בוסטון וגולדן סטייט עולות ל-0:1 בחצי הגמר / עידן ארווץ

פתיחה מרתקת לסדרה (צילום: Dylan Buell/Getty Images)

לאחר ששלשום עלתה טורונטו ליתרון בחצי הגמר מול פילדלפיה, אתמול הגיע תורן של גולדן סטייט, יוסטון, מילווקי ובוסטון להתחיל להיאבק בסדרה שלהן.

 

מילווקי באקס 90 (0) – בוסטון סלטיקס 112 (1)

שתי הקבוצות הגיעו למשחק לאחר שעשו סוויפ בסיבוב הראשון. מילווקי הסוויפה את דטרויט בעוד בוסטון הסוויפה את אינדיאנה.

כבר במשחק הראשון בסדרה, בוסטון גונבת ממילווקי את יתרון הביתיות לאחר שהביסה אותה בחוץ. יכול להיות שסוף סוף אנחנו מקבלים את בוסטון שהיינו אמורים לקבל מתחילת העונה?

כבר מהרבע הראשון אפשר היה להבין שבוסטון הגיעה בכדי לנצח (שלא לומר להביס) כאשר סיימה אותו ביתרון 9, 17-26. באמצע הרבע השני בוסטון כבר עלתה ל-15 הפרש, אבל השלשות של מילווקי התחילו להיכנס וריצת 0-15 אדירה של הבאקס גרמה לשיוויון ולאחר מכן גם העלתה את מילווקי ליתרון ראשון מאז הרבע הראשון. בוסטון לא נבהלה מהריצה המטורפת של מילווקי, התעשתה ולמחצית ירדה ביתרון 2, 50-52. המחצית השנייה הייתה של בוסטון בלבד, כאשר ברבע ה-3 ההפרש כבר עובר את רף 20 הנקודות. הרבע הרביעי היה גארבג' טיים ארוך.

מילווקי חיבת לעשות שיעורי בית לקראת המשחק הבא כי במשחק הזה הם פשוט היו בהלם.

נקודה מעניינת: יאניס "הגריק פריק" אנטטקומפו סיים עם 3 שלשות את המשחק. אל הורפורד פשוט אימלל אותו בהגנה ורוב הפעמים גרם לו למסור את הכדור. בכל פעם באו אליו 3 שחקנים בשביל לסגור לו את המרחב שהוא כל כך אוהב.

 

בבוסטון קיירי סיים עם 26 נק', 11 אס' ו-7 ריב' וממשיך להוביל את הקבוצה. אל הורפורד עם 20, 11 ריב', 3 חסימות והגנה נהדרת על יאניס. ג'יילן בראון שהחליף את מקומו של סמארט הפצוע בחמישייה סיים עם 19 נק', הייוורד סיים עם 13 נק', 5 אס' ו-4 ריב'.

במילווקי יאניס עם 22 נק' (7-21 מהשדה, 3-5 לשלוש) ו-8 ריב' במשחק לא טוב שלו. מידלטון סיים עם 16 נק', 10 ריב' ו-6 אס' וניקולה מירוטיץ' סיים עם 13 נק' מהספסל.

 

 

גולדן סטייט ווריורס 104 (1) – יוסטון רוקטס 100 (0)

הרבה אנשים (אם לא הרוב) ציפו למפגש הזה בגמר המערב ולא בחצי הגמר. אני אישית עוד לא מאמין שאו יוסטון או גולדן יגיעו לגמר הקונפרנס. גולדן הגיעה לאחר שניצחה את הקליפרס 2-4, בעוד יוסטון הגיעה אחרי שניצחה את יוטה 1-4.

רוב המשחק היה בהובלת גולדן סטייט, אך אף קבוצה לא הובילה בדו ספרתי במשחק. את הרבע הראשון סיימה גולדן סטייט ביתרון 9 לאחר מיני בריחה, 19-28. הרבע השני היה של יוסטון כאשר היא משווה את התוצאה במחצית, שיוויון 53. הרבע השלישי היה גם הוא של גולדן, כאשר הוא נגמר ב-7 הפרש לווריורס. את הרבע האחרון יוסטון ניצחה ב-3, אך זה לא הספיק.

כל העונה אפשר לשים לב להבדל בין חמישיית הווריורס לספסל שלה. גם במשחק הזה אפשר לשים לב לכך, כאשר ברבעים הראשון והשלישי גולדן סטייט מסיימת ביתרון (עם החמישייה הפותחת), ובאחרים יוסטון מנצחת.

View this post on Instagram

poetry in motion

A post shared by Golden State Warriors (@warriors) on

View this post on Instagram

🔥 B 3 A R D 🔥

A post shared by Houston Rockets (@houstonrockets) on

 

אצל הווריורס קווין דוראנט ממשיך את התקופה המדהימה שלו עם 35 נק', 5 ריב' אבל גם 6 איבודים. סטף קרי עם 18 נק', 7 ריב' ו-4 אס'. דריימונד גרין (9 אס' ו-9 ריב') ואנדרה איגודלה שפתח בחמישייה במקום בוגוט עם 14 כ"א.

ברוקטס הארדן עם 35 נק' (9-28 מהשדה, 4-16 לשלוש), 6 אס' ו-4 ריב'. אריק גורדון עם 27 נק' (4-13 לשלוש), 4 ריב' ו-2 חסימות, וכריס פול עם 17 נק', 4 אס' ו-3 חטיפות.

לפוסט הזה יש 84 תגובות

  1. מילווקי הייתה רוצה להוביל 1-0..

    בוסטון ממשיכים את הפלייאוף מהנקודה בה לברון העיף אותם (בטעות) בשנה שעברה ואפילו יש להם חיזוק של 2 סטארים ונראים מעולה.
    גרין המשיך תקופה טובה (מישהו הזכיר פלייאוף?) משני צידי המגרש (האם אי פעם הוא קלע בג'אמפ לאחור מול שומר ??) והמרווח שנותנים לו כדי לסגור את הצלפים (שזו החלטה נכונה בהחלט מצד המאמן מהצד השני) יכול להתברר כמכריע משחקים צמודים. כנ"ל איגואדה הלוחם הותיק שכל מה שכתבתי נכון גם לגביו – מסתמן שהוא במירוץ עם דוראנט ויאניס על הכי הרבה הטבעות בפלייאוף.

    מי האחראי ללו"ז של הפלייאוף שכל יום יש 2 משחקים אבל אם יהיו משחקי 7 בסדרות חצי הגמר – 3 יהיו ביום ראשון ורק בוסטון-מילווקי ביום שני ???

    מישהו שם לב שהארדן קלע העונה 378 שלשות (מול 354 של קרי) והיה קרוב לשיא 402 של קרי (אבל ה-% אוי ה-%)

  2. לדעתי מוזר שדאנטוני לא משתמש בפאריד בהתחשב בעובדה שהוא מזכיר את הראל מהקליפרס שעשה הרבה צרות לווריורס.
    קאפלה היה ממש גרוע ולא היה צריך להיות על הפרקט בסיום.
    בסה"כ היה משחק מאוד עצבני ורחוק שלשה אחת של יוסטון מהארכה.
    יש למה לצפות להמשך, זו הולכת להיות סדרה ארוכה.

    1. בעיקר שננה פשוט לא מסוגל להתמודד עם הרגליים של הלוחמים … ההגנה הקבוצתית של בוסטון גמרה את יאניס אתמול, הורפורד היה מעל כולם.

  3. תודה רבה עידן, סיקור תמציתי וקולע.
    .
    אני מתכבד בזאת לברך את הבוסטון סלטיקס על הגעתה לעונת 2018/9. התגעגענו. כל הכבוד לירוקים. מעניין יהיה לראות איך יאניס ובודנהולצר יגיבו לאמבוש הזה במשחק הבא, גם טקטית וגם פסיכולוגית. אני עדיין חושב שזה "של מילווקי להפסיד".
    .
    לא ראיתי את הסדרה המערבית, אבל לפי התגובות על השיפוט נראה לי שהכדורסל עצמו לא עמד במוקד העניינים, וחבל. תקלה גדולה של הליגה.

  4. ועוד דבר- לצפות בשני המשחקים אתמול בערוץ הספורט היה חוויה נוראית. הווליום של השדרים, שמברברים את עצמם לדעת (שימי ריגר: "השחקן הנמוך הגבוה השלישי" בהתייחסו לאריק גורדון) גבוה מהווליום של השידור- וככה לא שומעים כמעט את הקהל והשדרים המקוריים אלא voice over מעצבן.
    פשוט נחזור ללינקים הישנים והטובים לחוויית צפיה מיטיבה.

  5. משהו שלא הבנתי במשחק של מילוואקי – למה לעזאזל נותנים לפאט קונאטון להשליך 7 שלשות כשהוא שחקן של 33% בעונה רגילה

  6. ג'יימס הארדן מול גולדן סטייט

    https://www.youtube.com/watch?v=wtJzw-hgTTw

    יאניס בטח כרגע עדיין מאושפז עקב מעשים מגונים שביצע בו הורפורד. בוסטון עשתה לו סיכול ממוקד והחסרון של ברוגדון מאד מהותי לבאקס כי חוץ ממנו וממידלטון שהיה גם חלש אין מי יעשה סל בבאקס וחסר מקפיץ כדור.
    הבאקס בנו קבוצה סטייל קאבס אבל יאניס עם קליעה של לברון לפני 2010 ולא מכדרר ברמה של לברון וראש בקיר מול הגנת בוסטון זה בעיה, כי הם גם קשוחים ויודעים לצופף חורים. כולם שם מתקשים בהקפצת כדור.
    כל העונה אני אומר שהסגל של הבאקס על הנייר הוא החלש מבין הביג 4 ואתמול ראינו את זה. נראה אם יהיו לבאקס תשובות במשחק הבא שהוא לחיים ולמוות, ויותר מזה לקחת משחק בבוסטוניה.

  7. לדעתי בוסטון עשו מה שהם עושים הכי טוב – להפוך את המשחק לקרב חפירות שבו הכישרון פחות חשוב (שלום לכן שנות ה-80' מול הלייקרס). הם דחפו והרביצו, בעיקר ליאניס, שלא קיבל שום כבוד על ה"טיפול" של הורפורד, ובזה נגמר המשחק. עניין של קשיחות, פיזיות, ופחות מהלכי כדורסל "רגילים" – וזה דבר שמקבלים עם הניסיון בפלייאוף. אני מקווה שזה יטופל ע"י השופטים כי זה היה כבר מוגזם בחלקים מסוימים, עם עבירות ברורות שלט נשרקו.
    מסקרן לראות מה יהיה במשחק הבא, הן מבחינת שיפוט ושריקות, והם מבחינת המיינד-סט של מילווקי שחטפו בומבה מהבריון השכונתי, ועכשיו צריך לראות איך יגיבו לזה.

    1. מעניין שאני ראיתי גם מלאן עבירות שלא נשרקו לטובת הסלטיקס…
      כמעט כל כניסה של קיירי או טייטום לסל מלווה בעבירה כשרובן לא נשרקות.
      השחקנים מתלוננים ולא מקבלים רספקט מהשופטים.
      לשמחתי ככה זה בשני הצדדים אז שתקתי.

      1. זה נכון, אבל לא משנה את הדעה שלי…
        ראו גם בשידור הילוכים חוזרים רבים על הפיזיות והקשיחות של ההגנה של הורפורד, ואפילו השדרים אמרו שהבאקס בטח יתלוננו על זה. ובכן – הם צודקים. מהקליפים שהראו תוך כדי משחק, הורפורד מבצע לא מעט עבירות בהגנה. אין לי בעיה עם זה – זו טקטיקה נכונה מבחינתו (כמו האימרה של פיני על לעשות 40 פאולים וישרקו לך 20). אותי מעניינת התגובה לזה במשחק הבא של (א) השופטים, ו-(ב) מילווקי.

    2. זה מרגיש שיש כל כך הרבה אכלו לי שתו לי על השופטים בפלייאוף הזה, שאני לא יכול שלא להסיק מזה שהם כנראה דופקים את כולם באופן שווה.

  8. שני הסנט שלי:
    .
    יוסטון משחקים את הכדורסל הכי פרקטי ורובוטי שיש – וזה מגעיל למראה,
    מאידך ג'יימס הארדן זוכה לשנאה אדירה ומוגזמת על כך שהוא מנצח על התזמורת הזו.
    אין ספק שהשופטים נתו לצד של הזהובים אבל הקבוצה הטובה יותר ניצחה.
    .
    דוראנט השחקן הטוב בנ.ב.א כרגע וזה אפילו לא קרוב.
    קרי עוד לא הגיע לפלייאוף, משחק ב60%, שהוא יגיע, חמסה על כולנו.
    .
    תודה על הסיקור.

  9. ג"ס ניצחו אתמול באופן בולט כמעט בכל הקטגוריות – אחוזי קליעה , ריבאונדים ואסיסטים . מה שהחזיק את הרוקטס במשחק היו האיבודים הבלתי פוסקים של הווריורס. אני מקוה שאחרי מנוחה של יומיים הווריורס יגיעו למשחק 2 עם יותר ריכוז.

  10. יוסטון הוכרזה רשמית כקבוצה המגעילה בהיסטוריה, העז המכוערת ביותר. (ugliest goat)
    .
    זה מתחיל בשיטת המשחק הנוראית והקיצונית – הטחות משלוש בתור שיטה בלעדית, המשחק שבו הארדן מכדרר לדעת וכל האחרים בצד.
    העונשין הבלתי נגמר.
    סחיטת העבירות כאסטרטגייה ראשית (נראה שזה בעיקר מה שעובדים עליו באימונים).
    .
    הקהל הדוחה.
    .
    שני הכוכבים, מהדוחים אי פעם – אחד רמאי ושקרן שמרוב שנים שהוא משקר ומרמה כבר מאמין לחלוטין לשקרים של עצמו (תואם ביבי).
    השני גמד יהיר מגעיל ומתנשא שאוהב להקטין אחרים ואף הוא חזק בגזרת הפלופינג בדירוג ההיסטורי.
    .
    נעבור למאמן, בכיין בלתי נלאה, בעל קיבעון אנאלי לרוטציות ושיטות משחק אשר נותן רוח גבית לכל הרמאויות של שחקניו כמו המאמן הרע בקרטה קיד.
    מעדיף לרמות ולהפסיד מאשר לנסות לנצח בצורה ספורטיבית.
    .
    נסיים בפילוסופיה של מורי, אנטי כדורסל קיצוני על בסיס האנליטיקס בלבד בלי שום קומון סנס, עדיף להפסיד מאשר לקחת זריקת חצי מרחק, אובססיה ללוחמים, כמו שדה שוט כתב – עדיף לדרוך על קו החוץ מאשר על קו השלוש.

      1. אשך – כל מילה במקום . אהבתי במיוחד את המשפט האחרון : עדיף לדרוך על קו החוץ מאשר על קו השלוש . גדול .

    1. המטרה היא לנצח, ועוד את מי, אז היא מקדשת את כל האמצעים.
      מה לעשות זה מבאס לצפיה, אבל אפשר להבין את יוסטון. רק ככה יהיה לנו צ'אנס, אפילו קלוש אבל צ'אנס. אחרת, יהיו עוד שטיח. כמו מה שיקרה לדנבר או פורטלנד בסדרה הבאה.

    2. הכל נכון.
      ועדיין קבוצת בנות הזהב עם הקאפקייק, הדונקי וכל המרקדים והמחייכים הרבה יותר מעצבנת (כי הם טובים מדי).

    3. באמת קבוצה מגעילה יוסטון . בלי שום חן . סטפ בק – נפילה קדימה אחורה – מבט מתחנן לשופט – עונשין .
      מייק " ממציא שיטת בידודי 20 שניות זרוק ופול " דאנטוני " למד מכריס פול איך לבכות מתי לבכות למי לבכות ואחרינו המבול

  11. תודה עידן. בוסטון הגיעה מוכנה לסדרה: השימוש במרקוס מוריס בחמישייה במקום ביינס היה חכם מאוד, גם ההגנה הנהדרת של הורפורד על יאניס והרוטציות של סטיבנס. עכשיו תורו של בודנהולצר להגיב וזה יהיה מעניין כי ההרכבים שלו לא התנסו יותר מדי ביחד בעונה הסדירה מלבד החמישיה הפותחת (עם בראון או ברוגדון). חבל שברבע האחרון של המשחק הוא לא ניסה לתת ליאניס לשחק כסנטר או משהו בסגנון – זה יכול לסבך את הסלטיקס. יוסטון לא נתנו משחק גדול אבל היו קרובים וסבלו מהשיפוט באופן יחסי.

  12. בוקר טוב!
    קודם כל צריך לשבח את המשחק של הסלטיקס מול הצבאים אתמול. בודנהולצר צריך לחשוב טוב טוב לפני המשחק הבא, כי זה ברור שסטיבנס נמצא כמה צעדים מלפניו.
    מסכן בודנהולצר, אם בתקופה שלו באטלנטה הוא הייתה לו קבוצה מאוזנת עם הרבה שחקנים טובים אבל בלי סופרסטאר בולט, עם מילווקי יש לו סופרסטאר נהדר, אבל בלי מספיק שחקנים טובים מסביב.
    קיירי, הייוורד, טייטום והורפורד הם ארבעה שחקנים שאולי לא מגיעים לרמה של יאניס, אבל הם הרבה מעל הרמה של השחקנים מסביב לו, ככה לפחות זה נראה אתמול.
    עכשיו הגיע הזמן של מידלטון, בלדסו, מירוטיץ ושאר החב׳רה במילווקי להתעורר.
    .
    לגבי יוסטון – לוחמים –
    קודם כל אני בכלל לא מתכוון לכתוב כאן על סוגיית השיפוט – זה דוסקס מספיק בבלוג החי ובמעורב של מנחם.
    אני חושב שהמשחק הזה הוכרע כבר ברבע הראשון – יוסטון עשו הגנה נהדרת שכפתה הרבה איבודים ללוחמים, אבל שילוב של הגנת מעבר עוד יותר נהדרת של הווריורס שירדו במהירות ויעילות להגנה אחרי כל איבוד, ואין ספור זריקות שלא נכנסו ליוסטון – חלקן טובות וחלקן רעות אבל כמעט כולן בחוץ – גרמו לרוקטס לסיים את הרבע בפיגור 9. בין היתר בזכות מיני ריצה של הווריורס לקראת הסיום.
    וכך, כשברבע השני הזריקות כן התחילו להיכנס ליוסטון, זה יצא שהם היו צריכים במהלך כל המשחק לרדוף אחרי הווריורס – מפיגור כמעט דו ספרתי, לשוויון, ליתרון קליל, לשוויון שוב, לפיגור שוב וחוזר חלילה..
    כמו כן, לא מבין למה דאנטוני לא ניסה לשחק קצת דקות עם פאריד. אני בהחלט מעריך את השימוש בננה, אותו גרין לא יכול היה להתמודד בצבע, אבל הבעיה היא שבגילו המופלג ננה פחות מתאים למשחק של יוסטון. הוא לא מספיק זריז להגנת החילופים – אני חושב שכל השלשות שקרי קלע היו על הראש שלו.
    פאריד אולי פחות גבוה ורחב מננה, אבל הוא ודאי מהיר וזריז ממנו.
    בפוזשנים בהם דאנטוני שיחק סמול בול עם האוס וטאקר כ״גבוהים״, הוא היה צריך במקום להכניס את פאריד.
    .
    מקווה ששילוב של קליעות שייכנסו יותר, ושימוש נכון יותר ברוטציה, יביאו לשוויון בסדרה במשחק הבא.
    .
    ומילה אחרונה על הארדן, פול והשלשות – הם צריכים ללמוד מחברם לבק-קורט, אריק גורדון, שצריך פשוט לתקוף את הסל, כוס אחתק. הארדן כמעט ויישם את זה בסוף – הרי סל ועבירה שלו בכניסה נהדרת בה התגבר על קליי צימקו ל100-98, ואחרי השלשה של קרי, דאנק מהיר שלו צימק ל103-100. ואז הגיע ניסיון השלשה שלו – עזבו רגע ניסה או לא ניסה לסחוט פאול – לדעתי סיכוי סביר שאם היה נכנס לסל, למרות קוצר הזמן, היה מצליח אולי לסחוט שוב פאול. ואולי קליעה אחת של העונשין+ניסיון לריב׳ התקפה היו יעילים יותר מניסיון השלשה שהוחמצה.
    חומר למחשבה.

  13. ומזל טוב לקווין דוראנט שהתקדם בטבלת קולעי נקודות הפלייאוף בכל הזמנים למקום ה-11. עבר איזה בחור לבן ששיחק בעמדה שלו בבוסטון בשנות השמונים, אולי שמעתם עליו פעם.

      1. 😎
        גם בקבוצה ההיא היו כמה שיודעים כדורסל…
        פשוט בצד השני של היבשת היתה חבורה מוכשרת יותר (לא אמרתי טובה יותר – למרות שזה מה שאני חושב. מוכשרת יותר)

          1. עידו – בשביל זה אני פה! כדי לעזור! אם אתה "לא יודע עד כמה זה נכון", וגם "לא בטוח שהיה יתרון בכישרון לצד זה או אחר" – אז אני יכול לסייע לך ולומר שאני כן יודע, ואני כן בטוח – אז יש לך חוסר ודאות אחת פחות בעולם. שמחתי לעזור!

            (-:

  14. אני לא יכול שלא לתהות איך היו נראים הרוקטס היום לולא הטרייד של CP3 , כשסוויט לו , הארל ובברלי משחקים שם , ועם מאמן יותר ורסטילי מד'אנטוני – נניח דוק ריברס . נראה לי שהם היו נראים יותר טוב מהיום . ובוודאי יותר אטרקטיביים לצפיה , שזה לא קשה .

    1. אני אישית מתגעגע לתקופה של אדלמן, איתו גם שחקנים כמו צ׳אק הייז ידעו להניע כדור יפה.
      אבל אז הגיע מקהייל, שפשוט נתן להארדן יד חופשית מרגע שהגיע לקבוצה ב-2013, וכשדאנטוני הגיע הוא המשיך במדיניות של מקהייל, רק עם שיטה קצת פחות כאוטית ממקהייל (למקהייל לא ממש הייתה שיטה האמת).
      הבעיה? השיטה של דאנטוני מעודדת יותר מדיי בידודים ארוכים של הארדן/פול, וממשחק למשחק זה נהיה גרוע יותר.

  15. בפלייאוף, כשקבוצות כה שונות נפגשות, זמנם של מאמני ההגנה מגיע וזה מרתק,

    הסגירה ההרמטית על הכניסות של יאניס + שיתוק מוחלט של ברוק לופז (לא נתנו לי סנטימטר לזרוק), בהגנה אדירה של הורפורד וביינס עד שנפצע. היתה מלאכת מחשבת,
    בודנהלוזר הוציא את יאניס כל חמש דקות שיירגע, כי הוא המשיך להיתקע בקיר אחרי קיר ונראה שהוא לא מבין מה קורה, כשהשלשות נכנסו בכלל התבלבל ליאניס הכל. לא ראינו את יאניס הלילה. בוסטון עטפה אותו בגלימה של הארי פוטר.
    בלדסו היה חלש ונראה שמילווקי חטפה שוק.
    לא חושב שזה הסוף, אבל בוסטון עם יתרון מנטלי , הספסל שלהם נראה מחובר, כל הדיבורים של קירי לא מנהיג ולא חבר נראו בולשיט בשידור המשחק. הדרך בה שם ראשו על מרקוס מוריס כשיצא הסביר הכל. בוסטון מחוברים.
    ג'יילן בראון שחקן שחקן, טאטום לא היה מחווט אמש ויש מצב שלמרות ההצגה של הורפורד ואיווינג האקס פאקטור היה ביינס עד שנפצע, איזו מלחמה הוא נתן. מעניין אם יחזור למשחק הבא..

  16. תודה עידן.
    מה שהיה בולט לא פחות מזה שההתקפה של הבאקס ביום נוראי ושבוסטון באו הכי מוכנים שאפשר זה שההגנה של הבאקס לא הייתה טובה בלשון המעטה ראיתי הרבה את מילווקי השנה לא זוכר שראיתי אותם נותנים כל כך מעט בלוקים וחוטפים כל כך הרבה במתרפצות ובמעבר. אני לא חושב שמדובר כאן במשהו שקשור לכדורסל. הם נראו בהלם גמור אתמול. אני עדיין חושב שמילווקי ינצחו בסדרה הזו וקשה לי להאמין שהם יצליחו לאמלל ככה את הפריק עוד הפעם.
    יוסטון מול ג"ס זו סדרה כל כך קשוחה. זה נראה שכל פזישן משוחק בריכוז הגנתי מלא. הלוחמים לא סתם איבדו כל כך הרבה וניצלו די במזל הלילה.

  17. אי אפשר לא לרחם קצת על הארדן. הוא פנומן, המשחק מושתת עליו, וזה לא מספיק, כי מה לעשות – אי אפשר בסדרה של 7 על הסופר-טים. פשוט מחסום בלתי עביר. מתקרב מתקרב, וזה עדיין לא מספיק. סיזיפוס.
    מצד שני, זו היתה המשמעות כשהוא בחר ללכת מאוקלהומה, ולהיות הכוכב המוביל של יוסטון. הוא בטח לא ניחש שלשם זה יגיע, אבל הנה, זה מה שקרה. ונגד מי? KD, הפרטנר שלו לשלישיה, שידע לבחור בזמן בשלישיה חדשה.
    בכל מקרה התוצאה תהיה טראגית עבור הזקן. ייכנס גבוה לרשימה של HOF, בלי אף טבעת. כמו נאש, כמו בארקלי, כמו סטוקטון, כמו מאלון, כמו יואינג. המקוללים.

      1. דווקא יותר מתאים סיזיפוס-
        כל עונה הוא מגלגל את האבן לראש ההר רק כדי לראות את הלוחמים במעלה ההר מגלגלים אותה למטה בחזרה.

  18. הניצחון של הסלטיקס היה יוצא מהכלל שלא יעיד לדעתי על הכלל.
    הסלטיקס לא יתפשו שוב את מילווקי בכזה יום רע.

  19. תודה על הסיקור!
    לא מבין את התלונות על המשחק אתמול בין ה"אובססיביים" לנערי הזהב, היה אחלה משחק! ההתחלה היתה משוגעת עם הרבה איבודים שנבעו מעודף התלהבות שזה גם סוג של חווית פלייאוף,
    המחצית השניה היה מעולה באווירת פלייאוף אדירה עם סיום מדהים.
    מה שתפס אותי אתמול שפתאום אני קולט את כמות הכשרון שאני רואה מולי על המסך בפרקט אחד, כמה מגדולי שחקני הכדורסל בכל הזמנים משחקים אחד מול השני, כשרון מטורף כמו קווין דוראנט שאני חושב אחרי תצוגות הפלייאוף שלו שאין ספק שהוא גדול המתקיפים בכל הזמנים-הגדרה יפה של מנחם- הארדן השחקן הראשון בהיסטוריה ששומרים אותו מהגב ונותנים לו לחדור בצורה חפשית העיקר שלא יקלע מהשלש! זה הזוי, לא חשבתי שאראה פעם בכל חיי כזו סוג שמירה, ןכמובן סטף האיש ששינה את המשחק בעשור האחרון, הקלעי הגדול בהיסטוריה, והכל על פרקט אחד.
    פתאום זה הכה בי, ללא ספק סדרה היסטורית!

  20. הרוקטס ניצחו אתמול את הקרב הטקטי וזה חשוב להמשך. המשחק לגמרי היה בקצב של יוסטון והווריורס שוב התקשו למצוא את המשחק הרגיל שלהם והלכו לבידודים של דוראנט/קרי וגם תומפסון. ההגנה של הרוקטס מוציאה אותם מאיזור הנוחות לשלהם והירידה להגנה הייתה נהדרת ועצרה התקפות מהירות של הלוחמים.
    לתשומת לב סטיב קר: דוראנט+קרי+תומפסון 21 מ-50 ב-46% אפקטיבי. שאר הקבוצה 17 מ-25 ב-74% אפקטיבי.

    1. אז הולכים על תואר הקבוצה הטקטית של העונה? נו. עוד משהו להתנחם בו.
      הפסד במשחק 1, ועוד צמוד, ואחרי העייפות של גולדן סטייט – הוא קריטי. זה הפסד של סדרה, כנראה.
      כי אם היה קשה קודם לנצח 4 מ-7, לך עכשיו תנצח 4 מ-6. אולי 1 אחוז סיכוי.
      אבל שיהיה לפחות הקרב הטקטי.

  21. לא הייתי ממהר להסיק מסקנות נמהרות מהמשחק של מילווקי מול בוסטון. ללא ספק הם קיבלו מקלחת קרה מבוסטון, שהיא קבוצה עם מיילאג' של פלייאוף משמעותי ומילווקי קבוצה לא מנוסה. ועדיין השיטה שלהם הוכיחה את עצמה כל השנה ולא אתפלא אם הם בכל זאת יקחו את הסדרה (למרות שהם לא בכיוון כרגע).
    בקיצור, זה זמן של קואץ' באד לעשות התאמות.
    .
    היה משחק גדול בין יוסטון לג"ס. אני לא מבין את הטענות לגבי תלונות של השחקנים לשופטים כל הזמן, מה רציתם, זה משחק שהשחקנים חיכו אליו כל השנה אז כל האמצעים כשרים כולל להשפיע על השופטים. זה תמיד היה ותמיד יהיה (גם אם זה מאוס לצופים).
    כמות הפעמים שיוסטון זורקת משלוש היא מוגזמת והייתי רוצה שיזרקו קצת מהמיד ריינג', זה יכול לתפוס את ג"ס בסוג של שוק . . .
    שיפוט – סה"כ היה בסדר, עם טעויות אנוש מובנות. השיפוט לא היה מספיק דומה לשיפוט של העונה הרגילה, שם נתנו למתקיף הרבה יותר קרדיט, ומי שנפגעה מזה היתה בעיקר יוסטון. השופטים צריכים לשים לב למה שקליי הממזר הקטן הזה עשה כי 3 פעמים הוא נכנס מתחת להארדן ודבר כזה יוצר פחד אצל הזורק וגורם להזזה של גוף הזורק בצורה בלתי מודעת.
    ביוסטון הארדן היה מצוין ואיתו טאקר (גדול) וגורדון (מצוין) ופול (בינוני אבל מצוין בהגנה).
    מה שניצח את המשחק היה דוראנט שהיה בלתי עציר ברבע הרביעי וכ"ח בהתקפה והאסל של גרין ואיגי.
    לסיכום – ג"ס הפכה להיות הקבוצה של דוראנט. קרי הפך להיות שחקן משלים, "המרווח הרישמי" שתפקידו לרוץ וליצור ריווח ולפעמים להתפוצץ. בשאר הזמן הוא חור נוראי בהגנה. קליי שחקן משלים עם הגנה מצוינת ויכולת להתפוצץ התקפית. עצוב לומר אבל המשחק המלהיב של ג"ס עבר מזמן מהעולם, ודי היה לראות את קרי מוסר לדוראנט ובורח לוויק סייד כדי להבין זאת.

    1. היה רגע במשחק, ברבע השלישי נראה לי, שהארדן השחיל מיד-ריינג׳ על הפרצוף של לוני.
      באותו רגע בבלוג החי התעצבנתי על זה שאם הארדן יודע ככה לתפור מיד-ריינג׳, לא יכול להיות שהוא כל כך ממעט להשתמש בזה.
      אין, התורה של מורי והיישום של דאנטוני פשוט רצחו כלים התקפיים קריטיים במשחק ההתקפה של הרוקטס.

      1. (אני לא מרבה להשתתף בבלוג החי)
        אתה לגמרי צדקת, הקיצוניות היא מוגזמת. זה גם מעקר שחקנים שהיו יכולים לקלוע מהמיד ריינג' ולהיכנס דרך זה למשחק.

    2. "עצוב לומר אבל המשחק המלהיב של ג"ס עבר מזמן מהעולם, ודי היה לראות את קרי מוסר לדוראנט ובורח לוויק סייד כדי להבין זאת." (עגל)
      10000000000+++++++++++++++

    3. המשחק המלהיב של גולדן סטייט ממש לא עבר מן העולם ומגיע לרוקטס קרדיט עצום גם העונה וגם בעונה שעברה על זה שהם מעלימים אותו בעקביוית.
      אתה מוזמן חלחזור משחק אחד אחורה ולראות את משחק 6 מול הקליפרס.

      1. מסכים; יוסטון מציגה הגנה מרהיבה, נסו להיזכר מה הם עשו ב-TD גארדן קצת לפני סיום העונה, בעולם בלי ג"ס יוסטון הייתה דורסת כל מה שזז, היא מצליחה לשבש לחלוטין את ה-"טיקי טאקה" המיתולוגי של ג"ס; גם השלשה הגדולה של קרי בסוף הגיע ממשחק עם הכדור ולא ממסירה.

      2. שוב זה למה כתבתי שקר מאמן בינוני מינוס, הוא נכשל אתמול בתצוגת אימון איומה וניצח רק בגלל עודף כישרון ושיפוט מחריד (כמו בעונה שעברה), לא הגיוני שכל מפגש עם הרוקטס דאונתני יכפה את המשחק עליו והוא לא יצליח לעשות את ההתאמות הנדרשות.
        .
        לגבי המשחק כמות הציפיות ככמות האכזבה , זה היה אולי המשחק הגרוע ביותר שיצא לי לראות משני קוטנדרית עיקריות.

  22. ההגנה של בוסטון על יאניס אתמול היתה מדהימה, פשוט בנו קיר מאסיבי שלא נתן לא כמעט לחדור
    אני לא יודע למי אבל למישהו שם מגיע קרדיט ענק

  23. אחלה פלייאוף יש לנו עד עכשיו, פשוט נהדר.
    קרבות מרים כבר בהתחלה, קצת "דם רע" במזרח ובמערב, סלי ניצחון וסלי קלאץ' גדולים, הצגות יחיד פסיכיות, הגנות יצירתיות, כדורסל קשוח מאוד במקומות שונים, טקטיקות ואסטרטגיות של מאמנים מצויינים (לא כולם), עלייה של כוחות צעירים וחדשים על חשבון ותיקים, ולא מעט דרמה כולל משחק שבע אחד.כבר עכשיו בתחילת הסיבוב השני זה מרגיש כמו גמרים איזוריים – במזרח יש 3 וחצי טוענות לגיטימיות לכתר, במערב יש פרק נוסף ומוקדם בין שני כוחות-העל. כולם רוצים גמר כללי; כולם רוצים טבעת!
    וכל זה כשלברון בכלל לא משחק…

          1. אז תוסיף לי שלושה כדורים בשקית.
            די, אכלתי מספיק את הסיפורים שלכם על הפלייאוף. בסוף אותו דרעק. אז שיהיה לפחות פלאפל.

  24. סיקור מצוין.
    במשחק המערבי היה ברור שהספלאש בראדרס פצועים, ולכם הם תפקדו כשחקנים משלימים בהתקפה והיו מצוינים בהגנה, ונתנו לדוראנט וגרין לעשות את העבודה בהתקפה.
    הקצב היה לגמרי קצב של יוסטון, אבל הלוחמים מפסידים בפלייאוף בעידן דוראנט רק כשהם סופגים 120+, למעט שני חריגים מהסדרה נגד יוסטון בשנה שעברה, שם איגי היה פצוע וזה הורגש בשני הצדדים…
    המשחקים של אתמול הוכיחו שהגנות איכותיות מסוגלות להתמודד עם קבוצות שמבוססות על כוכב אחד, יאניס והארדן במקרה שלנו, ולעצור אותו, ובאופן חלקי גם ההתבססות של הלוחמים על דוראנט הלילה, אם כי זה היה הרבה פחות בולט…
    למשחק הבא:
    מילווקי – למצוא הרכבים שיאלצו את סטיבנס לחשוב, ולחפש גישה אחרת עם יאניס, אולי להתעקש על חילופים.
    בוסטון – הרכסים נכונים והגנה, פחות או יותר להמשיך כך.
    יוסטון – לגרום ללוחמים לסבול כל רגע במשחק, להפוך את המשחק לכמה שיותר גרוע ולגרום לשופטים לפרגן להם.
    גולדן סטייט – לאבד כמה שפחות את הכדור ולשחק על המיס-מאצ' המתאים, לפעמים דוראנט, לפעמים סטף, ולנצל את זה כדי למצוא שחקנים פנויים.

  25. עם כל העיסוק סביב השיפוט שחכנו משהו קטן וחשוב
    ג"ס ניצחה ביום סביר של קרי ופושר של תומפסון (יכול להיות בגלל הכשירות)
    אצל יוסטון לעמות זאת הארן פול וגורדון מיצו את היכולות מבחינה התקפית

    קרי וקליי לא ימשיכו להיות קרים. זה יגמר בחמש או שש

    1. גורדון היה ביום טוב, פול ביום קליעות סביר אבל ניהול משחק מפוזר מאוד, והארדן אמנם הגיע להרבה מצבים אבל החמיץ לא מעט.
      ושלא נדבר בכלל על זה שקאפלה ממש לא היה בעניינים.

  26. קרב גועל בגועל… לפחות שיבוא גועל חדש במקום הישן.
    בקשר לבוסטון, גם בשנה שעברה נתנו 20 לקליבלנד במשחק הראשון, איך זה נגמר, בסוף כולם יודעים

  27. המשפט של עידן היה "בכל פעם באו אליו 3 שחקנים בשביל לסגור לו את המרחב שהוא כל כך אוהב".
    יכול להיות שאשנה את דעתי על סטיבנס. אבל אצטרך לחזות בעוד כמה משחקים לפני שאכריז 'טעיתי'.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט