עוד יותר מצוין אז עכשיו הוא העביר הילוך ומתבכיין בתקשורת. זה הכל מתוכנן חברים הוא צריך את ה 20 הליכות לקו במשחק אין דרך אחרת לעבור את הלוחמים. אז תהיו בטוחים שזה חלק מתוכנית המשחק של מורי של אנטוני ושלו. להפעיל לחץ על המשרוקיות. עוד מעט הוא יעבור מדלת לדלת בכל המפרץ ויתבכיין. אחלה שחקן כדורסל אבל אי אפשר שלא לסבול אותו. אפילו אני שיש לי סף סבל גבוה יחסית.
אנחנו רגילים שבכל פעם שהארדן נופל השופטים קונים את ההצגה . הפעם לא. ובצדק .
אבל מה לא יחפשו בשביל לחפש תירוצים להפסד . היה צריך להיגמר 30 הפרש אלמלא איבודים בלי סוף של הווריורס .
100+
הארדן מתלונן על שיפוט זה כמו שיתנו לרוצח סדרתי להתראיין בפנים מכורכמות על שאחד הקורבנות שרט אותו
אין קשר. זה כמו בכדורגל שחקן יכול לצלול כמה שבא לו אבל אם עושים עבירה עליו זה עבירה. אני בעד להעניש על פלופינג בשני זריקות עונשין ליריב גם.
פשוט הארדן הוא זרג לעומת הדרג של הלוחמים, זה כל הסיפור. מול רוביו הוא היה מקבל 20 זריקות מהקו ורוביו היה מורחק על ניסיונות לאנקל ברייקר
אם אתה צולל כל היום כבר לא מאמינים לך… ככה זה בחיים. הארדן בונה חלק גדול מדי במשחק דלו על פלופים. כנל כריס פול.
זאב זאב….
אוהדי הווריירס שרים להארדן פול ודאנטוני
https://youtu.be/7KDGk1oqqcw
היו צריכים לא לצאת למחצית השניה. בושה וחרפה לליגה אם לא מפטרים את השופט הראשי של המשחק.
מי יפטר אותו? הוא עושה את מה שהבוס רוצה.
אם יהיה גיים 7 טוני בראדרס מוכן עם ההוראות
סוף סוף יש אחד בקהל באותו דעה שלי
נתחיל בחלק הפשוט ביותר.
הייתה עבירה. לדעתי, דו"ח השיפוט יגיד בדיוק את זה.
אבל –
בין טעות שיפוט, לשיפוט מכור, יש פער עצום.
.
צריך לזכור. השופטים הם בני אדם –
אי אפשר להתעלם מכל שהארדן שלח את רגלו קדימה בזמן הנחיתה, בדיוק בניסיון לסחוט עבירה.
הבעיה היא שאי שריקה שכזו, אי אפשר לעשות עליה בדיקה בריפליי.
כאמור, זה לא משנה את העובדה שזו עבירה מצדו של גרין. בברור אפשר לראות איך הוא מתחיל את התנועה בתוך קשת השלוש, איך שהוא קופץ לכיוונו של הארדן, ואיך שהוא "נוחת" בצורה "אסורה" (המגן מחויב להשאיר לתוקף מקום "לנחות")
.
https://videorulebook.nba.com/archive/defensive-player-walks-under-airborne-shooter/
.
כאמור –
טעויות היו, יש, ויהיו. לצערנו, זה חלק בלתי נמנע מהמשחק.
אתה צודק שיש הבדל בין טעות לשיפוט מכור, אבל 4 או 5 פעמים עבירות ברורות שכאלו שאינן נשרקות מעלות תהיה אתה לא חושב? ועוד עבירות שמסכנות את הבריאות. דווקא האחרון של גרין היה הכי גבולי בעיני וזו שגיאה שמתקבלת בהבנה, אבל העבירות של קליי? תעשה לי טובה. מסריח מאוד.
מצד שני אולי באמת השופטים קיבלו דגשים לא ליפול להצגות של הארדן, ועכשיו הוא משלם המחיר על סחיטת העברות המאולצת במשך כל השנה, ועדיין, השופטים חייבים להם איזה 15 זריקות עונשין.
כולם מדברים על העברות של קליי שלא נשרקו, אבל היו עוד לא מעט עברות שלא נשרקו כאשר היה מגע ברור של המגן על *היד* של הזורק. למשל עבירה של דוראנט על פול.
מעבר לזה כמעט כל שריקה גבולית הלכה לטובת ג"ס. הדוגמה שהכי זכורה לי היא שפול הצליח להוציא כדור לדוראנט, הכדור פגע ברגל של דוראנט בבירור ועף לכיוון השני והחוצה. השריקה – כדור של ג"ס….
אז אני לא יודע אם מכור או לא, אבל השיפוט היה קטסטרופלי.
"שיפוט מכור" בוודאי לא
דוח שיפוט
==
זה: https://www.youtube.com/watch?v=ooUBX_4QUW4
דבר נוסף –
אני יודע שקליי הוא הבייבי של האוהדים. באמת נראה כמו בחור על הכיפק.
אתמול הוא שיחק מגעיל, כאשר פעם אחר פעם הוא עושה "זאזא".
זה נטו משחק מסוכן שמטרתו לא רק למנוע מהשחקן התוקף לקלוע, אלא גם נועד להיכנס לו לראש.
.
ברוס בואן צופה במשחק בגאווה למראה המשכה של המסורת.
זה בדיוק מה שעבר לי בראש. קליי שיחק מלוכלך ומסוכן אתמול וזה מפתיע כי לרוב הוא לא משחק ככה
דווקא גרין שיחק יותר נקי יחסית
בתור מי שלא אוהד אף צד שם, היה מאוד מאכזב מה שהשופטים עשו. אני לא מבין איך בעלים יהיו מוכנים לשים 100 מיליון דולר כל שנה כשהמשחק מוטה כל כך
הבעלים ימשיכו לשים כסף, כי הם ממשיכים להרוויח.
הם יודעים שהמשחק עקום, אבל מה לא עושים בשביל הביזנס, ותמיד יהיו מיליון אתרים ופרשנים ומתלהבים שיפמפמו, איזה יופי של תחרות.
איטס אול בולשיט.
בדיוק כך
תודה דוק.
אני בעד יוסטון בסדרה הזו (כמעט תמיד אני בעד האנדרדוג), אבל היו טעויות גן לחובת ג"ס.
בכל מקרה, היה שחק מותח ומעניין מאוד, והלוואי והסדרה תמשיך ככה.
מביא לכם את מה שברוך הביא
אני יודע שהרוב ישנים אבל אתם חייבים לשמוע את דאונתני אחרי המשחק, השופטים אומרים לו בעצם שהם מכרו את המשחק (החמצנו את זה) 3 שופטים כן בטח.
.
https://mobile.twitter.com/Rockets_Insider/status/1122628863677300736?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet
.
ולשמוע את הארדן ופול אם זה לא מושחת מה כן הוא מודע לכך שניסו לפצוע אותו, אני לא סובל גם את הסגנון של הארדן אבל הוא נשדד הלילה בידי אדם סילבר.
https://mobile.twitter.com/BobSlovak13/status/1122652829754298368?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet
נשמע כמו תירוצים קבועים של בכיינים..מילא הארדן, חרא של שחקן , אבל לוקח אחריות עבור הקבוצה; אבל כריס פול זה בכיין ידוע..זה מספר שתיים בכל הזמנים בצ'וקינג בפלייאוף (אחרי פט יואינג), והחוזה הגרוע בליגה כיום. שיאשימו את עצמם על זה שיש להם כדורסל פחחח שמביך לצפות בו
+10000000
הבעיה השנה זה אחידות אצל השופטים, לאורך כל העונה ולאורך משחק שלם.
לצערי, כל העונה (וכבר שנים) שורקים לעבירה לזכות המתקיף שהוא יוצר את המגע (לעיתים זה פשוט מגוחך כהמתקיף ממש קופץ לתוך המגן שמנתר אנכית לחלוטין). צריך להפסיק את זה.
.
1. לגבי המשחק – נראה שהארדן "משלם" על התיאטרליות שלו לאורך כל העונה.
2. יש צדק בטענות של יוסטון – כל העונה שורקים את המקרים האלה כפאול (למרות שאישית אני כבר חושב ששחקנים פשוט מחפשים את המגע באופן מוגזם, גם על חשבון נקודות קלות). ואי שריקה במקרה הזה מאוד בעיתית ומציבה את השופטים (ואת הליגה) באור שלילי מאוד.
3. בעיתיות מאוד גדולה אם שחקנים יתחילו לקפוץ לתוך המגן בזריקה וישלחו רגליים. הליגה צריכה להוציא עמדה ברורה לזה.
4. פעם היו שורקים עם המגן היה "נכנס" מתחת למתקיף – תשאלו את אומן הקונג-פו, ברוס בואן, שהיה חרוגה דן 5 במקרים כאלה. מה שגורם לפציעה וסיכון מיותר. לפי הסרטונים, אני לא ממש חושב שיש פה ניסיון "לפצוע" ולהיכנס תחת הרגליים של הראדן/פול.
.
בכל מקרה, הליגה ממש לא יוצאת טב לאחר משחק כזה
זה בדיוק מה שכתבתי באחת התגובות לעיל.
מניח שנמאס לאן בי איי הקטע שבו כל התקפה הולכים לקו.
הארדן צועק זאב זאב ובסוף אוכל לקרדה. אז שייבכה.
החנטריש הזה כבר לא עובד על השופטים.
תראו כמה עבירות נעשות על קיירי וטייטום ולא נשרקות. הם כל העונה באים בטענות וכמעט שלא מקבלים את הכבוד שאבו זקן מקבל.
אז פעם אחת השיפוט לרעת יוסטון, ביג דיל….
צודק לחלוטין.
הגיעו מקיצוניות אחת (ברוס בואנים ששולחים במזיד את הרגל מתחת לשחקן כדי שפצוע) לקיצוניות שנייה (הארדנים שהתרגלו כל זריקה להעיף את הרגליים קדימה ולצנוח כמו שק תפוחי אדמה כדי להשיג עבירה משלוש).
אין דין ברוס בואן כדין מה שקליי עשה.
צריך לעשות הבדלה ברורה ולהפסיק עם הקיצוניות האמריקאית שאוהבת שחור ולבן (לא יקרה, אני יודע).
מנחם לס- ציפיתי ממך לתת הרצאה בפיזיקה (לא סטטיסטיקה) ולהסביר ששחקן לא יכול לעשות step back jumper ולנחות עם הרגליים קדימה.
ציפיתי ממך להסביר שהרגליים חייבות לנחות בדיוק מתחת למרכז הכובד. כאשר הרגליים נוחתות הרבה לפני מרכז הכובד זה 100 אחוז פלופ/התחזות (לא צריך לערב סטטיסטיקה).
הליגה והשופטים חכמים, הם רואים את הארדן/פול/דאנטוני שרק מנסים לרמות, ולא מזיז להם הציוצים של קיובן.
100000+
בול
תבדוק את הכללים ב-NBA.
.
אבל אולי אני טועה. אני אשמח לראות את הכלל שמסביר שהרגליים חייבות לנחות מתחת למרכז הכובד,
או את זה שמסביר איך צריך לנחות אחרי סטפבאק.
https://official.nba.com/joe-borgia-joins-gametime-on-nba-tv-april-28-2019/
תחום מאד אפור.
הארדן "ירה לעצמו ברגל" באותו מהלך של סוף המשחק.
.
כאשר מריצים את המהלך בהילוך איטי, ובזום, אפשר לראות שרגלו של גרין לא רק מגיעה -"רגל החורגת", אלא מגיעה עד ל-"אזור הנחיתה".
לדעתי זה פאול, ויש לי תחושה שזה גם מה שיכתב בדו"ח השיפוט.
.
כל זה לא משנה את העובדה שלשופט על הפרקט אין זום, ואין הילוך איטי. הארדן חיבל בסיכוי שלו לזכות בעבירה, והשריקה (מצדקת או לא) היא הגיונית.
.
כל זה לא משנה את דעתי שכל מה שנכתב בתגובה של עזרא, אין בינו לבין הכללים (למיטב הכרתי את אותם כללים), מאומה.
.
לא התכוונתי לתגובה של עזרא אלא לחוקים. להגדיר מה הוא האיזור ה"נורמלי" בו הזורק היה אמור לנחות זה משהו מאד מאד אפור. זה נהיה עוד יותר מסובך כשהשחקן זורק את הרגליים שלו קדימה (או את המותן כמו שהיה במקרה שכריס פול ניסה להוציא עבירה מליבינגסטון).
אני חושב שאתה מרכיב משקפיים בצבע מסוים כאן ודו"ח השיפוט יקבע שלא הייתה עבירה של גרין (עבירות של קליי היו בהחלט).בכל מקרה זה מקרה שמאד נתון לשיקול הדעת של השופט ולכן זה בעייתי. הדבר היחיד שניתן לומר שזה שבתוך המשחק הם לא שרקו את זה באופן עקבי (לשני הצדדים).
לא מכחיש שמשקפי עכורות, משהו.
.
זה לא הפריע לי לכתוב בתגובתי המקורית לפוסט שאני לא חושב שזה משחק מכור, ושההחלטה של השופטים לא לשרוק על העבירה של גרין היא סבירה (לאור הרגל המתנופפת).
.
לגבי העבירות של קליי –
לפחות במקרה אחד זה חרג (לדעתי) לאזור ה-reckless defensive closeout –
אז בצורה עקבית השופטים הרשו עבירות מסוכנות.
אם אחזור לתגובותיי המקוריות –
בואן יכול להרגיש גאה.
אם הפסקה האחרונה אני ממש לא מסכים – ראה משקפים.
גיא- זה כלל בפיזיקה. אתה צריך להשלים בגרויות.
+1000000000000
נעזוב רגע את השיפוט בצד שזה 3 שחקנים נוספים ללוחמים ונדבר על יוסטון.
הם משחקים כדורסל טפשי ובכייני יותר מידי כמו שציינו פה חלק מהמגיבים. הרי הם יודעים שמוכרים אותם והשיפוט נגדם אז למה הם עדיין ממשיכים להתעסק בשופטים וליפול לזריקות מה3?
אם ישחקו חכם והמזל יהיה לצידם הם יכולים לנצח גם את השופטים.
אתמול היה להם לייאפים והם הוציאו בכוח לשלשות. גולדן סטייט קבוצה רכה כמו חמאה שעם קצת הנעת כדור אתה עושה נגדם לייאפים כל התקפה אבל יוסטון לא מוכנים לזרוק מחצי מרחק או להיכנס לסל ומעדיפים לזרוק מקילומטר כמו מפגרים על אוטומט בלי קשר למהלך המשחק.
הארדן פיספס אתמול 2 זריקות סטפבק שבד"כ הוא קולע בקלאץ וגם החטיא עונשין בקלאץ.
הבעיה של יוסטון נשארה קווין דוראנט שהפך את גולדן לקבוצה שלו והוא כצפוי אתמול ניצח אותם הרבה בזכות עבירות טפשיות של כמה רפי הבנה שבמאני טיים שלחו אותו לנק מתנה מהקו, אף פעם לא הבנתי למה השחקנים ככ מפגרים ועושים עבירות על זורקי שלשות וחצי מרחק הרי הזריקה שלהם הרבה יותר קשה מזריקת העונשין אז שיתאמצו לקלוע אותה ואם קולעים זה מה יש, זה לא שאחוזים של דוראנט מהקו זה אחוזי בן סימונס.
במצב של שיוויון שלחו את דוראנט ל-4 נק קלות מהקו 2 התקפות שסגרו את המשחק.
יוסטון צריכה להתעלם מהשיפוט העוין ובלשחק חכם אבל דאנטוני כנראה מאמן של טריק אחד ולא מסוגל לשנות דברים
דאנטוני ממולח וינצח את הסידרה ואת השופטים.
דאנטוני מומלח ויאכל בתור חטיף בוטנים
+ 1 זה בדיוק מה שוואן גנדי אמר
מקהלת הבכיינים מתחילה שוב לילל. מסתכלים על צד אחד , ולא על צד אחר . ספרתי פעמים רבות בהן נדחפו סטף , קליי , דונקי ודוראנט . שמו עליהם ידיים דחפו אותם עם הכתף , מה לא . במיוחד מצטיין בזה טאקר , שאם היו שורקים לו על כל הדחיפות שלו הוא לא היה מסיים אתמול מחצית ראשונה.
השיקוצון קוצר את מה שהוא זורע. מחפש כל הזמן את העבירה , ונכנס לתוך המגינים . אז גם לשופטים נמאס.
מציע לכל המקהלה הצדקנית לראות שוב את כל סרט המשחק.
דווקא לגבי טאקר אתה טועה בגדול. לא נתנו לו כבוד ושרקו לו הרבה פאולים והגיע לבעיית עבירות מהר מאוד.
תראה שוב את המשחק המלא . טאקר שחקן נשמה, ואחד הנחמדים הבודדים ברוקטס, אבל הוא שם ידיים ודוחף כל הזמן .
ותסתכל באותה הזדמנות איזה עבירות גבוליות שרקו לדונקי ואיגי .
ראיתי את הכל. היו המון טעויות שיפוט לשני הצדדים. אבל בנוסף לטעויות הרגילות היו 6 עברות של 3 זריקות שלא נשרקו בצורה שיטתית. שאר הטעויות לא היו שיטתיות. ראיתי את הכל המשחק ובחיי לא ראיתי כזה דבר. אומרים שאולימפיאקוס – פנאתנייקוס היה ככה, ואז אולימפיאקוס עזבו באמצע המשחק. יוסטון היו צריכים לעזוב גם.
ומה יצא לאולימפיאקוס מזה?
יוסטון צריכה להתחיל לשחק חכם ומחוץ לחוק גם. לשגע את דריימונד הדביל שרחוק טכנית מהרחקה למשחק, לשקע את קרי לנסות גם אנקל ברייקרים, להתלכלך גם
אם הארדן/פול היה נפצע מאחד הפאולים האלה שלא נשרקו אז כל הדיון פה היה נראה אחרת לגמרי.
אההה הפאול הראשון על טאקר נשרק 5 שניות למחצית…
בחצי השני שרקו לו שלוש מהירות יחסית (כשהאחרונה הייתה ממש מגוכחת – כאילו הוא תפס את סטף כדי למנו ממנו להגן על זריקה לשלוש). אבל בכללי טאקר היה השחקן של הרוקטס שבילה הכי הרבה זמן על המגרש.
"מסתכלים על צד אחד , ולא על צד אחר".
חחח… החמור לא רואה את דבשתו.
או מה שנקרא- לא מראים לגמל חצי עבודה
ואגב- אני לא חושב שיוסטון הפסידו בגלל השיפוט. הם הפסידו בגלל משחק לא חכם בלשון המעטה.
אני כן חושב שקליי שיחק מאוד מלוכלך ועשה "זאזא" לפחות 3 פעמים אף על פי שהצליח להסוות זאת בהרמת ידיים תמימה וסיבוב הגב אל הזורק.
דוווקא לא. שרקו כנגדו פאולים אתמול כמו מים והכניסו אותו לבעיית עבירות סתם.
זה מכוון למה שאמרו על טאקר
מסכים עם זה שלא שרקו שלוש עבירות שקליי עשה
הראדן זורק ומניף את הרגלים קדימה-מחוץ לצילינדר הורטיקלי שלו ונופל כשנושפים עליו. ההתחזות הזאת מוציאה את החשק לראות משחק וטוב שהשופטים התעלמו. מקווה שימשיכו להתעלם
הוא נופל גם כשלא נושפים עליו. הוא נופל כברירת מחדל, כבר לא יודע לנחות על הרגליים מרוב התחזות
שטויות.
היו טעויות ל-2 הצדדים בערך באותה מידה.
אם הרגליים של התוקף הולכות קדימה אז אין שום סיבה לשרוק וזה מה שקרה ברוב הזריקות של הארדן
שטויות?
תקרא פה:
https://www.cbssports.com/nba/news/nba-playoffs-2019-basketball-gods-use-referees-to-exact-revenge-on-james-harden-rockets-in-game-1-loss/
נכון
רודי גובר מגיב
רודי גובר הסתכן בקנס כשצייץ בתגובה למספר תמונות של שחקני גולדן סטייט מקשים על ניסיון זריקה של הארדן: "החבר'ה שלי לא קיבלו רשות להקשות על זריקות בצורה כזאת בשבוע שעבר. או שאולי אני משוגע, וזה נראה ככה רק בגלל זווית הצילום".
מאוד מתסכל לראות NBA בתקופה הנוכחית
כך או כך, נראה שהתלונות של יוסטון לא התחילו והסתיימו על הפרקט או במסיבת העיתונאים. על פי "האתלטיק", קדמה לכך פעילות של הרוקטס מאחורי הקלעים נגד מה שהם הגדירו כ"יחס מועדף" כלפי גולדן סטייט. מסתבר שיוסטון חשה כה מקופחת אחרי ההפסד 4:3 לגולדן סטייט בגמר המערב אשתקד, עד שהחליטה לבצע תחקיר מקיף של טעויות השיפוט שנעשו נגדה בסדרה ולהעביר דוח מפורט לגורמים הרלוונטים ב-NBA.
לטענת יוסטון, טעויות השיפוט בסדרה אשתקד גרמו לה לקלוע 93 נקודות פחות מכפי שהיתה אמורה לקלוע. במשחק 7, אלמלא החלטות השופטים, היו ראויים ל-18 נקודות יותר. "יוסטון מאמינה שגולדן סטייט מקבלת יתרון ממשי מהשופטים במצ' אפ מולה, באופן סיסטמתי", נכתב ב"אתלטיק".
לינק?
פה כתוב
https://sports.walla.co.il/item/3233037
איך אפשר לפרסם מאמר בלי שם הכתב "מערכת וואלה"? מה זה… איזה תת-רמה. כשהם כותבים "האתלטיק" הם אפילו לא נותנים לינק למאמר המקורי, או שאולי אני מפספס. תת-רמה של עיתונאות.
לכן האובססיבים לעולם לא יעברו אותם.
מתרכזים בבכיינות במקום לנסות לנצח.
זה לא דנא של קבוצה אלופה.
לקרוא את התגובות של השיקוצון ומאמנו אחרי המשחק :
מאמן : We could've easily gone to the line another 20 times
שיקוצון : Call the game how it's supposed to be called .
חחח – מי שמדברים . מי שהמציאו את "איך לרמות את השופטים וללכת לקו כמה שיותר" .
PRICELESS
הייט די, 3 כוכבי על צריכים שופטים להכניע הארדן אחד
שמעון – אתה אלוף תיאוריות הקונספירציה . אצלך האדם לא נחת על הירח , וכדור הארץ מלא חייזרים . את התגובות ההזויות שלך ושל ברוך קראתי מספיק בשירשור הלילה . נראה לך ששלושה שופטים קשרו קשר להפיל את הרוקטס ? בעצם – לדעתך כן . חבל על הויכוח הזה .
אגב , הלילה שם סוף ל"מה היה אילו" – כל מי שראה את איגי נותן הגנת עילית , מבין שהרוקטס לא היו מגיעים בסדרת הגמר בשנה שעברה למשחק 6 אם הוא לא היה נפצע במצב 2 : 1 לווריורס.
לשחק ב"אם" זה מסוכן מאד…דוגמא קטנה- אם פול לא היה נפצע שנה שעברה..כשפול נפצע וסיים את הסידרה ההיא יוסטון עוד היו ביתרון..(כמובן שיש גם הרבה "אם" לכיוון השני – זה פשוט לא רלוונטי…)
עצוב האמת
מה שמבאס בשיפוט הנוראי זה שהוא מנע מהלוחמים לנצח בצורה הוגנת. לו היו נשרקות השכירות, הלוחמים היו מגיבים לתוצאה בהתאם
אם הארדן/פול היה נפצע מאחד הפאולים האלה שלא נשרקו אז כל הדיון פה היה נראה אחרת לגמרי.
איך אפשר להפצה כשנוחתים על התחת עם הרגליים בתוך איזור הנחיתה של המגן?
כל התקפה של גולדן סטייט יוסטון ביצעו עבירות על דוראנט וקארי
תעברו על ההטבעות של דוראנט ותראו לפחות כמה.
תסתכלו איך שומרים על קארי בכל התקפה בלי הכדור.
הארדן הוא רמאי.
זו לא הזריקה הטבעית שלו, כשאין עליו שומר, הרגליים שלו לא מתעופפות קדימה.
הוציא לפחות שלוש שריקות שלא היו במשחק הזה.
נשרקה עבירה חמישית לקארי כשהוא חטף לכרטיס פול את הכדור נקי.
מביך להעביר ביקורת מבלי לראות את המשחק, ועוד יותר מביך שבכל זריקה של הארדן הוא זורק את הרגליים קדימה.
בכל כניסה שמאלה של הארדן הוא דוחף את המגן שלו ואז קופץ לצד השני כאילו עשו לו משהו.
צריך לתת להרדן טכניות על כל מהלך כזה.
שיפוט של משחק כזה הוא בלתי אפשרי וכל אוהד של הארדן הוא שקרן בעייני.
כל מילה
1000 +
אמת ויציב
https://twitter.com/neilbrown31/status/1122653967786414081?s=21
תלמיד מצטיין של השיטה היוסטונית
למי שאכפת לו מהאמת ולא רק לקרוא מה אנשים אחרים אומרים מוזמן לצפות בהארדן זורק לשלוש
https://youtu.be/LuiAzlK70SE
לא תראו אותו קופץ קדימה אם אין לידו שומר.
זה ממש מרשים איך הארדן עושה מאמץ מודע לזרוק את הרגליים קדימה מול גולדן סטייט, בהשוואה לשאר הסירטון (רובו).
עדות מצולמת ברורה וחותכת לאובססייה ולשיטת המשחק שלהם מול הגולדנים.
.
(זה כמובן לא טריק ששמור מול גולדן, אבל תראו את ההבדל! היינו צריכים גם סרטון של כל העבירות לשלוש ששרקו לטובתו בשביל התמונה המלאה)
הרבה מלל בשביל אחד שלא ראה את המשחק, מנחם אתה עושה לנו שמעון ?!
רק הבאתי סרטונים ומה שאומרים עליהם. יעני, דיווח אונלי על מה שאומרים
צריך לבדוק את בורסת ההימורים במלזיה…. מישהו עשה קופה יפה יפה
🙂
כמה בולשיט מצד יוסטון
ראיתי את המשחק , יוסטון היו חלשים אתמול,לתלות את המשחק בגלל טעויות שיפוט? קרעו לדוראנט את הצורה בכל כניסה לסל ולא קיבל פאולים.
היו פאולים על הארדן שפיספסו נכון , אבל כשאתה מתחזה לא מעט פעמים קח בחשבון שלא תמיד ישרקו לך.
לפי מה שקראתי בespn יצאה הודעה רשמית שלא היה פאול על הארדן בשמירה של גרין
שלהבת – תקרא את כל המאמר שם , שורה תחתונה שם היא שהארדן אוכל את הדייסה שהוא מבשל
מקווה שמשחק הבא יהיה נקי
1.שהשופטים לא "יחזירו" טעויות שיפוט לטובת יוסטון
2.שגולדן יישמרו נקי בלי לגרום לפציעת הארדן
3.שיוסטון והארדן ינצחו בכדורסל ולא בסחיטת פאולים
מסכים
ראיתי את כל החצי השני של המשחק וזה היה נורא לצפייה, השופטים כאילו לבשו את בגדי הווריורס.
אבל בלי קשר, יום יחסית לא טוב של הארדן ופול והם צריכים להתרכז בעצמם ופחות בשופטים.
איזה שטויות אלוהים, חוץ מכמה missed calls שיש בכל משחק כדורסל (והיו פה הרבה מכות גבוליות בהגמה) היה שיפוט סביר, לא מכור ולא נעליים.
בטלוויזיה בבית עם ההילוך החוזר קל למצוא את הטעויות ולהתלונן.
בשורה התחתונה זה היה קרוב אבל לא הגיע ליוסטון לנצח.
אחד קוזק דוהר
==
ברוח זקנו מתבדר
==
דוחף מגן וידיו נזרקות
==
עולה לשלשה ונופל לרצפות.
==
הוא עדין, הוא רגיש כגוזל
==
קשים הם חיי הקוזק הנגזל.
נהדר
גדול !
השיפוט לא היה טוב בכלל! 3 עבירות שקליי עשה לא נשרקו… הכניסו את טאקר לבעיית עבירות… אבל בכל מקרה יוסטון לא ינצחו ככה הם שיחקו בלי שיטה בלי כלום. הבידודים לא הלכו להם אבל הם עדיין הלכו על זה…. במקום לתקוף את הטבעת פעם אחר פעם הם לא עשו את זה וחבל… גם בחמש שניות האחרונות של ההתקפה של יוסטון אם הם לא הוציאו זריקה טובה הם פשוט מוסרים להארדן שיזרוק שלוש מרחוק ועם מגן מה זה הטמטום הזה…
פספסתי איכשהו את המשחק הלילה (מי עושה משחק פלייאוף מערבי בשעות שבני אדם רגילים בשעון אירופאי יכולים לצפות?). אבל לפי התגובות, אני חושש שאם ארצה להשלים, אצטרך עורך דין צמוד, צוות של חמישה שופטי עבר, צוות של חמישה שופטי עבר גיבוי למקרה שהחמישייה הראשונה לא מצליחה להגיע לרוב (או שאחד מהם הופך לקטטוני) ועדר של מתמחים מוכנים לשלוף כל פיסת וידאו מהעבר.
מישהו מתנדב לעזור למצוא אותם, או שפשוט אלך לראות את משחק 7 של דנבר – ספרס שוב?
כל כך הרבה מסקנות בשביל אחד שלא ראה את המשחק….
בתור אחד שכן ראה הייתה עקביות בלא לשרוק פאולים כאשר השחקן הזורק נע קדימה בזריקה. גם לווריורס לקחו כמה זריקות והם בקושי הלכו לקו לעומת הארדן שגנב כמה פאולים (שמתם לב שהוא תופס את היד של השחקן שהוא שומר עליו ואז מרים את הידיים כאילו עשו עליו פאול) מה שיזכרו ממנו הוא לא מכונת התקפה משומנת אלא כפלופר ומניפלטור של חוקי הליגה.
כריס פול היה חושך – "שודד בטריינינג" (160מיליון לארבע שנים….אלוהים).
קרי נראה פצוע ומגושם בתנועה.
השלשות פשוט הורסות את המשחק כי מה שזה יוצר זאת אחת מהסיטואציות הבאות.
לצורך העניים שמשחקות 2 קבוצות עם 33% אחוזים עונתיים מהשלוש
1. שתי הקבוצות קולעות טוב – אין בכלל משחק אמיתי זאת תחרות קליעות מרחוק.. אבל לפחות משחק צמוד עם ריצות והרבה בלגן (לא נעים לעין)
2. רק אחת מהקבוצות קולעת טוב והשנייה בערב חלש – בלואואאוט בלי בכלל תחרות משחק משעמם (כמו שראינו אתמול)
3. שתי הקבוצות חושך – עוד משחק קשה לצפייה (כמו שראינו אתמול)
החד ממדיות הזאת הורסת את המשחק.
חחחח שודד בטריינינג, לגמרי
המסקנות שלי התבססו על הסרטונים ומה שאחרים אמרו. רק הבאתי ציטוטים
לגבי המצ'אפים…מה חושב אדון דאנטוני ?
להשאיר את כריס פול על קווין דוראנט כל הסדרה ? זאת הליגה הכי טובה בעולם עם המאמנים הכי טובים שיש או סתם סיפורי אגדות.
פשוט מגעיל,היה ממש בולט שהתערבו לטובת גולדן,
לא מספיק להם כל האול סטארים,וצריכים זברות כדיי לנצח.
אבל בלי קשר לזה המשחק של יוסטון זוועתי,
היו יכולים לקלוע מחצי מרחק זריקות חופשיות (כמו בוסטון)
ולפרק אותם באופן יחסי לתרומה של הספלאש
שבלי דוראנט הם כבר לא כאלה "מגניבים" ..
אם תחזור שיטת לייקרס סקרמנטו שוב פעם העונה זה ביזיון לליגה
הערה אחרונה, אם היו שורקים עבירת תוקף מתי שהארדן קופץ על המגן (או תופס את היד שלו) כדי לסחוט עבירה, אז הייתה לי יותר בעיה עם ה-no calls בחלק מהעבירות של קליי לדוגמה.
יש כאן הגזמה רצינית, וזה יותר מדמגוגיה לקחת רק ארוע אחד גבולי ולנתח אותו ולהסיק מסקנות כוללות.
אני ראיתי לא מעט עבירות בצד השני על קרי שלא נשרקו, ועוד כמה מומצאות שהדביקו לסטף בהגנה וגרמו להוצאתו בגלל בעיית עבירות.
בקיצור – זה לא הוגן להפיל על שריקה אחת את גורל המשחק.
ועכשיו למה שחשוב יותר:
גם קליי, אבל בעיקר סטף קארי, הפך במשחק הזה ללייאביליטי. לא יודע אם זה רק משחק אחד או שמצאו לו פתרון (איך זה היה מול הקליפרס? לא ראיתי), אבל מצליחים לעצור אותו בעזרת פיזיות וקשיחות שגורמת לו לוותר או לפספס חדירות ולייאפים שפעם היו לחם חוקו כאשר המגן היה קרוב מדי בגלל איום השלשה. זה שהוא לא חודר (או חודר ומחטיא/לא מקבל שריקה) גורם לו להתפשר על שלשות קשות, שבדרך כלל אינן בשטף המשחק והולכות החוצה. אלה שלשות שקל לנו לדמיין את ה"באנג" של מייק ברין בסופן, אבל האמת הפחות רומנטית היא שהן לרוב עפות החוצה. קארי, קצת כמו הארדן, הוא (היה?) אומן הטעיות, שמאפשרות לו:
א. לקחת שלשה יחסית פנויה (במונחים שלו), או
ב. לנצל את קירבת המגן כדי לעבור אותו ולחדור לסל, ושם לסיים בלייאפ/עבירה/הוצאה לשלשה.
אם הוא רואה שאין לו חדירה (בגלל שהמגן הרבה יותר פיזי, על גבול העבירה, או בגלל שסטף כבר פחות אתלטי, או בגלל פציעה), הוא פונה למה שהוא מכיר – וזה שלשה, אבל הפעם עם פחות מרחב מחייה ממה שהוא רגיל – מה שגורם לו להחטיא יותר.
ומה קורה בצד השני? דיברו רבות על היכולת ההגנתית של קארי, ועל כך שהיא לא גרועה כמו שמתארים אותה. אז זה נכון, אבל רק חלקית. כי באמת באחד על אחד הוא מצליח להישאר עם השחקן ולהפריע לו, אבל בהגנה הקבוצתית הוא היה ממש נטל. הזכיר לי אתמול את הגארדים העצלים של מכבי ת"א ביורוליג, שאחרי פיק אנד רול יוצאים לכאורה ל"הלפ אנד ריקאבר", אבל למעשה סתם עולים מול ספאנוליס/דיאמנטידיס/הארדן, אומרים לו שלום בלי ממש להפריע, ובורחים אחורה תוך כדי שמאפשרים לו את החדירה והיתרון המספרי. קארי אתמול הפך בהגנת בפיק אנד רול לסוג של צופה מהצד, ועד שהוא נזכר (או הזכירו לו) להיות אגרסיבי בעלייה – הוא חטף כמה שריקות שניטרלו אותו.
מה שמוביל אותי למסקנה הברורה, שחלק כתבו אותה הרבה לפניי: זו הפכה להיות הקבוצה של דוראנט. סוג של OKC שיש בה גם שחקני-על אחרים שיכולים לקחת עליהם חלקים במשחק (או לעיתים משחק שלם בודד בסידרה), אבל בצורה גורפת – יש אלפא דוג אחד שלוקח את המשחק עליו כשצריך וכשהכל נתקע. ללברון זה לקח עונה אחת במיאמי עד שהוא (ו-וייד) הבינו את זה. כאן זהלקח לדוראנט גם כן עונה אחת להבין, אבל לשאר הקבוצה האסימון נופל רק עכשיו, ולכן היו כל החיכוכים במהלך העונה הרגילה. מעתה והלאה – זה נראה די ברור מי כאן הפיפן ומי הג'ורדן. וזה אולי קצת חבל – אבל רק מבחינת פספוס ה-FMVP של קארי, שהיה יכול להגיע בשנה שעברה אבל עכשיו כבר יש הרבה פחות סיכוי שייקרה. כי את הפתרונות של יוסטון על קארי יכולים לאמץ גם בחוף המזרחי. פתרונות לדוראנט, עד כמה שאני יודע, עוד לא נמצאו. בדיוק כפי שלא נמצא פתרון לנפש קטועה, במילותיו של אל פאצ'ינו האגדי בנאומו האדיר ב"ניחוח אישה":
"…But there is nothin' like the sight… of an amputated spirit. There is no prosthetic for that…"
טוב, בקיצור – מי שרוצה תקציר מנהלים של מסקנות צפייה מהמשחק הראשון:
1. עבירות קרו וייקרו כל הזמן, אין כאן קנוניה ואי אפשר לקחת מקרה גבולי בודד ולהחליט שהוא קבע את גורל המשחק, שנשפט שווה באופן יחסי לשני הצדדים.
2. סטף קארי מאבד את זה בהתקפה – לא מצליח לחדור כבעבר ומכריח זריקות רעות מהשלוש (כן, גם במונחים שלו).
3. סטף קארי הוא נטל בהגנת הקבוצתית, ספציפית בהגנת הפיק אנד רול.
4. גולדן סטייט הופכת רשמית לקבוצה של KD.
1+
יפה!
הפוך יקירי, סטף הוא ממש לא ליאביליטי בהגנה הקבוצתית. הווריורס עושים איתו הדג' בעיקר כדי לעז\ור לו להימנע מעבירות (לא עזר…). יש לו אינאלגנציה הגנתית גבוהה במשחק הקבוצתי – באישית הוא מתקשה יותר למרות שאתמול היה לו יום לא רע בהיבט הזה.
לגבי החדירות – נמרוד דיבר על זה בפריוויו שלו ואני מניח שסטף ישמע על זה מקר. הוא נכנס לסל 6 פעמים במשחק הזה – 4 פעמים עשה נקודות עוד פעמיים מסר לעבירוות. כדי שהמשחק של גולדן סטייט יזרום הוא פשוט חייב לחדור לסל.
גרין דרך אגב הבין את החשיבות וחדר בכל הזדמנות לסל.
אז ראינו את זה אחרת. סטף עלה בחסימה לעזור ומיד חזר בלי שממש הפריע להארדן להמשיך בסכמה שלו שזה חדירה והוצאה, או זריקה, או מסירה לשחקן שמתגלגל. ה"עזרה" שלו ממש לא עזרה.
גם בהתקפה, ראית שהוא נתקע לא פעם ולא מצליח לחדור, ולכן מתפשר על שלשה מאוד לא נוחה. הוא כמובן הצליח גם לחדור לפעמים, אבל הפיזיות והקשיחות מנעו ממנו את היתרון שהוא רגיל אליו והרבה פעמים החדירה נמנעה.
לגבי גרין אתה צודק – אבל הוא עשה את זה מול שומר איטי יותר ולא תחת הפרדיגמה ההגנתית (שאומצה מול קארי) של מניעת החדירה בכל מחיר.
זה מפריע בשני היבטים – הארדן לא חודר באותו רגע אבל החשוב מבין השנייים- לא מקבל את סטף בחילוףץ ההדג' נועד כדי למנוע את החילוף ועדיין לא לאפשר להארדן חדירה.
אבל הוא לא עושה את זה אגרסיבי מספיק ולא דוחף את הארדן לכיוון החצי. הארדן מבין שזה רק ב"כאילו" ולכן ממשיך בשלו
תגדיר ממשיך בשלו? מה לדעתך המטרה בהדג'?
+100
כל מילה בסלע.
היה שיפוט לא מדהים לשני הצדדים אבל מגמתיות לא הייתה פה. מה שכן – מעניין לראות שריקות צעדים שלא היו שורקים בשנים הקודמות. האם זו תחילתה של מגמה?
הווריורס בלי דוראנט היו סובלים קשות בפלייאוף. הקאפקייק נראה כמו שתי הנקודות הבטוחות ביותר מאז קווין מקהייל (אולי אפילו יותר). בדיעבד אובדן האליפות לקליבלנד זה אולי הדבר הכי טוב שקרה למועדון הזה.
מה שאני אוהב בסדרה הנוכחית זה הדם הרע. מתחילה להתפתח יריבות חזקה בין הקבוצות. מקווה שהפעם יוסטון יקחו למרות סגנון משחק דוחה. פשוט כי ג"ס נמאסו עלי.
אני מגיע עם המשקפיים שלי (רוצה שיוסטון תעלה), אבל היו כמה עבירות שנראו מאוד מלוכלכות ולא זכו להתייחסות (במיוחד קליי). הפאול המאוד מאוחר שנתנו להארדן באיזה שלב לדעתי הדגים שהשופטים שורקים רק כשהם בטוחים ב 110% שיש עבירה לשלוש (או בטוחים שאין להם דרך לצאת מזה בלי לשרוק את העבירה לחובבי הקונספירציה ). היו גם שריקות גבוליות שנתנו להארדן, אבל רק בחדירות, מה שיכול להיות מפורש לשני הצדדים.
ברור שהליגה מעדיפה את ג"ס בשלב הבא, אבל אני לא משוכנע שיש פה לייקרס – סקרמנטו 2. אולי רק מנסים להפוך את המשחק לאסתטי יותר (בלי כל העצירות שנלוות ל 3 זריקות עונשין).
שיפוט מכור גרוע שערורייתי ועדיין יוסטון לא ניצלה את העייפות של הלוחמים. במקום לשחק לפחות במשחק הזה מהר, לרוץ בכל הזדמנות להזיז את הכדור ולהתיש את גולדן שגם ככה באו מותשים אז השבלוניות חוזרת על עצמה עם כדרורים עד סוף שעון ומשחק איטי בעמידה…..ליוסטון יש הגנת ברזל בזכות מאמן ההגנה שלהם… מה דאנטוני עושה איתם אין לי מושג פשוט שום מחשבה אחרת שום יציאה מהקופסה….מתי ראיתם פעם איזה הפתעה של מאמן איזה שפן הכל אותו דבר שום דבר מפתיע וחבל זה משחק שיוסטון הייתה חייייייבת לקחת
ההתבכיינות של יוסטון לשופטים מיועדת כבר למשחקים הבאים בסדרה. כשהארדן עולה לזריקה הוא כבר מחשב מראש את הנפילה אחורה. ברור שאם הוא עושה זאת בכול זריקה השופטים לא יקנו את זה כול פעם. מעניין שאף אחד לא מדבר על ניהול המשחק הגרוע של ד'אנתוני. הוא הוציא את הארדן לנוח בסוף הרבע השלישי ותחילת הרביעי דווקא שגולדן סטייט התחילה לפתוח פער. הוא גם נתן יותר מדי דקות לקאפלה (26.59) לעומת ננה (13.34) שהיה הרבה יותר יעיל משני צידי המגרש. יחד עם זאת אני מסכים עם דעת הרוב שהשיפוט לא היה טוב כמו גם המשחק עצמו.
אני גם הימרתי על יוסטון וגם מעדיף שהיא תעבור. לצערי. ואומנם השיפוט היה לרעתם ברוב הזמן אבל אם כל שיטת המשחק היא סחיטת פאולים אל תתפלאו שהשופטים ינסו לשים סוף להצגה הרעה הזאת. זה לא כדורסל. אז כן על הדרך יהיו טעויות אבל הארדן מביא את זה לעצמו. לא הגיוני ששחקן אחד מרכז כ 90 אחוז מהעבירות לשלוש בליגה.
rating-wise, מ-8 הקבוצות שנשארו, יש 2 מגנטים גדולים לצפיה ואהדת הקהל:
גולדן סטייט במערב, ובוסטון במזרח.
פורטלנד, מילווקי ודנבר שווקים זעירים ואסון רייטינג. סן אנטוניו לא משמעותית, אולי בזכות העבר. טורונטו זה נחמד לקנדים בלבד. פילדלפיה גדולה, היחידה שיכולה להתחרות בבוסטון, אבל בלי הקהל העצום שמלווה את הסלטיקס מאז ומעולם. גולדן סטייט, כאילו דא. הפרנצ'ייז ההיסטרי של ה-NBA והעולם כולו.
בוסטון וגולדן סטייט הם חלום הגמר של אדם סילבר. מפה והלאה, פרשנות בעיני המתבונן.
(צ"ל יוסטון במקום ס"א)
מ-30 הקבוצות שבליגה יש 25 שהן משוק קטן. רק 6 מהן נשארו בטורניר.
כל קבוצה קטנה רוצה להאמין שיום אחד היא יכולה להגיע לגמר. כל בעלים שמשקיע כסף רוצה לדעת שיכול להיכנס לכיסו את הסכום הגדול ביותר שהקבוצה שלו יכולה להרוויח, דרך הצלחה בליגה ומכירות הנלוות אליה.
אדם סילבר הוא עובד של קבוצות הליגה, שכאמור יש בה רוב עצום לקטנות. גמר ללא בוסטון וגולדן סטייט הוא החלום הרטוב של 25 בעלי קבוצות. מפה והלאה, פרשנות בעיני המתבונן.
כדאי לנסות להגיד משהו מקורי. כי בסוף, כ"כ הרבה חיקוי והתחכמויות, מובילים להבל טוקבקיסטי:
.
"מ-30 הקבוצות שבליגה יש 25 שהן משוק קטן" – הא?
הא??
ניו יורק 2, לוס אנג'לס 2, שיקגו, דאלאס, פילדלפיה, וושינגטון DC, סן פרנסיסקו/אוקלנד, בוסטון, אטלנטה, פניקס, דטרויט, מיאמי.
14 מקבוצות הליגה, מחצית ממנה, ב-15 שווקי הטלוויזיה הגדולים בארה"ב (נילסן 2019).
.
"גמר ללא בוסטון וגולדן סטייט הוא החלום הרטוב של 25 בעלי קבוצות" – הא?
הא??
מעניין את התחת של דולן, או של אריסון, אם דנבר או מילווקי יהיו בגמר.
מה זה, קואליציה של בעלי "25 הקטנות" (לא 25, אבל מה זה חשוב) מתאגדים יחד עבור האחרות? כי למה? בגלל "האמונה" של הקטנות שגם הן יוכלו פעם? שיילכו לבית כנסת עבור אמונה. אמונה יש לכולם.
.
פשוט: הליגה היא עסק.
העסק רוצה להרוויח כמה שיותר.
העסק הכי מרוויח מגמר עם הכי הרבה רייטינג.
אדם סילבר הוא חלק מהעסק. וגם השופטים הם חלק מהעסק.
להבא תגיע יותר מוכן. נקסט.
יום אחד, סומסום, גם אתה תגיד משהו נכון.
עד אז נסתפק בדמגוגיה שלך ובהשתלחויות שלך בכל מי שמעז לחשוב אחרת ממך.
מדהים אתה.
לקחת תגובה סרקסטית שמראה כמה ההיגיון שלך דפוק והראת שאין בה היגיון, כי ההיגיון שלך דפוק.
אתה בטח חושב שאתה ממש חכם, סומסום.
בלבולי מוח
שחכתם מי אלו יוסטון
קבוצה שמשחקת כדי לקבל עבירות ומנצחת משחקים הקו
בתור אוהד ווריורס אני מעדיף שיפסיקו לשרוק על מגע יזום של הזורק כמו שהארדן עושה (גם קרי ודוראנט אבל הרבה פחות) גם אם זה אומר להפסיד תאליפות.
זו פשוט שיטה מגעילה ורמאית
אני מקווה שמה שראינו במשחק אתמול (שלא שרקו ל מגע יזום) זה משהו שיטתי שימשיך הלאה
שחקני התקפה זורקים את הרגליים קדימה במטרה להשיג פאול, שחקני הגנה שעושים אותו הדבר בשיל להשפיע על הזריקה. שני הצדדים רמאים.
כל הטענות האלה ש״הארדן מביא את זה על עצמו״ זה בול-שיט אחד גדול.
יש חוקים. הארדן מצא דרך לנצל את החוקים? שנו אותם.
אבל אל תעברו ואל תתעלמו מהחוקים רק כי ככה פתאם החלטתם. זו לא צורה.
הארדן (ופול, ותכלס כל יוסטון)
זורקים שלשה ומיד אחרי השיחרור זורקים את הרגלים והידיים קדימה ונופלים
וכך נוצר מגע, זה לא פאול, זה רק נראה כמו
סוף סוף השופטים קלטו את זה אחרי שתי עונות
הקטע המעניין הוא איך הארדן לימד את החברים שלו לעשות את זה, בטח הם עובדים על זה באימונים
גילוי נאות 1: לא סובל את השיפוט ב- NBA, אני חושב שהוא מוטה באופן מכוון או לא מכוון לשווקי טלוויזיה גדולים.
גילוי נאות 2: לא סובל את מה שנהיה מגולדן סטייט. מת, שהם יפסידו. פשוט מת (זה לא שאני אוהב את הארדן, אבל אני מוכן שאפילו להארדן תהיה טבעת מאשר עוד טבעת למגעילים מהמפרץ)..
אז ככה:
א. חוסר העקביות בשיפוט הוא מגעיל, מזיק ונראה רע מאד. האם הוא מכור? לא בטוח. האם הוא גרוע? כן. האם הוא טיפשי? מאד.
ב. האם היתה עבירה על הארדן במהלך האחרון? לא. בשום פנים ואופן לא. אסור לשרוק על מגע כזה בזריקה האחרונה. הפלופ של הארדן הוא פאתטי. אין מילה אחרת.
ג. האם היתה עבירה על פול? למיטב ראייתי לא. קליי הצליח למנוע את השליטה על הכדור מפול באופן נקי.
במאמר מוסגר, אני זוכר את הימים של פיל ג'קסון בשיקגו ואחר כך בלייקרס. בכל פעם שהחבר'ה הסריחו על הפארקט, וקצת סבלו ממגע קצת יותר מלטיפה קלה, הוא היה פורץ במופע אימה של גזל, בגי וצרחות. זאת לא היתה שעתה היפה של הליגה. מבין 6 האליפויות של ג'ורדן, 1 לפחות לא הגיעה לו. בלייקרס, חוץ מ- 2002 שהיא גזל תועד היטב שלא קשור למופע של ג'קסון, הוא הרוויח את לחמו היטב בהיכל התהילה.
כל הסיפור לגבי השיפוט הוא רק עוד מהלך לקראת משחק מס' 2.
זה כמו היללות הבלתי נסבלות של דריימונד גרין על השיפוט במשחק מס' 6 בלוס אנג'לס. הוא לא התלונן על המשחק (שהיה גמור), אלא שתל את הניראטיב לקראת הסדרה מול יוסטון.
אל תמות כל כך מהר
תודה רבה. בריאות לכולם
תודה, מנחם!
ראיתי את התקציר עכשיו ורק יכול להגיד שיפסיקו לקרוא לזריקה של הארדן step back כי כשהוא רוצה לסחוט את העבירה הוא עושה step forward ובגדול. הזריקה האחרונה שבא לא נשרקה לגרין עבירה זו דוגמה צויינת. הארדן קופץ קדימה בצורה מוגזמת, ממש מעבר לזריקה. החוקים צריכים להיות שהשטח צריך להיות פנוי לנחיתה באיזור הקרוב לקפיצה המקורית. מי שבוחר לזרוק ולהעיף את עצמו רחוק קדימה כשבאופן ברור אין מגע לפני או תוך כדי הזריקה לוקח סיכון ולא צריך לקבל זריקות עונשין על כך. תראה את אריק גורדון כשהוא זורק הגוף שלו לא עף מטר קדימה. נכון שגם שחקנים אחרים משחקים כמו הארדן, אבל לאף אחד אין סבלנות למשחק שבו שחקן עושה תרגילים לקבל עבירות.
+1000
מישהו קלט מה אומר סטפן קרי להארדן על המגרש כשכריס פול מורחק?
and your mama
סטף זה חנון כזה שלא ינסה לשחק אותה דריימונד גרין זה רק מוריד ממנו בעיניי.
1+
וואווו…..
00
תודה מנחם.
יוסטון ניסו לגרור את הווריירס למשחק שלהם.
הם הצליחו.
השיפוט היה מביש לאורך כל המשחק, לשני הצדדים, עם הטייה טבעית לקבוצה הביתית (אין דאגה – במשחקים ביוסטון זה יהיה אותו הדבר לטובת הביתית).
כל ההתבכיינות של ד'אנתוני ופול היא כסות על קבלת החלטות מזעזעת של שניהם לאורך המשחק.
דבריו של הארדן, לעומת זאת, ראויים להישמע, גם בשל תוכנם וגם בשל הטון בו נאמרו.
לטעמי הקבוצה הטובה יותר ניצחה אמש.
שיפוט מחפיר שמוציא את החשק, חוץ מזה משחק איום ונורא צר לי זה כמעט לא כדורסל לידות שלשות כל היום ומנגד לתת את הכדור לדוראנט ולהסתכל.
השיפוט איום מכיוון שפשוט לא שורקים את מה שרואים, מגיעים עם החלטות מהבית, וחוסר האחידות הוא בדיחה, לא מדבר על חוסר אחידות בין עונה רגילה לפלייאוף, אלא על שריקות באותו המשחק וכמובן היחס למי ששווה ולמי ששווה יותר.
נקודה אחת לגבי חוסר השריקה בסוף, לא מבין איך כולם מתרכזים באי השריקה האחרונה ולא מדברים בכלל על המהלך לפני. מהלך בו הארדן דוחף בקטנה את גרין ויוצר מרחב לזריקה, זה מהלך ידוע שמקבלים בשוויון נפש ולא ברור לי מדוע, לא ייתכן שנותנים את היתרון הזה לשחקן ההתקפה, מזכיר לי מאוד את העבירה של מייקל בזריקה ההיא מול יוטה, והשטות הזו של "לא שורקים על כאלה דברים", עבירה היא עבירה.
שיט אני רואה שהתגובה שלי לא נשלחה…
בכל מקרה יוסטון יכולה להאשים רק את עצמה.
משחק גרוע ביותר של הווריוס ועדיין יוסטון ביום קטסטרופה מהשדה בלי לשחק כדורסל מתעקשת לנסות להוציא פאולים ולזרוק שלשות מכל הטווחים מאשר לשחק כדורסל פשוט.
אז מי שאשם בהפסד הם קודם כל הרוקטס שעשו הכל על המגרש חוץ מלשחק כדורסל. ראיתם תרגיל אחד בהתקפה שלהם?
זה היה משחק הזוי של קבוצה שלא פוגעת מול קבוצה טיפשה