ז'וזפ (פפ) גוארדיולה, מאמן מנצ'סטר סיטי / דקסטר

*******************

קבלתי פוסט זה כשחזרתי לחדר במלון בשבת נחצות אחרי נשף הבת מצווה של הנכדה שירה שנראה לי הרבה יותר כנשף של פריקן חתונה מבת מצווה עם זמרי היפ-הופ, מרקדים מכל הסוגים, והכל באולם נשפים ענק שהנכדה שירה ביקשה להפוך לחוף בטהיטי עם כסאות נוח, שמשיות, גלשנים, מצילים, מאכלים ושתיות מסאות' פסיפיק, ואפילו להקה קטנה שארגנה ריקודי עם ישראלים.

אני כמובן החמצתי את כל הכדורסל, ועתה אני עוד מקבל פוסט על  ז'וזפ (פפ) גוארדיולה ללא כותרת עם בקשה (שנשמעה לי יותר כפקודה) להכניס אותו ליום ראשון בבוקר. אז אני מכניס אותו כפי שהוא אחרי שרק רפרפתי בו, ואני לא יודע בבטחון אם דקסטר אוהב אותו, שונא אותו, או מחשיב אותו ל-NON-ISSUE. אז אני מכניס אותו עם תמונה אחת, וניתן לתגובות להסביר לי אם הוא באמת מאמן מיוחד או מאמן שהתפרסם כי יש לו את התכונות של כוכב רוק.

טענות? לדקסטר. אני סתם נושא הכלים שלו.

 

 

בגדול זה היה אמור להיות עוד יום שבת עם הקפה וקריאת הטוקבקים של הבלוג החי.

אז תסבירו לי למה בעודי מכין כמה הגיגים על הלייקרס וקורא להנאתי את הבלוג והסיקור המושקע אני צריך להתעסק בדברי ההבל של דה שוט, שמעון וברוך?..

ואם חשבתם שמדובר על עוד וויכוח חסר משמעות על הטריפל דאבלס של ווסטברוק טעיתם.

הדיון היה על פפ! כן "פפ טיקי טקה" של ברצלונה..

פה אני חייב לומר לכל אוהדי הכדורסל, אל תפלו בפח. הכדורגל הוא לא מה שהיה פעם.

הוא כבר עקף לדעתי את הכדורסל כמשחק המורכב יותר לאימון מביניהם והעלית של המאמנים הם טקטיקנים ואסטרטגיים ושולטים במניפולציות של המגרש כמו שמעולם לא היו.

מאמנים כמו פפ, קלופ, טוכל,פוצ'טינו אשר החליפו את אנצ'לוטי, פרגוסון, מוריניו וקאפלו בגישה שלהם למשחק. לא סתם מוריניו לא מוצא את עצמו.

כבודם של האחרונים במקומם מונח אבל זהו עידן אחר.

כמות הניתוחים והידע לגבי המשחק והשחקנים זמינה לכל מאמן ואותו אנליטיקס שאנו מכירים בכדורסל הוא כאין וכאפס למה שקורה בכדורגל.

בתוך כל מערבולת המידע והחידושים עומד אחד מעל כולם- פפ גווארדיולה.

ואם אתם חושבים שאני איזה אוהד בארון של בארסה או מנצ'סטר סיטי אתם טועים. אין דבר שישמח אותי בעולם מאשר שליברפול תיקח את התואר. אני מאחל לפפ כישלון בכל משחק שאני צופה בליגת האלופות ובליגה.

אבל זה ממש לא גורם לי להעריך אותו פחות אלא להיפך, הכדורגל שלו הוא ברמה הגבוהה ביותר שאפשר לדמיין כרגע והוא משתמש במגרש בצורה כמעט מופרכת ונמצא בעליונות טקטית על כל מאמן.

אומנם אין הפתעה שמנצ'סטר סיטי מקום 1 בליגה האנגלית (כרגע שני עם משחק חסר) אבל קצב צבירת הנקודות שלה בליגה כ"כ חזקה מעיד כמה היא עוצמתית.

למעשה שיטת המשחק של פפ מגולמת יותר במלואה כעת במנצ'סטר סיטי מאשר בברצלונה.

הטיקי טקה הכה מפורסם הינה השיטה הראשונית שבה פפ השתמש ומתאימה מאוד למנטליות הספרדית, בה הקשר האחורי יורד למטה לקו של הבלמים כדי לתת את המסירה הראשונה לעבר הקשר במרכז אשר בדר"כ ניחן במומחיות של שליטה והחזקת כדור ו כמו אינייסטה וצ'אבי.

עם שני קשרים מרכזיים דומיננטיים ועם שחקן כמו מסי וחלוץ שיורד אחורה ומפנה מקום באמצע נוצרה השיטה המאפשרת יצירת מרווחי פעולה בשטחים קטנים. שיטה שאוטומית היתה מזמנת את הקבוצה היריבה בעיקר להתגונן בחצי שלה ולכווץ את המגרש.

השיטה בסיטי שונה לחלוטין ובנויה על מהירות, יצירת מרווחים בין הקווים, גמישות מערך, שימוש אדיר במגינים ויצירת יתרון מספרי התקפי ובאופן כללי נתינת תחושה אצל היריבה של אדמה זזה- המגרש מתרחב ומתקצר ומשתנה בתוך שניות.

פפ של 2019 הוא לא פפ של 2010. הוא התפתח. כמו יונק חכם. מי שמסתכל מהצד יכול לראות איזה תהליך אבלוציוני עשה מאז ברצלונה דרך באיירן וכיום בסיטי.

אחד האנשים שעזר לו הכי הרבה הוא דווקא…. יורגן קלופ. דורטמונד של קלופ הצליחה לחשוף את באיירן בחולשותיה 3 פעמים בתקופתם המשותפת ועם כלים נחותים משמעותית.

דווקא כאשר פפ זנח חלק מהעקרונות שלו ואיזן אותם עם עקרונות אחרים הוא הצליח לנצח את קלופ.

בסיטי הוא הנחיל פילוסופיות נוספות של משחק לחץ גבוה ושליטה על מרחב ולאו דווקא על הכדור (המומחיות של קלופ)ואט אט איזן בין שיטת המשחק הדוגלת בשליטה בכדור "פוזשן" לבין שליטה במרחב "ספייסינג".

הקבוצה שעושה את זה טוב כמוהו היא… ליברפול. ששם היה תהליך דומה רק מהצד השני.

לא סתם כל מפגש ביניהן הוא הכי צמוד שניתן להעלות על הדעת בכל פרמטר סטטיסטי.

***

אני יכול להמשיך לדבר על איך פפ מחלק את המגרש והפרגמטיות של המערך והטקטיקות שהוא שאב מנבחרת הרוגבי של ניו זילנד אבל לא בא לי להפוך את הפוסט לטור טרחני אז אני מקווה שמה שנאמר פה יספיק כדי שלא יזרקו לאויר סיסמות כמו "טיקי טקה" או "לא לקח צ'מפיונס" כמו צמד אוהדי אוקלהומה הפצועה נפשית מחוזקים באוהד לייקרס אבוד (שזה כבר קרוב לסוג של נכות נפשית לאהוד את הקבוצה הזאת..)

זה אשכרה כמו שאנחנו אוהדי ה NBA נקרא כתבה שטחית בידיעות או מעריב של "אנשי כדורסל" שלא חיים את הליגה ונשתגע מהמלל המיותר והלא רלוונטי שרק גורם לנו להתעצבן שקראנו זאת מלכתחילה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. יופי של פוסט יה דקסטר.
    ממש נהניתי לקרוא. מסכים עם כל מילה בניתוח שלך.
    פפ מאמן גדול וטיקטוקן (המצאה שלי לאקדמיה) שעושה מה שאפשר עם מה שמקבל.
    אבל צריך לזכור שהוא קיבל חצי מליארד? ע"פ שמועות, כדי לבנות את הסיטי בצלמו והוא בנה אותה קודם מאחור והלך קדימה.
    אני יונייטדאי יוצא דופן כי להפתעת כולם אינני משונאי ליברפול ומעדיף שזו תיקח השנה.
    הפאק הגדול של קלופ היה המיני משבר הזה שלא נעצר בזמן ובעיקבותיו פפ סגר על ליברפול וכנראה יקח אליפות בפער של נקודות בודדות.
    היונייטד תיבנה מחדש בקיץ הקרוב. פוגבה סוף סוף יימכר למרבה במחיר. יש שתי קופצות, ריאל ופס"ז. מי שתיקח אותו לא שפוייה…. אבל בטוח שאחת תשלם 150 מליון עבורו ואם הגלזרים ישקיעו 250 משלהם ויתנו לסלושייר לעבוד עם פרגי, נקבל מנצסטר יותר תחרותית.
    אין פה הרבה חובבי כדורגל לצערי אבל מקווה לעוד תגובות.

