דירוגי העמדות – דראפט ה-NFL/עידו רבינוביץ ושחר דלאל

דירוגי העמדות – דראפט ה-NFL/עידו רבינוביץ ושחר דלאל

דראפט הוא היום הטוב ביותר של השנה. למה? פשוט כי בניגוד לעונה הסדירה, בסיומו אוהד של כל קבוצה יכול להרגיש שהקבוצנ שלו "ניצחה" את הדראפט. טוב, כולם מלבד האוהדים של הליונס.

בניגוד לשלוש השנים האחרונות הפעם אנחנו לא מקבלים דראפט עמוק במיוחד (לאוהדי ה-NBA שלא בקיאים רק נציין ש-NFL כך נמדד חוזק הדראפט), אך הוא חזק מאוד בעמדות הליין (הגנה והתקפה) ובעמדות האדג' (דיפנסיב אנד וליינבקר חיצוני). כמה טובים? שחקנים שייבחרו בסוף הסיבוב הראשון היו יכולים להיבחר בעשירייה הראשונה בשנה שעברה (כן קללין פארל, אני מסתכל עליך).

עוד שינוי מדראפט ה-NBA הוא שהאירוע (כן, אירוע) נמשך שלושה ימים שמתחילים הלילה (03:00 שעון ישראל) עם הסיבוב הראשון. הסיבובים השני והשלישי יתקיימו ביום שישי ויום שבת מוגדר לעכברים בלבד (סיבובים 4 עד 7). אז למי שרוצה להתכונן לשלושה ימים של כיף, הכנו לכם תקציר מנהלים:

התקפה:

קוורטרבקים:

  1. קיילר מארי – אוקלוהומה
  2. דויין האסקינס – אוהיו סטייט
  3. דרו לוק – מיזורי
  4. וויל גריר – ווסט וירג'יניה
  5. דניאל ג'ונס – דיוק
  6. ריאן פינלי – נורת' קרוליינה סטייט
  7. טיירי ג'קסון – באפלו
  8. גארדנר מינשאו – וושינגטון סטייט
  9. ג'ארט סטידהם – אוברן
  10. ברט ריפיאן – בויסי סטייט

מצבת הקוורטרבקים השנה היא פחותה עמוסה בצמרת מאשר בשנה שעברה, אמנם יש בה יותר עומק. יש שלושה שנראים כמו בחירת סיבוב ראשון, כאשר לאחר מארי, האסקינס ולוק יש ירידה קלות באיכות. דניאל ג'ונס מדיוק מקבל הרבה הייפ לאחרונה וכנראה ייבחר בסיבוב הראשון וישנם אפילו שמועות שהג'איינטס במקום השישי ייקחו אותו. למרות החוכמה הרבה שלו ומבנה גופו האידיאלי לעמדה, הוא לא היו פרודוקטיבי בקולג' ולכן אנו מאמינים כי הוא מוערך יתר על המידה.

 

רצים אחוריים:

  1. ג'וש ג'ייקובס – אלאבמה
  2. דייויד מונטגומרי – אייווה סטייט
  3. דרל הנדרסון – ממפיס
  4. מיילס סנדרס – פן סטייט
  5. רודני אנדרסון – אוקלהומה
  6. ג'סטיס היל – אוקלהומה סטייט
  7. דווין סינגלטרי – פלורידה אטלנטיק
  8. בני סנל – קנטאקי
  9. ברייס לאב – סטנפורד
  10. טרייבון וויליאמס – טקסס A&M

אין להסתיר את העובדה שמדובר בעמדה שאיבדה מזוהרה בשנים האחרונות. היום ניתן למצוא שחקנים טובים מאוד גם בסיבובים נמוכים. עם זאת, תמיד ניתן היה למצוא שחקן שהיה מדורג מעל כולם ונבחר בעשירייה הראשונה (יחזקאל אליוט, כריסטיאן מק'פריי או סקון בארקלי), גם השנה יש מדורג ראשון מובהק, אך אפילו הוא עשוי להתדרדר לסיבוב השני. עם זאת, יש השנה לפחות 20 רצים שניתן לדמיין שיעשו קריירה יפה ב-NFL, הכל תלוי בסיטואציה שיגיעו אליה.

ברשימה הנוכחית ניתן לציין את הרביעייה הראשונה מציגה יכולות של רץ מודרני (בעל יכולת לרוץ בין התיקולים, לחסום במהלכי מסירה ולתפוס בעצמו). מולם ניתן למצוא שחקנים שמייצגים יותר את הרץ הישן שמתפקד כסוס עבודה (סנל וסינגלטרי, אליהם ניתן לצרף את דוין אוזיגבו מנברסקה או אלייז'ה הוליפלד מג'ורג'יה) וגם את אלה שמתמחים יותר במשחק המסירה (היל, וויליאמס או טוני פולרד מקנטקי וג'יימס וויליאמס מוושינטון סטייט). ריבוי הרצים האלה עשוי להוביל דווקא לירידה בערך שלהם, ולכן אפילו שחקן כמו מונטגומרי יכול להתדרדר עד סוף הסיבוב השלישי.

וייד רסיברים:

  1. דיקיי מטקאף – מיסיסיפי
  2. מרקיז בראון – אוקלוהומה
  3. איג'יי בראון – מיסיסיפי
  4. האקים באטלר – איווה סטייט
  5. נ'קיל הארי – אריזונה סטייט
  6. דיבו סמואל – סאות' קרוליינה סטייט
  7. ג'ייג'יי ארסגה-וייטסייד – סטנפורד
  8. קלווין הארמון – נורת' קרוליינה סטייט
  9. אנדי איזבלה – מסצ'וסטס
  10. ריילי רידלי – ג'ורג'יה

את התופסים היה הכי קשה לדרג. פרוספקטים עם חולשות בוהקת אך חוזקות אדירות בו זמנית. מטקאף מוגבל בכמות הראוטים שהוא יכול לרוץ אבל כאשר משתמשים בו נכון הוא נראה כמו קלווין ג'ונסון הצעיר, מרקיז בראון בתת משקל חמור יחסית לליגה אבל מתאים מאוד לסכמות מודרניות של התקפה, האקים באטלר ונ'קיל הארי תפסו מסירות פסיכיות אך עם פגמים בטכניקה וריילי רידלי אתלט מתחת לממוצע אך רץ ראוטים מחונן כמו אחיו. החוזק של העמדה הזו היא בסיבוב שני/שלישי.

טייט אנדים:

  1. נואה פאנט – אייווה
  2. טי ג'יי הוקנסון – אייווה
  3. ג'ייס סטרנברגר – טקסס A&M
  4. אייזיק נאוטה – ג'ורג'יה
  5. אירב סמית' – אלאבמה
  6. אליז מאק – נוטרדאם
  7. פוסטר מורנו – LSU
  8. קיהייל וורינג – סן דייגו סטייט
  9. ג'וש אוליבר – סן חוזה סטייט
  10. טרייבון ווסקו – מערב וירג'יניה

בניגוד לשנתיים האחרונות, לא מדובר בדראפט עמוק במיוחד ואפשר לראות את זה בעמדת הטייט אנד, שם מלבד שני השחקנים הראשונים (שייבחרו בסיבוב הראשון) קשה להגיע להסכמה לגבי הדירוג והקבוצות ייבחרו לפני הצרכים שלהם. מלבד הצמד של אייווה שצפויים לעשות קריירה טובה מאוד, שני שחקנים שיכולים להפתיע הם סטרנברגר ונאוטה שעשויים להתפתח לשחקנים מרשימים.

תאקלים התקפיים:

  1. ג'וואן טיילור – פלורידה
  2. ג'ונה וויליאמס – אלאבמה
  3. אנדרה דילארד – וושינגטון סטייט
  4. קודי פורד – אוקלוהומה
  5. דלטון רייזנר – קנזס סטייט
  6. בובי אוונס – אוקלוהומה
  7. יונדהי קוח'וסטה – ווסט וירג'ניה
  8. צ'ומה אדוגה – סאות' קליפורניה
  9. גרג ליטל – מיסיסיפי
  10. קיילב מקגארי – וושינגטון

אחת מהקלאסים הטובים ביותר בעמדה בשנים האחרונות, גם בצמרת וגם כפוטנציאל לסיבובים מאוחרים כאשר יש עוד שמות המועמדים להתפתח לתאקלים בליגה הטובה העולם (לדוגמה טייטוס הווארד מאלאבמה סטייט). החבורה הזו גם ורסטילית ברובה כאשר יש פרוספקטים רבים שיכולים להיכנס לקו ההתקפה הפנימי כגון ג'ונה וויליאמס וקודי פורד. בשל העומס באדג'ים והרצון לקוורטבקים, אחד מהפרוספקטים הטובים בכל הקלאס ללא קשר לעמדות, ג'וואן טיילור, יחליק קצת למטה. מי שתקבל אותו תהיה מאושרת מאוד ותוכל לשים אותו כתאקל ימני מהיום הראשון.

קו התקפה פנימי:

  1. גארט בראדבורי – נורת' קרוליינה סטייט
  2. כריס לינדסטרום – בוסטון קולג'
  3. אריק מקקוי – טקסס a&m
  4. מייקל דייטר – ויסקונסין
  5. אלגטון ג'נקינס – מיסיסיפי סטייט
  6. נייט דייויס – שארלוט
  7. בן פאוורס – אוקלוהומה
  8. קונור מקגוברן – פן סטייט
  9. דרו סאמיה – אוקלוהומה
  10. חולטה פרוהולט – ארקנסו

חבורה מאוד מאוזנת כאשר יש אפשרות לבחירות טובות בכל יום מהשלושה. הם פחות ורסטילים מחבריהם החיצוניים כאשר המקום הראשון על הלוח שלנו, גארט בראדבורי, צריך להיכנס למערכת מסוימת, אמנם אנו מאמינים שיכול להתפתח לפרו בולר פרלימנרי במערכת המתאימה ולכן הוא מאייש את המקום הראשון.

הגנה:

תאקלים הגנתיים:

  1. קווינן וויליאמס – אלאבמה
  2. אד אוליבר – יוסטון
  3. ג'פרי סימונס – מיסיסיפי סטייט
  4. כריסטיאן ווילקינס – קלמסון
  5. ג'רי טילרי – נוטרה דאם
  6. דקסטר לורנס – קלמסון
  7. דרה'מונט ג'ונס – אוהיו סטייט
  8. קיילן סונדרס – מזרח אילינוי
  9. צ'ארלס אומינו – טקסס
  10. ג'ארד וויליס – מיאמי

העמדה הכי מגוונת כאשר יש פאס ראשרים פנימיים פנטסטיים (כגון קווינן וויליאמס, אד אוליבר, ג'פרי סימונס, ג'רי טילרי ודרה'מונט גונס) וגם עוצרי ריצה איכותיים (כריסטיאן ווילקינס, דקסטר לורנס, קיילן סונדרס). ג'רי טילרי הוא האס הנסתר פה, הוא נראה כמו בחירה טופ 10 לפני הפציעה שלו עם תפוקה אדירה, אם יוכל לחזור לכושר שלו הוא יהיה גניבה למי שתבחר אותו.

אנדים הגנתיים:

  1. ניק בוסה – אוהיו סטייט
  2. ג'וש אלן – קאנטקי
  3. בריאן בורנס – פלורידה סטייט
  4. קללין פארל – קלמסון
  5. מונטז סווט – מיסיסיפי סטייט
  6. רשאן גארי – מישיגן
  7. צ'ייס וינוביץ' – מישיגן
  8. ג'קאי פולייט – פלורידה
  9. זאק אלן – בוסטון קולג'
  10. אלג'יי קולייה – טקסס קריטיאן

העמדה הכי עמוקה בדראפט כאשר ניתן להוסיף עוד לפחות עשרה שחקנים שצריכים להיבחר בשני הימים הראשונים. אם שחקנים מסוימים עם סימני שאלה כגון מונטז סווט ורשאן גארי אם הפציעות שלהם וג'קאיי פולייט עם הבעיות שלו בתהליך הדראפט יפתרו את הבעיות שלהם, זה יכול להפוך לאחד מהקלאסים הטובים בהיסטוריה בעמדה.

ליינבקרים:

  1. דווין וייט – לואיזיאנה סטייט
  2. דווין בוש – מישיגן
  3. מאק ווילסון – אלאבמה
  4. בלייק קאשמן – מיניסוטה
  5. דרו טראנקוויל – נוטרה דאם
  6. טאוון קוני – נוטרה דאם
  7. בובי אוקרקה – סטנפורד
  8. וושון ג'וזף – פלורידה
  9. קיידן אליס – איידהו
  10. אמאקה אגבולה – יוסטון

העמדה הכי חלשה ורדודה בדראפט, לאחר צמד הדווינים שיבחרו בתחילת-אמצע הסיבוב הראשון, אין עוד שחקנים שכנראה יבחרו בטופ 50. ווילסון, קאשמן וטראנקוויל הם שחקנים נחמדים אך פגומים ולא מלוטשים ללא תקרה גבוהה מדי. לאחר מכן יש עוד ירידה חדה ביותר כאשר טאוון קוני הוא מתאים לסוף הסיבוב הרביעי בערך.

 

קורנרבקים:

  1. ביירון מרפי – וושינגטון
  2. גריידי וויליאמס – LSU
  3. ג'וליאן לאב – נוטרדאם
  4. אמאני אורוואריווה – פן סטייט
  5. רוק יא-סין – טמפל
  6. לוני ג'ונסון – קנטאקי
  7. טרייבון מולן – קלמזון
  8. אייזיאה ג'ונסון – יוסטון
  9. דיאנדרה בייקר – ג'ורג'יה
  10. ג'ימי מורלנד – ג'יימס מדיסון

בדומה לעמדת האדג' והקווטרבק, כשמדובר על מגיני הפינה אין דבר כזה יותר מידי שחקנים טובים (בעולם אידיאלי כל קבוצה היתה רוצה לבחור את העמדות הללו בכל דראפט). השנה אין לנו עומק מרשים, אך בהחלט יש כמה שמות מסקרנים שיכולים להפוך לשחקנים פותחים נפלאים בהמשך הקריירה.

אם הייתי GM השמות שהייתי הולך עליהם הם ג'וליאן לאב, שלדעתי עשוי להיות הקורנר הטוב מהמחזור הזה. רוק יא-סין, בעל הפוטנציאל הגולמי הטוב בכל הדראפט שבאמתחתו רק שנה אחת בטמפל, ולוני ג'ונסון שיכול להפוך לקורנר פותח במחיר מציאה (סיבוב שלישי/ רביעי). לעומתם הייתי נזהר מגריידי וויליאמס, שרבים מדרגים אותו כשחקן הטוב בעמדה, אך פעמים רבות היה נעלם ברגעים המכריעים של משחקים גדולים. כל הפוטנציאל שם, אך הביצוע רחוק מלהיות משביע רצון.

סייפטים:

  1. צ'ונסי גארדנר-ג'ונסון – פלורידה
  2. נאסיר אדרלי – דאלוור
  3. אמאני הוקר – אייווה
  4. דארנל סאוואג' – מרילנד
  5. דיאנטה תומפסון – אלאבמה
  6. טיילור ראפ – וושינגטון
  7. ג'ונתן אברם – מיסיסיפי סטייט
  8. ג'ואן טורנהיל – וירג'יניה
  9. מייק אדוארדס – קנטאקי
  10. שלדריק רדווין – מיאמי (פלורידה)

בתהליך הדראפט נהוג לאחד את העמדה, אך למעשה מדובר בשתי עמדות נפרדות: סטרונג סייפטי (SS) ופרי סייפטי (FS). אם נפשט את ההגדרות של כל עמדה אז הראשון מזכיר יותר את התפקיד של הליינבקר הקלאסי ותפקידו לבצע תיקולים בשדה הפתוח, בעוד השני משלים את מגיני הפינה ואמור להוות קו ההגנה האחרון אל מול ההתקפה האווירית.

בדראפט הקרוב אנחנו מקבלים יותר שחקנים שעונים על ההגדרה הראשונה, ומלבד גארדנר-תומפסון קשה להאמין שהאחרים יתופקדו כ-FS במקצוענים. עם זאת, מדובר בעמדה יחסית עמוקה שגם עמוק לתוך הדראפט יהיה אפשר לאתר שחקנים שיוכלו לתרום בעונה הקרובה. הפייבורטים שלי בעמדה הם גארדנר-ג'ונסון, הוקר, סאוואג' ורדוויון.

ספיישל טימס:

בועטים:

  1. קול טרייסי – LSU
  2. מאט גאיי – יוטה
  3. ג'ון בארון – סאן דייגו סטייט
  4. אוסטין שיברט – אוקלהומה
  5. צייס מק'קלולין – אילינוי

מאוד קשה להעריך בועטים שמגיעים מהמכללות, מכיוון שהיכולת שלהם לאו דווקא תלויה רק בהם (יש גם את ההולדר והלונג סנאפר). עם זאת יש שלושה שחקנים שאמורים להיבחר בדראפט לאחר שהצליחו להתבלט בעונה החולפת. הסיפור המעניין מכולם הוא של טרייסי, שנבחר בשנה שעברה לבועט הטוב בארה"ב מליגת המכללות השניה ועשה עונה נהדרת ב-LSU. גאיי הראה יכולות נהדרות במזג האוויר ההפכפך של סולט לייק סיטי ובארון היה המדויק מכולם. עם זאת, ההיסטוריה מלמדת אותנו שדווקא השחקנים שלא ייבחרו ימשיכו לקריירה פורה יותר.

פאנטרים:

  1. מיץ' ווישונוווסקי – יוטה
  2. טיילור ניוסום – נוטראדם
  3. סטפן פלינטופט – UCLA
  4. ג'ייק ביילי – סטאנפורד
  5. מק לאודרמילק – מרכז פלורידה

בניגוד לבועטים, בשנים האחרונות אם רצית לבחור פאנטר הייתי צריך לעשות את זה בתחילת היום השלישי (סיבוב רביעי). בשנה החולפת סיאטל השיגה לעצמה פרו-בולר שיהיה גורם משמעותי שנים קדימה ונותן לה יתרון מול מרבית הקבוצות, אך השנה יהיה קשה להתעלות עליו. ווישונוווסקי וניוסום מסתמנים כשחקנים הבולטים של המחזור הזה, אך אל תצפו שייבחרו לפני סוף הסיבוב החמישי.

לונג סנאפרים:

  1. כריס ווילקירסון – סטיבן פ. אוסטין
  2. דאן גודסיל – אינדיאנה
  3. פטריק אבי – קולומביה
  4. אוסטין קאטינג – חיל האוויר
  5. ווס פראנסוורט – נוואדה

מעטים הם הלונג סנאפרים שמצליחים להיבחר בדראפט והשנה לא נראה שיהיה אחד שיצטרף לרשימה הזאת. מדובר בעמדה שהכי קשה לשפוט אותה לקראת המעבר למקצוענים, בשל הדרישות השונות בטכניקה של הסנאפ. בשלב זה השחקן היחיד שנראה שיוכל למצוא את עצמו בליגה הוא ווילקירסון, אך בדומה לשחקני השנים הקודמות, הוא יצטרך להשתפשף מספר שנים לפני שיקבל מקום בסגל הסופי.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. שחר ועידו – פוסט מצוין ומעמיק.
    אני פחות מתלהב מקיילר מאריי (למרות שכנראה ייבחר ראשון ע"י אריזונה או בטרייד).
    לדעתי הגובה שלו וסגנון המשחק יקשו עליו להיות ק"ב עלית במקצוענים .

    1. מארי מזכיר לי מאוד את אלן אייברסון. יש שם את כל היכולות, השאלה אם יצליח לשרוד את הנשחק הפיסי של המקצוענים. אם באמת יגיע לאריזונה אז יקבל את כל האפשרויות להצליח, בכל מקרה זה יהיה מבחן מצוין לשחקנים במימדים שלו.
      .
      לגבי הקווטרבקים באופן כללי – מאוד לא התרשמתי מאף אחד מהשחקנים האחרים. האסקינס הוא ק"ב קלאסי של אוהיו סטייט, ווינר אבל עם יכולות שמגיעות למקסימום במכללות. בניגוד אליו, ללוק וג'ונס יש את היכולות אבל לא הצליחו לתרגם אותם עד עכשיו.
      שחקן שאני כן אוהב הוא איסטון סטיק מצפון דקוטה סטייט, שלעולם לא יהיה שחקן פותח בליגה, אבל יכול להיות מחליף מצוין בסוף שאפשר להשיג בסוף הדראפט (סיבוב 5 עד 7)

    1. הוא מייצג את השינוי שיש בשנים האחרונות עם כניסת הבועטים האוסטרלים לליגה (שמגיעים מרקע של ראגבי או פוטבול אוסטרלי). יש לו יכולת נהדרת להשיג יארדים אפקטיביים (נט יארדס) שגורמים ליריבות להתחיל מנק' פתיחה בעייתית (בתוך ה-20 שלהם).

  2. לפחות כאן, בדרום קרולינה, היום הראשון של הדראפט הוא יום חג. העתון יצא עם SECTION מיוחד בן 12 עמודים. בגלל קלמסון – שיהיו לה כמה נציגים הערב, ובגלל פוטבול התיכונים שכאן הוא דת, יום הדראפט מעפיל על כל דבר אחד, כולל משחקי הפלייאוף ב-NBA ובהוקי (למרות שהעניין בהוקי, ומס' בתי הספר התיכוניים המשחקים הוקי קרח בעלייה תמידית. אגב, כמו הלקרוס שמתפתח במהירות לא רגילה. מלבד כמה קוורטרבקים, שחקני קלמסון, אלבאמה, ועוד פה ושם אני די חסר ידע הפעם. לפני כמה שנים הכרתי פחות או יותר 75% מהמועמדים.
    תודה על השקעה רצינית!

    1. יש דיבור חזק על וושינגטון (דיברו גם על הג'איינטס, למרות שאני מאוד סקפטי בהקשר שלהם), אבל אני מניח שזה יהיה תלוי איך הקווטרבקים ייבחרו (מדווחים שהרדסקינס מנסים להיכנס לעשירייה). מסתמן כי מי שלא תקבל את השחקן שלה תהמר בבחירה בשנה הבאה.
      אבל לך תדע, אולי הם בסוף יילכו על בוסה ויטרפו את הקלפים…

  3. נפלא. כיף לקרוא, התרגשות גדולה מאוד לקראת הדראפט! הימים הקרובים ישפיעו על עתידם של קבוצות רבות בליגה…
    הפתיע אותי שהוקנסון דורג אצלכם רק שני על אף הקונצנזוס שהוא הטייטאנד הכי טוב בקלאס. צמד הטייטאנדים מאיווה סביר להניח שייבחר בסיבוב הראשון (הלוואי שאחד מהם ייפול לפטס בבחירה ה32). לדעתי הוקנסון עשוי להיבחר בטופ 10 ונואה פאנט לקראת סוף הסיבוב.

  4. אהבתי יותר את פאנט, חושב שהוא שחקן שלם יותר, אבל זה כמובן תלוי שיטה התקפית, אני מניח שהדעות חצויות אצל הקבוצות. בכל מקרה, עוד שני שחקנים נהדרים שאייווה שולחת למקצוענים. הם בד"כ גם משתלבים מאוד מהר

  5. תודה, חברים.
    .
    בשנה שעברה הברונקוס סוף סוף עשו דראפט טוב.
    השמועות מספרות שלג'ון אלוויי יש קראש על דרו לוק. אני (ושאר אוהדי הברונקוס, בארץ ובניכר) למדתי שאלוואי לא מדהים ביכולתו לבחור QBים צעירים.
    אני מחזיק אצבעות לבחירה שתחזק את הקבוצה בטווח המידי –
    משהו כמו הוקנסון (מאז עזיבתו של תומאס לא שיחק בקבוצה TE איכותי),
    או אם ירצה המזל, והוא ידרדר במורד הדראפט –
    דוין ווייט.

  6. אחלה סקירה תודה,
    לא יודע למה, הדראפט השנה לא כ"כ מעניין (בטח שלא בהשוואה לשנה שעברה), אבל אולי זה רק אני

כתיבת תגובה

סגירת תפריט