    1. לא היה שום פאק לקלופ העונה, הייתה תקופה רעה וארוכה של סלאח מאחרי משחקי הכריסטמס ועד לפני שבועיים-שלוש, שבמהלכה קלופ תימרן יפה עם הכלים שהיה לו, ובין השאר הוא חווה סלמפ קצרצר ואנושי של שני מחזורים שהספיקו לסיטי הלא אנושית כדי לעלות למקום הראשון.
      לצערו של קלופ ולצערנו האוהדים, הוא נלחם מול כח גדול וחזק ממנו – הבלוק המנטלי של ליברפול כשהם מריחים את האליפות מתקרבת, ואת זה הוא עוד לא פתר.

      1. ב-5 דקות הספקת לקרוא ולחזור עם המשפט החכם הזה, מדהים
        למה בכלל להתייחס. עזוב. תן לנו עוד תחזית של פילדלפיה ב-6

  2. דקסטר כל מה שאתה אומר סבבה אבל העובדות מראות אחרת. פפ מחוץ לבארסה כשל.

    הוא הוא לבאיירן רק בשבל ליגת האלופות וכנל לסיטי עם השכר הכי גבוה והתקציב הכי גבוה אי פעם וכשל.

    אליפויות בגרמניה ואנגליה עם התקציב של הסיטי גם אתה לוקח מבטיח לך. ועדיין באנגליה הוא כשל לקחת אליפות כל שנה.
    הרי אליפות עם הסיטי גם פלגריני הביא והם לקחו 2 כאלו לפניו ברבע תקציב ושמינית שכר למאמנים. פלגריני אפילו הגיע לחצי גמר אלופות.

    אז פפ כשלון עצום במבחן התוצאה מנהל משחק נוראי ולא יודע להיות מוכן ליריבות. נכון הוא משחק כדורגל יפה את מי זה מעניין בלי תוצאות? גם ליברפול ברבע תקציב משחקת כדורגל יפה אף יותר. אם הוא לא זוכה השנה גם באליפות בכלל זה כשלון על.

    הוא היה מת להיות אנצלוטי. אנצלוטי לקח גביעי אירופה בלי שהוא פייבוריט.

    פפ נהנה מהמעמד רק בגלל מסי שבלעדיו פפ היה כלום ושום דבר. בלי מסי כל הכסף שבעולם לא עוזר לו ומסי בינתיים לוקח תארים בליגה הטובה והחזקה בעולם וגביעי אירופה והשנה אולי טרבל.

    בארסה הייתה קבוצה מלהיבה גם לפני פפ עם רונלדיניו והייתה אחופה לפניו. פפ פשוט קיבל את מסי וזהו.
    הוא פסיכולוג טוב וחדשני אז מה הקסם שלו היה בנוי על מסי שיש לך את הגדול מכולם הרבה יותר קל תשאל את פיל גקסון וסטיב קר

    1. ווי שמעון כמה שטויות אתה כותב.
      בוא רק נתייחס למציאות מבלי ללכת לעומק סבבה?
      פפ זכה באליפויות בבארסה בבאיירן ובסיטי.
      כמובן שהיה לו צ'ק פתוח בסיטי אבל לכולם באנגליה יש צ'ק פתוח- יונייטד, סיטי, ליברפול, צ'לסי.
      השאלה על מה שמים את הכסף.
      אלופות זה בסופו של דבר מפעל גביע. ויש לו אופי משלו.
      ריאל לא היתה הכי טובה באירופה 3 שנים רצופות ובכל זאת לקחה בכל אותן השלוש שנים.
      השנה עוד לפני ההגרלה אמרתי שסיטי צריכה להתפלל לא לקבל קבוצה אנגלית כי רק הן יכולות לעצור אותי בגלל ההיכרות של המאמנים איתו. ועד עכשיו אני לא יודע איך טוטנהאם שמו 3 שערים במשחק האחרון.
      אבל זה כדורגל..
      בכל מקרה אין אחד בעולם כולל פרשנים, מאמנים ועוקבי כדורגל שחושבים שפפ הוא לא טופ 3 במאמנים לפחות אם לא הטוב שביניהם. רק בהופס אתר כדורסל ישראלי מצאו שני מגיבים שחושבים אחרת. אנחנו נחיה עם זה.

      1. צק פתוח? לצלסי אין כבר צק פתוח שהיה להם הם דרסו. ליונייטד וליברפול אין שום צק פתוח. צק פתוח יש רק לסיטי פסז ריאל ובארסה.
        ריאל הייתה קבוצה טופ 1-2 באירופה בכל הזכיות שלה, זה היה רק הם ובארסה.
        פפ לא מאמן טופ 3 לדעת הרבה.
        גם ולדוורדה זכה באליפות עם בארסה ואם תשים אותו בסיטי ובאיירן הוא יזכה.
        בבאיירן גם אתה תזכה ואפילו בדאבל.
        קבוצה אנגלית? ומה היה לפני? אם פפ היה פוגש את בארסה היה מקבל חמישייה. הוא אף מול קבוצה פחות טובה מהותית, שוב כשלון של מאמן חלש בטקטיקה הוא יודע לשחק בצורה אחת להתקיף וזה כי יש לו חצי מיליארד פאונד לקנות מתקיפים.
        אם יש מאמן שכשל יותר ממנו זה טוכל שהעונה שלו בפסז בזיון אחד ענק.

        בלי קשר למה לא מוכרים את ניימר? הוא הבלוף הכי גדול בהיסטוריה, הוא גם פורצלן בקריירה הקצרה שלו, זה שחקן כמו כרמלו מביא רק הייפ בלי הישגים ובלי יכולות, ניפוח תקשורתי. שימכרו אותו לריאל האהבלים ב400 מיליון יורו ויפטרו ממנו

    2. כל הכבוד!!! הוצאת לי אשכרה את כל המילים מהפה, הכותב לצערי לא מספיק מבין בכדורגל בלי להעליב, יש אנשים שמבינים בספורט ברמת העניין אבל לא ברמת המקצוע. ניהול משחק נוראי וזה ברור למי שמבין באמת בכדורגל ובטקטיקה. פפ גוורדיולה נחות מבחינה טקטית, הוא אולי מנטור ענק והניסיון שלו ככדורגלן בוודאי נותן לו יתרון על פני מאמנים אחרים לחדור לליבם של השחקנים ושיטת משחק יעילה אך די משעממת לדעתי

  3. שמעון, לא בא לזלזל אבל בחייך גבר..
    לפעמים נראה שגם עם גדולה היתה נופלת לך על הפנים, לא היית מזהה אותה !
    אני לא מאוהדיו של פפ (הענק!) וחושב כמעט כמוך שמסי הוא (כמעט) הגדול מכולם וקרוב מאד לכריס הווינר הנפלא והסקורר ומה לא.. 😉
    נכון שפפ ירש מרייקארד וואחאד קבוצה (עם מסי) וקיבל בביירן קבוצה שזה רק זכתה בהכל ביקום ובשיטי שאי אפשר להאשים אותי באהדה אליה (אוהד ליברפול מסוף שנות ה 70) קיבל ארגז ענק של הרצלים, בשביל הצ׳מפיונס במיוחד, אבל לקרוא לתותח על מהחלל הזה כשלון ?!
    נו באמת..
    אוף איתך לפעמים ..
    תשאל את סבא שלך שוב כדי שיעודד אותך .. מסי הכי טוב ויש לו ג’ון הולמס בין הרגליים ..

  4. אחלה כתבה תודה .
    מאחל שכמה מתותחי הכותבים של הופס, של מנחם, יכתבו קבוע על כדורגל .
    הכל פה נפלא! כדורסל כמובן, כשיש אז גם כדורגל וגם אם תכתבו על שש בש, דוקים ורמי אבנים, אני מניח שתכתבו נפלא .

    תודה.

  5. קלישאה ריקה : הכדורגל שלו הוא ברמה הגבוהה ביותר שאפשר לדמיין כרגע והוא משתמש במגרש בצורה כמעט מופרכת ונמצא בעליונות טקטית על כל מאמן.
    קלישאה ריקה : השיטה בסיטי שונה לחלוטין ובנויה על מהירות, יצירת מרווחים בין הקווים, גמישות מערך, שימוש אדיר במגינים ויצירת יתרון מספרי התקפי ובאופן כללי נתינת תחושה אצל היריבה של אדמה זזה- המגרש מתרחב ומתקצר ומשתנה בתוך שניות.
    וואו איזו קלישאה ריקה : הוא התפתח. כמו יונק חכם. מי שמסתכל מהצד יכול לראות איזה תהליך אבלוציוני עשה מאז ברצלונה דרך באיירן וכיום בסיטי.
    עוד קלישאה ריקה (מה זה אומר?!) : בסיטי הוא הנחיל פילוסופיות נוספות של משחק לחץ גבוה ושליטה על מרחב ולאו דווקא על הכדור (המומחיות של קלופ)ואט אט איזן בין שיטת המשחק הדוגלת בשליטה בכדור "פוזשן" לבין שליטה במרחב "ספייסינג".
    ולסיום : לא בא לי להפוך את הפוסט לטור טרחני – או במילים אחרות – לא בא לי לדבר על כדורגל ממשי.
    דקסטר, אני מאוד אוהב אותך כמגיב וכאינטיליגנט – מציע שתכתוב את הטור שוב, הפעם טרחני עם "איקסים ועיגולים" ואז נוכל להתייחס ברצינות. שלא תהיה לי כמו פייקרס שמדקלם את שירי ההלל מהמדיה : פפ בנה את בארסה, הצעירים של פפ, גידל אותם במועדון, בזכותו הנבחרת ניצחה, וכו' וכו' וכו' – דברים שהראיתי אתמול שאינם נכונים מבחינה עובדתית.
    בדוראנט ננוחם.

    1. כמו תמיד אתה האדם היחיד שמסתכל על המציאות. מפנים מאית ממנה ומשלים את השאר בהנפצות משלך.
      אתה אומר שמישהו אחר משתמש בקלישאות? אתה שמשלב קלישאות עם הזיות כדי להמציא לעצמך סיפורים? לך תספר לנו על הריב הקשה שכולם ראו אבל רק אתה ראית בין כדור הסל ללוגו של ספולדינג.

      1. פייק-פייקרס… למרות שזו תגובה מנוסחת היטב כשלעצמה
        הנח לו, ילדון. דה שוט טיפס על עץ ומסרב לרדת, זה חסר סיכוי.

    2. דה שוט אתה כנראה לא יודע מה המשמעות של קלישאה. ואני לא אומר זה בציניות. אתה באמת לא יודע.
      אתה לוקח משפטים שלמים שהם תיאור מציאות או הסבר וקורא להם קלישאות.
      קלישאה זה סוג של סיסמה שחוזרת על עצמה ולעתים רחוקה מתוכן. כמה פעמים קראת בחיים שלך את מה שאני כתבתי למעלה?
      אפס. ובגלל שזה לא נכנס לך לשום תבנית מוכרת החלטת לקרוא לזה קלישאה.
      .
      ומאותה סיבה אין טעם לכתוב פוסט מנתח יותר כי אין לך את הבסיס כדי לתפוס את מה שאכתוב.
      וזה בסדר גמור, יש לך את הכדורסל וקשה להבין בשני ענפים שונים באותה מידה.

      1. דקסטר אתה מדבר איתי על טקטיקה , אני מדבר על תוצאות זה לא שירה אומנתית, מה ההבדל בין העונה של פריז סן גרמן לזאת של מנסטר סיטי? לשניהם נתנו צ’ק פתוח עם מטרה 1 להביא את ליגת האלופות ובזה שניהם כשלו. המטרה של גארדיולה הייתה מאז ומתמיד אלופות אף אחד לא הביא אותו להביא את הליגה, לא בבאיירן ולא בסיטי (פלגירני למרות שלקח אליפות הוחלף עם שליש מהתקציב שניתן לגארדיולה).
        .
        עכשיו אילולא היה מודח בגמר הייתי אומר דיינו האיש שבע עונות רצופות לא עובר את החצי גמר (2 מפגשים) וברוב הפעמים אפילו לא היה הקבוצה הטובה יותר (ראיתה מה ליברפול עשתה לו עונה שעברה? מסי עם באירן…), טום בריידי נחשב הגדול מכולם כיוון שלקח 6-9 אליפויותבמשחקי נוקאאוט (ומדובר על משחק 1) .למה אותו אתה שופט אחרת ממה ששופטים את יובנטוס ופריז סן גרמן ובאיירן?
        .
        פרט לברצלונה שנפל לו הגדול מכולם ואולי הסגל הכישרוני בהיסטוריה הוא נכשל.

      2. קלישאה בעברית : אימרה חבוטה.
        תגיד שאין לך כוח להעמיק – אל תמציא תירוצים. שלפת תגובה מהמותן והפכת לפוסט, לא חידשת כלום, לא ניתחת מהלכים, לא הצגת מספרים וגם לא דוגמאות, בקיצור – לא השקעת. מגיע לנו יותר – מחכה לפוסט "טרחני".

        1. זכותי לכתוב איזה פוסט שבא לי.
          כשתראה לי שמגיע לך פוסט טרחני וטקטי אכתוב אותו.
          בינתיים אתה ועוד כמה במימד מאוד שטחי כשיגיע הרגע המתאים אכתוב.
          בינתיים תעשה קצת שיעורי בית כדי להקטין את הפער

  6. חחח ההבדל הוא שאין קבוצה בעולם שתסרב לפפ.
    הכדורגל עקף מזמן את הכדורסל במורכבות שלו.

    ברוך אם יש לך שאלה אל תתבייש לשאול אני במקרה עברתי הכשרה של סקאוטינג ואנליזה

    1. אני באמת חושב שזה פוסט מצויין למרות שאני לא מסכים איתו דקסטר, כמה שאלות:
      .
      1. מה אתה חושב על העונה של פריז סן גרמן (כישלון חרוץ) ושל יובנטוס ובאיירן (גם נכשלו) ? בגלל שהם לא לקחו אלופות, למה אתה שופט את גארדיולה בדרך שונה? הביאו אותו למטרה אחת בלבד והביאו לי תקציב של מדינה שלמה. לזכות באלופות והוא ללא מסי לעולם לא הגיע לגמר (2 משחקים יש עד החצי), לחטוף 3 שערים מטוטנהם ללא קיין זה לא לא כישלון?
      .
      2. מה זה משנה השיטת משחק, והכדורגל היפה והטקטיקה אם זה לא מניב תוצאות, בטח ביחס לתקציב שהביאו לו.
      .

      1. 1. אני חושב שהעונה של פ.ס.ז היא קצת טריקית. היא בוודאות קבוצה יותר טובה ושיחקה יותר טוב מול יונייטד. אבל זה היופי בכדורגל. אני חושב שהבעיה העיקרית שלהם היא השלישייה הקדמית שלא מייצרת מספיק לחץ במשחק ההגנה והם יותר מדי תלויים באמבפה. בפן המנטלי חסרה להם מעין בגרות ושלווה במשחק. אבל זה כבר אופי של שחקנים וטוכל יצטרך לקבל החלטות קשות בנושא הזה, שוב בעיקר בחלק הקדמי. הדינמיקה בין השחקנים לא מספיק טובה ויש תחושה כבדה מדי של שכירי חרב. הליגה מאוד חלשה ביחס אליה אז וודאי זה לא תורם.
        בסך הכל פ.ס.ז קבוצה חזקה. לא הייתי מגדיר כישלון, מערכת טובה מפיקה לקחים וממשיכה הלאה עם הבסיס הקיים.
        אין צורך להתרגש.
        .
        2. יובנטוס- שוב גם פה לא הייתי מגדיר כישלון חריף, הם באו למשחק מול איאקס בלי הבלם הכי טוב וחלוץ החוד היחידי שלהם למעשה. יחדם עם זה אלגרי נכשל טקטית מול איאקס. אני לא חושב שהוא העריך אותה כראוי וקיבל את המכה. איאקס הדהימו את אירופה לא רק את אלגרי. אף אחד לא האמין שהם ילחצו ככה בטורינו. כמות המלכודות שהם הכינו להם צריכה להילמד בכל קבוצת כדורגל. משחק הלחץ של איאקס היה ברמה הגבוהה ביותר שראיתי אי פעם ואפשר רק להשתוות לזה לא מעבר.

        3. באיירן לא נכשלו הם לא במשחק הזה בכלל. קבוצת דרג שני ברמות הגבוהות. סוג של פילדלפיה אם תרצה.

        לגבי סיטי ופפ, אומנם אין ליגת אלופות אבל אליפות באנגליה זו משימה לא פחות מוערכת.
        בשיטת ליגה כמו שעושים ביורוליג לדעתי סיטי היתה מסיימת ראשונה.
        סיטי למעשה יכולה לשחק מול כל קבוצה ולכפות את הסגנון שלה. אין משחק שהם פחות טובים מהיריב. אני לא מדבר על מצבי הבקעה, זה יכול לקרות בכדורגל. אבל קצב המשחק והסגנון לחלוטין שייך לסיטי בכל פעם.
        קורה שבנוק אאוט דברים מוזרים מתרחשים. גם טוטנהאם בשוק עד היום.
        פפ ילמד את הנושא וישפר להבא.
        .
        וחוץ מזה אם יוסטון יפסידו גיים 7 לווריוס שניה אחרונה הם נכשלו? אם בוסטון תפסיד גיים 7 למילווקי או להיפך הם נכשלו? לא הכול שורה תחתונה.
        אותו דבר כאן

        1. יופי של תגובה דקס. מסכים לגמרי עם נק' 1 שלך.
          אייאקס קנו אותי במשחק הלחץ שמזכיר לי את השלמות של מילאן הגדולה עם מאלדיני.
          באיירן נכשלו כשלא דאגו למחליפים ראויים לריברובן. קומן ואלאבה לא מתקרבים לקרסוליים שלהם וקבוצה שלא התחדשה סופה שתרד מגדולתה. אני מאמין שבעונה הבאה נראה שידוד מערכות במינכן. לדעתי יוחלפו 5 שחקנים פותחים. גם נוייר נמצא על הכוונת…

        2. תודה דקסטר אני לא מסכים איתך ברור שהתוצאה הסופית קובעת, ולא הדרך אתה לא יכול להשוות את זה לליגה עם תקרת שכר שווה, סיטי מחתימה כל שחקן בעולם ( קיבל 500 מליון דולר לרכש ונכשל) בדיוק כמו שהדוגרגס נכשלים בכל שנה שהם לא לוקחים אליפות.

          פריז לא נכשלה נו באמת? הבעלים שבר את הדלת מעצבים כולם יודעים והם מצהירים בגילוי שהמטרה שלהם זה להשתלט על הכדורגל האירופאי.
          .
          אותו דבר יובה ורונאלדו שהצהיר מדוע הסיבה שהביאו אותו אחרי הנצחון על אתלטיקו.

          2. מה זה משנה השליטה במשחק אם הוא לא משיג תוצאות ?

          1. מה זה לא משיג תוצאות?
            ברצלונה לא לוקחת אליפות בליגה האנגלית. למה איזו תחרות היתה לה בדיוק?
            .
            התוצאה הסופית עוזרת לא קובעת.
            קובעת זה חד משמעי. אחת מליברפול או הסיטי לא יקחו אליפות באנגליה ושתיהן היו מהמרשימות ביותר בעשור האחרון
            רק אחת זוכה.
            .
            רגע אם הארדן יפסיד את ה mvp ליאניס הוא לא נתן עונה אדירה?
            אם ג'רי ווסט הפסיד 7 גמרים הוא לא שחקן גדול?
            זה פשוט שטות על שטות

          2. אין קשר בין עונה של שחקן לעונה של קבוצה.
            אם פילי יודחו לטורנטו הם נכשלו למרות עונה מדהימה של אמביד.
            .
            יש גם שלב להיות מודח בו הוא לעולם לא הגיע לגמר ללא מסי, והודח 3 פעמים לקבוצות חלשות משמעותית (זה שאין תקרת שכר בליגה), להיות מודח ברבע גמר זה כישלון !!

    2. 1. למה קומפני פתח נגד טוטנהאם כשברור שהוא מעבר לשיא?
      2. למה לאפורט לא הוחלף במחצית אחרי שעלה בשני שערים?
      3. למה סאנה נכנס כל כך מאוחר?
      4. למה סיטי לא עברה למערך יותר הגנתי בדקה ה-60?
      5. למה סטונס לא הוכנס כשהיה ברור שאדרסון איבד לחלוטין את הביטחון? השער השלישי היה באוויר.
      6. ולסיום: ולוורדה בבארסה עם שתי אליפויות, השניה קלילה, עם שני כוכבי על בגיל מתקדם וצוות אפור (וידאל פורח אצלו) ועשוי גם לקחת את UCL. מה זה אומר על פפ?

      1. זוכר את משחק מס 6 של הספרס נגד מיאמי כשהם הפסידו ב 7 משחקים בסופו של דבר?
        תצוגת אימון מזעזעת של פופ.
        יש מישהו שיכול להגיד שפופ הוא לא מגדולי המאמנים לא רק בכדורסל אלא בכלל בכל התחומים?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט